Przetargi.pl
Roboty budowlane polegające na zmianie sposobu użytkowania wraz z przebudową części budynku przy ul. Dworcowej 60 w Olsztynie na funkcję administracyjno-biurową

Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Olsztynie ogłasza przetarg

  • Adres: 10-437 Olsztyn, Dworcowa
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Telefon/fax: tel. 89 537 21 00, , fax. 89 527 04 23
  • Data zamieszczenia: 2019-10-03
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Olsztynie
    Dworcowa 60
    10-437 Olsztyn, woj. warmińsko-mazurskie
    tel. 89 537 21 00, , fax. 89 527 04 23
    REGON: 28034444900000

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Roboty budowlane polegające na zmianie sposobu użytkowania wraz z przebudową części budynku przy ul. Dworcowej 60 w Olsztynie na funkcję administracyjno-biurową
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane polegające na zmianie sposobu użytkowania wraz z przebudową części budynku przy ul. Dworcowej 60 w Olsztynie na funkcję administracyjno-biurową, zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia (OPZ). 2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określa: 2.1. Dokumentacja projektowa – Załącznik nr 1A do SIWZ, 2.2. Przedmiar robót – Załącznik nr 1B do SIWZ, 2.3. Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót + Informacja BIOZ – Załącznik nr 1C do SIWZ, 2.4. pozwolenie na budowę. 3. Zamawiający przewiduje prawo opcji. Prawo opcji polega na zleceniu dodatkowego zakresu prac opisanego w OPZ jako etap III. Zamawiający ma prawo skorzystania z prawa opcji w terminie do dnia 30 czerwca 2020 r. W celu skorzystania z prawa opcji w terminie do dnia 31 marca 2020 r. Zamawiający przekaże Wykonawcy oświadczenie w formie pisemnej o możliwości przystąpienia do wykonania etapu III, wskazując termin rozpoczęcia prac przez Wykonawcę nie krótszy niż 21 dni od dnia otrzymania oświadczenia. Wykonawca może rozpocząć prace w terminie krótszym niż wskazany wyżej. 4. Zamawiający podzielił zamówienie na etapy: 4.1. etap I i II (zamówienie podstawowe) – prace związane z rozbiórką i wykonaniem prac instalacyjnych, w terminie od dnia zawarcia umowy do 16.12.2019 r., 4.2. etap III (zamówienie opcjonalne, opcja) – prace wykończeniowe i wyposażenie, prace montażowe, badania i pomiary, w terminie 40 dni od dnia przystąpienia do realizacji prac, jednak nie dłużej niż do 30.06.2020 r. 3. W razie braku zlecenia przez Zamawiającego III etapu prac zakończenie umowy nastąpi 31 marca 2020 r. 5. Na podstawie art. 29 ust 3a ustawy Pzp Zamawiający wymaga, aby czynności określone przez Zamawiającego w STWiOR stanowiącym załącznik do SIWZ wykonywali pracownicy zatrudnieni przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę w ilości, co najmniej: 5.1. w zakresie robót ogólnobudowlanych, min. 2 osoby, 5.2. w zakresie robót instalacji elektrycznych, min. 1 osoba, 5.3. w zakresie robót instalacji sanitarnych, min. 1 osoba. 6. Koszty pracy, których wartość została przyjęta do ustalenia ceny, nie może być niższa od minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie art. 2 ust. 3-5 ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę (Dz. U. z 2019 r. poz. 1564, z późn zm.). 7. Standardy jakościowe odnoszące się do wszystkich istotnych cech przedmiotu zamówienia zostały zawarte w dokumentach wymienionych w ust. 3 ppkt 3.3. oraz w przepisach związanych. 8. Oryginały dokumentów stanowiących załączniki do wzoru umowy Zamawiający udostępni do wglądu w swojej siedzibie po uprzednim uzgodnieniu terminu. 9. Przedmiar robót pełni funkcję pomocniczą i orientacyjną, a Wykonawca zobowiązany jest do realizacji całokształtu prac objętych przedmiotem zamówienia. 10. Roboty budowlane prowadzone będą w czynnym obiekcie, III piętro. Zamawiający informuje, że w budynku nie ma windy. Zamawiający zastrzega, że prace budowlane mogą być prowadzone w godzinach 8.00-18.00 od poniedziałku do soboty. 11. Dla zainteresowanych Zamawiający przewiduje możliwość dokonania oględzin miejsca realizacji robót budowlanych w terminie do 17.10.2019 r., po uprzednim uzgodnieniu terminu e-mail: sekretariat.olsztyn@rdos.gov.pl 12. Przyjęcie terenu budowy i rozpoczęcie robót budowlanych nie może nastąpić nie później niż 5 dni od dnia zawarcia umowy. 13. Wykonawca zobowiązany będzie z wyprzedzeniem co najmniej 2-dni roboczych uzgadniać wszelkie zmiany osobowe pracowników, z przedstawicielem Zamawiającego. 14. Jeżeli w opisie przedmiotu zamówienia pojawią się ewentualnie wskazania znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, to określają one minimalny standard jakości materiałów lub urządzeń przyjętych do wyceny. Zamawiający dopuszcza możliwość zaoferowania przez Wykonawcę materiałów i urządzeń równoważnych o parametrach nie gorszych od wymaganych. Oferowane materiały i urządzenia muszą być równoważne funkcjonalnie i jakościowo tym podanym w specyfikacji istotnych warunków zamówienia (SIWZ). Ciężar udowodnienia równoważności zaoferowanego przedmiotu spoczywa na Wykonawcy. 15. Wykonawca zobowiązany jest udzielić gwarancji na wykonane roboty budowlane i użyte materiały. Minimalny okres udzielenia gwarancji to 36 miesięcy, maksymalny 60 miesięcy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca jest zobowiązany wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert w wysokości: 1600 zł. 2. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: 2.1. pieniądzu przelewem, na konto Zamawiającego: Nr rachunku 61 1010 1397 0017 1713 9120 0000; w tytule przelewu należy wpisać: „Wadium znak sprawy: WOF-OA.261.2.115.2019.KB.AK”, 2.2. poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 2.3. gwarancjach bankowych, 2.4. gwarancjach ubezpieczeniowych, 2.5. poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 29 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2018 r. poz. 110). 3. Za skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu, Zamawiający uzna wadium, które znajdzie się na rachunku bankowym Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert. 4. W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz oryginały dokumentów należy złożyć w budynku RDOS, pok. nr 19, II piętro (p. Katarzyna Białek) przed upływem terminu do składania ofert. 5. W przypadku wnoszenia wadium w formie gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej, gwarancja musi być gwarancją nieodwołalną, bezwarunkową i płatną na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego, sporządzoną zgodnie z obowiązującymi przepisami i powinna zawierać następujące elementy: 5.1. nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji) oraz wskazanie ich siedzib, 5.2. kwotę gwarancji, 5.3. termin ważności gwarancji w formule: „od dnia - do dnia”, 5.4. zobowiązanie gwaranta do zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze żądanie Zamawiającego w sytuacjach określonych w art. 46 ust. 4a oraz art. 46 ust. 5 ustawy Pzp. Zamawiający nie dopuszcza możliwości umieszczenia w treści gwarancji klauzuli dotyczącej pośrednictwa podmiotów trzecich. 6. Wadium musi zabezpieczać ofertę przez cały okres związania ofertą, począwszy od dnia, w którym upływa termin składania ofert. 7. W treści wadium składanego w formie innej niż pieniądz muszą być wyszczególnione okoliczności, o których mowa w niniejszym rozdziale punkt 9.2 w jakich Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami. Z treści gwarancji winno wynikać bezwarunkowe zobowiązanie gwaranta (poręczyciela) do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą. Gwarancja (poręczenie) nie może zawierać zastrzeżenia gwaranta (poręczyciela), że pisemne żądanie zapłaty musi być przedstawione za pośrednictwem banku prowadzącego rachunek Zamawiającego, w celu potwierdzenia, że podpisy złożone na pisemnym żądaniu należą do osób uprawnionych do zaciągania zobowiązań majątkowych w imieniu Zamawiającego. 8. Zwrot wadium. 8.1. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem pkt 8.2, 9.1. i 9.2. niniejszego rozdziału; 8.2. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano; 8.3. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 9. Zatrzymanie wadium. 9.1. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawianie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. 9.2. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: 9.2.1. odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 9.2.2. nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 9.2.3. zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 10. Zamawiający zażąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie pkt. 8.1. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: W celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia Wykonawcy z postępowania, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej Zamawiającego informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp Wykonawca składa w oryginale oświadczenie o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej z Wykonawcami, którzy złożyli oferty w przedmiotowym postępowaniu. W przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej z Wykonawcami, którzy złożyli oferty w przedmiotowym postępowaniu, Wykonawca może złożyć wraz z oświadczeniem dokumenty bądź informacje potwierdzające, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu. Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 8 do SIWZ. W przypadku jednej oferty Zamawiający może odstąpić od żądania złożenia oświadczenia. W przypadku, gdy Wykonawca nie należy do żadnej grupy kapitałowej może złożyć stosowne oświadczenie w tym zakresie, wraz z ofertą zgodnie ze wzorem zawartym w załączniku nr 3 do SIWZ. W przypadku zaistnienia, po dniu złożenia ww. oświadczenia, nowych okoliczności w zakresie przynależności do grupy kapitałowej Wykonawca zobowiązany jest do złożenia aktualnego oświadczenia w tym zakresie w terminie wskazanym w ust. 6 SIWZ. Oferta wraz z załącznikami musi być podpisana przez osobę upoważnioną do reprezentowania Wykonawcy, zgodnie z formą reprezentacji Wykonawcy określoną w rejestrze sądowym lub innym dokumencie (rejestr KRS, CEIDG), właściwym dla danej formy organizacyjnej Wykonawcy albo przez osobę umocowaną (na podstawie pełnomocnictwa) przez osoby uprawnione. Upoważnienie powinno wynikać bezpośrednio z dokumentów dołączonych do oferty. Pełnomocnictwo musi być załączone w oryginale i podpisane przez uprawnionych, w świetle dokumentów rejestracyjnych, przedstawicieli Wykonawców lub w formie aktu notarialnego, albo kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez notariusza. * Spółka cywilna załącza pełnomocnictwo lub dokument, z którego wynika pełnomocnictwo - umowę spółki cywilnej lub uchwałę – w oryginale lub w kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez notariusza. * Konsorcjum dołącza pełnomocnictwo (do reprezentowania w postępowaniu Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego) lub umowę regulującą współpracę konsorcjum, z której wynika ustanowione pełnomocnictwo – w oryginale lub w kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez notariusza.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach