- Adres: 82-440 Dzierzgoń, Plac Wolności 1
- Województwo: pomorskie
- Telefon/fax: tel. 55 276 25 01
- Data zamieszczenia: 2025-01-15
- Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe
Sekcja I - Zamawiający
Nazwa zamawiającego: Gmina Dzierzgoń
Adres: 82-440 Dzierzgoń, Plac Wolności 1
Adres email: sekretariat@dzierzgon.pl
Telefon: 55 276 25 01
Strona internetowa: www.dzierzgon.pl
Sekcja II - Przedmiot zamówienia
Nazwa zamówienia: Przebudowa pomieszczeń Szkoły Podstawowej w Dzierzgoniu z przeznaczeniem dla nowego oddziału przedszkolnego
Opis zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest: Kompleksowe wykonanie robót budowlanych, związanych z przebudową (modernizacją) pomieszczeń w przyziemiu budynku Szkoły Podstawowej przy ul. Zawadzkiego 38A w Dzierzgoniu - według parametrów określonych w załączonej dokumentacji projektowej i w przedmiarze robót. Zadanie jest realizowane w ramach umowy nr FEPM.06.01-IZ.00-0014/24-00 o dofinansowanie Projektu pn. Wsparcie edukacji przedszkolnej w Gminie Dzierzgoń - przebudowa i remont infrastruktury oddziału przedszkolnego wraz z wyposażeniem, w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Pomorza 2021-2027, Priorytetu 6. Fundusze europejskie dla silnego społecznie Pomorza (EFRR), Działania 6.1. Infrastruktura edukacji przedszkolnej, współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. Modernizacja wskazanych pomieszczeń, winna być wykonana w zakresie niezbędnym do stworzenia w nich prawidłowych funkcji dydaktyczno-oświatowych, zgodnie z obowiązującymi standardami i przepisami dla tego typu obiektów.2. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych. Brak podziału zamówienia na części ustalono ze względu na przewidywane trudności w koordynacji działań różnych Wykonawców realizujących poszczególne części zamówienia (która mogłaby zagrozić właściwemu oraz terminowemu wykonaniu zamówienia), a także ze względu na przewidywane zwiększenie kosztów realizacji całego zamówienia, wynikających z konieczności osobnej organizacji zaplecza budowy przez różnych Wykonawców. Poszczególne elementy realizowanego przedsięwzięcia są ze sobą powiązane funkcjonalnie i nie dają możliwości jednoznacznego rozgraniczenia stref prowadzonych robót budowlanych, umożliwiających ewentualną realizację tych robót przez różnych Wykonawców w sposób bezkolizyjny. Ponadto docelowa eksploatacja obiektu pod względem efektywności i bezawaryjności, ma być zabezpieczona odpowiednim zobowiązaniem gwarancyjnym, wobec czego zasadnym jest powierzenie realizacji zadania tylko jednemu Wykonawcy. W niniejszym postępowaniu Wykonawca może złożyć jedną ofertę na całość zadania.3. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert wariantowych oraz w postaci katalogów elektronicznych.4. Zamawiający nie przewiduje udzielania zamówień, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 i 8.5. Zamawiający wymaga udzielenia minimum 36-miesięcznej gwarancji, na zastosowane technologie i wykonane roboty budowlano-montażowe oraz na wbudowane wyroby i materiały. Niezależnie od uprawnień wynikających z udzielonej gwarancji jakości, Zamawiający może realizować uprawnienia z tytułu rękojmi za wady. Termin rękojmi jest równy terminowi ustawowemu zastrzeżonemu w art. 568 ust. 1 KC.6. Szczegółowy opis oraz sposób realizacji zamówienia zawiera Dokumentacja projektowa, stanowiąca Załącznik nr 10 do SWZ.Uwaga:1) Wobec faktu, że roboty budowlane będą wykonywane w czynnej placówce oświatowej (w trakcie trwającego roku szkolnego) - Zamawiający wymaga, aby harmonogram prowadzonych prac zaplanować w sposób najmniej uciążliwy dla realizacji bieżących zajęć dydaktycznych, a w szczególności - rozpoczęcie i wykonanie robót najbardziej hałaśliwych (kucie betonu itp.), w czasie 2-tygodniowych ferii zimowych, rozpoczynających się od dn. 14.02.2025r. 2) W ramach realizowanego zadania, Wykonawca jest dodatkowo zobowiązany do wykonania i zainstalowania tablicy informacyjnej o wymiarach 120 cm x 60 cm, zgodnie z wytycznymi Programu Regionalnego - Fundusze Europejskie dla Pomorza 2021-2027, określonymi w dokumencie pn. Zasady promowania projektów, pkt. 2.1 - Tablice informacyjne (https://funduszeuepomorskie.pl/strona/4678-zasady-promowania-projektow). Przykładowy wzór w/w tablicy zawarto w Załączniku nr 10 do SWZ. Koszt wykonania i zainstalowania tablicy informacyjnej, należy skalkulować i zawrzeć w cenie składanej oferty.3) Jeżeli w odniesieniu do wymienionych powyżej elementów opisu zamówienia, powstałyby u Wykonawcy jakiekolwiek wątpliwości lub niejasności, wówczas dla ostatecznego rozstrzygnięcia wymagań Zamawiającego w tej kwestii oraz przygotowania oferty przez Wykonawcę – wiążącymi będą wyjaśnienia, uściślenia oraz informacje uzupełniające, uzyskane w trakcie formalnej procedury ewentualnych zapytań do SWZ.4) Jeżeli gdziekolwiek w SWZ, przedmiot zamówienia określony został przez wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia to Zamawiający dopuszcza w tym zakresie składanie ofert przy zastosowaniu rozwiązań równoważnych opisywanym. Tam gdzie w opisie przedmiotu zamówienia zostało wskazane pochodzenie rozwiązań projektowych objętych zamówieniem, o których mowa w art. 102 ust. 1 ustawy PZP (np. marka, znak towarowy, producent, dostawca), Zamawiający dopuszcza oferowanie rozwiązań o parametrach równoważnych. Pod pojęciem równoważności rozumieć należy, iż zagwarantują one realizację zamówienia w zgodzie z opisem przedmiotu zamówienia oraz zapewnią uzyskanie parametrów techniczno-jakościowych oraz wymogów gwarancyjnych, nie gorszych od założonych w w/w opisie. Podane w opisach przedmiotu zamówienia nazwy własne, mają jedynie za zadanie sprecyzowanie oczekiwań jakościowych, technicznych i technologicznych Zamawiającego. 5) Ponadto, jeżeli gdziekolwiek w SWZ (przedmiarze robót), przedmiot zamówienia określony został przez wskazanie norm, Zamawiający dopuszcza w tym zakresie składanie ofert przy zastosowaniu rozwiązań równoważnych opisywanym normom i wówczas należy przyjąć, że każdemu z takich wskazań, towarzyszy określenie „lub równoważne”. W przypadku oferowania rozwiązań o parametrach/cechach równoważnych w stosunku do norm wskazanych w SWZ, Wykonawca w składanej ofercie jest zobligowany do udowodnienia (w szczególności za pomocą odpowiednich przedmiotowych środków dowodowych), że proponowane rozwiązania w równoważnym stopniu spełniają wymagania określone w opisie przedmiotu zamówienia. W celu wykazania równoważności jw., Wykonawca winien wskazać odpowiednie dokumenty, o których mowa w art. 101 ust. 2 lub ust. 3 ustawy PZP, umożliwiające Zamawiającemu jednoznaczną weryfikację prawidłowości oferowanych rozwiązań, w stosunku do wymagań wynikających z norm wskazanych w SWZ.
Kod CPV: 45110000-1
Sekcja III - Warunki udziału
Opis warunków udziału: 1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na zasadach określonych w Rozdziale IX SWZ oraz spełniają określone przez Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu.2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:Wykonawca prowadzący działalność gospodarczą lub zawodową spełni warunek jeżeli wykaże, że prowadzi przedmiotową działalność odpowiednią dla realizacji zamówienia, obejmującą swoim zakresem co najmniej prowadzenie robót w branży budowlanej oraz jest wpisany do jednego z rejestrów zawodowych lub handlowych prowadzonych w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania.2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże posiadanie ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia, na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż 500.000,00 PLN.4) zdolności technicznej lub zawodowej:Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, że:a) w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał należycie co najmniej dwie roboty budowlane, odpowiadające swoim rodzajem niniejszemu zamówieniu, tj. przebudowę lub rozbudowę lub remont budynku, o powierzchni minimum 250 m2 - dla każdego z 2-ch wymienionych przedsięwzięć,b) skieruje do realizacji zamówienia osobę wykonującą funkcję kierownika budowy/robót, posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi, co najmniej w specjalności konstrukcyjno-budowlanej, w zakresie konstrukcji budowlanych o powszechnie znanych rozwiązaniach oraz będącą członkiem właściwej izby samorządu zawodowego.Uwaga:Kierownik budowy oraz kierownicy robót powinni posiadać uprawnienia budowlane zgodnie z ustawą z dnia 07 lipca 1994r. Prawo budowlane (Dz.U. z 2024r., poz. 725 ze zm.) oraz rozporządzeniem Ministra Inwestycji i Rozwoju z 29 kwietnia 2019r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz.U. z 2019r., poz. 831) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów.Zgodnie z art. 12a ustawy Prawo budowlane samodzielne funkcje techniczne w budownictwie, określone w art. 12 ust. 1 ustawy mogą również wykonywać osoby, których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych. Regulację odrębną stanowią przepisy ustawy z dnia 22 grudnia 2015r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz.U. z 2023r., poz. 334).3. Zamawiający, w stosunku do Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, w odniesieniu do warunku dotyczącego zdolności technicznej lub zawodowej wymaga, aby warunek ten był spełniony w całości co najmniej przez jednego z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.4. Zamawiający może na każdym etapie postępowania, uznać, że Wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez wykonawcę sprzecznych interesów, w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych Wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze Wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.
Sekcja IV - Procedura
Tryb udzielenia zamówienia:
Termin składania ofert:
Podobne przetargi
- Remont budynków gospodarczych nr 1 i 2 położonych na działce strażnicy wodnej w Dębowie wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną (instalacja elektryczna), a także zagospodarowaniem terenu
- Rozbiórka budynku mieszkalnego oraz pozostałych budynków niemieszkalnych przy ul. Sikorskiego w Legionowie i Fabrycznej w Łajskach.
- Sukcesywne wykonywanie robót rozbiórkowych na terenie miasta Białegostoku.