Przetargi.pl
Termomodernizacja budynku Zespołu Szkół im. Jana Pawła II w Wyszkach

Gmina Wyszki ogłasza przetarg

  • Adres: 17-132 Wyszki, ul. Piórkowska
  • Województwo: podlaskie
  • Telefon/fax: tel. 857 305 890 , fax. 857 305 899
  • Data zamieszczenia: 2019-09-13
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Wyszki
    ul. Piórkowska 2
    17-132 Wyszki, woj. podlaskie
    tel. 857 305 890, fax. 857 305 899
    REGON: 50659674000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.ugwyszki.bip.podlaskie.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Termomodernizacja budynku Zespołu Szkół im. Jana Pawła II w Wyszkach
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie prac związanych z montażem instalacji fotowoltaicznej w budynku szkoły im. Jana Pawła II w Wyszkach.Zadanie obejmuje dostawę, montaż i uruchomienie instalacji fotowoltaicznej składającej się z modułów fotowoltaicznych umieszczonych na dachu budynku szkoły na konstrukcji gwarantującej trwałość i solidność montażu. Panele należy mocować na dachu przy wykorzystaniu dedykowanych do danego typu ogniw fotowoltaicznych stelaży zamocowanych tak, aby uzyskać nachylenie jak najbardziej zbliżone do optymalnego. Konstrukcje wsporcze należy zakotwiczyć w dachu w sposób trwały, gwarantujący stabilność konstrukcji z panelem fotowoltaicznym oraz szczelność poszycia dachowego. Instalację fotowoltaiczną należy przyłączyć do instalacji elektrycznej budynku szkoły, montując po stronie DC i AC zabezpieczenia zgodnie z obowiązującymi przepisami – w tym zabezpieczenia przetężeniowe, przepięciowe oraz różnicowoprądowe. Panele fotowoltaiczne należy połączyć ze sobą przy pomocy przewodów solarnych, o przekroju umożliwiającym przeniesienie całej wytworzonej w instalacji energii elektrycznej. Wprowadzenie energii elektrycznej wytworzonej w elektrowni fotowoltaicznej powinno odbyć się przy wykorzystaniu falownika trójfazowego, o mocy dostosowanej do mocy szczytowej całej instalacji fotowoltaicznej. Całość pac montażowych wykonać powinna osoba posiadająca odpowiednie kwalifikacje, zgodnie z wymogami obowiązujących norm i przepisów. Po zakończeniu robót montażowych należy dokonać badań i pomiarów odbiorczych instalacji fotowoltaicznej, a protokoły z ich wynikami przekazać użytkownikowi w czasie odbioru ostatecznego. Zgodnie z zasadami obowiązującego Prawa Budowlanego, przy wykonaniu robót należy stosować jedynie te wyroby, które uzyskały pozytywną ocenę, stwierdzającą przydatność do stosowania w budownictwie. Są to wyroby, dla których wydano: certyfikat na znak bezpieczeństwa, wykazujący, że została zapewniona zgodność z kryteriami technicznymi określonymi na podstawie polskich norm, aprobat technicznych oraz zastosowanych przepisów, lub też: deklarację zgodności (certyfikat zgodności) z właściwą normą bądź aprobatą techniczną, jeżeli dany wyrób nie jest objęty certyfikacją na znak bezpieczeństwa. Harmonogram prac musi być uzgodniony z dyrekcją szkoły.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 09331200-0
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Każdy Wykonawca przystępujący do przetargu zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 3 500,00zł (słownie: trzy tysiące pięćset złotych 00/00) w terminie do dnia 27.09.2019 r. do godz. 10:00 - kserokopię wpłaty wadium dołączyć do oferty przetargo-wej. 2. Wadium musi być wniesione przed upływem termin składania ofert w jednej lub kilku następujących formach, w zależności od wyboru Wykonawcy: a) pieniądzu, przelewem na rachunek bankowy: Bank Spółdzielczy Brańsk oddział w Wyszkach Nr 25 8063 0001 0040 0400 0169 0011 (w tytule przelewu można wpisać nazwę lub nr postępowania co umożliwi identyfikację wpłaty np. „Wadium Termomodernizacja budynku Zespołu Szkół im. Jana Pawła II w Wyszkach „ ) b) poręczeniach bankowych; c) poręczeniach pieniężnych spółdzielczych kas oszczędnościowo-kredytowych z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, d) gwarancjach bankowych; e) gwarancjach ubezpieczeniowych; f) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 roku o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2019 poz. 310 ). 3. Wadium wnoszone w formie poręczeń lub gwarancji powinno być złożone w oryginale w sekretariacie Urzędu Gminy Wyszki ul. Piórkowska 2 17-132 Wyszki i musi obejmować cały okres związania ofertą. W przypadku wniesienia wadium w formie gwarancji lub poręczenia koniecznym jest, aby gwarancja lub poręczenie obejmowały odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium. 4. Gwarancja lub poręczenie musi zawierać w swojej treści nieodwołalne i bezwarunkowe zobowiązanie wystawcy dokumentu do zapłaty na rzecz Zamawiającego kwoty wadium. 5. Wadium wniesione w formie gwarancji (bankowej czy ubezpieczeniowej) musi mieć taką samą płynność jak wadium wniesione w pieniądzu - dochodzenie roszczenia z tytułu wadium wniesionego w tej formie nie może być utrudnione. Dlatego w treści gwarancji powinna znaleźć się klauzula stanowiąca, iż wszystkie spory odnośnie gwarancji będą rozstrzygane zgodnie z prawem polskim i poddane jurysdykcji sądów polskich, chyba, że co innego wynika z przepisów prawa. 6. Wadium wniesione w pieniądzu przelewem na rachunek bankowy musi wpłynąć na wskazany rachunek bankowy Zamawiającego, najpóźniej przed upływem terminu składania ofert. 7. Ze względu na ryzyko związane z czasem trwania okresu rozliczeń międzybankowych Zamawiający zaleca dokonanie przelewu ze stosownym wyprzedzeniem. 8. Zamawiający dokona zwrotu/zatrzymania wadium na zasadach określonych w art. 46 ust. 1-5 ustawy Pzp.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający żąda aby firma działała na rynku min. 3 lata. Zamawiający uzna, że warunek jest spełniony, jeżeli Wykonawca złoży oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Dokumenty podmiotów zagranicznych 1) Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypo-spolitej Polskiej, przedkłada dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogło-szono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 2) Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o któ-rych mowa w ust. 1 niniejszego rozdziału, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnio-nych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo orga-nem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania Wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. 3) W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez Wykonawcę, Za-mawiający może zwrócić się do właściwych organów kraju, w którym miejsce za-mieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu. 4) Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem przysię-głym na język polski. 2. Informacja dla wykonawców polegających na zasobach innych podmiotów, na zasadach określonych w art. 22a Pzp oraz zamierzających powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom 1) Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych, zawodowych lub sytuacji finansowej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych. 2) Wykonawca, który polega na zdolnościach innych podmiotów, musi udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych środków na potrzeby realizacji zamówienia. 3) Zamawiający oceni, czy udostępniane Wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne, zawodowe lub ich sytuacja finansowa, pozwalają na wykazanie przez wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz zbada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w rozdziale VI SIWZ 4) Zgodnie z treścią art. 22a ust. 4 Pzp - w odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, Wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te zrealizują usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. 5) Wykonawca, który polega na sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, odpowiada solidarnie z podmiotem, który zobowiązał się do ich udostępnienia. 6) Jeżeli zdolności techniczne, zawodowe lub sytuacja finansowa, podmiotu, na którego zdolnościach polega Wykonawca, nie potwierdzają spełnienia przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia, Zamawiający zażąda, aby Wykonawca w terminie określonym przez Zamawiającego (nie dłuższym niż 5 dni) zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami, bądź zobowiązał się do osobistego wykonania odpowiedniej części zamówienia, jeżeli wykaże odpowiednie zdolności techniczne, zawodowe i finansowe. 7) Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, na etapie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego jest zobowiązany wskazać w ofercie części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom oraz o ile jest to wiadome, podać firmy podwykonawców. 3. Informacja dla wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia 1) Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. 2) W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, żaden z nich nie może podlegać wykluczeniu z powodu niespełniania warunków, o których mowa w art. 24 ust. 1 Pzp, natomiast spełnianie warunków udziału w postępowaniu Wykonawcy wykazują zgodnie poprzez stosowne oświadczenia opisane pkt. VII i VIII SIWZ. 3) Oświadczenie o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. 4. Wymagania Zamawiającego w zakresie zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę osób na podstawie umowy o pracę wykonujących wskazane czynności 1) Sposób dokumentowania zatrudnienia osób, o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy Pzp (zatrudnionych na umowę o pracę) Wykonawca zobowiązuje się na każde wezwanie Zamawiającego w trakcie realizacji zamówienia, w terminie 5 dni roboczych od daty otrzymania wezwania przedłożyć Zamawiającemu oświadczenie o zatrudnieniu osób na umowę o pracę 2) Uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez Wykonawcę wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, oraz sankcji z tytułu niespełnienia tych wymagań: a) Zamawiający zastrzega sobie możliwość kontroli zatrudnienia osób wykonujących wskazane czynności przez cały okres realizacji wykonywanych prac w szczególności poprzez wezwanie do okazania dokumentów potwierdzających bieżące opłacanie składek i należnych podatków z tytułu zatrudnienia tych osób. Kontrola może być przeprowadzona bez wcześniejszego uprzedzenia Wykonawcy. b) Wykonawca zapłaci Zamawiającemu kary umowne w wysokości 300 zł każdorazowo w przypadku stwierdzenia, że prace instalacyjne wykonują osoby nie wskazane przez Wykonawcę na zasadach określonych w SIWZ. c) Rodzaj czynności niezbędnych do realizacji zamówienia, których dotyczą wymagania zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących czynności w trakcie realizacji zamówienia 3) Ustalenie wymiaru czasu pracy oraz liczby pracujących osób Zamawiający pozostawia w gestii Wykonawcy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach