Przetargi.pl
Zakup energii elektrycznej, sprzedaż energii elektrycznej z OZE wraz z usługą bilansowania handlowego

  • Adres: 63-200 Jarocin, Jarocińska 32
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 62 740 40 23, fax. 62 747 22 25
  • Data zamieszczenia: 2024-12-06
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

Nazwa zamawiającego: GMINA JAROCIN

Adres: 63-200 Jarocin, Jarocińska 32

Adres email: office@jarocin.pl

Telefon: 62 740 40 23

Sekcja II - Przedmiot zamówienia

Nazwa zamówienia: Zakup energii elektrycznej, sprzedaż energii elektrycznej z OZE wraz z usługą bilansowania handlowego

Opis zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest zakup energii elektrycznej, sprzedaż energii elektrycznej z OZE wraz z usługą bilansowania handlowego w planowanej szacowanej ilości około 932,906 MWh (+ 15 %) w okresie od dnia 1 stycznia 2025 r. do dnia 31 grudnia 2025 r. do obiektów podmiotów wskazanych w pkt 1 niniejszej specyfikacji warunków zamówienia jako Zamawiający. Zwiększenie wartości zamówienia nastąpi na zasadzie prawa opcji. Skorzystanie z prawa opcji dotyczy każdego z Zamawiających (niezależnie od siebie) wymienionych w pkt. I SWZ. Każdy z Zamawiających opisanych w pkt. I SWZ w ramach opcji może zlecić dodatkowe dostawy energii do równowartości 15 % ilości zamawianej energii elektrycznej w ramach zamówienia podstawowego wskazanego dla każdego Zamawiającego w Załączniku nr 10 do SWZ – Tabela PPE. Zasady, zakres i sposób skorzystania przez Zamawiającego z opcji:a) Zamawiający jest uprawniony do skorzystania z prawa opcji w przypadku: dodawanie PPE (konieczności podłączenia dodatkowych punktów poboru energii w wyniku dokonywania zmian w infrastrukturze Zamawiającego co może skutkować zwiększeniem zapotrzebowania na dostawy energii elektrycznej),  konieczności zwiększenia mocy umownej dla istniejących już punktów poboru w przypadku dokonywania modernizacji obiektów lub konieczności zmiany ich przeznaczenia.  konieczności zwiększenia zapotrzebowania na energię elektryczną w okresach intensywnego użytkowania (np. zimą lub latem) spowodowane np: zwiększonym wykorzystaniem ogrzewania lub klimatyzacji. wystąpienie sytuacji kryzysowych takich jak pandemie czy klęski żywiołowe, które mogą wymusić na zamawiającym zwiększenie dostaw energii w celu zapewnienia ciągłości działania zamawiającego. wystąpienia zmian w przepisach prawnych mogących wprowadzać dodatkowe wymagania dotyczące zużycia energii b) skorzystanie z opcji następuje na podstawie jednostronnego oświadczenia woli Zamawiającego, ze wskazaniem zakresu zmian opisanych w lit. a powyżej,c) Zamawiający może jednokrotnie lub wielokrotnie skorzystać z opcji, do wyczerpania wartości wskazanej w § 6 ust. 1 pkt 2 Umowy,d) opcja będzie rozliczana według cen jednostkowych na zasadach złożonej oferty dla zamówienia podstawowego, z zastrzeżeniem zmian wynagrodzenia opisanych w § 8 Umowy,e) prawo opcji jest uprawnieniem Zamawiającego, z którego może skorzystać. W przypadku nieskorzystania przez Zamawiającego z prawa opcji Wykonawcy nie przysługują żadne roszczenia z tego tytułu.Wskazana ilość energii elektrycznej jest wielkością szacunkową i może ulec zmianie w zależności od rzeczywistych potrzeb. Zamawiający zastrzega sobie prawo nie wykorzystania całości zamówienia w okresie objętym umową, przy czym gwarantuje realizację zamówienia na poziomie co najmniej 85 % planowanej szacowanej ilości energii elektrycznej. Zamawiający ma prawo zrezygnować w trakcie trwania umowy, z zakupu energii elektrycznej do części punktów poboru energii nie większej niż 15% deklarowanego rocznego zużycia energii z zachowaniem umownych warunków handlowych, w następujących przypadkach:- likwidacji punktu poboru,- montażu w punkcie poboru energii instalacji odnawialnego źródła energii.Zamawiający informuje, że prognoza zużycia energii wskazana powyżej oraz Załączniku nr 10 do SWZ stanowi jedynie przybliżoną wartość, która w trakcie wykonywania umowy może ulec zwiększeniu lub zmniejszeniu w stosunku do prognoz dotyczących odbiorcy końcowego. Faktyczne zużycie energii uzależnione będzie wyłącznie od rzeczywistych potrzeb odbiorcy końcowego, z tym że niezależnie od ilości zużycia Wykonawca zobowiązany jest w każdym przypadku stosować zaoferowane w przetargu ceny energii. Wykonawca nie może dochodzić od Zamawiającego żadnych roszczeń finansowych (odszkodowania), jeżeli w okresie obowiązywania umowy Zamawiający zakupi od Wykonawcy mniejszą lub większą ilość energii elektrycznej niż prognozowana ilość energii wskazana w SWZ, w szczególności spowodowanej zwiększeniem lub zmniejszeniem przewidywanego poboru energii dla odbiorcy końcowego, zmianą grupy taryfowej, zmianą mocy zamówionej lub parametrów technicznych Punktu Poboru Energii, faktycznym poborem energii w Punkcie Energii. Energia elektryczna musi spełniać parametry techniczne zgodne z zapisami ustawy Prawo energetyczne oraz rozporządzeniami wykonawczymi do tej ustawy oraz Polskimi Normami. Zamawiający informuje, iż dla większości punktów odbioru jest to kolejna zmiana sprzedawcy energii elektrycznej. Zamawiający zastrzega sobie montaż odnawialnych źródeł energii na wybranych przez siebie obiektach.Wykonawca jednocześnie będzie zobowiązany do zakupu, wraz z usługą bilansowania handlowego, energii elektrycznej wytwarzanej w instalacjach OZE Zamawiającego w okresie od 1 stycznia 2025 r. do 31 grudnia 2025 r. Umowa może być rozwiązana przez Zamawiającego w stosunku do części punktów poboru energii w przypadku określonym w § 6 ust. 6 umowy.UWAGA! Przedmiot zamówienia nie obejmuje usługi dystrybucji energii elektrycznej. Dystrybutorem energii dla obiektów wymienionych w zestawieniu jest Energa Operator S.A. oddział w Gdańsku. Podmiotem koordynującym zakup energii elektrycznej jest Energia Jarocin Sp. z o. o. (ul. Kasztanowa 18, 63-200 Jarocin) – lider Klastra Energia Jarocin. Wszelkie pisma i faktury należy przesyłać na adres spółki Energia Jarocin. Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia stanowi Załącznik nr 10 do SWZ - Zestawienie obiektów objętych zakupem energii elektrycznej. Szczegółowe zasady realizacji zamówienia zawiera Wzór umowy. 2. Z Rozwiązania równoważne: 1) W przypadku, gdyby Zamawiający użył w opisie przedmiotu zamówienia normy, aprobaty, specyfikacje techniczne i systemy odniesienia, o których mowa w art. 101 ustawy PZP należy rozumieć je jako przykładowe. Zamawiający zgodnie z art. 101 ust. 4 ustawy PZP dopuszcza w każdym przypadku zastosowanie rozwiązań równoważnych opisywanym w treści SWZ. Każdorazowo, gdy wskazana jest w niniejszej SWZ lub załącznikach do SWZ norma, należy przyjąć, że w odniesieniu do niej użyto sformułowania „lub równoważna”. We wszystkich miejscach SWZ i załącznikach do SWZ, w których użyto przykładowego znaku towarowego, patentu, pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego Wykonawcę, lub jeżeli Zamawiający opisał przedmiot zamówienia przez odniesienie do norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2) oraz ust. 3 PZP, a w każdym przypadku, działając zgodnie z art. 99 ust. 6 i art. 101 ust. 4 PZP, Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne w stosunku do określonych w SWZ i w załącznikach do SWZ, oznaczając takie wskazania lub odniesienia odpowiednio wyrazami „lub równoważny” lub „lub równoważne", pod warunkiem zapewnienia parametrów nie gorszych niż określone w opisie przedmiotu zamówienia. Rozwiązanie równoważne jest także dopuszczalne w sytuacji, gdyby wyraz „równoważny” lub „równoważne” nie znalazło się w opisie przedmiotu zamówienia.Równoważność polega na możliwości zaoferowania przedmiotu zamówienia o nie gorszych parametrach technicznych, konfiguracjach, wymaganiach normatywnych, funkcjonalnych itp. W szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia mogą być podane niektóre charakterystyczne dla producenta wymiary. Nazwy własne producentów materiałów i urządzeń podane w szczegółowym opisie, należy rozumieć jako preferowanego typu w zakresie określenia minimalnych wymagań jakościowych. Nie są one wiążące i można dostarczyć elementy równoważne, które posiadają co najmniej takie same lub lepsze normy, parametry techniczne; jakościowe, funkcjonalne, będą tożsame tematycznie i o takim samym przeznaczeniu oraz nie obniżą określonych w opisie przedmiotu zamówienia standardów.Wszelkie „produkty" pochodzące od konkretnych producentów, określają minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe, jakim muszą odpowiadać towary, by spełnić wymagania stawiane przez Zamawiającego i stanowią wyłącznie wzorzec jakościowy przedmiotu zamówienia. Poprzez zapis minimalnych wymagań parametrów jakościowych Zamawiający rozumie wymagania towarów zawarte w ogólnie dostępnych źródłach, katalogach, stronach internetowych producentów. Operowanie przykładowymi nazwami producenta ma jedynie na celu doprecyzowanie poziomu oczekiwań Zamawiającego w stosunku do określonego rozwiązania. Tak więc, posługiwanie się nazwami producentów/produktów/ ma wyłącznie charakter przykładowy. Zamawiający, przy opisie przedmiotu zamówienia wskazując oznaczenie konkretnego producenta (dostawcy) lub konkretny produkt, dopuszcza jednocześnie produkty równoważne o parametrach jakościowych i cechach użytkowych, co najmniej na poziomie parametrów wskazanego produktu, uznając tym samym każdy produkt o wskazanych parametrach lub lepszych. W takiej sytuacji Zamawiający wymaga złożenia wraz z ofertą stosownych dokumentów, uwiarygodniających te materiały lub urządzenia. Będą one podlegały ocenie w trakcie badania oferty.Zamawiający zobowiązuje Wykonawców do wykazania rozwiązań równoważnych do zastosowania w stosunku do dokumentacji postępowania. W myśl art. 101 ust. 5 PZP Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne (w sytuacji, gdy opis przedmiotu zamówienia odnosi się do norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2) i ust. 3 PZP), obowiązany jest udowodnić w ofercie, że oferowane przez niego dostawy spełniają wymagania określone w SWZ. Brak wskazania tych elementów będzie traktowane, jako wybór elementów opisanych w SWZ (w tym w załącznikach do SWZ).

Kod CPV: 09310000-5

Sekcja III - Warunki udziału

Opis warunków udziału:

Sekcja IV - Procedura

Tryb udzielenia zamówienia:

Termin składania ofert:

Podobne przetargi

Powrót na stronę główną