Przetargi.pl
Wykonanie robót budowlanych związanych z modernizacją instalacji przeciwpożarowej (cz. I) i modernizacją oświetlenia ewakuacyjnego i kierunkowego (cz. II) w budynku Akademii Sztuk Teatralnych im. St. Wyspiańskiego przy ul. Straszewskiego 22 w Krakowie

Akademia Sztuk Teatralnych im. St. Wyspiańskiego w Krakowie ogłasza przetarg

  • Adres: 31-109 Kraków, Straszewskiego
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 12 422 81 96 , fax. 12 422 02 09
  • Data zamieszczenia: 2020-11-18
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Akademia Sztuk Teatralnych im. St. Wyspiańskiego w Krakowie
    Straszewskiego 21-22
    31-109 Kraków, woj. małopolskie
    tel. 12 422 81 96, fax. 12 422 02 09
    REGON: 00027584300000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.ast.krakow.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: publiczna uczelnia wyższa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Wykonanie robót budowlanych związanych z modernizacją instalacji przeciwpożarowej (cz. I) i modernizacją oświetlenia ewakuacyjnego i kierunkowego (cz. II) w budynku Akademii Sztuk Teatralnych im. St. Wyspiańskiego przy ul. Straszewskiego 22 w Krakowie
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem postępowania i zamówienia jest wyłonienie Wykonawcy robót budowlanych związanych z modernizacją instalacji przeciwpożarowej (cz. I) i modernizacją oświetlenia ewakuacyjnego i kierunkowego (cz. II) w budynku Akademii Sztuk Teatralnych im. St. Wyspiańskiego w Krakowie przy ul. Straszewskiego 22 w Krakowie, w celu dostosowania obiektu do wymagań postanowienia Komendy Wojewódzkiej Państwowej Straży Pożarnej w Krakowie z dnia 10.08.2012 r. i poprawy bezpieczeństwa przebywania w obiekcie. Istniejące instalacje wykonano w latach 1992-94 i wymagają one wymiany zgodnie z opracowaną dokumentacją uwzględniającą aktualnie obowiązujące przepisy. Dokumentacja uwzględnia Ekspertyzę Techniczną i Postanowienie Wojewódzkiego Małopolskiego Komendanta Straży Pożarnej. Miejsce wykonania robót budowlanych: budynek Akademii Sztuk Teatralnych im. Stanisława Wyspiańskiego przy ul. Straszewskiego 21-22 w Krakowie, odpowiednio w odniesieniu od jednej do dwóch części zamówienia. Przedmiot zamówienia obejmuje w szczególności: Część I: wykonanie robót budowlanych związanych z modernizacją instalacji przeciwpożarowej W dokumentacji uwzględniono, oprócz modernizacji istniejącej instalacji przeciwpożarowej, m.in. pomieszczenia administracyjne, gdzie nie istnieje instalacja p.poż., przewidziano m.in. zamontowanie czujek w przestrzeni międzystropowej wraz z drzwiczkami rewizyjnymi montowanymi w stropie podwieszonym wykonanym z płyt kartonowo-gipsowych oraz montaż sygnalizatorów akustycznych głosowych. Istniejąca instalacja p.poż, która podlega modernizacji, podłączona jest do starej centrali przeciwpożarowej znajdującej się w otwartym pomieszczeniu portierni. Całość instalacji w ramach modernizacji zostanie podłączona do centrali Polon 4900, do której aktualnie podłączone są m.in. klapy i rolety przeciwpożarowe. Centrala Polon 4900 została przeniesiona do nowego, wydzielonego pomieszczenia i zintegrowana ze starą centralą, przeznaczona do likwidacji. Centrala ta zostanie wykorzystana do obsługi całego modernizowanego systemu przeciwpożarowego. Część II: wykonanie robót budowlanych związanych z modernizacją oświetlenia ewakuacyjnego i kierunkowego Instalacja oświetlenia ewakuacyjnego i kierunkowego nie była modernizowana od 1993 roku. Istniejące źródła światła nie posiadają aktualnych atestów i nie spełniają wymaganego natężenia oświetlenia. Dokumentacja projektowa dostosowuje wielkości natężenia do opracowanej i zatwierdzonej Ekspertyzy. Wynosi ona 5 Lx w miejscach szafek hydrantowych, przycisków ROP, 2 Lx w linii środkowej drogi ewakuacyjnej i 1 Lx na centralnym pasie drogi obejmującym nie mniej niż połowę szerokości drogi. Bruzdy wykonane po przeprowadzonych instalacjach muszą zostać zagipsowane. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera dokumentacja projektowa oraz Specyfikacja Techniczne Wykonania i Odbioru Robót (w skrócie: STWiOR) i przedmiary, stanowiące załączniki B i C do SIWZ, będące jej integralną częścią: B – dokumentacja dla części I zamówienia - 1 plik w formacie zip, zawierający w szczególności projekt budowlany i wykonawczy z opisem i rysunkami, przedmiary, STWiOR, C – dokumentacja dla części II zamówienia - 1 plik w formacie zip, zawierający w szczególności projekt budowlany i wykonawczy z opisem i rysunkami, przedmiary, STWiOR. Z Zamawiający posiada pozwolenie na budowę i pozwolenie konserwatorskie na wykonanie robót budowlanych. UWAGA: Zakres robót w ramach realizacji nin. zamówienia obejmuje wyłącznie wykonanie robót budowlanych związanych z modernizacją instalacji sygnalizacji pożaru oraz modernizacją oświetlenia ewakuacyjnego i kierunkowego. Z zamówienia wyłączona jest objęta dokumentacją projektową część zadania, którą już wykonano, dotyczy to: podcieni, sali teatralnej – Sceny im. St. Wyspiańskiego, przeniesienia centrali sygnalizacji pożaru do nowego pomieszczenia. W zakres zamówienia nie wchodzi również wykonanie prac związanych z zabudową amfiteatru i przebudową foyer na parterze. Projekt budowlany został zamieszczony w całości i dotyczy całego zakresu robót, częściowo już wykonanych lub pozostających do wykonania w przyszłości. Zamawiający zaznacza, iż załączone przedmiary stanowią jedynie charakter orientacyjny i pomocniczy, a podstawą do sporządzenia oferty oraz określenia zakresu i wyliczenia ryczałtowej ceny, a następnie rozliczeń umowy jest dokumentacja projektowa oraz STWiORB, odpowiednio w odniesieniu od jednej do dwóch części zamówienia. Zamawiający zaznacza, iż Wykonawca z uwagi na fakt, że roboty objęte przedmiotem zamówienia realizowane będą w czynnym obiekcie dydaktyczno-administracyjnym, zobowiązany jest do stosownego zabezpieczenia miejsca wykonywania robót. Ponadto wykonywanie wszelkich robót, a w szczególności uciążliwych i głośnych, należy ustalić z Zamawiającym, ze szczególnym uwzględnieniem faktu, że roboty te mogą być wykonywane w takim czasie, aby nie utrudniać funkcjonowania czynnego obiektu dydaktycznego. Wykonawca zobowiązany będzie także do ustalenia z Zamawiającym szczegółowej organizacji wykonania zamówienia oraz zabezpieczenia pomieszczeń i ciągów komunikacyjnych podczas wykonywania robót w taki sposób, aby zapewnić prawidłowe funkcjonowanie budynku. W trakcie prac należy szczególną uwagę zwracać na zabezpieczenie pomieszczeń i ich wyposażenia przed zabrudzeniem, zakurzeniem bądź zniszczeniem. Na terenie Uczelni podczas wykonywania robót należy przestrzegać regulacji i zasad dotyczących bezpieczeństwa epidemicznego, wynikających z obowiązujących wytycznych, rozporządzeń i zarządzeń wewnętrznych.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45300000-0
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca, najpóźniej w dniu składania ofert, a przed upływem terminu składania ofert, powinien wnieść wadium w wysokości wynoszącej kwotę: a) dla części II: 10 000,00 zł (słownie: dziesięć tysięcy złotych 00/100). b) dla części I: 7 000,00 zł (słownie: siedem tysięcy złotych 00/100); 2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 2.1 pieniądzu; 2.2 poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 2.3 gwarancjach bankowych; 2.4 gwarancjach ubezpieczeniowych; 2.5 poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tekst jednolity: Dziennik Ustaw z 2019 r., poz. 310 z późn. zm.). 3. Wadium wniesione w pieniądzu należy złożyć przelewem bankowym na konto Zamawiającego w Santander Bank Polska nr 91 1500 1487 1214 8007 2258 0000. 4. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, któremu Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz po wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano – odpowiednio w odniesieniu od jednej do dwóch części zamówienia. 5. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 6. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium, jeżeli w wyniku ostatecznego rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, a Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 7. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, zwraca się je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 8. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli: 8.1 Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy PZP, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy PZP, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy PZP, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy PZP, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej, 8.2 Wykonawca, którego oferta została wybrana: 8.2.1 odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 8.2.2 nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 8.2.3 zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 9. W przypadku złożenia wadium w formie pieniężnej winno ono zostać zaksięgowanie na koncie Zamawiającego do chwili upływu terminu składania ofert i zaleca się, aby kopia przelewu potwierdzona za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę została dołączona do oferty. Natomiast w przypadku złożenia wadium w innej formie niż pieniężna, oryginał dowodu wniesienia wadium musi zostać złożony wraz z ofertą, przy czym oryginał może być złożony w oddzielnej kopercie, jeżeli Wykonawca będzie żądał jego zwrotu po zakończeniu postępowania, a w takim przypadku kserokopia potwierdzona za zgodność z oryginałem musi być złączona z ofertą.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Wykonawca musi posiadać kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów, pozwalające na realizację zamówienia. Zamawiający nie precyzuje w tym przypadku szczegółowego opisu warunku.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Formularz oferty (wypełniony i podpisany) wraz z załącznikami (wypełnionymi i uzupełnionymi lub sporządzonymi zgodnie z ich treścią), 2. Opis oferowanego przedmiotu zamówienia i obliczenie ceny oferty dla całości zamówienia, odpowiednio w odniesieniu od jednej do dwóch części zamówienia, wyliczonej w oparciu o własną kalkulację, przedstawione w formie kosztorysów uproszczonych plus zestawienie materiałów, urządzeń i wyposażenia dla całości zamówienia wraz z nośnikami cenotwórczymi stanowiącymi podstawę do wykonania kosztorysów, wraz ze wskazaniem producenta/ów, typów, numerów katalogowych itp. oferowanych elementów i urządzeń. 3. Dowód wniesienia wadium, 4. Pełnomocnictwo (o ile dotyczy).

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach