Przetargi.pl
Udzielenie kredytu komercyjnego długoterminowego w kwocie 2.500.000,00 zł

Gmina Żegocina ogłasza przetarg

  • Adres: 32-731 Żegocina, Żegocina 316
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 14 648 45 20, , fax. 14 61 32 036
  • Data zamieszczenia: 2019-08-12
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Żegocina
    Żegocina 316 -
    32-731 Żegocina, woj. małopolskie
    tel. 14 648 45 20, , fax. 14 61 32 036
    REGON: 85166075000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.zegocina.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Udzielenie kredytu komercyjnego długoterminowego w kwocie 2.500.000,00 zł
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości do 2 500 000,00 zł z przeznaczeniem na finansowanie planowanego deficytu w 2019 roku w związku z realizacją zadań inwestycyjnych na terenie Gminy i na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych kredytów przypadających do spłaty w 2019 roku. 1. Przedmiotem zamówienia jest: Udzielenie kredytu komercyjnego w kwocie 2.500.000,00 złotych (dwa miliony pięćset tysięcy 00/100 złotych) z przeznaczeniem na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu w kwocie 19 208,00 złotych oraz na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu pożyczek i kredytów z lat ubiegłych w kwocie 2.480.792,00 złotych. 2. Kredyt będzie wykorzystany w dwóch transzach:  1 transza w okresie od 23.09.2019 r. do 27.09.2019 r. w kwocie: 2.000.000,00 złotych  2 transza w okresie od 16.12.2019 r. do 20.12.2019 r. w kwocie: 500.000,00 złotych 3. Kody Wspólnego Słownika Zamówień: 66113000-5 Usługi udzielania kredytu. 4. Oprocentowanie kredytu będzie liczone w oparciu o stawkę WIBOR 1 M (zmienny) jako stawkę bazową powiększoną o oferowaną marżę Banku. 5. Do w/w stawki WIBOR 1 M (zmienny) zostanie doliczona marża Banku stała (niezmienna) w okresie kredytowania. 6. Opis sposobu obliczenia oprocentowania: oprocentowanie kredytu obliczane będzie na podstawie średniej stawki bazowej WIBOR 1M z poprzedniego miesiąca kalendarzowego i stałej marży Banku w stosunku rocznym przedstawionej w ofercie. Również w stosunku do pierwszego okresu odsetkowego uwzględnia się WIBOR 1M z miesiąca poprzedniego. 7. Wskazana w ofercie marża banku (w stosunku rocznym) jest obowiązująca przez cały okres kredytowania. Zmiana wysokości oprocentowania odsetek w okresie kredytowania dopuszczalna jest w przypadku jedynie zmiany stawki WIBOR 1M. 8. Stosownie do art. 92 ust.1 ustawy z dnia 29 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (t. j. Dz. U. 2019 r. poz. 869) kapitalizacja odsetek jest niedopuszczalna. 9. Do wyliczenia oprocentowania kredytu w Ofercie należy przyjąć średnią stawkę bazową WIBOR 1M za miesiąc lipiec br. wynoszącą 1,64 % i stałą marżę banku oraz planowany harmonogram zaciągnięcia i spłat kapitału. 10. Dla porównywalności złożonych Ofert wyliczenie to należy przygotować na ZAŁĄCZNIKU 1B. 11. Wykonawca wypełnia tylko wysokość marży banku - w polu nr 2 (oznaczonym kolorem żółtym) - do 2 miejsca po przecinku. 12. Spłata odsetek następować będzie w ratach miesięcznych, naliczanych od dnia uruchomienia kredytu. Odsetki będą płatne do 15-go dnia roboczego każdego miesiąca. 13. Bank zobowiązany jest do wyliczania odsetek za każdy miesiąc i przekazania bez wezwania obciążenia Zamawiającemu do 10 dnia każdego miesiąca, drogą elektroniczną, na adres e-mail wskazany w umowie. 14. Do formuły naliczania odsetek przyjmuje się rzeczywistą liczbę w roku, przez którą należy rozumieć odpowiednio: rok 365 lub 366 dni, a każdy miesiąc to rzeczywista liczba dni (tj. z uwzględnieniem faktycznej liczby dni lutego w każdym roku). 15. Podstawowe dane związane z realizacją przedmiotu zamówienia: a) Wpływ transz kredytu na rachunek bankowy Gminy Żegocina po podpisaniu umowy w siedzibie Gminy Żegocina na wniosek Zamawiającego (planuje się wpływ pierwszej transzy kredytu do 27.09.2019r. w wysokości 2.000.000,00 złotych, drugiej transzy w wysokości 500.000,00 złotych do dnia 20.12.2019r.) w terminie 1, 2, 3 lub 4 dni od złożenia przez Zamawiającego wniosku - zgodnie z ofertą Wykonawcy w kontekście II kryterium oceny ofert; b) Bank pobiera od Kredytobiorcy prowizję w wysokości 0,00% od kwoty przyznanego kredytu; c) Wykonawca/Bank nie będzie pobierał w związku z realizacją niniejszego zamówienia jakichkolwiek dodatkowych opłat lub prowizji poza określonymi w treści Oferty. d) Okres spłaty kredytu – od 30.03.2020 r. do 30.12.2026 r; e) Prognozowany harmonogram zaciągnięcia i spłat kredytu w kwocie do 2.500.000,00 zł do przygotowania Oferty. Zakładane zaciągnięcie rat /Termin płatności Rata Stan zadłużenia od 23.09.2019 r. do 27.09.2019 r. Uruchomienie: I transzy kredytu 2.000.000,00 od 16.12.2019 r. do 20.12.2019 r. Uruchomienie: II transzy kredytu 500.000,00 2019.12.31 x 2.500.000,00 2020.03.31 12 500,00 zł 2 487 500,00 zł 2020.06.30 12 500,00 zł 2 475 000,00 zł 2020.09.30 12 500,00 zł 2 462 500,00 zł 2020.12.31 12 500,00 zł 2 450 000,00 zł 2021.03.31 12 500,00 zł 2 437 500,00 zł 2021.06.30 12 500,00 zł 2 425 000,00 zł 2021.09.30 12 500,00 zł 2 412 500,00 zł 2021.12.31 12 500,00 zł 2 400 000,00 zł 2022.03.31 25.000,00 zł 2 375 000,00 zł 2022.06.30 25.000,00 zł 2 350 000,00 zł 2022.09.30 25.000,00 zł 2 325 000,00 zł 2022.12.31 25.000,00 zł 2 300 000,00 zł 2023.03.31 50.000,00 zł 2 250 000,00 zł 2023.06.30 50.000,00 zł 2 200 000,00 zł 2023.09.30 50.000,00 zł 2 150 000,00 zł 2023.12.31 50.000,00 zł 2 100 000,00 zł 2024.03.31 175.000,00 zł 1 925 000,00 zł 2024.06.30 175.000,00 zł 1 750 000,00 zł 2024.09.30 175.000,00 zł 1 575 000,00 zł 2024.12.31 175.000,00 zł 1 400 000,00 zł 2025.03.31 175.000,00 zł 1 225 000,00 zł 2025.06.30 175.000,00 zł 1 050 000,00 zł 2025.09.30 175.000,00 zł 875 000,00 zł 2025.12.31 175.000,00 zł 700 000,00 zł 2026.03.31 175.000,00 zł 525 000,00 zł 2026.06.30 175.000,00 zł 350 000,00 zł 2026.09.30 175.000,00 zł 175 000,00 zł 2026.12.31 175.000,00 zł 0,00 zł f) Zamawiającemu przysługuje możliwość niewykorzystania kredytu w pełnej wysokości (tj. nie skorzystania z kredytu w pełnej wysokości) lub możliwość niewykorzystania kredytu bez ponoszenia dodatkowych opłat i prowizji; g) Zamawiający zastrzega sobie prawo do wcześniejszej spłaty części lub całości kredytu bez konieczności ponoszenia z tego tytułu dodatkowych prowizji, opłat; h) W przypadku wcześniejszej spłaty kredytu, odsetki liczone będą za okres jego faktycznego wykorzystania, i) Odsetki od wykorzystanego kredytu naliczane będą od kwoty aktualnego zadłużenia i podlegać będą spłacie w terminie do 15 - tego dnia następnego miesiąca po kwartale za dany okres obrachunkowy (kwartał), począwszy od III kwartału 2019 roku, przy czym za ostatni kwartał danego roku budżetowego do 20 XII. j) W szczególnie uzasadnionych przypadkach na wniosek Zamawiającego dopuszcza możliwość za zgodą Banku – przesunięcia terminu spłaty raty kredytu. Powyższy wniosek powinien być przedłożony przez Zamawiającego nie później niż na 3 dni przed terminem płatności raty kredytu, k) Jeżeli termin spłaty upływa w dniu ustawowo wolnym od pracy spłata kredytu może nastąpić w pierwszym dniu roboczym po tym dniu. l) Kredyt będzie zabezpieczony w formie weksla in blanco wraz z deklaracją wekslową; m) Wykonawca winien zagwarantować przyjęcie każdej wcześniejszej spłaty części lub całości kredytu bez obciążania Zamawiającego dodatkowymi kosztami. n) Zamawiający powiadomi Wykonawcę o zamiarze dokonania wcześniejszej spłaty. o) Jedyną dopuszczalną przez Zamawiającego walutą rozliczeń jest złoty polski (PLN); p) Zamawiający informuje, że:  tytułem zabezpieczenia spłat kredytu wraz z odsetkami Zamawiający wystawi weksel „in blanco” wraz z deklaracją wekslową, podpisaną przez Zamawiającego przy kontrasygnacie Skarbnika Gminy.  zamawiający nie dopuszcza możliwości złożenia oświadczenia w formie aktu notarialnego w oparciu o art.777 par.1 pkt. 5 k.p.c.  nie posiada zaległości wobec ZUS i US,  posiadamy pozytywną Opinię RIO o możliwości spłaty kredytu,  umowa z Bankiem na realizację przedmiotu zamówienia winna uwzględniać w swojej treści istotne postanowienia umowy, które przedkładamy w załączeniu do niniejszej SIWZ,  decyzja Rady Gminy w sprawie zaciągnięcia kredytu zawarta jest w treści uchwały NR VIII/68/2019 RADY GMINY ŻEGOCINA z dnia 31 maja 2019r., której treść stanowi załącznik do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.  zakładana karencja w spłacie kredytu: do 31.03.2020 roku, 16. Zamawiający ustala następujący harmonogram spłaty rat kredytu: Rata Data/termin spłaty Wysokość spłaty Rok 2020 50.000,00 1. 30.03.2020 12.500,00 2. 30.06.2020 12.500,00 3. 30.09.2020 12.500,00 4. 10.12.2020 12.500,00 Rok 2021 50.000,00 5. 30.03.2021 12.500,00 6. 30.06.2021 12.500,00 7. 30.09.2021 12.500,00 8. 10.12.2021 12.500,00 Rok 2022 100.000,00 9. 30.03.2022 25.000,00 10. 30.06.2022 25.000,00 11. 30.09.2022 25.000,00 12. 10.12.2022 25.000,00 Rok 2023 200.000,00 13. 30.03.2023 50.000,00 14. 30.06.2023 50.000,00 15. 30.09.2023 50.000,00 16. 10.12.2023 50.000,00 Rok 2024 700.000,00 17. 30.03.2024 175.000,00 18. 30.06.2024 175.000,00 19. 30.09.2024 175.000,00 20. 10.12.2024 175.000,00 Rok 2025 700.000,00 21. 30.03.2025 175.000,00 22. 30.06.2025 175.000,00 23. 30.09.2025 175.000,00 24. 10.12.2025 175.000,00 Rok 2026 700.000,00 25. 30.03.2026 175.000,00 26. 30.06.2026 175.000,00 27. 30.09.2026 175.000,00 28. 10.12.2026 175.000,00 17. Nie przewiduje się karencji w spłacie odsetek. 18. Zamawiający, stosownie do art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, wymaga zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osoby/osób wykonującej/ych czynności związane z obsługą kredytu udzielonego Gminie Żegocina, które polegają na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 11 ustawy z dnia 26 czerwca 1974r. – Kodeks pracy (tj. Dz. U. z 2018, poz. 108, z późn. zm.). W celu ocenienia w/w zastrzeżenia w zakresie realizacji przedmiotu zamówienia Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, przed podpisaniem umowy z Zamawiającym zobowiązany jest przedłożyć Zamawiającemu: oświadczenie Wykonawcy lub Podwykonawcy dot. zatrudnienia na podstawie umowy o pracę, osób do wykonania określonych czynności, przykładowy druk oświadczenia stanowi załącznik nr 5 do SIWZ. W sytuacji, gdy Zamawiający poweźmie wątpliwości co do sposobu zatrudnienia w/w personelu może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy. Sankcje związane z niedopełnieniem niniejszego obowiązku przewidują istotne postanowienia umowy. Dodatkowo nadmieniamy, że za nieprawidłowości ze strony Podwykonawcy w zakresie wskazanego przez Zamawiającego obowiązku zatrudniania na umowę o pracę osób do wykonania określonych czynności, odpowiadać będzie Wykonawca.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Warunek zostanie spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że: - posiada zezwolenie na rozpoczęcie działalności bankowej, o którym mowa w art. 36 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 2187 z późn. zm.) lub inny dokument, na podstawie którego prowadzona jest działalność bankowa w zakresie przedmiotu niniejszego zamówienia, zgodnie z przepisami prawa bankowego, - jest wpisany do Krajowego Rejestru Sądowego (jeżeli przepisy wymagają wpisu do Rejestru) lub innego rejestru zawodowego lub handlowego, prowadzonego w państwie członkowskim Unii Europejskiej, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Wypełniony i podpisany Formularz oferty - wzór druku formularza stanowi załącznik nr 1a do SIWZ. 2. Formularz cenowy (służący do wyliczenia kosztów obsługi długu do złożenia oferty) załącznik nr 1b do SIWZ 2. Dodatkowo, wraz z ofertą należy złożyć: 1) Aktualne na dzień składania ofert Oświadczenia wykonawcy stanowiące wstępne potwierdzenie, że wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu – załącznik nr 2 do SIWZ i Oświadczenie wykonawcy, że nie podlega wykluczeniu – załącznik nr 3 do SIWZ - składane w formie oryginału, podpisane przez przedstawiciela wykonawcy lub jego pełnomocnika (zgodnie z dokumentem określającym status prawny wykonawcy lub dołączonym do oferty pełnomocnictwem). 3. Stosowne pełnomocnictwo(a) - w przypadku, gdy upoważnienie do podpisania oferty nie wynika bezpośrednio ze złożonego w ofercie odpisu z właściwego rejestru. 4. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, dokument ustanawiający Pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie niniejszego zamówienia publicznego. 5. Oświadczenia dot. zatrudnienia na umowę o pracę – załącznik nr 5. 6. Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej bip.malopolska.pl/ugzegocina informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp, przekazuje zamawiającemu bez dodatkowego wezwania: - oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt. 23. – wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 4 do SIWZ (W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców w muszą być złożone przedmiotowe dokumenty dla każdego z nich.) - wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia (w przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej). Uwaga! Ww. oświadczenie nie będzie wymagane w przypadku złożenia w postępowaniu tylko jednej oferty. 7. Projekt umowy kredytowej uwzględniający zapisy określone w SIWZ i jej załącznikach. 8. Zobowiązanie innego podmiotu, na zasobach którego polega Wykonawca, do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia (jeżeli dotyczy).

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach