- Adres: 71-627 Szczecin, 1 Maja 41
- Województwo: zachodniopomorskie
- Telefon/fax: tel. +48 607 900 412
- Data zamieszczenia: 2025-02-03
- Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe
Sekcja I - Zamawiający
Nazwa zamawiającego: Fabryka Wody sp. z o.o. w Szczecinie
Adres: 71-627 Szczecin, 1 Maja 41
Adres email: zamowieniapubliczne@fabrykawody.eu
Telefon: +48 607 900 412
Strona internetowa: www.fabrykawody.eu
Sekcja II - Przedmiot zamówienia
Nazwa zamówienia: ŚWIADCZENIE USŁUG Z ZAKRESU FIZYCZNEJ OCHRONY OSÓB I MIENIA W OBIEKCIE SPÓŁKI FABRYKA WODY SP. Z O.O., POŁOŻONYM PRZY UL. 1 MAJA 41 W SZCZECINIE
Opis zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług z zakresu fizycznej ochrony osób i mienia w obiektach i na terenach podległych spółce Fabryka Wody Sp. z o.o., zlokalizowanych w Szczecinie przy ul. 1 Maja 41 (71-644).2. Wykaz obszarów i obiektów objętych przedmiotem zamówienia, zwanych dalej „obiektem” lub „kompleksem”:1) nieruchomości przy ul. 1 Maja 41 w Szczecinie wraz z terenem przylegającym (tzw. Floating Garden);2) parkingi przynależne do obiektu wskazanego w pkt 1 powyżej, usytuowane przy ul. 1 Maja 41 w Szczecinie;3) obszar zewnętrzny wzdłuż nasadzeń zieleni oraz fasad budynków wraz z terenem przed obiektem od strony ul. 1 Maja 41, a także od strony ul. Szczanieckiej w Szczecinie.3. W ramach realizacji przedmiotu zamówienia Wykonawca zobowiązany jest oddelegować osoby świadczące usługi ochrony na terenie obiektu, w łącznym wymiarze 60 godzin dziennie, w rotacji na trzy stanowiska.4. Wykonawca zobowiązany będzie do:1) zapewnienia ochrony zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa oraz warunkami umowy, tj. przede wszystkim:a) ustawą z dnia 22 sierpnia 1997 r. o ochronie osób i mienia (2021 r. poz. 1995, z 2024 r. poz. 1907),b) rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 7 września 2010 r. w sprawie wymagań, jakim powinna odpowiadać ochrona wartości pieniężnych przechowywanych i transportowanych przez przedsiębiorców i inne jednostki organizacyjne (Dz.U. z 2016 r. poz. 793 ze zm.), z uwzględnieniem ewentualnych zmian w przepisach w trakcie realizacji zamówienia,2) oddelegowania minimum pięciu osób do bezpośredniej realizacji niniejszego zamówienia, 3) przydzielenia do realizacji zadań osób odpowiednio przeszkolonych,4) wyposażenia osób oddelegowanych do realizacji zamówienia w jednolite ubrania (zgodnie z obowiązującymi przepisami), odpowiednie do prowadzenia działań w warunkach zmiennych temperatur (kurtka, spodnie, jasnoniebieska koszula, buty o podeszwie wykonanej z tworzyw sztucznych, bez ostrych krawędzi i podkuć, z wyłączeniem butów wizytowych), z widocznymi logotypami Wykonawcy,5) zapewnienia uczestnictwa osób oddelegowanych do realizacji zamówienia w szkoleniach i zebraniach organizacyjnych organizowanych przez Zamawiającego oraz czynnego udziału w ćwiczeniach próbnej ewakuacji obiektu (o terminach zdarzeń Zamawiający będzie informował Wykonawcę ze stosownym wyprzedzeniem),6) poinformowania osób przez niego oddelegowanych do pełnienia obowiązków o przysługujących im prawach i obowiązkach wynikających z przepisów o ochronie osób i mienia,7) zapoznania (przed przystąpieniem do wykonywania obowiązków służbowych) wszystkich osób skierowanych do realizacji zamówienia ze szczegółowymi zdaniami i regulacjami wewnętrznymi Zamawiającego (dostępnymi na dzień zawarcia umowy) dotyczącymi ochrony oraz podpisania oświadczeń, zgód i innych dokumentów wymaganych prawem lub wewnętrznymi przepisami Zamawiającego,8) wyrażenia zgody na powierzenie funkcji koordynatora działań w zakresie BHP, specjaliście BHP wskazanemu przez Zamawiającego, na podstawie art. 208 ustawy dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks Pracy,9) zainstalowania we wskazanych przez Zamawiającego miejscach systemu kontroli dotykowej – stałych punktów kontrolnych (w ilości co najmniej 10), które będą wyznaczały trasę obchodów, a obecność pracowników ochrony będzie potwierdzana każdorazowo przy pomocy czytników elektronicznych; w przypadku niewykonania czynności potwierdzenia system ma zagwarantować powiadomienie grupy interwencyjnej i jej przyjazd w celu wyjaśnienia niestosowania procedury, Zamawiający dopuszcza instalację innego niż opisany systemu, który zagwarantuje realizację wymagań Zamawiającego w tym zakresie,10) podłączenie systemów alarmowych ppoż. Zamawiającego do stacji monitorowania alarmów Wykonawcy i ich stałe monitorowanie. Zapewnienie niezakłóconej transmisji alarmów pożarowych i sygnałów uszkodzeniowych do właściwej jednostki Państwowej Straży Pożarnej, 11) szkolenia osób oddelegowanych do realizacji zamówienia w zakresie profesjonalnej obsługi klienta i postepowania w sytuacjach trudnych,12) przedstawienia grafiku pełnienia służby oraz wskazania osób oddelegowanych na kolejny miesiąc, co najmniej 5 dni przed zakończeniem miesiąca poprzedzającego; a w przypadku zmian w grafiku przedłożenia grafiku w terminie 3 dni przed planowanym wprowadzeniem zmiany, chyba że zmiana wynikła ze zdarzenia losowego o charakterze nagłym,13) przekazania Zamawiającemu listy osób, które będą wykonywać zadania, 14) informowania przedstawiciela Zamawiającego o ewentualnych zmianach w grafiku oraz zmianach osób sprawujących ochronę,15) dopilnowania, aby osoby wyznaczone do ochrony obiektu stawiały się do pracy w godzinach określonych przez Zamawiającego,16) wystawienia posterunków stacjonarno-obchodowych w systemie całodobowym we wszystkie dni tygodnia, dni ustawowo wolne od pracy i święta na trzech stanowiskach wyznaczonych przez Zamawiającego (zgodnie z tabelą w ust. 16),17) niezwłocznego zapewnienia interwencji zmotoryzowanego patrolu interwencyjnego w razie zagrożenia (napad, włamanie, powódź itp.) w ilości do 10 interwencji w miesiącu,18) dojazdu patrolu, o którym mowa w punkcie poprzedzającym, do obiektu nie później niż w czasie 12 minut od momentu zawiadomienia o powstałym zagrożeniu,19) wskazania koordynatora usług ochrony (szefa ochrony), do którego będzie należało w szczególności:a) kontrolowanie osób wykonujących bezpośrednio usługi ochrony, nie rzadziej niż raz w tygodniu, co zostanie odnotowane w księdze raportów dziennych, b) współpraca z przedstawicielami Zamawiającego w zakresie całokształtu działań związanych z wykonaniem umowy,20) przekazywania Zamawiającemu wszystkich niezbędnych informacji mających wpływ na realizację zamówienia oraz niezwłocznego udzielania odpowiedzi, w formie pisemnej, na zgłaszane przez Zamawiającego – za pośrednictwem poczty elektronicznej – uwagi dotyczące realizacji przedmiotu zamówienia,21) zapewnienia – w wypadkach nieobecności (usprawiedliwionej lub nieusprawiedliwionej) osób skierowanych do realizacji zamówienia – innych osób przeszkolonych przez Wykonawcę.
Kod CPV: 79710000-4
Sekcja III - Warunki udziału
Opis warunków udziału: O udzielenie zamówienia ubiegać się mogą Wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 112 ust. 2 ustawy w zakresie:1. zdolności do występowania w obrocie gospodarczym,przy czym Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie tego warunku;2. uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów,Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek udziału w postępowaniu w zakresie uprawnień do prowadzenia działalności zawodowej, jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada:aktualną koncesję na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie usług ochrony osób i mienia na obszarze, na jakim zamówienie podlega wykonaniu, uzyskaną zgodnie z ustawą z dnia 22 sierpnia 1997 r. o ochronie osób i mienia (Dz. U. z 2021 r. poz. 1995, z 2024 r. poz. 1907);W przypadku składania oferty wspólnej warunek ten zostanie uznany za spełniony, jeżeli co najmniej jeden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia posiada uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o których mowa powyżej, i zrealizuje w ramach niniejszego zamówienia wszystkie usługi, dla których realizacji te uprawnienia są wymagane;3. sytuacji ekonomicznej lub finansowej:Zamawiający uzna, że Wykonawca znajduje się w sytuacji ekonomicznej lub finansowej zapewniającej należyte wykonanie zamówienia, jeżeli Wykonawca wykaże, że:jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 22 sierpnia 1997 r. o ochronie osób i mienia (Dz. U. z 2021 r. poz. 1995, z 2024 r. poz. 1907) oraz rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 9 grudnia 2013 r. w sprawie obowiązkowego ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej przedsiębiorcy wykonującego działalność gospodarczą w zakresie usług ochrony osób i mienia, na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż 10.000.000,00 zł (słownie: dziesięć milionów złotych) – dotyczy jednego i wszystkich zdarzeń;w przypadku składania oferty wspólnej ww. warunek Wykonawcy mogą spełniać łącznie;4. zdolności technicznej lub zawodowej:Zamawiający uzna, iż Wykonawca posiada wymagane zdolności techniczne i/lub zawodowe zapewniające należyte wykonanie zamówienia, jeżeli Wykonawca wykaże, że:a) wykonał należycie (a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonuje) w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, minimum jedną usługę polegającą na świadczeniu usług ochrony osób i mienia w obiekcie użyteczności publicznej, o wartości nie niższej niż 300.000,00 zł brutto (słownie: trzysta tysięcy złotych).Przez „obiekt użyteczności publicznej” należy rozumieć budynek przeznaczony na potrzeby administracji publicznej, wymiaru sprawiedliwości, kultury, kultu religijnego, oświaty, szkolnictwa wyższego, nauki, wychowania, opieki zdrowotnej, społecznej lub socjalnej, obsługi bankowej, handlu, gastronomii, usług, w tym usług pocztowych lub telekomunikacyjnych, turystyki, sportu, obsługi pasażerów w transporcie kolejowym, drogowym, lotniczym, morskim lub wodnym śródlądowym, oraz inny budynek przeznaczony do wykonywania podobnych funkcji; za „budynek użyteczności publicznej” uznaje się także budynek biurowy lub socjalny [zgodnie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (Dz.U. z 2022 r. poz. 1225)];wykazana usługa musi dotyczyć jednego wykonanego kontraktu (musi wynikać z jednostkowej umowy zawartej z jednym podmiotem);w przypadku:• składania oferty przez podmiot, który zdobył doświadczenie jako podmiot wspólnie realizujący zamówienie (np. członek konsorcjum), warunek doświadczenia zostanie uznany za spełniony jedynie wtedy, gdy zamówienie o wymaganym zakresie faktycznie zostało zrealizowane przez ten podmiot;• składania oferty wspólnej warunek musi spełniać co najmniej jeden z Wykonawców w całości;• gdy Wykonawca polega na zdolnościach technicznych i zawodowych podmiotów trzecich na zasadach określonych w przepisach ustawy powyższe zastrzeżenie dotyczy również tych podmiotów; Zamawiający nie dopuszcza sumowania zadań celem spełnienia wymaganego warunku;b) dysponuje lub będzie dysponować na potrzeby realizacji niniejszego zamówienia co najmniej 3 osobami wpisanymi na listę kwalifikowanych pracowników ochrony fizycznej (osoby te pełnić będą funkcję dowódcy zmiany), Wykonawca zobowiązany jest do podania informacji dotyczących posiadanych przez te osoby uprawnień, niezbędnych do realizacji przedmiotu zamówienia.
Sekcja IV - Procedura
Tryb udzielenia zamówienia:
Termin składania ofert:
Podobne przetargi
- Świadczenie usług ochrony osób i mienia w obiektach Zespołu Szkolno-Przedszkolnego Nr 8 w Gdańsku
- Pełnienie ochrony zbiorów Muzeum Niepołomickiego oraz dzieł sztuki Muzeum Narodowego w Krakowie eksponowanych na Zamku Królewskim w Niepołomicach
- Świadczenie usług ochrony fizycznej osób i mienia dla WSSE w Warszawie