Przetargi.pl
Przygotowanie i dostawa posiłków do Samorządowego Przedszkola w Rakowiskach

Gmina Biała Podlaska ogłasza przetarg

  • Adres: 21-500 Biała Podlaska, ul. Prosta
  • Województwo: lubelskie
  • Telefon/fax: tel. 833 434 950 , fax. 833 431 425
  • Data zamieszczenia: 2019-07-18
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Biała Podlaska
    ul. Prosta 31
    21-500 Biała Podlaska, woj. lubelskie
    tel. 833 434 950, fax. 833 431 425
    REGON: 53236900000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://nowa.gmina-bialapodlaska.pl/

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przygotowanie i dostawa posiłków do Samorządowego Przedszkola w Rakowiskach
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Zakres zamówienia: 1/ przygotowanie w lokalu Wykonawcy i dostarczenie do Samorządowego Przedszkola w Rakowiskach posiłków (tj. śniadanie, obiad, podwieczorek) dla szacunkowej liczby 100 dzieci w wieku 2,5-6 lat, w dni pracujące od 2 września 2019 do 31 sierpnia 2020 roku. Podana liczba dzieci służy oszacowaniu wartości zamówienia i wycenie oferty, jest zgodna z liczbą zgłoszeń dzieci do przedszkola na dzień sporządzania SIWZ. Przedszkole dysponuje 100 miejscami, Wykonawca zobligowany będzie do dostarczenia rzeczywiście wymaganej na dany dzień liczby posiłków przy zachowaniu ceny jednostkowej posiłku danego rodzaju przez cały okres realizacji zamówienia. 2/ Zamówienie realizowane będzie codziennie, przez 5 dni w tygodniu, od poniedziałku do piątku przez cały okres realizacji zamówienia, z wyłączeniem okresów ferii zimowych, ferii świątecznych, przerwy wakacyjnej. 3/ Wykonawca będzie dostarczał posiłki do Samorządowego Przedszkola w Rakowiskach wg poniższych wytycznych: a) śniadanie – dostawa w godz. od 8:00 do 8:30, do stołówki przedszkola, b) obiad – dostawa w godz. od 11:00 do 11:30, do stołówki przedszkola, c) podwieczorek – dostawa w godz. 13:00 do 13.30, do stołówki przedszkola; d) informację o przewidzianej ilości śniadań, obiadów i podwieczorków na dany dzień Zamawiający przekaże Wykonawcy telefonicznie lub mailem tego samego dnia, do godz. 9:00; e) dopuszcza się możliwość zmniejszenia ilości posiłków zależnie od dziennej frekwencji dzieci. 4/ Zestaw dzienny powinien składać się z trzech urozmaiconych posiłków. 5/ Zamawiający nie dopuszcza aby w ciągu tygodnia (5 dni) wystąpiła powtarzalność tego samego rodzaju posiłku. 6/ Środki spożywcze muszą być dobierane w taki sposób, aby: a) na całodzienne żywienie składały się środki spożywcze pochodzące z różnych grup środków spożywczych; b) posiłki (śniadanie, obiad, podwieczorek) zawierały produkty z następujących grup środków spożywczych: produkty zbożowe lub ziemniaki, warzywa lub owoce, mleko lub produkty mleczne, mięso, ryby, jaja, orzechy, nasiona roślin strączkowych i inne nasiona oraz tłuszcze; c) zupy, sosy oraz potrawy sporządzane były z naturalnych składników, bez użycia koncentratów spożywczych, z wyłączeniem koncentratów z naturalnych składników; d) od poniedziałku do piątku były podawane nie więcej niż dwie porcje potrawy smażonej, przy czym do smażenia jest używany olej roślinny rafinowany o zawartości kwasów jednonienasyconych powyżej 50% i zawartości kwasów wielonienasyconych poniżej 40%; e) napoje zawierały nie więcej niż 10 g cukrów w 250 ml produktu gotowego do spożycia; f) każdego dnia były podawane: a. co najmniej dwie porcje mleka lub produktów mlecznych, b. co najmniej jedna porcja z grupy mięso, jaja, orzechy, nasiona roślin strączkowych, c. warzywa lub owoce w każdym posiłku, d. co najmniej jedna porcja produktów zbożowych w śniadaniu, obiedzie oraz podwieczorku; g) w żywieniu całodziennym było podawane przynajmniej pięć porcji warzyw lub owoców; h) co najmniej raz w tygodniu była podawana porcja ryby. 7/ W okresie letnim Wykonawca zobowiązuje się do dostarczania zwiększonej ilości napojów/wody. 8/ Kaloryczność zestawu dziennego powinna wynosić nie mniej niż 1400 kcal. 9/ Wykonawca będzie przygotowywał posiłki z produktów własnych, o najwyższej jakości, posiadających aktualną datę przydatności do spożycia. 10/ Wyklucza się sporządzanie posiłków: a) na bazie półproduktów i mrożonek, b) typu instant (w proszku), z wyjątkiem budyniu i kisielu, c) typu Fast Food. 11/ Posiłki będą przygotowywane tego samego dnia, w którym będą wydawane dzieciom. 12/ Posiłki muszą spełniać wymogi żywienia zalecane przez Instytut Matki i Dziecka dla dzieci w wieku przedszkolnym. 13/ Wykonawca zobowiązany jest do realizacji przedmiotu zamówienia zgodnie z obowiązującymi przepisami w zakresie żywienia, a w szczególności ustawy z dnia 25 sierpnia 2006r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia (t.j. Dz. U. z 2017 r. poz. 149 z późn. zm.) oraz rozporządzenia ministra zdrowia z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie grup środków spożywczych przeznaczonych do sprzedaży dzieciom i młodzieży w jednostkach systemu oświaty oraz wymagań, jakie muszą spełniać środki spożywcze stosowane w ramach żywienia zbiorowego dzieci i młodzieży w tych jednostkach (Dz. U. 2016 poz. 1154). 14/ Kontrolę nad prawidłowością żywienia sprawować będzie Dyrektor Samorządowego Przedszkola w Rakowiskach. 15/ Wykonawca zobowiązany jest do przedstawienia jadłospisów na kolejne 10 dni najpóźniej trzy dni robocze przed terminem obowiązywania jadłospisu. Wykonawca zobowiązany będzie do niezwłocznej zmiany jadłospisu na każdy wniosek Dyrektora. Jadłospis sporządzony musi być przez dietetyka o doświadczeniu w pracy przy żywieniu dzieci przedszkolnych zgodnym ze wskazanym w ofercie Wykonawcy. 16/ Wykonawca zobowiązany jest do wywieszania jadłospisu na kolejne 5 dni na tablicy ogłoszeń w siedzibie Samorządowego Przedszkola w Rakowiskach. 17/ Wykonawca dostarcza posiłki – zgodnie z własnym wyborem – w pojemnikach zbiorczych lub pakowane indywidualnie. 18/ Posiłki gorące będą dostarczane w pojemnikach termoizolacyjnych, spełniających wymogi obowiązujących przepisów prawa. Transport, pojemniki oraz ich odbiór z Samorządowego Przedszkola w Rakowiskach zapewni Wykonawca. 19/ Wyłożenie posiłków na naczynia wielorazowe (naczynia, w których podawane będą posiłki oraz sztućce zapewnia Zamawiający) i umycie naczyń/sztućców po stronie Wykonawcy. Sprzątanie jadalni, wydajni i zmywalni po posiłku po stronie Zamawiającego. 20/ Zamawiający nie dopuszcza możliwości podawania dzieciom gorących posiłków odgrzewanych. Posiłki mają być dostarczane świeże i gorące. 21/ Wykonawca ma obowiązek dysponować kuchnią spełniającą wymagania obowiązujących przepisów prawa. 22/ Wykonawca ma obowiązek dysponować niezbędnym do wykonywania przedmiotu zamówienia środkiem transportu, spełniającym obowiązujące przepisy prawa w zakresie wymogów sanitarnych dotyczących środka transportu żywności. 23/ Wykonawca zobowiązany jest do odbioru i utylizacji resztek i odpadów pokonsumpcyjnych. 24/ Wykonawca zobowiązany jest do przechowywania próbek żywności zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa. 25/ Zaoferowane przez Wykonawcę ceny jednostkowe posiłków, nawet w przypadku zmniejszenia ilości dostarczanych posiłków, nie mogą ulec zmianie przez cały okres realizacji zamówienia.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 55524000-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wadium w wysokości: 5000,00 PLN należy wnieść przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego w Banku Spółdzielczym Biała Podlaska nr 55 8025 0007 0019 2415 2000 0060 lub w innej formie zgodnej z Art.45 ustawy Prawo zamówień publicznych
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Nie dotyczy
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Oświadczenie w zakresie wypełnienia obowiązków informacyjnych przewidzianych w art. 13 lub art. 14 RODO

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach