- Adres: 38-422 Krościenko Wyżne, ul. Południowa 9
- Województwo: podkarpackie
- Telefon/fax: tel.
- Data zamieszczenia: 2024-10-01
- Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe
Sekcja I - Zamawiający
Nazwa zamawiającego: Gmina Krościenko Wyżne
Adres: 38-422 Krościenko Wyżne, ul. Południowa 9
Adres email: przetargi@kroscienkowyzne.pl
Telefon:
Strona internetowa: www.kroscienkowyzne.pl
Sekcja II - Przedmiot zamówienia
Nazwa zamówienia: Zimowe utrzymanie dróg na terenie Gminy Krościenko Wyżne w sezonie zimowym 2024/2025
Opis zamówienia: „Zimowe utrzymanie dróg powiatowych na terenie Gminy Krościenko Wyżne” obejmującej w szczególności:1) odśnieżanie dróg powiatowych wraz z ich elementami stosownie do zawartego Porozumienia Nr III.26 RID/2023 z dnia 24 października 2023 r. zgodnie z wykazem stanowiącym załącznik nr 5 do SWZ;2) usuwanie gołoledzi mieszanką piaskowo-solną na drogach powiatowych wraz z ich elementami zgodnie z wykazem stanowiącym załącznik nr 5 do SWZ;3) odśnieżanie dróg powiatowych wraz z ich elementami z usuwaniem gołoledzi mieszanką piaskowo-solną zgodnie z wykazem stanowiącym załącznik nr 5 do SWZ;4) wywóz śniegu i błota pośniegowego z dróg powiatowych – 3 h.2. Elementami dróg gminnych i powiatowych są:1) drogi dla pieszych (chodnik) niepołożone bezpośrednio przy granicy nieruchomości będących własnością prywatną,2) zatoki przystankowe,3) chodniki pod wiatami przystankowymi.3. Informacje ogólne:Długość dróg i powierzchnia parkingów i placów objętych zimowym utrzymaniem:1) długość dróg powiatowych wraz z ich elementami – 9,152 km,2) długość dróg gminnych publicznych wraz z ich elementami – 8,497 km,3) długość dróg gminnych wewnętrznych – 15,917 km,4) powierzchnia parkingów i placów – 13556 m2.4. Szczegółowy wykaz dróg gminnych i powiatowych wraz z ich elementami objętych planem zimowego utrzymania w Gminie Krościenko Wyżne w sezonie zimowym 2024/2025 określony został w załączniku nr 5 do SWZ.5. Przewidywana częstotliwość świadczenia usługi w okresie obowiązywania umowy została określona w formularzu cenowym.6. Informacje dodatkowe dotyczące przedmiotu zamówienia1) Sposób i czas realizacji zamówienia:a) zadanie będzie realizowane każdorazowo po uprzednim telefonicznym wydaniu dyspozycji przez upoważnionego pracownika Urzędu Gminy;b) czas rozpoczęcia pracy od wydania dyspozycji do 1 godziny;c) wykonaniu zleconego zakresu usług w danym dniu Wykonawca każdorazowo powiadomi upoważnionego pracownika Urzędu Gminy najpóźniej do godziny 10:00 następnego dnia drogą elektroniczną;d) średnia prędkość pojazdu przy odśnieżaniu – 15 km/h;e) średnia prędkość pojazdu przy likwidacji śliskości jezdni – 25 km/h;f) średnia prędkość pojazdu przy odśnieżaniu z usuwaniem gołoledzi – 20 km/h;g) likwidacja śliskości jezdni przy użyciu soli oraz mieszanki piasku i soli, przy czym zawartość soli w mieszance nie powinna być mniejsza niż 30%;h) szerokość posypywania powinna obejmować minimum 90 % rzeczywistej szerokości nawierzchni jezdni liczonej od osi jezdni;i) szerokość odśnieżania obejmuje całą szerokość jezdni łącznie z zatokami przystankowymi, skrzyżowaniami i chodnikami na obiektach mostowych.2) Wykonawca zobowiązany jest wykonywać przedmiot zamówienia zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawnymi, przepisami BHP, z zachowaniem należytej staranności, zgodnie ze swoją najlepszą wiedzą i doświadczeniem, w sposób nieutrudniający ruchu drogowego ponad miarę utrudnień wynikających i związanych z należytą starannością przedmiotu umowy, i postanowieniami umowy i SWZ.3) Szerokość i wielkość pojazdów używanych podczas wykonywania przedmiotu zamówienia powinna być dostosowana do parametrów dróg i chodników, które są objęte usługą, tj. do ich szerokości, rodzaju nawierzchni oraz ograniczeń tonażowych.4) Sprzęt używany podczas wykonywania przedmiotu zamówienia powinien być wyposażony zgodnie z obowiązującymi przepisami w ostrzegawcze sygnały świetlne błyskowe barwy żółtej.5) Sprzęt używany podczas wykonywania przedmiotu zamówienia powinien być sprawny technicznie i dopuszczony do ruchu drogowego zgodnie z obowiązującymi przepisami w tym zakresie.6) Wykonawca odpowiada za ewentualne szkody spowodowane podczas wykonywania usługi.7) Wykonawca we własnym zakresie będzie dokonywał zakupu, składu i załadunku materiałów do likwidacji gołoledzi.8) Zamawiający może zrezygnować z polecenia wykonania danego rodzaju usługi.9) Usługa będzie realizowana zgodnie z informacją o zimowym utrzymaniu dróg na terenie Gminy Krościenko Wyżne stanowiącą załącznik nr 7 do SWZ.7. Wymagania dotyczące sprzętu:1) Wykonawca wykonywał będzie przedmiot zamówienia sprzętem stanowiącym jego własność lub udostępnionym mu od innego podmiotu, wyposażonym w niezbędny osprzęt konieczny do prawidłowego wykonania przedmiotu zamówienia (zwany dalej jednostką).2) Jednostka musi być sprawna technicznie: dopuszczona do ruchu, zgodnie z właściwymi przepisami prawa, o mocy silnika min. 60 kM.3) Jednostka używana do wykonywania usługi objętej niniejszym zamówieniem powinna być wyposażona zgodnie z obowiązującymi przepisami w ostrzegawcze sygnały świetlne błyskowe barwy żółtej.4) Wykonawca na własny koszt wyposaży jednostki biorące udział w wykonaniu przedmiotu zamówienia w system monitorująco-kontrolujący pracy jednostki (nadajnik GPS lub wideorejestrator) - dalej „System”- pozwalający na weryfikację tras przejazdu związanych z realizacją umowy. System powinien umożliwiać pozyskiwanie na bieżąco (podgląd on-line) i minimum 30 dni wstecz informacji dotyczących pracy pojazdów wraz z datą i godziną świadczenia usługi. System musi umożliwiać ciągły monitoring pojazdów w czasie rzeczywistym, a także dostęp do danych archiwalnych (przynajmniej 30 dni wstecz) z możliwością ich zarchiwizowania na komputerach w siedzibie Zamawiającego.5) W celu wykonania przedmiotu zamówienia Wykonawca:a) w przypadku awarii lub uszkodzenia jednostki zapewni jednostkę zastępczą;b) zapewni całodobowo możliwość kontaktu telefonicznego.6) Wykonawca ponosi odpowiedzialność za właściwe zabezpieczenie wykonania usługi, bezpieczeństwo ruchu, oznakowanie pojazdów, utrudnienia w ruchu, ewentualne szkody wyrządzone osobom trzecim z tego tytułu w związku z wykonywanymi usługi objętej umową.8. Przedmiot umowy realizowany przez wykonawcę musi spełniać wymogi dostępności. Zapewnienie dostępności dotyczy w szczególności zgodności z przepisami prawa, w tym zwłaszcza z art. 6 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz. U. z 2020 r. poz. 1062). Wykonawca zapewnia dostępność poprzez włączanie do zespołów odpowiedzialnych za realizację przedmiotu umowy przedstawicieli wykonawcy wyznaczonych do spraw dostępności.„Zimowe utrzymanie dróg, parkingów i placów gminnych na terenie Gminy Krościenko Wyżne” obejmującej w szczególności::1) odśnieżanie dróg gminnych publicznych wraz z ich elementami zgodnie z wykazem stanowiącym załącznik nr 5 do SWZ;2) odśnieżanie dróg gminnych wewnętrznych, parkingów i placów zgodnie z wykazem stanowiącym załącznik nr 5 do SWZ;3) usuwanie gołoledzi mieszanką piaskowo-solną na drogach gminnych publicznych wraz z ich elementami zgodnie z wykazem stanowiącym załącznik nr 5 do SWZ.4) usuwanie gołoledzi mieszanką piaskowo-solną z dróg gminnych wewnętrznych, parkingów i placów zgodnie z wykazem stanowiącym załącznik nr 5 do SWZ.5) odśnieżanie dróg gminnych publicznych wraz z ich elementami z usuwaniem gołoledzi mieszanką piaskowo-solną zgodnie z wykazem stanowiącym załącznik nr 5 do SWZ.6) odśnieżanie dróg gminnych wewnętrznych, parkingów i placów z usuwaniem gołoledzi mieszanką piaskowo-solną zgodnie z wykazem stanowiącym załącznik nr 5 do SWZ.7) wywóz śniegu i błota pośniegowego z dróg gminnych – 17 h.8) uprzątnięcie materiału użytego do zimowego utrzymaniu dróg gminnych i ich elementów – 4,00 km.2. Elementami dróg gminnych i powiatowych są:1) drogi dla pieszych (chodnik) niepołożone bezpośrednio przy granicy nieruchomości będących własnością prywatną,2) zatoki przystankowe,3) chodniki pod wiatami przystankowymi.3. Informacje ogólne:Długość dróg i powierzchnia parkingów i placów objętych zimowym utrzymaniem:1) długość dróg powiatowych wraz z ich elementami – 9,152 km,2) długość dróg gminnych publicznych wraz z ich elementami – 8,497 km,3) długość dróg gminnych wewnętrznych – 15,917 km,4) powierzchnia parkingów i placów – 13556 m2.4. Szczegółowy wykaz dróg gminnych i powiatowych wraz z ich elementami objętych planem zimowego utrzymania w Gminie Krościenko Wyżne w sezonie zimowym 2024/2025 określony został w załączniku nr 5 do SWZ.5. Przewidywana częstotliwość świadczenia usługi w okresie obowiązywania umowy została określona w formularzu cenowym.6. Informacje dodatkowe dotyczące przedmiotu zamówienia1) Sposób i czas realizacji zamówienia:a) zadanie będzie realizowane każdorazowo po uprzednim telefonicznym wydaniu dyspozycji przez upoważnionego pracownika Urzędu Gminy;b) czas rozpoczęcia pracy od wydania dyspozycji do 1 godziny;c) wykonaniu zleconego zakresu usług w danym dniu Wykonawca każdorazowo powiadomi upoważnionego pracownika Urzędu Gminy najpóźniej do godziny 10:00 następnego dnia drogą elektroniczną;d) średnia prędkość pojazdu przy odśnieżaniu – 15 km/h;e) średnia prędkość pojazdu przy likwidacji śliskości jezdni – 25 km/h;f) średnia prędkość pojazdu przy odśnieżaniu z usuwaniem gołoledzi – 20 km/h;g) likwidacja śliskości jezdni przy użyciu soli oraz mieszanki piasku i soli, przy czym zawartość soli w mieszance nie powinna być mniejsza niż 30%;h) szerokość posypywania powinna obejmować minimum 90 % rzeczywistej szerokości nawierzchni jezdni liczonej od osi jezdni;i) szerokość odśnieżania obejmuje całą szerokość jezdni łącznie z zatokami przystankowymi, skrzyżowaniami i chodnikami na obiektach mostowych.2) Wykonawca zobowiązany jest wykonywać przedmiot zamówienia zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawnymi, przepisami BHP, z zachowaniem należytej staranności, zgodnie ze swoją najlepszą wiedzą i doświadczeniem, w sposób nieutrudniający ruchu drogowego ponad miarę utrudnień wynikających i związanych z należytą starannością przedmiotu umowy, i postanowieniami umowy i SWZ.3) Szerokość i wielkość pojazdów używanych podczas wykonywania przedmiotu zamówienia powinna być dostosowana do parametrów dróg i chodników, które są objęte usługą, tj. do ich szerokości, rodzaju nawierzchni oraz ograniczeń tonażowych.4) Sprzęt używany podczas wykonywania przedmiotu zamówienia powinien być wyposażony zgodnie z obowiązującymi przepisami w ostrzegawcze sygnały świetlne błyskowe barwy żółtej.5) Sprzęt używany podczas wykonywania przedmiotu zamówienia powinien być sprawny technicznie i dopuszczony do ruchu drogowego zgodnie z obowiązującymi przepisami w tym zakresie.6) Wykonawca odpowiada za ewentualne szkody spowodowane podczas wykonywania usługi.7) Wykonawca we własnym zakresie będzie dokonywał zakupu, składu i załadunku materiałów do likwidacji gołoledzi.8) Zamawiający może zrezygnować z polecenia wykonania danego rodzaju usługi.9) Usługa będzie realizowana zgodnie z informacją o zimowym utrzymaniu dróg na terenie Gminy Krościenko Wyżne stanowiącą załącznik nr 7 do SWZ.7. Wymagania dotyczące sprzętu:1) Wykonawca wykonywał będzie przedmiot zamówienia sprzętem stanowiącym jego własność lub udostępnionym mu od innego podmiotu, wyposażonym w niezbędny osprzęt konieczny do prawidłowego wykonania przedmiotu zamówienia (zwany dalej jednostką).2) Jednostka musi być sprawna technicznie: dopuszczona do ruchu, zgodnie z właściwymi przepisami prawa, o mocy silnika min. 60 kM.3) Jednostka używana do wykonywania usługi objętej niniejszym zamówieniem powinna być wyposażona zgodnie z obowiązującymi przepisami w ostrzegawcze sygnały świetlne błyskowe barwy żółtej.4) Wykonawca na własny koszt wyposaży jednostki biorące udział w wykonaniu przedmiotu zamówienia w system monitorująco-kontrolujący pracy jednostki (nadajnik GPS lub wideorejestrator) - dalej „System”- pozwalający na weryfikację tras przejazdu związanych z realizacją umowy. System powinien umożliwiać pozyskiwanie na bieżąco (podgląd on-line) i minimum 30 dni wstecz informacji dotyczących pracy pojazdów wraz z datą i godziną świadczenia usługi. System musi umożliwiać ciągły monitoring pojazdów w czasie rzeczywistym, a także dostęp do danych archiwalnych (przynajmniej 30 dni wstecz) z możliwością ich zarchiwizowania na komputerach w siedzibie Zamawiającego.5) W celu wykonania przedmiotu zamówienia Wykonawca:a) w przypadku awarii lub uszkodzenia jednostki zapewni jednostkę zastępczą;b) zapewni całodobowo możliwość kontaktu telefonicznego.6) Wykonawca ponosi odpowiedzialność za właściwe zabezpieczenie wykonania usługi, bezpieczeństwo ruchu, oznakowanie pojazdów, utrudnienia w ruchu, ewentualne szkody wyrządzone osobom trzecim z tego tytułu w związku z wykonywanymi usługi objętej umową.8. Przedmiot umowy realizowany przez wykonawcę musi spełniać wymogi dostępności. Zapewnienie dostępności dotyczy w szczególności zgodności z przepisami prawa, w tym zwłaszcza z art. 6 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz. U. z 2020 r. poz. 1062). Wykonawca zapewnia dostępność poprzez włączanie do zespołów odpowiedzialnych za realizację przedmiotu umowy przedstawicieli wykonawcy wyznaczonych do spraw dostępności.
Kod CPV: 90620000-9
Sekcja III - Warunki udziału
Opis warunków udziału: Dotyczy części 1 i 2:1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na zasadach określonych w Rozdziale IX SWZ, oraz spełniają określone przez Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu.2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.Rozpatrywane będą oferty, w których Wykonawca oświadczy, że spełnia warunek dotyczący zdolności do występowania w obrocie gospodarczym.2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.Rozpatrywane będą oferty, w których Wykonawca oświadczy, że spełnia warunek dotyczący uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów.3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:Rozpatrywane będą oferty, w których Wykonawca oświadczy, że spełnia warunek dotyczący sytuacji ekonomicznej lub finansowej oraz wykaże, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej (suma gwarancyjna co najmniej 300 000,00 zł słownie: trzysta tysięcy złotych 00/100) w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej. Okres ważności polisy lub innego dokumentu ubezpieczenia musi obejmować co najmniej przewidziany przez zamawiającego w SWZ okres realizacji zadania. Jeżeli ważność polisy wygasa przed terminem wykonania zamówienia, Wykonawca winien dołączyć do oferty oświadczenie o przedłożeniu Zamawiającemu aktualnego dokumentu ubezpieczenia niezwłocznie po wygaśnięciu polisy/innego dokumentu ubezpieczenia.4) zdolności technicznej lub zawodowej:Rozpatrywane będą oferty, w których Wykonawca oświadczy, że spełnia warunek udziału w postępowaniu dotyczący zdolności technicznej lub zawodowej oraz wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował narzędziami, wyposażeniem zakładu i urządzeniami technicznymi niezbędnymi do realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami, a w szczególności:a) pojazdem z pługiem do odśnieżania dróg – minimum 1 szt.b) piaskarką – minimum 1 szt.;c) pojazdem z pługiem do odśnieżania chodników o szerokości pługa ok. 1,2 m – minimum 1 szt.;d) koparko-ładowarką – minimum 1 szt.;e) samochodem samowyładowczym – minimum 1 szt.;3. Zamawiający, w stosunku do Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, w odniesieniu do warunku dotyczącego zdolności technicznej lub zawodowej – dopuszcza łączne spełnianie warunku przez Wykonawców.4. Zamawiający może na każdym etapie postępowania, uznać, że wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez wykonawcę sprzecznych interesów, w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.
Sekcja IV - Procedura
Tryb udzielenia zamówienia:
Termin składania ofert:
Podobne przetargi
- Usługi związane z zimowym utrzymaniem dróg powiatowych na terenie powiatu wągrowieckiego w sezonie zimowym 2024/2025 - Zadanie nr 2
- Usługi związane z zimowym utrzymaniem dróg powiatowych na terenie powiatu wągrowieckiego w sezonie zimowym 2024/2025 - Zadanie nr 5
- Zimowe utrzymanie dróg i ulic powiatowych na terenie powiatu łaskiego w sezonie zimowym 2024/2025