Przetargi.pl
Wykonanie robót budowlanych pn.: Etap 1: Remont budynku wraz z kolorystyką – ul. Spółdzielcza 29-31 w ramach zadania pn.: „Wykonanie remontu komunalnych budynków wielorodzinnych usytuowanych przy ul. Gdyńskiej 3-3A, ul. Pierwszego Maja 3, ul. Stefana Żeromskiego 6, ul. Spółdzielczej 29-31, ul. Kotlarskiej 5A w Świdnicy”, nr RPDS.06.03.04-02-0210/16 oraz Etap2: Przebudowa budynku przy ul. Spółdzielczej 29-31 w ramach zadania pn.: „Przebudowa budynku przy ul. Spółdzielcza 29-31”

Prezydent Miasta Świdnicy ogłasza przetarg

  • Adres: 58-100 Świdnica, ul. Armii Krajowej
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 748 562 850 , fax. 748 523 110
  • Data zamieszczenia: 2019-03-18
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Prezydent Miasta Świdnicy
    ul. Armii Krajowej 49
    58-100 Świdnica, woj. dolnośląskie
    tel. 748 562 850, fax. 748 523 110
    REGON: 57958900000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.um.swidnica.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Wykonanie robót budowlanych pn.: Etap 1: Remont budynku wraz z kolorystyką – ul. Spółdzielcza 29-31 w ramach zadania pn.: „Wykonanie remontu komunalnych budynków wielorodzinnych usytuowanych przy ul. Gdyńskiej 3-3A, ul. Pierwszego Maja 3, ul. Stefana Żeromskiego 6, ul. Spółdzielczej 29-31, ul. Kotlarskiej 5A w Świdnicy”, nr RPDS.06.03.04-02-0210/16 oraz Etap2: Przebudowa budynku przy ul. Spółdzielczej 29-31 w ramach zadania pn.: „Przebudowa budynku przy ul. Spółdzielcza 29-31”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia. 2.1 Etap 1 : Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowi dokumentacja projektowa (załącznik nr 9 do SIWZ) sporządzona przez Biuro Architektoniczne CIGNUS Anna Kalinowska Al. Wojska Polskiego 75, 58-150 Strzegom obejmująca: 1) Projekt budowlany remontu budynku wraz z kolorystyką – ul. Spółdzielcza 29-31 2) Specyfikację techniczną wykonania i odbioru robót budowlanych. 2.2 Etap 2: Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowi dokumentacja projektowa (załącznik nr 10 do SIWZ) sporządzona przez Biuro Architektoniczne CIGNUS Anna Kalinowska Al. Wojska Polskiego 75, 58-150 Strzegom obejmująca: 1) Projekt budowlany przebudowy budynku mieszkalnego – Spółdzielcza 29-31, 2) Projekt wykonawczy przebudowy budynku mieszkalnego 3) Specyfikację techniczną wykonania i odbioru robót budowlanych. Uwaga! Jeżeli dokumentacja projektowa lub specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych wskazywałyby w odniesieniu do niektórych materiałów lub urządzeń znaki towarowe, patenty lub pochodzenie – Zamawiający, zgodnie z art. 29 ust. 3 ustawy Pzp, dopuszcza oferowanie materiałów lub urządzeń równoważnych. Materiały lub urządzenia pochodzące od konkretnych producentów określają minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe, jakim muszą odpowiadać materiały lub urządzenia oferowane przez Wykonawcę, aby zostały spełnione wymagania stawiane przez Zamawiającego. Materiały lub urządzenia pochodzące od konkretnych producentów stanowią wyłącznie wzorzec jakościowy przedmiotu zamówienia. Pod pojęciem „minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe” Zamawiający rozumie wymagania dotyczące materiałów lub urządzeń w ogólnie dostępnych źródłach, katalogach, stronach internetowych producentów. Operowanie przykładowymi nazwami producenta ma jedynie na celu doprecyzowanie poziomu oczekiwań Zamawiającego w stosunku do określonego rozwiązania. Posługiwanie się nazwami producentów/produktów ma wyłącznie charakter przykładowy. Zamawiający, wskazując oznaczenie konkretnego producenta (dostawcy) lub konkretny produkt przy opisie przedmiotu zamówienia, dopuszcza jednocześnie produkty równoważne o parametrach jakościowych i cechach użytkowych co najmniej na poziomie parametrów wskazanego produktu, uznając tym samym każdy produkt o wskazanych lub lepszych parametrach. W takiej sytuacji podstawie art. 30 ust. 5 ustawy to na Wykonawcy spoczywa obowiązek wykazania na etapie składania ofert, że oferowane przez niego materiały i urządzenia spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. Zamawiający wymaga złożenia stosownych dokumentów, uwiarygodniających te materiały lub urządzenia, wraz z ofertą. Zamawiający na etapie badania i oceny ofert zastrzega sobie prawo wystąpienia do autora dokumentacji projektowej o opinię na temat oferowanych materiałów lub urządzeń. Opinia ta może stanowić podstawę do podjęcia przez Zamawiającego decyzji o przyjęciu materiałów lub urządzeń równoważnych. 3. Zakres robót do wykonania w ramach zamówienia. Zakres robót obejmuje jednoczesne wykonanie etapu 1 obejmującego remont budynku oraz etapu 2 obejmującego przebudowę budynku przy ul. Spółdzielczej 29-31 w Świdnicy. Wykonawca winien złożyć jedną ofertę na etap 1 i 2. 3.1. Etap 1: Remont budynku wraz z kolorystyką– ul. Spółdzielcza 29-31w Świdnicy obejmuje: a) Remont kominów b) Remont dachu ceramicznego, c) Wykonanie obróbek blacharskich, rynien i rur spustowych, d) Remont budynku w zakresie elewacji wraz z kolorystyką e) Wymianę stolarki okiennej i drzwiowej na częściach wspólnych, f) Wymianę stolarki okiennej w mieszkaniach lokatorów, g) Wykonanie izolacji pionowej oraz opaski wokół budynku, h) Wykonanie remontu wejścia do piwnicy wraz z osadzeniem drzwi metalowych, 3.2. Etap 2: Przebudowa budynku przy ul. Spółdzielczej 29-31 w Świdnicy obejmuje: a) Remont kominów i dachu, b) Wymianę stolarki drzwiowej w częściach wspólnych, c) Remont klatki schodowej, d) Opaska wokół budynku – roboty uzupełniające, e) Wyminę instalacji w mieszkaniach 2 i 6, f) Wymiana wewnętrznych instalacji wodnej, kanalizacyjnej i gazowej, g) Częściowa wymiana instalacji elektrycznej. 4. Załączony do dokumentacji projektowej przedmiar robót nie stanowi opisu przedmiotu zamówienia. Przedmiar robót stanowią formę informacyjną w zakresie ilości oraz technologii wykonywanych robót i jest wyłącznie materiałem pomocniczym. Kalkulacja Wykonawcy winna stanowić wycenę kompletu robót niezbędnych do wykonania przedmiotu zamówienia. Przedmiaru nie należy wypełniać ani załączać do oferty. 5. Wykonawca zobowiązuje się wykonać roboty budowlane, które nie zostały wyszczególnione w przedmiarze robót, a są konieczne do realizacji przedmiotu umowy zgodnie z projektem budowlanym, szczegółową specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót, zapisami SIWZ oraz zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, a w szczególności ustawą Prawo Budowlane (Dz. U. z 2018 r. poz.1202 z późn. zm.) oraz rozporządzeniami powiązanymi. 6. Przedmiot zamówienia obejmuje kompleksowe wykonanie robót budowlanych zgodnie z wiedzą techniczną, decyzjami o pozwoleniu na budowę nr 1347/2016 z dnia 13.10.2016 roku oraz 1793/2018 z dnia 15.11.2018 roku, decyzją nr 1252/2016 pozwolenia na prowadzenie robót budowlanych na terenie układu urbanistycznego z dnia 04.10.2016 roku. 7. W zakresie etapu 2 przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie opaski żwirowej wzdłuż boków oraz z tyłu budynku, w tym, wykonanie podbudowy z pospółki o grubości 10 cm, ułożenie w-wy agrowłókniny gr 90 g/m2 odpornej na działanie UV, ułożenie w-wy otoczaków ze żwiru płukanego 31,5-63 mm. 8. W ramach etapu 2 przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie lamperii na ścianach klatek schodowych do wysokości 1,5 m z tynku akrylowego mozaikowego. 9. Wykonawca we własnym zakresie i na własny koszt wykona dokumentację fotograficzną budynku i przyległego terenu, w tym chodnika przy budynku, celem oddalenia ewentualnych roszczeń dotyczących uszkodzeń spowodowanych przeprowadzonymi robotami – jeżeli Wykonawca nie dopełni tego warunku, w przypadku ewentualnych roszczeń, Wykonawca będzie zobowiązany do naprawy uszkodzonych elementów na własny koszt; w przypadku ewentualnych uzasadnionych roszczeń ze strony właścicieli nieruchomości, Wykonawca zobowiązany jest do natychmiastowego usuwania, w sposób docelowy, uszkodzeń i awarii spowodowanych przez Wykonawcę, co nie podlega odrębnemu wynagrodzeniu i nie jest wliczone w cenę kontraktową. 10. Materiał z rozbiórki chodnika w tym płyty z piaskowca, płyty granitowe oraz kostkę granitową należy złożyć na odkład i przewidzieć do ponownego wbudowania. 11. Po wykonaniu izolacji i opaski wokół budynku Wykonawca zobowiązany jest we własnym zakresie i na własny koszt odtworzyć nawierzchnię chodnika i doprowadzić chodnik do stanu pierwotnego. 12. Wykonawca zobowiązany jest do wykonania dokumentacji fotograficznej piecy kaflowych przed ich rozbiórką podczas realizacji etapu 2. Po sporządzeniu dokumentacji Wykonawca winien ją przekazać Zamawiającemu celem przedłożenia WUOZ we Wrocławiu delegatura Wałbrzych i wykluczenia zabytkowego charakteru piecy kaflowych. Wykonawca rozbierze piece kaflowe dopiero po uzyskaniu pisemnej zgody Zamawiającego na ich rozbiórkę. Przedmiot zamówienia w zakresie etapu 2 nie obejmuje przestawienia pieców kaflowych. 13. Przedmiot zamówienia obejmuje demontaż wszelkich wystających elementów z elewacji i dachu oraz usunięcia wszystkich innych elementów niezbędnych do wykonania prac. 14. Przed przystąpieniem do robót budowlanych Wykonawca zobowiązany jest do usunięcia wszelkich niezbędnych elementów wystających ze ścian i sufitów, w tym usunięcia m.in.: gwoździ i wkrętów, zdemontowania lamp, liczników oraz usunięcia wszystkich innych elementów niezbędnych do wykonania prac. 15. Elementy, których nie da się usunąć z pomieszczeń należy odpowiednio zabezpieczyć na czas prowadzenia prac. Za wszelkie uszkodzenia tych elementów odpowiada Wykonawca. 16. Zamawiający dopuszcza możliwość wystąpienia w trakcie realizacji przedmiotu umowy konieczności wykonania robót zamiennych w stosunku do przewidzianych dokumentacją projektową w sytuacji, gdy wykonanie tych robót będzie niezbędne do prawidłowego, tj. zgodnego z zasadami wiedzy technicznej i obowiązującymi na dzień odbioru robót przepisami, wykonania przedmiotu umowy określonego w niniejszym rozdziału. 17. Przewiduje się także możliwość rezygnacji z wykonywania części (elementów) przedmiotu umowy przewidzianych w dokumentacji projektowej w sytuacji, gdy ich wykonanie będzie zbędne do prawidłowego, tj. zgodnego z zasadami wiedzy technicznej i obowiązującymi na dzień odbioru robót przepisami, wykonania przedmiotu umowy określonego w rozdz. IV SIWZ. Roboty takie w dalszej części umowy nazywane są "robotami zaniechanymi". Sposób wyliczenia wartości tych robót określa rozdz. XVIII pkt 1 ppkt 10) SIWZ. 18. Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, przed podpisaniem umowy, przedłoży Zamawiającemu do uzgodnienia: 1) harmonogramy rzeczowo-finansowe realizacji zamówienia, dla każdego z zadań osobno, które po zatwierdzeniu przez Zamawiającego stanowić będą załącznik nr 3.1 i 3.2 do umowy. Harmonogram dla zadania 1 winien być spójny z harmonogramem dla zadania 2. Zamawiający ma prawo wnieść uwagi do harmonogramów rzeczowo-finansowych, które Wykonawca jest zobowiązany uwzględnić w ostatecznych wersjach harmonogramów. Wykonawca zobowiązany jest do uzyskania akceptacji harmonogramów rzeczowo-finansowych przez Zamawiającego przed podpisaniem umów. 2) kosztorysy, dla każdego z zadań osobno opracowane metodą kalkulacji szczegółowej zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2004 r. w sprawie określania metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno-użytkowym (Dz. U. Nr 130, poz. 1389), które będzie stanowił załącznik nr 5.1 i 5.2 do umowy. Ponieważ obowiązującym wynagrodzeniem jest wynagrodzenie ryczałtowe, kosztorys ten będzie wykorzystywany do obliczenia należnego wynagrodzenia Wykonawcy w przypadku odstąpienia od umowy, a więc w sytuacji uregulowanej § 14 wzoru umowy (zał. nr 8 do SWIZ). Będzie on także podstawą do rozliczania „ robót zaniechanych” i „dodatkowych robót budowlanych”, poza określenie przedmiotu zamówienia podstawowego w sytuacji gdy umowa zostanie zmieniona (aneksowana) na podstawie art. 144 ust. 1 ustawy Pzp. Szczegółowo zostało to opisane w rozdz. XVIII pkt 1 ppkt 9) SIWZ. 19. Ponadto Wykonawca zobowiązany jest do: 1) Sporządzenia planów bezpieczeństwa i ochrony robót (plan BIOZ) przez Kierownika Budowy, w terminie do dnia protokolarnego wprowadzenia na budowę. 2) Terminowej realizacji robót budowlanych zgodnie z harmonogramami rzeczowo – finansowymi (załącznik nr 3 do wzoru umowy – zał. 8 do SIWZ). 3) Wykonania przedmiotu umowy określonego w rozdz. IV zgodnie z warunkami umowy, dokumentacją projektową, zasadami wiedzy technicznej i obowiązującymi przepisami w szczególności techniczno – budowlanymi, normami oraz zaleceniami zawartymi w protokole przekazania placu budowy zaleceniami przedstawicieli Zamawiającego. 4) Zapewnienia właściwych warunków bezpieczeństwa i higieny pracy w miejscu robót i jego otoczeniu zgodnie z opracowanym planem BIOZ. 5) Zapewnienia sprawowania kierownictwa budowy i robót przez osoby, posiadające odpowiednie kwalifikacje zawodowe i uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w odpowiednich specjalnościach, zgodnie z wymogami Prawa Budowlanego. 6) Zapewnienia przestrzegania przepisów bhp i ppoż. oraz przepisów o ochronie środowiska we wszystkich miejscach wykonywania robót i miejscach składowania materiałów, zgodnie z przepisami i dokumentacją projektową oraz zapewnienie należytego porządku na terenie budowy i w jego otoczeniu, w tym na drogach dojazdowych, usuwanie na swój koszt wszelkich śmieci, odpadów, opakowań i innych pozostałości po zużytych materiałach. W przypadku zaniechana, czynności porządkowe mogą zostać wykonane przez Zamawiającego na koszt Wykonawcy. 7) Przekazania na właściwe wysypisko odpadów, materiałów z rozbiórki, nienadających się do ponownego wbudowania i ponoszenia wszelkich kosztów związanych z usunięciem odpadów z miejsca wytworzenia i ich unieszkodliwieniem. Przekazanie odpadów na składowisko winno być potwierdzone właściwymi dokumentami potwierdzającymi przekazanie wszystkich tego wymagających odpadów do unieszkodliwienia, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz postępowania z odpadami zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa. 8) Umieszczenia na placu budowy w widocznym miejscu ogłoszenia zawierającego dane dotyczące bezpieczeństwa pracy i ochrony zdrowia. 9) Poinformowania wszystkich mieszkańców budynku o przystąpieniu do robót i ewentualnych utrudnieniach z tym związanych. 10) Zapewnienia dostępu do nieruchomości dla mieszkańców przez cały okres trwania budowy. 11) Zabezpieczenia i oznakowanie prowadzonych robót oraz dbanie o stan techniczny i prawidłowość ich oznakowania przez cały okres trwania realizacji przedmiotu zamówienia. 12) Zapewnienia stałej dostępności budynku dla jego mieszkańców podczas prowadzenia robót. 13) Bieżącego wywóz materiałów nieużytecznych z terenu budowy na składowisko odpadów oraz i ich unieszkodliwienie, o ile będzie to konieczne (do 10 km), 14) Przekazania we wskazane przez Zamawiającego miejsce wszelkich materiałów użytecznych nadających się do ponownego wbudowania/montażu zdemontowanych w trakcie prac budowalnych. Wykonawca sporządzi inwentaryzację materiałów użytecznych potwierdzoną przez inspektora nadzoru. 15) Zapewnienia obsługi geodezyjnej (m.in. obsługa w trakcie realizacji, inwentaryzacja powykonawcza robót stanowiących przedmiot zamówienia). 16) We własnym zakresie i na własny koszt zrealizować tymczasowe obiekty i urządzenia na terenie placu budowy (punkt poboru wody, punkt poboru energii elektrycznej, zabezpieczenie terenu budowy). Wykonawca będzie ponosił koszty organizacji terenu budowy i zagospodarowania zaplecza budowy, zużycia wody i energii w okresie realizacji robót, koszty utrzymania i konserwacji tymczasowych obiektów, i urządzeń związanych z terenem budowy oraz innych nakładów, niestanowiących wartości robót budowlanych, a niezbędnych do wykonania przedmiotu zamówienia, w tym organizacji dojść i dojazdów do posesji w trakcie prowadzenia robót. 17) Przed przystąpieniem do wykonywania robót oraz w ich trakcie Wykonawca wykona dokumentację fotograficzną terenu inwestycji oraz terenów sąsiednich celem oddalenia ewentualnych roszczeń dotyczących uszkodzeń spowodowanych przeprowadzonymi robotami. 18) Zabezpieczenia znaków geodezyjnych przed uszkodzeniami, a w przypadku zniszczenia lub uszkodzenia odtworzenia ich na własny koszt. 19) Zabezpieczenia terenu przed dostępem osób trzecich. 20) Zabezpieczenie wszystkich drzew i krzewów w pobliżu, których będą prowadzone roboty ziemne. 21) Opracowania i uzgodnienia na własny koszt projektu tymczasowej organizacji ruchu na czas prowadzenia robót objętych niniejszym zamówieniem zgodnie z Ustawą z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (tekst jedn. Dz.U. 2018 r. poz.1990 ze zm.), Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach (Dz.U. z 2003 r. Nr 220, poz. 2181) oraz Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 23 września w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarządzaniem (Dz.U. z 2017 r. poz.784), 22) Organizacja dojść i dojazdów do posesji w trakcie prowadzenia robót leży po stronie Wykonawcy. 23) Uporządkowania i doprowadzenia do stanu pierwotnego terenu sąsiadującego z placem budowy po zakończeniu wszystkich robót objętych zamówieniem. 24) Utrzymania w czystości dróg publicznych, po których będzie odbywał się ruch pojazdów budowy i transportujących materiały, wykonania inwentaryzacji i przeglądu stanu zerowego dróg przeznaczonych do transportu. W przypadku ewentualnych roszczeń odszkodowawczych administratorów i zarządców za zniszczenie dróg i ulic przez transport budowy Wykonawca jest zobowiązany do ich naprawy na własny koszt, który nie będzie podlegał odrębnej zapłacie i jest wliczony w cenę oferty. 25) Niezwłoczne zawiadamianie Zamawiającego o wszelkich zagrożeniach lub nowych okolicznościach wynikłych w trakcie prowadzenia robót. 26) Wykonywania wszelkich, innych czynności wynikających ze specyfiki danych robót. 27) Organizacja cotygodniowych narad koordynacyjnych z udziałem Zamawiającego. 20. Wykonawca ponosi wszelką odpowiedzialność za szkody powstałe w trakcie realizacji robót, również wobec osób trzecich oraz w wyniku nieterminowego ich naprawienia. 21. Wykonawca jest odpowiedzialny za ochronę robót i za wszelkie materiały i narzędzia używane do robót od dnia rozpoczęcia robót do dnia ich protokolarnego odbioru. 22. Wszelkie materiały, urządzenia i technologie niezbędne do wykonania przedmiotu zamówienia zostaną nabyte we własnym zakresie przez Wykonawcę. Wykonawca dostarczy materiały i zrealizuje przedmiot zamówienia przy użyciu własnych lub wypożyczonych we własnym zakresie, na własny koszt narzędzi i środków transportu. 23. Wszystkie użyte do budowy materiały muszą odpowiadać parametrom podanym w projekcie, powinny być nowe i posiadać odpowiedni atest, certyfikat na znak bezpieczeństwa, certyfikat lub deklarację zgodności z polską normą (lub inną normą obowiązującą w miejscu wykonywania przedmiotu umowy) lub z aprobatą techniczną, świadectwo dopuszczenia, wydane przez odpowiednie uprawnione instytucje zezwalające na stosowanie ich w budownictwie. Dokumenty te przed wbudowaniem należy przedłożyć do akceptacji Nadzorowi Inwestorskiemu. O uzyskaniu wyżej określonej akceptacji Wykonawca poinformuje Zamawiającego. 24. Akceptacja materiałów przez Zamawiającego, nie zwalnia Wykonawcy od odpowiedzialności za skutki wynikające z zastosowania niewłaściwych materiałów, niespełniających wymogów norm obowiązujących w miejscu realizacji przedmiotu umowy. 25. Wykonawca zobowiązany jest do okazania Nadzorowi Inwestorskiemu oraz Zamawiającemu dokumentów, o których mowa w pkt 18 na każdym etapie realizacji robót. 26. Jeżeli Zamawiający zażąda badań jakości wykonanych robót, Wykonawca obowiązany jest zlecić przeprowadzenie stosownych badań lub ekspertyz niezależnemu ekspertowi. Jeżeli w rezultacie tych badań lub ekspertyz okaże się, że zastosowane materiały, urządzenia lub roboty są niezgodne z umową, koszt tych badań lub ekspertyz obciąży Wykonawcę. W przeciwnym wypadku, Zamawiający zwróci Wykonawcy poniesione przez niego koszty badań lub ekspertyz. Przed zleceniem badań lub ekspertyzy Wykonawca jest obowiązany uzyskać od Zamawiającego pisemną akceptację osoby lub firmy eksperta. 27. Zamawiający nie będzie ponosił odpowiedzialności za składniki majątkowe Wykonawcy, znajdujące się na terenie budowy w trakcie realizacji przedmiotu umowy. 28. Zamawiający w każdym czasie będzie uprawniony do przeprowadzenia kontroli prowadzonych robót lub innych czynności objętych przedmiotem zamówienia pod względem ich jakości oraz terminowości. 29. Zamawiający zachowuje prawo dostępu do terenu budowy dla wskazanych przez siebie przedstawicieli Zamawiającego oraz spółek zajmujących się dostawą wody, energii, gazu, ciepła i odbioru ścieków. 30. Wszelkie prace w pobliżu istniejącego uzbrojenia terenu (kable teletechniczne, energetyczne, przewody kanalizacyjne, wodociągowe, gazowe) należy prowadzić ręcznie, pod nadzorem przedstawiciela, wskazanego przez właściciela sieci. Przed rozpoczęciem robót przebiegających w pobliżu istniejącego uzbrojenia terenu, należy próbnymi przekopami ustalić położenie tych sieci. 31. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych. Wykonawca winien złożyć jedną ofertę na etap 1 i 2. 32. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert wariantowych. 33. Zamawiający nie przewiduje możliwości udzielenia zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp. 34. Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez Wykonawcę następujących prac związanych z rozmieszczeniem i instalacją kluczowych części zamówienia na roboty budowlane lub usługi 35. Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia (art. 29 ust. 3a ustawy PZP). a) roboty budowlane w zakresie remontu dachu, b) roboty budowlane w zakresie elewacji i wymiany stolarki okiennej i drzwiowej, c) roboty montażowe instalacyjne centralnego ogrzewania, d) roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne, e) roboty instalacyjne elektryczne. 36. Wykonawca zobowiązuje się, że pracownicy, o których mowa w pkt 30, wykonujący czynności w zakresie realizacji zamówienia, będą zatrudnieni na umowę o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca1974 r. – Kodeks pracy (Dz. U. z 2018 r., poz. 917 z późn. zm.). W dniu podpisania umowy Wykonawca przedstawi wykaz tych osób dla każdego z zadań osobno (załącznik nr 4.1 i 4.2 do umowy). 37. Zamawiający zastrzega sobie możliwość kontroli zatrudnienia w/w osób przez cały okres realizacji wykonywanych przez niego czynności, w szczególności poprzez: a) przedstawienie przez Wykonawcę kopii zanonimizowanych umów w zakresie danych osobowych (nie podlega anonimizacji imię i nazwisko osób, które będą świadczyć czynności na rzecz Zamawiającego, data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę wymiar etatu) zawartych przez Wykonawcę z pracownikami wykonującymi czynności, o których mowa powyżej w terminie wskazanym przez Zamawiającego, nie dłuższym niż 7 dni roboczych, b) okazanie dokumentów potwierdzających bieżące opłacanie składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umów o pracę (wraz z informacją o liczbie odprowadzanych składek), które będzie mogło przyjąć postać zaświadczenia właściwego oddziału ZUS lub zanonimizowanych, z wyjątkiem imienia i nazwiska, dowodów potwierdzających zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń, w terminie wskazanym przez Zamawiającego, nie dłuższym niż 7 dni roboczych, c) sprawdzenie czy roboty budowlane będą wykonywane przez osoby wymienione w załączniku nr 4.1 i 4.2 do umowy, które zostały wskazane przez Wykonawcę. 38. Nieprzedłożenie przez Wykonawcę dokumentów, o których mowa w pkt 32 lit. a) i b) będzie traktowane jako niewypełnienie obowiązku zatrudnienia pracowników na podstawie umowy o pracę oraz będzie skutkować naliczeniem kar umownych w wysokości określonej w § 10 ust. 1 lit. f wzoru umowy (zał. 8 do SIWZ), a także zawiadomieniem Państwowej Inspekcji Pracy o podejrzeniu zastąpienia umowy o pracę z osobami wykonującymi pracę na warunkach określonych w art. 22 § 1 ustawy Kodeks Pracy, umową cywilnoprawną. 39. Kontrola, o której mowa w pkt 37 może być przeprowadzona bez wcześniejszego uprzedzenia Wykonawcy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45261900-3
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert w wysokości 20 000,00 zł (słownie: dwadzieścia tysięcy złotych). 2. Wadium może być wniesione w: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych, lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2018 r. poz. 110). Wadium w formie pieniądza należy wnieść przelewem na konto w Banku PEKAO S.A. I Oddział w Świdnicy nr rachunku: 96 1240 1978 1111 0010 0166 5724, z dopiskiem na przelewie: „Wadium w postępowaniu nr P-21/IV/19 na: Etap 1: Remont budynku wraz z kolorystyką – ul. Spółdzielcza 29-31 Etap 2: Przebudowa budynku przy ul. Spółdzielczej 29-31 W przypadku korzystania przez Wykonawcę z systemu umożliwiającego dokonywanie natychmiastowych przelewów między kontami w różnych bankach, Wykonawca zobowiązany jest tak opisać tytuł przelewu, aby wynikało z niego kto wpłaca wadium i jakiego przetargu dotyczy wpłata. 3. Skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu następuje z chwilą uznania środków pieniężnych na rachunku bankowym Zamawiającego, o którym mowa w rozdz. X pkt 2 niniejszej SIWZ, przed upływem terminu składania ofert (tj. przed upływem dnia i godziny wyznaczonej jako ostateczny termin składania ofert). 4. Zamawiający: 1) zaleca, aby w przypadku wniesienia wadium w formie pieniężnej – dokument potwierdzający dokonanie przelewu wadium został załączony do oferty; 2) wymaga, aby w przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz – dokument potwierdzający wniesienie wadium został dołączony w oryginale do oferty. 5. Z treści gwarancji/poręczenia winno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp. 6. Oferta Wykonawcy, który nie wniesie wadium lub wniesie w sposób nieprawidłowy zostanie odrzucona. 7. Okoliczności i zasady zwrotu wadium, jego przepadku oraz zasady jego zaliczenia na poczet zabezpieczenia należytego wykonania umowy określa ustawa Pzp.
  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Ponadto każdy Wykonawca musi do oferty dołączyć: 1. pełnomocnictwo złożone w formie oryginału lub kopii poświadczonej notarialnie. a) w przypadku podpisywania oferty przez osoby niewymienione w odpisie z właściwego rejestru – pełnomocnictwo do podpisania oferty lub podpisania oferty i zawarcia umowy. b) w przypadku podmiotów występujących wspólnie pełnomocnictwo podpisane przez upoważnionych przedstawicieli każdego z podmiotów występujących wspólnie, do reprezentowania w postępowaniu (zgodnie z art. 23 ustawy Pzp). 2. pisemne zobowiązanie innego podmiotu, na zasobach którego polega Wykonawca, do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia – załącznik nr 5 do SIWZ.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach