Przetargi.pl
Rewitalizacja terenów poprzemysłowych i zdegradowanych w Zdunach – Przebudowa i rozbudowa zabudowy pofabrycznej dawnej Kaflarni w Zdunach z przystosowaniem jej do celów kultury, edukacji i turystyki

Gmina Zduny ogłasza przetarg

  • Adres: 63-760 Zduny, ul. Rynek
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 627 215 001 , fax. 627 215 243
  • Data zamieszczenia: 2019-10-15
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Zduny
    ul. Rynek 2
    63-760 Zduny, woj. wielkopolskie
    tel. 627 215 001, fax. 627 215 243
    REGON: 53112800000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.zduny.bip.net.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Rewitalizacja terenów poprzemysłowych i zdegradowanych w Zdunach – Przebudowa i rozbudowa zabudowy pofabrycznej dawnej Kaflarni w Zdunach z przystosowaniem jej do celów kultury, edukacji i turystyki
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie w formule „zaprojektuj i wybuduj” dokumentacji budowlanej i robót budowlanych dla zadania pn. Rewitalizacja terenów poprzemysłowych i zdegradowanych w Zdunach – Przebudowa i rozbudowa zabudowy pofabrycznej dawnej Kaflarni w Zdunach z przystosowaniem jej do celów kultury, edukacji i turystyki. 2. Kody CPV: 71220000-6 – Usługi projektowania architektonicznego 71242000-6 – Przygotowanie przedsięwzięcia i projektu, oszacowanie kosztów 71320000-7 – Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania 45000000-7 Prace budowlane 45100000-8 Przygotowanie terenu pod budowę 45111291-4 Roboty w zakresie zagospodarowania terenu 45210000-2 Roboty budowlane w zakresie budynków 45212350-4 Budynki o szczególnej wartości historycznej lub architektonicznej 45300000-0 Roboty instalacyjne w budynkach 45400000-1 Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych 45453000-7 Roboty remontowe i renowacyjne 45320000-6 Roboty izolacyjne. 3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określa Program Funkcjonalno – Użytkowy (PFU) oraz Koncepcja przebudowy obiektów starej kaflarni Zduny, które stanowią załącznik nr 10 do niniejszej SIWZ. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje: a) wykonanie prac projektowych – obejmujących: • projekt zagospodarowania terenu, • projekt architektoniczno – konstrukcyjny remontu, rozbudowy, nadbudowy i przebudowy, związanej ze zmianą sposobu użytkowania poszczególnych budynków poprzemysłowych na cele społeczno – kulturalno - edukacyjne, • projekty przyłączy instalacyjnych niezbędnych do realizacji zdania, • projekt instalacji sanitarnych (instalacji wodociągowej i kanalizacyjnej), • projekt budowlany i technologiczny kotłowni oraz projekt ogrzewania pomieszczeń budynków, • projekt wentylacji grawitacyjnej i mechanicznej, • projekt instalacji elektrycznych (instalacji oświetleniowej, zasilającej, oświetlenia ekspozycyjnego, awaryjnego i ewakuacyjnego), • projekt instalacji elektrycznych niskoprądowych (sieci komputerowej, internetowej), • projekt instalacji nagłaśniającej, • projekt budowy sygnalizacji pożaru, • projekt budowy systemu sygnalizacji włamań i napadu. Elementem zamówienia jest uzyskanie stosownych opinii, uzgodnień i pozwoleń, niezbędnych do uzyskania decyzji pozwolenia na budowę w Starostwie Powiatowym w Krotoszynie. W skład zamawianej dokumentacji wchodzi opracowanie kosztorysów inwestorskich, przedmiarów robót, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót oraz wytycznych do planu BIOZ. b) wykonanie robót budowlanych: • robót przygotowawczych związanych z przygotowaniem terenu i obiektów do prowadzenia robót budowlanych (zabezpieczenie cennych elementów wyposażenia wnętrz, świadczących o pierwotnym jego wyglądzie – stolarka okienna i drzwiowa, schody, podłogi, piece i kominki, urządzenia i maszyny technologiczne itp.), • robót budowlanych związanych z rozbudową, nadbudową i przebudową obiektów do nowych funkcji, • robót budowlanych związanych z dociepleniem stropów budynków, • robót instalacyjnych wewnętrznych oraz niezbędnych przyłączy do obiektów, • robót konserwatorskich maszyn i urządzeń związanych z produkcją kafli, • robót związanych z zagospodarowaniem terenu działek nr 1721 i 1722 (dojścia i dojazdy, miejsca postojowe, miejsce składowania odpadów, zieleń, utwardzenie nawierzchni - przywrócenie pierwotnej kostki brukowej w sąsiedztwie najstarszych obiektów, przystosowanie terenu do potrzeb osób poruszających się na wózkach inwalidzkich, oświetlenie i monitoring terenu). Efektem technicznym przedmiotowego zadania będzie odrestaurowana zabudowa poprzemysłowa adaptowana na potrzeby lokalnej i ponadlokalnej społeczności, jako ośrodek integracji społecznej i ośrodek historii i tradycji przemysłu kaflarskiego na terenie miasta Zduny. Poszczególne budynki podlegające przebudowie, nad budowie bądź remontowi, rozbudowie bądź remontowi winny być wykonane „pod klucz” z wyposażeniem. Jedynie pomieszczenie konferencyjno-edukacyjne w budynku Wiaty nr 3 pozostaje bez wyposażenia. Wszystkie budynki winny posiadać niezbędne do funkcjonowania instalacje wewnętrzne zgodnie z PFU, z tym, że pomieszczenia konferencyjne winny być wyposażone dodatkowo w klimatyzację. Obiekt dawnej wiaty nr 2 winien posiadać również instalację grzewczą na kondygnacji podziemnej. W ramach instalacji monitoringu wizyjnego przewiduje się montaż 6 kamer o rozdzielczości nie mniejszej niż 4 MPx i podłączenie do istniejącego systemu monitoringu miejskiego. Wszystkie elementy ruchome znajdujące się w budynkach kaflarni np. kafle winno zostać zachowane bądź wykorzystane do robót budowlanych w celach dekoratorskich. Zamawiający dopuszcza możliwość w razie potrzeby rozbiórki wiaty nr 2 i wiaty nr 3 i budowy nowych budynków. Zamawiający przewiduje prowadzenie okazjonalnej produkcji kafli przy użyciu znajdującej się w Kaflarni linii produkcyjnej. Wszelkie urządzenia produkcyjne Kaflarni zgodnie z PFU winny zostać poddane bieżącej konserwacji. Zmiany wprowadzone w ramach prac adaptacyjnych uchronią obiekty przed zniszczeniem i pozwolą zachować relikt XIX wiecznej zabudowy industrialnej dla następnych pokoleń. 4. Przedmiot zamówienia winien być wykonany zgodnie z: 1) warunkami określonymi w niniejszej Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia oraz Programie Funkcjonalno-Użytkowym, Koncepcji przebudowy obiektów starej kaflarni Zduny, decyzji o lokalizacji inwestycji celu publicznego, 2) obowiązującymi normami, przepisami oraz zasadami współczesnej wiedzy technicznej. 5. Wymagania dotyczące wykonania przedmiotu zamówienia: 1) Wykonawca winien udzielić co najmniej 36 miesięcznej gwarancji na wykonane roboty budowlane. 2) Okres gwarancji na dostarczony sprzęt i wyposażenie winien być zgodny z gwarancją udzieloną przez producenta, nie krótszy jednak niż 12 miesięcy licząc od dnia protokolarnego bezusterkowego odbioru robót; 3) Wykonawca winien udzielić minimum 21 dniowego terminu płatności licząc od dnia dostarczenia zamawiającemu faktury za wykonany i odebrany przedmiot umowy; 4) Wykonawca winien prowadzić roboty budowlane w sposób nieutrudniający prawidłowego funkcjonowania budynku; 5) Wykonawca winien realizować przedmiot zamówienia zgodnie ze współczesną wiedzą techniczną, obowiązującymi w tym zakresie przepisami, a w szczególności ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane (Dz. U. z 2019 r. poz.1186) normami technicznymi, standardami, zasadami sztuki budowlanej, etyką zawodową oraz postanowieniami umowy; 6) Zamawiający wymaga, zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób do wykonywania następujących czynności w zakresie realizacji zamówienia: murarskich, wykończeniowych, prac montażowych dotyczących instalacji wew. oraz ogólnych prac budowlanych niezbędnych do prawidłowej realizacji inwestycji. Sposób dokumentowania zatrudnienia w/w osób, uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez Wykonawcę powyższych wymagań oraz sankcje z tytułu niespełnienia tych wymagań określa wzór umowy (§ 3 ust. 5 i § 9 ust. 1 pkt. 11) stanowiący załącznik nr 9 do SIWZ. Na etapie składania oferty – Wykonawca składa w tym zakresie oświadczenie zgodnie z treścią Załącznika nr 1 do SIWZ – druk „FORMULARZ OFERTOWY”.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium w kwocie 20 000,00 zł, słownie: dwadzieścia tysięcy złotych 00/100 2. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2019 r. poz. 310 ze zm. ) 3. Wadium w formie pieniężnej należy wnieść przelewem na rachunek bankowy zamawiającego Bank Spółdzielczy w Krotoszynie O/Zduny Nr 21 8410 1026 2003 0202 0169 0004 „WADIUM POSTĘPOWANIE NR DG. 271.13.2019”. Wadium musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert najpóźniej do dnia 30.10.2019 r., do godz. 12.00 4. Wadium wniesione w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli w podanym wyżej terminie znajdzie się na rachunku bankowym Zamawiającego. 5. Wadium wnoszone w formie: poręczenia bankowego, lub poręczenia spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczeniach udzielanych przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości, należy w formie oryginału dołączyć do oferty, w sposób umożliwiający zwrot dokumentu w zw. z art. 46 ust. 1 ustawy. Natomiast kserokopia dokumentu poświadczona za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę winna zostać załączona do oferty w sposób uniemożliwiający jej dekompletację. W przypadku wniesienia wadium w formie pieniężnej (przelew na konto) należy dołączyć do oferty potwierdzenie dyspozycji przelewu na konto Zamawiającego potwierdzone przez Wykonawcę. Z treści gwarancji (poręczenia) musi jednoznacznie wynikać jaki jest sposób reprezentacji Gwaranta. Gwarancja musi być podpisana przez upoważnionego (upełnomocnionego) przedstawiciela Gwaranta. Podpis winien być sporządzony w sposób umożliwiający jego identyfikację, złożony wraz z imienną pieczątką lub czytelny (z podaniem imienia i nazwiska). Z treści gwarancji winno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i ust. 5 ustawy. 6. Zamawiający odrzuca ofertę, jeżeli wadium nie zostało wniesione lub zostało wniesione w sposób nieprawidłowy. 7. Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a ustawy. 8. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 9. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 10. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1 ustawy, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego. 11. Wadium wykonawcy, którego oferta została wybrana, zostanie zatrzymane wraz z odsetkami w przypadku gdy wykonawca: 1) odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, 3) zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy. 12. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. Ocenę spełniania warunku udziału w postępowaniu zamawiający przeprowadzi na podstawie załączonego do oferty oświadczenia.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Ponadto Wykonawca winien przedłożyć: 1) wypełniony i podpisany formularz ofertowy o treści zgodnej z załącznikiem nr 1 2) dokument potwierdzający wniesienie wadium; 3) pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy lub Wykonawców, w przypadku gdy: a) ofertę podpisuje w imieniu Wykonawcy inna osoba; b) ofertę składają Wykonawcy ubiegający się wspólnie o udzielenie zamówienia publicznego (np. konsorcjum), o treści wymaganej w art. 23 ust. 2 ustawy – upoważnienie do pełnienia funkcji przedstawiciela /lidera konsorcjum/ wymaga podpisu prawnie upoważnionych przedstawicieli każdego z Wykonawców. 4. Dokumenty, o których mowa w ust. 3 pkt 1 musi być złożony w formie oryginału. Dokument, o którym mowa w ust. 3 pkt 2 musi być złożony: 1) w przypadku wniesienia wadium w formie poręczenia bankowego, lub poręczenia spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczeniach udzielanych przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości, w formie oryginału (w sposób umożliwiający zwrot dokumentu w zw. z art. 46 ust. 1 ustawy) oraz kserokopii poświadczonej przez Wykonawcę (w sposób uniemożliwiający jego samodzielną dekompletację); 2) w przypadku wniesienia wadium w formie pieniężnej (przelew na konto) w formie oryginału – lub kserokopii poświadczonej przez Wykonawcę. Dokument, o którym mowa w ust. 3 pkt 3 musi być złożony w formie oryginału lub kopii poświadczonej notarialnie. Oświadczenia, dotyczące wykonawcy i innych podmiotów, na których zdolnościach lub sytuacji polega wykonawca na zasadach określonych w art. 22a ustawy oraz dotyczące podwykonawców, składane są w oryginale. Dokumenty, inne niż oświadczenia, składane są w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem. Poświadczenia za zgodność z oryginałem dokonuje odpowiednio wykonawca, podmiot, na którego zdolnościach lub sytuacji polega wykonawca, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego albo podwykonawca, w zakresie dokumentów, które każdego z nich dotyczą. Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentów, innych niż oświadczenia, wyłącznie wtedy, gdy złożona kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości co do jej prawdziwości. Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski. W przypadku wskazania przez Wykonawcę dostępności oświadczeń lub dokumentów, o których mowa w ust. 2 pkt 4 lit. a) lub ust. 5, w formie elektronicznej pod określonymi adresami internetowymi ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych, zamawiający pobiera samodzielnie z tych baz danych wskazane przez wykonawcę oświadczenia lub dokumenty, jednakże, zamawiający może żądać od wykonawcy przedstawienia tłumaczenia na język polski wskazanych przez wykonawcę i pobranych samodzielnie przez zamawiającego dokumentów. 5. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentu, o którym mowa w ust. 2 pkt 4 lit. a), w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy, składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, które powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 6. Jeżeli w kraju w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentu, o którym mowa powyżej, zastępuje się go dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania Wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. 7. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia, wówczas, Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Przepisy dotyczące Wykonawcy stosuje się odpowiednio do Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, każdy z nich składa oddzielnie dokumenty określone w ust. 2 pkt 4).

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach