Przetargi.pl
„Przebudowa drogi gminnej – ul. Słonecznej w Łęczycach”

Gmina Łęczyce ogłasza przetarg

  • Adres: 84-218 Łęczyce, ul. Długa
  • Województwo: pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 586 789 214 , fax. 586 789 125
  • Data zamieszczenia: 2020-12-29
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Łęczyce
    ul. Długa 49
    84-218 Łęczyce, woj. pomorskie
    tel. 586 789 214, fax. 586 789 125
    REGON: 19167538500000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.leczyce.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Przebudowa drogi gminnej – ul. Słonecznej w Łęczycach”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    3.1. Zamówienie obejmuje przebudowę drogi gminnej tj. ulicy Słonecznej w miejscowości Łęczyce – działka nr 275 obręb Łęczyce w zakresie: 3.1.1. wykonanie przebudowy drogi o nawierzchni bitumicznej (o długości ok 395,0 mb i szerokości 5,5-6,0 m) od km 0+000 do km 0+359,40 na odcinku od drogi powiatowej nr 1318 G (ul. Długa) do zjazdu w ul. Miłą 3.1.2. wykonanie jednostronnego chodnika (o długości ok. 540,0 m i szerokości 2,0 – 2,50 m) 3.1.3. wykonanie przebudowy drogi z nawierzchni gruntowej na nawierzchnię z płyt IOMB (o długości ok 53,0 mb i szerokości 4,50 m) od km 0+483,40 do km 0+536,40 na odcinku od istniejącego utwardzenia z płyt IOMB w kierunku posesji nr 43, 45 3.1.4. wykonanie 2 wyniesionych przejść dla pieszych, zjazdów na posesje oraz poboczy, montaż oznakowania – zgodnie z zatwierdzonym projektem organizacji ruchu, 3.1.5. wymiana i regulacja armatury wodno – kanalizacyjnej zgodnie ze stanowiskiem GZUK Łęczyce z dnia 14 grudnia 2020 r. 3.2. Opis przedmiotu zamówienia określają: * Załącznik nr 3 do SIWZ - Projekt budowlany, *Załączniki nr 3a do SIWZ – stanowisko GZUK Łęczyce * Załącznik nr 4 do SIWZ – Projekt docelowej organizacji ruchu, * Załącznik nr 5 do SIWZ - Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót, 3.3. DODATKOWE USTALENIA: 1) Wykonawca zobowiązany jest do wykonania robót budowlanych zgodnie z projektem budowlanym, przepisami, Specyfikacją Techniczną Wykonania i Odbioru Robót oraz zasadami wiedzy technicznej, a także zgodnie ze sztuką budowlaną i normami oraz przy zachowaniu przepisów BHP, przy maksymalnym ograniczeniu uciążliwości prowadzenia robót dla najbliższego otoczenia. Wyjaśnienie. Zgodnie z art. 31, ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2019 r., poz. 1843 z późniejszymi zmianami), co do zasady „Zamawiający opisuje przedmiot zamówienia na roboty budowlane za pomocą dokumentacji projektowej oraz specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych”. Zakres opracowań wchodzących w skład „dokumentacji projektowej” definiuje §4, ust. 1 i 2 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (Dz. U. z 2004 r. Nr 202, poz. 2072 z późniejszymi zmianami), wskazując na przedmiar robót jako na jeden ze składników takiej dokumentacji. Wyjątek od tej zasady wprowadza §4, ust. 3 w/w rozporządzenia, który stanowi, że „jeżeli zamówienie na roboty budowlane, o których mowa w ust. 1 i 2 jest udzielane w trybie z wolnej ręki lub w istotnych postanowieniach umowy przyjęto zasadę wynagrodzenia ryczałtowego, dokumentacja projektowa może nie obejmować przedmiaru robót”. W niniejszym zamówieniu obowiązuje zasada wynagrodzenia ryczałtowego, a zatem Zamawiający nie ma obowiązku udostępniania przedmiaru robót. Dokumentacja stanowiąca opis przedmiotu zamówienia stanowi załączniki do niniejszej SIWZ. I tak: * Załącznik nr 3 do SIWZ - Projekt budowlany, *Załączniki nr 3a do SIWZ – stanowisko GZUK Łęczyce * Załącznik nr 4 do SIWZ – Projekt docelowej organizacji ruchu, * Załącznik nr 5 do SIWZ - Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót, 2) Wykonawcy zaleca się dokonanie wizji lokalnej placu budowy i zapoznanie się z przedmiotem zamówienia oraz zobowiązuje się do zawarcia w cenie oferty wszystkich kosztów za roboty niezbędne do prawidłowego ich wykonania, zgodnie z technologią robót określoną Polską Normą oraz Warunkami Technicznymi Wykonania i Odbioru Robót. 3) Wykonawca zobowiązany jest do wykonywania robót w sposób zapewniający zachowanie terminów określonych w umowie. 4) Wykonawca zobowiązany jest zapewnić podczas wykonywania robót czynny udział osób posiadających wymagane przepisami uprawnienia do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, które będą zobowiązane do objęcia funkcji kierownika budowy i – w razie potrzeby – kierowników robót budowlanych, składając stosowne oświadczenia najpóźniej w ciągu 5 dni od dnia podpisania umowy – jeżeli konieczność udziału takich osób wynika z obowiązujących przepisów prawa. 5) Materiały: a. Wykonawca zapewnia materiały i urządzenia niezbędne do wykonania przedmiotu umowy, posiadające aktualne atesty i certyfikaty pozwalające na ich zastosowanie. b. Transport materiałów na plac budowy oraz dostarczenie i eksploatacja maszyn i urządzeń obciążają Wykonawcę c. Wykonawca zobowiązany jest do uzyskania od Zamawiającego akceptacji proponowanych materiałów wykończeniowych, w szczególności do złożenia dowodów, świadczących o spełnianiu warunków, jakim powinny one odpowiadać, opisanych w STWiORB - przed realizacją dostawy. d. Dopuszcza się stosowanie materiałów i urządzeń innych niż wskazane w dokumentacji, pod warunkiem zastosowania materiałów i urządzeń spełniających kryteria równoważności cech technicznych i użytkowych. e. Za materiały i urządzenia spełniające kryteria równoważności cech technicznych uważa się materiały i urządzenia o parametrach technicznych nie gorszych niż wskazane w dokumentacji, które to parametry zostały zbadane przez producenta lub dystrybutora i określone w aprobatach technicznych i kartach produktów oraz dające się porównać. 6) Urobek z korytowania, na budowanym odcinku drogi, nadający się do ponownego użycia jako materiał do konserwacji dróg gruntowych, Wykonawca zobowiązany jest złożyć we wskazanej lokalizacji na terenie miejscowości przyległych odcinkach ulic, na których nie jest wykonywana nawierzchnia z elementów betonowych – w ramach ceny ryczałtowej. 7) Inne elementy z rozbiórki istniejącej drogi np. destrukt asfaltowy jak i inne elementy betonowe Wykonawca zobowiązany jest przewieźć na teren placu przy siedzibie GZUK-u Łęczyce przy ul. Kościelnej w Łęczycach 8) Wykonawca zabezpiecza teren robót mając w szczególności na względzie mienie Zamawiającego i własne oraz w sposób zapewniający bezpieczeństwo dla osób postronnych (uniemożliwiające przypadkowy wstęp na teren budowy osób postronnych). Wykonawca zobowiązany jest na własny koszt zabezpieczyć urządzenia, sprzęt oraz materiały. 9) Wykonawca w trakcie wykonywania robót ponosi odpowiedzialność za bezpieczeństwo swoich pracowników oraz innych osób znajdujących się w obrębie przekazanego placu budowy z tytułu prowadzonych robót. 10) Wykonawca zobowiązany jest do przestrzegania zapisów warunków technicznych i uzgodnień z gestorami sieci i urządzeń podziemnych oraz zarządcami dróg, w tym w szczególności pozyskanie zgód na czasowe zajęcie pasa drogowego, zgłaszanie kolizji z odkrytymi sieciami i zapewnienie odpowiedniego nadzoru branżowego w trakcie prac. 11) Wykonawca zobowiązany jest do takiego prowadzenia prac, aby były zapewnione bezpieczne dojścia i dojazdy do nieruchomości przyległych do przebudowywanej ulicy w trakcie wykonywania robót; powyższe obowiązuje także w przypadku wystąpienia niekorzystnych warunków atmosferycznych, co z uwagi na wysoki poziom wody podskórnej może się wiązać z koniecznością wykonania tymczasowej nawierzchni. 12) Wykonawca udzieli Zamawiającemu gwarancji jakości na okres minimum 36 (zgodnie z deklaracją wykonawcy w formularzu oferty) miesięcy od daty końcowego odbioru robót. Okres rękojmi za wady jest równy okresowi gwarancji. 13) Wykonawca jest odpowiedzialny za dochowanie wszelkich warunków i spełnienie wszelkich obowiązków wynikających z uzgodnień projektu budowlanego. 14) Zamawiający nie zapewnia dostępu do mediów: wody, kanalizacji sanitarnej, energii elektrycznej. Wykonawca musi przewidzieć zaopatrzenie się w niezbędne media we własnym zakresie. W szczególności Wykonawca zobowiązany jest do zaopatrzenia placu budowy na czas prowadzenia robót budowlanych w przenośny sanitariat i do jego utrzymania w stanie nie powodującym uciążliwości dla otoczenia. 15) W obrębie występowania uzbrojenia podziemnego, Wykonawca zobowiązany jest do ręcznego wykonywania prac. W ramach zadania Wykonawca zobowiązany jest również do wymiany oraz regulacji armatury wodno – kanalizacyjnej. Na powyższe działania Wykonawca zobowiązany jest przy odbiorze końcowym do przedłożenia protokołu sporządzonego przez Gestora sieci. 16) Po zakończeniu robót, ale przed ostatecznym odbiorem przez Zamawiającego Wykonawca zobowiązany jest do uporządkowania terenu budowy wraz z terenem przyległym i doprowadzenia terenu do należytego stanu i porządku. Wykonawca zapewnia we własnym zakresie wywóz i utylizację odpadów budowlanych (śmieci, gruz i inne). 17) Do czynności odbiorowych Zamawiający przystąpi w terminie max. pięciu dni roboczych od dnia wpływu do siedziby Zamawiającego pisemnego zgłoszenia gotowości do odbioru końcowego. 18) Jeżeli w trakcie czynności odbiorowych prowadzonych przez Zamawiającego zostaną ujawnione istotne wady przedmiotu umowy lub jego niekompletność, Zamawiający powiadomi o tym fakcie Wykonawcę i wyznaczy termin do usunięcia nieprawidłowości lub braków. W takiej sytuacji podpisanie protokołu odbioru końcowego możliwe będzie po usunięciu wad. 19) Zamawiający ma prawo do wniesienia sprzeciwu wobec zgłoszenia gotowości do odbioru końcowego, jeżeli znane mu będą fakty, świadczące o tym, że w dniu zgłoszenia przedmiot umowy posiada istotne wady lub jest niekompletny. Termin zgłoszenia gotowości do odbioru końcowego, wobec którego Zamawiający wniósł uzasadniony sprzeciw, nie stanowi terminu wykonania umowy. 20) Przed przystąpieniem do końcowego odbioru robót Wykonawca przedstawia Zamawiającemu dokumentację powykonawczą w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tekst jedn. Dz. U. z 2020 r., poz. 1333 z późn. zmianami) oraz niezbędne oświadczenia, zaświadczenia, świadectwa, pomiary geodezyjne (rozumie się przez to szkic geodezyjny powykonawczy wraz z potwierdzeniem złożenia mapy powykonawczej do zasobów geodezyjnych w Starostwie Powiatowym w Wejherowie) potwierdzające wbudowaną powierzchnię, certyfikaty lub atesty na zastosowane materiały, protokoły z wykonanych prób i badań jakie były niezbędne do prawidłowej realizacji zamówienia i inne dokumenty niezbędne do formalnego przekazania obiektu do użytkowania. 21) Po wykonaniu przez Wykonawcę robót przewidzianych niniejszą SIWZ Zamawiający dokona ich odbioru na pisemne zgłoszenie Wykonawcy gotowości do odbioru końcowego. Celem odbioru jest sprawdzenie należytego wykonania tych robót, tzn. zgodnie z projektem budowlanym, warunkami pozwolenia na budowę i przepisami, a także zgodnie ze Specyfikacjami Technicznymi Wykonania i Odbioru Robót oraz zasadami sztuki technicznej. 22) Wykonawca zobowiązany jest przygotować dwa komplety dokumentacji powykonawczej, w formie segregatorów z zamieszczonymi w nich dokumentami, z załączonymi spisami zawartości i numeracją stron.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45112730-1
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie określa warunków w tym zakresie
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: formularz ofert zgodny z załącznikiem nr 1 do SIWZ, pełnomocnictwa jeśli dotyczy

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach