Przetargi.pl
„Świadczenie usług pocztowych o charakterze powszechnym w obrocie krajowym i zagranicznym na rzecz Zamawiającego w zakresie przyjmowania, przemieszczania, doręczania, odbioru przesyłek pocztowych oraz ich zwrotów w 2020 roku”.

Powiat Strzelecki ogłasza przetarg

  • Adres: 47-100 Strzelce Opolskie, ul. Jordanowska
  • Województwo: opolskie
  • Telefon/fax: tel. 77 4401700;4401755 , fax. 77 4401701
  • Data zamieszczenia: 2020-01-22
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiat Strzelecki
    ul. Jordanowska 2
    47-100 Strzelce Opolskie, woj. opolskie
    tel. 77 4401700;4401755, fax. 77 4401701
    REGON: 53141265100000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.powiatstrzelecki.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Świadczenie usług pocztowych o charakterze powszechnym w obrocie krajowym i zagranicznym na rzecz Zamawiającego w zakresie przyjmowania, przemieszczania, doręczania, odbioru przesyłek pocztowych oraz ich zwrotów w 2020 roku”.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie powszechnych usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym na rzecz Starostwa Powiatowego w Strzelcach Opolskich, w zakresie przyjmowania, przemieszczania i doręczania przesyłek listowych, zwrotu przesyłek niedoręczonych oraz transport przesyłek od Zamawiającego do placówki nadawczej Wykonawcy, świadczonych przez 5 dni w tygodniu od poniedziałku do piątku w 2020 roku 2. Przedmiot zamówienia musi być realizowany zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie niżej wymienionymi przepisami: a) Ustawy– Prawo Pocztowe (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 2188), b) Rozporządzenia Ministra Administracji i Cyfryzacji w sprawie reklamacji usługi pocztowej (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 474), c) Międzynarodowych przepisów pocztowych – wiążących Rzeczpospolitą Polską umów międzynarodowych dotyczących świadczenia usług pocztowych oraz wiążących regulaminów Światowego Związku Pocztowego, d) Kodeksu Cywilnego (t.j. Dz. U. z 2019r. poz. 1145), e) Kodeksu postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2019r. poz.1133), f) Ordynacji podatkowej (t.j. Dz. U. z 2019r. poz. 900), g) Ustawy o ochronie danych osobowych (t.j. Dz. U. z 2019 r, poz. 1781), wraz z przepisami wykonawczymi do ww. aktów prawnych. 3. Wykonawca zobowiązuje się do świadczenia w obrocie krajowym i zagranicznym następujących usług pocztowych: 1) Przesyłki listowne nierejestrowane, w tym: a) przesyłki ekonomiczne; b) przesyłki priorytetowe; 2) Przesyłki listowne rejestrowane polecone, w tym: a)przesyłki ekonomiczne; b)przesyłki priorytetowe; c)przesyłki polecone za potwierdzeniem odbioru (ZPO); d)przesyłki polecone priorytetowe za potwierdzeniem odbioru (ZPO PR); 3) Paczki pocztowe. 4) Przesyłki kurierskie, 5) Usługi odbioru korespondencji z siedziby Zamawiającego. 4. Terminy doręczania przesyłek pocztowych zgodnie z ustawą z dnia 25 listopada 2018 roku Prawo pocztowe (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 2188). 5. Wykonawca zobowiązany będzie świadczyć usługi: • przyjmowania, przemieszczania i dostarczania przesyłek pocztowych zgodnie z ustawą Prawo Pocztowe (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 2188), • odbioru jeden raz dziennie przesyłek przeznaczonych do nadania z siedziby Zamawiającego: Starostwo Powiatowe w Strzelcach Opolskich, ul. Jordanowska 2, 47-100 Strzelce Opolskie, w dni robocze od poniedziałku do piątku, w godzinach uzgodnionych po podpisaniu umowy. 6. Nadanie przesyłek następować będzie w dniu ich odbioru przez upoważnionego przedstawiciela Wykonawcy z pomieszczenia Informacji/Kancelarii na parterze budynku Starostwa Powiatowego w Strzelcach Opolskich przy ul. Jordanowska 2, 47-100 Strzelce Opolskie. 7. Odbioru przesyłek wychodzących dokonywać będzie upoważniony przedstawiciel Wykonawcy po okazaniu stosownego upoważnienia. 8. Doręczanie zwrotów przesyłek listowych nie doręczonych wraz z ich wykazem i podaniem ich numeru rejestrowego nadania odbywać się będzie przez przedstawiciela Wykonawcy do siedziby Zamawiającego Starostwo Powiatowe w Strzelcach Opolskich, ul. Jordanowska 2, 47-100 Strzelce Opolskie. 9. Zamawiający będzie korzystał z obowiązujących druków potwierdzenia odbioru w poszczególnych rodzajach postępowania. 10. Przesyłki nadawane przez Zamawiającego dostarczane będą przez Wykonawcę do każdego miejsca w kraju i zagranicą. 11. Zamawiający będzie odpowiedzialny za nadawanie przesyłek listowych i paczek w stanie umożliwiającym Wykonawcy doręczenia bez ubytku i uszkodzenia do miejsc zgodnych z adresem przeznaczenia. 12. Zamawiający będzie umieszczał w sposób trwały i czytelny informacje jednoznacznie identyfikujące adresata i nadawcę, jednocześnie określając rodzaj przesyłki (polecona ZPO, priorytetowa). 13. Opakowanie przesyłek listowych będzie stanowiła zaklejona koperta Zamawiającego, opakowanie paczki będzie stanowiło sztywne pudełko lub szary/ biały papier Zamawiającego. 14. Opakowanie paczki będzie zabezpieczało przed dostępem do zawartości i minimalizowało ryzyko jej uszkodzenia w czasie przemieszczania. 15. Zamawiający będzie korzystał wyłącznie ze swojego opakowania dla przesyłek listowych, nie dopuszcza się stosowania opakowań Wykonawcy. 16. Wykonawca doręcza przesyłkę w miejsce wskazane przez Zamawiającego w postaci przekazanej mu przez Zamawiającego. 17. W przypadku uszkodzenia przesyłki Wykonawca ma obowiązek ją zabezpieczyć oraz nanieść adnotację z informacją o osobie dokonującej zabezpieczenia. 18. Zamawiający będzie nadawał przesyłki w stanie uporządkowanym według kategorii rodzajowej i wagowej. 19. Przesyłki listowe rejestrowane nadawane będą na podstawie wykazu listów w formie książki nadawczej. 20. Usługę pocztową w zakresie przesyłki rejestrowanej i przekazu pocztowego uważa się za niewykonaną, jeżeli doręczenie przesyłki rejestrowanej lub zawiadomienie o próbie jej doręczenia nie nastąpiło w terminie 14 dni od dnia nadania, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 21 lutego 2019r. w sprawie reklamacji powszechnej usługi pocztowej (t.j. Dz .U. z 2019 r. poz. 474). 21. W zakresie odpowiedzialności Wykonawcy za nienależyte wykonanie usługi pocztowej stosuje się odpowiednio przepisy ustawy z dnia 25 października 2018 r. Prawo pocztowe (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 2188) oraz Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 21 lutego 2019 r. w sprawie reklamacji powszechnej usługi pocztowej w zakresie przesyłki rejestrowanej i przekazu pocztowego (t.j. Dz.U. z 2019 poz. 747) a w sprawach nieuregulowanych tymi przepisami stosuje się odpowiednio przepisy ustawy z dnia 16 maja 2019r. Kodeks Cywilny (t.j. Dz. U. z 2019, poz. 1145). 22. Zamawiający zobowiązuje się do umieszczania na stronie adresowej każdej nadawanej przesyłki nadruku (pieczątki) określającej nazwę i adres Zamawiającego oraz w miejscu opłaty pocztowej nadruku bądź pieczątki o treści umożliwiającej identyfikację umowy, na podstawie której świadczone są usługi. 23. Należności wynikające z faktur VAT Zamawiający regulować będzie przelewem na konto wskazane na fakturze w terminie 21 dni kalendarzowych licząc od dnia wystawienia faktury VAT, pod warunkiem, że doręczenie przesyłki z fakturą do siedziby Zamawiającego nastąpi w ciągu 4 dni roboczych od dnia jej wystawienia. W przeciwnym wypadku termin płatności faktury VAT wynosi 14 dni kalendarzowych licząc od dnia doręczenia Zamawiającemu przesyłki z fakturą. 24. Opłata za zwroty przesyłek rejestrowanych odbywać się będzie na podstawie wystawionej faktury za nadane oraz zwrócone przesyłki po zakończonym okresie rozliczeniowym. 25. Zamawiający nie przewiduje możliwości dołączania przez Zamawiającego i Wykonawcę, do opakowanych przesyłek przekazanych przez Zamawiającego, jakichkolwiek przedmiotów, w szczególności wpływających na wagę przesyłki oraz cenę usługi. 26. Przedmiotem umowy są usługi pocztowe świadczone na rzecz Zamawiającego w obrocie krajowym i zagranicznym zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia tj. formularz cenowy ( załącznik nr 2 do SIWZ) z zastrzeżeniem, iż podane dane mają charakter szacunkowy i Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmiany ilości przesyłek danego rodzaju w każdym czasie 27. Ceny jednostkowe brutto stanowić będą podstawę rozliczeń z Wykonawcą po podpisaniu umowy. 28. Cena podana przez Wykonawcę nie będzie podlegała zmianom przez okres realizacji zamówienia poza czterema wyjątkami: a) w przypadku zmiany stawki podatku VAT na usługi pocztowe może nastąpić zmiana cen jednostkowych odpowiednio do stawki podatku, b) w przypadku gdy konieczność wprowadzenia zmian do umowy wynika z uregulowań prawnych w zakresie ustalania lub zatwierdzenia cen za powszechne usługi pocztowe w rozumieniu ustawy Prawo pocztowe jak również gdy wynikają one ze zmiany taryfy zatwierdzonej przez Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej, a także w przypadku, kiedy ich wprowadzenie wynika z okoliczności powodujących, iż zmiana ww. cen leży w interesie publicznym, c) ceny określone przez Wykonawcę w ofercie ulegną obniżeniu w toku realizacji zamówienia w przypadku, gdy opłaty pocztowe wynikające ze standardowego cennika lub regulaminu Wykonawcy będą niższe od cen wynikających w przedłożonej ofercie. Wykonawca ma wówczas obowiązek stosować względem Zamawiającego obniżone opłaty pocztowe dla usług, wynikające ze swojego aktualnego cennika lub regulaminu, d)Zamawiającemu przysługuje możliwość korzystania z programów rabatowych oferowanych przez Wykonawcę w toku realizowanej umowy. 29. W przypadku nadania przez Zamawiającego przesyłek nieujętych w formularzu cenowym, podstawą rozliczeń będą ceny z załączonego do umowy cennika usług pocztowych Wykonawcy. Informacje dodatkowe (w przypadku robót budowlanych i usług - Art. 29 ust. 3a ustawy Pzp) 1. Zamawiający na podstawie art. 29 ust. 3a ustawy Pzp wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz. U. z 2018 r. poz. 917). 2. Wykonawca zobowiązuje się do złożenia oświadczenia o ilości osób zatrudnionych na umowę o pracę w placówce Wykonawcy w mieście Strzelce Opolskie. 3. Wymóg zatrudnienia na podstawie umowy o pracę w zakresie czynności i osób o których mowa w ust.2 nie dotyczy osób pełniących samodzielne funkcje techniczne w budownictwie w rozumieniu Ustawy z dnia 7 lipca 1994 Prawo budowalne (Dz. U. z 2018 r., poz. 1202), w szczególności inspektorów nadzoru, a także podwykonawców prowadzących działalność gospodarczą na podstawie wpisu do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub innych równoważnych rejestrów wykonujących osobiście i samodzielnie powierzone im czynności w zakresie realizacji zamówienia. 4. W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy odnoście spełniania przez Wykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: a) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. Wymogów i dokonywania ich oceny, b) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów, 5. W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie Zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie Wykonawca przedłoży Zamawiającemu wskazane poniżej dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę osób wykonujących wskazane wust.2 czynności, tj.: a) oświadczenie dokumentujące zatrudnienie osób na podstawie umowy o pracę jako odrębnego dokumentu zawierającego informacje takie jak data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę, wymiar etatu, podpisanego przez osoby umocowane do reprezentowania Wykonawcy na żądanie Zamawiającego, oraz informację o opłaceniu składek na ZUS wraz z informacją o liczbie odprowadzonych składek, b) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę kopię dowodu potwierdzającego zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń, zanonimizowaną w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 64110000-0
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Wykonawca zobowiązany posiadać uprawnienia do prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie działalności pocztowej na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej oraz zagranicą, tzn. jest wpisany do rejestru operatorów pocztowych, prowadzonego przez Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej, zgodnie z art. 6 ust. 1 ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. Prawo pocztowe we wskazanym zakresie;

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach