Przetargi.pl
Świadczenie usług opiekuńczych na terenie Gminy Tłuszcz w 2016 roku

Ośrodek Pomocy Społecznej ogłasza przetarg

  • Adres: 05-240 Tłuszcz, ul. Warszawska 10
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 29 777 52 93 , fax. 29 777 52 90
  • Data zamieszczenia: 2015-12-09
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Ośrodek Pomocy Społecznej
    ul. Warszawska 10 10
    05-240 Tłuszcz, woj. mazowieckie
    tel. 29 777 52 93, fax. 29 777 52 90
    REGON: 55009083300000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Inny: Ośrodek Pomocy Społecznej

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Świadczenie usług opiekuńczych na terenie Gminy Tłuszcz w 2016 roku
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług opiekuńczych na terenie Gminy Tłuszcz w 2016 roku. 2. Przedmiot zamówienia obejmuje: 1) Wykonywanie usług opiekuńczych na terenie Gminy Tłuszcz, (na podstawie art. 50 ustawy z dnia 12 marca 2004 roku o Pomocy społecznej opublikowanej w Dz. U. z 2015 r., poz. 163, 693,1045) podopiecznych Ośrodka Pomocy Społecznej w Tłuszczu, zgodnie z ilością godzin i zakresem ustalonym w decyzji administracyjnej przyznającej świadczenie. 2) Usługi mają być świadczone w dni robocze, w dni świąteczne i wolne od pracy, a także - w uzasadnionych stanem zdrowia podopiecznego przypadkach - w godzinach nocnych. 3) Ilość godzin świadczonych usług uzależniona będzie od rodzaju usług, liczby podopiecznych i ich potrzeb i zmieniać się będzie w okresie trwania umowy. 4) Szacunkowa miesięczna ilość godzin w okresie trwania umowy tj. od dnia 01.01.2015 do 31.12.2015 roku wynosi 21.000 h (dwadzieścia jeden tysięcy godzin) rocznie. 5) Szacunkowa ilość osób korzystających z usług opiekuńczych: 40 (czterdzieści). 6) Wykonawca zobowiązany jest dysponować biurem na terenie miasta Tłuszcz. 7) Wykonawca spośród osób wykonujących zamówienie wyznaczy koordynatora z którym Zamawiający będzie miał kontakt telefoniczny i e-mailowy. 8) Wykonawca zobowiązany jest zatrudnić w pełnym wymiarze czasu pracy - 1 etat, co najmniej trzy osoby wskazane przez Zamawiającego, ze statusem osoby bezrobotnej, które przeszły proces reintegracji społecznej i zawodowej w Klubie Integracji Społecznej w Tłuszczu oraz posiadają kwalifikacje do opieki nad osobami starszymi. 9) Wykonawca zobowiązuje się zatrudnić osoby do 1 czerwca 2015 r.. Okres zatrudnienia nie może być krótszy niż 6 miesięcy. 10) Wykonawca zobowiązany jest dysponować sprzętem niezbędnym do opieki, tj. wózek inwalidzki, chodzik, materac przeciw odleżynowy i inne. 11) Wykonawca zobowiązuje się dostarczyć sprzęt niezbędny dla podopiecznych nie później niż w kolejnym dniu po zgłoszeniu takiej potrzeby. 12)w przypadku zgonu podopiecznego Wykonawca ma obowiązek wezwać lekarza w celu stwierdzenia zgonu, zawiadomienie rodziny, zawiadomienie Ośrodka Pomocy Społecznej w formie pisemnej. 3. Zakres usług opiekuńczych uzależniony jest od stanu zdrowia podopiecznego oraz jego sytuacji rodzinnej i finansowej, obejmuje w szczególności: A. U osób samotnych: 1) Pomoc w opiece higienicznej (mycie, kąpanie, czesanie itp.). 2) Zmiana bielizny osobistej, pościelowej, posłanie łóżka. 3) Pomoc przy załatwianiu potrzeb fizjologicznych. 4) Zakup artykułów spożywczych i innych produktów potrzebnych w gospodarstwie domowym. 5) Przygotowanie posiłków z uwzględnieniem diety, w tym jednego posiłku gorącego. 6) Pomoc przy spożywaniu posiłku. 7) Utrzymanie w czystości naczyń stołowych, kuchennych i innego sprzętu gospodarstwa domowego, służącego podopiecznemu. 8) Utrzymanie w czystości sprzętu sanitarnego i urządzeń sanitarnych. 9) Pranie bielizny osobistej oraz lekkiej odzieży podopiecznego. 10) Dbanie o czystość bielizny pościelowej i ciężkiej odzieży podopiecznego (w miarę potrzeb oddawanie do pralni). 11) Palenie w piecu, przynoszenie węgla, wody. 12) Utrzymanie w czystości pomieszczeń użytkowanych przez osobę korzystającą z pomocy poprzez wykonywanie porządków bieżących oraz mycie okien (cztery razy w roku). 13) Dbanie o kondycje fizyczną i psychiczną podopiecznych poprzez zapewnienie kontaktów z otoczeniem. 14) Podtrzymywanie indywidualnych zainteresowań oraz pomoc w zaspokajaniu potrzeb duchowych (np. dostarczanie prasy, książek, czytanie, organizowanie kontaktów sąsiedzkich, zachęcanie do wykonywania robótek ręcznych), podtrzymywanie kontaktów z otoczeniem i rodziną. 15) Załatwianie spraw urzędowych według uzasadnionych potrzeb podopiecznego np. opłacanie należności za świadczone usługi opiekuńcze, należności za mieszkanie, media itp. 16) Zamawianie wizyt lekarskich, kontakt z lekarzem w sprawach dotyczących zdrowia realizacja recept. 17) Prowadzenie na bieżąco zeszytu wydatków i rozliczanie się z podopiecznym z wydanych pieniędzy przez osobę sprawującą usługi opiekuńcze. 18) Comiesięczne pobieranie odpłatności za usługi opiekuńcze zgodnej z decyzją i odprowadzanie ich na konto Ośrodka Pomocy Społecznej. B. U osób mieszkających wspólnie z rodziną: 1) Podawanie i pomoc przy spożywaniu posiłków. 2) Utrzymanie w czystości naczyń stołowych używanych przez podopiecznego. 3) Utrzymanie w czystości sprzętu sanitarnego i urządzeń sanitarnych po użyciu przez podopiecznego. 4) Palenie w piecach w pomieszczeniach użytkowanych przez podopiecznego. 5) Podtrzymywanie indywidualnych zainteresowań, organizowanie czasu wolnego (np. czytanie prasy, książek, zachęcanie do wykonywania robótek ręcznych). 6) Zamawianie wizyt lekarskich w przypadkach nagłych, realizowanie recept, jeżeli sytuacja tego wymaga. 7) Załatwianie spraw urzędowych według uzasadnionych potrzeb podopiecznego np. opłacanie należności za świadczone usługi opiekuńcze, należności za mieszkanie, media itp. 8) Comiesięczne pobieranie odpłatności za usługi opiekuńcze zgodnej z decyzją i odprowadzanie ich na konto Ośrodka Pomocy Społecznej. 4. Wykonawca zobowiązany jest do dysponowania kadrą niezbędną do realizacji zadania, tj.: personelem posiadającym ukończone kursy, szkolenia (potwierdzone odpowiednimi certyfikatami, dyplomami itp.) w zakresie podstawowych umiejętności koniecznych do sprawowania opieki nad osobami starszymi lub niepełnosprawnymi, w ilości nie mniej niż 10 (dziesięć) osób, w wymiarze wykonywanych usług zapewniającym nieprzerwaną, prawidłową realizację usług opiekuńczych nad podopiecznymi OPS w Tłuszczu, niezależnie od urlopów i zwolnień chorobowych, w trakcie całości okresu realizacji zamówienia. 5. W/w osoby powinny posiadać odpowiednie predyspozycje psychiczne i fizyczne, niezbędne do wykonywania usług opiekuńczych a także w trakcie realizacji usług zachowywać się w sposób zgodny z zasadami współżycia społecznego i dobrymi obyczajami. W przypadku rażącego naruszenia obowiązków osoby sprawującej opiekę nad podopiecznymi OPS w Tłuszczu, Zamawiający zastrzega sobie prawo do wnioskowania do Wykonawcy o wykluczenie osoby z realizacji usług opiekuńczych na terenie Gminy Tłuszcz. 6. Wykonawca podda się okresowej kontroli i ocenie realizacji zamówienia, w szczególności w celu badania: 1) stanu realizacji umowy, 2) efektywności, rzetelności i jakości realizacji umowy, 3) prawidłowość prowadzonej dokumentacji dotyczącej realizacji zamówienia, a w szczególności kart kontrolnych pracy osób realizujących usługi w domach podopiecznych. 7. Wynagrodzenie stanowić będzie iloczyn sumy roboczogodzin w danym miesiącu kalendarzowym i stawki brutto za jedną osobogodzinę. Wypłacane będzie z dołu na wskazany przez Wykonawcę rachunek bankowy, do 14 (czternastu) dni po dostarczeniu faktury do siedziby Zamawiającego. Wykonawca dostarczy fakturę za jeden miesiąc kalendarzowy (rozliczeniowy) do siedziby Zamawiającego do 5 (piątego) dnia następnego miesiąca. Warunkiem wypłaty wynagrodzenia będzie właściwa realizacja usług opiekuńczych nad podopiecznymi OPS w Tłuszczu potwierdzona przez prawidłowo prowadzoną dokumentację (specyfikację) obecności osób sprawujących opiekę w domach podopiecznych, w tym rozliczeniem kart kontrolnych zgodnym z wydanymi przez OPS w Tłuszczu decyzjami administracyjnymi, zawierającym listę odpłatności osób korzystających z usług.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 853120009
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Doświadczenie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.tluszcz.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach