Przetargi.pl
USUWANIE POJAZDÓW ORAZ PROWADZENIE PARKINGU STRZEŻONEGO DLA POJAZDÓW USUNIĘTYCH Z DRÓG POWIATU BYDGOSKIEGO

Starostwo Powiatowe w Bydgoszczy ogłasza przetarg

  • Adres: 85-066 Bydgoszcz, Konarskiego
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 525 835 422 , fax. 525 835 452
  • Data zamieszczenia: 2019-10-29
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Starostwo Powiatowe w Bydgoszczy
    Konarskiego 1-3
    85-066 Bydgoszcz, woj. kujawsko-pomorskie
    tel. 525 835 422, fax. 525 835 452
    REGON: 09235621900000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.powiat.bydgoski.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    USUWANIE POJAZDÓW ORAZ PROWADZENIE PARKINGU STRZEŻONEGO DLA POJAZDÓW USUNIĘTYCH Z DRÓG POWIATU BYDGOSKIEGO
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług, w związku z art. 130a ust. 5f z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym, zwanej dalej ustawą Prd (j.t. Dz.U. z 2018 r., poz. 1990 z późn. zm.), w zakresie: 1) usuwania pojazdów (wymienionych w art. 130a ust. 6 ustawy Prd) z dróg w granicach administracyjnych Powiatu Bydgoskiego w sytuacjach, o których mowa w art. 130a ust. 1 i 2 ustawy Prd; 2) prowadzenia, na terenie powiatu bydgoskiego lub miasta Bydgoszcz, parkingu strzeżonego dla pojazdów usuniętych; 3) wykonywania na wniosek Zamawiającego czynności zmierzających do demontażu pojazdu, który przeszedł na własność Zamawiającego na podstawie orzeczenia sądu, poprzez usunięcie pojazdu z parkingu i przekazanie go do punktu zbierania pojazdów lub do stacji demontażu oraz przekazywanie stosownego zaświadczenia o demontażu Zamawiającemu w terminie nie dłuższym niż 7 dni od dnia jego wystawienia; 4) przetransportowania pojazdów usuniętych przed realizacją niniejszego zamówienia z parkingu strzeżonego (teren Bydgoszczy) świadczącego usługi Zamawiającemu w 2019 roku, w celu ich dalszego przechowywania na parkingu strzeżonym (jeśli dotyczy). 2. Zakres zadań Wykonawcy obejmuje: 1) usunięcie pojazdu z drogi na parking którym dysponuje Wykonawca (jeśli Wykonawca posiada więcej parkingów - najbliżej miejsca, z którego został usunięty) w sposób bezpieczny oraz zabezpieczenie rzeczy, które się w nim znajdują przed kradzieżą, uszkodzeniem, zniszczeniem, dewastacją; 2) uporządkowanie miejsca, na którym znajdował się pojazd przeznaczony do usunięcia (z odpadków szkła, metalu i innych), z wyjątkiem konieczności użycia sprzętu specjalistycznego znajdującego się w pojazdach do tego przystosowanych, bez pobierania z tego tytułu dodatkowych opłat; 3) zapewnienie kontaktu umożliwiającego wykonanie dyspozycji usunięcia pojazdu z drogi całodobowo przez siedem dni w tygodniu; 4) prowadzenie ewidencji pojazdów odholowanych i przyjętych na parking w formie pisemnej lub komputerowej; 5) przedstawianie Zamawiającemu (Wydział Komunikacji Starostwa Powiatowego), do 5 dnia każdego miesiąca: a) wykazu pojazdów usuniętych z dróg Powiatu Bydgoskiego w miesiącu poprzednim, zawierającego następujące dane: data i godzina usunięcia pojazdu z drogi, marka, model, nr rejestracyjny lub VIN pojazdu, numer dyspozycji usunięcia, adres parkingu (wzór wykazu Zamawiający przekaże wybranemu Wykonawcy); b) wykazu pojazdów, w stosunku do których podjęta została decyzja o odstąpieniu od usunięcia, zawierający datę i godzinę zdarzenia, nr rejestracyjny, markę, model pojazdu oraz numer dyspozycji (wzór wykazu Zamawiający przekaże wybranemu Wykonawcy) ; c) wykazu pojazdów przechowywanych, zawierającego następujące dane: data usunięcia pojazdu z drogi, marka, model, nr rejestracyjny lub VIN pojazdu, numer dyspozycji usunięcia, adres parkingu (wzór wykazu Zamawiający przekaże wybranemu Wykonawcy); d) potwierdzeń wydania pojazdu (wzór potwierdzenia Zamawiający przekaże wybranemu Wykonawcy); 6) przechowywanie pojazdu na parkingu w sposób gwarantujący jego bezpieczne parkowanie, w tym zabezpieczenie rzeczy, które się w nim znajdują przed kradzieżą, uszkodzeniem, zalaniem, zniszczeniem czy dewastacją; 7) przechowywanie w zabezpieczonym pomieszczeniu wyposażenia pojazdu, części pojazdu, które zostały oddzielone od pojazdu i mogłyby ulec zniszczeniu lub zaginięciu w miejscu przechowywania pojazdu; 8) wydanie pojazdu – w każdym czasie - 24h/dobę, osobie upoważnionej do jego odbioru, tj. osobie wskazanej w zezwoleniu na odbiór pojazdu wystawionym przez podmiot, który wydał dyspozycję usunięcia pojazdu, według wzoru określonego w rozporządzeniu Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 22 czerwca 2011 r. w sprawie usuwania pojazdów, których używanie może zagrażać bezpieczeństwu lub porządkowi ruchu drogowego albo utrudniających prowadzenie akcji ratowniczej (j.t. Dz. U. z 2018 r. poz. 2285; załącznik nr 3) lub właścicielowi (posiadaczowi) pojazdu wskazanemu w dowodzie rejestracyjnym (pozwoleniu czasowym) lub w pokwitowaniu za zatrzymany dowód rejestracyjny (pozwolenie czasowe). Zastrzega się jednak, że do wydania pojazdu osobie upoważnionej do jego odbioru może dojść jedynie wówczas, gdy przedstawiono Wykonawcy: a) zezwolenie na odbiór pojazdu wystawione przez podmiot, który wydał dyspozycję usunięcia pojazdu, o ile było wymagane; b) dowód uiszczenia kaucji w przypadku, o którym mowa w art. 130a ust. 1a ustawy Prd; 9) naliczania właścicielowi pojazdu (osobie uprawnionej) opłat za usunięcie i parkowanie pojazdu; naliczone opłaty właściciel pojazdu (osoba uprawniona) będzie uiszczać w kasie Starostwa Powiatowego w Bydgoszczy lub wpłacać na rachunek bankowy Powiatu Bydgoskiego nr 60 1020 1462 0000 7402 0317 1071; 10) współdziałanie z podmiotami uprawnionymi do wydawania dyspozycji usunięcia pojazdu z dróg powiatu bydgoskiego; 11) udzielanie pomocy przy wykonywaniu oględzin przechowywanego pojazdu; 12) informowanie Zamawiającego i podmiotu, który wydał dyspozycję usunięcia pojazdu o nieodebraniu pojazdu, nie później niż trzeciego dnia od dnia upływu 3 miesięcy od dnia jego usunięcia z drogi zgodnie z art. 130a ust. 10g ustawy Prd; 13) sprawowanie całodobowego dozoru nad przechowywanym pojazdem, od chwili jego usunięcia do momentu odbioru przez uprawnione osoby, sprzedaży, nieodpłatnego przekazania, lub przekazania do demontażu przez Zamawiającego; 14) wydanie pojazdu usuniętego z drogi, jeżeli nie jest on zarejestrowany w żadnym z państw członkowskich Unii Europejskiej, właściwemu miejscowo naczelnikowi urzędu celnego w celu uregulowania jego sytuacji zgodnie z przepisami prawa celnego. 3. Usługa usuwania pojazdu z drogi na wyznaczony parking obejmuje: 1) dojazd do miejsca zdarzenia odpowiednim sprzętem transportowym przeznaczonym do usuwania i przemieszczania pojazdów; 2) załadunek i zabezpieczenie pojazdu, w tym ładunku jeśli znajduje się na pojeździe przed uszkodzeniem, zniszczeniem lub kradzieżą w czasie transportu na parking, 3) dojazd z usuniętym pojazdem na parking, 4) rozładunek pojazdu i jego przekazanie na parking. 4. Z chwilą rozpoczęcia wykonania usunięcia pojazdu na Wykonawcy spoczywa pełna odpowiedzialność za: 1) powierzone mu mienie w związku ze świadczeniem usług stanowiących przedmiot zamówienia, 2) szkody wynikłe ze zniszczenia powierzonego mu mienia lub mienia osób trzecich spowodowanych działaniem, zaniedbaniem lub niedopatrzeniem Wykonawcy oraz powstałych w wyniku zaniechania działań, do których Wykonawca zobowiązuje się składając ofertę, 3) szkody powstałe w wyniku nienależytego wykonania przez Wykonawcę jego zobowiązań umownych lub czynności zleconych przez podmiot uprawniony bezpośrednio na miejscu zdarzenia, 4) następstwa nieszczęśliwych wypadków dotyczących pracowników Wykonawcy i osób trzecich w związku ze świadczeniem usług stanowiących przedmiot zamówienia. 5. Dla należytego wykonania zamówienia Wykonawca powinien przybyć na miejsce zdarzenia w czasie nie dłuższym niż 90 minut od wezwania przez osoby upoważnione na podstawie art. 130a ust. 4 ustawy Prd (policjant, osoba prowadząca akcję ratowniczą). 6. Parkowanie pojazdów usuwanych z drogi odbywać będzie się na parkingu na terenie powiatu bydgoskiego lub miasta Bydgoszcz: 1) strzeżonym, oznaczonym tablicą „Parking strzeżony”, 2) trwale ogrodzonym – ogrodzenie betonowe lub metalowe, 3) o utwardzonej nawierzchni, 4) oświetlonym, 5) monitorowanym (w tym monitoring wizyjny), 6) objętym całodobowym nadzorem, 7) pozwalającym na zabezpieczenie pojazdów uszkodzonych w sposób gwarantujący brak możliwości skażenia środowiska jak i znacznego pogorszenia ich stanu, 8) zamykanym w sposób uniemożliwiający wjazd i wyjazd środka transportu bez zezwolenia osoby dozorującej, 9) posiadającym dojazd drogą publiczną bez ograniczeń tonażowych. 7. Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć nie mniej niż: 1) 15 stanowisk parkingowych dla usuniętych pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t, 2) 3 stanowiska parkingowe dla usuniętych pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej od 3,5 t, do 7,5 t, 3) 3 stanowiska parkingowe dla usuniętych pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 7,5 t, 4) 5 stanowisk parkingowych zabezpieczających pojazdy przed działaniem czynników atmosferycznych, wobec których istnieje prawdopodobieństwo dodatkowych szkód wywołanych tymi czynnikami. 8. Zamawiający przewiduje, że do dnia 31.12.2020 r. zamówieniem zostaną objęte następujące pojazdy i usługi: Lp. Rodzaj pojazdu/rodzaj usługi Przewidywana ilość pojazdów 1 Rower, motorower – usuwanie z drogi 4, 2 Motocykl – usuwanie z drogi 10, 3 Pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t – usuwanie z drogi 150, 4 Pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 t do 7,5 t – usuwanie z drogi 3, 5 Pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 7,5 t do 16 t – usuwanie z drogi 3, 6 Pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 16 t – usuwanie z drogi 6, 7 Odstąpienie od usunięcia roweru, motoroweru lub motocykla 5, 8 Odstąpienie od usunięcia pojazdu o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t 5, 19 Odstąpienie od usunięcia pozostałych pojazdów (o dmc powyżej 3,5 t) 5, 10 Rower, motorower – przechowywanie 4, 11 Motocykl – przechowywanie 10, 12 Pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t – przechowywanie 150, 13 Pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 t do 7,5 t – przechowywanie 3, 14 Pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 7,5 t do 16 t – przechowywanie 3, 15 Pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 16 t – przechowywanie 3, 9. Zamawiający zastrzega, że ilość pojazdów wskazana w powyższym punkcie jest szacunkowa i służy do skalkulowania ceny oferty. Wykonawcy, z którym Zamawiający zawrze umowę nie przysługuje roszczenie o realizację umowy w wielkościach podanych w formularzu oferty. Zakres usługi w trakcie obowiązywania umowy może dla poszczególnych pozycji różnić się ilościowo od wartości podanych w formularzu oferty. 10. Wykonawca w ofercie określi cenę ryczałtową za 1 miesiąc przechowywania pojazdów, które nie zostały odebrane przez właścicieli (osoby uprawnione) w okresie trwania umowy, w szacunkowej średniomiesięcznej ilości 25 sztuk. Tak określona cena będzie niezmienna i nie będzie uzależniona od ilości pojazdów nieodebranych. 11. Wymagania, o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy Pzp: a) Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę, osób wykonujących wskazane przez Zamawiającego poniżej czynności w zakresie realizacji zamówienia, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy: Przez nawiązanie stosunku pracy pracownik zobowiązuje się do wykonywania pracy określonego rodzaju na rzecz pracodawcy i pod jego kierownictwem oraz w miejscu i czasie wyznaczonym przez pracodawcę, a pracodawca – do zatrudnienia pracownika za wynagrodzeniem. b) Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wszelkie czynności wchodzące w tzw. koszty bezpośrednie na podstawie umowy o pracę. Tak więc wymóg ten dotyczy osób, które wykonują czynności bezpośrednio związane z wykonywaniem usługi, w tym przypadku kierowców i pracowników parkingu. c) Sposób udokumentowania zatrudnienia osób, o których mowa powyżej, uprawnia Zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez Wykonawcę wymagań z tytułu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę. Sankcje z tytułu nie spełnienia tych wymagań zostały określone w istotnych postanowieniach umowy. 12. Wykonawca przed podpisaniem umowy dostarczy Zamawiającemu wykaz osób fizycznych skierowanych do realizacji zadania wraz z określeniem podstawy zatrudnienia (imię i nazwisko pracownika, data zawarcia umowy o pracę, rodzaj umowy i wymiar etatu). 13. Zamawiający zastrzega sobie prawo do kontroli prawidłowości wykonywania obowiązków przez Wykonawcę w ramach realizacji przedmiotu zamówienia. Wykonawca jest zobowiązany do udzielenia Zamawiającemu wszelkich wyjaśnień, przedstawienia żądanych dokumentów, udzielenia pomocy i zapewnienia warunków niezbędnych do przeprowadzenia kontroli. O terminie kontroli Zamawiający powiadomi Wykonawcę pisemnie. Miejsce wykonania zamówienia Drogi na terenie Powiatu Bydgoskiego (Gminy: Białe Błota, Dąbrowa Chełmińska, Dobrcz, Koronowo, Nowa Wieś Wielka, Osielsko, Sicienko, Solec Kujawski) oraz parking strzeżony prowadzony przez Wykonawcę na terenie Powiatu Bydgoskiego lub miasta Bydgoszcz.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 98351100-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Na potwierdzenie warunków Wykonawcy ubiegający się o udzielenie zamówienia wykażą, że posiadają aktualne zezwolenie (licencję) na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego udzielone zgodnie z przepisami ustawy z dnia 06 września 2001 roku o transporcie drogowym (j.t. Dz. U. z 2019 r. poz. 58 z późn. zm.),

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach