Przetargi.pl
Rewitalizacja Pałacu w Bojadłach wraz z adaptacją na cele kulturalne – prace konserwatorskie

FUNDACJA PAŁAC BOJADŁA ogłasza przetarg

  • Adres: 66-130 Bojadła, Kościelna
  • Województwo: lubuskie
  • Telefon/fax: tel. 664800342, , fax. -
  • Data zamieszczenia: 2020-12-18
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: FUNDACJA PAŁAC BOJADŁA
    Kościelna 1
    66-130 Bojadła, woj. lubuskie
    tel. 664800342, , fax. -
    REGON: 081202404
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://palacbojadla.org/
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: fundacja

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Rewitalizacja Pałacu w Bojadłach wraz z adaptacją na cele kulturalne – prace konserwatorskie
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1.1. Zamawiający powierza Wykonawcy do wykonania, a Wykonawca zobowiązuje się zreali-zować zadanie pn. „Rewitalizacja Pałacu w Bojadłach wraz z adaptacją na cele kultural-ne” współfinansowane ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego – Lubuskie 2020, Oś Priorytetowa 4 „Środowisko i kultura”, Działanie 4.4 „Zasoby kultury i dziedzictwa kulturowego”, Poddziałanie 4.4.1 „Zasoby kultury i dziedzictwa kulturowego – projekty realizowanie poza formułą ZIT. Budynek wpisany do rejestru zabytków prowadzonego przez Lubuskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków, pod numerem 205. 1.2. Przedmiotem zamówienia są prace konserwatorskie w obrębie fasady, tarasu frontowe-go oraz trzech pomieszczeń parteru pałacu (pom. nr 2, 27 i 28). Prace realizowane będą w oparciu o decyzje Lubuskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków: decyzji LWKZ znak ZN.5142.32.2016 [Boj-2] z dnia 25.11.2016 r.; decyzji LWKZ znak ZN.5142.32.2016 [Boj-5] z dnia 03.07.2020 r.; decyzja LWKZ Zabytków znak ZN.5142.16.2020 [Boj] z dnia 13.08.2020 r., zgodnie z programem prac konserwatorsko-restauratorskich autorstwa mgr. Tomasza Filara. 1.3. Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia określają projekt budowlany zatwierdzony decyzją Starosty Zielonogórskiego nr 72/2017z dnia 09.02.2017 r. oraz nr 629/2020 z dnia 17.08.2020 r, oraz specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót, oraz przed-miar robót, które stanowią integralną część specyfikacji istotnych warunków zamówie-nia. 1.4. Wykonawca musi przewidzieć realizację robót zgodnie z zaleceniami, które będą wynikały z badań konserwatorskich oraz decyzji Lubuskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków znak ZN.5142.32.2016 [Boj-2] z dnia 25.11.2016 r.; decyzji LWKZ znak ZN.5142.32.2016 [Boj-5] z dnia 03.07.2020 r.; decyzja LWKZ Zabytków znak ZN.5142.16.2020 [Boj] z dnia 13.08.2020 r. 1.5. Przedmiot zamówienia określony został w projekcje budowlanym zamiennym. Projekt budowlany podstawowy dołączony został do specyfikacji istotnych warunków zamówie-nia ponieważ w projekcie budowlanym zamiennym znajdują się do niego odniesienia niezbędne przy wycenie prac. 1.6. Zakres prac: I. Konserwacja z rekonstrukcją kamiennej balustrady tarasu przed wejściem frontowym oraz kamiennych stopni schodów tarasowych, w tym: 1. Dokumentacja fotograficzna 2. Wstępne oczyszczenie powierzchni obiektu w celu rozpoznania stanu jego zachowania 3. Demontaż elementów balustrady i schodów i przewiezienie ich do pracowni konserwatorskiej. 4. Pobranie prób i przeprowadzenie badań: petrograficznych, stopnia zasolenia kamienia, warstw barwnych – opracowane wyniki badań (interpretacja badań wraz z wnioskami w odniesieniu do historii obiektu, określenie warstw technologicznych proponowanych do usunięcia wraz z uzasadnieniem oraz określenie sposobu i zakresu prowadzenie dalszych prac) należy przekazać zamawiającemu przed podjęciem dalszych działań. 5. Dezynfekcja kamienia 6. Wzmocnienie strukturalne zniszczonych i osłabionych partii kamienia 7. Usunięcie wtórnych, wadliwych zapraw oraz wtórnych rekonstrukcji nie spełniających obecnie swych funkcji ochronnych i estetycznych, usunięcie skorodowanych części wykonanych z żelaza (kotwy, dyble) 8. Oczyszczenie powierzchni kamienia (metoda w zależności od stanu zachowania) 9. Odsalanie kamienia metodą migracji soli do rozszerzonego środowiska, usuwanie plam po spoiwie olejnym 10. Łączenie połamanych elementów przy wykorzystaniu kleju epoksydowego oraz prętów ze stali nierdzewnej 11. Uzupełnianie ubytków i rekonstrukcja rzeźbiarska brakujących fragmentów 12. Scalenie kolorystyczne 13. Montaż balustrady oraz stopni schodów w pierwotnym miejscu ekspozycji 14. Hydrofobizacja (do uzgodnienia po lepszym rozpoznaniu stanu zachowania) II. Konserwacja z rekonstrukcją dekoracji kamieniarsko-sztukatorskiej kominka w pom. nr 28, w tym: 1. Dokumentacja fotograficzna 2. Wstępne oczyszczenie powierzchni obiektu w celu rozpoznania stanu jego zachowania 3. Pobranie prób i przeprowadzenie badań: petrograficznych i warstw barwnych – opracowane wyniki badań (interpretacja badań wraz z wnioskami w odniesieniu do historii obiektu, określenie warstw technologicznych proponowanych do usunięcia wraz z uzasadnieniem oraz określenie sposobu i zakresu prowadzenie dalszych prac) należy przekazać zamawiającemu przed podjęciem dalszych działań. 4. Dezynfekcja 5. Wzmocnienie strukturalne osłabionych partii sztukaterii 6. Usunięcie wtórnych przemalowań, wadliwych zapraw oraz wtórnych rekonstrukcji nie spełniających obecnie swych funkcji ochronnych i estetycznych 7. Oczyszczenie powierzchni sztukaterii 8. Odsalanie sztukaterii metodą migracji soli do rozszerzonego środowiska 9. Łączenie oraz podklejanie połamanych i odspojonych elementów 10. Uzupełnienie ubytków i rekonstrukcja rzeźbiarska brakujących fragmentów 11. Scalenie kolorystyczne (zakłada się ujednolicenie całości w jasnej kolorystyce wynikającej z badań – pkt 3, odtworzenie/konserwacja ewentualnej rozbudowanej kolorystyki stanowi element wykraczający poza powzięte założenia) III. Konserwacja z restauracją opracowań tynkarsko-malarskich w pom. nr 27 (jedna ściana o powierzchni 24,31 m2), w tym: 1. Dokumentacja fotograficzna 2. Badania konserwatorskie uzupełniające. Do wykonania w toku prac, po usunięciu wtórnych przemalowań. Wynikiem badań powinna być dokładna lokalizacja zachowanych oryginalnych części opracowań malarskich ścian oraz ustalenie pierwotnej technologii i identyfikacja pierwotnych materiałów. W kolejnych działaniach w trakcie realizacji zadania należy uwzględnić wyniki i wnioski płynące z powyższych badań. Opracowane wyniki badań należy przekazać zamawiającemu przed podjęciem dalszych działań. 3. Usunięcie wtórnych nawarstwień malarskich mechanicznie 4. Dezynfekcja odkrytej zabytkowej powierzchni 5. Podklejenie ewentualnie stwierdzonych spęcherzeń tynku zaprawą iniekcyjną mineralną 6. Doczyszczenie warstwy malarskiej za pomocą odpowiednio dobranych pędzli i włókna szklanego. 7. Wzmocnienie strukturalne tynkarskiego podłoża poprzez nasączenie go preparatem na bazie krzemionki organicznej 8. Konsolidacja warstwy malarskiej z podłożem. 9. Uzupełnienie warstwy tynkarskiej z zachowaniem charakterystycznej faktury tynku. 10. Uzupełnienie warstwy malarskiej metodą graficzną IV. Konserwacja zachowawcza opracowań tynkarsko-malarskich w pom. 27 i 28 (sześć ścian o łącznej powierzchni 122,51 m2), w tym: 1. Dokumentacja fotograficzna 2. Ręczne usunięcie luźno związanych wtórnych nawarstwień malarskich. 3. Dezynfekcja odkrytej zabytkowej powierzchni 4. Podklejenie ewentualnie stwierdzonych spęcherzeń tynku zaprawą iniekcyjną mineralną 5. Wstępne, lokalne wzmocnienie strukturalne tynkarskiego podłoża poprzez nasączenie go preparatem na bazie krzemionki organicznej 6. Lokalna konsolidacja warstwy malarskiej z podłożem. 7. wykonanie konserwatorskiego odwracalnego zabezpieczenia polichromii (z zastosowaniem odpowiednio przygotowanej pobiały wapiennej lub gotowych produktów przeznaczonych do takich zabiegów konserwatorskich). Zakonserwowane powierzchnie będą następnie – w ramach prac budowanych – otynkowane oraz pomalowane. V. Konserwacja i restauracja sztukaterii w formie profilowanej fasety w pom. nr 2, w tym: 1. Dokumentacja fotograficzna 2. Wstępne oczyszczenie powierzchni sztukaterii w celu rozpoznania stanu zachowania i zabezpieczenie przed oderwaniem popękanych i odspajających się fragmentów 3. Pobranie prób i przeprowadzenie badań: petrograficznych i stratygraficznych fasety oraz ścian i sufitu pomieszczenia nr 2 – opracowane wyniki badań (interpretacja badań wraz z wnioskami w odniesieniu do historii obiektu, określenie warstw technologicznych proponowanych do usunięcia wraz z uzasadnieniem oraz określenie sposobu i zakresu prowadzenie dalszych prac) należy przekazać zamawiającemu przed podjęciem dalszych działań. 4. Dezynfekcja 5. Wzmocnienie osłabionych partii sztukaterii 6. Usunięcie wtórnych przemalowań, wadliwych zapraw oraz wykonanych rekonstrukcji 7. Oczyszczenie powierzchni sztukaterii. 8. Odsalanie sztukaterii metodą migracji soli do rozszerzonego środowiska 9. Łączenie oraz podklejanie połamanych i odspojonych elementów fasety 10. Uzupełnianie ubytków, rekonstrukcja rzeźbiarska brakujących fragmentów. 11. Scalanie kolorystyczne z odtworzeniem pierwotnej kolorystyki VI. Dekoracja sztukatorska na fasadzie (z wyłączeniem tympanonu i detali sztukatorskich ciągnionych): 1. Dokumentacja fotograficzna 2. Badania - rozpoznanie konserwatorskie warstw malarskich wszystkich detali z określeniem opracowania pierwotnego (w ujęciu stratygraficznym) oraz badanie składu pierwotnej zaprawy sztukatorskiej (petrograficzne). Uściślenie doboru zaprawy do uzupełnień na podstawie badań. Opracowane wyniki badań należy przekazać zamawiającemu przed podjęciem dalszych działań. 3. Konserwacja zachowawcza (dotyczy wszystkich ww. elementów sztukaterii z wyłączeniem dekoracji nad dwoma oknami parteru w partii ryzalitu środkowego), w tym: • usunięcie słabo związanych z podłożem wtórnych nawarstwień malarskich i zanieczyszczeń • dezynfekcja • podklejenie ewentualnie stwierdzonych spęcherzeń tynku zaprawą iniekcyjną mineralną • lokalne wzmocnienie strukturalne murowanego podłoża oraz zaprawy sztukatorskiej, w miejscach osłabionych, poprzez nasączenie preparatem na bazie krzemionki organicznej 4. Konserwacja z rekonstrukcją (dotyczy tylko dekoracji nad dwoma oknami parteru w partii ryzalitu środkowego) w tym: • usunięcie wtórnych nawarstwień malarskich • dezynfekcja • podklejenie ewentualnie stwierdzonych spęcherzeń tynku zaprawą iniekcyjną mineralną • wzmocnienie strukturalne murowanego podłoża oraz zaprawy sztukatorskiej poprzez nasączenie preparatem na bazie krzemionki organicznej • odsolenie • konsolidacja warstwy malarskiej z podłożem • uzupełnienie zaprawy sztukatorskiej na podstawie wniosków z badań konserwatorskich • konserwacja z rekonstrukcją warstwy malarskiej w oparciu o wyniki badań 1.7. Wykonawca zrealizuje roboty z nowych materiałów własnych, które zakupi i dostarczy na teren budowy na własny koszt i ryzyko. Koszt zakupu oraz dostawy w miejsce wbu-dowania wszelkich materiałów wykorzystanych do realizacji przedmiotu zamówienia uwzględniony jest w wynagrodzeniu Wykonawcy. Dopuszcza się wykorzystanie histo-rycznych materiałów odzyskanych podczas prac remontowych. 1.8. Wartość przedmiotu zamówienia należy określić na podstawie projektu budowlanego, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót oraz innych danych np. uzyskanych w czasie wizji lokalnej w terenie. 1.9. Dołączone do specyfikacji istotnych warunków zamówienia przedmiary robót należy traktować pomocniczo. Za ustalenie dokładnej ilości prac, materiałów oraz innych prac niezbędnych do wykonania kompletnego przedmiotu zamówienia odpowiada wyłącznie Wykonawca. 1.10. Zamawiający zastrzega sobie prawouzgadniania propozycji rozwiązań materiałowych oraz parametrów planowanych do zamontowania urządzeń. Użycie przez Wykonawcę materiałów i urządzeń wskazanych przez Zamawiającego nie zwalnia Wykonawcy z od-powiedzialności, jeżeli nie uprzedził Zamawiającego o ryzyku związanym z użyciem okre-ślonych materiałów i urządzeń. 1.11. Wykonawca zobowiązany jest, przez cały okres realizacji umowy, do zatrudniania osób wykonujących bezpośrednio czynności w zakresie robót objętych umową wyłącznie na podstawie umów o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Ko-deks pracy (t.j. Dz. U. z 2020 r., poz. 1320). Postanowienie powyższe stosuje się do pod-wykonawców Wykonawcy, jeśli będą uczestniczyli w realizacji zamówienia. 1.12. Zamawiający ma prawo samodzielnie lub za pośrednictwem innych upoważnionych osób, w każdym momencie realizacji zamówienia, do kontroli sposobu wykonania przez Wykonawcę zamówienia w zakresie opisanym w ppkt 1.11. powyżej. W ramach upraw-nień kontrolnych Zamawiający ma prawo w szczególności: 1) żądać od Wykonawcy złożenia wyjaśnień na piśmie w sprawach dotyczących zatrud-niania pracowników przy realizacji czynności opisanych w ppkt 1.11. powyżej, 2) żądać od Wykonawcy okazania dokumentów na potwierdzenie spełnienia obowiązków opisanych w ppkt 1.11. powyżej, 3) przyjmować od osób uczestniczących w realizacji czynności opisanych w ppkt 1.11. powyżej oświadczenia odnośnie faktu i podstaw ich zatrudnienia. 1.13. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych i/lub częściowych. 1.14. Zamawiający nie przewiduje udzielenia zamówień, o których mowa w art. 67 ust 1 pkt 6 i 7. 1.15. Zamawiający dopuszcza składanie ofert równoważnych. W przypadku gdy w przedmiarze robót oraz dokumentacji projektowej użyte są nazwy własne materiałów i urządzeń Wykonawca może przewidzieć realizację zadania przy pomocy równoważnych materiałów i urządzeń o parametrach nie gorszych od zaprojektowanych. 1.16. Zamawiający nie będzie dokonywał wyboru oferty najkorzystniejszej z zastosowaniem aukcji elektronicznej.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45453000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości 4500,00 zł (słownie: cztery tysiące pięćset złotych 00/100
  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 2. Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej. Zgodnie z art. 24 ust. 11 ustawy Prawo zamówień publicznych Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia, przez Zamawiającego, na stronie internetowej informacji, o których mowa w art. 86 ust. 5 ww. ustawy , przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2020 r. poz. 1913 z późn. zm.). Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. 3. Pozostałe dokumenty, które należy dołączyć do oferty: 3.1. Formularz oferty na załączniku nr 1. 3.2. Dane Wykonawcy na załączniku nr 1a. 3.3. Uproszczony kosztorys ofertowy zawierający co najmniej następujące kolumny: liczba porządkowa, opis, jednostka miary, cena jednostkowa netto, wartość netto.. Zamawiający zwraca uwagę, aby opisy robót w załączonym do oferty uproszczo-nym kosztorysie ofertowym był zgodny z opisami zawartymi w załączonym do siwz przedmiarze robót. 3.4. W przypadku składania oferty przez Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia: 1) zgodnie z art. 23 ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych, ustanawiają oni pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego, pełnomocnictwo to musi być podpisane przez wszystkich Wyko-nawców, 2) każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia zobo-wiązany jest złożyć do oferty oświadczenie potwierdzające spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy w Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia, o którym mowa w pkt IV, ppkt 1.1. 4. Dysponowanie zasobami innych podmiotów: 4.1. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępo-waniu, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finanso-wej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łą-czącego go z nim stosunków prawnych. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował nie-zbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia (zobowiązanie należy dołączyć do oferty). 4.2. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowej lub doświadczenia, Wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów jeśli podmioty te zrealizują roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. 4.3. Zgodnie z art. 25a ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o tych podmio-tach w oświadczeniu, o którym mowa w pkt IV ppkt 1.1. 4.4. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasa-dach określonych w art. 22a ustawy Prawo zamówień publicznych, musi, na wezwa-nie Zamawiającego, przedstawić w odniesieniu do tych podmiotów dokumenty wy-mienione w pkt IV ppkt 1.3. specyfikacji istotnych warunków zamówienia.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach