Przetargi.pl
Przebudowa mostu nad Kanałem Młynówka w ciągu ul. Zamkowej – droga gminna nr 103 819 – koncepcja

Miejski Zarząd Dróg Opole ogłasza przetarg

  • Adres: 45-594 Opole, Firmowa
  • Województwo: opolskie
  • Telefon/fax: tel. 77 4697413, , fax. 77 469 74 02
  • Data zamieszczenia: 2020-02-18
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miejski Zarząd Dróg Opole
    Firmowa 1
    45-594 Opole, woj. opolskie
    tel. 77 4697413, , fax. 77 469 74 02
    REGON: 53054601300000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.um.opole.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa mostu nad Kanałem Młynówka w ciągu ul. Zamkowej – droga gminna nr 103 819 – koncepcja
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem niniejszego zamówienia jest opracowanie wariantowej koncepcji wraz z częścią kosztową w ramach procedury przetargowej mającej na celu wyłonienie wykonawcy prac projektowych i robót zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych oraz zaprojektowaniu i wykonaniu na jego podstawie obiektu budowlanego w ramach wyżej wymienionego zadania. Opracowanie koncepcji układu drogowego dla przeprowadzenia autobusów komunikacji miejskiej typu średniego na odcinku od ronda zlokalizowanego przy Placu Wolności do skrzyżowania przy ulicy Katedralnej. Wielobranżowa koncepcja winna zawierać rozwiązania w zakresie geometrii dróg i skrzyżowań, przekrojów konstrukcyjnych profili podłużnych dróg i przekrój poprzeczny pasa drogowego, lokalizacji ciągów pieszych i rowerowych, wskazanie kolizji z istniejącą infrastrukturą, budowę nowego mostu oraz przebudowę istniejącego mostu nad Kanałem Młynówka, sposobu odwodnienia dróg ze wskazaniem odbiornika, lokalizację oświetlenia itp., na podstawie, której będzie można określić niezbędny zakres budowy drogi i mostu. Wszystkie opracowania należy wykonać na mapach zasadniczych aktualnych z zasobów geodezyjnych uzupełnionych pomiarami przez geodetę do stanu istniejącego w zakresie niezbędnym do opracowania koncepcji. 1.1 Opis stanu istniejącego w zakresie objętym opracowaniem: - ul. Piastowska - droga powiatowa o nawierzchnia bitumicznej wraz z chodnikami po obu stronach jezdni, - ul. Zamkowa – droga gminna o nawierzchni z kostki brukowej po obu stornach jezdni 1.2 Zakres dokumentacji: 1) Branża drogowa: W dokumentacji należy przewidzieć: • Wyznaczenie przebiegu drogi z dostosowaniem do przejazdu pojazdów autobusowych na wyżej wymienionym odcinku, • Wyznaczenie buspasa na odcinku zlokalizowanym od mostu Zamkowego do skrzyżowania z ulicą Katedralną, • Korektę lokalizacji przejścia dla pieszych, • Uwzględnienie wzmocnienia lub przebudowy nabrzeża przy skrzyżowaniu z ul. Katedralną • Zachowanie istniejącej zabudowy, • Wykonanie mostu lub mostów dla ruchu dwu kierunkowego pojazdów osobowych i autobusowych (o długości 12m). Parametry techniczne do prac projektowych: a) Dla drogi zbiorczej – ul. Piastowska • Długość 320 m • Klasa drogi - Z 1/2, • Nośność - 115 kN/oś, • Kategoria ruchu - KR3, • Odwodnienie do rowów lub kanalizacji deszczowej, • Oświetlenie energooszczędne. b) Dla drogi lokalnej - pozostałe • Długość 310 m • Klasa drogi - L 1/2, • Nośność - 100 kN/oś, • Kategoria ruchu – KR2, • Odwodnienie do rowów lub kanalizacji deszczowej, • Oświetlenie energooszczędne. Koncepcja winna przedstawiać geometrię drogi wraz z rozwiązaniami skrzyżowań, obsługi przyległego terenu, chodników, ścieżek rowerowych, zatok autobusowych i innych elementów drogi, niweletę jezdni, konstrukcję drogi, przekroje charakterystyczne. W opracowaniu należy przeprowadzić analizę zajętości terenu z podaniem ilości działek do podziału konieczną do realizacji inwestycji w trybie ZRID. Powyższy zakres wraz z załącznikiem graficznym należy traktować, jako wstępnie określony do sporządzenia wyceny, jednakże ostateczny zakres prac winien sformułować Projektant (Wykonawca) w porozumieniu z Zamawiającym. Należy zoptymalizować zakres i technologię robót. Nadrzędnym celem jest uzyskanie parametrów drogi i mostu zapewniających im trwałość i bezpieczeństwo użytkowników. 2) Obiekty inżynierskie: Na etapie zamówienia Zamawiający zakłada budowę obiektu inżynierskiego nad rzeką. Zamawiający nie narzuca rozwiązań konstrukcyjnych obiektów. Należy wziąć pod uwagę konieczność uzyskania pozwolenia konserwatorskiego. Parametry techniczne do prac projektowych dla obiektów: a. Klasa – C, b. Nośność – 30t. Obiekt zabytkowy dostosować do przeprowadzenia ruchu autobusowego – jako jeden z wariantów. 3) Odwodnienie: Odwodnienie nawierzchni jezdni oraz chodników i ścieżek rowerowych należy zapewnić za pomocą odpowiednich pochyleń podłużnych i poprzecznych do kanalizacji. Dla istniejącego systemu odwodnienia (kanalizacja deszczowa, wpusty): przeprowadzić inspekcję i wytypować odcinki do remontu/przebudowy. 4) Oświetlenie: Należy wskazać lokalizację oświetlenia ulicznego, które umożliwi oświetlenie jedni i ciągów pieszo-rowerowych z uzyskaniem wymaganych parametrów równomierności oświetlenia. 5) Usunięcie kolizji z istniejącą infrastruktura techniczną: Należy wskazać zidentyfikowane kolizje przebudowywanej drogi z istniejącą infrastrukturą, ze wskazaniem możliwości usunięcia kolizji poprzez określenie sposobu zabezpieczenia lub wyznaczenie stref dla przeniesienia kolidującej infrastruktury technicznej. 6) Inwentaryzacja zieleni Należy dokonać wstępnej obszarowej inwentaryzacji istniejących drzew i krzewów w planowanych pasach drogowych. 7) Obiekty do rozbiórki: W przypadku konieczności rozbiórki obiektów należy je wskazać - dotyczy obiektów nie będących budynkami mieszkalnymi. 8) Ochrona konserwatorska: Sprawdzić czy nie występują tereny objęte ochroną konserwatora zabytków, jeżeli tak należy je wskazać i uzyskać opinie konserwatorską dotyczący opracowania. 9) Stała organizacja ruchu: Dla całego układu drogowego opracować założenia do stałej organizacji ruchu w zakresie oznakowania pionowego i poziomego. 10) Opinia geotechniczna i Dokumentacja geologiczno-inżynierska z geotechnicznymi warunkami posadowienia obiektów: Ustalenie geotechnicznych warunków posadowienia obiektów budowlanych. 11) Mapa do celów koncepcji: Opracowanie należy wykonać opierając się na aktualnych mapach zasadniczych z zasobów geodezyjnych w skali 1: 500 z wykonanym przez geodetę sprawdzeniem istniejącego stanu i rzędnych. Wskazać działki, dla których wymagane będzie dokonanie podziałów nieruchomości niezbędnych do realizacji zadania. 12) Część kosztowa Część kosztowa winna zawierać koszty szacunkowe realizacji preferowanego wariantu z podziałem na poszczególne branże odrębnie dla każdej klasy drogi. 1.3 Wytyczne dla projektanta: 1) Geometrię drogi złożyć w Wydziale Infrastruktury Technicznej i Gospodarki Komunalnej Urzędu Miasta Opola celem uzyskania opinii. 2) Założenia do projektu stałej organizacji ruchu należy złożyć w Wydziale Infrastruktury Technicznej i Gospodarki Komunalnej Urzędu Miasta Opola celem uzyskania opinii. 3) Należy uzyskać – na własny koszt - wszelkie stosowne uzgodnienia, opinie, pozwolenia i sprawdzenia rozwiązań projektowych w zakresie wynikającym z wymaganych przepisów, jak również uzgodnienie z Zamawiającym przyjętych rozwiązań, w tym rozwiązań materiałowych. 4) Wszelkie dokumenty, które składane są w imieniu Zamawiającego i wymagają jego podpisu należy przedłożyć do podpisu minimum 3 dni robocze przed terminem ich złożenia. 1.4 Zakres opracowania dokumentacji projektowej obejmuje: 1) Zakup mapy zasadniczej wraz z mapą ewidencji gruntów, 2) Pomiary uzupełniające do celów koncepcji, 3) Opracowania 3 wariantów wstępnej koncepcji zgodnie z wytycznymi i uzgodnieniami z Zamawiającym zawierające: założenia stałej organizacji ruchu, odwodnienia drogi i oświetlenia ulicznego. 4) Złożenie wstępnej koncepcji w okresie 45 dni od podpisania umowy zawierającej przyjęte rozwiązania drogowe do Miejskiego Zarządu Dróg w Opolu, Biura Urbanistycznego oraz Wydziału Infrastruktury Technicznej i Gospodarki Komunalnej z wnioskiem o zaopiniowanie, 5) Uzyskanie od Zamawiającego wyboru preferowanego wariantu . 6) Wykonanie badań geotechnicznych gruntu w pasie drogi Z i L, 7) Wykonanie szacunkowej obszarowej inwentaryzacji zieleni, 8) Opracowanie kosztorysów szacunkowych z podziałem na klasy dróg i branże. 9) Dołączenia do dokumentacji będącej przedmiotem zamówienia: a) oświadczenia, że są one wykonane zgodnie z umową, obowiązującymi przepisami techniczno-budowlanymi, normami, uzgodnieniami i wytycznymi że zostały wykonane w stanie kompletnym z punktu widzenia celu, któremu mają służyć, a także oświadczenie o zgodności przedmiarów i kosztorysów szacunkowych z koncepcją, Wykaz oraz pisemne oświadczenia stanowią integralną część wykonanego przedmiotu umowy, 1.5 Dokumentacja powinna być opracowana w niżej podanej ilości egzemplarzy: a) Wstępna koncepcja po 3 egz. każdego wariantu; b) Koncepcja docelowa (bez oznakowania pionowego oraz opisów odwodnienia i oświetlenia ulicznego) - 4 egz. c) Mapa ewidencji gruntów i wypisy z rejestru gruntów wraz z sąsiadującymi działkami, d) Opinia geotechniczna i dokumentacja geotechniczno-inżynierska - 2 egz. – w zakresie niezbędnym, e) Inwentaryzacji zieleni wraz z opinią dendrologiczną i projektem gospodarki drzewostanem w tym wskazanie lokalizacji nasadzeń zamiennych – 2 egz., f) Założenia do projektu stałej organizacji ruchu (bez odwodnienia i oświetlenia) – 2 egz., g) Koncepcja odwodnienia drogi i oświetlenia ulicznego (bez organizacji ruchu) – 2 egz., h) Kosztorysy szacunkowe z podziałem na branże - 2 egz., i) Wersja elektroniczna na płycie CD lub DVD kompletu przekazywanej dokumentacji (3 warianty wstępnej koncepcja, docelowa koncepcja, mapa ewidencyjna gruntów, opinia geotechniczna, inwentaryzacja zieleni, założenia stałej organizacji ruchu, odwodnienie drogi, oświetlenie uliczne, kosztorysy szacunkowe) w formacie pdf oraz wersji edytowalnej (rysunki w formacie dwg AutoCAD do wersji 2010) - 2 egz. Podpisany przez Strony protokół zdawczo-odbiorczy obejmujący całość przekazanej dokumentacji wraz z oświadczeniem o jej kompletności, stanowić będzie podstawę do wystawienia faktury końcowej. Zamawiający zastrzega sobie podpisanie protokołu zdawczo-odbiorczego po weryfikacji kompletności dokumentacji (w zakresie ilości egzemplarzy, uzgodnień i opinii oraz zgodności plików dostarczonych na płycie CD lub DVD z złożoną dokumentacją i warunkami zamówienia. 1.6 Wymagany termin opracowania dokumentacji: Od dnia podpisania umowy do dnia 15.07.2020r. – przekazanie kompletnej dokumentacji (w wersji papierowej i elektronicznej). UWAGA: (1) Wykonawca winien dysponować przy realizacji niniejszego zamówienia niżej wymienionymi osobami posiadającymi właściwe uprawnienia budowlane do projektowania w branży: 1) Projektant branży drogowej – posiadający uprawnienia budowlane bez ograniczeń do pełnienia samodzielnej funkcji projektanta w specjalności drogowej potwierdzone stosownymi decyzjami, o których mowa w art. 12 ust. 2 (z uwzględnieniem art. 104) ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz.U. z 2019 r., poz. 1186, t.j. z późn. zm.); 2) Projektant branży mostowej – posiadający uprawnienia budowlane bez ograniczeń do pełnienia samodzielnej funkcji projektanta w specjalności drogowej potwierdzone stosownymi decyzjami, o których mowa w art. 12 ust. 2 (z uwzględnieniem art. 104) ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz.U. z 2019 r., poz. 1186, t.j. z późn. zm.); - doświadczenie w wykonaniu koncepcji lub projektu budowalnego lub projektu wykonawczego w zakresie budowy lub przebudowy lub remontu budowli hydrotechnicznej (nabrzeża). (2) W przypadku stwierdzenia błędów w dokumentacji projektowej lub braku rysunków szczegółowych rozwiązań projektowych, które wynikną na etapie wykonywania robót budowlanych, Wykonawca dokumentacji projektowej usunie te błędy oraz sporządzi dodatkowe szczegółowe rysunki do projektu na polecenie Zamawiającego w terminie wskazanym przez Zamawiającego w ramach gwarancji i rękojmi za wady na własny koszt. (3) Wymóg związany z ustawą z dnia 11 stycznia 2018 r. o elektromobilności i paliwach alternatywnych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1124 z późn. zm.). Wykonawca winien uwzględnić podczas realizacji przedmiotu zamówienia wymogi określone w ww. ustawie.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71320000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający odstępuje od określenia niniejszego warunku udziału w przedmiotowym postępowaniu
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: -

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach