- Adres: 21-007 Mełgiew, ul. Partyzancka 2
- Województwo: lubelskie
- Telefon/fax: tel. (81) 460 57 00
- Data zamieszczenia: 2024-10-31
- Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe
Sekcja I - Zamawiający
Nazwa zamawiającego: GMINA MEŁGIEW
Adres: 21-007 Mełgiew, ul. Partyzancka 2
Adres email: zamowienia@melgiew.pl
Telefon: (81) 460 57 00
Strona internetowa: http://melgiew.pl
Sekcja II - Przedmiot zamówienia
Nazwa zamówienia: Opracowanie planu ogólnego zagospodarowania przestrzennego dla Gminy Mełgiew
Opis zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest usługa pn. Opracowanie planu ogólnego zagospodarowania przestrzennego dla Gminy Mełgiew. Granice opracowania: Gmina Mełgiew w granicach administracyjnych. Powierzchnia terenu objętego przedmiotem zamówienia: powierzchnia Gminy Mełgiew w granicach administracyjnych to ok. 95 km2 tj. 9 564 ha. 2. Zakres opracowania obejmować będzie w szczególności: a) dokonanie uproszczonej inwentaryzacji urbanistycznej i oceny istniejącego stanu zagospodarowania terenu gminy Mełgiew, b) przygotowanie projektów pism związanych z zawiadomieniem właściwych instytucji o podjęciu przez Radę Gminy Mełgiew uchwały o przystąpieniu do opracowania planu ogólnego, c) przygotowanie wymaganych przepisami prawa projektów stosownych ogłoszeń i obwieszczeń Wójta Gminy Mełgiew, d) analiza wniosków złożonych przez osoby fizyczne i prawne oraz przez organy i instytucje, w tym sporządzenie wykazu wniosków, przygotowanie propozycji ich rozpatrzenia wraz z odpowiednim uzasadnieniem, opracowanie odpowiedzi do organów i instytucji, e) przygotowanie projektów pism związanych z opiniowaniem i uzgadnianiem projektu planu ogólnego wraz ze wskazaniem odpowiednich instytucji, f) opracowanie projektu planu ogólnego wraz z uzasadnieniem oraz przygotowanie bazy danych (część tekstowa, dane przestrzenne, wizualizacja przyjętych rozwiązań w ramach uzasadnienia), g) przeprowadzenie strategicznej oceny oddziaływania na środowisko, w tym sporządzenie prognozy oddziaływania na środowisko projektu planu ogólnego zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, h) udział w posiedzeniach Komisji Rady Gminy wraz z uzyskaniem pozytywnej opinii, i) udział w spotkaniach, naradach, w szczególności przy uzgadnianiu i opiniowaniu projektu planu ogólnego z jednostkami wskazanymi w przepisach prawa, j) analiza i wykonanie wykazu uzyskanych uzgodnień i opinii wraz z naniesieniem ewentualnych poprawek w projekcie planu ogólnego, k) przeprowadzenie pełnej procedury związanej z konsultacjami społecznymi, w tym w szczególności: przygotowanie ogłoszenia o konsultacjach, przeprowadzenie spotkania otwartego z prezentacją projektu planu ogólnego, rozpatrzenie zgłoszonych w ramach konsultacji uwag, przygotowanie raportu podsumowującego przebieg konsultacji, l) analiza wniesionych uwag do projektu planu ogólnego, oraz przedstawienie sposobu ich rozstrzygnięcia, ł) przygotowanie projektu uchwały z załącznikami i udział w komisjach przed sesją oraz sesji Rady Gminy Mełgiew, na której będzie uchwalany plan ogólny, m) skompletowanie całej dokumentacji formalno-prawnej w formie elektronicznej do przedłożenia do Lubelskiego Urzędu Wojewódzkiego w Lublinie, n) ponowienie czynności w przypadku określonym w art. 13j ustawy z dnia 27 marca 2003r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 1130 z późn. zm.), o) w przypadku wystąpienia uwag od Wojewody Wykonawca zobowiązany jest do ponowienia niezbędnych czynności i opracowania niezbędnych dokumentów, p) doprowadzenie do zgodności planu ogólnego z przepisami prawa w sytuacji stwierdzenia jego nieważności przez Wojewodę, r) koordynowanie przeprowadzenia całej procedury planistycznej oraz na ewentualnie wnioski Zamawiającego uczestniczenie w spotkaniach, s) wszelkie prace lub czynności, które będą niezbędne do wykonania niniejszego zamówienia Wykonawca zobowiązany jest wykonać w ramach przedmiotu, kosztów i terminu zamówienia. 3. Ogólne dane dotyczące opracowań planistycznych na terenie gminy: Miejscowe Plany Zagospodarowania Przestrzennego opublikowane są na stronie internetowej pod adresem: https://ugmelgiew.bip.lubelskie.pl/index.php?id=283 Obowiązujące akty prawa miejscowego w Gminie Mełgiew są sporządzone o szerokim i różnorodnym zakresie przeznaczeń terenów: od budownictwa mieszkalnego jednorodzinnego, usługowego po tereny rolne.4. Projekt planu ogólnego należy wykonać zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa, a w szczególności: wymogami zawartymi w ustawie z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 1130 z późn. zm.), rozporządzeniem Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 8 grudnia 2023 r. w sprawie projektu planu ogólnego gminy, dokumentowania prac planistycznych w zakresie tego planu oraz wydawania z niego wypisów i wyrysów (t.j. Dz.U. z 2023r. poz. 2758), rozporządzeniem Ministra Rozwoju Pracy i Technologii z dnia 26 października 2020r. w sprawie zbiorów przestrzennych oraz metadanych w zakresie zagospodarowania przestrzennego (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 1916 ze zm.), ustawie z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (t.j. Dz.U. z 2024 r. poz. 54), ustawie z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz.U. z 2024 r. poz. 1112 ze zm.), a także z wymogami zawartymi w ustawach i przepisach odrębnych odnoszących się do przedmiotu umowy oraz planowania zagospodarowania przestrzennego, ochrony środowiska, przyrody, zabytków, prawa wodnego, ochrony gruntów leśnych i rolnych, rewitalizacji, ochrony danych osobowych. 5. Opracowanie: a) Plan Ogólny Gminy Mełgiew – w wersji elektronicznej oraz w postaci danych przestrzennych zgodnie z ustawą o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym oraz aktami wykonawczymi do tej ustawy, b) uzasadnienie do ww. planu – w wersji tekstowej oraz graficznej, na nośniku elektronicznym odczytywalnym w formacie pdf i doc., oraz w postaci elektronicznej w obowiązującym państwowym systemie odniesień przestrzennych, w skali nie mniejszej niż 1:10 000, zgodnie z przepisami obowiązującymi w tym zakresie, c) prognoza oddziaływania na środowisko (wersja papierowa i elektroniczna odczytywalna w formacie pdf i doc.) – 2 egzemplarze, d) inwentaryzacja urbanistyczna – 1 egzemplarz w wersji tekstowej oraz graficznej, na nośniku elektronicznym odczytywalnym w formacie pdf i doc., e) inne dokumenty, które będą niezbędne w trakcie opracowywania całego przedmiotu zamówienia. 6. Przygotowanie dokumentów: a) teksty opracowań w formacie plików MS Word oraz zipx ( dla wersji uchwalonej planu), b) mapy w formacie rastrowym postaci 3 rodzajów plików: jpg, geotiff oraz pdf o rozdzielczości min. 300 dpi, pliki powinny umożliwiać ponowny wydruk map bez udziału Wykonawcy, c) pliki w formacie wektorowym, obiektowym, shapefiles lub geopackage oraz pliki zawierające ustawienia planu (qgs lub qgz), d) GML zgodny z ustawą o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym aktualną na dzień uchwalania Planu Ogólnego Gminy, e) dokumentację formalno – prawną w wersji elektronicznej zgodnej z Rozporządzeniem Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 8 grudnia 2023 r. w sprawie projektu planu ogólnego 4 gminy, dokumentowania prac planistycznych w zakresie tego planu oraz wydawania z niego wypisów i wyrysów. 7. Szczegółowy zakres i opis przedmiotu zamówienia zawiera także Projekt umowy stanowiący Załącznik nr 10 do SWZ.
Kod CPV: 71410000-5
Sekcja III - Warunki udziału
Opis warunków udziału: 1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym - Zamawiający nie stawia warunku w tym zakresie.2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów - Zamawiający nie stawia warunku w tym zakresie.3) sytuacji ekonomicznej i finansowej - Zamawiający nie stawia warunku w tym zakresie.4) zdolności technicznej lub zawodowej:a) warunek zostanie uznany za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy to w tym okresie zrealizował:- co najmniej dwa zamówienia polegające na opracowaniu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego lub zmiany dla tego dokumentu na powierzchni co najmniej 600 ha zakończonym publikacją we właściwym dzienniku urzędowym województwa,lub- co najmniej dwa zamówienia których przedmiotem jest opracowanie dotyczące uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego lub jego zmiany, dla obszaru gminy wiejskiej lub miejsko-wiejskiej obejmującego zróżnicowane kierunki.Przez jedno zamówienie należy rozumieć wykonanie usługi na rzecz jednego zleceniodawcy na podstawie jednej umowy.Przez opracowanie studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego lub miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego (lub zmiany tych dokumentów) należy rozumieć usługę obejmującą uchwalenie, opublikowanie we właściwym dzienniku urzędowym województwa i obowiązywanie dokumentu tj. dokumentu dla którego w postępowaniu nadzorczym wojewoda nie stwierdził nieważności.Wykonawca powinien w wykazie usług wyraźnie określić zakres usług, aby można było ustalić, czy spełnia warunek udziału w postępowaniu.Okres wyrażony powyżej w latach (w okresie ostatnich 5 lat) liczy się wstecz od dnia, w którym upływa termin składania ofert. W celu zapewnienia odpowiedniego poziomu konkurencji w postępowaniu zgodnie z § 9 ust. 4 pkt 2 rozporządzenia Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z 23.12.2020 r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy (Dz. U. z 2020 r. poz. 2415), zamawiający dopuszcza, aby wykaz usług dotyczył usług wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych - również wykonywanych, w okresie dłuższym niż ostatnie 3 lata.Jeżeli wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji usług, wykonywanych wspólnie z innymi wykonawcami, wykaz dotyczy usług, w których wykonaniu wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył.W przypadku gdy Wykonawca wykonał w ramach jednego zadania większy zakres prac, dla potrzeb zamówienia powinien wyodrębnić i podać zakres usług, o których mowa w warunku powyżej.Zamawiający zastrzega możliwość weryfikacji należytego wykonania usług bezpośrednio u podmiotu, na rzecz którego zostały wykonane.b) warunek dotyczący osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia tj. o udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy dysponują lub będą dysponować w okresie wykonywania zamówienia i skierują do jego realizacji:- minimum jedną osobę, która będzie pełnić funkcję głównego projektanta/urbanisty spełniającego poniższe wymagania:Uprawnienia: do sporządzania planów zagospodarowania przestrzennego województwa, planów ogólnych gminy oraz miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego, zgodnie z art. 5 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (t.j. Dz.U. z 2023r. poz. 977 ze zm.),Doświadczenie zawodowe: mającą doświadczenie jako osoba która jest autorem lub współautorem wykonanego w oparciu o ustawę z dnia 27 marca 2003 roku o planowaniu i zagospodarowaniu co najmniej jednego opracowania studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego i/lub miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla powierzchni co najmniej 600 ha (lub zmiany tych dokumentów).Osoba ta będzie pełniła funkcję głównego projektanta z obowiązkiem stawiennictwa w siedzibie Zamawiającego - zmiana w czasie trwania umowy dopuszczalna jest wyłącznie na osobę spełniającą ww. kryteria.Przez opracowanie planu Zamawiający rozumie opracowanie planu z opublikowaniem uchwały we właściwym Dzienniku Urzędowym Województwa i brak zaskarżenia tej uchwały przez Organ Nadzoru.Zamawiający może wyrazić zgodę na zmianę członków zespołu autorskiego w trakcie prowadzenia prac nad projektami planów wyłącznie w przypadku nieprzewidzianych zdarzeń losowych takich jak: śmierć, choroba, ustanie stosunku pracy, rozwiązanie współpracy i pod warunkiem, że osoby zaproponowane będą posiadały co najmniej takie same kwalifikacje i doświadczenie jakie wynikają z warunków określonych w SWZ.Zamawiający może na każdym etapie postępowania, uznać, że wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez wykonawcę sprzecznych interesów, w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze może mieć negatywny wpływ na realizację przedmiotowego zamówienia.
Sekcja IV - Procedura
Tryb udzielenia zamówienia:
Termin składania ofert: