Przetargi.pl
Roboty budowlane polegające na przebudowie części transpuszczańskiej trasy – odcinek drogi powiatowej Człopa – Golin nr 2304Z i 2305Z

Powiat Wałecki ogłasza przetarg

  • Adres: 78-600 Wałcz, ul. Dąbrowskiego
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Telefon/fax: tel. 67 250 84 51 , fax. 672 589 010
  • Data zamieszczenia: 2019-08-08
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiat Wałecki
    ul. Dąbrowskiego 17
    78-600 Wałcz, woj. zachodniopomorskie
    tel. 67 250 84 51, fax. 672 589 010
    REGON: 57079953300000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.powiatwalecki.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Roboty budowlane polegające na przebudowie części transpuszczańskiej trasy – odcinek drogi powiatowej Człopa – Golin nr 2304Z i 2305Z
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane polegające na przebudowie części transpuszczańskiej trasy – odcinek drogi powiatowej Człopa – Golin nr 2304Z i 2305Z. Przebudowa obejmuje tylko pas drogowy dróg powiatowych. Lokalizacja Droga powiatowa nr 2304Z i 2305Z objęta przedmiotem zamówienia zlokalizowana jest w północno-zachodniej części gminy Człopa. Przebiega od miejscowości Golin do skrzyżowania z drogą powiatową nr 2305Z i dalej ul. Wiejską leżącą w granicach administracyjnych miasta Człopa do drogi wojewódzkiej 177. Całość prac budowlanych zamyka się w granicach działki stanowiącej pas drogowy dróg powiatowych objętych przedmiotem zamówienia tj. działki: nr. 95,10,31 obręb Golin, gm. Człopa nr. 128, 112 obręb Człopa Podgórze, gm. Czopa nr. 4 obręb Człopa 106, gm. Człopa. Stan istniejący Opis terenu Teren przewidziany pod przebudowę odcinka drogi powiatowej stanowi pas drogowy dróg powiatowych 2304Z i 2305Z. Przebiega od granicy skrzyżowania z drogą gminną w miejscowości Golin umiejscowionego w km: 0+000,00 do skrzyżowania z dr. 2305Z i poprzez ul. Wiejską do dr wojewódzkiej 177 w m. Człopa. Obejmuje obszar zabudowy wioskowej w m. Golin, a dalej w przeważającej części przebiega przez obszary śródpolne i od skrzyżowania z 2305Z stanowi ul. Wiejską znajdującą się w granicach administracyjnych miasta Człopa, na ostatnich 60m posiadającą zabudowę miejską. Odcinek drogi nr 2304Z objęty przebudową o długości 4,095 km posiada szerokość pasa drogowego pomiędzy 16,0m a 20,0m; średnio wynosi 16-17m Jezdnia o szerokości 4,00-4,30m. posiada nawierzchnię bitumiczną smołobetonową gr~7cm i podbudowę zasadnicza z tłucznia (kamienia łamanego) gr ~ 24cm na w-wie piasku drobnego z domieszkami gliny. Obustronne pobocza gruntowe są o zmiennej szerokości SL-3,00-3,50m SP-1,0-1,25m, zjazdy do posesji i na pola są o nawierzchni gruntowej oraz gruntowej wzmocnionej kruszywem lub gruzem budowlanym. Na odcinku objętym przedmiotem zamówienia brak oznakowania poziomego jezdni. Droga posiada oznakowanie pionowe. Droga stanowi drogę powiatową klasy „L” . W m. Golin w pasie drogowym zlokalizowana jest sieć energetyczną NN, linia telekomunikacyjna i kanalizacja sanitarna, na pozostałym odcinku głównie przy krawędzi pasa drogowego prowadzona jest linia telekomunikacyjna. Zadrzewienie na projektowanym odcinku jest obustronne jednorzędowe (starodrzew-głównie klon, jesion, lipa) posadzone w koronie drogi. Odcinek drogi nr 2305Z objęty przebudową o długości 765,0m wraz ze skrzyżowaniem ma charakter trasy stokowej położonym w zlewni rz. Cieszynki i posiada szerokość pasa drogowego pomiędzy 11,0m a 20,0m; średnio wynosi 12-13m. Jezdnia o szerokości 4,00- 4,30m (5,00m) posiada nawierzchnię bitumiczną smołobetonową gr~11cm i podbudowę zasadnicza z kamienia polnego(bruk) gr. ~ 21cm na podsypce piaskowej koloru jasnożółtego. Obustronne pobocza gruntowe są o zmiennej szerokości SL-1,0-2,0m SP-1,0-2,5m, zjazdy do posesji są o nawierzchni gruntowej. Na odcinku 43,5m w km: 0+169,5-0+213,0 droga przecięta jest torowiskiem wraz z wiaduktem nieczynnej linii kolejowej. Odcinek ten jest wyłączony z projektowania. W km 0+052,00 występuje przepust drogowy Ø80cm na cieku wodnym prowadzącym do rz. Cieszynki. Przepust długości 12,0m jest posadowiony skośnie do osi drogi pod < 60° i posiada ściankę czołową na wylocie w stanie dobrym, zaś na wlocie ścianka czołowa nie występuje. Betonowe rury przepustu są w stanie dobrym bez oznak klawiszowania. Na odcinku objętym przebudową brak oznakowania poziomego jezdni. Droga posiada oznakowanie pionowe. Droga stanowi drogę powiatową klasy „L” . W m. Człopa w pasie drogowym ul. Wiejskiej zlokalizowana jest linia telekomunikacyjna oraz kanalizacja sanitarna tłoczna i grawitacyjna. Zadrzewienie na projektowanym odcinku nie występuje. Teren objęty opracowaniem stanowi obszar Natura 2000 „Lasy Puszczy nad Drawą” i graniczy z obszarem Natura 2000 „Uroczyska Puszczy Drawskiej”, Obszarem Chronionego Krajobrazu „Puszcza nad Drawa” oraz otuliną Drawieńskiego Parku Narodowego. Nie jest wpisany do rejestru zabytków a tym samym nie podlega ustawie o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami. Obszar nie jest objęty miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego. Opinia geotechniczna Podłoże gruntowe stanowią grunty zróżnicowane w postaci glin piaszczystych i piasków gliniastych. Wody gruntowej do głębokości 1,0m nie stwierdzono, na ul Wiejskiej droga przylega do terenów bagiennych zlewni rzeki Cieszynka. Z uwagi na występowanie glin piaszczystych znajdujących się w przeciętnych warunkach wodnych nośność podłoża zaliczono do grupy nośności G-3. Stan projektowany W ramach przedmiotu zamówienia należy wykonać przebudowę odcinka drogi powiatowej nr 2304Z i 2305Z do następujących parametrów: - klasa drogi – L - prędkość projektowa – 40km/h - kategoria ruchu - KR 2 - szerokość jezdni – 5,00m - szerokość pobocza utwardzonego jednostronnego(SL lub SP)– 1,00m. Należy wykonać poszerzenia istniejącej jezdni bitumicznej o szerokości 4-4,3m do 5,00m, oraz wykonanie jednostronnego utwardzonego pobocza o szerokości 1,00m. Poszerzenia jezdni na łukach poziomych od W-1 do W-8 (z wyłączeniem W-6) należy wykonywać jednostronnie po stronie poszerzenia jezdni na prostej kosztem ewentualnego zmniejszenia szer. utwardzonego pobocza do 0,5m. Kilometracja i parametry łuków poziomych podane są na planach sytuacyjnych. Zmiany pochylenia poprzecznego jezdni na łukach oraz poszerzenia pasów ruchu projektuje się na długości prostych przejściowych. Spadki poprzeczne jezdni na prostej zaprojektowano daszkowe 2,0% na łukach poziomych wynoszą od 2,0% do 7,0%, natomiast spadki podłużne odpowiadają spadkom istniejącym. Droga posiada 8 łuków poziomych o promieniach nie podlegających korekcie, na których w zależności od promienia należy wykonać poszerzenia pasów ruchu kosztem utwardzonego pobocza. Poszerzenia i spadki poprzeczne na łukach poziomych są kształtowane na długości prostej przejściowej „L”. Rozwiązanie to zapewnia maksymalne wykorzystanie istniejącej szer. korony bez konieczności wycinki drzew przydrożnych. Sytuacyjnie i wysokościowo projektowaną przebudowę odcinka drogi dowiązano do drogi istniejącej i przyległych obiektów. Konstrukcja nawierzchni Konstrukcja nawierzchni poszerzenia składa się z dodatkowej w-wy gruntocementu gr. 15cm o Rm=2,50MPa, w-wy podbudowy zasadniczej z mieszanki optymalnej 0/31,5mm gr. 25cm, w-wy klinującej z masy mineralno-asfaltowej(beton asfaltowy) w ilości 75kg/m2.Połączenie poszerzenia z istniejącą nawierzchnią jest wzmocnione siatką szklano-węglową szer.1,00m zapobiegającą spękaniom odbitym dla warstwy wiążącej i ścieralnej. Istniejąca nawierzchnia(SP) celem nadania projektowanych spadków poprzecznych wymaga frezowania na głębokość 3cm i szerokości 2,0-2,3m Na istniejącej nawierzchni i poszerzeniu wykonana zostanie warstwa wiążąca w ilości 150kg/m2 oraz w-wa ścieralna w ilości 100kg/m2. Zjazdy Przedmiot zamówienia obejmuje zjazdy indywidualne ukazane na szkicu zostały ujęte w Tabeli zjazdów z podaniem podstawowych parametrów, bez nanoszenia ich na plan sytuacyjny. Konstrukcja nawierzchni zjazdu składa się z podbudowy zasadniczej gr 25cm z mieszanki optymalnej 0/31,5mm zaklinowanej masą mineralno-bitumiczną (beton asfaltowy) w ilości 50kg/m2, oraz w-wy ścieralnej z betonu asfaltowego w ilości 100kg/m2. Pobocza zjazdów należy wykonać się obustronne, każde szer. 0,50m wykonane z mieszanki optymalnej 0/31,5mm grubości 10cm. Odwodnienie Wody opadowe z drogi zostaną odprowadzone powierzchniowo po terenie z wykorzystaniem spadków poprzecznych i podłużnych, oraz remontowanych rowów przydrożnych. Odwodnienie nawierzchni nie narusza istniejących stosunków wodnych w obrębie pasa drogowego. Zadrzewienie Nie przewiduje się wycinki zadrzewienia rzędowego (starodrzewu) w związku z poszerzaniem jezdni, natomiast projektuje się wycinkę i karczowanie krzewów o małej gęstości w pasie rowów przydrożnych na łącznej powierzchni 16,0 tys. m2. Oznakowanie Nie planuje się zmian oznakowania pionowego i poziomego. Technologia robót Roboty ziemne wykonywać mechanicznie, zwracając szczególną uwagę na zagęszczenie podłoża co będzie mieć wpływ na nośność nawierzchni. Współczynnik zagęszczenia podłoża Is= 1,00. Roboty ziemne wykonywać ze szczególną ostrożnością, wykonując próbne przekopy, gdyż nie wyklucza się istnienia innych urządzeń podziemnych nie zaznaczonych na planie. Nadmiar ziemi z wykopów do wywozu wg wskazań Inwestora. Wykonawca ma obowiązek właściwego wytyczenia drogi jak na projekcie zagospodarowania terenu.Technologia i sposób wykonania robot zasadniczych, zgodnie ze specyfikacjami technicznymi (SST) na wykonanie poszczególnych rodzajów robót. Zagadnienia bhp i zalecenia ogólne Wszelkie prace należy prowadzić pod stałym nadzorem osób posiadających odpowiednie kwalifikacje budowlane. Przy prowadzeniu prac obowiązują wszystkie przepisy BHP dotyczące robot budowlanych. Wszelkie roboty budowlane winny być prowadzone zgodnie ze sztuką budowlaną i obowiązującymi normami. Teren prac budowlanych powinien zostać oznakowany i zabezpieczony przed dostępem osób niepowołanych w szczególności dzieci. Przed przystąpieniem do prac budowlanych należy dokładnie zapoznać się z całą dokumentacją projektową oraz wszelkimi uzgodnieniami i dokumentami formalno-prawnymi. W razie wątpliwości proszę zwracać się do autora opracowania. Wszelkie zmiany materiałowe i techniczno–funkcjonalne wymagają uzyskania zgody projektanta w ramach nadzoru autorskiego. Wszystkie zastosowane materiały muszą posiadać wymagane aprobaty techniczne i świadectwa dopuszczenia. Oddziaływanie inwestycji Projektowane obiekty nie będą oddziaływały szkodliwie na środowisko naturalne. Inwestycja nie zalicza się do mogących znacząco oddziaływać na środowisko i nie wiąże się z wytwarzaniem odpadów szkodliwych dla środowiska. Projektowane zamierzenie nie spowoduje zagrożeń dla higieny i zdrowia użytkowników i ich otoczenia.Bilans terenu Droga powiatowa nr 2304Z i 2305Z Powierzchnia drogi do przebudowy: - jezdnia - 24 633,75m2 w tym poszerzenie - 4 974,03 m2 - pobocze utwardzone - 4 613,48m2 - pobocza ziemne (SL+SP) - 9 463,00m2 Powierzchnia zjazdów do przebudowy - 1 238,32 m2 (jezdnia+utwardzone pobocze) Powierzchnia ogółem (jezdnia, zjazdy, pobocza) - 39 948,55m2. Zamawiający zaleca dokonanie przez wykonawcę oględzin drogi celem sprawdzenia i zapoznania się z przyszłym terenem budowy oraz warunkami związanymi z wykonywaniem robót budowlanych objętych przedmiotem zamówienia oraz uzyskania informacji koniecznych do oceny i wyceny wszystkich robót i czynności niezbędnych do realizacji niniejszego zamówienia. 2. Przedmiot zamówienia objęty dokumentacją projektową oraz specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót budowlanych, z wyłączeniem czynności kierownika budowy lub kierownika robót oraz geodety, będzie wykonywany wyłącznie przez osoby zatrudnione przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę. Sposób dokumentowania zatrudnienia osób, o których mowa w zdaniu pierwszym, uprawnienia zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez wykonawcę wymagań, o których mowa w zdaniu pierwszym oraz sankcje z tytułu niespełnienia tych wymagań, zamawiający określił we wzorze umowy, który stanowi załącznik nr 6 do SIWZ. 3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia oraz zakres zamówienia został określony za pomocą dokumentacji projektowej, z wyłączeniem przedmiaru robót oraz za pomocą specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych stanowiących załącznik nr 1 do SIWZ. Pozostałe warunki dotyczące realizacji zamówienia zostały określone w załączniku nr 6 do SIWZ (wzór umowy).
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający żąda od wykonawców wniesienia, przed upływem terminu składania ofert, wadium w wysokości 50.000,00 zł. 2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku formach określonych w art. 45 ust. 6 ustawy. 3. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić na następujący numer rachunku bankowego zamawiającego: 81 1020 2847 0000 1102 0063 5847 z dopiskiem: „Wadium – zamówienie na roboty budowlane polegające na przebudowie części transpuszczańskiej trasy – odcinek drogi powiatowej Człopa – Golin nr 2304Z i 2305Z”. Skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu nastąpi tylko wtedy, gdy kwota wadium na rachunku zamawiającego zostanie uznana (zaksięgowana) przed upływem terminu składania ofert (ze względu na ryzyko związane z okresem rozliczeń międzybankowych zamawiający zaleca dokonanie przelewu ze stosownym wyprzedzeniem).4. Wadium wnoszone w formie poręczeń lub gwarancji powinno być złożone wraz z ofertą w oryginale i musi obejmować cały okres związania ofertą oraz odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące zatrzymanie wadium, określone w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy. Gwarancja lub poręczenie musi zawierać w swojej treści nieodwołalne i bezwarunkowe zobowiązanie wystawcy dokumentu do zapłaty na rzecz zamawiającego kwoty wadium.
  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wypełniony i podpisany formularz oferty (zamawiający zaleca wykorzystanie załącznika nr 2 do SIWZ; oświadczenie o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art.24 ust.1 pkt 23 ustawy, tj. grupy kapitanowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (zamawiający zaleca wykorzystanie załącznika nr 3 do SIWZ) - składane przez wykonawcę w termie 3 dni od dnia zamieszczania na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy, tj. informacji dotyczącej kwoty, jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, firm oraz adresów wykonawców, którzy złożyli oferty w terminie, ceny, terminu wykonania zamówienia, okresu gwarancji i warunków płatności zawartych w ofertach.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach