- Adres: 27-500 Opatów, pl. Obrońców Pokoju 34
- Województwo: świętokrzyskie
- Telefon/fax: tel. 158681300
- Data zamieszczenia: 2024-10-29
- Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe
Sekcja I - Zamawiający
Nazwa zamawiającego: Gmina Opatów
Adres: 27-500 Opatów, pl. Obrońców Pokoju 34
Adres email: opatow@umopatow.pl
Telefon: 158681300
Sekcja II - Przedmiot zamówienia
Nazwa zamówienia: Opracowanie planu ogólnego miasta i gminy Opatów
Opis zamówienia: 1) Przedmiotem zamówienia jest „Opracowanie planu ogólnego miasta i gminy Opatów” zgodnie z Uchwałą nr VI/39/2024 Rady Miejskiej w Opatowie z dnia 18 września 2024r., w sprawie przystąpienia do sporządzania planu ogólnego miasta i gminy Opatów, na podstawie przepisów ustawy z dnia 27 marca 2003 r., o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1130), które weszły w życie dnia 24 września 2023 r.Powierzchnia opracowania (Miasto i Gmina Opatów) obejmuje ok 113,39 km2.2) Projekt Planu Ogólnego winien zostać opracowany, zgodnie z zasadami współczesnej wiedzy urbanistycznej i obowiązującymi przepisami prawa, w tym w szczególności z:a) ustawą z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1130),b) rozporządzeniem Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 8 grudnia 2023 r. w sprawie projektu planu ogólnego gminy, dokumentowania prac planistycznych w zakresie tego planu oraz wydawania z niego wypisów i wyrysów (Dz. U. z 2023 r. poz. 2758),c) rozporządzeniem Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 2 maja 2024 r. w sprawie sposobu wyznaczania obszaru uzupełnienia zabudowy w planie ogólnym gminy (Dz.U. 2024 poz. 729),d) rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 9 września 2002 r. w sprawie opracowań ekofizjograficznych (Dz. U. z 2002 r. Nr 155, poz. 1298),e) ustawą z dnia 3 października 2008 r. o udostępnieniu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U z 2023 r. poz. 1094 ze zm.),f) zgodnie z zapisami uchwały nr VI/39/2024 Rady Miejskiej w Opatowie z dnia 18 września 2024r., w sprawie przystąpienia do sporządzania planu ogólnego miasta i gminy Opatów, g) z uwzględnieniem uwag zgłaszanych przez Zamawiającego w trakcie realizacji umowy i aktualnego orzecznictwa sądowego dotyczącego zagospodarowania przestrzennego,h) innymi przepisami wynikającymi z odpowiednich aktów prawnych, mających odniesienie do przedmiotu zlecenia, m. in. dotyczącymi ochrony środowiska, ochrony zabytków, prawa wodnego, ochrony gruntów rolnych i leśnych, dróg,i) w oparciu niezbędnych wizji lokalnych, inwentaryzacji urbanistycznych i studiów krajobrazowych oraz wszystkich analiz przy uwzględnieniu planów województwa, zadań rządowych i programów krajowych oraz zgodnie z wymaganiami prawa w tym zakresie.3) Zakres zamówienia obejmuje:a) dokonanie analizy materiału wyjściowego, obejmującego w szczególności obowiązujące akty planowania przestrzennego, wnioski o sporządzenie zmiany aktów planowania przestrzennego, istniejące uwarunkowania (w tym środowiskowe, geologiczne, dziedzictwa kulturowego itd.), wydanych decyzji WZ,b) dokonanie oceny stanu istniejącego zagospodarowania;c) przygotowanie merytoryczne dokumentów formalno-prawnych wynikających z ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym;d) przygotowanie materiałów, zawiadomień i pism w celu uzyskania opinii i uzgodnień, według rozdzielnika wskazanego przez wykonawcę, a także analiza i opracowanie wykazu uzyskanych uzgodnień i opinii;e) sporządzenie wykazu, wykonanie analizy złożonych wniosków do planu ogólnego wraz z propozycją ich rozpatrzenia wraz z ewentualnym przygotowaniem odpowiedzi na wnioski;f) przygotowanie (w porozumieniu z zamawiającym) dokumentów m.in.: ogłoszeń o konsultacjach, obwieszczeń, pism, ankiet, geoankiet na potrzeby przeprowadzenia konsultacji społecznych;g) prezentacja projektu planu i czynne uczestnictwo w konsultacjach społecznych na temat rozwiązań przyjętych w projekcie (w tym udzielanie wyjaśnień ustnych i pisemnych) oraz uczestnictwo w posiedzeniach gminnej komisji urbanistyczno - architektonicznej oraz w spotkaniach z udziałem radnych (komisjach rady gminy oraz sesjach – jeśli zajdzie taka potrzeba);h) sporządzenie raportu podsumowującego przebieg konsultacji społecznych, zawierający w szczególności wykaz zgłoszonych uwag wraz z propozycją ich rozpatrzenia i uzasadnieniem oraz protokołów z czynności przeprowadzonych w ramach konsultacji;i) wprowadzanie korekt do projektu planu w związku z uzyskanymi opiniami, dokonanymi uzgodnieniami, przeprowadzonymi konsultacjami oraz w wyniku potrzeb i uwag zgłaszanych przez zamawiającego (do chwili uchwalenia planu ogólnego przez Radę Gminy);j) prowadzenie na każdym etapie realizacji przedmiotu zamówienia konsultacji z zamawiającym oraz uzyskiwanie akceptacji zamawiającego dla przyjętych rozwiązań po zakończeniu każdego z etapów prac planistycznych; k) wykonanie opracowania ekofizjograficznego na potrzeby opracowania planu ogólnego;l) sporządzenie projektu planu ogólnego (część tekstowa i rysunkowa) m) sporządzenie uzasadnienia planu zgodnie z art. 13h ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym;n) przeprowadzenie strategicznej oceny oddziaływania na środowisko, w tym sporządzenie prognozy oddziaływania na środowisko projektu planu;o) przygotowanie projektu uchwały z załącznikami i udział w sesji Rady Gminy uchwalającej plan ogólny; p) uzupełnianie (zmiany) opracowania stanowiącego przedmiot zamówienia o niezbędne czynności merytoryczne i formalne mające na celu dostosowanie opracowania do przepisów obowiązujących na dzień zakończenia realizacji przedmiotu zamówienia (o ile w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia wystąpi zmiana prawa); q) przygotowanie oprócz ww. dokumentów innych dokumentów, których potrzeba wyłoni się w trakcie opracowywania przedmiotu zamówienia. Wszelkie prace projektowe lub czynności nieopisane powyżej, a wynikające z procedur określonych w ustawach oraz przepisach szczególnych, niezbędne do właściwego i kompletnego opracowania zamówienia wykonawca będzie zobowiązany wykonać w ramach przedmiotu zamówienia, przysługującego wynagrodzenia z uwzględnieniem terminu wykonania określonego w umowie; r) udział w czynnościach niezbędnych do ewentualnego doprowadzenia do zgodności projektu planu ogólnego z przepisami prawa w sytuacji stwierdzenia nieważności uchwały przez Wojewodę s) ustosunkowanie się do skarg wniesionych do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego i Naczelnego Sądu Administracyjnego (o ile takie skargi zostaną wniesione).Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określa wzór umowy (wraz załącznikiem nr 2 i 3 do wzoru umowy) stanowiący załącznik nr 6 do SWZ.
Kod CPV: 71410000-5
Sekcja III - Warunki udziału
Opis warunków udziału:
Sekcja IV - Procedura
Tryb udzielenia zamówienia:
Termin składania ofert: