Przetargi.pl
Świadczenie kompleksowych usług pralniczych dla Uzdrowiska Lądek-Długopole S.A.

  • Adres: 57-540 Lądek-Zdrój, ul. Wolności 4
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel.
  • Data zamieszczenia: 2024-10-01
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

Nazwa zamawiającego: Uzdrowisko Lądek-Długopole S.A.

Adres: 57-540 Lądek-Zdrój, ul. Wolności 4

Adres email: elzbieta.kinal@uzdrowisko-ladek.pl

Telefon:

Strona internetowa: www.uzdrowisko-ladek.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia

Nazwa zamówienia: Świadczenie kompleksowych usług pralniczych dla Uzdrowiska Lądek-Długopole S.A.

Opis zamówienia: 1. Nazwa postępowania:Świadczenie kompleksowych usług pralniczych dla Uzdrowiska Lądek-Długopole S.A.2. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): Kod CPV: 98310000-9 Usługi prania i czyszczenia na sucho2. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje, w szczególności:- odbiór brudnej bielizny do prania i dostawę czystego asortymentu poprzez wyznaczone przez Zamawiającego punkty zdawczo – odbiorcze w Uzdrowisku Lądek-Długopole S.A., w miejscowościach: Lądek Zdrój i Długopole Zdrój, zgodnie z załącznikiem do projektu umowy, • dezynfekcję,• czyszczenie,• pranie wodne,• czyszczenie chemiczne asortymentu nie nadającego się do prania wodnego;• spulchnianie (wyroby z wełny),• zmiękczanie,• krochmalenie,• suszenie,• maglowanie,• prasowanie,• składanie,• pakowanie,• segregowanie,• znakowanie,• załadunek i wyładunek,• oraz drobne usługi krawieckie i naprawcze.3. Zakres asortymentowy zamówienia obejmuje, w szczególności:• bieliznę pościelową (poszwy, poszewki, prześcieradła, podkłady),• koce, kołdry, kapy, narzuty,• poduszki w tym z pierza, jaśki,• materace, pokrowce na materace,• firany, zasłony, lambrekiny,• ręczniki standardowe i kąpielowe,• szlafroki,• zasłonki prysznicowe,• serwetki, bieżniki, obrusy,• ścierki lniane i bawełniane,• inne (z wyłączeniem odzieży roboczej).4. Podana ilość prania tj. ok. 56.000 kg rocznie, co daje ok. 4.666 kg miesięcznie jest jedynie szacunkowa i może ulec zmianie w czasie trwania umowy w zależności od ilości przyjmowanych kuracjuszy. Faktyczna ilość i zakres usługi wynikać będzie z bieżących potrzeb Zamawiającego, zgodnie z bieżącymi dowodami przyjęcia/wydania. Podane ilości szacunkowe nie są podstawą do żądania przez Wykonawcę realizacji określonych wielkości i ilości usług podanych w SWZ.5. Organizacja świadczenia usług:• Wykonawca będzie odbierać brudny asortyment od Zamawiającego celem zrealizowania usługi i dostarczać czysty asortyment dwa razy w tygodniu – we wtorki i czwartki do godz. 12:00 „z” i „do” pomieszczeń Zamawiającego na podstawie szczegółowego zlecenia złożonego przez Zamawiającego.• Usługa winna być świadczona zgodnie z obowiązującymi wymogami sanitarno-epidemiologicznymi dla procesów dezynfekcji i prania w zależności od asortymentu oraz technologią i warunkami obowiązującymi w placówkach służby zdrowia przestrzegając Zarządzeń i Zaleceń Głównego Inspektora Sanitarnego.• Pralnia powinna być urządzona w sposób zapewniający zachowanie bariery higienicznej rozumianej jako całkowite wyeliminowanie stykania się bielizny czystej z bielizną brudną.• Usługa winna być świadczona przy zachowaniu bariery higienicznej między stroną brudną i czystą poprzez fizyczny i funkcjonalny podział na strefę brudną i czystą oraz przy zastosowaniu technologii przystosowanej do prania bielizny szpitalnej.• Asortyment przekazywany do prania będzie posegregowany ze względu na rodzaj i/lub stopień zanieczyszczenia. W przypadku prania tkanin delikatnych Zamawiający oznakuje worek „pranie delikatne”. W przypadku intensywnych zabrudzeń lub zanieczyszczeń biologicznych worek będzie oznakowany „zanieczyszczone”, asortyment ten musi być poddany dezynfekcji w środkach o szerokim spektrum działania.• Asortyment przeznaczony do likwidacji będzie przekazywany do prania w workach z opisem „likwidacja”. Asortyment ten mimo uszkodzeń musi być wyprany.• Wykonawca powinien dołożyć wszelkich starań, aby przekazany asortyment został doprany, odplamiony. Jeśli asortyment mimo kilkukrotnego prania jest poplamiony Wykonawca zobowiązany jest do zapakowania tego asortymentu osobno i odpowiedniego oznakowania.• Odbiór brudnego asortymentu oraz dostarczenie czystego asortymentu z pralni odbywać się będzie na podstawie dowodu przyjęcia/wydania, który określać będzie rodzaj wydanego asortymentu ze wskazaniem ilości sztuk oraz z uwzględnieniem obiektu Uzdrowiska Lądek- Długopole S.A., z którego został odebrany wraz ze wskazaniem terminu odbioru i dostarczenia czystego asortymentu w obecności pracownika Wykonawcy. Przy każdym oddaniu/odbiorze prania pracownik Zamawiającego po przeliczeniu asortymentu w obecności upoważnionego przedstawiciela Wykonawcy, potwierdzi pisemnie ilość przekazywanego mu towaru. Dowód przyjęcia/wydania asortymentu sporządzony zostanie w dwóch egzemplarzach, po jednym dla każdej ze Stron. Zamawiający wymaga, aby osoba obecna przy oddaniu/odbiorze prania będąca przedstawicielem Wykonawcy znała język polski w stopniu co najmniej komunikatywnym.• Koszty zaopatrzenia Zamawiającego w dokumenty dowodu przyjęcia/ wydania obciążają Wykonawcę.• Koszty zakupów środków piorących, zmiękczających, spulchniających i preparatów dezynfekujących obciążają Wykonawcę.• Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za bieliznę od momentu odbioru do momentu zwrotu pracownikowi Zamawiającego.• Wykonawca winien wykazać dbałość, by oddawany, wyprany asortyment nie był zamieniany i nie trafiał do innych jednostek, na rzecz których Wykonawca świadczy usługi pralnicze.• Technologia prania winna być właściwa dla rodzaju zabrudzeń i gatunku pranego asortymentu oraz zapewniać uzyskanie najlepszej możliwej jakości, jak również optymalnych walorów estetyczno-użytkowych.• Wykonawca zobowiązany będzie stosować środki do prania dezynfekującego o pełnym spektrum działania.• Wykonawca zobowiązany będzie do posegregowania czystego asortymentu i zapakowania w worki foliowe, w tym pokrowiec foliowy na każdy szlafrok, z uwzględnieniem danego obiektu (oddziału) Uzdrowiska Lądek-Długopole S.A.• Asortyment dostarczony z powrotem do Uzdrowiska musi być ten sam oraz w takiej samej ilości, zgodnie z dowodem przyjęcia/wydania sporządzonym w chwili wydania asortymentu Wykonawcy. Zamawiający w razie stwierdzenia innej ilości oraz innego rodzaju asortymentu zgłasza żądania do spełnienia przez Wykonawcę w protokole reklamacyjnym (załącznik do projektu umowy). Wykonawca zobowiązany jest do spełnienia powyższych żądań.• W przypadku stwierdzenia nienależytego wykonania usługi Wykonawca zobowiązuje się niezwłocznie do przyjęcia reklamacji i załatwienia jej na swój koszt. Za nienależyte wykonanie usługi uważa się wydanie Zamawiającemu asortymentu, który jest m.in.: niedoprany, nieodplamiony, poplamiony, pofarbowany, odbarwiony, sfilcowany, uszkodzony, podarty, nie wymaglowany lub nie wyprasowany stosownie do rodzaju asortymentu. Każdorazowo na okoliczność stwierdzenia nienależytego wykonania usługi sporządzony zostanie protokół. Wykonawca zobowiązany jest do spełnienia żądań Zamawiającego zgłoszonych w protokole reklamacyjnym.• Zamawiający ma prawo reklamować każdorazowe stwierdzenie braków ilościowych, niezgodności asortymentu lub nienależytego wykonania usługi, a Wykonawca powinien odpowiedzieć na reklamację nie później niż do 3 dni od dnia zgłoszenia. • W przypadku stwierdzenia przy odbiorze czystego prania usterek co do ilości asortymentu, Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć brakujące sztuki przy kolejnym odbiorze/dostawie. W przeciwnym wypadku Zamawiający ma prawo dokonać zakupu brakującego asortymentu na koszt Wykonawcy, przy czym cenę uiszczoną za kupiony asortyment ma prawo potrącić z należnego Wykonawcy wynagrodzenia.• Odbiór czystego asortymentu potwierdzony zostanie przez pracownika Uzdrowiska (wskazanego w załączniku do umowy), na dokumencie przyjęcia/wydania asortymentu. Pracownik Uzdrowiska może odmówić odbioru czystego asortymentu jeżeli nie będzie odpowiadał warunkom określonym w niniejszej SWZ, a w szczególności jeżeli będzie brudny, zniszczony lub zostaną stwierdzone jego braki ilościowe lub rodzajowe.• Wykonawca zapewnia transport asortymentu czystego i brudnego między pralnią Wykonawcy a obiektami Zamawiającego.• Koszt i ryzyko transportu ponosi Wykonawca.• Transport musi być świadczony wyłącznie środkami transportowymi przystosowanymi do tego rodzaju usług z zachowaniem wymogów sanitarnych (podział: bielizna brudna i czysta).• Wykonawca zobowiązany będzie dostarczyć Zamawiającemu książkę stosowanych dezynfekcji w środkach transportu, w których przewożony jest asortyment.• Zamawiający zastrzega sobie prawo, w każdym czasie realizacji umowy, do kontrolowania świadczonych usług pralniczych.• W trakcie realizacji umowy Zamawiający będzie przekazywał na bieżąco dyspozycje dotyczące zakresu wykonania drobnych usług krawieckich i/lub naprawczych (przeszycie na maszynie szwem ciągłym w kolorze odpowiadającym kolorowi tkaniny, naprawa szwów bocznych, przyszycie guzików), które są dla Wykonawcy wiążące. Zalecenia dotyczące wykonania drobnych usług krawieckich i/lub naprawczych umieszczone zostaną na dokumencie przyjęcia/wydania. Koszty drobnych usług krawieckich i/lub naprawczych ponosi Wykonawca. Zamawiający przewiduje kilka do kilkunastu drobnych usług rocznie.Szczegółowy opis oraz warunki realizacji zamówienia zawarto w projektowanych postanowieniach umownych (załączniku do SWZ).

Kod CPV: 98310000-9

Sekcja III - Warunki udziału

Opis warunków udziału: O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:1) Nie podlegają wykluczeniu:a) Z postępowania o udzielenie zamówienia Zamawiający wyklucza Wykonawcę, w stosunku do którego zachodzi jakakolwiek z okoliczności wskazanych w art. 108 ust. 1 oraz art. 109 ust. 1 pkt. 4 ustawy Pzp.b) Z postępowania o udzielenie zamówienia Zamawiający wyklucza również Wykonawcę w stosunku do którego zachodzi jakakolwiek z okoliczności wykluczających wskazanych ustawą z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz.U. z 2024 r. poz. 507 tj.).2) Spełniają warunki udziału w postępowaniu określone w art. 112 ust. 2 ustawy Pzp.;a) W zakresie zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku:Zamawiający nie precyzuje warunku.b) W zakresie uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku:Zamawiający nie precyzuje warunku.c) W zakresie sytuacji ekonomicznej lub finansowej:Opis sposobu dokonywania oceny spełniania poniższych warunków:Zamawiający nie precyzuje warunku.d) W zakresie zdolności technicznej lub zawodowej:Opis sposobu dokonywania oceny spełniania poniższych warunków:W zakresie zdolności technicznej:Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca oświadczy, że posiada odpowiedni potencjał techniczny umożliwiający należyte wykonanie zamówienia, w tym dysponuje/lub będzie dysponować środkami transportu przystosowanymi (zgodnie z wymogami sanitarnymi) do transportu brudnego/czystego asortymentu objętego niniejszym zamówieniem – zgodnie z załącznikiem nr 2 do SWZ.W zakresie zdolności zawodowej:Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, iż w okresie ostatnich trzech (3) lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie:- zrealizował co najmniej jedno zamówienie polegające na świadczeniu usług pralniczych w ilości co najmniej 30.000 kg asortymentu LUB o wartości brutto co najmniej: 100.000,00 zł.Ocena spełnienia ww. warunku udziału w postępowaniu zostanie dokonana na podstawie przedłożonych przez Wykonawcę oświadczeń, dokumentów wg zasady spełnia/ nie spełnia.

Sekcja IV - Procedura

Tryb udzielenia zamówienia:

Termin składania ofert:

Podobne przetargi

Powrót na stronę główną