- Adres: 17-300 Siemiatycze, Szpitalna 8
- Województwo: podlaskie
- Telefon/fax: tel.
- Data zamieszczenia: 2025-06-10
- Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe
Sekcja I - Zamawiający
Nazwa zamawiającego: Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej w Siemiatyczach
Adres: 17-300 Siemiatycze, Szpitalna 8
Adres email: zamowienia.publiczne@spzozsiemiatycze.pl
Telefon:
Strona internetowa: http://spzozsiemiatycze.pl
Sekcja II - Przedmiot zamówienia
Nazwa zamówienia: „Rozbudowa, przebudowa i częściowa zmiana sposobu użytkowania budynku Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Siemiatyczach
Opis zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest realizacja zadania pn „Rozbudowa, przebudowa i częściowa zmiana sposobu użytkowania budynku Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Siemiatyczach celem poprawy jakości i dostępności świadczeń opieki zdrowotnej w zakresie opieki długoterminowej.”2. Wykonawca rozbuduje i przebuduje zabudowania Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Siemiatyczach poprzez budowę powiązanego funkcjonalnie z budynkiem głównym szpitala pawilonu, przebudowę i zmianę sposobu użytkowania części budynku głównego szpitala (istniejącego) oraz przebudowę zewnętrznych instalacji i utwardzeń kolidujących z rozbudową – wszystko zgodnie z zaakceptowaną przez Zamawiającego dokumentacją projektową, wraz z wykonaniem przez Wykonawcę wszystkich innych obowiązków przypisanych Wykonawcy w SWZ, w szczególności w opisie przedmiotu zamówienia i umowie (Załączniku nr 3 do SWZ).3. Wykonawca zobligowany jest do realizacji zamówienia w systemie pod klucz z uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie. Zamawiający zawiadamia, iż złożył dokumenty celem uzyskania pozwolenia na budowę dla niniejszej inwestycji.4. Zmawiający uszczegółowia sprzęt oraz wyposażenie wymieniony w wielobranżowej dokumentacji projektowej, którego zakup, dostawa montaż oraz uruchomienie jest po stronie Wykonawcy.5. Wykonawca będzie przeprowadzał prace na obiekcie powiązanym funkcjonalnie z nowobudowanym skrzydłem. W związku z powyższym Wykonawca podejmie wszelkie działania aby prowadzone prace nie zakłócały w stopniu znacznym pracy oddziałów oraz placówki. Wykonawca podejmie wszelkie próby rozwiązania kolizji funkcjonalnych, informując o tym inżyniera kontraktu i uzyskując jego zgodę oraz akceptację Zmawiającego. 6. Szczegółowy/pełny opis przedmiotu zamówienia został opisany na podstawie art. 103 ust. 1 PZP jako wielobranżowa dokumentacja projektowa robót budowlanych, stanowiąca załącznik nr 1 do SWZ, a w tym są Wielobranżowy Projekt Budowlany oraz Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych, oraz jako załącznik nr 2a (wyposażenie niemedyczne) i 2b (wyposażenie medyczne) do SWZ - szczegółowe zestawienia parametrów technicznych sprzętu medycznego i wyposażenia. Sprzęt medyczny w całości winien być przystosowany dla osób niepełnosprawnych.7. Wykonawca w załączniku 2a i 2b wykaże kalkulację kosztów wymienionych sprzętów/wyposażenia. Niniejsza kalkulacja ma dla Zmawiającego charakter informacyjny służący prawidłowemu rozliczeniu pozyskiwanych funduszy. Brak podania kwot w/w załącznikach nie stanowi podstawy do odrzucenia oferty, niemniej Wykonawca jest zobligowany do podania tych kwot najpóźniej przed podpisaniem umowy.8. Wykonawca jest zobligowany do wykonania wszelkich prac opisanych wielobranżową dokumentacją projektową, a niewymienionych w przedmiarach robót, co oznacza nadrzędność projektu budowlanego nad przedmiarami robót. 9. Wykonawca przed rozpoczęciem prac przedłoży do akceptacji inżynierowi kontraktu harmonogram rzeczowo-finansowy przedstawiający szczegółowy zakres prac z podziałem na kategorie robót przy zachowaniu rozbicia miesięcznym oraz całościowym inwestycji. Niniejszy harmonogram będzie stanowił wytyczną dla rozliczenia przerobu pomiędzy Wykonawcą, a Zamawiającym za dany kwartalny okres sprawozdawczy.10. Harmonogram rzeczowo-finansowy powinien przewidywać dostawę, montaż i uruchomienie wyposażenia w tym też wyposażenia drobnego.11. Wykonawca jest zobligowany do uczestnictwa w radach technicznych oraz radach budowy organizowanych oraz przeprowadzanych przez inżyniera kontraktu.12. Wykonawca jest zobligowany do pełnej współpracy z inżynierem kontraktu będącym reprezentantem Zmawiającego.13. Wielobranżowa dokumentacja projektowa, a zwłaszcza projekt budowlano - wykonawczy stanowi integralną część SWZ oraz przyszłej umowy. W odniesieniu do przyszłej zawartej umowy art. 648 § 2 KC ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (t. j. Dz. U. z 2024, poz. 1061 z późn. zm.) stosuje się odpowiednio.14. Roboty budowlane należy prowadzić zgodnie z wymogami wielobranżowej dokumentacji projektowej, określającej przedmiot zamówienia (załącznik nr 1) oraz wymogami niniejszej SWZ i zawartej umowy. 15. Wszystkie prace winny być zrealizowane zgodnie z przepisami prawa, obowiązującymi normami, warunkami technicznymi i sztuką budowlaną, przepisami bhp, ppoż., a także zgodnie z poleceniami inspektora nadzoru, projektanta oraz w uzgodnieniu z Zamawiającym.16. Prace konieczne i niezbędne dla wykonania przedmiotu zamówienia, a nieobjęte przedmiarami robót nie stanowią robót dodatkowych. Wykonawca prac analizując dokumentację projektową winien te roboty przewidzieć na etapie składania oferty i ująć je w swoich kosztach takich jak odgruzowanie istniejących kanałów wentylacyjnych znajdujących się w zakresie realizowanej inwestycji (jeżeli dotyczy). Załączony do SWZ przedmiar robót (stanowi część wielobranżowej dokumentacji projektowej robót budowlanych), jest tylko elementem pomocniczym do przygotowania oferty i na jego podstawie Oferent nie może ubiegać się o roboty dodatkowe czy też roboty towarzyszące lub uzupełniające. Oferta ma status oferty ryczałtowej, przy kalkulacji której Oferent ma obowiązek uwzględnić wszystkie roboty nie ujęte w przedmiarze oraz roboty towarzyszące, a wynikające z dokumentacji projektowej, a także inne prace wynikające z prawidłowego i zgodnego z projektem oraz sztuką budowlaną wykonania przedmiotu zamówienia. 17. Do obowiązków Wykonawcy należy dostarczenie i montaż wyposażenia drobnego tj lustra; haczyki; tabliczki informacyjne przydrzwiowe; napisy nad drzwiami oraz inne elementy wymienione wielobranżową dokumentacją projektową, a niewymienione niniejszym OPZ.Niniejszy opis nie stanowi katalogu zamkniętego. Wykonawca przy prawidłowej kalkulacji oferty oraz późniejszym wykonywaniu zamówienia jest zobligowany do stosowania wytycznych wielobranżowej dokumentacji projektowej zarówno w zakresie wykonywanych prac oraz dostaw/instalacji/montażu wyposażenia drobnego/dodatkowego.18. Wykonawca zobowiązuje się wykonać przedmiot zamówienia przy użyciu materiałów zgodnych z dokumentacją przetargową. Zastosowane materiały winny posiadać certyfikaty, deklaracje właściwości użytkowych lub deklaracje zgodności, atesty, dopuszczenia, pozwolenia, aprobaty, oceny techniczne oraz być zgodne z kryteriami technicznymi zawartymi w specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych i powinny być zgodne z właściwymi przepisami obowiązującymi w okresie realizacji zamówienia.19. Wykonawca zobowiązany będzie do wywiezienia materiałów z rozbiórki oraz ich utylizację na własny koszt zgodnie z obowiązującymi przepisami w zakresie ochrony środowiska. Wykonawca zobowiązany będzie do przedłożenia Zamawiającemu dokumentów potwierdzających utylizację materiałów z rozbiórki w ilościach odpowiadających faktycznemu zakresowi wykonanych prac rozbiórkowych.20. Wykonawca zobowiązany będzie do zabezpieczenia terenu przed ewentualnymi zniszczeniami we własnym zakresie oraz do zapewnienia bezpiecznego przejścia w miejscach wykonywanych robót, przy zachowaniu najwyższej staranności przy wykonywaniu zadania na własny koszt uwzględniony w ofercie. Za wszystkie wymienione powyżej czynności i zabezpieczenia oraz realizację prac koniecznych do wykonania - a nie wykazanych w przedmiarach robót - Wykonawca nie może ubiegać się o dodatkowe wynagrodzenie u Zamawiającego– z tytułu tych czynności i prac uzupełniających a niezbędnych do wykonania zamówienia podstawowego – wynikającego z zawartej umowy.21. W zakresie sprzętu medycznego Wykonawca udzieli Zmawiającemu 36 miesięcznej gwarancji i rękojmi liczonej od dnia odbioru końcowego bez usterek niniejszego zamówienia (dot. sprzętu medycznego z załącznika nr 2b do SWZ). Okres gwarancji i rękojmi z pozostałym zakresie wynika z oświadczenia Wykonawcy zgodnie z kryterium oceny ofert – zob. rozdział X pkt 1 i 4 SWZ.22. W zakresie wykonanych robót budowlanych, Wykonawca udzieli Zamawiającemu gwarancji i rękojmi według kryterium podanego w ofercie (interaktywny formularz ofertowy załącznik nr 2 dostępny na stronie prowadzonego postępowania).23. Przeglądy techniczne i konserwacyjne urządzeń medycznych i wyposażenia wchodzą w zakres gwarancji, częstotliwość przeglądów zgodnie z zaleceniami producenta urządzeń, lecz nie rzadziej niż 1 raz w roku. Ostatni przegląd Wykonawca wykona w ostatnim miesiącu ważności gwarancji.24. W sytuacji, gdy opis wskazuje na znaki towarowe, patenty lub pochodzenie, źródło lub szczególny proces, który charakteryzuje zamawiane produkty dostarczane przez konkretnego wykonawcę/producenta, należy przyjąć, że Zamawiający nie był w stanie opisać w tym zakresie przedmiotu zamówienia w wystarczająco precyzyjny i zrozumiały sposób, w związku z czym Zamawiający dopuszcza oferowanie produktów równoważnych w rozumieniu art. 99 ust. 5 i 6 PZP oraz art. 101 ust. 4-5 PZP. Z uwagi na limit znaków. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera Rozdziału IV do SWZ
Kod CPV: 45000000-7
Sekcja III - Warunki udziału
Opis warunków udziału: 1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu i spełniają niżej określone przez Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu:a) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym: Zamawiający nie określa warunku w ww. zakresie.b) dotyczące uprawnień lub kompetencji do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:Zamawiający nie określa warunku w ww. zakresie.c) dotyczące sytuacji ekonomicznej lub finansowej: Zamawiający nie określa warunku w ww. zakresie.d) zdolność techniczna lub zawodowa:Zamawiający uzna, że Wykonawca spełni warunek:a. jeśli wykaże, że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzonej działalności jest krótszy w tym okresie wykonał :• co najmniej jedną robotę budowlaną polegającą na budowie, rozbudowie, nadbudowie przebudowie budynku kubaturowego o powierzchni co najmniej 250 m2 o wartości brutto min. 6 000 000,00 zł, w którym przeprowadzano roboty związane z instalacją infrastruktury gazów medycznych.W przypadku oferty składanej wspólnie przez kilku Wykonawców, ocena wymagań określonych w pkt 1 lit. d) podlit. a będzie dla tych Wykonawców dokonana łącznie, co oznacza, że wystarczające jest by jeden z Wykonawców wykazał się należytym wykonaniem podanej wartości budowy, rozbudowy, nadbudowy, przebudowy budynku kubaturowego. Wartość wykonanych robót budowlanych poszczególnych Wykonawców nie podlega sumowaniu dla osiągnięcia wartości wymaganej przez Zamawiającego.Wykonawca też nie może sumować wartości umów o mniejszej wartości celem spełnienia wymaganego przez Zamawiającego warunku.b. Dysponuje lub będzie dysponował podczas realizacji zamówienia co najmniej następującymi osobami, które skieruje do realizacji zamówienia posiadającymi niżej wymienione kwalifikacje i doświadczenie lub równoważnymi do nich (równoważność uprawnień oraz kwalifikacji odnosi się do dokumentów zdobytych w innych państwach i jest opisane w dalszej części SWZ, tj. po wyrazie ,,Uwaga’’.):• Kierownik budowy posiadający uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń, który w okresie ostatnich 5 lat na co najmniej jednej robocie budowlanej pełnił funkcje kierownika budowy.• Kierownik robót w branży sanitarnej, posiadający uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych, który w okresie ostatnich 5 lat na co najmniej jednej robocie budowlanej pełnił funkcje kierownika robót w branży sanitarnej.• Kierownik robót elektrycznych posiadający uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych który w okresie ostatnich 5 lat na co najmniej jednej robocie budowlanej pełnił funkcje kierownika branży elektrycznej.UWAGA:Zamawiający wymaga określonych uprawnień na podstawie aktualnie obowiązującej ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t. j. Dz. U. z 2025, poz. 418 z późn. zm.) oraz Rozporządzenia Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2019 r., poz. 831 z późn. zm.), rozumie przez to również odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, także wydane na podstawie uprzednio obowiązujących przepisów prawa lub odpowiednich przepisów prawa państw członkowskich Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) – stron umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, którzy nabyli prawo do wykonywania określonych zawodów regulowanych lub określonych działalności, jeżeli te kwalifikacje zostały uznane na zasadach przewidzianych w ustawie z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (t. j. Dz. U. z 2023, poz. 334 z późn. zm.) oraz z uwzględnieniem art. 12a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane.W przypadku oferentów wspólne ubiegających się o udzielenie zamówienia, Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli co najmniej jeden Wykonawca będzie legitymował się warunkiem z pkt 1 lit. d) podlit. a powyżej z tym, że jeden z konsorcjantów musi spełniać ten warunek w całości. W przypadku ofert w wspólnych w odniesieniu do zapisów pkt 1 lit. d) podlit. b powyżej, Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia wykażą, że łącznie dysponują wymaganymi zasobami, bądź tylko jeden lub kilku z nich spełnia stawiany warunek w całości.2. Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się Wykonawcę, w stosunku do którego zachodzi którakolwiek z okoliczności, o których mowa w art. 108 ust. 1 pkt 1) - 6) PZP, a także w art. 109 ust. 1 pkt 4) PZP.Wykonawca zobowiązany jest wykazać brak podstaw do wykluczenia w oparciu o przesłanki określone w art. 108 ust. 1 PZP.Zamawiający przewiduje wykluczenie Wykonawcy na podstawie przesłanki wskazanej w art. 109 ust 1 pkt 4) PZP.Wykonawca może zostać wykluczony przez Zamawiającego na każdym etapie postępowania o udzielenie zamówienia.3. Na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13.04.2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (t. j. Dz. U. z 2025, poz. 514 z późn. zm.) Zamawiający wyklucza z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego:1) Wykonawcę, którego wymienia wykaz z Rozporządzenia Rady (WE) nr 765/2006 z dnia 18.05.2006 r. dotyczącego środków ograniczających w związku z sytuacją na Białorusi i udziałem Białorusi w agresji Rosji wobec Ukrainy (Dz. Urz. UE. L z 2006, nr 134, str. 1 z późn. zm.) i Rozporządzenia Rady (UE) nr 269/2014 z dnia 17.03.2014 r. w sprawie środków ograniczających w odniesieniu do działań podważających integralność terytorialną, suwerenność i niezależność Ukrainy lub im zagrażających (Dz. Urz. UE. L z 2014, nr 78, str. 6 z późn. zm.) albo lista, na której znalazł się on na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 tej ustawy;2) Wykonawcę, którego beneficjentem rzeczywistym w rozumieniu ustawy z 01.03.2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (t. j. Dz. U. z 2025 r., poz. 644 z późn. zm.) jest osoba wymieniona w wykazach z rozporządzenia nr 765/2006 i 269/2014 albo wpisana na liście lub będąca takim beneficjentem rzeczywistym od 24.02.2022 r., o ile została wpisana na listę;3) Wykonawcę, którego jednostką dominującą w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 37 ustawy z 29.09.1994 r. o rachunkowości, jest podmiot wymieniony w powyższych wykazach albo wpisany na listę lub będący taką jednostką dominującą od 24.02.2022 r., o ile został wpisany na listę.
Sekcja IV - Procedura
Tryb udzielenia zamówienia:
Termin składania ofert: