Przetargi.pl
Usunięcie odpadów znajdujących się na terenie działki ewidencyjnej nr 605 w m. Otorowo, Gmina Szamotuły

Powiat Szamotulski ogłasza przetarg

  • Adres: 64-500 Szamotuły, Wojska Polskiego
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 612928700 , fax. 612921880
  • Data zamieszczenia: 2019-06-13
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiat Szamotulski
    Wojska Polskiego 4
    64-500 Szamotuły, woj. wielkopolskie
    tel. 612928700, fax. 612921880
    REGON: 63125798600000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.powiat-szamotuly.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Usunięcie odpadów znajdujących się na terenie działki ewidencyjnej nr 605 w m. Otorowo, Gmina Szamotuły
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    IV. Przedmiot zamówienia: Nazwa nadana zamówieniu: Usunięcie odpadów znajdujących się na terenie działki ewidencyjnej nr 605 w m. Otorowo, Gmina Szamotuły. Przedmiotem zamówienia jest usunięcie z nieruchomości o nr ewid. działki nr 605, obręb Otorowo, odpadów w postaci: zmieszanych odpadów z betonu, gruzu ceglanego, odpadowych materiałów ceramicznych i elementów wyposażenia inne niż wymienione w 17 01 06 (17 01 07), odpadów farb i lakierów innych niż wymienione w 08 01 11 (08 01 12), użytych opon (16 01 03), materiałów izolacyjnych innych niż wymienione w 17 06 01 i 17 06 03 (17 06 04), opakowań z tworzyw sztucznych (15 01 02), niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych (20 03 01), poprzez przekazanie odpadów firmom posiadającym prawem wymagane zezwolenia, celem ich zagospodarowania – poddania procesom odzysku lub unieszkodliwiania oraz przedłożenie dokumentów potwierdzających przekazanie tych odpadów Zamawiającemu. Zgodnie z wypisem z rejestru gruntów działka oznaczona numerem ewidencyjnym 605, obręb Otorowo, stanowi lasy III klasy o powierzchni 0,7131 ha oraz grunty zadrzewione i zakrzewione o powierzchni 0,3700 ha, łączna powierzchnia działki to 1,0831 ha. Usługi będące przedmiotem zamówienia muszą być świadczone zgodnie z przepisami ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (tj. Dz. U. z 2019 r., poz. 801, ze zm.), ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (tj. Dz. U. z 2018 r., poz. 799, ze zm.) oraz rozporządzeń wykonawczych do ww. ustaw. Wykonawca przejmuje pełną odpowiedzialność wynikającą z obowiązujących przepisów o ochronie środowiska, od momentu odbioru odpadu z działki nr 605 w m. Otorowo do czasu przekazania ostatecznemu odbiorcy. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera zał. nr 1 i 1a do SIWZ – zwane w dalszej treści także OPZ. Zamawiający przewiduje możliwość zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie, której dokonano wyboru wykonawcy, w przypadku wystąpienia, co najmniej jednej z okoliczności wymienionych poniżej, z uwzględnieniem podawanych warunków ich wprowadzenia: 1) zmiany ceny w zakresie wysokości stawki podatku VAT, jeżeli zostanie ogłoszona ustawowa jej zmiana; 2) nie stanowi istotnej zmiany umowy: a) zmiana danych związanych z obsługą administracyjno-organizacyjną umowy (np. zmiana nr rachunku bankowego), zmiana stawki VAT, o ile Zamawiający wyrazi nań zgodę, b) zmiany danych teleadresowych, zmiany osób wskazanych do kontaktów między stronami. 3) zawsze dopuszczalne są zmiany w rozumieniu art. 144 ust. 1 uPzp. jednakże nie stanowi to obowiązku, z którego Wykonawca mógłby wnosić roszczenie wobec Zamawiającego. Zgodnie z art. 29 ust. 3 uPzp wykonawca lub podwykonawca winien dysponować osobami zatrudnionymi w wymiarze pełnego etatu na podstawie umowy o pracę, które będą wykonywać pracę w sposób kreślony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1040, z późn. zm.), w zakresie wywozu odpadów - kierowca ciężarówki oraz do ładowania odpadów - pracownik fizyczny. Wykonawca lub podwykonawca, najpóźniej w dniu podpisania umowy w niniejszym przedmiocie, winien złożyć stosownej treści oświadczenie o wykonywaniu przedmiotowych czynności przez osoby zatrudnione na umowę o pracę. Zamawiający zastrzega prawo do weryfikacji sposobu zatrudnienia ww. osób poprzez wezwanie Wykonawcy lub podwykonawcy do złożenia odpowiednio oświadczenia oraz poprzez bezpośrednie rozmowy z osobami wykonującymi roboty. W przypadku wykonywania ww. czynności przez osoby niezatrudnione zgodnie z art. 22 § 1 KP Zamawiający nałoży kary umowne w wysokości 1500 zł za każdy ujawniony przypadek. W przypadku stwierdzenia, pomimo wezwania, że osoby wykonujące roboty nie są zatrudnione zgodnie z SIWZ, Zamawiający zastrzega możliwość natychmiastowego rozwiązania umowy z winy wykonawcy. Przedmiot zamówienia obejmuje również wszystkie prace i obowiązki Wykonawcy wymienione w projekcie umowy. CPV: 90512000-9 Usługi transportu odpadów, 90511000-2 Usługi wywozu odpadów, 90722300-7 Usługi rekultywacji gruntu, 90722200-6 Usługi usuwania zanieczyszczeń ze środowiska V. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych. Nie dopuszcza się składania ofert wariantowych, zamiennych. Nie przewiduje się udzielania zamówień w trybie przepisu art. 67 ust. 1 pkt 7 uPzp. VI. Termin wykonania zamówienia. Nie później niż 31.10.2019 r. (podlega ocenie w kryteriach oceny ofert).
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90511000-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: VII. Warunki wymagane od Wykonawców ubiegających się o zamówienie publiczne oraz sposób występowania Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. W postępowaniu mogą wziąć udział wykonawcy którzy: 1. Nie podlegają wykluczeniu z postępowania na podstawie wyłącznie art. 24 ust. 1 pkt 12-23 uPzp (t. j. Dz. U. z 2018 r. poz. 1986, z późn. zm.) 2. Spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące: 1) kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów; Zamawiający nie ustanawia szczegółowego warunku. 2) sytuacji ekonomicznej lub finansowej; Zamawiający nie ustanawia szczegółowego warunku. 3) zdolności technicznej lub zawodowej O zamówienie może ubiegać się wykonawca posiadający wiedzę i doświadczenie dające rękojmię należytego wykonania umowy, polegające na należytym wykonaniu lub wykonywaniu co najmniej 1 usługi usuwania nielegalnego wysypiska śmieci w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, na wartość co najmniej 200.000 zł brutto. Wykonawca złoży oświadczenie – zał. nr 3a do SIWZ. Ocena spełnienia warunków dokonana będzie na podstawie złożonych oświadczeń i dokumentów wymienionych w SIWZ zgodnie z kryterium: spełnia - nie spełnia. Niespełnienie ww. warunków będzie skutkowało wykluczeniem z postępowania. Zgodnie z treścią art. 24aa ustawy Pzp zamawiający najpierw dokona oceny ofert, a następnie zbada, czy wykonawca, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza, nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu. Powyższy przepis stanowi transpozycję do polskiego porządku prawnego art. 56 ust. 2 Dyrektywy 2014/24/UE, w świetle którego w procedurach otwartych instytucje zamawiające mogą podjąć decyzję o rozpatrzeniu ofert przed sprawdzeniem, że nie ma podstaw wykluczenia, i przed weryfikacją spełnienia kryteriów kwalifikacji. Nawiązując do powyższego Zamawiający w toku czynności oceny ofert nie dokonuje podmiotowej oceny wszystkich wykonawców (ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu, braku podstaw do wykluczenia), nie badając nawet wszystkich wstępnych oświadczeń wykonawców. W pierwszej kolejności dokonuje Zamawiający oceny ofert pod kątem przesłanek odrzucenia oferty (art. 89 ust. 1 ustawy Pzp) oraz kryteriów oceny ofert opisanych w SIWZ, po czym dopiero wyłącznie w odniesieniu do wykonawcy, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza (uplasowała się na najwyższej pozycji rankingowej), dokonuje oceny podmiotowej wykonawcy, tj. bada oświadczenie dotyczące braku podstaw do wykluczenia oraz spełniania warunków udziału w postępowaniu. (Dotyczy podmiotów wspólnie ubiegających się o zamówienie) Ustanowienie pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. VIII. Wymagane oświadczenia i dokumenty. Wykonawcą może być osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej oraz podmioty te występujące wspólnie. Wykonawcy składają dokumenty i oświadczenia na zasadach określonych ustawą – Pzp, w szczególności zgodnie z zapisami Rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz.U. z 2016 r., poz. 1126, z późn. zm.) 1. Aktualne na dzień składania ofert oświadczenie – zał. nr 2 i 3 do SIWZ. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie – oświadczenie składają wszyscy ci Wykonawcy. Oświadczenie musi potwierdzać spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia. 2. Jeżeli zasady reprezentacji nie wynikają jednoznacznie z przedłożonych wypisów (odpisów), wymaga się złożenia dokumentu wskazującego osobę uprawnioną do reprezentowania składającego (składających) ofertę w oryginale lub notarialnie poświadczonej kopii. 3. W celu oceny, czy wykonawca polegając na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy, będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunek łączący wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, zamawiający żąda dokumentów, które określają w szczególności: a) zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu; b) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego; c) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego, d) czy podmiot, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą. 4. Formularz ofertowy. 5. Zobowiązanie do udostępnienia zasobów – wzór – zał. do SIWZ (jeżeli dotyczy). 6. Wykonawca nie składa wraz z ofertą oświadczenia o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 uPzp, a jest zobowiązany do przekazania Zamawiającemu tego oświadczenia w formie oryginału w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 uPzp. Wraz ze złożeniem oświadczenia Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia – Zał. do SIWZ. 7. (Dotyczy Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie publiczne) Pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawców składających ofertę wspólną albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w oryginale lub notarialnie poświadczonej kopii. Przepisy dotyczące wykonawcy stosuje się odpowiednio do wykonawców, którzy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia. Ponadto – zamawiający przed podpisaniem umowy może żądać kopii umowy podmiotów występujących wspólnie w postępowaniu. 8. Jeżeli Wykonawca zastrzega niejawność informacji stanowiących treść oferty, może załączyć do oferty wypełniony i podpisany załącznik do SIWZ oraz wykazać, iż zastrzeżone informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji oraz odpowiednio wpiąć dokumenty, których treść stanowi tajemnicę przedsiębiorstwa np. w nieprzejrzyste folie, w sposób uniemożliwiający bezpośrednie odczytanie treści. Brak wypełnienia ww. obowiązków skutkować może jawnością całej oferty.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach