Przetargi.pl
Rozbudowa oczyszczalni ścieków w miejscowości Janów

Urząd Gminy Janów ogłasza przetarg

  • Adres: 16-130 Janów, ul. Parkowa
  • Województwo: podlaskie
  • Telefon/fax: tel. 857 216 288 , fax. 857 216 095
  • Data zamieszczenia: 2020-01-13
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Urząd Gminy Janów
    ul. Parkowa 3
    16-130 Janów, woj. podlaskie
    tel. 857 216 288, fax. 857 216 095
    REGON: 53417300000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.janow.com.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Rozbudowa oczyszczalni ścieków w miejscowości Janów
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest realizacja zadania pn.: Rozbudowa oczyszczalni ścieków w miejscowości Janów” Oczyszczalnia zlokalizowana jest na działce geodezyjnej nr 71/1, jedn. ewidencyjna: JANÓW, 201102_2, obręb ewidencyjny: JANÓW, 201102_2.0006, woj. podlaskie. Zasięg inwestycji oznaczono na planie sytuacyjnym (Rys. 1.) literami A-B-C-D. W chwili obecnej na terenie inwestycji funkcjonuje biologiczna oczyszczalnia ścieków, która wymaga rozbudowy. Stan istniejący Do oczyszczalni dopływają ścieki socjalno-bytowe z miejscowości Janów, ścieki z małych zakładów przemysłu rolno-spożywczego oraz ścieki dowożone z szamb. Oczyszczalnię zaprojektowano na 750 RLM, Qdśr.= 112,5 m3/d, Qdmax= 157,5 m3/d, Qs = 6 l/s. Po oczyszczeniu ścieki odprowadzane są do rzeki Kumiałka. Oczyszczalnia ścieków w Janowie jest oczyszczalnią mechaniczno-biologiczną. Ścieki dopływają do oczyszczalni kanałem grawitacyjnym i razem ze ściekami dowożonymi gromadzone są w zbiorniku retencyjno-uśredniającym, pełniącym jednocześnie funkcję przepompowni. Stąd ścieki trafiają do kanału kraty schodkowej zlokalizowanej w pomieszczeniu technologicznym budynku i dalej grawitacyjnie kierowane są do reaktora SBR-Biogest, stanowiącego biologiczną część oczyszczalni. Ścieki oczyszczone odpływają pompowo z reaktora do zbiornika retencyjnego ścieków oczyszczonych, a następnie od odbiornika. W obrębie ogrodzenia zlokalizowane są też pozostałe obiekty oczyszczalni: stacja trafo, budynek technologiczno-socjalny i osłona śmietnikowa. Zakres zadania polegającego na rozbudowie oczyszczalni obejmuje: • przebudowę układu przepływu ścieków na terenie oczyszczalni, • instalację automatycznej stacji zlewnej ścieków dowożonych, • wymianę wyposażenia technologicznego przepompowni i zbiornika uśredniającego, • przebudowę reaktora SBR oraz zbiornika zagęszczacza osadu nadmiernego wraz z wymianą wyposażenia technologicznego zbiorników, • wymianę urządzeń do odwadniania osadu nadmiernego, • wykonanie nowego układu automatyki i sterowania, oraz niezbędne prace modernizacyjno-remontowe, umożliwiające prawidłowe funkcjonowanie obiektu. Planowana przebudowa oczyszczalni stanowi jedno zadanie inwestycyjne i budowlane. 2. Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia określa Dokumentacja Projektowa stanowiąca załącznik nr 1 do SIWZ. Wykonawca jest zobowiązany wykonać pełny zakres robót, który jest konieczny z punktu widzenia Dokumentacji Projektowej , przepisów prawa, wiedzy technicznej i sztuki budowlanej, dla uzyskania finalnego efektu określonego przedmiotem zamówienia. Zamawiający przekazuje również przedmiar robót (stanowiący załącznik nr 1 do SIWZ) jako materiał informacyjny (pomocniczy). Korzystanie z przedmiarów przygotowanych przez Zamawiającego odbywa się na ryzyko Wykonawcy. Załączone do SIWZ przedmiary, stanowią jedynie przykładowe wyliczenie zakresu i nie mogą być jedyną podstawą wyliczenia ceny wykonania całego przedmiotu zamówienia. Wykonawca powinien pamiętać, że cena przedstawiona w ofercie stanowi zapłatę za prace wykonane i zakończone pod każdym względem. 3. Jeżeli w dokumentach składających się na opis przedmiotu zamówienia, wskazana jest nazwa handlowa firmy, towaru lub produktu, Zamawiający – w odniesieniu do wskazanych wprost w dokumentacji przetargowej parametrów, czy danych (technicznych lub jakichkolwiek innych), identyfikujących pośrednio lub bezpośrednio towar bądź produkt – dopuszcza rozwiązania równoważne zgodne z danymi technicznymi i parametrami zawartymi w ww. dokumentacji. Jako rozwiązania równoważne, należy rozumieć rozwiązania charakteryzujące się parametrami nie gorszymi od wymaganych, a znajdujących się w dokumentacji. 4. Jeżeli Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym w dokumentacji, ale nie podaje minimalnych parametrów, które by tę równoważność potwierdzały – Wykonawca obowiązany jest zaoferować produkt o właściwościach zbliżonych, nadający się funkcjonalnie do zapotrzebowanego zastosowania. 5. W przypadku oferowania rozwiązań równoważnych w stosunku do rozwiązań określonych w Dokumentacji Projektowej, Wykonawca zobowiązany jest do wypełnienia wymogu wynikającego z art. 30 ust. 5 ustawy tj.: „Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego” oraz podania wykazu dokumentów potwierdzających ich równoważność, takich jak: certyfikaty, aprobaty techniczne, z podaniem nazwy podmiotu wydającego oraz terminu ważności dokumentu. 6. Nazwy własne mają jedynie charakter pomocniczy dla określenia podstawowych parametrów i cech zastosowanych materiałów. Nazwą własną jest nazwa, pod którą oznaczany przez nią podmiot występuje (lub występowałby) zarówno w Polsce, jak i w innych krajach. 7. Zagospodarowanie materiału z rozbiórek należy do Wykonawcy. Materiały i przedmioty uzyskane z rozbiórki i uznane przez Inspektora Nadzoru za przydatne do ponownego wykorzystania zostaną złożone przez Wykonawcę na terenie oczyszczalni ścieków i będą stanowiły własność Zamawiającego. Materiały i przedmioty uzyskane z rozbiórki i uznane przez Inspektora Nadzoru za nieprzydatne do ponownego wykorzystania zostaną zagospodarowane (zutylizowane) przez Wykonawcę. Miejsce wywozu gruzu, urobku wraz z utylizacją pozostaje w gestii Wykonawcy i stanowi jego koszt, niezależnie od zasugerowanej w przedmiarze robót odległości takiego wywozu. 8. Wszelkie materiały związane z prawidłowym i pełnym wykonaniem przedmiotu zamówienia zabezpiecza Wykonawca na własny koszt. 9. Wykonawca wykona na własny koszt wszelkie niezbędne badania i próby oraz przekaże Zamawiającemu dokumenty wymagane do uzyskania decyzji na użytkowanie obiektu w tym m.in.: inwentaryzację powykonawczą, dokumentację powykonawczą. 10. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45262300-4 Roboty budowlane 45252000-8 Prace budowlane dotyczące budowy zakładów uzdatniania i oczyszczania ścieków 45252100-9 Stacje oczyszczania ścieków 45233140-2 Roboty drogowe 45300000-0 Prace dotyczące instalacji i urządzeń technologicznych 45310000-0 Roboty w zakresie instalacji elektrycznych Zadanie objęte dofinansowaniem dla operacji typu „Gospodarka wodno-ściekowa” w ramach poddziałania „Wsparcie inwestycji związanych z tworzeniem, ulepszaniem lub rozbudową wszystkich rodzajów małej infrastruktury, w tym inwestycji w energię odnawialną i w oszczędzanie energii” objętego PROW na lata 2014-2020.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45252000-8
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wymagania dotyczące wadium 1. Każda oferta musi być zabezpieczona wadium o wartości: 20 000,00 PLN 2. Wadium może być wniesione w następujących formach: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenia kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. 3. Wadium wnoszone w formie pieniężnej należy wpłacić PRZELEWEM na rachunek bankowy Bank Spółdzielczy w Sokółce O/Janów 10 8093 0000 0028 3982 2000 0010 a dowód wpłaty wadium należy dołączyć do oferty. W tytule należy wpisać: Wadium - „Rozbudowa oczyszczalni ścieków w miejscowości Janów” 4. Wadium wnoszone w pozostałych formach można złożyć w sekretariacie Urzędu Gminy w Janowie, 16-130 Janów, ul. Parkowa 3 (oryginał), a potwierdzenie wraz z kopią złożonego dokumentu należy załączyć do oferty lub oryginał wadium załączyć do oferty (luzem), kopię wadium wpiąć do oferty. 5. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. Za skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu Zamawiający uważa wadium, które w tym terminie znajdzie się na koncie Zamawiającego. 6. Zamawiający odrzuci ofertę jeżeli wadium nie zostało wniesione lub zostało wniesione w sposób nieprawidłowy. 7. Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a ustawy Pzp. 8. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 9. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 10. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium, na podstawie art. 46 ust. 1 ustawy Pzp, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta został wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 11. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy Pzp, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. 12. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) Odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, 2) Nie wniósł zabezpieczenia należytego wykonania umowy, 3) Zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. W celu oceny, czy Wykonawca polegając na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a Pzp, będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunek łączący Wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, Zamawiający może żądać dokumentów, które określają w szczególności: 1) zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu, 2) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego, 3) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego, 4) czy podmiot, na zdolnościach którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia (wg załączonego wzoru załącznik nr 8 do SIWZ). Zamawiający oceni, czy udostępniane Wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe lub ich sytuacja finansowa lub ekonomiczna, pozwalają na wykazanie przez Wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz zbada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 13-22 i ust. 5 pkt.1 Pzp. 2. Zamawiający żąda od Wykonawcy, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a Pzp, przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów: 1) odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 Pzp, DOTYCZY PODWYKONAWCY NIEBĘDĄCEGO PODMIOTEM, NA KTÓREGO ZASOBY POWOŁUJE SIĘ WYKONAWCA: 3. Zamawiający żąda od Wykonawcy przedstawienia dokumentu wymienionego w rozdziale XI SIWZ pkt 4 ppkt 1, dotyczącego Podwykonawcy, któremu zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia, a który nie jest podmiotem, na którego zdolnościach lub sytuacji Wykonawca polega na zasadach określonych w art. 22a Pzp. 4. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego: 1) oświadczenie o którym mowa w zał. nr 3 i 4 SIWZ składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenie ma potwierdzać spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz braku podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz braku podstaw wykluczenia, 2) Wykonawcy występujący wspólnie muszą zgodnie z zapisami art. 23 ust. 2 Pzp ustanowić pełnomocnika (lidera) do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie niniejszego zamówienia lub do reprezentowania ich w postępowaniu oraz zawarciu umowy o udzielenie przedmiotowego zamówienia publicznego. Do oferty należy dołączyć pełnomocnictwo w oryginale albo notarialnie potwierdzonej kopii, które powinno określać zakres umocowania, 3) przed udzieleniem zamówienia każdy Wykonawca zobowiązany jest złożyć oddzielnie dokumenty określone w rozdziale XI SIWZ pkt 4 ppkt 1, 4) przed udzieleniem zamówienia dokumenty określone w rozdziale XI SIWZ pkt 3 winien złożyć co najmniej jeden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. 5. Wykonawca nie jest obowiązany do złożenia oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 1 i 3 Pzp, jeżeli Zamawiający posiada oświadczenia lub dokumenty dotyczące tego Wykonawcy lub może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2019 r. poz. 700 ze zm.). 6. W przypadku wskazania przez Wykonawcę oświadczeń lub dokumentów, o których mowa w rozdziale XI pkt. 3 i 4 ppkt 1 i pkt 5 siwz, które znajdują się w posiadaniu Zamawiającego, w szczególności oświadczeń lub dokumentów przechowywanych przez Zamawiającego zgodnie z art. 97 ust. 1 Pzp, Zamawiający w celu potwierdzenia okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt. 1 i 3 Pzp, korzysta z posiadanych oświadczeń lub dokumentów, o ile są one aktualne. 7. Zamawiający wymaga także załączenia do oferty innych dokumentów: 1) Wypełniony formularz ofertowy - wg załączonego wzoru załącznik nr 2 do SIWZ, 2) Pełnomocnictwo w oryginale albo notarialnie potwierdzonej kopii - w przypadku gdy oferta została podpisana przez pełnomocnika. 3) Pisemne zobowiązanie podmiotu trzeciego (jeśli dotyczy) , które należy złożyć w formie oryginału lub poświadczonej za zgodność kopii (wg załączonego wzoru załącznik nr 8 do SIWZ). 4) Kosztorys ofertowy – (składany w postępowaniu przez Wykonawcę wraz z oświadczeniami i dokumentami na wezwanie Zamawiającego) . 5) Wraz z ofertą powinna być złożona kopia dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium w pieniądzu lub oryginał dokumentu poświadczający wniesienie wadium w formie innej niż pieniądz – wraz z jego kopią potwierdzoną za zgodność z oryginałem.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną