Przetargi.pl
Udzielenie kredytu długoterminowego

Gmina Czeremcha ogłasza przetarg

  • Adres: 17-240 Czeremcha, ul. Duboisa
  • Województwo: podlaskie
  • Telefon/fax: tel. 085 6850400, 6850394, , fax. 856 850 400
  • Data zamieszczenia: 2020-05-29
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Czeremcha
    ul. Duboisa 14
    17-240 Czeremcha, woj. podlaskie
    tel. 085 6850400, 6850394, , fax. 856 850 400
    REGON: 50659237000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.czeremcha.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Udzielenie kredytu długoterminowego
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest udzielenie i obsługa kredytu bankowego do kwoty 2 575 000,00 zł z przeznaczeniem na pokrycie deficytu budżetu Gminy Czeremcha i spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytuł zaciągniętych kredytów i pożyczek. 2. Okres kredytowania - od dnia uruchomienia I transzy kredytu do dnia 31.12.2025 r. 3. Uruchomienie środków kredytu następować będzie w 2 transzach. Pierwsza transza 6 lipca 2020 r. kwota 575 000,00 zł, druga transza 28 sierpnia 2020 r. kwota 2 000 000,00 zł. 4. Koszty kredytu stanowiło będzie oprocentowanie kredytu (odsetki bankowe) określone wg zmiennej stopy procentowej. Oprocentowanie kredytu będzie ustalane kwartalnie. 5. Podstawą do określenia oprocentowania będzie stawka WIBOR 3M notowana w ostatnim dniu roboczym kwartału poprzedzającego kwartał, za który odsetki są naliczane, przy czym: oprocentowanie w pierwszym okresie kredytowania (obejmującym okres od dnia udzielenia kredytu do dnia 31.12.2020 r.) zostanie wyliczone na podstawie stawki WIBOR przedstawionej przez Wykonawcę w formularzu oferty (powiększonej/pomniejszonej o marżę banku). 6. Wykonawca określi w formularzu oferty oprocentowanie wg stopy WIBOR 3M z dnia 22.05.2020 r. (w wysokości 0,68 %) plus/minus marża banku wyrażona w punktach procentowych w stosunku rocznym. 7. Karencja w spłacie rat kapitałowych i odsetek: Karencja w spłacie rat kapitałowych – do dnia 31.12.2020 r. Karencja w spłacie odsetek – brak 8. Spłata kapitału i odsetek następowała będzie według niżej wymienionych ustaleń: 1) Spłata kapitału – dokonana będzie w dwudziestu kwartalnych ratach w okresie od 31.03.2021 roku do 31.12.2025 roku. Przedmiotowe raty będą płatne w terminie do ostatniego dnia roboczego na koniec każdego kwartału . Wysokość rat: I rata w wysokości 71 500,00 zł: do dnia 31.03.2021 r. II rata w wysokości 71 500,00 zł: do dnia 30 06.2021 r. III rata w wysokości 71 500,00 zł: do dnia 30.09.2021 r. IV rata w wysokości 71 500,00 zł: do dnia 31.12.2021 r. V rata w wysokości 71 500 ,00 zł: do dnia 31.03.2022 r. VI rata w wysokości 71 500,00 zł: do dnia 30.06.2022 r. VII rata w wysokości 71 500,00 zł: do dnia 30.09.2022 r. VIII rata w wysokości 71 500,00 zł: do dnia 31.12.2022 r. IX rata w wysokości 167 000,00 zł: do dnia 31.03.2023 r. X rata w wysokości 167 000,00 zł: do dnia 30.06.2023 r. XI rata w wysokości 167 000,00 zł: do dnia 30.09.2023 r. XII rata w wysokości 167 000,00 zł: do dnia 30.12.2023 r. XIII rata w wysokości 167 000,00 zł: do dnia 31.03.2024 r. XIV rata w wysokości 167 000,00 zł: do dnia 30.06.2024 r. XV rata w wysokości 167 000,00 zł: do dnia 30.09.2024 r. XVI rata w wysokości 167 000,00 zł: do dnia 31.12.2024 r. XVII rata w wysokości 167 000,00 zł: do dnia 31.03.2025 r. XVIII rata w wysokości 167 000,00 zł: do dnia 30.06.2025 r. XIX rata w wysokości 167 000,00 zł: do dnia 30.09.2025 r. XX rata w wysokości 166 000,00 zł: do dnia 31.12.2025 r. 2) Spłata odsetek – dokonywana będzie od kwoty wykorzystanego kredytu w okresach kwartalnych – na ostatni dzień roboczy każdego kwartału. 9. Zabezpieczenie kredytu: weksel in blanco wraz z deklaracją wekslową. 10. Zamawiający wyraża zgodę na kontrasygnatę skarbnika na umowie kredytu, wekslu, deklaracji wekslowej. 11. Gmina złoży oświadczenia o poddaniu się egzekucji w trybie art.777 § 1 punkt 5 k.p.c. 12. Na rachunkach Gminy w bankach nie ciążą zajęcia egzekucyjne. 13. Gmina nie posiada zaległych zobowiązań wobec banków, ZUS ani US. 14. Zamawiający nie udzielił poręczeń i gwarancji innym podmiotom. 15. W Gminie nie był prowadzony program postępowania naprawczego w rozumieniu ustawy z dnia 27.08.2009 r. o finansach publicznych. 16. Zamawiający zastrzega sobie prawo do: 1) wykorzystania kredytu w kwocie niższej niż kwota 2 575 000 ,00 zł, bez ponoszenia z tego tytułu dodatkowych kosztów (opłat, prowizji itp.). W sytuacji takiej spłata faktycznie wykorzystanej kwoty kredytu dokonana zostanie w ośmiu kwartalnych ratach /I-VIII rata w wysokości po 71 500,00 zł. / zaś pozostała kwota wykorzystanego kredytu podzielona zostanie na dwanaście równych rat); 2) wcześniejszej spłaty kredytu bez ponoszenia dodatkowych opłat z tytułu skrócenia okresu kredytowania. Odsetki naliczane będą wówczas tylko za okres i od kwoty faktycznego zadłużenia. 17. Zamawiający stosownie do art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, określa obowiązek zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących następujące czynności w zakresie realizacji zamówienia tj.: kontakt z Zamawiającym – przyjmowanie dyspozycji Zamawiającego odnośnie transz kredytu, wyliczanie należnych odsetek od kredytu, informowanie o bieżącym stanie kredytu., jeżeli wykonywanie tych czynności będzie w przypadku danego wykonawcy polegało na wykonywaniu pracy w rozumieniu przepisów kodeksu pracy. Obowiązek ten dotyczy także podwykonawców – wykonawca zobowiązany jest zawrzeć w każdej umowie o podwykonawstwo stosowne zapisy zobowiązujące podwykonawców do zatrudnienia na umowę o pracę osób wykonujących wskazane czynności. Szczegółowe zasady dokumentowania zatrudnienia na podstawie umowy o pracę oraz kontrolowanie tego obowiązku przez zamawiającego zawarto we wzorze umowy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Przystępując do niniejszego postępowania każdy Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 5 000,00 zł (słownie: pięć tysięcy złotych). 2. Wykonawca może wnieść wadium jednej lub kilku formach przewidzianych w art. 45 ust. 6 ustawy Pzp, tj.: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 299). 3. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert. 4. Wadium w pieniądzu należy wnieść przelewem na konto Zamawiającego: PKO BP SA Nr 57 1020 1332 0000 1102 0037 7226 5. W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu, jako termin wniesienia wadium przyjęty zostaje termin uznania kwoty na rachunku Zamawiającego. 6. W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz – oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium należy złożyć przed upływem terminu składania ofert w siedzibie Zamawiającego Urząd Gminy Czeremcha ul. Duboisa 14, 17-240 Czeremcha w sekretariacie pok. 12, a kserokopię dokumentu poświadczoną za zgodność z oryginałem należy załączyć do oferty. 7. Nie wniesienie wadium w terminie lub w sposób określony w SIWZ spowoduje odrzucenie oferty na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 7b ustawy Pzp 8. Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem ust. 13. 9. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. 10. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 11. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie ust. 8, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego. 12. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę. 13. Zamawiający zatrzymuje wadium na podstawie art. 46 ust 4a oraz 5 ustawy Pzp.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający wymaga by Wykonawca przedłożył dokument (w szczególności: zezwolenie) uprawniający do prowadzenia działalności bankowej na terytorium RP w zakresie objętym niniejszym zamówieniem - zgodnie z wymogami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe (tj. Dz. U. z 2019 r. poz. 2357 z późn. zm.)

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach