Przetargi.pl
"Przebudowa i budowa dróg wewnętrznych w leśnictwie Krępa na terenie Nadleśnictwa Tuczno - I etap"

Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe Nadleśnictwo Tuczno ogłasza przetarg

  • Adres: 78-640 Tuczno, ul. Klasztorna
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Telefon/fax: tel. 672 593 147 , fax. 672 593 299
  • Data zamieszczenia: 2020-03-09
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe Nadleśnictwo Tuczno
    ul. Klasztorna 36
    78-640 Tuczno, woj. zachodniopomorskie
    tel. 672 593 147, fax. 672 593 299
    REGON: 00000000000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: https://tuczno.pila.lasy.gov.pl/
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Państwowa Jednostka Organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej.

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    "Przebudowa i budowa dróg wewnętrznych w leśnictwie Krępa na terenie Nadleśnictwa Tuczno - I etap"
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest realizacja I etapu zadania pn.: „Przebudowa i budowa dróg wewnętrznych w leśnictwie Krępa na terenie Nadleśnictwa Tuczno”, która obejmuje część przebudowy fragmentów dróg nr IIA 57 (dojazd pożarowy nr 64) oraz IIA 59 (dojazd pożarowy nr 69) przebiegających tylko przez teren wsi Krępa Krajeńska w obrębie jej zabudowań. I etap realizacji zadania dotyczy przebudowy fragmentów dróg o następujących długościach:- IIA 57 – droga o istniejącej nawierzchni bitumicznej o szerokości 4,0 m i długości 300 m, licząc od północnej granicy miejscowości Krępa Krajeńska w kierunku jej południowej granicy,- IIA 59 – droga o istniejącej nawierzchni bitumicznej o szerokości 4,0 m i długości 210 m, licząc od skrzyżowania z drogą IIA 57 w kierunku zachodniej granicy miejscowości, - IIA 57 - droga obecnie o nawierzchni gruntowej, a planowanej nawierzchni bitumicznej o szerokości 4,0 m i długości 158,15 m, biegnącej przez miejscowość Krępa Krajeńska, licząc od odcinka tej drogi (IIA 57) o nawierzchni bitumicznej do południowej granicy miejscowości. Założono do wykonania wzmocnienie nawierzchni asfaltowej na odcinku trasy „A”, której początek przyjęto w km 0+000,00 na granicy z działką nr 118/24 i wynoszącym w sumie 458,15 m oraz na odcinku trasy „B”, której początek przyjęto w km 0+000,00 na skrzyżowaniu z trasą „A” w miejscowości Krępa Krajeńska i wynoszącym 245,37 m, co łącznie daje 703,52 m jezdni o szerokości 4,0 m dla kategorii ruchu KR, na podłożu gruntowym charakteryzującym się nośnością G1. Zakres realizacji zadania obejmuje następujące roboty budowlane: a) Roboty przygotowawcze: - roboty pomiarowe przy liniowych robotach ziemnych-trasa drogi w terenie. b) Roboty ziemne: - usunięcie warstwy ziemi urodzajnej (humusu). - profilowanie i zagęszczanie mechaniczne podłoża pod warstwy konstrukcyjne nawierzchni. Nawierzchnia z betonu asfaltowego: - warstwa dolna podbudowy z kruszyw łamanych grubości 15 cm. - mechaniczne oczyszczenie i skropienie emulsją asfaltową na zimno podbudowy lub nawierzchni betonowej/bitumicznej; zużycie emulsji 0,5 kg/m2. - nawierzchnie z mieszanek mineralno-bitumicznych asfaltowych o grubości 4 cm (warstwa wiążąca AC11W). - mechaniczne oczyszczenie i skroplenie emulsją asfaltową na zimno podbudowy lub nawierzchni betonowej/bitumicznej; zużycie emulsji 0,5 kg/m2. - nawierzchnie z mieszanek mineralno-bitumicznych asfaltowych o grubości 4 cm (warstwa ścieralna AC11S). - pobocze z kruszyw łamanych – grubość 10 cm. d) Roboty wykończeniowe - plantowanie skarp i dna wykopów. Warunki wykonania przedmiotu zamówienia: Wykonawca zobowiązuje się do wykonania przedmiotu zamówienia zgodnie z ofertą złożoną przez Wykonawcę i przyjętą przez Zamawiającego w wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego przeprowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego zgodnie z ustawą Pzp. Szczegółowy zakres rzeczowy robót budowlanych został określony w niniejszej SIWZ, projekcie budowlanym, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych (dalej STWiOR) oraz przedmiarze robót, które stanowią załączniki do niniejszej SIWZ. Do wykonania zamówienia Wykonawca zobowiązany jest użyć materiałów gwarantujących odpowiednią jakość, o parametrach technicznych i jakościowych odpowiadających właściwościom materiałów przyjętych w projekcie i dopuszczonych do stosowania. Przy wykonywaniu robót budowlanych Wykonawca zastosuje wyroby budowlane wprowadzone do obrotu zgodnie z zasadami określonymi w ustawie z dnia 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych (tekst jednolity: Dz. U. z 2019 r., poz. 266) oraz w przepisach wykonawczych do tej ustawy. Zamawiający uznaje za celowe dokonanie przez wykonawcę oględzin drogi celem sprawdzenia i zapoznania się z przyszłym terenem budowy oraz warunkami związanymi z wykonywaniem robót budowlanych objętych przedmiotem zamówienia oraz uzyskania informacji koniecznych celem wyceny wszystkich robót i czynności niezbędnych do realizacji niniejszego zamówienia. Jeżeli dokumentacja projektowa lub specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót wskazywałaby w odniesieniu do niektórych materiałów i urządzeń znaki towarowe lub pochodzenie Zamawiający, zgodnie z art. 29 ust. 3 ustawy Pzp, dopuszcza oferowanie materiałów lub urządzeń równoważnych. Materiały lub urządzenia pochodzące od konkretnych producentów, określają minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe, jakim muszą odpowiadać materiały lub urządzenia oferowane przez Wykonawcę, aby zostały spełnione wymagania stawiane przez Zamawiającego. Materiały lub urządzenia pochodzące od konkretnych producentów stanowią wyłącznie wzorzec jakościowy przedmiotu zamówienia. Pod pojęciem „minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe” Zamawiający rozumie wymagania dotyczące materiałów lub urządzeń zawarte w ogólnie dostępnych źródłach, katalogach, stronach internetowych producentów. Operowanie przykładowymi nazwami producenta ma jedynie na celu doprecyzowanie poziomu oczekiwań Zamawiającego w stosunku do określonego rozwiązania. Posługiwanie się nazwami producentów/produktów ma wyłącznie charakter przykładowy. Zamawiający, wskazując oznaczenie konkretnego producenta (dostawcy) lub konkretny produkt przy opisie przedmiotu zamówienia, dopuszcza jednocześnie produkty równoważne o parametrach jakościowych i cechach użytkowych co najmniej na poziomie parametrów wskazanego produktu, uznając tym samym każdy produkt o wskazanych lub lepszych parametrach. W takiej sytuacji Zamawiający wymaga złożenia stosownych dokumentów, uwiarygodniających te materiały lub urządzenia. Obowiązek wykonawcy wykazania równoważności produktu jest obowiązkiem wynikającym z ustawy, który może być spełniony w jakikolwiek sposób pozwalający Zamawiającemu jednoznacznie stwierdzić zgodność oferowanych w ofercie produktów z wymaganiami określonymi w SIWZ, co winno zostać wykazane na etapie składania ofert zawierających produkty równoważne. Do obowiązków Zamawiającego będzie należało: Przekazanie kopii pozwolenia na budowę oraz innych posiadanych decyzji administracyjnych. Przekazanie Dziennika budowy. Protokolarnie przekazanie terenu placu budowy. Zapewnienie nadzoru inwestorskiego przez cały okres realizacji przedmiotu umowy określonego w § 5 umowy. Udzielenie Wykonawcy bieżących informacji dotyczących obiektu. Stała współpraca z Wykonawcą w zakresie, w jakim będzie wymagała realizacja przedmiotu umowy, przy czym do Wykonawcy będzie należało określenie tych sfer, kiedy takie współdziałanie będzie konieczne. Dokonanie odbioru wykonanych robót budowlanych na zasadach określonych w § 8 umowy. Regulowanie płatności wynikających z wystawionej faktury. Do obowiązków Wykonawcy będzie należało m.in.: Prawidłowe wykonanie wszystkich prac związanych z realizacją przedmiotu umowy. Przeprowadzenie wszelkich przewidzianych przepisami prawa prób, badań i odbiorów, rozruchów technologicznych, których pozytywny wynik jest warunkiem przystąpienia do odbioru końcowego. Protokoły z powyższych czynności należy dostarczyć Zamawiającemu najpóźniej w dniu zgłoszenia do odbioru końcowego. Wytyczenie geodezyjne obiektów i wykonanie inwentaryzacji powykonawczej po zakończeniu robót. Koszty związane z obsługą geodezyjną wraz z inwentaryzacją powykonawczą objęte przedmiotem zamówienia leżą po stronie Wykonawcy robót. Najpóźniej w 20 dniu po odbiorze końcowym zadania inwestycyjnego Wykonawca musi dostarczyć inwentaryzację powykonawczą zatwierdzoną przez Powiatowy Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej w Wałczu. Przejęcie placu budowy od Zamawiającego i jego zabezpieczenie. Wykonawca osobiście ponosi z chwilą przejęcia placu budowy odpowiedzialność za ewentualne szkody wyrządzone w mieniu Zamawiającego, jak również ponosi pełną odpowiedzialność za szkodę, jaką wyrządził swoim działaniem lub przez zatrudnionych pracowników i Podwykonawców osobom trzecim, w tym także ruchem pojazdów. Podczas całego okresu trwania robót Wykonawca winien na własny koszt zabezpieczyć i oznakować prowadzone roboty oraz dbać o stan techniczny i prawidłowość oznakowania przez cały czas trwania realizacji przedmiotu umowy. Zorganizowanie placu budowy, w tym wykonanie dróg i komunikacji, ogrodzeń, instalacji, zabudowań prowizorycznych i wszystkich innych czynności niezbędnych do właściwego wykonania robót. Uporządkowanie terenu budowy po zakończeniu robót, zaplecza budowy, jak również terenów sąsiadujących zajętych lub użytkowanych przez Wykonawcę, w tym dokonanie na własnych koszt renowacji zniszczonych lub uszkodzonych w wyniku prowadzonych prac obiektów, fragmentów terenu dróg, nawierzchni lub instalacji. Likwidację placu budowy, zaplecza własnego Wykonawcy oraz uporządkowanie placu budowy bezzwłocznie po zakończeniu robót w terminie uzgodnionym przez strony umowy. W przypadku nie uzgodnienia tego terminu – nie później niż do 14 dnia od daty dokonania odbioru końcowego. W przypadku niedotrzymania powyższego terminu Zamawiający zleci wykonanie powyższych czynności na koszt Wykonawcy, a wartość kosztów z tym związanych zostanie potrącona z zabezpieczenia należytego wykonania umowy, a gdy kwota ta okaże się niewystarczająca, Zamawiający będzie dochodził od Wykonawcy zwrotu kosztów na zasadach ogólnych. Materiały z rozbiórki, nie nadające się do ponownego wbudowania, Wykonawca podda unieszkodliwieniu na własny koszt. Wykonawca zobowiązany jest do odpowiedzialności za powstałe w toku własnych prac odpady oraz za właściwy sposób postępowania z nimi, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. 2019 r, poz. 1403) oraz ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tj. Dz. U. z 2017 r., poz. 1289 ze zm.). Koszty transportu odpadów w miejsce utylizacji i koszty utylizacji poniesie Wykonawca. Niezwłoczne informowanie Zamawiającego o problemach technicznych lub okolicznościach, które mogą wpłynąć na jakość robót lub termin zakończenia robót. Zapewnienie wykonania i kierowania robotami objętymi umową przez osoby posiadające stosowne kwalifikacje zawodowe i uprawnienia budowlane. Zmiana którejkolwiek z tych osób, w trakcie realizacji przedmiotu niniejszej umowy, musi być zgłoszona przez Wykonawcę na piśmie i wymaga zaakceptowania przez Zamawiającego. Kierownik budowy (robót) działać będzie w granicach umocowania określonego w ustawie Prawo budowlane z dnia 7 lipca 1994 r. (Dz. U. z 2019 r., poz. 1186 z późn. zm.). Wykonawca zapewnieni na każde wezwanie Zamawiającego w ciągu 24 godzin od zawiadomienia, obecność na terenie budowy kierownika budowy w toku realizacji umowy. Kierownik budowy przed rozpoczęciem robót budowlanych powinien opracować plan bezpieczeństwa i ochrony zdrowia, zwany ,,planem BIOZ” zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 23 czerwca 2003 r. (Dz. U. z 2003 r. nr 120, poz. 1126 ze zm.) oraz przedstawić go Zamawiającemu i zapewnić jego stosowanie. Po stronie Wykonawcy leży prowadzenie dokumentacji wizualnej z realizacji inwestycji w ilości niezbędnej, w formie zdjęć cyfrowych. Zdjęcia powinny być szczegółowo opisane i zarchiwizowane w formacie cyfrowym (nośnik DVD lub CD – w ilości 2 egz.). Opracowanie kompletnej dokumentacji powykonawczej w 3 (trzech) egzemplarzach w formie pisemnej (papierowej) i przekazanie jej Zamawiającemu w dniu zgłoszenia do odbioru końcowego przedmiotu umowy. Prowadzenie dokumentacji budowy, o której mowa w prawie budowlanym, w tym Dziennika budowy i udostępnianie go Zamawiającemu oraz innym upoważnionym osobom lub organom celem dokonywania wpisów i potwierdzeń. Ponoszenie kosztów związanych z próbami, badaniami przewidzianymi w STWiOR, dokumentacji projektowej, niezbędnych do prawidłowego prowadzenia budowy. Wykonawca zapewni potrzebne oprzyrządowanie, potencjał ludzi oraz materiały niezbędne do zbadania na żądanie Zamawiającego jakości robót wykonywanych z materiałów Wykonawcy na terenie budowy, a także do sprawdzenia ciężaru, jakości i ilości zużytych materiałów. Przygotowanie obiektu i wymaganych dokumentów łącznie z dokumentacją powykonawczą do dokonania odbioru przez Zamawiającego wraz z instrukcją eksploatacji i konserwacji obiektu i zamontowanych elementów budowlanych i urządzeń. Uczestniczenie na żądanie Zamawiającego w naradach i innych czynnościach w trakcie realizacji przedmiotu umowy oraz w okresie gwarancji jakości i rękojmi za wady. Zgłaszanie obiektu i robót do odbioru. Przestrzeganie przepisów BHP. Zagadnienia bhp i zalecenia ogólne. Wszelkie prace należy prowadzić pod stałym nadzorem osób posiadających odpowiednie uprawnienia budowlane. Przy prowadzeniu prac obowiązują wszystkie przepisy BHP dotyczące robót budowlanych. Wszelkie roboty budowlane winny być prowadzone zgodnie ze sztuką budowlaną i obowiązującymi normami. Teren budowy powinien zostać oznakowany i zabezpieczony przed dostępem osób niepowołanych, użytkowników drogi w szczególności dzieci – zgodnie z zatwierdzonym przez Inwestora projektem tymczasowej organizacji ruchu na czas robót. Przed przystąpieniem do prac budowlanych należy dokładnie zapoznać się z całą dokumentacją projektową oraz wszelkimi uzgodnieniami i dokumentami formalno-prawnymi.Przestrzeganie przepisów przeciwpożarowych.Zapewnienie kadry z wymaganymi uprawnieniami. Zapewnienie sprzętu spełniającego wymagania przepisów prawa, norm technicznych itp. Wykonawca zobowiązuje się do umożliwienia wstępu na teren budowy pracownikom instytucji upoważnionych do kontrolowania budowy oraz osobom wskazanym w przepisach Prawa budowlanego i udostępni im wymagane przez nich informacje. Wykonawca udzieli rękojmi za wady na okres 60 miesięcy i gwarancji jakości na okres minimum 36 miesięcy licząc od dnia odbioru końcowego robót i zatwierdzonego protokołu odbioru końcowego robót. Okres gwarancji jakości jest jednym z kryteriów oceny ofert. Wymagania o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy Pzp. Wymagania w zakresie personelu Wykonawcy: Zamawiający wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących prace fizyczne związane z realizacją przedmiotu zamówienia. Wykonawca lub podwykonawca w terminie 5 dni od dnia podpisania umowy będzie zobowiązany do przedstawienia Zamawiającemu oświadczenia o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób, o których mowa w ppkt 1. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że czynności, do których odnosi się obowiązek zatrudnienia wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę w rozumienie ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (t. j. Dz. U. 2019 poz.1040 ze zm.) wraz ze wskazaniem liczby tych osób, imion i nazwisk tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu wykonawcy lub podwykonawcy. Pozostałe wymagania dotyczące zatrudnienia na podstawie umowy o pracę, tj. sposób udokumentowania zatrudnienia osób zgodnie z art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, jak również uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez Wykonawcę wymagań określonych powyżej, oraz sankcje z tytułu niespełnienia tych wymagań, zostały określone we wzorze umowy stanowiącym załącznik nr 3 do SIWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający wymaga wniesienia wadium w kwocie: 12 000,00 zł (słownie złotych: dwanaście tysięcy i 00/100 zł). Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach zgodnie z art. 45 ust. 6 ustawy Pzp, tj.:a) pieniądzu;b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c) gwarancjach bankowych; d) gwarancjach ubezpieczeniowych; e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 09.11.2000 r. – o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tekst jednolity: Dz. U. z 2019 r., poz. 310); W przypadku wniesienia wadium w pieniądzu, wymaganą kwotę należy wpłacić na rachunek bankowy Zamawiającego: Bank BGŻ BNP PARIBAS nr 36 1600 1462 1022 9429 5000 0004 z dopiskiem: wadium na zabezpieczenie oferty w postępowaniu na: „Przebudowa i budowa dróg wewnętrznych w leśnictwie Krępa na terenie Nadleśnictwa Tuczno – I etap”, w takim terminie, aby pieniądze znalazły się na koncie Zamawiającego najpóźniej przed upływem terminu składania ofert. O uznaniu przez Zamawiającego, że wadium w pieniądzu wpłacono w wymaganym terminie decyduje data wpływu środków na rachunek Zamawiającego. Wadium wnoszone w innej formie niż pieniądzu może być załączone w oryginale do oferty lub złożone w oryginale przez upływem terminu składania ofert w siedzibie Zamawiającego (KASA). Z treści wadium wnoszonego w formie: poręczenia bankowego, poręczenia spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości powinno wynikać bezwarunkowe, na pierwsze pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a ustawy Pzp oraz art. 46 ust. 5 ustawy Pzp. Treść gwarancji wadialnej musi zawierać następujące elementy:1) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji/poręczenia (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji/poręczenia) oraz wskazanie ich siedzib,2) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją/poręczeniem - określenie przedmiotu zamówienia 3) kwotę gwarancji/poręczenia, 4) zobowiązanie gwaranta/poręczyciela do zapłacenia bezwarunkowo i nieodwołalnie kwoty gwarancji/poręczenia na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a PZP oraz art. 46 ust. 5 PZP . Zwrot wadium wniesionego w pieniądzu nastąpi na rachunek bankowy wskazany na piśmie przez wykonawcę w formularzu ofertowym (załącznik nr 1 do SIWZ). Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a ustawy Pzp. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie spełniania tego warunku.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Do oferty należy dołączyć: formularz ofertowy (załącznik nr 2 do SIWZ), oświadczenie, o którym mowa w części 9 SIWZ pkt 9.1. ppkt 1, (oświadczenie stanowiące wstępne potwierdzenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu i spełnia warunki udziału w postępowaniu), zobowiązanie, o którym mowa w części 10 SIWZ pkt 10.2., (zobowiązanie innych podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia – jeżeli dotyczy), pełnomocnictwo do reprezentowania wszystkich wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, ewentualnie umowę o współdziałaniu, z której będzie wynikało przedmiotowe pełnomocnictwo. Pełnomocnictwo powinno być załączone w formie oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii, dokumenty, z których wynika prawo do podpisania oferty (oryginał lub kopia potwierdzona za zgodność z oryginałem przez notariusza), względnie do podpisania innych dokumentów składanych z ofertą, chyba że zamawiający może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (tekst jednolity: Dz. U. z 2019 r., poz. 700), a wykonawca wskazał to wraz ze złożeniem oferty, o ile prawo do ich podpisania nie wynika z dokumentów złożonych wraz z ofertą. kosztorys ofertowy opracowany metodą uproszczoną zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2004 r. w sprawie określenia metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno-użytkowym (Dz. U. 2004 nr 130, poz. 1389). Kosztorys ofertowy ma być sporządzony dokładnie na podstawie przedstawionego przez Zamawiającego przedmiaru robót i uwzględniać wszystkie koszty niezbędne do realizacji zamówienia. Wykonawca określa ceny na wszystkie elementy zamówienia wymienione w przedmiarze robót, które po wypełnieniu przez Wykonawcę stanowić będą kosztorys ofertowy jako załącznik do oferty. Kosztorys ofertowy należy sporządzić zgodnie z dostarczonym przedmiarem robót wg zasad: bez zgody Zamawiającego w przedstawionym przedmiarze nie wolno wprowadzać żadnych zmian. W kosztach opisanych w przedmiarze przez Wykonawcę należy uwzględnić wszystkie koszty niezbędne do realizacji przedmiotu Zamówienia. Brak kosztorysu ofertowego skutkować będzie odrzuceniem oferty zgodnie z: art. 89 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp. Wszystkie formularze załączników do SIWZ żądane w ofercie należy wypełnić według wzorów załączników do SIWZ, bez dokonywania w nich zmian w treści merytorycznej tzn. nie może ulec zmianie: zakres żądanych informacji w postaci tabel i oświadczeń zawartych w załącznikach, nazwy i numeracja załączników.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach