Przetargi.pl
„TERMOMODERNIZACJA ZESPOŁU SZKÓŁ ROLNICZYCH W KIJANACH – INSTALACJA C.O. W BUDYNKU GŁÓWNYM SZKOŁY.”

Powiat Łęczyński ogłasza przetarg

  • Adres: 21-010 Łęczna, Al. Jana Pawła II
  • Województwo: lubelskie
  • Telefon/fax: tel. +48815315200 , fax. +48817526464
  • Data zamieszczenia: 2020-06-02
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiat Łęczyński
    Al. Jana Pawła II 95A
    21-010 Łęczna, woj. lubelskie
    tel. +48815315200, fax. +48817526464
    REGON: 43101942500000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.powiatleczynski.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „TERMOMODERNIZACJA ZESPOŁU SZKÓŁ ROLNICZYCH W KIJANACH – INSTALACJA C.O. W BUDYNKU GŁÓWNYM SZKOŁY.”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    3.1. 3.1. Przedmiotem zamówienia jest termomodernizacja budynku Zespołu Szkół Rolniczych w Kijanach – budynek główny szkoły, znajdującego się w Kijanach, Kijany 19, 21-077 Spiczyn w zakresie instalacji C.O., w szczególności przebudowy istniejącej instalacji centralnego ogrzewania, wymianę grzejników, rurociągów, wdrożenie systemu sterowania temperaturą pomieszczeń oraz wykonanie robót towarzyszących w budynku. 3.2. Zakres zamówienia obejmuje na podstawie projektu budowlanego i specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowalnych m.in. następujące prace : - demontaż grzejników żeliwnych, - usunięcie izolacji rurociągów w kanale ciepłowniczym, - demontaż stalowych rur instalacji grzewczej, - docieplenie wnęk grzejnikowych wełną mineralną, - montaż płyt gipsowo – kartonowych na stelażu stalowym, - malowanie olejne płyt gipsowo – kartonowych, - montaż grzejników stalowych płytowych z zaworami odcinającymi, - montaż podejść pod piony z rur polipropylenowych, - montaż ciepłomierzy w pomieszczeniu kotłowni, - montaż zaworów regulacyjnych z siłownikiem, - montaż zaworów regulacyjnych bez siłownika, - montaż pionów i gałązek grzejnikowych ze stali zaciskowej, - montaż zaworów odcinających i odpowietrzników na pionach, - montaż czujników temperatury w pomieszczeniach, - montaż listew sterujących w kanale ciepłowniczym, - montaż bramki internetowej na parterze, - montaż przewodów elektrycznych łączących siłowniki z listwą sterującą, - izolacja rurociągów polipropylenowych wełną mineralną z folią, - wykonanie próby szczelności instalacji centralnego ogrzewania, - wykonanie próby szczelności po wypłukaniu instalacji. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określa dokumentacja projektowa, specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych oraz przedmiary robót, stanowiące załącznik nr 1 do SIWZ. 3.3. Roboty budowlane powinny być wykonane zgodnie z obowiązującymi przepisami techniczno – budowlanymi, normami oraz sztuką budowlaną. Wykonawca złoży pisemne oświadczenie, że roboty będą wykonane zgodnie z obowiązującymi przepisami techniczno – budowlanymi i normami oraz sztuką budowlaną oraz, że obiekt będzie kompletny z punktu widzenia celu, któremu ma służyć. 3.4. Wykonawca jest zobowiązany przygotować komplet dokumentacji odbiorowej w 2 egzemplarzach. Dokumentację należy przekazać inwestorowi najpóźniej w dniu zakończenia inwestycji. 3.5. Jeżeli dokumentacja projektowa lub specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych wskazywałyby w odniesieniu do niektórych materiałów lub urządzeń znaki towarowe, patenty lub pochodzenie – Zamawiający dopuszcza oferowanie materiałów lub urządzeń równoważnych. Materiały lub urządzenia pochodzące od konkretnych producentów określają minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe, jakim muszą odpowiadać materiały lub urządzenia oferowane przez wykonawcę, aby zostały spełnione wymagania stawiane przez Zamawiającego. Materiały lub urządzenia pochodzące od konkretnych producentów stanowią wyłącznie wzorzec jakościowy przedmiotu zamówienia. Pod pojęciem „minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe” Zamawiający rozumie wymagania dotyczące materiałów lub urządzeń zawarte w ogólnie dostępnych źródłach, katalogach, stronach internetowych producentów. Posłużenie się przykładowymi nazwami producenta ma jedynie na celu doprecyzowanie poziomu oczekiwań Zamawiającego w stosunku do określonego rozwiązania. Zamawiający, wskazując oznaczenie producenta lub konkretny produkt dopuszcza jednocześnie produkty równoważne o parametrach jakościowych i cechach użytkowych, co najmniej na poziomie parametrów wskazanego produktu, uznając tym samym każdy produkt o wskazanych lub lepszych parametrach. 3.6. Zamawiający zastrzega sobie prawo, w przypadku zaoferowania materiałów, równoważnych, do żądania od Wykonawcy próbek zaoferowanego materiału bądź wyrobu równoważnego. 3.7. Wykonawca oferujący materiały lub urządzenia równoważne przedkłada stosowne dokumenty opisujące parametry techniczno-jakościowe, wymagane prawem certyfikaty lub inne dokumenty dopuszczające dane materiały, urządzenia do użytkowania uwiarygodniające te materiały lub urządzenia. 3.8. Wykonawca ma obowiązek uzyskać akceptację inspektora nadzoru inwestorskiego na zastosowane materiały i urządzenia równoważne przed ich wbudowaniem, montażem. 3.9. Zamawiający zastrzega sobie prawo wystąpienia do autora dokumentacji projektowej o opinię na temat oferowanych materiałów lub urządzeń równoważnych. Opinia ta może stanowić podstawę do podjęcia przez Zamawiającego decyzji o przyjęciu materiałów lub urządzeń równoważnych, bądź odrzuceniu oferty z powodu braku równoważności. 3.10. Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez wykonawcę kluczowych części zamówienia na roboty budowlane. 3.11. Dodatkowe informacje dla wykonawców: 3.11.1. Zamawiający zaleca przed sporządzeniem oferty przeprowadzenie wizji lokalnej obiektu i jego otoczenia w celu zapoznania się ze stanem budynku, warunkami realizacji robót oraz ewentualnymi utrudnieniami i uwarunkowaniami logistycznymi celem uwzględnienia ich w cenie oferty. Wykonawcy zainteresowani dokonaniem oględzin miejsca prowadzenia robót proszeni są o uprzednie zgłoszenie udziału Zamawiającemu w celu ustalenia terminu, nie później niż na 12 dni przed dniem składania ofert. Dokonanie oględzin nastąpi nie później niż na 10 dni przed dniem składania ofert. 3.11.2. Wykonawca dokonuje wyceny oferty na własne ryzyko i odpowiedzialność. 3.11.3. Wykonawca ponosi wszystkie koszty związane z przygotowaniem i przedłożeniem swojej oferty oraz wszelkich dokumentów z tym związanych. 3.11.4. Wykonawca ponosi odpowiedzialność za zapoznanie się z należytą starannością z treścią dokumentacji przetargowej. 3.11.5. Przedmiot zamówienia został w sposób szczegółowy określony w projekcie budowlanym, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót oraz przedmiarach robót. Podstawowym elementem na podstawie, którego należy przedstawić koszt wykonania zamówienia jest projekt budowlany oraz specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót, a przedmiary stanowią wyłącznie materiał pomocniczy i nie mogą być wyłączną podstawą do przygotowania oferty. 3.11.6. Wszystkie nieujęte elementy winny być przez Wykonawcę uwzględnione i ujęte w osobnych pozycjach dla danej branży. Elementy robót nie ujęte w kosztorysie przedłożonym Zamawiającemu lub niewycenione, a wynikające z przepisów Prawa budowlanego, warunków technicznych, wiedzy technicznej, Zamawiający uzna za wycenione i ujęte w ofercie, bez możliwości jakichkolwiek roszczeń Wykonawcy z tego tytułu. Skutki jakichkolwiek błędów w kosztorysach opracowanych przez Wykonawcę obciążają Wykonawcę zamówienia – musi on przewidzieć wszystkie okoliczności, które mogą wpłynąć na cenę zamówienia i je uwzględnić ze względu na ryczałtowy charakter rozliczenia. 3.12. Gwarancja i rękojmia: Wykonawca zobowiązany jest udzielić gwarancji i rękojmi na wykonane roboty budowlane oraz zamontowane urządzenia i materiały na równy okres wskazany w formularzu oferty. Warunki gwarancji opisuje § 10 wzoru umowy. Długość okresu gwarancji i zrównanej z nią rękojmi - stanowi kryterium oceny ofert. Zamawiający określa je na okres w przedziale od 60 miesięcy (termin minimalny) do 84 miesięcy (termin maksymalny) licząc od daty podpisania przez strony protokołu odbioru końcowego robót zleconych w ramach umowy bez zastrzeżeń a w przypadku stwierdzenia wad, od dnia podpisania protokołu odbioru końcowego robót zawierającego potwierdzenie usunięcia wad. Zamawiającemu przysługują pełne uprawnienia z tytułu rękojmi za wady fizyczne wynikające z przepisów kodeksu cywilnego w terminie określonym w formularzu oferty –niezależnie od uprawnień z tytułu gwarancji. Udzielając gwarancji Wykonawca zapewnia bezpłatne czynności przeglądów gwarancyjnych w okresie udzielonej gwarancji na cały przedmiot zamówienia, więc powinien te koszty uwzględnić w wynagrodzeniu. Wzór Gwarancji jakości na wykonane roboty budowlane zawiera Załącznik nr 11 do SIWZ 3.13. Wymagania Zamawiającego dotyczące zatrudniania osób na umowę o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę: 3.13.1. Na podstawie art. 29 ust. 3a. Zamawiający wymaga zatrudnienia przez wykonawcę, podwykonawcę lub dalszego podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności bezpośrednio związane z realizacją przedmiotu zamówienia tj. prace fizyczne obejmujące roboty ogólnobudowlane i instalacyjne objęte zakresem zamówienia, stanowiące tzw. koszty bezpośrednie. Wymóg ten dotyczy osób, które wykonują czynności bezpośrednio związane w wykonywaniem robót, czyli tzw. pracowników fizycznych. (Wymóg nie dotyczy m.in. następujących osób: kierujących budową, dostawców materiałów budowlanych lub gdy prace te będą wykonywane samodzielnie i osobiście przez osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą w postaci tzw. samozatrudnienia, jako podwykonawcy). 3.13.2. Na etapie składania ofert Wykonawca złoży oświadczenie zawarte w formularzu oferty o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności bezpośrednio związane z realizacją przedmiotu zamówienia wskazane w pkt.3.13.1. 3.13.3. Wykonawca, w terminie do 7 dni od dnia zawarcia umowy, przedstawi Zamawiającemu oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie Zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem imion i nazwisk osób, rodzaju umowy o pracę, zakres wykonywanych czynności i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu wykonawcy lub podwykonawcy; 3.13.4. Wykonawca zobowiązany jest do informowania Zamawiającego o każdym przypadku zmiany sposobu zatrudnienia ww. osób, nie później niż w terminie 5 dni od dokonania takiej zmiany. 3.13.5. W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec wykonawcy odnośnie spełniania przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 3.13.1 czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: 3.13.5.1. żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny, 3.13.5.2. żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów, 3.13.6. W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez wykonawcę lub podwykonawcę, zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy. 3.13.7. W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie Zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie wykonawca przedłoży Zamawiającemu wskazane poniżej dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane w punkcie 3.13.1 czynności w trakcie realizacji zamówienia: 3.13.7.1. oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie Zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze spisem imion i nazwisk tych osób, rodzaju umowy o pracę, zakres wykonywanych czynności i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu wykonawcy lub podwykonawcy; 3.13.8. Jeżeli na budowie będzie przebywać osoba niezatrudniona na umowę o pracę (nie dotyczy m.in. następujących osób: kierujących budową, dostawców materiałów budowlanych lub gdy prace te będą wykonywane samodzielnie i osobiście przez osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą w postaci tzw. samozatrudnienia, jako podwykonawcy), co zostanie ustalone przez zamawiającego oraz przez inne osoby i organy upoważnione na podstawie odrębnych przepisów (np. Inspekcja Pracy), wykonawca zobowiązany jest do usunięcia tej osoby z placu budowy. Fakt przebywania takiej osoby na budowie musi zostać potwierdzony pisemną notatką. Notatka nie musi być podpisana przez wykonawcę lub jego przedstawicieli. 3.13.9. W przypadku ujawnienia niespełnienia wymogu zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności bezpośrednio związanych z realizacją przedmiotu umowy, zamawiający ma prawo do naliczenia następujących kar umownych: 3.13.9.1. z tytułu kierowania przez Wykonawcę lub podwykonawcę do wykonywania ww. czynności osób niezatrudnionych na podstawie umowy o pracę: – w wysokości 500 zł (słownie: pięćset złotych)za każdą osobę (kara może być nakładana po raz kolejny w odniesieniu do tej samej osoby, jeżeli Zamawiający podczas następnej kontroli stwierdzi, że nadal nie jest ona zatrudniona na umowę o pracę), 3.13.9.2. za opóźnienie w dostarczeniu oświadczenia, o którym mowa w pkt.3.13.3: – w wysokości po 500,00 (słownie: pięćset złotych) złotych za każdy dzień zwłoki liczonej od terminu, o którym mowa w pkt 3, 3.13.9.3. za zwłokę w poinformowaniu Zamawiającego o zmianie, o której mowa w pkt 3.13.4 –w wysokości po 500,00 (słownie: pięćset złotych) złotych za każdy dzień zwłoki liczonej od terminu, o którym mowa w tym punkcie, 3.13.10. Nie przedstawienie we wskazanych w pkt 3.13.3 i 3.13.4 terminach ww. oświadczeń, bądź przedstawienie oświadczeń niekompletnych, nie obejmujących wszystkich wyspecyfikowanych czynności może być podstawą do odstąpienia od umowy przez Zamawiającego z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy niezależnie od naliczenia kar umownych. 3.13.11. Obowiązek zatrudniania osób na umowę o pracę dotyczy wykonawcy, a także podwykonawców i dalszych podwykonawców. Wykonawca jest zobowiązany do wprowadzenia w umowach o podwykonawstwo stosowne zapisy zobowiązujące podwykonawców do zatrudnienia na umowę o prace, przez cały okres realizacji zamówienia wszystkich osób wykonujących czynności wymienione w pkt.3.13.1, oraz umożliwiających Zamawiającemu przeprowadzenie kontroli realizacji tego obowiązku.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 7.2. W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia Wykonawcy z udziału w postępowaniu wszyscy Wykonawcy w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy PZP są zobowiązani również do złożenia następującego oświadczenia: Oświadczenia Wykonawcy o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej (według Załącznika Nr 9 do SIWZ). Oświadczenie, o którym mowa Wykonawca przekazuje Zamawiającemu w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. 7.3. Wykaz innych oświadczeń i dokumentów składanych przez wszystkich Wykonawców. 7.3.1. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wstępnego wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania warunków udziału, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniach, o których mowa w pkt. 7.1.1. 7.3.2. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji przedmiotowego zamówienia – zał. Nr 6 do SIWZ. 7.3.3. Dla swej skuteczności zobowiązanie musi zostać złożone przez osobę/osoby uprawnione do reprezentowania podmiotu trzeciego w powyższym zakresie. Zobowiązanie złożone przez osobę nieuprawnioną nie dowodzi udostępnienia zasobów przez podmiot trzeci. 7.3.4. Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, w celu wstępnego wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu, zamieszcza informację o podwykonawcach w oświadczeniach, o których mowa w pkt. 7.1.1. 7.4.15. Dokumenty wymagane w przypadku składania oferty wspólnej, przez kilku przedsiębiorców (konsorcjum) lub przez spółkę cywilną: 7.4.15.1. dokumenty potwierdzające, że Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu oraz nie podlega wykluczeniu, wymienione w pkt. 7.1 i 7.2 i ppkt. 7.4.5-7.4.8) składa każdy z Wykonawców oddzielnie; 7.4.15.2. pozostałe oświadczenia i dokumenty oraz formularz oferty są składane przez pełnomocnika Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia; 7.4.15.3. poza dokumentami wymienionymi w ppkt 7.4.15.1. i 7.4.15.2. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia winni załączyć do oferty oryginał pełnomocnictwa; 7.4.16. Ocena spełniania w/w warunków dokonana zostanie na podstawie dokumentów i oświadczeń załączonych do oferty według formuły „spełnia/nie spełnia”. Z treści załączonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż w/w warunki wykonawca spełnia. 7.4.17. W przypadku wskazania przez Wykonawcę dostępności oświadczeń lub dokumentów, o których mowa w pkt.7.4 SIWZ w formie elektronicznej pod określonymi adresami internetowymi ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych, Zamawiający pobiera samodzielnie z tych baz wskazane przez Wykonawcę dokumenty lub oświadczenia.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach