Przetargi.pl
Termomodernizacja budynku przedszkola w Zabełkowie wraz z wymianą źródeł ciepła w budynkach użyteczności publicznej na terenie Gminy Krzyżanowice

Gmina Krzyżanowice ogłasza przetarg

  • Adres: 47-450 Krzyżanowice, Główna 5
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. (+48)324194050 , fax. (+48)324194234
  • Data zamieszczenia: 2023-04-03
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Krzyżanowice
    Główna 5
    47-450 Krzyżanowice, woj. śląskie
    tel. (+48)324194050, fax. (+48)324194234
    REGON: 276258440
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.krzyzanowice.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Termomodernizacja budynku przedszkola w Zabełkowie wraz z wymianą źródeł ciepła w budynkach użyteczności publicznej na terenie Gminy Krzyżanowice
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia publicznego jest wykonanie robót i czynności związanych z realizacją przedsięwzięcia pn.: „Termomodernizacja budynku przedszkola w Zabełkowie wraz z wymianą źródeł ciepła w budynkach użyteczności publicznej na terenie Gminy Krzyżanowice” w trybie „zaprojektuj i wybuduj”, w tym wykonanie wszystkich prac opisanych w Programach Funkcjonalno-Użytkowych (PFU), jakie z technicznego punktu widzenia są konieczne do prawidłowego wykonania i oddania do użytkowania przedmiotowego zadania.Zamówienie swym zakresem obejmuje następujące zadania:1. Zadanie 1 -„Termomodernizacja budynku przedszkola w Zabełkowie”1) Lokalizacja: ul. Rymera 7, 47- 460 Zabełków (gmina Krzyżanowice), dz. nr 697/4, 7022) Zakres zadania obejmuje m.in.:a. opracowanie dokumentacji projektowej dla inwestycji, w tym:- inwentaryzację instalacji c.o. w zakresie niezbędnym do modernizacji,- audyt energetyczny (aktualizacja + audyt oświetleniowy),- projekt budowlany i wykonawczy wraz z projektem kolorystyki elewacji (4 egz. wraz z zapisem w formacie elektronicznym PDF na nośniku cyfrowym);- specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych (2 egz. wraz z zapisem w formacie elektronicznym PDF na nośniku cyfrowym);- harmonogram rzeczowo-finansowy realizacji inwestycji (1 egz. wraz z zapisem w formacie elektronicznym PDF na nośniku cyfrowym);- dokumentacja powykonawcza oraz charakterystyka energetyczna (1 egz. wraz z zapisem w formacie elektronicznym PDF na nośniku cyfrowym);- uzyskanie niezbędnych uzgodnień i opinii innych organów, wymaganych przepisami szczególnymi oraz Prawa Budowlanego, niezbędnych do zgłoszenia robót budowlanych w odpowiednim Urzędzie, bądź uzyskania przez Wykonawcę prawomocnego pozwolenia na budowę.b. termomodernizację obiektu (przegród budowlanych, instalacji c.o.,wod-kan, elektrycznej), w tym:- izolację termiczną przegród stanowiących obudowę strefy ogrzewanej budynku,- wymianę zewnętrznej stolarki okiennej i drzwiowej,- modernizację instalacji CO (bez wymiany kotłów gazowych),- poprawę systemu wentylacji w budynku.3) Podstawą do wykonania dokumentacji projektowej będzie Program Funkcjonalno – Użytkowy (PFU) – zał. Nr 8 do SWZ.2. Zadanie 2 - „Wymiana źródeł ciepła w budynkach użyteczności publicznej na terenie Gminy Krzyżanowice”1) Wymianę źródeł ciepła należy wykonać w następujących obiektach:a. Szkoły Podstawowej w Krzyżanowicach, ul. Łąkowa 18 , 47- 450 Krzyżanowice,b. Przedszkola w Bolesławiu, ul. Główna 42 , 47-451 Bolesław,c. Świetlicy w Bolesławiu, ul. Główna 40 , 47-451 Bolesław,d. Przedszkola w Owsiszczach, ul. Szkolna 1, 47-450 Owsiszczee. Świetlicy w Owsiszczach, ul. Wojska Polskiego 2, 47-450 Owsiszcze2) Zakres zadania obejmuje m.in.:a. prace przedprojektowe, wykonane w zakresie niezbędnym do prawidłowego wykonania przedmiotu zamówienia oraz umożliwiających uzyskanie pozwolenia na budowę lub zgłoszenia rozpoczęcia robót budowlanych, poprzez m.in.:- sprawdzenie założeń techniczno-technologicznych oraz ogólnych założeń realizacji zadania, wszelkie założenia techniczno-technologiczne;- wystąpienie o uzyskanie warunków technicznych, uzgodnień lub pozwoleń niezbędnych do realizacji danej inwestycji jeśli owe są wymagane;- wykonanie w oparciu o zaktualizowane założenia rozwiązania projektowe i uzgodnienie ich z Zamawiającym w formie pisemnej;b. opracowanie dokumentacji budowlanej projektowej według założeń części przedprojektowej w języku polskim, wraz z ich uzgodnieniem z Zamawiającym i zatwierdzeniem przez Zamawiającego w formie pisemnej, przy czym dokumentacja projektowa powinna spełniać wymagania określone w polskim prawie budowlanym. Dokumentacja projektowa powinna składać się z:- inwentaryzacji;- audytu energetycznego.- projektu budowlanego instalacji kotłów na gaz; - projektu wykonawczego instalacji kotłów na gaz;- dokumentacji powykonawczej z naniesionymi w sposób czytelny wszelkimi zmianami wprowadzonymi w trakcie budowy;- instrukcji eksploatacji i obsługi urządzeń w języku polskim;Dokumentację należy dostarczyć Zamawiającemu w wersji papierowej w trzech egzemplarzach oraz w wersji elektronicznej w formacie *.dwg i *.pdf.c. uzyskanie w oparciu o zatwierdzone przez Zamawiającego dokumentacje projektowe, właściwych decyzji administracyjnych wynikających z przepisów prawa oraz dokumentów wymaganych zgodnie z obowiązującymi przepisami, w tym właściwych uzgodnień opinii, ekspertyz rzeczoznawców, gestorów sieci, i jednostek administracji, materiałów geodezyjnych oraz dodatkowych analiz i opracowań pomocniczych w niezbędnym dla projektowanych instalacji zakresie.d. prace budowlane - wykonanie kompletnej instalacji kotłów na gaz zgodnie z opracowaną dokumentacją projektową, po uzyskaniu uzgodnień i zatwierdzeń oraz pozwoleń, o których mowa powyżej oraz dostosowanie istniejących urządzeń i instalacji w obiekcie do prawidłowego współdziałania z nowo zaprojektowaną instalacją kotłów na gaz, z uwzględnieniem niezbędnych prac towarzyszących, w tym:- wyznaczenie i przygotowanie miejsca montażu urządzeń kotłów na gaz;- określenie przebiegu tras przewodów od miejsca montażu urządzeń kotłów na gaz do wpięcia w istniejące instalacje;- montaż urządzeń kotłów na gaz w wyznaczonym i przygotowanym miejscu; - wykonanie orurowania i połączeń hydraulicznych w instalacjach kotłów na gaz jeśli są one niezbędne do poprawnego funkcjonowania systemu;- wykonanie przejść w przegrodach wewnętrznych i zewnętrznych budynków i odtworzenie uszkodzeń w przegrodach;- zabezpieczenie miejsc przebić i przejść rur, przewodów elektrycznych;- wykonanie izolacji termicznych oraz prac zabezpieczających;- zaprogramowanie i wykonanie układu automatyki i sterowania według dokumentacji projektowej;- wykonanie przyłącza gazowego wraz z niezbędnymi elementami instalacji gazowej ;- integracja instalacji z istniejącą instalacją c.o. oraz c.w.u. według dokumentacji projektowej;- wykonanie pozostałych niezbędnych prac związanych z układaniem przewodów, urządzeń, armatury regulującej, odcinającej, sterującej instalacji elektrycznej niezbędnej do obsługi i poprawnej pracy wykonanej instalacji; - przeprowadzenie wymaganych prób i badań, przed uzyskaniem odbioru robót oraz sporządzenie protokołów z tych prób podpisanych przez osoby z odpowiednimi uprawnieniami budowlanymi;- uzyskanie i przygotowanie niezbędnych dokumentów (protokołów, kart gwarancyjnych oraz książek serwisowych) związanych z przekazaniem do użytkowania wybudowanych instalacji na poszczególnych obiektach;- przeprowadzenia szkolenia przedstawicieli Zamawiającego w zakresie obsługi i eksploatacji wykonanych instalacji i zamontowanych urządzeń i potwierdzenie przeprowadzonego szkolenia poprzez protokół, w którym opisany zostanie zakres szkolenia .e. obsługę gwarancyjną i serwisową wybudowanych w ramach zamówienia instalacji kotłów na gaz, w tym;- Wykonanie przeglądów gwarancyjnych i bezpłatnych usług serwisowych przez okres obowiązywania gwarancji. Czas reakcji serwisu określa się maksymalnie na 24 godziny od momentu zgłoszenia awarii w okresie gwarancji. Czas usunięcia wady/usterki określa się na 14 dni od dnia zgłoszenia wady przez Zamawiającego. Usunięcie wady/usterki uważa się za skuteczne z chwilą podpisania przez przedstawiciela Zamawiającego protokołu z usuwania wad i powiadomienia o tym fakcie Zamawiającego.- Wykonanie co najmniej dwóch bezpłatnych przeglądów technicznych instalacji w okresie obowiązywania gwarancji. Przeglądy zostaną ustalone z Zamawiającym oraz zostaną potwierdzone odpowiednimi protokołami, które zostaną przekazane do Zamawiającego w ciągu 7 dni od wykonania przeglądu technicznego instalacji. Przegląd powinien zawierać sprawdzenie i weryfikacje głównych parametrów pracy instalacji zgodnie z zaleceniami Wykonawcy oraz sugestiami Zamawiającego.3) Podstawą do wykonania dokumentacji projektowej będzie Program Funkcjonalno – Użytkowy (PFU) - zał. Nr 9 do SWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości: 20.000,00 zł2. Termin wniesienia wadium upływa dnia 19.04.2023 r. do godz. 10.00.3. Wadium musi obejmować cały okres związania ofertą.4. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:1) pieniądzu;2) gwarancjach bankowych;3) gwarancjach ubezpieczeniowych;4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 299)5. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek Zamawiającego Gminy w Banku Spółdzielczym Krzyżanowice, Nr konta 33 8474 0007 2001 0000 0013 0015. Wadium powinno być wniesione przed upływem terminu składania ofert. Z treści przelewu winno wynikać, że wpłata dotyczy wadium, jakiego dotyczy zamówienia.6. Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, Wykonawca przekazuje Zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej.7. O wpłaceniu wadium w formie pieniężnej w wymaganym terminie decyduje data i godzina wpływu środków na rachunek bankowy Zamawiającego.8. Z treści gwarancji i poręczeń musi wynikać bezwarunkowe, nieodwołalne i wykonalne na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego zobowiązanie gwaranta lub poręczyciela do zapłaty na rzecz Zamawiającego kwoty określonej w gwarancji lub poręczeniu, w okolicznościach, o których mowa w art. 98 ust. 6 ustawy Pzp,9. Gwarancje i poręczenia muszą podlegać prawu polskiemu. Wszystkie spory dotyczące gwarancji i poręczeń będą rozstrzygane zgodnie z prawem polskim przez polskie sądy powszechne. W przypadku, gdy Wykonawca wnosi wadium w formie gwarancji lub poręczenia w języku innym niż język polski, dokument gwarancji lub poręczenia należy złożyć wraz z tłumaczeniem na język polski.10. Wadium powinno być wniesione przed upływem terminu składania ofert.11. Oferta Wykonawcy, który nie wniesie wadium do terminu składania ofert na zasadach określonych w SWZ lub wniesie wadium w sposób nieprawidłowy lub nie będzie utrzymywał wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złoży wniosek o zwrot wadium w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 ustawy pzp zostanie odrzucona.12. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana:1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie,2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy.3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe, z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy,13. Zamawiający zatrzymuje również wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 107 żądanie złożenia przedmiotowych środków dowodowych ust. 2 lub art. 128 wezwanie wykonawcy do złożenia, poprawienia lub uzupełnienia dokumentacji ust. 1, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył podmiotowych środków dowodowych lub przedmiotowych środków dowodowych potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 57 warunki ubiegania się o udzielenie zamówienia lub art. 106 inne przedmiotowe środki dowodowe ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 125 oświadczenie wykonawcy o niepodleganiu wykluczeniu i spełnianiu warunków udziału w postępowaniu lub kryteriów selekcji ust. 1, innych dokumentów lub oświadczeń lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 223 badanie i ocena ofert ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej.14. Zamawiający dokona zwrotu wadium zgodnie z zapisami art. 98 ustawy Pzp.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Na podstawie art. 112 ustawy Pzp, zamawiający określa warunki udziału w postępowaniu dotyczące:1) dotyczące zdolności do występowania w obrocie gospodarczymZamawiający nie określa tego warunku udziału w postępowaniu.2) dotyczące uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisówZamawiający nie określa tego warunku udziału w postępowaniu.3) dotyczące sytuacji ekonomicznej lub finansowej:Zamawiający nie określa tego warunku udziału w postępowaniu.4) dotyczące zdolności technicznej lub zawodowej:a) wykonanych robót:należy złożyć wykaz robót budowlanych (załącznik nr 4) wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone.Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że w tym okresie wykonał:I. Co najmniej 2 roboty budowlane polegające na budowie lub przebudowie lub remoncie budynku, obejmujące izolację termiczną przegród budowlanych, instalację c.o., wod.-kan. i elektryczną, wymianę źródeł ciepła - o łącznej wartości wszystkich robót co najmniej 1.000.000,00 zł brutto.II. Co najmniej 1 realizację w trybie „zaprojektuj i wybuduj” dot. zaprojektowania, uzgodnienia i wykonania prac budowlanych niezbędnych do przeprowadzenia termomodernizacji budynku o wartości min. 500.000,00 zł brutto.Przy czym zamówienia określone powyżej tj. w pkt I i II mogą być wykonane w ramach odrębnych zadań - umów lub w ramach jednego zadania.Do każdej pozycji wykazu należy załączyć dowody określające, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone.Dowodami są referencje oraz inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne dokumenty.W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie (konsorcjum) oraz w przypadku polegania na zasobach podmiotu trzeciego Zamawiający dopuszcza sumowanie posiadanych zdolności technicznych i zawodowych pomiędzy członkami konsorcjum oraz podmiotem trzecim.b) wykazu osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia publicznego:należy złożyć wykaz osób (załącznik nr 3), które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami.Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje n/w osobami:- Kierownikiem budowy- posiadającym uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń posiadającego co najmniej 3-letnie doświadczenie w pełnieniu funkcji kierownika budowy,- Kierownikiem robót sanitarnych – posiadającym uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej bez ograniczeń w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych posiadającego co najmniej 3-letnie doświadczenie w pełnieniu funkcji kierownika robót sanitarnych,- Kierownikiem robót elektrycznych – posiadającym uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej bez ograniczeń w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych posiadającego co najmniej 3-letnie doświadczenie w pełnieniu funkcji kierownika robót elektrycznych.Dla wykazanych osób należy złożyć oświadczenie Wykonawcy, że zaproponowane osoby posiadają wymagane uprawnienia i przynależą do właściwej izby samorządu zawodowego jeżeli taki wymóg na te osoby nakłada Prawo budowlane - na załączniku nr 3.Zgodnie z art. 12a Prawa budowlanego, który to odsyła do ustawy o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej z dnia 22 grudnia 2015 r. (Dz.U. z 2020 r. poz. 220) przynależność do właściwej izby samorządu zawodowego nie jest wymagana od obywateli państw członkowskich Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) gdyż do posiadania uprawnień w wykonywaniu samodzielnych funkcji w budownictwie nie jest wymagana przynależności do izby samorządu zawodowego.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2023-04-19

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach