Przetargi.pl
Udzielenie Gminie Zakroczym kredytu bankowego w wysokości 3.000.000 PLN na sfinansowanie planowanego deficytu związanego z realizacją zadań inwestycyjnych

Urząd Miejski w Zakroczymiu ogłasza przetarg

  • Adres: 05-170 Zakroczym, Warszawska
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 22 112 02 57, , fax. -
  • Data zamieszczenia: 2019-11-14
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Urząd Miejski w Zakroczymiu
    Warszawska 7
    05-170 Zakroczym, woj. mazowieckie
    tel. 22 112 02 57, , fax. -
    REGON: 01327039900000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.zakroczym.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Udzielenie Gminie Zakroczym kredytu bankowego w wysokości 3.000.000 PLN na sfinansowanie planowanego deficytu związanego z realizacją zadań inwestycyjnych
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest udzielenie Gminie Zakroczym kredytu bankowego w wysokości 3.000.000 PLN na sfinansowanie planowanego deficytu związanego z realizacją zadań inwestycyjnych. 2. Wykonawca udzieli Zamawiającemu kredytu w walucie polskiej w kwocie 3 000 000 PLN (słownie: trzy miliony złotych) na warunkach określonych w umowie kredytowej. 3. Umowę kredytową przygotowuje Bank w uzgodnieniu z Zamawiającym. Istotne postanowienia umowne określono w załączniku nr 5 do SIWZ. 4. Planowana data uruchomienia kredytu 10 grudnia 2019 r. – I (jedna) transza. 5. Zamawiający przeznaczy środki z kredytu na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu związanego z realizacją zadań inwestycyjnych zgodnie z art. 89 ust 1 pkt 2 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 869). 6. Kredyt udzielony zostanie na okres od dnia zawarcia umowy do 31.12.2032 roku. 7. Spłata kredytu nastąpi w 156 ratach kapitałowych. 8. Kredyt zostanie spłacony począwszy od 31.01.2020 r. do 31.12.2032 r. 9. Spłaty rat kapitałowych dokonywane będą w następujących terminach /na ostatni dzień miesiąca/ : 31.01.2020 r. – 31. 12.2020 r. 11 rat po 4.000 zł i 12 rata 6.000 zł, 31.01.2021 r. – 31. 12.2021 r. 12 rat po 12.500 zł 31.01.2022 r. – 31. 12.2022 r. 12 rat po 12.500 zł 31.01.2023 r. – 31. 12.2023 r. 12 rat po 12.500 zł 31.01.2024 r. – 31. 12.2024 r. 12 rat po 12.500 zł 31.01.2025 r. – 31. 12.2025 r. 12 rat po 12.500 zł 31.01.2026 r. – 31. 12.2026 r. 12 rat po 12.500 zł 31.01.2027 r. – 31. 12.2027 r. 12 rat po 12.500 zł 31.01.2028 r. – 31. 12.2028 r. 12 rat po 12.500 zł 31.01.2029 r. – 31. 12.2029 r. 11 rat po 33.000 zł i 12 rata – 37.000 zł. 31.01.2030 r. – 31. 12.2030 r. 12 rat po 37.500 zł 31.01.2031 r. – 31. 12.2031 r. 12 rat po 37.500 zł 31.01.2032 r. – 31. 12.2032 r. 12 rat po 37.500 zł 10. Wykonawca otworzy rachunek kredytowy najpóźniej w dniu zawarcia umowy i prowadzić go będzie nieodpłatnie w trakcie realizacji niniejszej umowy kredytowej. 11. Ostateczny termin wykorzystania kredytu upływa z dniem 20.12.2019 roku. 12. Wykorzystanie kredytu następować będzie w walucie polskiej. 13. Spłata odsetek dokonywana będzie na ostatni dzień każdego miesiąca, począwszy od 31.12.2019 r. W przypadku, gdy termin płatności odsetek przypadać będzie na dzień ustawowo wolny od pracy, spłata odsetek następować będzie w dniu roboczym poprzedzającym dzień ustawowo wolny od pracy. 14. Oprocentowanie kredytu: obowiązujący będzie WIBOR 1M z 10-go dnia poprzedzającego ten dzień. W przypadku gdy 10 dzień miesiąca przypadać będzie w sobotę lub w dzień ustawowo wolny od pracy, do oprocentowania zostanie przyjęta stawka z ostatniego dnia roboczego poprzedzającego 10 dzień miesiąca. Do formuły naliczenia należy przyjąć rzeczywistą liczbę dni w roku oraz założenie, że rok liczy 365 dni, ilość dni w roku przestępnym 366. 15. Zabezpieczeniem terminowej spłaty kredytu wraz z odsetkami stanowić będzie weksel in blanco wraz z deklaracją wekslową. 16. Ewentualna kwota prowizji będzie pobrana jednorazowo w dniu uruchomienia kredytu. 17. Zamawiający przewiduje możliwość przedterminowej spłaty zaciągniętego kredytu lub jego części bez ponoszenia jakichkolwiek obciążeń z tego tytułu. 18. Zamawiający dopuszcza zmianę terminu i harmonogramu spłaty kredytu w przypadku wystąpienia okoliczności niemożliwych obecnie do przewidzenia. Z wnioskiem o zmianę terminu spłaty musi wystąpić Zamawiający. 19. Kredyt nie może być obciążony innymi opłatami i prowizjami.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. Zamawiający określa warunki udziału w postępowaniu oraz wymagane od wykonawców środki dowodowe, umożliwiające ocenę zdolności wykonawcy do należytego wykonania zamówienia, wyrażając je jako minimalne poziomy zdolności, które mogą dotyczyć: a) kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów, b) sytuacji ekonomicznej lub finansowej, c) zdolności technicznej lub zawodowej. 2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu oraz spełniają warunki udziału w postępowaniu określone w ogłoszeniu zgodnie z art. 22 ust. 1 i ust. 1b Pzp. 3. W celu potwierdzenia spełnienia przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu dotyczących kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów – Zamawiający wyraża jako minimalny poziom: 1) posiadanie uprawnienia do prowadzenia na terenie Rzeczypospolitej Polskiej działalności gospodarczej w zakresie wykonywania czynności bankowych obejmujących udzielanie kredytów (licencja bankowa), zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Prawo bankowe.  Zamawiający uzna warunek za spełniony na podstawie zezwolenia na prowadzenie działalności bankowej na terenie Polski udzielonego przez Komisję Nadzoru Finansowego obejmującego udzielanie kredytów, lub innych równoważnych dokumentów (licencja bankowa), określonych w Rozdz. IV część 4 pkt 1a SIWZ. WARUNKI WYMAGANE OD WYKONAWCÓW SKŁADAJĄCYCH WSPÓLNIE OFERTĘ 1. Zamawiający nie określa szczególnego sposobu spełniania przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w rozdziale III części 1 SIWZ. 2. Przy ocenie spełnienia warunków udziału w postępowaniu zamawiający weźmie pod uwagę łączny potencjał podmiotów go tworzących – łącznie tzn., że wykazanie się określoną zdolnością przez jednego z wykonawców jest potwierdzeniem spełniania warunku przez wykonawców ubiegających się wspólnie o zamówienie (zwalnia pozostałych z obowiązku spełnienia warunku). 3. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy. WARUNKI DOTYCZĄCE POWOŁYWANIA SIĘ NA ZASOBY PODMIOTÓW TRZECICH Wykonawca dla spełnienia warunku posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności nie może polegać na potencjale innych podmiotów. Warunek dotyczący posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, o którym mowa w rozdziale III części 1 ust. 3 ze swej istoty przypisany jest bezpośrednio wykonawcy. WARUNKI DOTYCZĄCE PODWYKONAWCÓW 1. Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcy. 2. Część zamówienia, której wykonanie wymaga posiadania odpowiednich kompetencji lub uprawnień może zostać powierzona jedynie podwykonawcy, który posiada niezbędne do realizacji zamówienia kompetencje lub uprawnienia. 3. Zamawiający żąda wskazania przez wykonawcę części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom i podania przez wykonawcę firm podwykonawców, według załącznika nr 4 do SIWZ. 4. Zamawiający żąda, aby przed przystąpieniem do wykonania zamówienia wykonawca, o ile są już znane, podał nazwy albo imiona i nazwiska oraz dane kontaktowe podwykonawców i osób do kontaktu z nimi. Wykonawca zawiadamia zamawiającego o wszelkich zmianach danych, w trakcie realizacji zamówienia, a także przekazuje informacje na temat nowych podwykonawców, którym w późniejszym okresie zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia. 5. Powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom nie zwalnia wykonawcy z odpowiedzialności za należyte wykonanie tego zamówienia.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Ponadto: 1) formularz oferty – załącznik nr 1 do SIWZ - oryginał podpisany przez wykonawcę; 2) sporządzony przez wykonawcę harmonogram spłaty, o którym mowa w Rozdz. VI część 2 SIWZ - oryginał podpisany przez wykonawcę; 5) Jeżeli dotyczy - informacja o zleceniu wykonania przedmiotu zamówienia podwykonawcom składana na podstawie art. 36b ust. 1 Pzp - załącznik nr 5 do SIWZ– oryginał podpisany przez wykonawcę; - zamawiający żąda, aby przed przystąpieniem do wykonania zamówienia wykonawca, o ile są już znane, podał nazwy albo imiona i nazwiska oraz dane kontaktowe podwykonawców, którym Wykonawca powierzył wykonanie części zamówienia. 6) jeżeli dotyczy – pełnomocnictwo, lub inny dokument określający zakres umocowania do reprezentowania wykonawcy, które musi jednoznacznie określać czynności, do wykonywania których pełnomocnik jest upoważniony– oryginał lub kopia poświadczona notarialnie; WARUNKI WYMAGANE OD WYKONAWCÓW SKŁADAJĄCYCH WSPÓLNIE OFERTĘ 1. Zamawiający nie określa szczególnego sposobu spełniania przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w rozdziale III części 1 SIWZ. 2. Przy ocenie spełnienia warunków udziału w postępowaniu zamawiający weźmie pod uwagę łączny potencjał podmiotów go tworzących – łącznie tzn., że wykazanie się określoną zdolnością przez jednego z wykonawców jest potwierdzeniem spełniania warunku przez wykonawców ubiegających się wspólnie o zamówienie (zwalnia pozostałych z obowiązku spełnienia warunku). 3. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy. 4. Wykonawcy składający ofertę wspólną, ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego i w tym celu do oferty należy dołączyć pełnomocnictwo, które: 1) musi być złożone w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez notariusza; 2) musi jednoznacznie określać postępowanie, do którego się odnosi; 3) musi precyzować zakres umocowania i jednoznacznie określać czynności, do wykonywania których pełnomocnik jest upoważniony; 4) musi wskazywać pełnomocnika; 5) musi wyliczać wszystkich wykonawców, którzy ubiegają się o zamówienie. 5. Każdy z wykonawców ubiegających się wspólnie o zamówienie udziela pełnomocnictwa, zgodnie z reprezentacją danego podmiotu. 6. Pełnomocnik pozostaje w kontakcie z zamawiającym w toku postępowania i do niego zamawiający kieruje informacje, korespondencję, itp. 7. Sposób składania dokumentów w ofercie wspólnej: 1) każdy z wykonawców składających ofertę wspólną we własnym imieniu składa: dokumenty dotyczące własnej firmy, takie jak np.: oświadczenie wykonawcy składane na podstawie art. 25a ust. 1 Pzp, dotyczące przesłanek wykluczenia; oświadczenie wykonawcy składane na podstawie art. 25a ust. 1 Pzp, dotyczące spełniania warunków udziału w postępowaniu; oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 Pzp, 2) pełnomocnik wykonawców w imieniu wszystkich wykonawców składających ofertę wspólną, bądź wykonawcy wspólnie z podpisami każdego z wykonawców składają: dokumenty wspólne, takie jak formularz oferty, harmonogram spłaty, dokumenty, o których mowa w Rozdz. IV cz. 4 ust. 1 SIWZ potwierdzające posiadanie wymaganych uprawnień, informacja o zleceniu wykonania przedmiotu zamówienia podwykonawcom składana na podstawie art. 36b ust. 1 Pzp,. 5. Jeżeli oferta wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, została wybrana, zamawiający żąda przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego umowy regulującej współpracę tych wykonawców, która powinna zawierać: 1) zobowiązanie do realizacji wspólnego przedsięwzięcia gospodarczego obejmującego swoim zakresem realizację przedmiotu zamówienia, 2) określenie zakresu działania poszczególnych stron umowy, 3) czas obowiązywania umowy, który nie może być krótszy, niż okres obejmujący realizację zamówienia. 6. Wspólnicy spółki cywilnej są traktowani jak wykonawcy składający ofertę wspólną i mają do nich zastosowanie zasady określone w ust. 1– 5.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach