Przetargi.pl
„Przebudowa i zmiana sposobu użytkowania istniejących pomieszczeń mieszkalnych na socjalno – biurowe w budynku Domu Seniora PAN przy ul. Chodkiewicza 3/5 w Konstancinie - Jeziornie”

Polska Akademia Nauk Dom Seniora ogłasza przetarg

  • Adres: 05-510 Konstancin-Jeziorna, Chodkiewicza
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 22 7564116, 7547176, , fax. 227 564 116
  • Data zamieszczenia: 2019-08-02
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Polska Akademia Nauk Dom Seniora
    Chodkiewicza 3/5
    05-510 Konstancin-Jeziorna, woj. mazowieckie
    tel. 22 7564116, 7547176, , fax. 227 564 116
    REGON: 000325713-00180
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.ds.pan.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: palcówka zapewniająca całodobową opiekę osobom niepełnosprawnym, przewlekle chorym lub osobom samotnym

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Przebudowa i zmiana sposobu użytkowania istniejących pomieszczeń mieszkalnych na socjalno – biurowe w budynku Domu Seniora PAN przy ul. Chodkiewicza 3/5 w Konstancinie - Jeziornie”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych pn.: „Przebudowa i zmiana sposobu użytkowania istniejących pomieszczeń mieszkalnych na socjalno – biurowe w budynku Domu Seniora PAN przy ul. Chodkiewicza 3/5 w Konstancinie - Jeziornie”. 2. Szczegółowy zakres, opis i sposób wykonania prac określają: 2.1. Projekt budowlano-wykonawczy przebudowy i zmiany sposobu użytkowania istniejących pomieszczeń mieszkalnych na socjalno – biurowe w budynku Domu Seniora PAN przy ul. Chodkiewicza 3/5 w Konstancinie - Jeziornie z dnia 28 lutego 2019r. stanowiący Załącznik nr 8 do SIWZ. 2.2. Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych stanowiącą Załącznik nr 9 do SIWZ. Wykonywanie przedmiotu zamówienia będzie odbywało się w funkcjonującym budynku, dlatego Wykonawca może prowadzić roboty związane z przedmiotem zamówienia w dni powszednie od poniedziałku do soboty, w godzinach 7.00 – 18.00. Zamawiający dopuszcza inne godziny prowadzenia robót przez Wykonawcę po uprzednim pisemnym poinformowaniu go i wyrażeniu zgody na wykonywanie robót w innych godzinach i terminach. 3. Przekazane Wykonawcy Przedmiar robót, stanowiący Załącznik nr 10 do SIWZ są jedynie dokumentami pomocniczymi i nie stanowią podstawy do kalkulacji ceny oferty. Zakres świadczonych przez Wykonawcę robót jest taki, jak określono w niniejszym opisie przedmiotu zamówienia oraz dokumentach, o których mowa w pkt. 2 ust. 2.1 i 2.2 niniejszego rozdziału i musi ponadto zawierać wszelkie elementy, które w sposób oczywisty są potrzebne do tego, aby przedmiot zamówienia osiągnął wymagane cele, nawet jeżeli elementy takie nie zostały wyraźnie wyszczególnione. Przedmiary robót mają za zadanie ułatwienie Wykonawcom obliczenie wynagrodzenia ryczałtowego za wykonanie całości robót budowlanych wraz z wykonaniem robót towarzyszących niezbędnych do prawidłowego wykonania zamówienia. 4. Zamawiający na podstawie art. 9a ust. 2 ustawy Pzp przewiduje wizję lokalną przed terminem składania ofert, po uprzednim uzgodnieniu terminu wizji lokalnej z Zamawiającym. Szczegóły uzgodnienia wizji lokalnej zawarte zostały w Rozdziale VII ust. 12 SIWZ. 5. Wykonawca zobowiązany będzie zrealizować roboty budowlane zgodnie z dokumentacją projektową załączoną do SIWZ. 6. Zamawiający przyjmuje, że Wykonawca zobowiązuje się wykonać wszystkie roboty wynikające z zakresu zamówienia zgodnie ze sztuką budowlaną, technologią wykonania poszczególnych prac oraz wiedzą fachową wykonawcy, za zaproponowaną przez siebie cenę ryczałtową. Zamawiający przyjmuje, że cena oferty zaproponowana przez Wykonawcę w formularzu ofertowym jest ceną ryczałtową obejmującą wszystkie koszty związane z realizacją zamówienia. 7. Wszelkie nazwy własne produktów i materiałów przywołane w niniejszej specyfikacji służą jedynie ustaleniu wymaganego standardu. Wszystkie wymienione w dokumentacji materiały opatrzone nazwami mają na celu określenie wymaganych minimalnych parametrów, co oznacza, że Zamawiający dopuszcza materiały równoważne od innych producentów pod warunkiem spełnienia przez nie minimalnych parametrów określonych w dokumentacji projektowej. Informujemy, że zgodnie z art. 30 ust. 5 ustawy Pzp, Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne z opisanymi przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. Za produkt równoważny Zamawiający uzna jedynie taki, który ma tożsame lub nie gorsze parametry jakościowe i użytkowe w stosunku do opisanego. W takiej sytuacji na Wykonawcy ciążyć będzie obowiązek przedłożenia Zamawiającemu stosownych dokumentów stwierdzających, że proponowane materiały równoważne nie są gorsze od materiałów podanych w projekcie oraz uzyskanie zgody Zamawiającego na ich wprowadzenie. 8. Zamawiający wymaga co najmniej 60 miesięcznego okresu gwarancji na wykonane roboty oraz nieodpłatnej naprawy ewentualnych usterek i wad w okresie gwarancyjnym liczonych od daty podpisania bezusterkowego protokołu odbioru końcowego robót, o którym mowa w § 7 ust. 4 Umowy. 9. Zamawiający stosownie do art. 29 ust 3a ustawy Pzp wymaga, aby wszelkie prace fizyczne bezpośrednio związane z wykonywaniem wszystkich robót w budynku Domu Seniora Polskiej Akademii Nauk w Konstancinie - Jeziornej przy ul. Chodkiewicza 3/5, objęte zamówieniem wskazane i opisane w dokumentacji, o której mowa w pkt. 2 ust. 2.1 i 2.2 były wykonywane przez osoby zatrudnione przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz. U. z 2018 r. poz. 917 z późn. zm.), w wymiarze czasu pracy adekwatnym do powierzanych zadań, osób wykonujących czynności bezpośrednio związane z wykonywaniem robót (tzw. pracowników fizycznych), z uwzględnieniem minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę (Dz.U. 2017 r. poz. 847 z późn. zm.), przez cały okres realizacji zamówienia. Obowiązek ten, nie dotyczy osób wskazanych na stanowisku kierownika budowy, kierownika robót oraz innych osób pełniących samodzielne funkcje techniczne w budownictwie w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2018 r., poz. 1202 ze zm.) oraz dostawców materiałów i urządzeń. Wyżej wskazane osoby mają być zatrudniona nieprzerwanie przez cały okres realizacji umowy w sprawie niniejszego zamówienia. 10. Sposób dokumentowania zatrudnienia osób, o których mowa w art. 29 ust. 3 a, uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez Wykonawcę wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 3 a oraz sankcji z tytułu niespełnienia tych wymagań zostały określone w załączniku nr 7 do SIWZ (wzór umowy)
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Oferta winna być zabezpieczona wadium przed upływem terminu składania ofert. 2. Wymagana przez Zamawiającego kwota wadium, wynosi: 10 000,00 zł (słownie: dziesięć tysięcy 00/100). 3. Wadium może być wnoszone w formie: 1) pieniądza - wadium wnosi się przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: Bank Gospodarstwa Krajowego 38 1130 1017 0020 1462 9420 0027 Polska Akademia Nauk Dom Seniora, ul. Chodkiewicza 3/5, 05-510 Konstancin-Jeziorna Do potwierdzenia: - kopia dowodu wpłaty dołączona do oferty. Przelew należy opisać w następujący sposób: Wadium w postępowaniu „Przebudowa i zmiana sposobu użytkowania istniejących pomieszczeń mieszkalnych na socjalno – biurowe w budynku Domu Seniora PAN przy ul. Chodkiewicza 3/5 w Konstancinie - Jeziornie” – znak 1/ZP/2019” Wadium uznaje się za wniesione, jeżeli środki finansowe znajdują się na rachunku Zamawiającego przed terminem składania ofert. 4. Wadium może być wnoszone w następujących formach: 1) w pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancji bankowych, 4) gwarancji ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2018 r., poz. 110 z późn. zm.). 5. Z dokumentu wadium wniesionego w formach określonych w ust. 4 pkt 2-5 powinno wynikać jednoznacznie gwarantowanie wypłat należności w sposób nieodwołalny, bezwarunkowy i płatne na pierwsze żądanie Zamawiającego, w terminie związania ofertą, zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a oraz art. 46 ust. 5 ustawy Pzp. 6. Wadium wnoszone w formach określonych w ust. 4 pkt 2-5, musi zawierać zobowiązanie gwaranta lub poręczyciela z tytułu wystąpienia zdarzeń, o których mowa w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp, przy czym: 1) w przypadku, gdy Wykonawcy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia, dokumenty te muszą obejmować swym zakresem wszelkie roszczenia Zamawiającego z tytułu związanych z postępowaniem o udzielenie zamówienia działań lub zaniechań, 2) dokumenty te będą zawierały klauzule zapłaty sumy wadialnej na rzecz zamawiającego bezwarunkowo i na pierwsze żądanie, 3) dokumenty te zostaną złożone w oryginale. 7. Zamawiający zwraca wadium zgodnie z zasadami określonymi w art. 46 ust. 1, 1a, 2, 4 ustawy Pzp. 8. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium, na zasadach określonych w art. 46 ust. 3 ustawy Pzp. 9. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy Pzp, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 10. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana, traci wadium na rzecz Zamawiającego, w przypadku gdy: 1) odmówi podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 11. Oferta Wykonawcy, który nie wniesie wadium lub wniesie w sposób nieprawidłowy zostanie odrzucona.
  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Oferta musi zawierać następujące oświadczenia i dokumenty: 1) wypełniony formularz ofertowy, sporządzony wg. wzoru stanowiącego Załącznik nr 1 do SIWZ; 2) oświadczenia wskazane w Rozdziale VII ust. 1-4 SIWZ; 3) pełnomocnictwo do reprezentowania wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, ewentualnie umowa o współdziałaniu, z której będzie wynikać przedmiotowe pełnomocnictwo. Pełnomocnik może być ustanowiony do reprezentowania Wykonawców w postępowaniu albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy. Pełnomocnictwo winno być załączone w formie oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii; 4) pełnomocnictwo do podpisania oferty (o ile umocowanie do dokonania przedmiotowej czynności nie wynika z dokumentów rejestrowych), złożone w formie oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii; 5) zobowiązanie innego podmiotu – jeżeli Wykonawca polega na zdolnościach innego podmiotu na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp; 6) uzasadnienie zastrzeżenia tajemnicy przedsiębiorstwa - jeżeli dotyczy; 7) dokument potwierdzający wniesienie wadium. 2. Oferta musi być napisana w języku polskim, na maszynie do pisania, komputerze lub inną trwałą i czytelną techniką oraz oferta musi być podpisana zgodnie z art. 78 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (Dz. U. z 2018 r. poz. 1025 ze zm.), czyli musi być opatrzona własnoręcznym podpisem Wykonawcy lub osoby przez niego upoważnionej do reprezentowania Wykonawcy na zewnątrz i zaciągania zobowiązań w wysokości odpowiadającej cenie oferty. Podpis musi być czytelny, pozwalający na identyfikację osoby podpisującej ofertę. Obok złożonego nieczytelnego podpisu powinna być przystawiona pieczątka zawierająca imię i nazwisko osoby podpisującej ofertę. W sytuacji, gdy Wykonawca nie posiada pieczątki imiennej, powinien na dokumentach złożyć własnoręczny podpis, z którego jednoznacznie wynika brzmienie nazwiska umożliwiające identyfikację osoby składającej podpis. 3. Ofertę należy złożyć w formie pisemnej. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert w formie elektronicznej.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach