Przetargi.pl
Usługa doradztwa informatycznego – konsulting w ramach projektu pn. „Uniwersalna platforma do projektowania i realizacji programów wsparcia ON wraz ze zintegrowanym modułem analitycznym - System iPFRON+”

Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych w Warszawie ogłasza przetarg

  • Adres: 00-828 Warszawa, al. Jana Pawła II
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 225 055 494 , fax. 225 055 275
  • Data zamieszczenia: 2020-12-29
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych w Warszawie
    al. Jana Pawła II 13
    00-828 Warszawa, woj. mazowieckie
    tel. 225 055 494, fax. 225 055 275
    REGON: ---00000000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: https://bip.pfron.org.pl/zamowienia-publiczne/ponizej-progu-okreslonego-w-art-11-ust-8-ustawy-pzp/ lub https://pfron.ezamawiajacy.pl/servlet/HomeServlet
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Fundusz celowy

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Usługa doradztwa informatycznego – konsulting w ramach projektu pn. „Uniwersalna platforma do projektowania i realizacji programów wsparcia ON wraz ze zintegrowanym modułem analitycznym - System iPFRON+”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest usługa doradztwa informatycznego – konsulting dotycząca procesu wytworzenia i wdrożenia Systemu iPFRON+. 2. W ramach realizacji umowy Wykonawca będzie świadczył następujące usługi: 2.1. Usługi oceny Produktów dostarczonych w ramach realizacji Systemu iPFRON+, w tym projektowych, architektury rozwiązania oraz związanej z nimi dokumentacji na podstawie materiałów i dokumentów przekazanych przez Zamawiającego w okresie Etapu 1 i Etapie 2 realizacji Systemu iPFRON + w ramach postępowania, o którym mowa w punkcie 4 . Zamawiający szacuje wykorzystanie około 560 Roboczogodzin w okresie II/III kwartał 2021 roku; 2.2. Wsparcie Zamawiającego w ramach procesu wytwórczego Systemu realizowanego zgodnie z metodyką SCRUM. W ramach wsparcia Wykonawca będzie m.in. odpowiedzialny za doradztwo w planowaniu i koordynacji wzajemnych zależności między poszczególnymi zespołami scrumowymi zgodnie z techniką Scrum of scrums, wspieranie Product Ownerów w stosowaniu metodyki zwinnej, udział w spotkaniach wskazanych przez Zamawiającego. Zamawiający przewiduje, że przeznaczy na ten rodzaj usług około 240 Roboczogodzin; 2.3. Usługi doradcze wsparcia Zamawiającego w procesie przygotowania procesu testowania Systemu iPFRON+, w szczególności: 2.3.1. działań dotyczących opracowania strategii oraz zasad testowania Systemu iPFRON+. W ramach tego zadania Wykonawca będzie zobowiązany do oceny i rekomendacji propozycji opracowanych przez wykonawcę Systemu iPFRON+; 2.3.2. działań dotyczących opracowania scenariuszy i przypadków testowych dla Systemu i PFRON+. Zadanie fizycznego opracowania scenariuszy i przypadków testowych jest obowiązkiem wykonawcy Systemu iPFRON+. Jednakże Zamawiający wymaga, aby Wykonawca niniejszego zamówienia był aktywnym uczestnikiem procesu Analizy Wstępnej (patrz punkt 6 harmonogramu ramowego znajdującego się w zał. nr 1 do postępowania wskazanego w punkcie 4 poniżej), w którym będzie odpowiadał za strukturę i ostateczny kształt scenariuszy i przypadków testowych iPFRON+. Odpowiedzialność Wykonawcy będzie sprowadzała się do weryfikowania i opracowywania rekomendacji, a także postulowania poprawek scenariuszy i przypadków testowych opracowanych przez wykonawcę Systemu iPFRON+. Zamawiający wymaga, aby podstawowym kryterium weryfikacji była użyteczność oraz „realizowalności” ustalonych mechanizmów testowania w kontekście możliwości powierzenia przeprowadzenia testów profesjonalnemu podmiotowi oraz możliwości technicznych i organizacyjnych Zamawiającego; 2.3.3. na podstawie opracowanych w punkcie 2.3.1. i 2.3.2. wymagań dotyczących organizacji testów Systemu iPFRON+, opracowanie wytycznych do opisu przedmiotu zamówienia do postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na wyłonienie profesjonalnego podmiotu, któremu zostanie powierzone przeprowadzenie testów Systemu iPFRON+ w ramach projektu iPFRON+; Zamawiający przewiduje, że przeznaczy na ten rodzaj usług około 400 Roboczogodzin. 2.4. Usługi doradcze wykonywane na na żądanie Zamawiającego. Usługi doradcze będą dotyczyły Systemu iPFRON+. Zamawiający przewiduje, że przeznaczy na ten rodzaj usług około 200 Roboczogodzin. 3. Szczegółowy warunki i zasady realizacji zamówienia zawiera Załącznik nr 7 do SIWZ. 4. System iPFRON+ zostanie zrealizowany przez Wykonawcę wyłonionego na podstawie prowadzonego przez Zamawiającego postępowania o udzielenie zamówienia na „Realizację oraz utrzymanie i rozwój systemu informatycznego iPFRON+ w ramach projektu „Uniwersalna platforma do projektowania i realizacji programów wsparcia ON wraz ze zintegrowanym modułem analitycznym – Systemu iPFRON+”. Opis przedmiotu zamówienia Systemu iPFRON+ dostępny jest pod linkiem: http://bip.pfron.org.pl/zamowienia-publiczne/powyzej-progu-okreslonego-w-art-11-ust-8-ustawy-pzp/szczegoly/public-order/realizacja-oraz-utrzymanie-i-rozwoj-systemu-informatycznego-ipfron-w-ramach-projektu-uniwersaln/ oraz na Platformie zakupowej (nr postepowania ZP/25/20). Szczegóły dotyczące m.in. planowanej architektury rozwiązania, wydajności i skalowalności planowanego Systemu iPFRON+, standardów architektonicznych i technologicznych, wymagania w zakresie planu budowy Systemu iPFRON+, jak również harmonogram zamówienia na System iPFRON+ zawiera załącznik nr 1 do siwz(opis przedmiotu zamówienia) wyżej wskazanego postępowania. 5. Podany w punkcie 2 podział Roboczogodzin obrazuje wyłącznie szacunkowe zaangażowanie Wykonawcy w realizację poszczególne usług. Zamawiający zastrzega sobie prawo do przenoszenia liczby Roboczogodzin pomiędzy usługami w zależności od potrzeb Zamawiającego na co Wykonawca wyraża zgodę. W przypadku uruchomienia Opcji Zamawiający zastrzega sobie prawo do ich wykorzystania na dowolną usługę realizowaną w ramach niniejszego zamówienia. 6. Wykonawca będzie świadczył usługę doradztwa informatycznego - konsultingu w ramach maksymalnej puli Roboczogodzin wynoszącej 2600 Roboczogodzin, w tym: 6.1. w ramach zamówienia podstawowego – 1400 Roboczogodzin. Zamawiający przewiduje wykorzystanie nie mniej 70% Roboczogodzin przewidzianych w ramach zamówienia podstawowego; 6.2. w ramach prawa opcji, o którym mowa w art. 34 ust. 5 ustawy Pzp (dalej jako Opcja) – 1200 Roboczogodzin. 7. Zamawiający jest uprawniony, lecz nie zobowiązany do skorzystania w trakcie realizacji Umowy z Opcji wielokrotnie, aż do wyczerpania limitu wynagrodzenia przewidzianego na Opcję. Zamawiający według własnego wyboru może skorzystać z Opcji, zarówno w pełnym, jak i w częściowym zakresie (tj. co do liczby Roboczogodzin). 8. Warunkiem skorzystania z Opcji jest złożenie przez Zamawiającego pisemnego oświadczenia w przedmiocie skorzystania z Opcji w określonym przez niego zakresie, w terminie co najmniej 7 dni przed przewidywanym terminem uruchomienia Opcji, chyba że Strony postanowią inaczej. W oświadczeniu tym zostanie wskazana przynajmniej liczba Roboczogodzin, którą Zamawiający szacuje wykorzystać w ramach Opcji. 9. Zasady dotyczące realizacji zamówienia objętego Opcją są takie same jak te, które obowiązują przy realizacji zamówienia podstawowego. Zamawiający zastrzega również, że ceny objęte Opcją będą identyczne, jak w zamówieniu podstawowym. 10. Jeśli Umowa nakłada na Wykonawcę obowiązki związane z realizacją zamówienia objętego Opcją, wiążą one Wykonawcę z chwilą złożenia oświadczenia, o którym mowa w pkt 8 powyżej. 11. Wykonawcy nie przysługują w stosunku do Zamawiającego żadne roszczenia, w szczególności roszczenia odszkodowawcze, z tytułu skorzystania lub nieskorzystania z Opcji przez Zamawiającego. 12. Zamawiający zastrzega sobie prawo do skorzystania z Opcji przez okres obowiązywania Umowy, o którym mowa w paragrafie 4 IPU, na co Wykonawca wyraża zgodę. 13. Na podstawie art. 29 ust 3a ustawy Zamawiający wymaga, aby wśród personelu przewidzianego do realizacji powyższego zamówienia, Wykonawca lub Podwykonawca zatrudnił w trakcie realizacji zamówienia na podstawie umowy o pracę osoby wykonujące prace związane z nadzorem nad realizacją zamówienia w szczególności w zakresie współpracy z Zamawiającym w celu bieżącego zarządzania realizacją Umowy - w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz. U. 2016 r. poz. 1666, z późn. zm.).
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 72200000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Rozdział V SIWZ. Warunki udziału Wykonawców w postępowaniu. 1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy: 1.1. nie podlegają wykluczeniu z postępowania; 1.2. spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące: 1.2.1 Kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów: Zamawiający odstępuje od opisu sposobu określenia spełniania warunków w ww. zakresie. 1.2.2 Sytuacji ekonomicznej lub finansowej: Zamawiający uzna ww. warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości nie mniejszej niż 100 000,00 zł brutto (słownie: sto tysięcy złotych). 1.2.3 Zdolności technicznej lub zawodowej. Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca: 1.2.3.1. wykaże, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie – wykonał co najmniej dwie usługi doradztwa/konsultingu informatycznego obejmującej wsparcie zamawiającego w procesie oceny produktów projektowych, architektury rozwiązania, związanej z nim dokumentacji, w tym dokumentacji związanej z testowaniem oprogramowania lub/i usługi doradztwa/konsultingu informatycznego obejmującej wsparcie zamawiającego w procesie wytwórczym oprogramowania realizowanym zgodnie z metodyką SCRUM o wartości brutto co najmniej 100 000,00 zł (słownie: sto tysięcy złotych) każda z nich. UWAGA: - przez jedną usługę, Zamawiający rozumie jeden kontrakt (umowę), z zastrzeżeniem sytuacji, gdy w ramach jednego kontraktu Wykonawca zrealizował jednocześnie usługę obejmującą swoim zakresem doradztwo/konsulting informatyczny obejmujący wsparcie zamawiającego w procesie oceny produktów projektowych, architektury rozwiązania, związanej z nim dokumentacji, w tym dokumentacji związanej z testowaniem oprogramowania i doradztwo/konsulting informatyczny obejmujący wsparcie zamawiającego w procesie wytwórczym oprogramowania realizowanego zgodnie z metodyką SCRUM, - w przypadku zamówienia będącego w trakcie wykonywania, wymagania odnośnie: zakresu i wartości wykonywania danego zamówienia, dotyczą części zamówienia już zrealizowanej (tj. od dnia rozpoczęcia wykonywania zamówienia do upływu terminu składania ofert) i te parametry (zakres, wartość) Wykonawca zobowiązany jest podać w wykazie, - Zamawiający nie dopuszcza możliwości sumowania wartości kilku usług w celu spełnienia powyższych warunków, - Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia powyższy warunek udziału w postępowaniu tylko w przypadku, gdy wykaże spełnienie wszystkich powyższych wymagań. 1.2.3.2. wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował zespołem (Personel Kluczowy), który będzie skierowany przez Wykonawcę do realizacji zamówienia, tj.: a) Ekspert ds. architektury systemów informatycznych (co najmniej jedna osoba), który spełnia łącznie następujące warunki: - w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert zdobył doświadczenie w opracowywaniu założeń i architektury systemów informatycznych, potwierdzone udziałem w roli głównego architekta, architekta lub eksperta ds. architektury, w co najmniej 2 (dwóch) zrealizowanych projektach informatycznych polegających na zaprojektowaniu, wytworzeniu i wdrożeniu systemu informatycznego o wartości co najmniej 200 000 złotych brutto (słownie: dwieście tysięcy złotych) (bez kosztów zakupu sprzętu, kosztów licencji oraz budowy infrastruktury) każdy z nich, oraz - posiada co najmniej 5-letnie doświadczenie w projektowaniu systemów informatycznych; b) Ekspert ds. metodyki SCRUM (co najmniej jedna osoba), który spełnia łącznie następujące warunki: - w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert pełnił rolę Scrum Mastera lub ekspertem ds. metodyki SCRUM w co najmniej 2 (dwóch) zrealizowanych projektach informatycznych, polegających na zaprojektowaniu, wytworzeniu i wdrożeniu systemu informatycznego o wartości co najmniej 200 000,00 zł brutto (słownie: dwieście tysięcy złotych) (bez kosztów zakupu sprzętu, kosztów licencji oraz budowy infrastruktury) każdy z nich; - posiada co najmniej 3 letnie doświadczenie zawodowe w zakresie zarządzania projektami realizowanymi w metodyce SCRUM, w których prace realizowane były w kilku (minimum dwóch) zespołach z wykorzystaniem metody SCRUM of SCRUMS lub metody LeSS lub równoważnym; - posiada wiedzę z zakresu metodyki zwinnej potwierdzoną aktualnym certyfikatem Professional Scrum Master (PSM2) lub Certified Scrum Mater (CSM lub Advanced-CSM) lub Certified Scrum Professional (CSP-SM) lub Certified LeSS Practitioner równoważnym; c) Ekspert ds. testowania systemów (co najmniej 1 osobę), który spełnia łącznie następujące warunki: - w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert zdobył doświadczenie w opracowywaniu strategii i zasad testowania, opracowywaniu scenariuszy testowych i przypadków testowych, w co najmniej 2 (dwóch) zrealizowanych projektach informatycznych polegających na zaprojektowaniu, wytworzeniu i wdrożeniu systemu informatycznego o wartości co najmniej 200 000 złotych brutto (słownie: dwieście tysięcy złotych) (bez kosztów zakupu sprzętu, kosztów licencji oraz budowy infrastruktury) każdy z nich, oraz - posiada co najmniej 3 letnie doświadczenie zawodowe w zakresie testowania oprogramowania, przygotowywania strategii, scenariuszy i przypadków testowych, prowadzenia testów automatycznych i manualnych, testów regresji, testów integracyjnych, testów dymnych, testów wydajnościowych oraz narzędzi do automatyzacji testów. Uwaga: - Zamawiający nie dopuszcza łączenia ról określonych w lit a – c powyżej; - Wykonawca musi dysponować łącznie co najmniej 3 osobami na potwierdzenie spełnienia powyższego warunku; - w przypadku zamówienia będącego w trakcie wykonywania, wymagania odnośnie: zakresu i wartości wykonywania danego zamówienia, dotyczą części zamówienia już zrealizowanej (tj. od dnia rozpoczęcia wykonywania zamówienia do upływu terminu składania ofert) i te parametry (zakres, wartość) Wykonawca zobowiązany jest podać w wykazie. - Zamawiający wymaga, aby każda z osób Personelu Kluczowego posiadała płynną znajomość języka polskiego pozwalającą na zapoznawanie się z dokumentacją techniczną i funkcjonalną. W przypadku, jeśli ktokolwiek spośród ww. osób (lit. a do lit. c) nie będzie posiadała płynnej znajomości języka polskiego Wykonawca zapewni na swój koszt udział tłumacza, który na bieżąco będzie tłumaczył wypowiedzi oraz dokumenty na język polski; - przez certyfikaty równoważne (lub dokumenty równoważne dla certyfikatów), o których mowa powyżej Zamawiający rozumie certyfikat, który: a) potwierdza posiadanie co najmniej takiej samej wiedzy, kompetencji i doświadczenia zawodowego co certyfikat wskazany przez Zamawiającego; b) dotyczy tej samej dziedziny merytorycznej, co certyfikat wskazany przez Zamawiającego dla określonej roli; c) jest potwierdzony egzaminem, jeżeli dla uzyskania danego certyfikatu wymagany jest egzamin; d) został wydany przez podmiot profesjonalnie zajmujący się certyfikowaniem; - dotyczy pkt 1.2.3.2 powyżej – Zamawiający przez system informatyczny rozumie dedykowane oprogramowanie służące do przetwarzania danych, wytworzone zgodnie z oczekiwaniami klienta, wyposażone w bazę danych, warstwę aplikacji oraz graficzny interfejs użytkownika, pozwalające użytkownikom na dostęp do systemu przy pomocy sieci Internet. 2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, warunki określone w pkt 1.2.2 i pkt 1.2.3 powyżej musi spełniać co najmniej jeden z tych Wykonawców samodzielnie lub wszyscy Wykonawcy łącznie. 3. Zamawiający może, na każdym etapie postępowania, uznać, że Wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze Wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia. 4. W przypadku, gdy złożone przez Wykonawcę dokumenty, oświadczenia dotyczące warunków udziału w postępowaniu zawierają informacje w innych walutach niż określono w SIWZ, Zamawiający jako kurs przeliczeniowy waluty przyjmie kurs NBP z dnia publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych. Jeżeli w dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu nie będzie opublikowany średni kurs walut przez NBP Zamawiający przyjmie kurs przeliczeniowy z ostatniej opublikowanej tabeli kursów NBP przed dniem publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Informacji Publicznej. Rozdział VI SIWZ. Korzystanie przez Wykonawcę ze zdolności technicznej lub zawodowej oraz sytuacji ekonomicznej innych podmiotów 1. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków, o których mowa w pkt 1.2.2 i pkt 1.2.3 Rozdziału V SIWZ, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych. 2. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodni Zamawiającemu, że realizując zamówienie będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. 3. W celu oceny czy Wykonawca, polegając na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny czy stosunek łączący Wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, Zamawiający wymaga aby dokument, o którym mowa w pkt 2 powyżej, zawierał informacje dotyczące w szczególności: - zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu; - sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu przez Wykonawcę przy wykonywaniu zamówienia publicznego; - zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego; - czy podmiot, na zdolnościach którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje usługi, których wskazane zdolności dotyczą. 4. Zamawiający oceni, czy udostępniane Wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe lub ich sytuacja finansowa lub ekonomiczna, pozwalają na wykazanie przez Wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz zbada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 13–22 i ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp. 5. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, Wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te zrealizują usługi do realizacji których te zdolności są wymagane. 6. Wykonawca, który polega na sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, odpowiada solidarnie z podmiotem, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów, za szkodę poniesioną przez Zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy. 7. Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuacja finansowa lub ekonomiczna podmiotu, o którym mowa w pkt 1 powyżej, nie potwierdzają spełnienia przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia, Zamawiający żąda, aby Wykonawca w terminie określonym przez Zamawiającego: 7.1. zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami lub 7.2. zobowiązał się do osobistego wykonania odpowiedniej części zamówienia, jeżeli wykaże zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuacje finansową lub ekonomiczną, o której mowa w pkt 1 powyżej. Rozdział VII SIWZ. Podstawy wykluczenia Wykonawcy z postępowania. 1. Zamawiający wykluczy z postępowania Wykonawców: 1.1. którzy nie wykażą braku podstaw wykluczenia określonych w art. 24 ust. 1 pkt 13-23 ustawy Pzp; 1.2. wobec, których zachodzą przesłanki wykluczenia określone w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp tj.: – w stosunku do którego otwarto likwidację, w zatwierdzonym przez sąd układzie w postępowaniu restrukturyzacyjnym jest przewidziane zaspokojenie wierzycieli przez likwidację jego majątku lub sąd zarządził likwidację jego majątku w trybie art. 332 ust. 1 ustawy z dnia 15 maja 2015 r. – Prawo restrukturyzacyjne (Dz. U. z 2019 poz. 243 ze zm.) lub którego upadłość ogłoszono, z wyjątkiem Wykonawcy, który po ogłoszeniu upadłości zawarł układ zatwierdzony prawomocnym postanowieniem sądu, jeżeli układ nie przewiduje zaspokojenia wierzycieli przez likwidację majątku upadłego, chyba że sąd zarządził likwidację jego majątku w trybie art. 366 ust. 1 ustawy z dnia 28 lutego 2003 r. – Prawo upadłościowe (Dz.U. 2019 poz. 498 ze zm.); 1.3. którzy nie wykażą spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w pkt 1.2.2 i pkt 1.2.3 Rozdziału V SIWZ; 2. Wykonawca, który podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 pkt 13 i 14, pkt 16-20 lub art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp, może przedstawić dowody na to, że podjęte przez niego środki są wystarczające do wykazania jego rzetelności, w szczególności udowodnić naprawienie szkody wyrządzonej przestępstwem lub przestępstwem skarbowym, zadośćuczynienie pieniężne za doznaną krzywdę lub naprawienie szkody, wyczerpujące wyjaśnienie stanu faktycznego oraz współpracę z organami ścigania oraz podjęcie konkretnych środków technicznych, organizacyjnych i kadrowych, które są odpowiednie dla zapobiegania dalszym przestępstwom lub przestępstwom skarbowym lub nieprawidłowemu postępowaniu Wykonawcy. Przepisu zdania pierwszego nie stosuje się, jeżeli wobec Wykonawcy, będącego podmiotem zbiorowym, orzeczono prawomocnym wyrokiem sądu zakaz ubiegania się o udzielenie zamówienia oraz nie upłynął określony w tym wyroku okres obowiązywania tego zakazu. 3. Wykonawca nie podlega wykluczeniu, jeżeli Zamawiający, uwzględniając wagę i szczególne okoliczności czynu Wykonawcy, uzna za wystarczające dowody przedstawione na podstawie pkt 2 powyżej. 4. W przypadku, o którym mowa w art. 24 ust. 1 pkt 19 ustawy Pzp, przed wykluczeniem Wykonawcy, Zamawiający zapewnia temu Wykonawcy możliwość udowodnienia, że jego udział w przygotowaniu postępowania o udzielenie zamówienia nie zakłóci konkurencji. 5. Wykonawca jest zobowiązany wykazać, że nie podlega wykluczeniu z postępowania. 6. W przypadku, gdy Wykonawca polega na zdolnościach technicznych lub zawodowych innych podmiotów, Zamawiający zbada czy nie zachodzą wobec innych podmiotów podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 13-22 oraz ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp. 7. Zamawiający może wykluczyć Wykonawcę na każdym etapie z postępowania o udzielenie zamówienia. Rozdział VIII SIWZ. Wykaz oświadczeń i dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz braku podstaw do wykluczenia. 1. W celu potwierdzenia spełniania warunku udziału w postępowaniu, określonego w pkt 1.2.2. i 1.2.3 SIWZ oraz wskazania braku podstaw wykluczenia, Wykonawca ubiegający się o udzielenie zamówienia musi wraz z ofertą złożyć następujące dokumenty: 1.1. aktualne na dzień składania ofert oświadczenie w zakresie wskazanym w Załączniku nr 2 do SIWZ. Informacje zawarte w oświadczeniu będą stanowić wstępne potwierdzenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu. Uwaga: - Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełnienia - w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby - warunków udziału w postępowaniu zamieszcza w oświadczeniu, o którym mowa wyżej informacje dotyczące tych podmiotów; - w przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenie, o którym mowa wyżej składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenie to potwierdza spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia. Oświadczenie, każdego z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, podpisuje osoba uprawniona do reprezentowania każdego z tych Wykonawców; 1.2. Zobowiązanie podmiotu trzeciego – jeżeli Wykonawca polega na zasobach lub sytuacji podmiotu trzeciego; 1.3. wykaz osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego potwierdzający spełnianie warunku określonego w Rozdziale V pkt 1.2.3.2. SIWZ, wraz z informacjami na temat ich wykształcenia, kwalifikacji zawodowych, doświadczenia, niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami – Załącznik nr 4 do SIWZ. Uwaga: Poza oświadczeniami i dokumentami wymienionymi powyżej, Wykonawca powinien załączyć do oferty także inne oświadczenia i dokumenty, które zostały wymienione w Rozdziale XII punkt 3 SIWZ. 2. Oświadczenie składane samodzielnie przez Wykonawcę: W celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia Wykonawcy z postępowania, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy, Wykonawca w terminie 3 dni od daty zamieszczenia przez Zamawiającego na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy, złoży oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej oraz, w przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, dowody potwierdzające, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu. Wzór oświadczenia stanowi Załącznik nr 5 do SIWZ. 3. Oświadczenia i dokumenty składane – na wezwanie Zamawiającego: Zamawiający przed udzieleniem zamówienia wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni, aktualnych na dzień złożenia poniższych oświadczeń i dokumentów: 3.1. W celu potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu określonych w pkt 1.2.2. i 1.2.3 Rozdziału V SIWZ: 3.1.1. informacji banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy w wysokości nie mniejszej niż 100 000,00 zł (słownie: sto tysięcy złotych) w okresie nie wcześniejszym niż 1 miesiąc przed upływem terminu składania ofert. Jeżeli z uzasadnionej przyczyny Wykonawca nie może złożyć wymaganego przez Zamawiającego dokumentu, Zamawiający dopuszcza złożenie przez Wykonawcę innego dokumentu, który wystarczający sposób potwierdzi spełnianie opisanego przez Zamawiającego warunku udziału w postępowaniu tj. posiadania środków finansowych lub zdolności kredytowej w wysokości nie mniejszej niż 100 000,00 zł; 3.1.2. wykazu usług wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego dostawy lub usługi były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie Wykonawcy; w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. Wykaz należy sporządzić według Załącznika nr 3 do SIWZ. Uwaga: Jeżeli wykaz, oświadczenia lub inne złożone przez Wykonawcę dokumenty budzą wątpliwości Zamawiającego, może on zwrócić się bezpośrednio do właściwego podmiotu, na rzecz którego dostawy lub usługi były wykonane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, o dodatkowe informacje lub dokumenty w tym zakresie. 3.2. W celu wykazania braku podstaw wykluczenia z postępowania Wykonawcy w okolicznościach określonych przez Zamawiającego w Rozdziału VII SIWZ: 3.2.1. odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp; Uwaga: W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie dokument wymieniony w pkt 3.2. powyżej składa każdy z Wykonawców występujących wspólnie. W przypadku Wykonawców polegających na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy, dokumenty wyżej wymienione, Wykonawca składa w odniesieniu do każdego z tych podmiotów. 4. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w pkt 3.2.1. powyżej składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości wystawiony w terminie 6 miesięcy przed upływem terminy składania ofert. 5. Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt 4 wyżej, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania Wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Dokument musi być wystawiony w terminie analogicznym jak wskazany w pkt 4 powyżej. W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez Wykonawcę, Zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu. 6. Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentów lub oświadczeń gdy złożona kopia jest nieczytelna lub budzi wątpliwości co do jej prawdziwości. 7. Dokumenty lub oświadczenia sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski. 8. W przypadku wskazania przez Wykonawcę przedstawienia dokumentów wymienionych w pkt 2 - 5 powyżej, w formie elektronicznej pod określonymi adresami internetowymi ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych, Zamawiający pobiera samodzielnie z tych baz danych wskazane przez Wykonawcę oświadczenia lub dokumenty. Zamawiający może żądać od Wykonawcy przedstawienia tłumaczenia na język polski wskazanych przez Wykonawcę i pobranych samodzielnie przez Zamawiającego dokumentów. 9. W przypadku wskazania przez Wykonawcę oświadczeń lub dokumentów, o których mowa w pkt 2 – 5 powyżej, które znajdują się w posiadaniu Zamawiającego, w szczególności oświadczeń lub dokumentów przechowywanych przez Zamawiającego zgodnie z art. 97 ust. 1 ustawy Pzp, Zamawiający w celu potwierdzenia okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 1 i 3 ustawy Pzp, korzysta z posiadanych oświadczeń lub dokumentów, o ile są one aktualne. W takim przypadku Wykonawca zobowiązany jest wskazać postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego na potrzeby, którego złożył przedmiotowe dokumenty. 10. Jeżeli jest to niezbędne do zapewnienia odpowiedniego przebiegu postępowania o udzielenie zamówienia, Zamawiający może na każdym etapie postępowania wezwać Wykonawców do złożenia wszystkich lub niektórych oświadczeń lub dokumentów potwierdzających, że nie podlegają wykluczeniu lub spełniają warunki udziału w postępowaniu a jeżeli zachodzą uzasadnione podstawy do uznania, że złożone uprzednio oświadczenia lub dokumenty nie są już aktualne, do złożenia aktualnych oświadczeń lub dokumentów. 11. Jeżeli Wykonawca nie złożył oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, lub innych dokumentów niezbędnych do przeprowadzenia postepowania, oświadczenia lub dokumenty są niekompletne, zawierają błędy lub budzą wskazane przez Zamawiającego wątpliwości, Zamawiający wzywa do ich złożenia, uzupełnienia lub poprawienia lub do udzielenia wyjaśnień w terminie przez siebie wskazanym, chyba że mimo ich złożenia, uzupełnienia lub poprawienia lub udzielenia wyjaśnień oferta Wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania. 12. Jeżeli Wykonawca nie złożył wymaganych pełnomocnictw albo złożył wadliwe pełnomocnictwa, Zamawiający wezwie do ich złożenia w terminie przez siebie wskazanym, chyba że mimo ich złożenia oferta Wykonawcy podlegałaby odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania. 13. Oświadczenia i dokumenty, o których mowa w niniejszym Rozdziale, muszą spełniać wymagania określone w ustawie Pzp i w przepisach rozporządzenia ws. dokumentów, a także wymagania określone w Rozporządzeniu ws. komunikacji elektronicznej oraz udostępniania i przechowywania dokumentów elektronicznych. Rozdział XII SIWZ. Opis sposobu przygotowania oferty. 1. Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę w postępowaniu, zgodnie z postanowieniami SIWZ. Treść oferty musi odpowiadać treści SIWZ. 2. Ofertę stanowi wypełniony Formularz Oferty sporządzony zgodnie z Załącznikiem nr 1 do SIWZ 3. Do oferty Wykonawca zobowiązany jest dołączyć: 3.1. Oświadczenie, o którym mowa w pkt 1.1 Rozdziału VII SIWZ w zakresie wskazanym w Załączniku nr 2 SIWZ; 3.2. dokumentu (np. pełnomocnictwa) potwierdzającego, że oferta została złożona przez osobę upoważnioną do reprezentowania Wykonawcy – w przypadku, gdy oferta została podpisana przez inną osobę niż umocowaną w dokumencie rejestrowym wykonawcy. UWAGA: a) w przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie przedmiotowego zamówienia; b) pełnomocnictwo dla ustanowionego pełnomocnika powinno jednoznacznie określać postępowanie, do którego się odnosi, precyzować zakres umocowania i wskazywać pełnomocnika. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie musi też wyliczać wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie i być podpisane przez każdego z nich; c) w przypadku, gdy pełnomocnictwa udziela inna osoba niż uprawniony do reprezentowania podmiot z mocy prawa lub umowy spółki, należy dołączyć do oferty również pełnomocnictwo do dokonania tej czynności; d) w przypadku podpisania oferty lub załączników lub innych dokumentów składanych w toku postępowania przez osobę, której umocowanie nie wynika z dokumentów rejestrowych dla uznania, że oferta została złożona przez osobę należycie umocowaną, pełnomocnictwo należy złożyć: - dla formy papierowej - w oryginale lub kopii poświadczonej notarialnie. - dla formy elektronicznej – oryginał w postaci dokumentu elektronicznego (tj. podpisanego kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez osoby, których umocowanie wynika z dokumentów rejestrowych) lub z elektronicznym poświadczeniem zgodności z okazanym dokumentem na podstawie art. 97 § 2 Prawa o notariacie. W przypadku gdy wykonawca będzie dysponował jedynie pełnomocnictwem w formie pisemnej, konieczne jest uzyskanie elektronicznego poświadczenia zgodności odpisu, wyciągu lub kopii z okazanym dokumentem, które notariusz opatruje kwalifikowanym podpisem elektronicznym (art. 97 § 2 Prawa o notariacie), 3.3. Zobowiązania podmiotu trzeciego lub inne dokumenty, o których mowa w pkt 2 i 3 Rozdziału VI SIWZ potwierdzające oddanie Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia - w przypadku Wykonawcy, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów – jeżeli dotyczy. 3.4. Uzasadnienie tajemnicy przedsiębiorstwa, o którym mowa w punkcie 17 poniżej, jeżeli Wykonawca zastrzega określone informacje jako tajemnicę przedsiębiorstwa. 3.5. Wykaz doświadczenia Personelu Kluczowego sporządzony zgodnie z Załącznikiem nr 7 do SIWZ zawierający informacje nt. doświadczenia osób wyznaczonych do realizacji zamówienia. Wykaz ten składany jest w celu uzyskania punktów w ramach kryterium oceny ofert „Doświadczenie Personelu Kluczowego”. UWAGA: W przypadku niezłożenia ww. wykazu wraz z ofertą lub gdy wykaz ten będzie niekompletny, będzie zawierał błędy lub informacje w nim zawarte budzą wątpliwości Zamawiającego, wykaz ten nie będzie podlegał uzupełnieniu na podstawie art. 26 ust. 3 ustawy Pzp. 3.6. Wykazu osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego potwierdzający spełnianie warunku określonego w Rozdziale V pkt 1.2.3.2. SIWZ, wraz z informacjami na temat ich wykształcenia, kwalifikacji zawodowych, doświadczenia, niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami – Załącznik nr 4 do SIWZ. UWAGA: Zamawiający na podstawie art. 26 ust. 2f ustawy Pzp, wzywa Wykonawcę do złożenia wraz z ofertą wykazu osób, o którym mowa powyżej potwierdzającego warunek udziału w postepowaniu, o którym mowa w rozdziale V pkt 1.2.3.2 SIWZ (Załącznik nr 4 do SIWZ) oraz wykazu doświadczenia Personelu Kluczowego, o którym mowa w pkt 3.5 powyżej (Załącznik nr 7 do SIWZ), pozwalającego zweryfikować kryterium oceny ofert – „Doświadczenie Personelu Kluczowego” tj. doświadczenie, o którym mowa w Rozdziale XVI pkt 3 SIWZ. Złożenie powyżej wskazanych wykazów niezbędne jest do zapewnienia odpowiedniego przebiegu postępowania z uwagi na zastosowanie przez Zamawiającego kryterium oceny ofert „doświadczenie Personelu Kluczowego”, które wymaga oceny obu wykazów jednocześnie. 4. Wykonawca, zgodnie z zapisami pkt 2 Rozdziału VIII SIWZ, przekaże Zamawiającemu bez wezwania ze strony Zamawiającego oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy zgodnie ze wzorem stanowiącym Załącznik nr 5 do SIWZ.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Uzasadnienie tajemnicy przedsiębiorstwa (jeśli dotyczy) 2. Wykaz doświadczenia Personelu Kluczowego sporządzony zgodnie z Załącznikiem nr 7 do SIWZ zawierający informacje nt. doświadczenia osób wyznaczonych do realizacji zamówienia. Wykaz ten składany jest w celu uzyskania punktów w ramach kryterium oceny ofert „Doświadczenie Personelu Kluczowego”. 3. dokumentu (np. pełnomocnictwa) potwierdzającego, że oferta została złożona przez osobę upoważnioną do reprezentowania Wykonawcy

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach