- Adres: 95-080 Tuszyn, Piotrkowska 2/4
- Województwo: łódzkie
- Telefon/fax: tel. 42 232 13 82 wew. 42, fax. 42 614 30 69
- Data zamieszczenia: 2024-10-04
- Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe
Sekcja I - Zamawiający
Nazwa zamawiającego: Gmina Tuszyn
Adres: 95-080 Tuszyn, Piotrkowska 2/4
Adres email: zamowienia.publiczne@tuszyn.info.pl
Telefon: 42 232 13 82 wew. 42
Strona internetowa: www.tuszyn.info.pl
Sekcja II - Przedmiot zamówienia
Nazwa zamówienia: Odtworzenie elementów zabytkowego budynku Willa Marta w Tuszynie.
Opis zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest Odtworzenie elementów zabytkowego budynku Willa Marta w Tuszynie w systemie zaprojektuj i wybuduj.Przedmiotowe zadanie inwestycyjne dofinansowane jest z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków Nr Edycja 2RPOZ/2023/612/PolskiLad. 2. Lokalizacja inwestycji: Tuszyn, ul.3 Maja 49 na działce 124/1 obręb nr 8. Zabytkowy budynek Willa Marta – wpisany jest do gminnej ewidencji zabytków. Teren opracowania jest objęty miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego Miasta Tuszyn obejmującego teren przy ul. 3 Maja 49 – Uchwała Nr XL VIII/351/17 Rady Miejskiej w Tuszynie z dnia 28 września 2017 r. Przeznaczenie terenu: zabudowa mieszkaniowa wielorodzinna i zabudowa usługowa MWU. 3. Zakres zamówienia obejmuje: 1) Wykonanie projektu budowlanego, w skład którego wchodzi: projekt zagospodarowania terenu, projekt architektoniczno-budowlany oraz projekty techniczne obejmujące wszystkie branże, sporządzenie specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych, a także wykonanie ekspertyzy technicznej obiektu. Kosztorysy inwestorskie należy przygotować w podziale na dwie części (dwa etapy realizacji) realizacji inwestycji: - pierwszy obejmujący zakres prac dotyczący remontu i odtworzenia elementów zabytkowego budynku Willa Marta będącego przedmiotem wykonania robót budowlanych w niniejszym postępowaniu.- drugi obejmujący wykonanie instalacji elektrycznej wewnątrz budynku, wykonanie instalacji co., wykonanie instalacji grzewczej, wykonanie instalacji wentylacji mechanicznej i grawitacyjnej, wykonanie klimatyzacji, fotowoltaiki, rekuperator, wykonanie podłóg, tynków wewnętrznych, malowanie ścian, sufitów, wykonanie toalet/łazienek/pomieszczeń socjalnych/zaplecza kuchennego wraz z ich niezbędnym wyposażeniem, wykonanie dojść do budynku, utwardzeń oraz wykonanie innych robót towarzyszących niezbędnych do uzyskania pozwolenia na użytkowanie obiektu, wykonanie instalacji alarmowej, domofonowej, komputerowej (internetowej) oraz monitoringu. Szczegółowe wymagania dot. dokumentacji projektowej, jej zakresu oraz wymaganych uzgodnień, decyzji i pozwoleń zawarte są w PFU.a) Dokumentację projektową należy sporządzić zgodnie z:rozporządzeniem Ministra Rozwoju z dnia 11 września 2020 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego (Dz.U. z 2022 r., poz. 1679),rozporządzeniem Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 20 grudnia 2021 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (Dz. U. z 2021 r. poz. 2454),rozporządzeniem Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 20 grudnia 2021 r. w sprawie określenia metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno-użytkowym (Dz.U. z 2021 r. poz. 2458),rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 23 czerwca 2003 r. w sprawie informacji dotyczącej bezpieczeństwa i ochrony zdrowia oraz planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia (Dz. U. z 2003 r. Nr 120, poz. 1126),ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo Budowlane (Dz.U. z 2023 r. poz. 682, z późn. zm.),oraz innymi obowiązującymi przepisami, normami i zasadami wiedzy technicznej.b) w dokumentacji projektowej należy zastosować jedynie materiały, urządzenia i wyroby dopuszczone do obrotu i stosowania w budownictwie zgodnie z Prawem Budowlanym (posiadające wymagane certyfikaty, aprobaty techniczne, deklaracje zgodności, deklaracje właściwości użytkowych, atesty).c) przed wykonaniem dokumentacji Wykonawca zobowiązany jest do opracowania i przedstawienia Zamawiającemu koncepcji architektoniczno – przestrzennej projektowanego obiektu wraz z wizualizacją oraz ekspertyzy technicznej budynku. Koncepcja podlega zatwierdzeniu przez Zamawiającego. d) opracowanie Programu prac konserwatorskich w uzgodnieniu z właściwym konserwatorem zabytków. Wykonawca zobowiązany jest do uzyskania w imieniu Zamawiającego zgody na prowadzenie prac w obiekcie wpisanym do gminnej ewidencji zabytków, uzyskania niezbędnych opinii i uzgodnień z WUOZ w Łodzi.2) Uzyskanie pozwolenia na budowę obiektu (obejmującego całość robót) oraz pozwolenia na prowadzenie robót budowlanych i prac konserwatorskich przy zabytku wydane przez właściwego konserwatora zabytków.3) Wykonanie robót budowlanych na podstawie projektów technicznych, pozwolenia na budowę, oraz innych pozwoleń w wyniku których ma powstać obiekt, służący do spełniania funkcji, wynikających z PFU, określającego program obiektu o takich cechach funkcjonalno-użytkowych.4) Prowadzenie nadzoru autorskiego przy realizacji zadania.5) Zamawiający dokonuje podziału zamówienia na dwa etapy, zgodnie z harmonogramem rzeczowo – finansowym, w tym:- I etap, którego zakres stanowi 50% wartości brutto wynagrodzenia Wykonawcy, z terminem realizacji do dnia 30.08.2025 r.,- II etap (końcowy), pozostały do wykonania zakres zamówienia, termin realizacji zgodny z termin realizacji całego zadania (320 dni od daty podpisania umowy).Wykonawca w terminie do 7 dni od dnia podpisania umowy, w uzgodnieniu z Zamawiającym sporządzi harmonogram rzeczowo – finansowy realizacji przedmiotu zamówienia (zwany dalej „Harmonogramem”). Harmonogram musi określać termin realizacji oraz zakres poszczególnych etapów zamówienia. Wypłata I transzy wynagrodzenia nastąpi po zakończeniu i odebraniu zakresu robót ujętych w I etapie, a wypłata II transzy (końcowej) nastąpi po zakończeniu realizacji zamówienia. Wysokość wypłat transz wynagrodzenia Wykonawcy nie może przekroczyć wartości zakresów rzeczywiście wykonanych w ramach transz. Zmiana Harmonogramu nie niosąca za sobą zmian terminu zakończenia robót nie jest zmianą istotną i wymaga jedynie pisemnej akceptacji przedłożonego Harmonogramu przez Zamawiającego. 4. W zakres inwestycji wchodzi remont i odtworzenie elementów zabytkowego budynku Willa Marta – wpisanego do ewidencji zabytków, położonego na działce nr 124/1, w Tuszynie (obr. nr 8), ul. 3 Maja 49. Przedmiotowy budynek jest własnością Gminy Tuszyn. Inwestycja obejmuje:- odtworzenie okien w tym ościeżnic, drzwi zewnętrznych;- odtworzenie więźby dachowej, pokrycia dachowego, rynien i rur spustowych, wymianę stropów;- wykonanie instalacji przeciwwilgociowej;- wykonanie izolacji termicznej,- wykonanie izolacji odgromowej;- odtworzenie oryginalnych elementów zabytkowych, uzupełnienie tynków i okładzin architektonicznych z uwzględnieniem charakterystycznej dla tego obiektu kolorystyki;- inne niezbędne prace, które będą musiały zostać wykonane w ramach przedmiotowej inwestycji, a których wykonanie na etapie drugim powodowałoby ingerencję w już wykonany zakres prac;- wycinka drzewostanu kolidującego z projektowaną inwestycją;- uporządkowanie terenu.5. W dniu 28 sierpnia 2024 roku Gmina Tuszyn wystąpiła do Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków ul. Piotrkowska 99, 90 – 425 Łódź z pismem o zajęcie stanowiska w zakresie wymaganych założeń projektowych niezbędnych do wykonania dokumentacji.6. Należy przewidzieć obiekt bez barier architektonicznych i umożliwić dostęp osobom o szczególnych potrzebach, w szczególności korzystających z wózków inwalidzkich oraz dostosowanie obiektu do przepisów pożarowych i higieniczno-sanitarnych. 7. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia przedstawiony jest w Programie Funkcjonalno – Użytkowym. Dokument ten służy do określenia zakresu prac projektowych oraz robót budowlanych. Wykonawca zobowiązany jest do zaprojektowania i wykonania niezbędnych prac budowlanych i odtworzeniowych zgodnie z PFU, wymaganiami powszechnie obowiązującego prawa, aktualnymi normami oraz zasadami wiedzy technicznej i sztuki budowlanej.8. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca przed złożeniem dokumentacji projektowej do organu architektoniczno-budowlanego przedłożył przedmiotową dokumentację Zamawiającemu do akceptacji.
Kod CPV: 71000000-8
Sekcja III - Warunki udziału
Opis warunków udziału: 1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziałuw postępowaniu zgodnie z opisem zamieszczonym poniżej.1.1 Zdolność do występowania w obrocie gospodarczym - Zamawiający nie stawia szczegółowego warunku w tym zakresie.1.2 Uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika toz odrębnych przepisów - Zamawiający nie stawia szczegółowego warunku w tym zakresie.1.3 Sytuacja ekonomiczna lub finansowa.O udzielenie zamówienia mogą się ubiegać Wykonawcy, którzy wykażą, że posiadają ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia, na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż 1 500 000,00 zł ( słownie: jeden milion pięćset tysięcy złotych 00/100).1.4 Zdolność techniczna lub zawodowa.O udzielenie zamówienia mogą się ubiegać Wykonawcy, którzy wykażą, że posiadają niezbędną wiedzęi doświadczenie tj. w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonali należycie oraz zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończyli co najmniej dwie roboty budowlaneo łącznej wartości nie mniejszej niż 1 500 000,00 zł brutto (słownie: jeden milion pięćset tysięcy złotych) polegające na budowie, przebudowie, remoncie, modernizacji budynku użyteczności publicznej, obejmujące wykonanie robót budowlanych i instalacyjnych (min. elektrycznych, sanitarnych).Pojęcia budowa, przebudowa, remont należy rozumieć zgodnie z przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2024 r. poz. 725 z późn. zm.).W przypadku wykazania ww. warunku przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum, Spółka cywilna) na zasadach określonych w art. 117 ustawy Pzp, a takżew przypadku polegania na zdolnościach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 118 ustawy Pzp, Zamawiający żąda wykazania spełnienia ww. warunku dotyczącego zdolności technicznej w taki sposób, aby Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia łącznie spełniali warunek doświadczenia w wykonywaniu zamówień, o którym mowa w warunku określonym w punkcie1.4 powyżej.Uwaga: w przypadku wskazania przez Wykonawcę, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, waluty innej niż polska (PLN), w celu jej przeliczenia stosowany będzie średni kurs NBP na dzień zamieszczenia ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych na portalu internetowym Urzędu Zamówień Publicznych.Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana na podstawie dokumentów i oświadczeń złożonych przez wykonawcę, na zasadzie SPEŁNIA/NIE SPEŁNIA.2. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenia zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.W przypadku, o którym mowa wyżej, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonają poszczególni wykonawcy, sporządzone na podstawie wzoru wg załącznika nr 7.Jeżeli Wykonawca wykazuje doświadczenie nabyte w ramach kontraktu (zamówienia/umowy) realizowanego przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum), Zamawiający nie dopuszcza by Wykonawca polegał na doświadczeniu grupy wykonawców, której był członkiem, jeżeli faktycznie i konkretnie nie wykonywał wykazywanego zakresu prac. Zamawiający zastrzega możliwość zwrócenia się do wykonawcy o wyjaśnienia w zakresie faktycznie i konkretnie wykonywanego zakresu prac oraz przedstawienia stosownych dowodów np. umowy konsorcjum, z której wynika zakres obowiązków czy wystawionych przez wykonawcę faktur.3. Zamawiający może, oceniając zdolność techniczną lub zawodową, na każdym etapie postępowania, uznać, że Wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez Wykonawcę sprzecznych interesów, w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych Wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.
Sekcja IV - Procedura
Tryb udzielenia zamówienia:
Termin składania ofert:
Podobne przetargi
- Opracowanie dokumentacji projekt.-koszt. oraz nadzór autorski zadania pn „Modernizacja budynku kotłowni WSZ w Płocku, polegająca na rozbiórce i przebud. budynku wraz z zagospodarowaniem terenu” - II
- Wykonanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej dla zadania pn.„Przebudowa/rozbudowa drogi powiatowej nr 4911E – ul. Wspólna w Pabianicach”
- Opracowanie dokumentacji projektowej na modernizację domu administratora przy dawnej cukrowni „Częstocice” (tzw. dyrektorówki) zlokalizowanego przy ul. Świętokrzyskiej 30 w Ostrowcu Świętokrzyskim