Przetargi.pl
„Przebudowa i nadbudowa budynku Ochotniczej Straży Pożarnej w Kozielicach – stan surowy zamknięty wraz z instalacjami sanitarnymi ”

Gmina Golczewo ogłasza przetarg

  • Adres: 72-410 Golczewo, Zwycięstwa
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Telefon/fax: tel. 91 3860127, 3860102, , fax. 91 3860127
  • Data zamieszczenia: 2020-09-03
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Golczewo
    Zwycięstwa 23
    72-410 Golczewo, woj. zachodniopomorskie
    tel. 91 3860127, 3860102, , fax. 91 3860127
    REGON: 81168487000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.golczewo.pl/zamowienia/lista/13.dhtml

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Przebudowa i nadbudowa budynku Ochotniczej Straży Pożarnej w Kozielicach – stan surowy zamknięty wraz z instalacjami sanitarnymi ”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych polegających na rozbudowie i nadbudowie budynku Ochotniczej Straży Pożarnej (cyt. dalej OSP) w Kozielicach. Przedmiotowy budynek znajduje się na działce nr 119/2, obręb Kozielice w m. Kozielice, gm. Golczewo. Istniejący budynek jest obiektem jednokondygnacyjnym, niepodpiwniczonym, o funkcji gospodarczo-garażowej. 2. Zakres robót budowlanych: 1) roboty rozbiórkowe; 2) roboty ziemne; 3) roboty fundamentowe; 4) wykonanie uziomu fundamentowego; 5) warstwy podposadzkowe; 6) konstrukcja żelbetowa; 7) roboty murowe; 8) stolarka i ślusarka; 9) wykonanie konstrukcji i pokrycia dachu 10) przyłącze wody ; 11) zewnętrzna instalacja kanalizacji sanitarnej; 12) wewnętrzna instalacja kanalizacji sanitarnej; 13) wewnętrzna instalacja wody zimnej. 3. Przedmiotowe zadanie należy wykonać zgodnie z dołączoną dokumentacją projektową, Specyfikacją Techniczną Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych (branża budowlana i sanitarna) oraz przedmiarem robót w terminie do 6 miesięcy od dnia zawarcia umowy. 4. Wszelkie szczegóły dotyczące wykonania zawarte są w przedmiarze robót, projekcie budowlanym branży budowlanej i sanitarnej STWiORB. 5. Roboty budowlane należy wykonać z należytą starannością, zgodnie ze sztuką budowlaną. 6. Zamawiający informuje, iż uzyskał stosowne pozwolenia do wykonywanych prac decyzję o pozwoleniu na budowę nr 431/2019. Dla niniejszej inwestycji pobrano również dziennik budowy, który zostanie przekazany Wykonawcy podczas przekazania placu budowy. 7. Wykonawca zobowiązany będzie do wskazania osoby skierowanej do pełnienia funkcji kierownika budowy i przekazania danych oraz oświadczenia o posiadanych uprawnieniach upoważniających do pełnienia ww. funkcji. 8. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych, składania ofert wariantowych oraz nie przewiduje przeprowadzenia aukcji elektronicznej. 9. Zamawiający nie wymaga realizacji zamówienia przez zakłady pracy chronionej. 10. Zamawiający dopuszcza możliwość realizacji części przedmiotu zamówienia przy udziale podwykonawców. 11. Wykonawca, który powołuje się na materiały lub rozwiązania równoważne jest obowiązany wykazać, że zapewniają one uzyskanie parametrów technicznych przedmiotu zamówienia nie gorszych od założonych w wyżej wymienionych dokumentach. 12. Zakup bramy garażowej zewnętrznej oraz drzwi wejściowych zewnetrznych wymaga uzyskania akceptacji Zamawiającego. 13. Wszelkie materiały użyte do wykonania przedmiotu zamówienia muszą być fabrycznie nowe, posiadać wymagane przepisami atesty i normy dopuszczenia. 14. Wykonawca wykona wszelkie prace nieujęte w ust. 2, a wykazane w dokumentacji technicznej. 15. Jeśli dokumentacja przetargowa zawierałaby nazwy własne lub odniesienie do norm należy traktować je jako przykładowe. W przypadku wystąpienia w dokumentacji nazw własnych i norm Zamawiający dopuszcza zastosowanie materiałów i produktów równoważnych pod warunkiem, że zaproponowane materiały i produkty będą odpowiadały pod względem parametrów równoważności materiałom i produktom wskazanym przez Zamawiającego. W przypadku zaoferowania materiałów lub produktów równoważnych Wykonawca, na wezwanie Zamawiającego, zobowiązany jest złożyć opis materiałów i produktów równoważnych, zgodnie z siwz. 16. Przedmiar robót stanowi element pomocniczy i nie może być podstawą do wyceny prac stanowiących zakres umowy. Wykonawca nie dołącza wypełnionego przedmiaru/kosztorysu do oferty. 17. Wykonawca zobowiązuje się do wykonania świadczenia zgodnie z zakresem wynikającym z postanowień specyfikacji istotnych warunków zamówienia oraz złożonej oferty. Przedmiot winien być wykonany zgodnie z zasadami współczesnej wiedzy technicznej, obowiązującymi przepisami i normami. 18. Wykonawca, zobowiązuje się w dniu podpisania umowy dostarczyć Zamawiającemu harmonogram robót, określający planowaną kolejność robót, terminy rozpoczęcia i zakończenia poszczególnych elementów robót. 19. Na podstawie art. 29 ust. 3a ustawy pzp zamawiający wymaga zatrudnienia przez wykonawcę, podwykonawcę i dalszego podwykonawcę, na podstawie umowy o pracę, wszystkich osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia, jeżeli wykonanie tych czynności polegać będzie na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (Dz. U. z 2020 r. poz. 1320). Wymóg ten dotyczy osób, które wykonywać będą czynności bezpośrednio związane z wykonywaniem robót, będących przedmiotem niniejszego zamówienia, w szczególności związanych z czynnościami, wymienionymi w ustępie 1 niniejszego rozdziału. Są to w szczególności czynności związane z: wykonywanych przez tzw. pracowników fizycznych. Wymóg nie dotyczy m.in. osób kierujących budową, osób sprawujących samodzielne funkcje w budownictwie i innych osób, jeśli wykonywane przez nich czynności nie polegają na wykonywaniu pracy w rozumieniu Kodeksu pracy. 20. Wykonawca, każdy podwykonawca i każdy dalszy podwykonawca będą przechowywali umowy o pracę osób, które będą wykonywały czynności w sposób określony w art. 22 § 1 Kodeksu Pracy i w ten sposób będą dokumentowali fakt zatrudniania tych osób na podstawie umów o pracę. 21. Zamawiający, w trakcie realizacji zamówienia, zastrzega sobie prawo do wyrywkowego dokonywania kontroli zatrudniania na umowy o pracę osób, wykonujących czynności na placu budowy. W celu kontroli zamawiający skieruje do wykonawcy żądanie udowodnienia zamawiającemu w terminie 2 dni od dnia otrzymania przez wykonawcę żądania zamawiającego, za pomocą dowolnych, dostępnych wykonawcy środków dowodowych faktu zatrudniania wskazanych osób na umowy o pracę. 22. W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie zamawiającego, w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie, wykonawca przedłoży zamawiającemu wskazane poniżej dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę i każdego dalszego podwykonawcę osób wykonujących wskazane w ust. 1 czynności w trakcie realizacji zamówienia: 1) oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy i każdego dalszego podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, imion i nazwisk tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu wykonawcy lub podwykonawcy lub dalszego podwykonawcy; 2) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę lub każdego dalszego podwykonawcę kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy lub dalszego podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami o ochronie danych osobowych (tj. w szczególności bez adresów, nr PESEL pracowników). Imię i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji. Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania; 3) zaświadczenie właściwego oddziału ZUS, potwierdzające opłacanie przez wykonawcę lub podwykonawcę lub dalszego podwykonawcę składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umów o pracę za ostatni okres rozliczeniowy; 4) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę lub dalszego podwykonawcę kopię dowodu potwierdzającego zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń, zanonimizowaną w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami o ochronie danych osobowych. Imię i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji. 11. W przypadku powzięcia przez zamawiającego informacji o naruszeniu przez wykonawcę obowiązku zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób, albo w przypadku braku przedstawienia dowodów potwierdzających fakt zatrudnienia na umowy o pracę, zamawiający niezwłocznie zawiadomi o tym fakcie Państwową Inspekcję Pracy, celem podjęcia przez nią stosownego postępowania wyjaśniającego w tej sprawie. Powyższe zapisy stosuje się odpowiednio w stosunku do podwykonawców i dalszych podwykonawców. 12. Jeśli Państwowa Inspekcja Pracy stwierdzi brak umów o pracę, osób wskazanych przez zamawiającego, będzie to stanowiło podstawę do naliczenia kar umownych, określonych w umowie o zamówienie publiczne. 13. Zamawiający ma prawo dokonać kontroli, o której mowa w ust. 10 wielokrotnie podczas trwania umowy o zamówienie publiczne. 15. Termin realizacji zadania – 6 miesięcy od dnia podpisania umowy. 16. Przekazanie placu budowy odbędzie się w dniu podpisania umowy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca jest zobowiązany wnieść wadium w wysokości 5.000,00 zł (słownie złotych: pięć tysięcy 00/100). 2. Wniesione wadium musi obejmować cały okres związania ofertą. 3. Wadium może być wniesione według wyboru wykonawcy w pieniądzu, poręczeniach bankowych, gwarancjach bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tj. Dz. U. z 2020 r. poz. 299). 4. Wadium wnoszone w formie pieniężnej należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy w Banku Spółdzielczym w Gryficach O/Golczewo, nr rachunku: 88 9376 1011 2004 0004 0934 0005 z dopiskiem: „Wadium w postępowaniu na zadanie pn. „Przebudowa i nadbudowa budynku Ochotniczej Straży Pożarnej w Kozielicach – stan surowy zamknięty wraz z instalacjami sanitarnymi”, przed upływem terminu składania ofert. 5. Wadium wnoszone w formie niepieniężnej musi zostać złożone wraz z ofertą w oryginale. 6. Wadium wniesione w formie innej niż pieniężna musi obejmować odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez wykonawcę określone w ustawie Prawo zamówień publicznych. 7. Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. 8. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego. 9. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 10. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego. 11. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę. 12. Zamawiający uzna wadium w formie niepieniężnej za wniesione prawidłowo, jeśli zostanie ono złożone do upływu składania ofert pisemnie w oryginale, albo jeśli zostanie wniesione do upływu terminu składania ofert w formie elektronicznej, podpisane kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez wystawcę (przesłane do upływu składania ofert na adres e-mail podany w specyfikacji istotnych warunków zamówienia). Uwaga: Wadium przesłane mailowo jako skan i opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez Wykonawcę nie będzie uznane jako prawidłowo wniesione. 13. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli: 1) wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy PZP, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy PZP, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy PZP, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy PZP, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej; 2) wykonawca, którego oferta została wybrana odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy dysponują, albo będą dysponować minimum jedną osobą kierownika budowy, posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo Budowlane (Dz.U. z 2019 r., poz. 1186 t.j. z późn. zm.) lub im odpowiadające, ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów lub odpowiadające im uprawnienia budowlane, które zostały wydane obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, z zastrzeżeniem art. 12a oraz innych przepisów ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane oraz ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. 2018 r., poz. 2272 t.j.) oraz posiadającą co najmniej pięcioletnie doświadczenie w pełnieniu funkcji kierownika budowy lub kierownika robót w branży konstrukcyjno-budowlanej oraz minimum jedną osobą kierownika budowy posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacji sanitarnych. Ww. osoba powinna biegle posługiwać się językiem polskim. W przypadku, gdy wskazana osoba nie wykazuje się biegłą znajomością języka polskiego wykonawca jest zobowiązany zapewnić co najmniej jednego tłumacza na okres realizacji umowy, w celu realizacji zamówienia.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykonawca, bez wezwania ze strony zamawiającego, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia przez zamawiającego na stronie internetowej informacji z otwarcia ofert złoży oświadczenie o przynależności/braku przynależności do grupy kapitałowej. Jeśli wykonawca przynależy do grupy kapitałowej wspólnie z innym wykonawcą, który złożył ofertę w postępowaniu, wraz ze złożeniem oświadczenia może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. W przypadku ofert wspólnych oświadczenie i ewentualne dowody składa każdy z wykonawców składających ofertę wspólną. Oświadczenie o przynależności/braku przynależności do grupy kapitałowej musi zostać złożone w oryginale.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach