Przetargi.pl
Przygotowanie, dostarczenie i wydanie gorącego posiłku – obiadu dla dzieci uczęszczających do szkół podstawowych na terenie Gminy Ochotnica Dolna w roku 2020

Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej ogłasza przetarg

  • Adres: 34-452 Ochotnica Dolna, Os. Dłubacze
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 18 262 46 01 , fax. 18 262 46 01
  • Data zamieszczenia: 2020-01-15
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej
    Os. Dłubacze 151
    34-452 Ochotnica Dolna, woj. małopolskie
    tel. 18 262 46 01, fax. 18 262 46 01
    REGON: 49066223000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.ochotnica.pl (BIP)
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przygotowanie, dostarczenie i wydanie gorącego posiłku – obiadu dla dzieci uczęszczających do szkół podstawowych na terenie Gminy Ochotnica Dolna w roku 2020
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest: świadczenie dostaw i usług polegających na przygotowaniu i dostarczeniu gorącego posiłku – obiadu jednodaniowego zup regeneracyjnych bądź drugiego dania (na przemian) dla dzieci uczęszczających do: Zadanie 1 - Szkoła Podstawowa im. Marii Konopnickiej w Ochotnicy Górnej oraz Gimnazjum nr 3: 24 dzieci, Zadanie 2 - Szkoła Podstawowa im. ks. prof. J. Tischnera w Ochotnicy Dolnej - Skrodne: 42 dzieci, Zadanie 3 - Niepubliczna Szkoła Podstawowa im. Bohaterów Krwawej Wigilii w Ochotnicy Dolnej - Młynne: 10 dzieci, Zadanie 4 - Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Ochotnicy Dolnej oraz Gimnazjum nr 2: 10 dzieci, Zadanie 5 - Szkoła Podstawowa w Tylmanowej im. ks. Jana Twardowskiego: 5 dzieci Zadanie 6 - Zespół Szkolno – Przedszkolny Tylmanowej im. H. Sucharskiego oraz Gimnazjum Nr 1: 25 dzieci. Łączna liczba dzieci objętych dożywianiem: 116 Zadaniem wykonawcy jest przygotowanie i dostarczenie posiłku dla planowanej ilości uczniów wskazanych przez Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej. Transport posiłków powinien odbywać się w termosach zapewniających właściwą ochronę i temperaturę oraz środkami transportu przystosowanymi do przewozu tego typu ładunków. Dostarczenie posiłków z miejsca produkcji do pomieszczeń poszczególnych szkół realizowane będzie przez Wykonawcę na jego koszt. Wykonawca zobowiązany jest do zabezpieczenia naczyń i sztućców do wydawania posiłków zgodnie z wymogami SANEPID. Wykonawca zobowiązany jest do wydania posiłków oraz sprzątnięcia zużytych naczyń i przekazania ich wyspecjalizowanym podmiotom uprawnionym do zbiórki, transportu i utylizacji odpadów. Przy planowaniu posiłków należy uwzględniać zalecaną wartość energetyczną oraz normy produktów. Posiłki mają być przygotowywane zgodnie z procedurami niezbędnymi do zapewnienia bezpieczeństwa żywności i żywienia z uwzględnieniem zapisów określonych w Ustawie z dnia 25 sierpnia 2006 r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia (Dz. U. z 2010 r. nr 136, poz. 914 z późn. zm.) i przepisach wykonawczych do ustawy, a w szczególności rozporządzenia w sprawie grup środków spożywczych przeznaczonych do sprzedaży dzieciom i młodzieży w jednostkach systemu oświaty oraz wymagań jakie muszą spełnić środki spożywcze stosowane w ramach żywienia zbiorowego dzieci i młodzieży w tych jednostkach (Dz. U. z 2015 r. poz. 1256), które szczegółowo określa konieczne wymogi jakie musi spełnić posiłek wydany w jednostkach oświaty Zamawiający wymaga, aby surowcowy uśredniony tzw. wsad do kotła umożliwiający wyprodukowanie jednej porcji gorącego posiłku o charakterze obiadu jednodaniowego był należycie oszacowany i aby uwzględniał wszystkie poniesione przy realizacji zamówienia koszty. Przygotowanie posiłków odbywać się będzie z artykułów zakupionych przez Wykonawcę. Wyklucza się posiłki na bazie fast food oraz potraw i napojów z proszku (z wyjątkiem budyniu i kisielu) lub na bazie suszu. Nie zezwala się na stosowanie w procesie żywienia następujących produktów. - konserw, - produkty z glutaminianem sodu - parówki (o zawartości mięsa mniejszej niż 70 %) - produktów masłopodobne i seropodobne - mięso odkostnione mechanicznie (MMO) - wędlin z dodatkiem preparatów białkowych (soja) lub skrobi modyfikowanej. Przygotowane posiłki powinny posiadać temperaturę zgodną z wymogami, minimalna temperatura zupy powinna wynosi minimum 75ºC, drugiego dania 75ºC, a maksymalna temperatura produktów zimnych (surówki) 10ºC. Podstawą technologiczną przygotowanych potraw ma być gotowanie. Posiłek będzie jednodaniowy o wartości kalorycznej nie mniejszej niż 680 kcal : 2 razy w tygodniu drugie danie z napojem + owoc, 3 razy w tygodniu zupa + napój + owoc. Jedna porcja zupy powinna mieć objętość 400 ml + kromka chleba 100 g. lub bułka + owoce Drugie danie o gramaturze nie mniejszej niż 400 gramów: - ziemniaki lub zamiennik (ryż, kasza, makaron lub inne) - 150g , - mięso 120g - dania mięsne powinny zawierać sztukę mięsa na osobę. Podawane mięso nie może być tłuste i przerośnięte (stek z kurczaka, kotlet mielony, udziec z kurczaka, kotlet schabowy, bitki wołowe, gulasz, ryba, filet z kurczaka lub indyka). Nie dopuszcza się podawania parówek o zawartości mięsa poniżej 70%.produktów z glutaminianem sodu. - surówka 120g, - napój– do 200 ml. - owoce Drugie danie raz na 2 tygodnie mogą stanowić: pierogi, naleśniki, placki ziemniaczane, kopytka, krokiety, gołąbki o wadze 400g. Drugim daniem nie może być kiszka, wątróbka lub inne podroby oraz ryż ze słodkim dodatkiem (z sosem lub galaretką), Posiłki nie mogą się powtarzać w danym tygodniu . Zamawiający będzie wymagać od Wykonawcy, aby w ramach realizowanego zamówienia zapewnił posiłki dla dzieci specjalnej diety. Dla dzieci uczulonych na określone pokarmy lub dla dzieci na specjalnej diecie wykonawca przygotowuje posiłki alternatywne. Podstawą jest zaświadczenie lekarskie. Wykonawca będzie przygotowywał i dostarczał posiłki zachowując wymogi sanitarno - epidemiologiczne w zakresie personelu i warunków produkcji oraz weźmie odpowiedzialność za ich przestrzeganie. Wykonawca zobowiązany jest do sporządzania jadłospisów dekadowo z podaniem gramatury i kaloryczności posiłku z podziałem na jego części składowe oraz przesyłać na kolejny miesiąc do kierownika OPS do ostatniego dnia bieżącego miesiąca. Posiłki muszą być dostarczane zgodnie z przedstawionym jadłospisem na dany dzień. Wykonawca będzie podawał tygodniowy jadłospis do wiadomości dyrektora szkoły w sposób zwyczajowo przyjęty u Zamawiającego najpóźniej przed obiadem w pierwszy dzień tygodnia w którym obowiązuje, Tygodniowy jadłospis powinien być również zamieszczony w miejscu wydawania posiłków. Wykonawca zobowiązany jest przekazywać całomiesięczny jadłospis do zamawiającego wraz z rachunkiem/faktura za wykonywanie usługi. Wszystkie posiłki powinny być przygotowane zgodnie z obowiązującymi normami i przepisami prawa. Żywienie będzie odbywać się od poniedziałku do piątku z wyłączeniem okresu przerw świątecznych, wakacji, ferii szkolnych i dni wolnych od nauki, w godzinach określonych z dyrektorami poszczególnych placówek. W razie w razie stwierdzenia przez Zamawiającego nieprzestrzegania godzin dostaw posiłków umowa o dostawę/usługę może zostać rozwiązana. Należność z tytułu świadczonych dostaw i usług będzie wypłacana w okresach miesięcznych na podstawie wystawionych faktur Vat, w terminie do 14 dni od daty ich otrzymania. Ustalenie należności za zrealizowane dostawy/usługi następować będzie na podstawie faktycznie wydanych posiłków potwierdzonych przez dyrektora szkoły wykazem żywionych dzieci oraz liczbą wydanych posiłków.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 55524000-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnienie wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny. Ocena spełniania warunku udziału w postępowaniu Wykonawców zostanie dokonana w oparciu o zasadę spełnia – nie spełnia na podstawie oświadczenia załączonego do oferty, zgodnie z wymaganiami określonymi przez Zamawiającego w niniejszym postępowaniu

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach