Przetargi.pl
Przebudowa wiaduktu nad torami PKP w ciągu drogi powiatowej nr 1745 S Trzebyczka-Głazówka w miejscowości Trzebyczka.

Powiat Zawierciański ogłasza przetarg

  • Adres: 42-400 Zawiercie, ul. Sienkiewicza
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 32 450 71 00 , fax. 326 721 971
  • Data zamieszczenia: 2020-07-29
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiat Zawierciański
    ul. Sienkiewicza 34
    42-400 Zawiercie, woj. śląskie
    tel. 32 450 71 00, fax. 326 721 971
    REGON: 27625525200000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.zawiercie.powiat.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa wiaduktu nad torami PKP w ciągu drogi powiatowej nr 1745 S Trzebyczka-Głazówka w miejscowości Trzebyczka.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane wchodzące w zakres zadania inwestycyjnego pn.: "Przebudowa wiaduktu nad torami PKP w ciągu drogi powiatowej nr 1745 S Trzebyczka-Głazówka w miejscowości Trzebyczka". Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia został określony w dokumentacji projektowej, tj: projekcie budowlanym, projekcie wykonawczym, projekcie drogowym, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót (STWiORB), przedmiarach robót, inwentaryzacji istniejącego obiektu, uzgodnieniach, tymczasowej organizacji ruchu na czas przebudowy wiaduktu oraz projektu stałej organizacji ruchu. Wyżej wymienione dokumenty stanowią załączniki do SIWZ. 2. Charakterystyka istniejącego obiektu: a) klasa obciążenia A wg PN-85/10030 oraz obciążenia specjalne klasy 150, b) konstrukcja nośna trzyprzęsłowa z belek prefabrykowanych „Płońsk BP”, c) całkowita długość obiektu: 45,06 m (ze skrzydłami 49,06 m), d) kąt ukosu 90°, e) rozpiętość teoretyczna: 14,94 m + 14,94 m +14,94 m, f) całkowita szerokość przęsła: 10,93 m, g) pasy ruchu kołowego 2 x 3,0 m = 6 m, h) chodniki dla pieszych 2 x 1,5 m = 3,0 m, i) przeszkoda- jeden tor PKP zelektryfikowany pod przęsłem środkowym, j) pod skrajniami - droga gruntowa. 3. Całość prac została podzielona na następujące etapy realizacji: I etap: Skierowanie ruchu kołowego i pieszego na kierunkach przed przebudową tj. Trzebyczka – Chruszczobród. Następnie zostaną wykonane prace przebudowy na pozostałej części przęseł i podporach wraz z podniesieniem przęseł. II etap: Skierowanie ruchu kołowego i pieszego na przebudowany fragment wiaduktu – likwidacja prowizorycznych podpór. Prace rozbiórkowe na fragmencie wiaduktu z etapu I, podniesienie przęseł (przy użyciu prowizorycznych podpór wraz z przebudową). III etap: Obejmuje scalenie remontowanych przęseł, prace wykończeniowe. Równolegle z przebudową przęseł należy w poszczególnych etapach dokonać rozbiórki istniejących płyt przejściowych i budowę nowych wraz z korektą dojazdów do wiaduktu. 4. Zakres prac w ramach przebudowy wiaduktu obejmuje: a) rozbiórkę nawierzchni na przęsłach, b) izolację chodników, c) demontaż balustrad, d) demontaż osłon przeciwpożarowych, e) wyburzenie betonowych podłużnych zamków scalających belki, f) wykonanie prowizorycznych podpór umożliwiających podniesienie przęseł, g) rozbiórkę łożysk, h) rozbiórkę ciosów podłożyskowych i remont podpór, i) opuszczenie przęseł na zabudowane łożyska, j) likwidację prowizorycznych podpór, k) wykonanie płyty z betonu wylewanego na przęsłach, l) prace izolacyjne i nawierzchniowe, m) zabudowę balustrady, osłon przeciwporażeniowych, n) porządkowanie terenów podmostowych (rowy, skarpy), o) prace drogowe przed i za wiaduktem, p) oznakowanie drogowe. 5. Zakres prac w ramach przebudowy drogi powiatowej obejmuje: a) podniesienie niwelety drogi na dojazdach, b) rozbiórkę koniecznych warstw istniejącej konstrukcji jezdni na dojazdach do wiaduktu, c) budowę nowych warstw jezdni w celu zapewnienia pełnej konstrukcji bez krawężników, d) ulepszenie obustronne poboczy gruntowych, e) kształtowanie nowych skarp zgodnie z zakresem, f) regulację wysokościową istniejących barier drogowych skrajnych, g) ustawienie nowych odcinków barier drogowych skrajnych. 6. Zamawiający (Inwestor) przekaże Wykonawcy zatwierdzoną Czasową organizację ruchu w celu wprowadzenia jej na budowie. 7. Sposób realizacji robót a) sposób realizacji robót musi być zgodny z technologią ich wykonania. Wszelkie wątpliwości bądź propozycje rozwiązań zamiennych winny być zgłaszane i uzgadniane z Inspektorem nadzoru inwestorskiego, którego wskaże Zamawiający. b) Wykonawca robót ponosi całkowitą odpowiedzialność za jakość wykonywanych robót oraz jakość zastosowanych materiałów. c) podczas wykonywania zamówienia Wykonawca zobowiązany jest do przestrzegania aktualnie obowiązujących przepisów prawa, z uwzględnieniem zapisów niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia (SIWZ), postanowień zawartych w Projekcie umowy (Załącznik nr 7), Dokumentacji projektowej, Przedmiarów robót i STWiORB oraz treści złożonej Oferty. 8. Ubezpieczenie Wykonawca w okresie realizacji przedmiotu zamówienia (od dnia podpisania umowy do dnia odbioru końcowego) musi posiadać aktualne ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej (OC) za wyrządzone szkody materialne (mienie osób trzecich i mienie powierzone) powstałe w związku z realizacją przedmiotu zamówienia i na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż wartość przyszłej umowy wyrażoną w PLN lub dla walut obcych w wysokości równoważnej, przeliczonej według średniego kursu złotego w stosunku do walut obcych ogłoszonego przez NBP na ostatni dzień roboczy poprzedzający dzień zawarcia umowy. Wykonawca utrzyma ważność ubezpieczenia przez cały okres realizacji przedmiotu zamówienia. 9. Rozwiązania równoważne: a) jeżeli w treści SIWZ, w tym w dokumentacji projektowej, SSTWiORB, przedmiarze robót, został wskazany znak towarowy (marka), producent, dostawca, patent, źródło pochodzenia lub szczególny proces, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczone przez konkretnego wykonawcę lub nastąpiło wskazanie norm, europejskich ocen technicznych, wspólnych specyfikacji technicznych lub innych odniesień, o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 ustawy, Zamawiający zgodnie z art. 29 ust. 3 ustawy dopuszcza złożenie oferty równoważnej lub zgodnie z art. 30 ust. 4 ustawy zaoferowanie rozwiązań „równoważnych” w stosunku do wskazanych w dokumentacji pod warunkiem, że zapewnią one uzyskanie parametrów technicznych takich samych bądź lepszych niż wskazane w dokumentacji projektowej. b) Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. Ilekroć w specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót, dokumentacji projektowej mowa jest o polskich normach, należy przez to rozumieć polskie normy zharmonizowane przenoszące normy europejskie lub normy innych państw członkowskich Europejskiego Obszaru Gospodarczego lub inne normy lub dokumenty, o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 ustawy. c) Wykonawca na każde żądanie Zamawiającego zobowiązany jest do okazania w stosunku do wskazanych materiałów, znaków bezpieczeństwa, deklaracji zgodności lub aprobaty technicznej lub certyfikatu zgodności z Polską Normą przenoszącą normy europejskie lub normą państw członkowskich Europejskiego Obszaru Gospodarczego rzenoszącą tę normę lub innymi normami lub dokumentami, zgodnie z przepisami Prawa zamówień publicznych. d) materiały i urządzenia użyte do wykonania umowy powinny odpowiadać, co do jakości wymogom wyrobów dopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie określonych w ustawie z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane, ustawie z dnia 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych oraz wymogom STWiORB i SIWZ. 10. Obowiązek zatrudnienia na umowę o pracę: a) zgodnie z art. 29 ust. 3a ustawy Pzp Wykonawca, Podwykonawca lub Dalszy Podwykonawca wykonujący czynności w zakresie realizacji zamówienia jest zobowiązany do zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących bezpośrednio czynności w ramach niniejszego zamówienia, gdzie wykonywanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 roku Kodeks pracy. W związku z powyższym Zamawiający wymaga, aby Wykonawca, Podwykonawca lub Dalszy Podwykonawca zatrudniał na podstawie umowy o pracę osoby bezpośrednio wykonujące czynności w zakresie realizacji przedmiotu zamówienia (osoby pracujące na stanowiskach robotniczych, pod kierownictwem Kierownika budowy oraz Kierowników robót), tj. prace objęte przedmiotem zamówienia, wymienione w przedmiarach robót. b) wymóg nie dotyczy miedzy innymi osób: kierujących budową, wykonujących usługi transportowe, wykonujących obsługę geodezyjną, dostawców materiałów budowlanych, sprzętu, urządzeń, osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą, urzędujących członków organów zarządzających lub nadzorczych Wykonawcy, wspólników spółki jawnej lub partnerskiej w zakresie, w jakim będą wykonywać osobiście roboty na rzecz Zamawiającego bądź Wykonawcy. c) w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy odnośnie spełniania wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę pracowników, o których mowa w punkcie a. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny, żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów, przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia. Szczegółowe uregulowania w tym zakresie zostały ujęte w § 4 ust. 11,12,13 projektu umowy, stanowiącym Załącznik nr 7 do SIWZ. 11. Wszelkie uzgodnienia z PKP dotyczące zamknięcia wiaduktu na czas przebudowy - leżą po stronie Wykonawcy i należy je wycenić w poz. 186 przedmiaru robót - część mostowa. 12. Zastosowanie art. 29 ust. 5 ustawy Pzp. Zamawiający informuje, że opis przedmiotu zamówienia, został sporządzony zgodnie z postanowieniami art. 29 ust. 5 oraz zgodnie z art. 30 ust. 8 pkt 1 ustawy Pzp. Przedmiot zamówienia został zaprojektowany z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników. 13. Wykonawca zobowiązany jest do udzielenia minimum 48 miesięcznego okresu gwarancji na wykonany przedmiot zamówienia. Zadeklarowana przez Wykonawcę w Formularzu ofertowym długość tego okresu będzie stanowiła pozacenowe kryterium oceny ofert, szczegółowo opisane w rozdziale XXII SIWZ (należy podać pełną liczbę miesięcy w zakresie: od 48 miesięcy do 72 miesięcy). 14. Przewiduje się unieważnienie niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków, które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45200000-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości: 50 000,00 PLN (słownie: pięćdziesiąt tysięcy złotych 00/100). 2. Wadium może być wniesione w: 1. pieniądzu; 2. poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3. gwarancjach bankowych; 4. gwarancjach ubezpieczeniowych; 5. poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości; 3. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. 4. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacać przelewem na następujący numer konta: BNP Paribas Bank Polska nr konta: 63 1600 1462 1896 9821 9000 0004 z dopiskiem: Przebudowa wiaduktu nad torami PKP w ciągu drogi powiatowej nr 1745 S Trzebyczka-Głazówka w miejscowości Trzebyczka. Uwaga! Wadium wniesione w tej formie uważa się za wniesione w sposób prawidłowy, gdy środki pieniężne wpłyną na konto Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert. 5. Wadium wnoszone w postaci niepieniężnej należy złożyć w oryginalnym egzemplarzu bezpośrednio w kopercie, która zawiera ofertę. Zaleca się zamieścić dokument wadialny w taki sposób, aby jego zwrot przez Zamawiającego nie naruszył integralności oferty wraz z załącznikami (np.: umieszczony w koszulce, co pozwoli na swobodne oddzielenie wadium od reszty dokumentów). 6. Zamawiający zwróci wniesione wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem ust. 11 pkt 1) niniejszego rozdziału SIWZ. 7. Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwróci wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 8. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 9. Zamawiający zażąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium zgodnie z zapisem ust. 6 niniejszego rozdziału SIWZ, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania, jego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca ten wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 10. Wykonawca, którego oferta została wybrana, a który wniósł wadium w pieniądzu, może wyrazić zgodę na zaliczenie kwoty wadium na poczet zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 11. Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami: 17. Jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej, 18. Jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, b) nie wniósł zabezpieczenia należytego wykonania umowy na zasadach określonych w SIWZ, zawarcie umowy w sprawie niniejszego zamówienia stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 19. Wszelkie spory wynikające z wniesionego wadium rozpatrywał będzie wg prawa polskiego sąd właściwy dla siedziby Zamawiającego.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie stawia wymagań w tym zakresie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. W celu potwierdzenia braku podstawy do wykluczenia Wykonawcy z postępowania, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23) ustawy, Wykonawca składa (w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem), stosownie do treści art. 24 ust. 11 ustawy (w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia przez Zamawiającego na stronie internetowej www.cuw-zawiercie.4bip.pl informacji z otwarcia ofert, tj. informacji, o których mowa w art. 86 ust. 5 ustawy), oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy. Wraz ze złożeniem oświadczenia Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Oświadczenie składają wszyscy Wykonawcy, którzy złożyli oferty w niniejszym postępowaniu. Wzór oświadczenia stanowi Załącznik nr 4 do SIWZ (w przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy - składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie). Uwaga - Oświadczenia o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy - nie należy składać wraz z ofertą, ponieważ na etapie składania ofert Wykonawca nie powziął informacji o pozostałych uczestnikach postępowania - czyli nie posiada jeszcze wiedzy w stosunku do kogo miałby składać przedmiotowe oświadczenie. 2. Ofertę należy sporządzić z wykorzystaniem Formularza ofertowego, którego wzór stanowi Załącznik nr 1 do SIWZ. Ofertę należy złożyć pod rygorem nieważności w formie pisemnej, podpisaną własnoręcznym podpisem (Zamawiający nie wyraża zgody na złożenie oferty w postaci elektronicznej podpisanej kwalifikowanym podpisem elektronicznym). 3. Do oferty należy dołączyć: 1) Oświadczenie dotyczące braku podstaw do wykluczenia z postępowania – Załącznik nr 2 do SIWZ, które należy złożyć pod rygorem nieważności w formie pisemnej opatrzone własnoręcznym podpisem. 2) Oświadczenie dotyczące spełniania warunków udziału w postępowaniu – Załącznik nr 3 do SIWZ, które należy złożyć pod rygorem nieważności w formie pisemnej opatrzone własnoręcznym podpisem. 3) Kosztorysy ofertowe sporządzone metodą kalkulacji uproszczonej na podstawie przedmiarów robót stanowiących załączniki do specyfikacji istotnych warunków zamówienia. 4) Pełnomocnictwo ustanowione do reprezentowania Wykonawcy/ów ubiegającego/cych się o udzielenie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo należy dołączyć w oryginale bądź kopii, potwierdzonej za zgodność z oryginałem notarialnie w formie pisemnej – jeśli dotyczy. 5) Dokument (np. zobowiązanie) innych podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji, o ile Wykonawca korzysta z zasobów innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy, złożony w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność przez notariusza, lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez podmiot udostępniający zasoby. 6) Dowód wniesienia wadium: a) w przypadku wniesienia wadium w postaci niepieniężnej, należy dołączyć do oferty oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium – zgodnie z ust. 5 rozdziału XVI SIWZ; b) w przypadku wniesienia wadium w postaci pieniężnej, zalecane jest dołączenie do oferty kopii potwierdzenia nadania przelewu.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach