Przetargi.pl
Zaprojektowanie i wykonanie instalacji fotowoltaicznych na potrzeby Nadleśnictwa Jamy

  • Adres: 86-318 Rogóźno, Jamy 5
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 564689732
  • Data zamieszczenia: 2024-10-31
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

Nazwa zamawiającego: Nadleśnictwo Jamy

Adres: 86-318 Rogóźno, Jamy 5

Adres email: jamy@torun.lasy.gov.pl

Telefon: 564689732

Sekcja II - Przedmiot zamówienia

Nazwa zamówienia: Zaprojektowanie i wykonanie instalacji fotowoltaicznych na potrzeby Nadleśnictwa Jamy

Opis zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie i wykonanie instalacji fotowoltaicznych wg poniższych części zamówienia:Część zamówienia nr 1Zaprojektowanie i wykonanie instalacji fotowoltaicznej dla potrzeb budynku biurowego Nadleśnictwa Jamy zlokalizowanego w m. Jamy 5, gm. Rogóźno, działka ew. nr 3071/10.Wymagania względem formy i zakresu projektu oraz wymagania realizacyjne przedstawia program funkcjonalno-użytkowy (PFU) będący załącznikiem nr 12 do SWZ.2. Miejsce realizacji:Część zamówienia nr 1 - m. Jamy 5, gm. Rogóźno, działka ew. nr 3071/103. Szczegółowy zakres robót został określony w oparciu o: Programy Funkcjonalno-Użytkowe (PFU) stanowiące załączniki nr 15-19 do SWZ.4. Postanowienia ogólne dot. przedmiotu zamówienia:a) Zamawiający nie przewiduje udzielenia zamówień, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt. 7 uPzp,b) Zamawiający nie dopuszcza rozliczeń w walutach obcych.c) Zamawiający nie przewiduje wymagań, o których mowa w art. 96 ust. 2 pkt. 2 ustawy Pzp.d) Zamawiający nie zastrzega możliwości ubiegania się o udzielenie zamówienia wyłącznie przez Wykonawców, o których mowa w art. 94 ustawy Pzp.e) Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów udziału w postępowaniu,z wyjątkiem sytuacji, o której mowa w art. 261 PZP.f) Podwykonawstwo- Zamawiający nie stawia wymogu osobistego wykonania przez wykonawcę kluczowych zadań, o których mowa w art. 60 i art. 121 ustawy Pzp.- Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcy. W takim przypadku Wykonawca zobowiązany jest do wskazania w swojej ofercie części zamówienia (zakresu), których wykonanie zamierza powierzyć Podwykonawcom wraz z podaniem firm tych Podwykonawców.- Jeżeli powierzenie Podwykonawcy wykonania części zamówienia na roboty budowlane lub usługi następuje w trakcie jego realizacji, Wykonawca na żądanie Zamawiającego przedstawi oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp lub podmiotowe środki dowodowe dotyczące tego Podwykonawcy.- Jeżeli Zamawiający stwierdzi, że wobec danego Podwykonawcy zachodzą podstawy wykluczenia, Wykonawca obowiązany jest w terminie wskazanym przez Zamawiającego, zastąpić tego Podwykonawcę pod rygorem niedopuszczenia tego Podwykonawcy do realizacji części zamówienia.- Jeżeli zmiana albo rezygnacja z Podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby Wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 118 ust. 1 ustawy Pzp, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, Wykonawca jest obowiązany wykazać Zamawiającemu, że proponowany inny Podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż Podwykonawca, na którego zasoby wykonawca powoływał się w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia.- Powierzenie wykonania części zamówienia Podwykonawcom nie zwalnia Wykonawcy z odpowiedzialności za należyte wykonanie tego zamówienia.- Zasady zawierania umów o podwykonawstwo oraz bezpośrednia zapłata wynagrodzenia podwykonawcy lub dalszemu podwykonawcy zostały szczegółowo opisane w art. 463-465 ustawy Pzp.g) Zamawiający stosownie do art. 95 ustawy Pzp, wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie stosunku pracy osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia, których wykonanie polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974r. Kodeks pracy. Wymóg ten dotyczy osób, które wykonują czynności bezpośrednio związane z realizacją zamówienia, tj. czynności polegające na montażu systemów fotowoltaicznych. Wymóg ten nie dotyczy osób sprawujących nadzór nad robotami budowlanymi, kierowników robót, osób sprawujących obsługę geodezyjną czy dostawców materiałów.h) Wykonawca lub podwykonawca zatrudni wyżej wymienione osoby na okres realizacji zamówienia. W przypadku rozwiązania stosunku pracy przed zakończeniem tego okresu, zobowiązuje się do niezwłocznego zatrudnienia na to miejsce innej osoby.i) Sposób weryfikacji zatrudnienia osób, o których mowa w pkt. g):- roboty budowlane będą świadczone przez osoby wymienione w wykazie osób uczestniczących w realizacji zamówienia, który stanowi Załącznik nr 8 do SWZ,- Wykonawca w terminie do 5 dni licząc od dnia podpisania umowy będzie zobowiązany do przedstawienia Zamawiającemu dokumentów potwierdzających sposób zatrudnienia ww. osób (zanonimizowanych kopii umów o pracę), a także oświadczenie, że ww. osoby są zatrudnione na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974r. Kodeks pracy z uwzględnieniem minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie art. 2 ust. 3-5 ustawy z dnia 10 października 2002r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę przez cały okres realizacji przedmiotu zamówienia, liczby zatrudnionych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu;- Wykonawca na każde pisemne żądanie Zamawiającego w terminie do 5 dni roboczych przedkładał będzie Zamawiającemu raport stanu i sposobu zatrudnienia ww. osób, oświadczenia zatrudnionych osób o otrzymaniu pensji, dowody odprowadzenia składek ZUS, przez cały okres realizacji zamówienia.j) Sankcje z tytułu niespełnienia wymagań w zakresie zatrudnienia osób, o których mowa w pkt. g):- w przypadku nieprzedstawienia w terminie informacji, o której mowa w pkt. i), Wykonawca będzie każdorazowo płacił Zamawiającemu karę w wysokości3 000,00zł.- w przypadku niewywiązania się Wykonawcy z obowiązku zatrudnienia osób wykonujących czynności opisane w przedmiarach robót na umowę o pracę, Wykonawca będzie zobowiązany do zapłacenia kary umownej Zamawiającemu, w wysokości 5 000,00zł,- w uzasadnionych przypadkach, nie z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy, możliwe jest zastąpienie ww. osoby lub osób inną osobą lub innymi osobami pod warunkiem, że spełnione zostaną wszystkie powyższe wymagania co do sposobu zatrudnienia na okres realizacji zamówienia określone przez Wykonawcę w ofercie.k) Wizja lokalna- Zamawiający przewiduje konieczność odbycia przez Wykonawcę wizji lokalnej terenu objętego robotami budowlanymi;- Miejsce odbycia wizji lokalnej:Część zamówienia nr 1 - m. Jamy 5, gm. Rogóźno, działka ew. nr 3071/10Część zamówienia nr 2 - m. Łąkorz 134B, gm. Biskupiec, działka ew. nr 3175, 3176- Termin wizji lokalnej: 19-20.09.2024r. w godzinach od 07:00 do 14:00- Zgłoszenie udziału w wizji lokalnej należy dokonać poprzez pocztę elektroniczną: jamy@torun.lasy.gov.pl- Wykonanie wizji lokalnej jest obowiązkowe;- Udział w wizji lokalnej zostanie udokumentowany poprzez sporządzenie informacji z odbycia wizji lokalnej, zgodnie z dyspozycją art. 79 ust. 2 PZP i z zachowaniem zasady pisemności, o której mowa w art. 7 pkt. 16 w związku z art. 20 ust. 1 PZP- Złożenie oferty bez odbycia wizji lokalnej skutkować będzie odrzuceniem oferty na podstawie art. 226 ust. 1 pkt. 18) PZP.l) Podane w dokumentacji, o której mowa w pkt. 3.3. SWZ nazwy własne nie mają na celu naruszenia art. 16 i 99 ustawy Pzp, a mają jedynie za zadanie sprecyzowanie oczekiwań jakościowych i technologicznych Zamawiającego. Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne pod warunkiem spełnienia przynajmniej tego samego poziomu technologicznego i wydajnościowego.m) Oprócz wymienionego w dokumentacji projektowej zakresu robót należy także przewidzieć: kierowanie budową, prace kontrolne i pomiarowe zgodnie z obowiązującymi normami, zabezpieczenie budowy w wodę i energię elektryczną, dostarczenia Zamawiającemu wymaganych protokołów, instrukcji, atestów, kart gwarancyjnych oraz geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej (jeżeli dotyczy).n) Wybór miejsca ewentualnego wywozu gruzu i innych odpadów wraz z ich utylizacją jest obowiązkiem Wykonawcy i stanowi jego koszt, niezależnie od zasugerowanej w przedmiarze robót odległości takiego wywozu.o) Załączony do SWZ Program funkcjonalno-użytkowy jest dokumentem jedynie pomocniczym dla Wykonawcy do sporządzenia własnych opracowań i nie zastępuje projektu budowlano-wykonawczego.p) Oferta musi obejmować cały zakres prac przewidzianych w SWZ i załącznikach do SWZ, w tym w szczególności w PFU.q) Zamawiający wymaga aby okres gwarancji jakości przedmiotu zamówienia nie był krótszy niż 120 miesięcy.r) Preferowany przez Zamawiającego czas reakcji serwisowej producenta do 48 godz. od zgłoszenia.s) Zamawiający wymaga aby termin płatności nie był krótszy niż 14 dni od daty otrzymania przez Zamawiającego faktury VAT.t) Zamawiający nie przewiduje możliwości skorzystania z Prawa Opcji.1. Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie i wykonanie instalacji fotowoltaicznych wg poniższych części zamówienia:Część zamówienia nr 2Zaprojektowanie i wykonanie instalacji fotowoltaicznej dla potrzeb Szkółki Leśnej Łąkorz zlokalizowanej w m. Łąkorz 134B, gm. Biskupiec, działka ew. nr 3175, 3176.Wymagania względem formy i zakresu projektu oraz wymagania realizacyjne przedstawia program funkcjonalno-użytkowy (PFU) będący załącznikiem nr 13 do SWZ.2. Miejsce realizacji:Część zamówienia nr 2 - m. Łąkorz 134B, gm. Biskupiec, działka ew. nr 3175, 31763. Szczegółowy zakres robót został określony w oparciu o: Programy Funkcjonalno-Użytkowe (PFU) stanowiące załączniki nr 15-19 do SWZ.4. Postanowienia ogólne dot. przedmiotu zamówienia:a) Zamawiający nie przewiduje udzielenia zamówień, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt. 7 uPzp,b) Zamawiający nie dopuszcza rozliczeń w walutach obcych.c) Zamawiający nie przewiduje wymagań, o których mowa w art. 96 ust. 2 pkt. 2 ustawy Pzp.d) Zamawiający nie zastrzega możliwości ubiegania się o udzielenie zamówienia wyłącznie przez Wykonawców, o których mowa w art. 94 ustawy Pzp.e) Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów udziału w postępowaniu,z wyjątkiem sytuacji, o której mowa w art. 261 PZP.f) Podwykonawstwo- Zamawiający nie stawia wymogu osobistego wykonania przez wykonawcę kluczowych zadań, o których mowa w art. 60 i art. 121 ustawy Pzp.- Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcy. W takim przypadku Wykonawca zobowiązany jest do wskazania w swojej ofercie części zamówienia (zakresu), których wykonanie zamierza powierzyć Podwykonawcom wraz z podaniem firm tych Podwykonawców.- Jeżeli powierzenie Podwykonawcy wykonania części zamówienia na roboty budowlane lub usługi następuje w trakcie jego realizacji, Wykonawca na żądanie Zamawiającego przedstawi oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp lub podmiotowe środki dowodowe dotyczące tego Podwykonawcy.- Jeżeli Zamawiający stwierdzi, że wobec danego Podwykonawcy zachodzą podstawy wykluczenia, Wykonawca obowiązany jest w terminie wskazanym przez Zamawiającego, zastąpić tego Podwykonawcę pod rygorem niedopuszczenia tego Podwykonawcy do realizacji części zamówienia.- Jeżeli zmiana albo rezygnacja z Podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby Wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 118 ust. 1 ustawy Pzp, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, Wykonawca jest obowiązany wykazać Zamawiającemu, że proponowany inny Podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż Podwykonawca, na którego zasoby wykonawca powoływał się w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia.- Powierzenie wykonania części zamówienia Podwykonawcom nie zwalnia Wykonawcy z odpowiedzialności za należyte wykonanie tego zamówienia.- Zasady zawierania umów o podwykonawstwo oraz bezpośrednia zapłata wynagrodzenia podwykonawcy lub dalszemu podwykonawcy zostały szczegółowo opisane w art. 463-465 ustawy Pzp.g) Zamawiający stosownie do art. 95 ustawy Pzp, wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie stosunku pracy osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia, których wykonanie polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974r. Kodeks pracy. Wymóg ten dotyczy osób, które wykonują czynności bezpośrednio związane z realizacją zamówienia, tj. czynności polegające na montażu systemów fotowoltaicznych. Wymóg ten nie dotyczy osób sprawujących nadzór nad robotami budowlanymi, kierowników robót, osób sprawujących obsługę geodezyjną czy dostawców materiałów.h) Wykonawca lub podwykonawca zatrudni wyżej wymienione osoby na okres realizacji zamówienia. W przypadku rozwiązania stosunku pracy przed zakończeniem tego okresu, zobowiązuje się do niezwłocznego zatrudnienia na to miejsce innej osoby.i) Sposób weryfikacji zatrudnienia osób, o których mowa w pkt. g):- roboty budowlane będą świadczone przez osoby wymienione w wykazie osób uczestniczących w realizacji zamówienia, który stanowi Załącznik nr 8 do SWZ,- Wykonawca w terminie do 5 dni licząc od dnia podpisania umowy będzie zobowiązany do przedstawienia Zamawiającemu dokumentów potwierdzających sposób zatrudnienia ww. osób (zanonimizowanych kopii umów o pracę), a także oświadczenie, że ww. osoby są zatrudnione na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974r. Kodeks pracy z uwzględnieniem minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie art. 2 ust. 3-5 ustawy z dnia 10 października 2002r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę przez cały okres realizacji przedmiotu zamówienia, liczby zatrudnionych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu;- Wykonawca na każde pisemne żądanie Zamawiającego w terminie do 5 dni roboczych przedkładał będzie Zamawiającemu raport stanu i sposobu zatrudnienia ww. osób, oświadczenia zatrudnionych osób o otrzymaniu pensji, dowody odprowadzenia składek ZUS, przez cały okres realizacji zamówienia.j) Sankcje z tytułu niespełnienia wymagań w zakresie zatrudnienia osób, o których mowa w pkt. g):- w przypadku nieprzedstawienia w terminie informacji, o której mowa w pkt. i), Wykonawca będzie każdorazowo płacił Zamawiającemu karę w wysokości3 000,00zł.- w przypadku niewywiązania się Wykonawcy z obowiązku zatrudnienia osób wykonujących czynności opisane w przedmiarach robót na umowę o pracę, Wykonawca będzie zobowiązany do zapłacenia kary umownej Zamawiającemu, w wysokości 5 000,00zł,- w uzasadnionych przypadkach, nie z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy, możliwe jest zastąpienie ww. osoby lub osób inną osobą lub innymi osobami pod warunkiem, że spełnione zostaną wszystkie powyższe wymagania co do sposobu zatrudnienia na okres realizacji zamówienia określone przez Wykonawcę w ofercie.k) Wizja lokalna- Zamawiający przewiduje konieczność odbycia przez Wykonawcę wizji lokalnej terenu objętego robotami budowlanymi;- Miejsce odbycia wizji lokalnej:Część zamówienia nr 1 - m. Jamy 5, gm. Rogóźno, działka ew. nr 3071/10Część zamówienia nr 2 - m. Łąkorz 134B, gm. Biskupiec, działka ew. nr 3175, 3176- Termin wizji lokalnej: 19-20.09.2024r. w godzinach od 07:00 do 14:00- Zgłoszenie udziału w wizji lokalnej należy dokonać poprzez pocztę elektroniczną: jamy@torun.lasy.gov.pl- Wykonanie wizji lokalnej jest obowiązkowe;- Udział w wizji lokalnej zostanie udokumentowany poprzez sporządzenie informacji z odbycia wizji lokalnej, zgodnie z dyspozycją art. 79 ust. 2 PZP i z zachowaniem zasady pisemności, o której mowa w art. 7 pkt. 16 w związku z art. 20 ust. 1 PZP- Złożenie oferty bez odbycia wizji lokalnej skutkować będzie odrzuceniem oferty na podstawie art. 226 ust. 1 pkt. 18) PZP.l) Podane w dokumentacji, o której mowa w pkt. 3.3. SWZ nazwy własne nie mają na celu naruszenia art. 16 i 99 ustawy Pzp, a mają jedynie za zadanie sprecyzowanie oczekiwań jakościowych i technologicznych Zamawiającego. Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne pod warunkiem spełnienia przynajmniej tego samego poziomu technologicznego i wydajnościowego.m) Oprócz wymienionego w dokumentacji projektowej zakresu robót należy także przewidzieć: kierowanie budową, prace kontrolne i pomiarowe zgodnie z obowiązującymi normami, zabezpieczenie budowy w wodę i energię elektryczną, dostarczenia Zamawiającemu wymaganych protokołów, instrukcji, atestów, kart gwarancyjnych oraz geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej (jeżeli dotyczy).n) Wybór miejsca ewentualnego wywozu gruzu i innych odpadów wraz z ich utylizacją jest obowiązkiem Wykonawcy i stanowi jego koszt, niezależnie od zasugerowanej w przedmiarze robót odległości takiego wywozu.o) Załączony do SWZ Program funkcjonalno-użytkowy jest dokumentem jedynie pomocniczym dla Wykonawcy do sporządzenia własnych opracowań i nie zastępuje projektu budowlano-wykonawczego.p) Oferta musi obejmować cały zakres prac przewidzianych w SWZ i załącznikach do SWZ, w tym w szczególności w PFU.q) Zamawiający wymaga aby okres gwarancji jakości przedmiotu zamówienia nie był krótszy niż 120 miesięcy.r) Preferowany przez Zamawiającego czas reakcji serwisowej producenta do 48 godz. od zgłoszenia.s) Zamawiający wymaga aby termin płatności nie był krótszy niż 14 dni od daty otrzymania przez Zamawiającego faktury VAT.t) Zamawiający nie przewiduje możliwości skorzystania z Prawa Opcji.

Kod CPV: 09331200-0

Sekcja III - Warunki udziału

Opis warunków udziału:

Sekcja IV - Procedura

Tryb udzielenia zamówienia:

Termin składania ofert:

Podobne przetargi

Powrót na stronę główną