Przetargi.pl
Przebudowa dróg gminnych w podziale na części

Gmina Lubichowo - Urząd Gminy Lubichowo ogłasza przetarg

  • Adres: 83-240 Lubichowo, ul. Zblewska
  • Województwo: pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 585 885 226 , fax. 585 885 340
  • Data zamieszczenia: 2020-06-04
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Lubichowo - Urząd Gminy Lubichowo
    ul. Zblewska 8
    83-240 Lubichowo, woj. pomorskie
    tel. 585 885 226, fax. 585 885 340
    REGON: 53720800000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: bip.lubichowo.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa dróg gminnych w podziale na części
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest przebudowa dróg gminnych w podziale na 3 części. Część nr 1. Przebudowa drogi gminnej nr 226023G – Lubichowo – Wilcze Błota - Zelgoszcz Przedmiotem zamówienia jest przebudowa drogi gminnej nr 226023 G Lubichowo-Wilcze Błota-Zelgoszcz dł. 900 m.b. i szer. 4,0m. dz. nr 66 i 61 w zakresie wymiany nawierzchni gruntowej na nawierzchnię z płyt drogowych ażurowych typu YOUMB. Zakres robót obejmuje: Zakres robót obejmuje wykonanie koryta, ułożenie i zagęszczenie warstw podbudowy, ułożenie płyt betonowych ażurowych na jezdni, umocnienie poboczy. Projektowane odcinek drogi posiada nawierzchnię ziemną okresowo profilowaną. Jezdnia gruntowa utwardzona. W pasie dróg przeznaczonych do przebudowy istnieje infrastruktura podziemna. Zadanie obejmuje wykonanie jezdni o szerokości 4 m z płyt zbrojonych ażurowych YOUMB 100*75*12,5cm o nośności min. 50kN wraz z obustronnymi poboczami umocnionymi kruszywami o szerokości 0,5 m zależnie od możliwości pasa drogowego. Zakres robót obejmuje odcinek o długości 900 m.b. i szerokości. min. 4,0 m. Całość zadania 3600 m2. Po zakończeniu robót teren przyległy należy uporządkować. Konstrukcja nawierzchni części jezdnej: · 12,5 cm - płyta betonowa typu YOUMB 100 x 75 cm. · 10 cm - podbudowa zasadnicza z kruszywa łamanego naturalnego (kamiennego) stabilizowanego mechanicznie - frakcja 0/31,5mm. . 10 cm - warstwa odcinająca z piasku płukanego. Pobocza drogowe umocnione /2*0,5m/: · 12 cm - podbudowa zasadnicza z kruszywa łamanego naturalnego (kamiennego) - frakcja 0/31,5mm stabilizowanego mechanicznie 2.Dane techniczne - ciąg pieszo-jezdny o szerokości 4,00 m+ pobocze utwardzone - ktg. ruchu KR2, - klasa drogi – D, - obciążenie osiowe 100 kN/oś, - V proj. – 40 km/h, - szerokość części jezdnej – 4,00 m - ciąg jezdny dopuszczający ruch – 5,00 m - przekrój jezdni – drogowy, - spadki poprzeczne jezdni jednospadowy – 2%, - spadki poboczy – 7% - spadki podłużne niwelety drogi – 0,6%-2,67%, Przed ułożeniem warstw podbudowy i płyt należy przedstawić wnioski materiałowe. Każdorazowo przed i po ułożeniu warstwy podbudowy należy powiadomić Inwestora oraz Inspektora nadzoru w celu przeprowadzenia odbioru, który wykona pomiar wskaźnika zagęszczenia oraz jakości i grubości warstw. Przedmiar niniejszy jest wyceną sporządzoną dla określenia szacunkowej ilości robót budowlanych. Ilości obmiarowe są ilościami przybliżonymi i uśrednionymi i mogą różnić się od ilości rzeczywistych w zależności od zastosowanych rozwiązań materiałowych oraz przyjętych technologii wykonania robót. Zawarte w niniejszym opracowaniu pozycje przedmiarowe należy traktować, jako przykładowe. Część nr 2. Przebudowa drogi gminnej nr 226013G –Zelgoszcz - Czarnylas Przedmiotem zamówienia jest przebudowa drogi gminnej nr 226013 G Zelgoszcz - Czarnylas o dł. 950 m.b. i szer. 4,0m. dz. nr 121 w zakresie wymiany nawierzchni gruntowej na nawierzchnię z płyt drogowych ażurowych typu YOUMB. Zakres robót obejmuje: Zakres robót obejmuje wykonanie koryta, ułożenie i zagęszczenie warstw podbudowy, ułożenie płyt betonowych ażurowych na jezdni, umocnienie poboczy. Projektowane odcinek drogi posiada nawierzchnię ziemną okresowo profilowaną. Jezdnia gruntowa utwardzona. W pasie dróg przeznaczonych do przebudowy istnieje infrastruktura podziemna. Na odcinku długości ok. 120 m.b. są ułożone płyty Youmb. Należy je ostrożnie zdemontować i przewieźć w miejsce wskazane przez Inwestora na terenie Gminy Lubichowo. Zadanie obejmuje wykonanie jezdni o szerokości 4 m. z płyt zbrojonych ażurowych YOUMB 100*75*12,5cm o nośności min. 50kN wraz z obustronnymi poboczami umocnionymi kruszywami o szerokości 0,5 m zależnie od możliwości pasa drogowego. Zakres robót obejmuje odcinek o długości 950 m.b. i szerokości. min. 4,0 m. Całość zadania 3800 m2. Po zakończeniu robót teren przyległy należy uporządkować. Konstrukcja nawierzchni części jezdnej: · 12,5 cm - płyta betonowa typu YOUMB 100 x 75 cm. · 10 cm - podbudowa zasadnicza z kruszywa łamanego naturalnego (kamiennego) stabilizowanego mechanicznie - frakcja 0/31,5mm. . 10 cm - warstwa odcinająca z piasku płukanego. Pobocza drogowe umocnione /2*0,5m/: · 12 cm - podbudowa zasadnicza z kruszywa łamanego naturalnego (kamiennego) - frakcja 0/31,5mm stabilizowanego mechanicznie 2.Dane techniczne - ciąg pieszo-jezdny o szerokości 4,00 m+ pobocze utwardzone - ktg. ruchu KR2, - klasa drogi – D, - obciążenie osiowe 100 kN/oś, - V proj. – 40 km/h, - szerokość części jezdnej – 4,00 m - ciąg jezdny dopuszczający ruch – 5,00 m - przekrój jezdni – drogowy, - spadki poprzeczne jezdni jednospadowy – 2%, - spadki poboczy – 7% - spadki podłużne niwelety drogi – 0,6%-2,67%, Przed ułożeniem warstw podbudowy i płyt należy przedstawić wnioski materiałowe. Każdorazowo przed i po ułożeniu warstwy podbudowy należy powiadomić Inwestora oraz Inspektora nadzoru w celu przeprowadzenia odbioru, który wykona pomiar wskaźnika zagęszczenia oraz jakości i grubości warstw. Przedmiar niniejszy jest wyceną sporządzoną dla określenia szacunkowej ilości robót budowlanych. Ilości obmiarowe są ilościami przybliżonymi i uśrednionymi i mogą różnić się od ilości rzeczywistych w zależności od zastosowanych rozwiązań materiałowych oraz przyjętych technologii wykonania robót. Zawarte w niniejszym opracowaniu pozycje przedmiarowe należy traktować, jako przykładowe. Oferowana cena jednostkowa powinna uwzględniać wszystkie czynności, wymagania i badania składające się na poprawne wykonanie przedsięwzięcia. Przedmiar wykonano przy wspomaganiu techniki komputerowej. Dla lepszej orientacji zdecydowano się pozostawić w przedmiarze nr KNR-ów dla wyszczególnienia robót, lecz nie są one podstawą ich wykonania. Roboty należy wycenić w oparciu o obmiar robót, będącymi załącznikami specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Część nr 3. Przebudowa drogi gminnej nr 226094G –Lubichowo ul. Jana Pawla II Przedmiotem zamówienia jest przebudowa drogi gminnej nr 22609 G dł. 170 mb i szer. 4,0m. w Lubichowie na ul. Jana Pawła II. dz. nr 119/13 w zakresie wymiany nawierzchni gruntowej na nawierzchnię z płyt drogowych ażurowych typu YOUMB. Zakres robót obejmuje: Zakres robót obejmuje wykonanie koryta, ułożenie i zagęszczenie warstw podbudowy, ułożenie płyt betonowych ażurowych na jezdni, umocnienie poboczy. Projektowane odcinek drogi posiada nawierzchnię ziemną okresowo profilowaną. Jezdnia gruntowa utwardzona. W pasie dróg przeznaczonych do przebudowy istnieje infrastruktura podziemna. Istniejącą studnię kanalizacyjną należy dostosować do projektowanego poziomu drogi. Docelowo będzie to droga dojazdowa do planowanej rozbudowy przedszkola o oddział żłobkowy. Zadanie obejmuje wykonanie jezdni o szerokości 4 m z płyt zbrojonych ażurowych YOUMB 100*75*12,5cm o nośności min. 50kN wraz z obustronnymi poboczami umocnionymi kruszywami o szerokości 0,5 m zależnie od możliwości pasa drogowego. Zakres robót obejmuje odcinek o długości 170 mb i szerokości zmiennej. Min.4,0 m. Całość zadania ok. 700 m2. Ze względu na różnicę wysokości między działką 119/3 a działką drogową 119/13 należy rozebrać istniejący płot znajdujący się na działce 119/14 na długości ok. 23m, zebranie gruntu, wykonanie nasypu w celu zabezpieczenia obsypania się ziemi na projektowaną drogę oraz zamontowanie wcześniej zdemontowanych przęseł płotu. Na projektowany nasyp należy ułożyć kraty Meba oraz zasiać trawę. Dodatkowym elementem będzie także wykonanie studni chłonnej z 4 kręgów betonowych fi 1200 o wysokości 500 mm każdy, zalaniu dna studni wodoodpornym betonem, ułożenie pokrywy z kratą w celu odbioru wód opadowych. Drogę należy umiejętnie wyprofilować. Po zakończeniu robót teren przyległy należy uporządkować. Konstrukcja nawierzchni części jezdnej: · 12,5 cm - płyta betonowa typu YOUMB 100 x 75 cm. · 10 cm - podbudowa zasadnicza z kruszywa łamanego naturalnego (kamiennego) stabilizowanego mechanicznie - frakcja 0/31,5mm. . 10 cm - warstwa odcinająca z piasku płukanego. Pobocza drogowe umocnione /2*0,5m/: · 12 cm - podbudowa zasadnicza z kruszywa łamanego naturalnego (kamiennego) - frakcja 0/31,5mm stabilizowanego mechanicznie 2.Dane techniczne - ciąg pieszo-jezdny o szerokości 4,00 m+ pobocze utwardzone - ktg. ruchu KR2, - klasa drogi – D, - obciążenie osiowe 100 kN/oś, - V proj. – 40 km/h, - szerokość części jezdnej – 4,00 m - ciąg jezdny dopuszczający ruch – 5,00 m - przekrój jezdni – drogowy, - spadki poprzeczne jezdni jednospadowy – 2%, - spadki poboczy – 7% - spadki podłużne niwelety drogi – 0,6%-2,67%, Przed ułożeniem warstw podbudowy i płyt należy przedstawić wnioski materiałowe. Każdorazowo przed i po ułożeniu warstwy podbudowy należy powiadomić Inwestora oraz Inspektora nadzoru w celu przeprowadzenia odbioru, który wykona pomiar wskaźnika zagęszczenia oraz jakości i grubości warstw. Przedmiar niniejszy jest wyceną sporządzoną dla określenia szacunkowej ilości robót budowlanych. Ilości obmiarowe są ilościami przybliżonymi i uśrednionymi i mogą różnić się od ilości rzeczywistych w zależności od zastosowanych rozwiązań materiałowych oraz przyjętych technologii wykonania robót. Zawarte w niniejszym opracowaniu pozycje przedmiarowe należy traktować, jako przykładowe. Oferowana cena jednostkowa powinna uwzględniać wszystkie czynności, wymagania i badania składające się na poprawne wykonanie przedsięwzięcia. Przedmiar wykonano przy wspomaganiu techniki komputerowej. Dla lepszej orientacji zdecydowano się pozostawić w przedmiarze nr KNR-ów dla wyszczególnienia robót, lecz nie są one podstawą ich wykonania. Roboty należy wycenić w oparciu o obmiar robót, będącymi załącznikami specyfikacji istotnych warunków zamówienia. 2. Roboty winny zostać wykonane i ukończone zgodnie z zasadami wiedzy technicznej i obowiązującymi w Rzeczpospolitej Polskiej przepisami prawa powszechnie obowiązującego i wymaganiami Zamawiającego, a kierowanie i nadzorowanie robót mogą wykonywać osoby, które posiadają wymagane prawem uprawnienia i są ubezpieczone od odpowiedzialności cywilnej. 3. Przedmiot zamówienia opisują następujące nazwy i kody Wspólnego Słownika Zamówień CPV: Kod Nazwa: 45000000-7 roboty budowlane 45233120-6 roboty w zakresie budowy dróg 4. Szczegółowy zakres robót zawierają: 4.1. Przedmiar robót – Przebudowa drogi gminnej – Lubichowo – Wilcze Błota - Zelgoszcz 4.2. Przedmiar robót – Przebudowa drogi gminnej – Zelgoszcz - Czarnylas. 4.3. Przedmiar robót – Przebudowa drogi gminnej – Lubichowo ul. Jana Pawła II 4.4. Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych. 4. Wykonawcy ponoszą wyłączną odpowiedzialność za zbadanie z należytą starannością SIWZ i za zapoznanie się z każdą ewentualną modyfikacją SIW Z wydaną w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia oraz za uzyskanie informacji, które będą niezbędne do właściwego przygotowania oferty i należytego wykonania prac. Uznaje się, iż złożenie oferty oznacza, że Wykonawcy zapoznali się ze wszelkimi odpowiednimi ustawami i innymi przepisami prawnymi obowiązującymi w Rzeczypospolitej Polskiej, które mogą w jakikolwiek sposób wpłynąć lub dotyczyć działań i czynności objętych ofertą i wynikającą z niej Umową. 5. Zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia następujące czynności w trakcie realizacji zamówienia winny być wykonywane przez osoby zatrudnione przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz.U. z 2018 r., poz. 917 z późn. zm.) (przynajmniej na okres realizacji zamówienia): osoby wykonujące czynności bezpośrednio związane z wykonaniem robót, czyli operatorów sprzętów do robót ziemnych. Powyższe wymagania dotyczą w szczególności: a) sposobu dokumentowania zatrudnienia osób, o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, b) uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez Wykonawcę wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, oraz sankcje z tytułu niespełnienia tych wymagań, c) rodzaj czynności niezbędnych do realizacji zamówienia, których dotyczą wymagania zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących czynności w trakcie realizacji zamówienia. Powyższy wymóg nie jest skuteczny w przypadku, gdy w/w czynność (przez cały okres realizacji zamówienia) wykonywana będzie przez osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą, które w/w czynności będą wykonywać osobiście na podstawie łączącego je z wykonawcą lub podwykonawcą stosunku cywilnoprawnego.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wysokość wadium w niniejszym postępowaniu wynosi: 1.1. Część nr 1 – 16.000,00 PLN (słownie złotych: szesnaście tysięcy 00/100). 1.2. Część nr 2 – 17.000,00 PLN (słownie złotych: siedemnaście tysięcy 00/100). 1.3. Część nr 3 – 3.500,00 PLN (słownie złotych: trzy tysiące pięćset 00/100). 2. Wadium musi obejmować cały okres związania ofertą. 3. Zamawiający żąda wniesienia wadium przed upływem terminu składania ofert do dnia 19 czerwca 2020 r. do godz. 11.00. Wadium może być wniesione w: 3.1. Pieniądzu, przelewem na rachunek bankowy Urzędu Gminy Lubichowo w: Banku Spółdzielczym w Lubichowie nr: 85 8341 0000 0000 0127 2000 0010 z adnotacją: "Wadium Część nr ……. - ZPP.271.2.1.2020”; ksero przelewu zaleca się dołączyć do oferty). 3.2. Poręczeniach bankowych 3.3. Poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, 3.4. Gwarancjach bankowych, 3.5. Gwarancjach ubezpieczeniowych, 3.6. Poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2018 r. poz. 110). 4. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 5. Oferta Wykonawcy, który nie wniesie wadium w wysokości określonej w pkt 1., w formie lub formach, o których mowa w pkt 3., zostanie odrzucony z postępowania. 6. W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie poręczeń lub gwarancji należy składać w oryginale. Zaleca się złożenie oryginału dokumentu wadialnego w pok. nr 16 i wpięcie kopii z potwierdzeniem złożenia do oferty. Nie jest trwałe wpinanie oryginału dokumentu wadialnego do oferty w przypadku woli jego zwrócenia w sytuacjach określonych ustawą Pzp. 8. Zamawiający zwróci wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem pkt. 10. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwróci wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 9. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 10. Zamawiający zażąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawców, którym zwrócono wadium niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania oferta tego Wykonawcy zostanie wybrana, jako najkorzystniejsza. W takim przypadku Wykonawca zobowiązany będzie do wniesienia wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 11. Jeśli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 12. Zgodnie z art. 46 ust. 4a i ust. 5 ustawy Pzp Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami w przypadku gdy: 12.1. Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana: - odmówi podpisania umowy w sprawie niniejszego zamówienia na warunkach określonych w ofercie, - nie wniesie wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, - zawarcie umowy w sprawie niniejszego zamówienia stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 12.2. Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 oświadczenia, o których mowa w art. 25a ust. 1, ustawy Pzp, pełnomocnictw, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. Zamawiający nie zamierza ustanowić dynamicznego systemu zakupów.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia zobowiązani są: 1.1. Wykazać i udokumentować, że łącznie spełniają warunki określające ich kompetencji lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, sytuacje ekonomiczną lub finansową oraz zdolność techniczną lub zawodową. 1.2. Każdy z Wykonawców musi odrębnie udokumentować, że nie podlega wykluczeniu z postępowania oraz że posiada uprawnienia do występowania w obrocie prawnym w zakresie prac powierzonych mu do wykonania 1.3. Odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt.1 ustawy. 1.4. Oświadczenie o braku przynależności bądź przynależności do grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów zgodnie z treścią załącznika nr 7 do SWIZ. 2. Dokumenty potwierdzające spełnienie przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu mogą dotyczyć dowolnego Wykonawcy wśród Wykonawców składających wspólną ofertę. 3. W przypadku składania jednej oferty przez dwa lub więcej podmiotów to oferta ta musi być podpisana w taki sposób, by prawnie zobowiązywała wszystkich Wykonawców wstępujących wspólnie. 4. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ustanawiają Pełnomocnika do reprezentowania ich w niniejszym postępowaniu albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Zaleca się aby Pełnomocnikiem był jeden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Pełnomocnictwo może być udzielone w szczególności: a) łącznie przez wszystkich Wykonawców (jeden dokument), b) oddzielnie przez każdego z nich (tyle dokumentów ilu Wykonawców)/ W każdym przypadku w treści dokumentu pełnomocnictwa zaleca się wymienić wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia – oryginał pełnomocnictwa należy dołączyć do oferty. 5. Wszelka korespondencja będzie prowadzona wyłącznie z podmiotem występującym jako reprezentant pozostałych. 6. Wykonawcy ubiegający się o zamówienie są solidarnie odpowiedzialni za wykonanie przedmiotu zamówienia oraz wniesienie zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 7. Przed podpisaniem umowy w sprawie zamówienia publicznego Wykonawcy zobowiązani będą do przedłożenia Zamawiającemu umowę regulująca ich współpracę. Zgodnie z art. 22a ustawy Pzp Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. Zamawiający ocenia, czy udostępniane Wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe lub ich sytuacja finansowa lub ekonomiczna, pozwalają na wykazanie przez Wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz bada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 13-22 i ust. 5 ustawy Pzp. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, Wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te zrealizują roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. Wykonawca, który polega na sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, odpowiada solidarnie z podmiotem, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów, za szkodę poniesioną przez Zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy. Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuacja ekonomiczna lub finansowa, podmiotu, udostępniającego zasoby, nie potwierdzają spełnienia przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia, Zamawiający dokumentów, które określają w szczególności: 1) zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu; 2) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonaniu zamówienia publicznego; 3) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonaniu zamówień publicznych; 4) czy podmiot, ma zdolności którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą. 1. Do oferty każdy Wykonawca musi dołączyć aktualne na dzień składania ofert oświadczenie (oryginał) w zakresie wskazanym w załączniku nr 2 do SIWZ. Informacje zawarte w oświadczeniu będą stanowić wstępne potwierdzenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu. 2. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców oświadczenie o którym mowa w pkt 1 składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenie to ma potwierdzać spełnianie warunków udziału w postępowaniu, brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu, brak podstaw wykluczenia. 3. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazaniu braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełnienia – w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby – warunków udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniu. 4. Zamawiający żąda, aby Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia Podwykonawcom, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu zamieścił informację o podwykonawcach w oświadczeniu, o którym mowa w ust. 1 w zakresie wskazanym w załączniku nr 1 do SWIZ. 14. Zgodnie z ar. 24 ust. 11 ustawy Wykonawca w terminie 3 dni od zamieszenia na stronie internetowej informacji dotyczącej kwoty, jaką Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, firm oraz adresów Wykonawców, którzy złożyli oferty w terminie, ceny terminu wykonania zamówienia, okresu gwarancji i warunków płatności zawartych w ofertach, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt. 23 ustawy wraz ze złożonym oświadczeniem, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Wzór oświadczenia o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt. 23 ustawy stanowi załącznik nr 7.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach