- Adres: 23-415 Księżpol, ul. Biłgorajska 12
- Województwo: lubelskie
- Telefon/fax: tel. 846877419, fax. 846877432
- Data zamieszczenia: 2024-09-27
- Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe
Sekcja I - Zamawiający
Nazwa zamawiającego: GMINA KSIĘŻPOL
Adres: 23-415 Księżpol, ul. Biłgorajska 12
Adres email: zamowieniapubliczne@ksiezpol.pl
Telefon: 846877419
Strona internetowa: www.ugksiezpol.bip.lubelskie.pl
Sekcja II - Przedmiot zamówienia
Nazwa zamówienia: Przeprowadzenie szkoleń, kursów oraz zajęć dla placówek oświatowych Gminy Księżpol w ramach projektu FELU.10.03-IZ.00-0080/23 „Włączająca wysokiej jakości edukacji na terenie Gminy Księżpol”
Opis zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie szkoleń oraz kursów dydaktycznych dla placówek oświatowych Gminy Księżpol w ramach realizowanego projektu pn. „Włączająca, wysokiej jakości edukacja na terenie Gminy Księżpol” współfinansowanego ze środków programu Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021-2027. Zamówienie zostało podzielone na sześć części w ramach jednego postępowania o udzielnie zamówienia publicznego w następującym zakresie:• Część 1 – Szkolenie dla rady pedagogicznej.• Część 2 – Szkolenie z tematyki TUS – Trening Umiejętności Społecznych.• Część 3 – Kurs szkolny doradca zawodowy.• Część 4 – Kursu grafiki komputerowej.• Część 5 – Szkolenie w zakresie robotyka w edukacji.• Część 6 – Zajęcia dla dzieci z robotyki edukacyjnej.Wykonawca może złożyć ofertę dla jednej wybranej części lub dla wszystkich części zamówienia. Zamawiający nie ogranicza liczby części, którą można udzielić jednemu Wykonawcy. Maksymalna ilość części, którą można udzielić jednemu wykonawcy – sześć części.1) Część 1 – Szkolenie dla rady pedagogicznej:a) Szkolenia dla Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Księżpolu:• Szkolenie Rady Pedagogicznej - Podnoszenie jakości edukacji poprzez działania uwzględniające zróżnicowane potrzeby rozwojowe i edukacyjne wszystkich uczniów. Szkolenie, warsztaty dla 20 nauczycieli w ilości - 4h, zajęcia odbywać się w ww. placówce pedagogicznej.• Szkolenie Rady Pedagogicznej - Ochrona i wzmacnianie zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży. Szkolenie, warsztaty dla 20 nauczycieli - Ochrona i wzmacnianie zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży w ilości - 4h, zajęcia odbywać się w ww. placówce pedagogicznej.• Szkolenie Rady Pedagogicznej - Efektywne uczenie w praktyce, jak nauczyć uczniów uczenia się? Szkolenie lub warsztaty dla 20 nauczycieli w ilości - 4h, zajęcia odbywać się w ww. placówce pedagogicznej.• Szkolenie Rady Pedagogicznej - Technologie informacyjno-komunikacyjne w procesach edukacyjnych. Szkolenie, warsztaty dla 20 nauczycieli w ilości - 4h Technologie informacyjno-komunikacyjne w procesach edukacyjnych, zajęcia odbywać się w ww. placówce pedagogicznej.b) Szkolenia dla Szkoły Podstawowa im. Zofii Krawieckiej w Majdanie Starym:• Dwa szkolenia dla rady pedagogicznej – Doskonalenie kompetencji wychowawczych dla 20 nauczycieli. Czas trwania szkolenia 4 h, zajęcia odbywać się w ww. placówce pedagogicznej.c) Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w Załączniku Nr 10 do SWZ Opis przedmiotu zamówienia.3. Rozwiązania równoważne.W każdym przypadku użycia w opisie przedmiotu zamówienia norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2 oraz ust. 3 ustawy Pzp Wykonawca powinien przyjąć, że odniesieniu takiemu towarzyszą wyrazy „lub równoważne”. W przypadku użycia w opisie technicznym odniesień do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. Wykonawca analizując opis techniczny powinien założyć, że każdemu odniesieniu użytemu w dokumentacji opisującej przedmiot zamówienia towarzyszy wyraz „lub równoważne".W przypadku, gdy w opisie technicznym lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót zostały użyte znaki towarowe, oznacza to, że są podane przykładowo i określają jedynie minimalne oczekiwane parametry jakościowe oraz wymagany standard. Wykonawca może zastosować materiały lub urządzenia równoważne, lecz o parametrach technicznych i jakościowych podobnych lub lepszych, których zastosowanie w żaden sposób nie wpłynie negatywnie na prawidłowe funkcjonowanie rozwiązań przyjętych w opisach przedmiot zamówienia. Wykonawca, który zastosuje urządzenia lub materiały równoważne będzie obowiązany wykazać w trakcie realizacji zamówienia, że zastosowane przez niego urządzenia i materiały spełniają wymagania określone przez Zamawiającego.Użycie w opisie technicznym etykiety oznacza, że Zamawiający akceptuje wszystkie etykiety potwierdzające, że dane dostawy lub usługi spełniają równoważne wymagania określonej przez zamawiającego etykiety. W przypadku gdy wykonawca z przyczyn od niego niezależnych nie może uzyskać określonej przez zamawiającego etykiety lub równoważnej etykiety, zamawiający, w terminie, przez siebie wyznaczonym akceptuje inne odpowiednie przedmiotowe środki dowodowe, w szczególności dokumentację techniczną producenta, o ile dany wykonawca udowodni, że roboty budowlane, dostawy lub usługi, które mają zostać przez niego wykonane, spełniają wymagania określonej etykiety lub określone wymagania wskazane przez Zamawiającego.Użycie w opisie technicznym wymogu posiadania certyfikatu wydanego przez jednostkę oceniającą zgodność lub sprawozdania z badań przeprowadzonych przez tę jednostkę jako środka dowodowego potwierdzającego zgodność z wymaganiami lub cechami określonymi w opisie przedmiotu zamówienia, kryteriach oceny ofert lub warunkach realizacji zamówienia oznacza, że zamawiający akceptuje również certyfikaty wydane przez inne równoważne jednostki oceniające zgodność. Zamawiający akceptuje także inne odpowiednie środki dowodowe, w szczególności dokumentację techniczną producenta, w przypadku, gdy dany Wykonawca nie ma ani dostępu do certyfikatów lub sprawozdań z badań, ani możliwości ich uzyskania w odpowiednim terminie, o ile ten brak dostępu nie może być przypisany danemu Wykonawcy, oraz pod warunkiem, że dany Wykonawca udowodni, że wykonywane przez niego roboty budowlane, dostawy lub usługi spełniają wymogi lub kryteria określone w opisie przedmiotu zamówienia, kryteriach oceny ofert lub wymagania związane z realizacją zamówienia.Jeżeli w opisie przedmiotu zamówienia ujęto zapis wynikający z KNR lub KNNR wskazujący na konieczność wykorzystywania przy realizacji zamówienia konkretnego sprzętu o konkretnych parametrach Zamawiający dopuszcza używanie innego sprzętu o ile zapewni to osiągnięcie zakładanych parametrów projektowych i nie spowoduje ryzyka niezgodności wykonanych prac z dokumentacją techniczną4. Określenie wymagań dotyczących zatrudniania przez wykonawcę lub podwykonawcę osób na podstawie stosunku pracy.1) Zamawiający wymaga zatrudnienia przez wykonawcę i podwykonawcę na podstawie stosunku pracy osób wykonujących wskazane przez zamawiającego czynności w zakresie realizacji zamówienia, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (t.j. Dz. U. z 2020 r., poz. 1320 ze zm.) wskazane poniżej czynności w zakresie:a) Trenera, osoby przeprowadzającego szkolenie, kurs zajęcia;b) osób obsługujących szkolenie.2) Sposób weryfikacji zatrudnienia osób oraz uprawnienia zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez wykonawcę wymagań związanych z zatrudnianiem tych osób oraz sankcji z tytułu niespełnienia tych wymagań zostały określone we wzorze umowy stanowiącej załącznik nr 8 do SWZ.3) Zamawiający nie określa innych wymagań w zakresie zatrudnienia, o których mowa w art. 96 ust. 2 pkt 2 ustawy Pzp z zastrzeżeniem wymagań określonych w Rozdziale 17 ust. 6 SWZ „ Klauzula społeczna” dla Wykonawców, którzy zadeklarują w ofercie zatrudnienie 1 osoby wymienionej w powyższym punkcie. Wymagania w tym zakresie zostały opisane w projekcie umowy. 3. Zamawiający nie przewiduje przeprowadzenia wizji lokalnej oraz sprawdzenia przez wykonawcę dokumentów niezbędnych do realizacji zamówienia dostępnych na miejscu u zamawiającego.5. Zamawiający informuje, że wymaga zgodnie z art. 100 ust. 1 ustawy Pzp od Wykonawcy zachowania wytycznych dla projektów realizowanych ze środków EFS+ w zakresie realizowanego przedmiotu zamówienia dla pracownika, ucznia/dziecka z niepełnosprawnością zgodnie z Wytycznymi dotyczącymi realizacji zasad równościowych w ramach funduszy unijnych na lata 2021-2027 Ministra Funduszy i Polityki Regionalnej. Zamawiający dodatkowo informuje, że osoby biorące udział w organizowanych szkoleniach, kursach pracowniczych nie mają orzeczonej niepełnosprawności. W organizowanych zajęciach występują uczniowie posiadające orzeczenia o niepełnosprawności intelektualnej. Wykonawca przed przeprowadzeniem szkolenia zobligowany jest do przeprowadzenia anonimowego wywiadu ankietowego wśród uczestników szkoleń, kursów, zajęć w zakresie doboru materiałów oraz prowadzenia zajęć z uwzględnieniem wymagań dotyczących dostępności dla osób niepełnosprawnych.1. Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie szkoleń oraz kursów dydaktycznych dla placówek oświatowych Gminy Księżpol w ramach realizowanego projektu pn. „Włączająca, wysokiej jakości edukacja na terenie Gminy Księżpol” współfinansowanego ze środków programu Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021-2027. Zamówienie zostało podzielone na sześć części w ramach jednego postępowania o udzielnie zamówienia publicznego w następującym zakresie:• Część 1 – Szkolenie dla rady pedagogicznej.• Część 2 – Szkolenie z tematyki TUS – Trening Umiejętności Społecznych.• Część 3 – Kurs szkolny doradca zawodowy.• Część 4 – Kursu grafiki komputerowej.• Część 5 – Szkolenie w zakresie robotyka w edukacji.• Część 6 – Zajęcia dla dzieci z robotyki edukacyjnej.Wykonawca może złożyć ofertę dla jednej wybranej części lub dla wszystkich części zamówienia. Zamawiający nie ogranicza liczby części, którą można udzielić jednemu Wykonawcy. Maksymalna ilość części, którą można udzielić jednemu wykonawcy – sześć części.1) Część 2 – Szkolenie z tematyki TUS – Trening Umiejętności Społecznych:a) Szkolenie dla Szkoły Podstawowa im. Zofii Krawieckiej w Majdanie Starym:• Szkolenie – Trener umiejętności społecznych TUS. Szkolenie certyfikujące TUS z uzyskaniem certyfikatu ukończenia dla 2 nauczycieli trwające łącznie 18 h dydaktycznych, szkolenie online.b) Szkolenie dla Szkoły Podstawowa im. Błogosławionego Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Korchowie Pierwszym:• Szkolenie – Trener umiejętności społecznych TUS. Szkolenie certyfikujące TUS z uzyskaniem certyfikatu ukończenia dla 3 nauczycieli trwające łącznie 18 h dydaktycznych, szkolenie online.c) Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w Załączniku Nr 10 do SWZ Opis przedmiotu zamówienia.3. Rozwiązania równoważne.W każdym przypadku użycia w opisie przedmiotu zamówienia norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2 oraz ust. 3 ustawy Pzp Wykonawca powinien przyjąć, że odniesieniu takiemu towarzyszą wyrazy „lub równoważne”. W przypadku użycia w opisie technicznym odniesień do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. Wykonawca analizując opis techniczny powinien założyć, że każdemu odniesieniu użytemu w dokumentacji opisującej przedmiot zamówienia towarzyszy wyraz „lub równoważne".W przypadku, gdy w opisie technicznym lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót zostały użyte znaki towarowe, oznacza to, że są podane przykładowo i określają jedynie minimalne oczekiwane parametry jakościowe oraz wymagany standard. Wykonawca może zastosować materiały lub urządzenia równoważne, lecz o parametrach technicznych i jakościowych podobnych lub lepszych, których zastosowanie w żaden sposób nie wpłynie negatywnie na prawidłowe funkcjonowanie rozwiązań przyjętych w opisach przedmiot zamówienia. Wykonawca, który zastosuje urządzenia lub materiały równoważne będzie obowiązany wykazać w trakcie realizacji zamówienia, że zastosowane przez niego urządzenia i materiały spełniają wymagania określone przez Zamawiającego.Użycie w opisie technicznym etykiety oznacza, że Zamawiający akceptuje wszystkie etykiety potwierdzające, że dane dostawy lub usługi spełniają równoważne wymagania określonej przez zamawiającego etykiety. W przypadku gdy wykonawca z przyczyn od niego niezależnych nie może uzyskać określonej przez zamawiającego etykiety lub równoważnej etykiety, zamawiający, w terminie, przez siebie wyznaczonym akceptuje inne odpowiednie przedmiotowe środki dowodowe, w szczególności dokumentację techniczną producenta, o ile dany wykonawca udowodni, że roboty budowlane, dostawy lub usługi, które mają zostać przez niego wykonane, spełniają wymagania określonej etykiety lub określone wymagania wskazane przez Zamawiającego.Użycie w opisie technicznym wymogu posiadania certyfikatu wydanego przez jednostkę oceniającą zgodność lub sprawozdania z badań przeprowadzonych przez tę jednostkę jako środka dowodowego potwierdzającego zgodność z wymaganiami lub cechami określonymi w opisie przedmiotu zamówienia, kryteriach oceny ofert lub warunkach realizacji zamówienia oznacza, że zamawiający akceptuje również certyfikaty wydane przez inne równoważne jednostki oceniające zgodność. Zamawiający akceptuje także inne odpowiednie środki dowodowe, w szczególności dokumentację techniczną producenta, w przypadku, gdy dany Wykonawca nie ma ani dostępu do certyfikatów lub sprawozdań z badań, ani możliwości ich uzyskania w odpowiednim terminie, o ile ten brak dostępu nie może być przypisany danemu Wykonawcy, oraz pod warunkiem, że dany Wykonawca udowodni, że wykonywane przez niego roboty budowlane, dostawy lub usługi spełniają wymogi lub kryteria określone w opisie przedmiotu zamówienia, kryteriach oceny ofert lub wymagania związane z realizacją zamówienia.Jeżeli w opisie przedmiotu zamówienia ujęto zapis wynikający z KNR lub KNNR wskazujący na konieczność wykorzystywania przy realizacji zamówienia konkretnego sprzętu o konkretnych parametrach Zamawiający dopuszcza używanie innego sprzętu o ile zapewni to osiągnięcie zakładanych parametrów projektowych i nie spowoduje ryzyka niezgodności wykonanych prac z dokumentacją techniczną4. Określenie wymagań dotyczących zatrudniania przez wykonawcę lub podwykonawcę osób na podstawie stosunku pracy.1) Zamawiający wymaga zatrudnienia przez wykonawcę i podwykonawcę na podstawie stosunku pracy osób wykonujących wskazane przez zamawiającego czynności w zakresie realizacji zamówienia, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (t.j. Dz. U. z 2020 r., poz. 1320 ze zm.) wskazane poniżej czynności w zakresie:a) Trenera, osoby przeprowadzającego szkolenie, kurs zajęcia;b) osób obsługujących szkolenie.2) Sposób weryfikacji zatrudnienia osób oraz uprawnienia zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez wykonawcę wymagań związanych z zatrudnianiem tych osób oraz sankcji z tytułu niespełnienia tych wymagań zostały określone we wzorze umowy stanowiącej załącznik nr 8 do SWZ.3) Zamawiający nie określa innych wymagań w zakresie zatrudnienia, o których mowa w art. 96 ust. 2 pkt 2 ustawy Pzp z zastrzeżeniem wymagań określonych w Rozdziale 17 ust. 6 SWZ „ Klauzula społeczna” dla Wykonawców, którzy zadeklarują w ofercie zatrudnienie 1 osoby wymienionej w powyższym punkcie. Wymagania w tym zakresie zostały opisane w projekcie umowy. 3. Zamawiający nie przewiduje przeprowadzenia wizji lokalnej oraz sprawdzenia przez wykonawcę dokumentów niezbędnych do realizacji zamówienia dostępnych na miejscu u zamawiającego.5. Zamawiający informuje, że wymaga zgodnie z art. 100 ust. 1 ustawy Pzp od Wykonawcy zachowania wytycznych dla projektów realizowanych ze środków EFS+ w zakresie realizowanego przedmiotu zamówienia dla pracownika, ucznia/dziecka z niepełnosprawnością zgodnie z Wytycznymi dotyczącymi realizacji zasad równościowych w ramach funduszy unijnych na lata 2021-2027 Ministra Funduszy i Polityki Regionalnej. Zamawiający dodatkowo informuje, że osoby biorące udział w organizowanych szkoleniach, kursach pracowniczych nie mają orzeczonej niepełnosprawności. W organizowanych zajęciach występują uczniowie posiadające orzeczenia o niepełnosprawności intelektualnej. Wykonawca przed przeprowadzeniem szkolenia zobligowany jest do przeprowadzenia anonimowego wywiadu ankietowego wśród uczestników szkoleń, kursów, zajęć w zakresie doboru materiałów oraz prowadzenia zajęć z uwzględnieniem wymagań dotyczących dostępności dla osób niepełnosprawnych.1. Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie szkoleń oraz kursów dydaktycznych dla placówek oświatowych Gminy Księżpol w ramach realizowanego projektu pn. „Włączająca, wysokiej jakości edukacja na terenie Gminy Księżpol” współfinansowanego ze środków programu Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021-2027. Zamówienie zostało podzielone na sześć części w ramach jednego postępowania o udzielnie zamówienia publicznego w następującym zakresie:• Część 1 – Szkolenie dla rady pedagogicznej.• Część 2 – Szkolenie z tematyki TUS – Trening Umiejętności Społecznych.• Część 3 – Kurs szkolny doradca zawodowy.• Część 4 – Kursu grafiki komputerowej.• Część 5 – Szkolenie w zakresie robotyka w edukacji.• Część 6 – Zajęcia dla dzieci z robotyki edukacyjnej.Wykonawca może złożyć ofertę dla jednej wybranej części lub dla wszystkich części zamówienia. Zamawiający nie ogranicza liczby części, którą można udzielić jednemu Wykonawcy. Maksymalna ilość części, którą można udzielić jednemu wykonawcy – sześć części.1) Część 3 – Kurs szkolny doradca zawodowy:a) Przeprowadzenie kursu szkolnego doradztwa zawodowego dla nauczycieli Szkoły Podstawowa w Rakówce• Kurs dla 1 nauczyciela trwający, czas trwania – 50 h, godzin. Nauczyciel otrzyma imienne zaświadczenie o ukończeniu kursu – wzór zgodny z §16 ust.2 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 19 marca 2019 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. poz. 652) wraz z dostępem do odpowiednio dobranych dla potrzeb kształcenia treści w zakresie poszczególnych zajęć edukacyjnych;b) Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w Załączniku Nr 10 do SWZ Opis przedmiotu zamówienia.3. Rozwiązania równoważne.W każdym przypadku użycia w opisie przedmiotu zamówienia norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2 oraz ust. 3 ustawy Pzp Wykonawca powinien przyjąć, że odniesieniu takiemu towarzyszą wyrazy „lub równoważne”. W przypadku użycia w opisie technicznym odniesień do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. Wykonawca analizując opis techniczny powinien założyć, że każdemu odniesieniu użytemu w dokumentacji opisującej przedmiot zamówienia towarzyszy wyraz „lub równoważne".W przypadku, gdy w opisie technicznym lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót zostały użyte znaki towarowe, oznacza to, że są podane przykładowo i określają jedynie minimalne oczekiwane parametry jakościowe oraz wymagany standard. Wykonawca może zastosować materiały lub urządzenia równoważne, lecz o parametrach technicznych i jakościowych podobnych lub lepszych, których zastosowanie w żaden sposób nie wpłynie negatywnie na prawidłowe funkcjonowanie rozwiązań przyjętych w opisach przedmiot zamówienia. Wykonawca, który zastosuje urządzenia lub materiały równoważne będzie obowiązany wykazać w trakcie realizacji zamówienia, że zastosowane przez niego urządzenia i materiały spełniają wymagania określone przez Zamawiającego.Użycie w opisie technicznym etykiety oznacza, że Zamawiający akceptuje wszystkie etykiety potwierdzające, że dane dostawy lub usługi spełniają równoważne wymagania określonej przez zamawiającego etykiety. W przypadku gdy wykonawca z przyczyn od niego niezależnych nie może uzyskać określonej przez zamawiającego etykiety lub równoważnej etykiety, zamawiający, w terminie, przez siebie wyznaczonym akceptuje inne odpowiednie przedmiotowe środki dowodowe, w szczególności dokumentację techniczną producenta, o ile dany wykonawca udowodni, że roboty budowlane, dostawy lub usługi, które mają zostać przez niego wykonane, spełniają wymagania określonej etykiety lub określone wymagania wskazane przez Zamawiającego.Użycie w opisie technicznym wymogu posiadania certyfikatu wydanego przez jednostkę oceniającą zgodność lub sprawozdania z badań przeprowadzonych przez tę jednostkę jako środka dowodowego potwierdzającego zgodność z wymaganiami lub cechami określonymi w opisie przedmiotu zamówienia, kryteriach oceny ofert lub warunkach realizacji zamówienia oznacza, że zamawiający akceptuje również certyfikaty wydane przez inne równoważne jednostki oceniające zgodność. Zamawiający akceptuje także inne odpowiednie środki dowodowe, w szczególności dokumentację techniczną producenta, w przypadku, gdy dany Wykonawca nie ma ani dostępu do certyfikatów lub sprawozdań z badań, ani możliwości ich uzyskania w odpowiednim terminie, o ile ten brak dostępu nie może być przypisany danemu Wykonawcy, oraz pod warunkiem, że dany Wykonawca udowodni, że wykonywane przez niego roboty budowlane, dostawy lub usługi spełniają wymogi lub kryteria określone w opisie przedmiotu zamówienia, kryteriach oceny ofert lub wymagania związane z realizacją zamówienia.Jeżeli w opisie przedmiotu zamówienia ujęto zapis wynikający z KNR lub KNNR wskazujący na konieczność wykorzystywania przy realizacji zamówienia konkretnego sprzętu o konkretnych parametrach Zamawiający dopuszcza używanie innego sprzętu o ile zapewni to osiągnięcie zakładanych parametrów projektowych i nie spowoduje ryzyka niezgodności wykonanych prac z dokumentacją techniczną4. Określenie wymagań dotyczących zatrudniania przez wykonawcę lub podwykonawcę osób na podstawie stosunku pracy.1) Zamawiający wymaga zatrudnienia przez wykonawcę i podwykonawcę na podstawie stosunku pracy osób wykonujących wskazane przez zamawiającego czynności w zakresie realizacji zamówienia, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (t.j. Dz. U. z 2020 r., poz. 1320 ze zm.) wskazane poniżej czynności w zakresie:a) Trenera, osoby przeprowadzającego szkolenie, kurs zajęcia;b) osób obsługujących szkolenie.2) Sposób weryfikacji zatrudnienia osób oraz uprawnienia zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez wykonawcę wymagań związanych z zatrudnianiem tych osób oraz sankcji z tytułu niespełnienia tych wymagań zostały określone we wzorze umowy stanowiącej załącznik nr 8 do SWZ.3) Zamawiający nie określa innych wymagań w zakresie zatrudnienia, o których mowa w art. 96 ust. 2 pkt 2 ustawy Pzp z zastrzeżeniem wymagań określonych w Rozdziale 17 ust. 6 SWZ „ Klauzula społeczna” dla Wykonawców, którzy zadeklarują w ofercie zatrudnienie 1 osoby wymienionej w powyższym punkcie. Wymagania w tym zakresie zostały opisane w projekcie umowy. 3. Zamawiający nie przewiduje przeprowadzenia wizji lokalnej oraz sprawdzenia przez wykonawcę dokumentów niezbędnych do realizacji zamówienia dostępnych na miejscu u zamawiającego.5. Zamawiający informuje, że wymaga zgodnie z art. 100 ust. 1 ustawy Pzp od Wykonawcy zachowania wytycznych dla projektów realizowanych ze środków EFS+ w zakresie realizowanego przedmiotu zamówienia dla pracownika, ucznia/dziecka z niepełnosprawnością zgodnie z Wytycznymi dotyczącymi realizacji zasad równościowych w ramach funduszy unijnych na lata 2021-2027 Ministra Funduszy i Polityki Regionalnej. Zamawiający dodatkowo informuje, że osoby biorące udział w organizowanych szkoleniach, kursach pracowniczych nie mają orzeczonej niepełnosprawności. W organizowanych zajęciach występują uczniowie posiadające orzeczenia o niepełnosprawności intelektualnej. Wykonawca przed przeprowadzeniem szkolenia zobligowany jest do przeprowadzenia anonimowego wywiadu ankietowego wśród uczestników szkoleń, kursów, zajęć w zakresie doboru materiałów oraz prowadzenia zajęć z uwzględnieniem wymagań dotyczących dostępności dla osób niepełnosprawnych.1. Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie szkoleń oraz kursów dydaktycznych dla placówek oświatowych Gminy Księżpol w ramach realizowanego projektu pn. „Włączająca, wysokiej jakości edukacja na terenie Gminy Księżpol” współfinansowanego ze środków programu Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021-2027. Zamówienie zostało podzielone na sześć części w ramach jednego postępowania o udzielnie zamówienia publicznego w następującym zakresie:• Część 1 – Szkolenie dla rady pedagogicznej.• Część 2 – Szkolenie z tematyki TUS – Trening Umiejętności Społecznych.• Część 3 – Kurs szkolny doradca zawodowy.• Część 4 – Kursu grafiki komputerowej.• Część 5 – Szkolenie w zakresie robotyka w edukacji.• Część 6 – Zajęcia dla dzieci z robotyki edukacyjnej.Wykonawca może złożyć ofertę dla jednej wybranej części lub dla wszystkich części zamówienia. Zamawiający nie ogranicza liczby części, którą można udzielić jednemu Wykonawcy. Maksymalna ilość części, którą można udzielić jednemu wykonawcy – sześć części.1) Część 4 – Kursu grafiki komputerowej:a) Kurs dla Szkoły Podstawowej w Rakówce:• Kurs grafiki komputerowej online dla 1 nauczyciela. Zamawiający dopuszcza również przeprowadzenie szkolenia stacjonarnie w placówce oświatowej. Podstawowe szkolenie graficzne z obsługi najnowszej wersji programu Photoshop lub Corel Draw trwające 4 dni łącznie 24 godzin lekcyjnych. b) Kurs dla Szkoły Podstawowej im. Zofii Krawieckiej w Majdanie Starym:• Kurs grafiki komputerowej on-line dla 1 nauczyciela. Zamawiający dopuszcza również przeprowadzenie szkolenia stacjonarnie w placówce. Podstawowe szkolenie graficzne z obsługi najnowszej wersji programu Photoshop lub Corel Draw trwające 4 dni łącznie 24 godzin lekcyjnych.c) Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w Załączniku Nr 10 do SWZ Opis przedmiotu zamówienia.3. Rozwiązania równoważne.W każdym przypadku użycia w opisie przedmiotu zamówienia norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2 oraz ust. 3 ustawy Pzp Wykonawca powinien przyjąć, że odniesieniu takiemu towarzyszą wyrazy „lub równoważne”. W przypadku użycia w opisie technicznym odniesień do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. Wykonawca analizując opis techniczny powinien założyć, że każdemu odniesieniu użytemu w dokumentacji opisującej przedmiot zamówienia towarzyszy wyraz „lub równoważne".W przypadku, gdy w opisie technicznym lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót zostały użyte znaki towarowe, oznacza to, że są podane przykładowo i określają jedynie minimalne oczekiwane parametry jakościowe oraz wymagany standard. Wykonawca może zastosować materiały lub urządzenia równoważne, lecz o parametrach technicznych i jakościowych podobnych lub lepszych, których zastosowanie w żaden sposób nie wpłynie negatywnie na prawidłowe funkcjonowanie rozwiązań przyjętych w opisach przedmiot zamówienia. Wykonawca, który zastosuje urządzenia lub materiały równoważne będzie obowiązany wykazać w trakcie realizacji zamówienia, że zastosowane przez niego urządzenia i materiały spełniają wymagania określone przez Zamawiającego.Użycie w opisie technicznym etykiety oznacza, że Zamawiający akceptuje wszystkie etykiety potwierdzające, że dane dostawy lub usługi spełniają równoważne wymagania określonej przez zamawiającego etykiety. W przypadku gdy wykonawca z przyczyn od niego niezależnych nie może uzyskać określonej przez zamawiającego etykiety lub równoważnej etykiety, zamawiający, w terminie, przez siebie wyznaczonym akceptuje inne odpowiednie przedmiotowe środki dowodowe, w szczególności dokumentację techniczną producenta, o ile dany wykonawca udowodni, że roboty budowlane, dostawy lub usługi, które mają zostać przez niego wykonane, spełniają wymagania określonej etykiety lub określone wymagania wskazane przez Zamawiającego.Użycie w opisie technicznym wymogu posiadania certyfikatu wydanego przez jednostkę oceniającą zgodność lub sprawozdania z badań przeprowadzonych przez tę jednostkę jako środka dowodowego potwierdzającego zgodność z wymaganiami lub cechami określonymi w opisie przedmiotu zamówienia, kryteriach oceny ofert lub warunkach realizacji zamówienia oznacza, że zamawiający akceptuje również certyfikaty wydane przez inne równoważne jednostki oceniające zgodność. Zamawiający akceptuje także inne odpowiednie środki dowodowe, w szczególności dokumentację techniczną producenta, w przypadku, gdy dany Wykonawca nie ma ani dostępu do certyfikatów lub sprawozdań z badań, ani możliwości ich uzyskania w odpowiednim terminie, o ile ten brak dostępu nie może być przypisany danemu Wykonawcy, oraz pod warunkiem, że dany Wykonawca udowodni, że wykonywane przez niego roboty budowlane, dostawy lub usługi spełniają wymogi lub kryteria określone w opisie przedmiotu zamówienia, kryteriach oceny ofert lub wymagania związane z realizacją zamówienia.Jeżeli w opisie przedmiotu zamówienia ujęto zapis wynikający z KNR lub KNNR wskazujący na konieczność wykorzystywania przy realizacji zamówienia konkretnego sprzętu o konkretnych parametrach Zamawiający dopuszcza używanie innego sprzętu o ile zapewni to osiągnięcie zakładanych parametrów projektowych i nie spowoduje ryzyka niezgodności wykonanych prac z dokumentacją techniczną4. Określenie wymagań dotyczących zatrudniania przez wykonawcę lub podwykonawcę osób na podstawie stosunku pracy.1) Zamawiający wymaga zatrudnienia przez wykonawcę i podwykonawcę na podstawie stosunku pracy osób wykonujących wskazane przez zamawiającego czynności w zakresie realizacji zamówienia, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (t.j. Dz. U. z 2020 r., poz. 1320 ze zm.) wskazane poniżej czynności w zakresie:a) Trenera, osoby przeprowadzającego szkolenie, kurs zajęcia;b) osób obsługujących szkolenie.2) Sposób weryfikacji zatrudnienia osób oraz uprawnienia zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez wykonawcę wymagań związanych z zatrudnianiem tych osób oraz sankcji z tytułu niespełnienia tych wymagań zostały określone we wzorze umowy stanowiącej załącznik nr 8 do SWZ.3) Zamawiający nie określa innych wymagań w zakresie zatrudnienia, o których mowa w art. 96 ust. 2 pkt 2 ustawy Pzp z zastrzeżeniem wymagań określonych w Rozdziale 17 ust. 6 SWZ „ Klauzula społeczna” dla Wykonawców, którzy zadeklarują w ofercie zatrudnienie 1 osoby wymienionej w powyższym punkcie. Wymagania w tym zakresie zostały opisane w projekcie umowy. 3. Zamawiający nie przewiduje przeprowadzenia wizji lokalnej oraz sprawdzenia przez wykonawcę dokumentów niezbędnych do realizacji zamówienia dostępnych na miejscu u zamawiającego.5. Zamawiający informuje, że wymaga zgodnie z art. 100 ust. 1 ustawy Pzp od Wykonawcy zachowania wytycznych dla projektów realizowanych ze środków EFS+ w zakresie realizowanego przedmiotu zamówienia dla pracownika, ucznia/dziecka z niepełnosprawnością zgodnie z Wytycznymi dotyczącymi realizacji zasad równościowych w ramach funduszy unijnych na lata 2021-2027 Ministra Funduszy i Polityki Regionalnej. Zamawiający dodatkowo informuje, że osoby biorące udział w organizowanych szkoleniach, kursach pracowniczych nie mają orzeczonej niepełnosprawności. W organizowanych zajęciach występują uczniowie posiadające orzeczenia o niepełnosprawności intelektualnej. Wykonawca przed przeprowadzeniem szkolenia zobligowany jest do przeprowadzenia anonimowego wywiadu ankietowego wśród uczestników szkoleń, kursów, zajęć w zakresie doboru materiałów oraz prowadzenia zajęć z uwzględnieniem wymagań dotyczących dostępności dla osób niepełnosprawnych.1. Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie szkoleń oraz kursów dydaktycznych dla placówek oświatowych Gminy Księżpol w ramach realizowanego projektu pn. „Włączająca, wysokiej jakości edukacja na terenie Gminy Księżpol” współfinansowanego ze środków programu Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021-2027. Zamówienie zostało podzielone na sześć części w ramach jednego postępowania o udzielnie zamówienia publicznego w następującym zakresie:• Część 1 – Szkolenie dla rady pedagogicznej.• Część 2 – Szkolenie z tematyki TUS – Trening Umiejętności Społecznych.• Część 3 – Kurs szkolny doradca zawodowy.• Część 4 – Kursu grafiki komputerowej.• Część 5 – Szkolenie w zakresie robotyka w edukacji.• Część 6 – Zajęcia dla dzieci z robotyki edukacyjnej.Wykonawca może złożyć ofertę dla jednej wybranej części lub dla wszystkich części zamówienia. Zamawiający nie ogranicza liczby części, którą można udzielić jednemu Wykonawcy. Maksymalna ilość części, którą można udzielić jednemu wykonawcy – sześć części.1) Część 5 – Kurs w zakresie robotyka w edukacji;a) Kurs dla Szkoły Podstawowa im. Błogosławionego Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Korchowie Pierwszym:• Forma realizacji: on-line, (wykład tematyczny, prezentacje multimedialne, prezentacja i omówienie konkretnych przypadków i ćwiczenie konkretnych technik terapeutycznych, ćwiczenia warsztatowe, materiały do pracy własnej). Zamawiający dopuszcza również przeprowadzenie szkolenia stacjonarnie w placówce oświatowej. Szkolenie dla 2 nauczycieli trwające łącznie 18 h.• Po stronie Wykonawcy jest również dostarczenie na wyposażenie placówki oświatowej robotów w ilości 8 szt. Roboty musza zostać przekazane placówce oświatowej przed dokonaniem szkolenia. Na dostarczonych robotach ma zostać przeprowadzone szkolenie.b) Kurs dla Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Księżpolu:• Kurs on-line kierowany do nauczycieli i edukatorów pracujących z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Zakres obejmuje kodowanie i programowanie robotów dla potrzeb prowadzenia zajęć. Kurs dla 1 nauczyciela trwające łącznie 18 h.• Po stronie Wykonawcy jest również dostarczenie na wyposażenie placówki oświatowej robotów w ilości 8 szt. Roboty musza zostać przekazane placówce oświatowej przed dokonaniem szkolenia. Na dostarczonych robotach ma zostać przeprowadzone szkolenie.c) Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w Załączniku Nr 10 do SWZ Opis przedmiotu zamówienia.3. Rozwiązania równoważne.W każdym przypadku użycia w opisie przedmiotu zamówienia norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2 oraz ust. 3 ustawy Pzp Wykonawca powinien przyjąć, że odniesieniu takiemu towarzyszą wyrazy „lub równoważne”. W przypadku użycia w opisie technicznym odniesień do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. Wykonawca analizując opis techniczny powinien założyć, że każdemu odniesieniu użytemu w dokumentacji opisującej przedmiot zamówienia towarzyszy wyraz „lub równoważne".W przypadku, gdy w opisie technicznym lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót zostały użyte znaki towarowe, oznacza to, że są podane przykładowo i określają jedynie minimalne oczekiwane parametry jakościowe oraz wymagany standard. Wykonawca może zastosować materiały lub urządzenia równoważne, lecz o parametrach technicznych i jakościowych podobnych lub lepszych, których zastosowanie w żaden sposób nie wpłynie negatywnie na prawidłowe funkcjonowanie rozwiązań przyjętych w opisach przedmiot zamówienia. Wykonawca, który zastosuje urządzenia lub materiały równoważne będzie obowiązany wykazać w trakcie realizacji zamówienia, że zastosowane przez niego urządzenia i materiały spełniają wymagania określone przez Zamawiającego.Użycie w opisie technicznym etykiety oznacza, że Zamawiający akceptuje wszystkie etykiety potwierdzające, że dane dostawy lub usługi spełniają równoważne wymagania określonej przez zamawiającego etykiety. W przypadku gdy wykonawca z przyczyn od niego niezależnych nie może uzyskać określonej przez zamawiającego etykiety lub równoważnej etykiety, zamawiający, w terminie, przez siebie wyznaczonym akceptuje inne odpowiednie przedmiotowe środki dowodowe, w szczególności dokumentację techniczną producenta, o ile dany wykonawca udowodni, że roboty budowlane, dostawy lub usługi, które mają zostać przez niego wykonane, spełniają wymagania określonej etykiety lub określone wymagania wskazane przez Zamawiającego.Użycie w opisie technicznym wymogu posiadania certyfikatu wydanego przez jednostkę oceniającą zgodność lub sprawozdania z badań przeprowadzonych przez tę jednostkę jako środka dowodowego potwierdzającego zgodność z wymaganiami lub cechami określonymi w opisie przedmiotu zamówienia, kryteriach oceny ofert lub warunkach realizacji zamówienia oznacza, że zamawiający akceptuje również certyfikaty wydane przez inne równoważne jednostki oceniające zgodność. Zamawiający akceptuje także inne odpowiednie środki dowodowe, w szczególności dokumentację techniczną producenta, w przypadku, gdy dany Wykonawca nie ma ani dostępu do certyfikatów lub sprawozdań z badań, ani możliwości ich uzyskania w odpowiednim terminie, o ile ten brak dostępu nie może być przypisany danemu Wykonawcy, oraz pod warunkiem, że dany Wykonawca udowodni, że wykonywane przez niego roboty budowlane, dostawy lub usługi spełniają wymogi lub kryteria określone w opisie przedmiotu zamówienia, kryteriach oceny ofert lub wymagania związane z realizacją zamówienia.Jeżeli w opisie przedmiotu zamówienia ujęto zapis wynikający z KNR lub KNNR wskazujący na konieczność wykorzystywania przy realizacji zamówienia konkretnego sprzętu o konkretnych parametrach Zamawiający dopuszcza używanie innego sprzętu o ile zapewni to osiągnięcie zakładanych parametrów projektowych i nie spowoduje ryzyka niezgodności wykonanych prac z dokumentacją techniczną4. Określenie wymagań dotyczących zatrudniania przez wykonawcę lub podwykonawcę osób na podstawie stosunku pracy.1) Zamawiający wymaga zatrudnienia przez wykonawcę i podwykonawcę na podstawie stosunku pracy osób wykonujących wskazane przez zamawiającego czynności w zakresie realizacji zamówienia, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (t.j. Dz. U. z 2020 r., poz. 1320 ze zm.) wskazane poniżej czynności w zakresie:a) Trenera, osoby przeprowadzającego szkolenie, kurs zajęcia;b) osób obsługujących szkolenie.2) Sposób weryfikacji zatrudnienia osób oraz uprawnienia zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez wykonawcę wymagań związanych z zatrudnianiem tych osób oraz sankcji z tytułu niespełnienia tych wymagań zostały określone we wzorze umowy stanowiącej załącznik nr 8 do SWZ.3) Zamawiający nie określa innych wymagań w zakresie zatrudnienia, o których mowa w art. 96 ust. 2 pkt 2 ustawy Pzp z zastrzeżeniem wymagań określonych w Rozdziale 17 ust. 6 SWZ „ Klauzula społeczna” dla Wykonawców, którzy zadeklarują w ofercie zatrudnienie 1 osoby wymienionej w powyższym punkcie. Wymagania w tym zakresie zostały opisane w projekcie umowy. 3. Zamawiający nie przewiduje przeprowadzenia wizji lokalnej oraz sprawdzenia przez wykonawcę dokumentów niezbędnych do realizacji zamówienia dostępnych na miejscu u zamawiającego.5. Zamawiający informuje, że wymaga zgodnie z art. 100 ust. 1 ustawy Pzp od Wykonawcy zachowania wytycznych dla projektów realizowanych ze środków EFS+ w zakresie realizowanego przedmiotu zamówienia dla pracownika, ucznia/dziecka z niepełnosprawnością zgodnie z Wytycznymi dotyczącymi realizacji zasad równościowych w ramach funduszy unijnych na lata 2021-2027 Ministra Funduszy i Polityki Regionalnej. Zamawiający dodatkowo informuje, że osoby biorące udział w organizowanych szkoleniach, kursach pracowniczych nie mają orzeczonej niepełnosprawności. W organizowanych zajęciach występują uczniowie posiadające orzeczenia o niepełnosprawności intelektualnej. Wykonawca przed przeprowadzeniem szkolenia zobligowany jest do przeprowadzenia anonimowego wywiadu ankietowego wśród uczestników szkoleń, kursów, zajęć w zakresie doboru materiałów oraz prowadzenia zajęć z uwzględnieniem wymagań dotyczących dostępności dla osób niepełnosprawnych.1. Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie szkoleń oraz kursów dydaktycznych dla placówek oświatowych Gminy Księżpol w ramach realizowanego projektu pn. „Włączająca, wysokiej jakości edukacja na terenie Gminy Księżpol” współfinansowanego ze środków programu Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021-2027. Zamówienie zostało podzielone na sześć części w ramach jednego postępowania o udzielnie zamówienia publicznego w następującym zakresie:• Część 1 – Szkolenie dla rady pedagogicznej.• Część 2 – Szkolenie z tematyki TUS – Trening Umiejętności Społecznych.• Część 3 – Kurs szkolny doradca zawodowy.• Część 4 – Kursu grafiki komputerowej.• Część 5 – Szkolenie w zakresie robotyka w edukacji.• Część 6 – Zajęcia dla dzieci z robotyki edukacyjnej.Wykonawca może złożyć ofertę dla jednej wybranej części lub dla wszystkich części zamówienia. Zamawiający nie ogranicza liczby części, którą można udzielić jednemu Wykonawcy. Maksymalna ilość części, którą można udzielić jednemu wykonawcy – sześć części.1) Część 6 – Przeprowadzenie zajęć dla dzieci z robotyki edukacyjnej:a) Zajęcia z robotyki dla Szkoły Podstawowa im. Zofii Krawieckiej w Majdanie Starym:• Zajęcia dla 4 grup, 1 grupa liczyć będzie 12 uczniów, będą to uczniowie w wieku od 7 do 14 lat. W pojedynczej grupie będą uczniowie w podobnym wieku (7-10 lat; 9-12 lat; 11-13 lat; 11-15 lat), na zbliżonym poziomie wiedzy.• Liczba zajęć w ramach całego projektu wynosi 128 zajęć po 45minut, tj. po 32 zajęcia dla każdej grupy uczniów. Jedne zajęcia wynoszą 45 minut.• W ramach zajęć usługodawca zewnętrzny udostępni własny, profesjonalny sprzęt oraz wykwalifikowaną kadrę.b) Wymagania do kadry prowadzącej zajęcia z robotyki:• osoba, osoby prowadzące zajęcia z uczniami muszą posiadać dokumenty pozwalające prowadzić zajęcia z robotyki, tj ukończyła studia pierwszego stopnia , studia drugiego stopnia lub jednolite studia magisterskie na kierunku informatyka, informatyka z robotyką , robotyka, automatyka i robotyka lub na kierunku, którego efekty uczenia się w kategoriach wiedzy i umiejętności obejmują treści z robotyki, lub studia podyplomowe w zakresie informatyka z robotyką , robotyka, automatyka i robotyka lub kurs kwalifikacyjny w zakresie informatyka z robotyką , robotyka, automatyka i robotyka, lub posiadać świadectwo dojrzałości i dokument potwierdzający kwalifikacje zawodowe w zakresie robotyki, a także co najmniej dwuletni staż prowadzenia zajęć z robotyki;• nie figurować w Rejestrze Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym;• nie figuruje w Krajowy Rejestrze Karnym – zaświadczenie o niekaralności;• mieć pełną zdolność do czynności prawnych i korzysta z praw publicznych;• dokumenty potwierdzające posiadane kwalifikacje oraz o niekaralności należy przedłożyć w wyznaczonym terminie zgodnie z § 3 ust. 22 Projektu umowy, który stanowi Załącznik nr 8 do SWZ.c) Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w Załączniku Nr 10 do SWZ Opis przedmiotu zamówienia.7) Po stronie zamawiającego jest również dostarczenie materiałów szkoleniowych dla osób uczestniczących w szkoleniach lub w kursach. Wymagania co do materiałów zostały określone w Załączniku Nr 10 do SWZ Opis przedmiotu zamówienia.8) Uczestnicy po zakończeniu szkolenia muszą otrzymać zaświadczenie ukończenia szkolenia, kursu, zajęć.3. Rozwiązania równoważne.W każdym przypadku użycia w opisie przedmiotu zamówienia norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2 oraz ust. 3 ustawy Pzp Wykonawca powinien przyjąć, że odniesieniu takiemu towarzyszą wyrazy „lub równoważne”. W przypadku użycia w opisie technicznym odniesień do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. Wykonawca analizując opis techniczny powinien założyć, że każdemu odniesieniu użytemu w dokumentacji opisującej przedmiot zamówienia towarzyszy wyraz „lub równoważne".W przypadku, gdy w opisie technicznym lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót zostały użyte znaki towarowe, oznacza to, że są podane przykładowo i określają jedynie minimalne oczekiwane parametry jakościowe oraz wymagany standard. Wykonawca może zastosować materiały lub urządzenia równoważne, lecz o parametrach technicznych i jakościowych podobnych lub lepszych, których zastosowanie w żaden sposób nie wpłynie negatywnie na prawidłowe funkcjonowanie rozwiązań przyjętych w opisach przedmiot zamówienia. Wykonawca, który zastosuje urządzenia lub materiały równoważne będzie obowiązany wykazać w trakcie realizacji zamówienia, że zastosowane przez niego urządzenia i materiały spełniają wymagania określone przez Zamawiającego.Użycie w opisie technicznym etykiety oznacza, że Zamawiający akceptuje wszystkie etykiety potwierdzające, że dane dostawy lub usługi spełniają równoważne wymagania określonej przez zamawiającego etykiety. W przypadku gdy wykonawca z przyczyn od niego niezależnych nie może uzyskać określonej przez zamawiającego etykiety lub równoważnej etykiety, zamawiający, w terminie, przez siebie wyznaczonym akceptuje inne odpowiednie przedmiotowe środki dowodowe, w szczególności dokumentację techniczną producenta, o ile dany wykonawca udowodni, że roboty budowlane, dostawy lub usługi, które mają zostać przez niego wykonane, spełniają wymagania określonej etykiety lub określone wymagania wskazane przez Zamawiającego.Użycie w opisie technicznym wymogu posiadania certyfikatu wydanego przez jednostkę oceniającą zgodność lub sprawozdania z badań przeprowadzonych przez tę jednostkę jako środka dowodowego potwierdzającego zgodność z wymaganiami lub cechami określonymi w opisie przedmiotu zamówienia, kryteriach oceny ofert lub warunkach realizacji zamówienia oznacza, że zamawiający akceptuje również certyfikaty wydane przez inne równoważne jednostki oceniające zgodność. Zamawiający akceptuje także inne odpowiednie środki dowodowe, w szczególności dokumentację techniczną producenta, w przypadku, gdy dany Wykonawca nie ma ani dostępu do certyfikatów lub sprawozdań z badań, ani możliwości ich uzyskania w odpowiednim terminie, o ile ten brak dostępu nie może być przypisany danemu Wykonawcy, oraz pod warunkiem, że dany Wykonawca udowodni, że wykonywane przez niego roboty budowlane, dostawy lub usługi spełniają wymogi lub kryteria określone w opisie przedmiotu zamówienia, kryteriach oceny ofert lub wymagania związane z realizacją zamówienia.Jeżeli w opisie przedmiotu zamówienia ujęto zapis wynikający z KNR lub KNNR wskazujący na konieczność wykorzystywania przy realizacji zamówienia konkretnego sprzętu o konkretnych parametrach Zamawiający dopuszcza używanie innego sprzętu o ile zapewni to osiągnięcie zakładanych parametrów projektowych i nie spowoduje ryzyka niezgodności wykonanych prac z dokumentacją techniczną4. Określenie wymagań dotyczących zatrudniania przez wykonawcę lub podwykonawcę osób na podstawie stosunku pracy.1) Zamawiający wymaga zatrudnienia przez wykonawcę i podwykonawcę na podstawie stosunku pracy osób wykonujących wskazane przez zamawiającego czynności w zakresie realizacji zamówienia, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (t.j. Dz. U. z 2020 r., poz. 1320 ze zm.) wskazane poniżej czynności w zakresie:a) Trenera, osoby przeprowadzającego szkolenie, kurs zajęcia;b) osób obsługujących szkolenie.2) Sposób weryfikacji zatrudnienia osób oraz uprawnienia zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez wykonawcę wymagań związanych z zatrudnianiem tych osób oraz sankcji z tytułu niespełnienia tych wymagań zostały określone we wzorze umowy stanowiącej załącznik nr 8 do SWZ.3) Zamawiający nie określa innych wymagań w zakresie zatrudnienia, o których mowa w art. 96 ust. 2 pkt 2 ustawy Pzp z zastrzeżeniem wymagań określonych w Rozdziale 17 ust. 6 SWZ „ Klauzula społeczna” dla Wykonawców, którzy zadeklarują w ofercie zatrudnienie 1 osoby wymienionej w powyższym punkcie. Wymagania w tym zakresie zostały opisane w projekcie umowy. 3. Zamawiający nie przewiduje przeprowadzenia wizji lokalnej oraz sprawdzenia przez wykonawcę dokumentów niezbędnych do realizacji zamówienia dostępnych na miejscu u zamawiającego.5. Zamawiający informuje, że wymaga zgodnie z art. 100 ust. 1 ustawy Pzp od Wykonawcy zachowania wytycznych dla projektów realizowanych ze środków EFS+ w zakresie realizowanego przedmiotu zamówienia dla pracownika, ucznia/dziecka z niepełnosprawnością zgodnie z Wytycznymi dotyczącymi realizacji zasad równościowych w ramach funduszy unijnych na lata 2021-2027 Ministra Funduszy i Polityki Regionalnej. Zamawiający dodatkowo informuje, że osoby biorące udział w organizowanych szkoleniach, kursach pracowniczych nie mają orzeczonej niepełnosprawności. W organizowanych zajęciach występują uczniowie posiadające orzeczenia o niepełnosprawności intelektualnej. Wykonawca przed przeprowadzeniem szkolenia zobligowany jest do przeprowadzenia anonimowego wywiadu ankietowego wśród uczestników szkoleń, kursów, zajęć w zakresie doboru materiałów oraz prowadzenia zajęć z uwzględnieniem wymagań dotyczących dostępności dla osób niepełnosprawnych.
Kod CPV: 80500000-9
Sekcja III - Warunki udziału
Opis warunków udziału: 1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu oraz spełniają określone przez zamawiającego warunki udziału w postępowaniu.2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym;zamawiający nie określa warunku w w/w. zakresie dla wszystkich części;2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów określa się minimalne poziomy zdolności dotyczące:zamawiający nie określa warunku w w/w. zakresie dla wszystkich części;3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej określa się minimalne poziomy zdolności dotyczące:zamawiający nie określa warunku w w/w. zakresie dla wszystkich części;4) zdolności technicznej lub zawodowej określa się minimalne poziomy zdolności dotyczące:a) Dla Część 1 – Szkolenie dla rady pedagogicznej:• Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 3 lat jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie - wykonał należycie co najmniej 1 usługę, która polegała na przeprowadzeniu szkolenia nauczycieli, przy czym Zamawiający rozumie przez szkolenie, co najmniej jednodniowe wydarzenie edukacyjne (szkolenie, warsztaty, seminaria, kursy, webinaria) przeprowadzone stacjonarnie lub zdalnie. Wzór wykazu usług stanowi Załącznik nr 6a dla Części 1 do SWZ.• Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje osobami zdolnymi do wykonania zamówienia w zakresie skierowanych do realizacji przedmiotu zamówienia przynajmniej jednego trenera, szkoleniowca posiadającego doświadczenie i przeprowadził minimum 90 minut zajęć w zakresie: szkoleń lub warsztatów, seminariów, kursów, webinariów w realizacji szkoleń z zakresie wsparcia dla nauczycieli. Wzór wykazu osób stanowi Załącznik nr 7a do SWZ dla Części 1.b) Dla Część 2 – Szkolenie z tematyki TUS – Trening Umiejętności Społecznych:• Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 3 lat jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie - wykonał należycie co najmniej 1 usługę, która polegała na przeprowadzeniu szkolenia z tematyki TUS, przy czym Zamawiający rozumie przez szkolenie, co najmniej jednodniowe wydarzenie edukacyjne (szkolenie, warsztaty, seminaria, kursy, webinaria) przeprowadzone stacjonarnie lub zdalnie. Wzór wykazu usług stanowi Załącznik nr 6b do SWZ dla Części 2.• Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje osobami zdolnymi do wykonania zamówienia w zakresie skierowanych do realizacji przedmiotu zamówienia przynajmniej jednego trenera, szkoleniowca posiadającego doświadczenie i przeprowadził minimum 90 minut zajęć w zakresie: szkoleń, warsztatów, seminariów, kursów, webinariów z tematyki TUS. Wzór wykazu osób stanowi Załącznik nr 7b do SWZ dla Części 2.c) Dla Część 3 – Kurs szkolny doradca zawodowy:• Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 3 lat jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie - wykonał należycie co najmniej 1 usługę, która polegała na przeprowadzeniu szkolenia z tematyki doradztwa zawodowego, przy czym Zamawiający rozumie przez szkolenie, co najmniej jednodniowe wydarzenie edukacyjne (szkolenie, warsztaty, seminaria, kursy, webinaria) przeprowadzone stacjonarnie lub zdalnie. Wzór wykazu usług stanowi Załącznik nr 6c do SWZ dla Części 3.• Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje osobami zdolnymi do wykonania zamówienia w zakresie skierowanych do realizacji przedmiotu zamówienia przynajmniej jednego trenera, szkoleniowca posiadającego doświadczenie i przeprowadził minimum 90 minut zajęć w zakresie: szkoleń, warsztatów, seminariów, kursów, webinariów z tematyki doradztwa zawodowego. Wzór wykazu osób stanowi Załącznik nr 7c do SWZ dla Części 3.d) Dla Część 4 – Kursu grafiki komputerowej:• Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 3 lat jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie - wykonał należycie co najmniej 1 usługę, która polegała na przeprowadzeniu szkoleniu, kursu z tematyki zgodniej z przedmiotem zamówienia z grafiki komputerowej, przy czym Zamawiający rozumie przez szkolenie, co najmniej jednodniowe wydarzenie edukacyjne (szkolenia, warsztaty, seminaria, kursy, webinaria) przeprowadzone stacjonarnie lub zdalnie. Wzór wykazu usług stanowi Załącznik nr 6d do SWZ dla Części 4.• Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje osobami zdolnymi do wykonania zamówienia w zakresie skierowanych do realizacji przedmiotu zamówienia przynajmniej jednego trenera, szkoleniowca posiadającego doświadczenie i przeprowadził minimum 90 minut zajęć w zakresie: szkoleń, warsztatów, seminariów, kursów, webinariów z tematyki grafiki komputerowej zgodnie z przedmiotem zamówienia. Wzór wykazu osób stanowi Załącznik nr 7d do SWZ dla Części 4.e) Dla Część 5 – Szkolenie w zakresie robotyka w edukacji:• Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 3 lat jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie - wykonał należycie co najmniej 1 usługę, która polegała na przeprowadzeniu szkolenia, z tematyki robotyki wykorzystywanej w edukacji, przy czym Zamawiający rozumie przez szkolenie, co najmniej jednodniowe wydarzenie edukacyjne (szkolenia, warsztaty, seminaria, kursy, webinaria) przeprowadzone stacjonarnie lub zdalnie. Wzór wykazu usług stanowi Załącznik nr 6e do SWZ dla Części 5.• Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje osobami zdolnymi do wykonania zamówienia w zakresie skierowanych do realizacji przedmiotu zamówienia przynajmniej jednego trenera, szkoleniowca posiadającego doświadczenie i przeprowadził minimum 90 minut zajęć w zakresie: szkoleń, warsztatów, seminariów, kursów, webinariów z tematyki robotyki wykorzystywanej w edukacji. Wzór wykazu osób stanowi Załącznik nr 7e do SWZ dla Części 5.f) Dla Część 6 – Zajęcia dla dzieci z robotyki edukacyjnej:• Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 3 lat jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie - wykonał należycie co najmniej 1 usługę, która polegała na przeprowadzeniu zajęć z zakresu robotyki w edukacji przy czym Zamawiający rozumie przez zajęcia, co najmniej jednodniowe wydarzenie edukacyjne (zajęcia, szkolenia, warsztaty, seminaria, kursy, webinaria) przeprowadzone stacjonarnie lub zdalnie. Wzór wykazu usług stanowi Załącznik nr 6f do SWZ dla Części 6.• Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje osobami zdolnymi do wykonania zamówienia w zakresie skierowanych do realizacji przedmiotu zamówienia osób przynajmniej jednego trenera, szkoleniowca (w przypadku skierowania więcej niż jednego trenera, szkoleniowca wszyscy muszą spełniać poniższe wymagania) posiadającego doświadczenie i przeprowadził minimum 90 minut zajęć w zakresie: szkoleń, warsztatów, seminariów, kursów, webinariów z tematyki robotyki, który: posiada dokumenty pozwalające prowadzić zajęcia z robotyki, tj. ukończyła studia pierwszego stopnia , studia drugiego stopnia lub jednolite studia magisterskie na kierunku informatyka, informatyka z robotyką , robotyka, automatyka i robotyka lub na kierunku, którego efekty uczenia się w kategoriach wiedzy i umiejętności obejmują treści z robotyki, lub studia podyplomowe w zakresie informatyka z robotyką , robotyka, automatyka i robotyka lub kurs kwalifikacyjny w zakresie informatyka z robotyką , robotyka, automatyka i robotyka, lub posiada świadectwo dojrzałości i dokument potwierdzający kwalifikacje zawodowe w zakresie robotyki, a także co najmniej dwuletni staż prowadzenia zajęć z robotyki; nie figuruje w Rejestrze Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym; nie figuruje w Krajowy Rejestrze Karnym – zaświadczenie o niekaralności; ma pełną zdolność do czynności prawnych i korzysta z praw publicznych;Wzór wykazu osób stanowi Załącznik nr 7f do SWZ dla Części 6.
Sekcja IV - Procedura
Tryb udzielenia zamówienia:
Termin składania ofert: