Przetargi.pl
Przebudowa budynku Centrum Kultury i Sztuki w Skierniewicach dla zwiększenia partycypacji mieszkańców w kulturze realizowanego w procedurze zaprojektuj i wybuduj.

Urząd Miasta Skierniewice ogłasza przetarg

  • Adres: 96-100 Skierniewice, ul. Rynek
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. +48468345100 , fax. +48468345151
  • Data zamieszczenia: 2019-06-06
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Urząd Miasta Skierniewice
    ul. Rynek 1
    96-100 Skierniewice, woj. łódzkie
    tel. +48468345100, fax. +48468345151
    REGON: 00052430600000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.bip.um.skierniewice.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa budynku Centrum Kultury i Sztuki w Skierniewicach dla zwiększenia partycypacji mieszkańców w kulturze realizowanego w procedurze zaprojektuj i wybuduj.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przebudowa budynku Centrum Kultury i Sztuki w Skierniewicach dla zwiększenia partycypacji mieszkańców w kulturze realizowanego w procedurze zaprojektuj i wybuduj. I. Informacje ogólne 1. Nazwa i adres Zamawiającego: Miasto Skierniewice, ul. Rynek 1, 96-100 Skierniewice, strona internetowa: www.bip.um.skierniewice.pl nr telefonu 0-46 834-51-00; 834-51-41 nr faksu 0-46 834-51-45, zwane dalej Zamawiającym, zaprasza do złożenia ofert w przetargu nieograniczonym pn.: ,,Przebudowa budynku Centrum Kultury i Sztuki w Skierniewicach dla zwiększenia partycypacji mieszkańców w kulturze” realizowanego w procedurze ,,zaprojektuj i wybuduj”. 2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane 3. Tryb udzielenia zamówienia: Przetarg nieograniczony przeprowadzany jest na podstawie art. 39 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2018r. Poz. 1986 z późn.zm.) zwaną dalej „ustawą” lub ,,ustawą pzp”. 4. Przewiduje się udzielenie zamówień podobnych: Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień podobnych: Zamawiający dopuszcza udzielenie zamówień podobnych zgodnie z art.67 ust.1 pkt 6 ustawy pzp. Zamówienia polegające na powtórzeniu podobnych robót budowlanych stanowić mogą nie więcej niż 50% wartości zamówienia podstawowego i będą zgodne z przedmiotem niniejszego zamówienia. 5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie 6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie Zamawiający nie zamierza: a) Zawierać umowy ramowej b) Ustanowić dynamicznego systemu zakupów c) Wybierać najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej 7. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 1) do dnia 15.11.2019r dla zaprojektowania budynku Centrum Kultury i Sztuki w Skierniewicach wraz z prawomocną decyzją o pozwoleniu na budowę; 2) do dnia 16.11.2020 r. dla przebudowy budynku Centrum Kultury i Sztuki w Skierniewicach. Za termin wykonania przedmiotu umowy uważa się datę odbioru końcowego robót, bez usterek, wad i zastrzeżeń ze strony Zamawiającego w formie protokołu podpisanego przez Zamawiającego, obejmującego wszelkie czynności, których wykonanie w ramach niniejszej umowy ciąży na Wykonawcy wraz z uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie. 8. Źródła finansowania zadania: środki własne budżetu Miasta Skierniewice oraz współfinansowanie przez Unię Europejską z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2014-2020. 9. Nazwa zadania oraz jego lokalizacja ,,Przebudowa budynku Centrum Kultury i Sztuki w Skierniewicach dla zwiększenia partycypacji mieszkańców w kulturze”, działka nr ewid.: 21/9, oraz części działek o nr ewid.; 17 i 21/11, obręb geodezyjny 10. Lokalizacja planowanej inwestycji na http://skierniewice.geoportal2.pl 9.1. Wspólny słownik kodów CPV: Kody wiodące; 71200000-0 Usługi architektoniczne i podobne 45000000-7 Roboty budowlane Kody uzupełniające: 71240000-2 Usługi architektoniczne, inżynieryjne i planowania 71400000-2 Usługi architektoniczne dotyczące planowania przestrzennego i zagospodarowania terenu 74232000-6 Usługi projektowania architektonicznego 71320000-7 Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania 71221000-3 Usługi architektoniczne w zakresie obiektów budowlanych 71323100-9 Usługi projektowania systemów zasilana energia elektryczną 71321200-6 Usługi projektowania systemów grzewczych 39370000-6 Instalacje wodne 75233200-1 Roboty w zakresie nawierzchni rożnych 45453000-7 Roboty remontowe i renowacyjne 45110000-1 Rozbiórki, wyburzenia, demontaże 45320000-6 Roboty izolacyjne 45000000-0 Roboty instalacyjne w budynkach 45331110-0 Instalacje kotłów 45310000-3 Roboty instalacyjne elektryczne 45223500-1 Konstrukcje z betonu zbrojeniowego 44112110-5 Konstrukcje dachowe UWAGA: Zamawiający umożliwia Wykonawcom przeprowadzenie wizji lokalnej w budynku CKiS przed terminem złożenia ofert. Koszty wizji lokalnej ponosi Wykonawca. Termin i godzinę wizji lokalnej należy ustalić telefonicznie z Panem Norbertem Kupnym pod nr tel. 604 751 388. 9.2 Zakres robót 1. Szczegółowy zakres robót objętych zamówieniem oraz wymagania dotyczące wykonania i odbioru poszczególnych robót wchodzących w zakres realizacji przedmiotowego zamówienia publicznego określa specyfikacja istotnych warunków zamówienia łącznie z PFU. Zakres zamówienia obejmuje również roboty nie objęte w/w opracowaniami, a niezbędne do kompletnego wykonania przedmiotu zamówienia. Prace niezbędne dla kompletnego wykonania umowy, a nie objęte SIWZ oraz PFU nie stanowią podstaw do zwiększenia wynagrodzenia. 2. Wykonawca pisemnie powiadamia zainteresowane podmioty o rozpoczęciu i zakończeniu robót. 3. W przypadku możliwości ponownego wykorzystania materiałów pochodzących z rozbiórki, na wniosek Zamawiającego Wykonawca przekaże je Zamawiającemu lub w ramach zamówienia wywiezie je na wskazane przez Zamawiającego miejsce. 4. Pozostałe odpady i materiały pochodzące z rozbiórki Wykonawca jest zobowiązany do wywiezienia i utylizacji w ramach zamówienia. 5. Do zakresu podstawowego należą również: - odbiór końcowy, opłaty za pobór mediów, m.in. wody, energii elektrycznej na czas budowy. Opłaty za pobór mediów, w przypadku wystawianych przez Zamawiającego faktur, regulowane będą w terminie 14 dni od dnia wystawienia faktury. - sporządzenie dokumentacji powykonawczej i inwentaryzacji powykonawczej w 2 egz.; 6. Wykonawca robót w okresie trzeciego weekendu września zarówno w roku 2019 jak i 2020 ma obowiązek szczególnego zabezpieczenia terenu budowy, gdyż w okresie tym odbywa się coroczne Święto Kwiatów Owoców i Warzyw. Zarówno na kilka dni przed jak i po świecie teren powinien być zabezpieczony, gdyż będą organizowane wystawy kwiatowe itp. W tych dniach będzie wzmożony ruch turystów. 7. Realizacja zadania inwestycyjnego odbywać się będzie na terenie czynnego obiektu. Ze względu na konieczność ciągłego użytkowania powierzchni nie podlegającej opracowaniu wszelkie prace mające wpływ na jej funkcjonowanie należy uzgodnić z użytkownikiem obiektu. 8. W zakresie odprowadzenia wód deszczowych z nowego dachu na zewnątrz budynku Zamawiający będzie wymagał; - wykonania orynnowania całej powierzchni dachu z odprowadzeniem do kanalizacji deszczowej, - wykonania kanalizacji deszczowej wokół całego budynku CKiS z podłączeniem do istniejącej kanalizacji, - wykonania opaski wokół całego budynku, 9. W zakresie „przebudowy stref wejściowych do budynku CKiS oraz komunikacji budynku, w tym klatek schodowych, schodów i windy” Zamawiający będzie wymagał m.in.; - wymiany istniejącej windy w istniejącym szybie windowym o wymiarach 1,7m x 2,4m, (winda ta ma być dostosowana dla osób z dysfunkcjami ruchu, słuchu, widzenia), - przebudowa strefy wejściowej od strony południowej (wejście do „Piwnicy u Artystów”) poprzez przebudowę schodów wraz z windą nożycową lub poręczową, - wykonania windy zewnętrznej towarowo – osobowej zlokalizowanej przy nadbudowanej Sali koncertowej, 10. W zakresie nadbudowy/rozbudowy części budynku w poziomie drugiego pietra tj. nad zadaszeniem pierwszego piętra Zamawiający będzie wymagał m.in.: - nadbudowa winna obejmować obecną salę kinową oraz przestrzeń nad biblioteką i salą wykładową wraz z fragmentem nad komunikacją (korytarzem) oraz całkowitą przestrzeń nad zewnętrzną sceną od strony północnej budynku; - Zamawiający zaleca zastosowanie widowni z rzędami przesuwanymi elektrycznie i chowanymi w przestrzeń na tylnej ścianie Sali z amfiteatralnym podniesieniem przestrzeni widowni. Zamawiający dopuszcza wykonania widowni stałej po wystąpieniu projektanta z wykazem zmian wraz z uzasadnieniem konieczności ich podjęcia oraz uzyskaniem przez Zamawiającego zgody od Marszałka Województwa Łódzkiego na wprowadzenie tych zmian. Pozostałe dane dotyczące widowni tj. układ krzeseł, ilość miejsc, parametry foteli pozostają bez zmian. - scena w kształcie łuku od strony widowni o głębokości minimum 10,0m; - wykonania potrzebnych podkonstrukcji mechanizmów i układu sterowania dla kurtyny. Mechanizm wykonany z napędem elektrycznym. - wykonanie potrzebnych podkonstrukcji mechanizmów i układu sterowania dla ekranu. Mechanizm wykonany z napędem elektrycznym. 11. W zakresie remontu/przebudowy pozostałej części budynku CKiS Zamawiający będzie wymagał m.in.; - wykonania studia nagrań oraz jego wyposażenia z możliwością zminimalizowania wyposażenia w stosunku do wykazu zawartego w załączniku nr 6 do PFU w zamian za doposażenie sceny w sali koncertowej – wymagane wystąpienie projektanta z wykazem zmian wraz z uzasadnieniem konieczności ich podjęcia oraz uzyskaniem przez Zamawiającego zgody od Marszałka Województwa Łódzkiego na wprowadzenie tych zmian. Wszelkie zmiany dotyczące wyposażenia zostaną ustalone z użytkownikiem na etapie projektowania. - zaprojektowania i wykonania systemu monitoringu wizyjnego, systemu alarmowego oraz pomieszczenia serwerów, 12. Zamawiający informuje, że hol wejściowy oraz sale wystawowe przy głównym wejściu do budynku nie podlegają przebudowie ze względu na trwałość projektu pn.„Podniesienie atrakcyjności infrastruktury turystycznej Miasta Skierniewice” 13. Odtworzenia istniejących nawierzchni do stanu pierwotnego w miejscu realizacji robót II. Opis przedmiotu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie i zrealizowanie przebudowy budynku Centrum Kultury i Sztuki w Skierniewicach wraz z nadbudową/rozbudową jego części. 2. Przedmiotowe zamówienie będzie współfinansowane przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2014-2020, Oś priorytetowa VI: Rewitalizacja i potencjał endogeniczny regionu, Działanie VI.1: Dziedzictwo kulturowe i infrastruktura kultury, Poddziałanie VI.1.2: Dziedzictwo kulturowe i infrastruktura kultury, zgodnie z umową o dofinansowanie projektu Nr UDA-RPLD.06.01.02-10-0002/17-00 z dnia 16.05.2019r. 3. Działanie zapewni uzyskanie przez budynek CKiS współczesnych standardów technicznych i jakościowych, w zakresie: - wymagań sanitarnych – sanitariaty przystosowane dla osób z dysfunkcjami oraz dla rodziców z małymi dziećmi, - wprowadzenia nowych funkcji – studia nagrań, nowych imprez w piwnicach i pozostałej części budynku CKiS, - poprawy akustyki istniejących sal prób i występów, - ograniczenie kosztów eksploatacji poprzez przebudowę oświetlenia wraz z nową instalacją elektryczną w budynku, z wprowadzeniem oświetlenia energooszczędnego, a także wprowadzenie źródeł oszczędzania energii w postaci fotowoltaiki dla np. zasilania wentylacji/klimatyzacji. UWAGA: Tam, gdzie w opracowaniu zostały wskazane normy, europejskie oceny techniczne, aprobaty, specyfikacje techniczne i systemy referencji technicznych, o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 ustawy Pzp, Zamawiający dopuszcza oferowanie rozwiązań RÓWNOWAŻNYCH. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisane przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego materiały, spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. Dopuszcza się innych producentów materiałów budowlanych, niż podani w opracowaniu, pod warunkiem zagwarantowania RÓWNORZĘDNYCH parametrów technicznych i technologicznych oraz zgodności z obowiązującymi wymaganiami prawnymi oraz w porozumieniu z projektantem. Zamawiający wymaga aby dokumentacja była sporządzona zgodnie z wymogami Prawa zamówień publicznych, uwzględniając wszystkie wymagania i okoliczności mogące mieć wpływ na proces sporządzania oferty, a więc taki który nie utrudni uczciwej konkurencji, zakazuje się wskazania znaków towarowych, patentów lub pochodzenia. 4. Charakterystyczne parametry określające wielkość obiektu oraz zakres robót budowlanych 4.1 Ogólne parametry określające wielkość obiektu Dane ogólne wynikające ze szczegółowego programu funkcjonalno- użytkowego: a) Stan istniejący Powierzchnia zabudowy budynku : około 1899m2 Powierzchnia użytkowa: około 5020m2 Powierzchnia dachu : około 1350m2 Ilość kondygnacji: 3 oraz 1 kondygnacja podziemna. Wysokość wszystkich kondygnacji w części objętej zadaniem jest różna i wynosi; od 2,5-4,0m w kondygnacji podziemnej, 4,0m w kondygnacji parteru, od 2,5-3,5m na kondygnacji pierwszej i drugiej. b) Stan docelowy Powierzchnia dachu; około 1480 m2 Powierzchnia zadaszenia atrium; około 139m2 Kubatura pomieszczeń CKiS objętych zadaniem to około 18000m3 Powierzchnia użytkowa objęta zadaniem to około 3100m2 Przebudowa budynku CKiS połączona jest częściowo z jego nadbudową wraz z wykonaniem dachu nad częścią rozbudowaną (atrium), nowym dachem nad pozostałą częścią budynku oraz odprowadzeniem wód deszczowych z dachu budynku CKiS na zewnątrz budynku. Planowane jest wyposażenie części sal i pomieszczeń. Przewiduje się również osuszenie piwnic wraz z podjęciem działań zapobiegających ponownemu przenikaniu wód przez powierzchnie poziome i pionowe (np. poprzez wykonanie izolacji, iniekcji itp.). Część pomieszczeń piwnic oraz część pomieszczeń parteru budynku tj.(pomieszczenia restauracji Alhambra, wiatrołapu, szatni, pomieszczeń biurowych, holu wejściowego, trafo, fragmentu korytarza w części wschodniej budynku, sali wystawowej małej oraz dużej- z uwagami zawartymi w pfu) podlega wyłączeniu. Pracom towarzyszyć będą roboty rozbiórkowe i demontażowe. 4.2 Charakterystyczne parametry określające zakres robót budowlanych: a) nadbudowa/rozbudowa części budynku w poziomie drugiego piętra tj. nad zadaszeniem pierwszego piętra oraz całkowitą przestrzeń nad zewnętrzną sceną od strony północnej budynku; b) przebudowa stref wejściowych w części trzech wejść do budynku oraz części klatek schodowych wewnątrz budynku, w tym także wykonanie nowego zadaszenia nad tymi wejściami, a także wymianę windy połączoną z remontem szybu windowego zapewniając dostęp do wszystkich części budynku dla osób z dysfunkcjami ruchu, słuchu, widzenia; c) remont /przebudowa części pomieszczeń piwnic w szczególności pomieszczeń ”Piwnicy u Artystów”; d) remont/przebudowa atrium budynku celem jego wykorzystania na cele kultury; e) wprowadzenie do budynku wentylacji nawiewno wywiewnej z rekuperacją oraz klimatyzacją części pomieszczeń częściowym lub pełnym zasilaniem tych urządzeń energią elektryczną pozyskiwaną zamontowanych w ramach inwestycji ogniw fotowoltaicznych; f) remont/przebudowa pozostałej części budynku CKiS obejmującej część zespołów sanitarnych, stolarkę drzwiową w budynku, pomieszczenia posiadające instalację elektryczną; g) wykonanie składanej widowni w sali koncertowej; h) remont/przebudowa pomieszczeń w tym stworzenia studia nagrań, wymiana drzwi; i) zakup i montaż wyposażenia; j) dostawa i uruchomienie systemów nagłośnieniowych, oświetleniowych po ówczesnym wykonaniu prac montażowo-budowlanych, k) instalację i konfiguracje systemu nagłośnieniowego; l) szkolenie personelu użytkownika w zakresie obsługi systemu nagłośnieniowego; ł) dostawa i montaż urządzeń technologii scenicznej, m)wykonanie elewacji; n) wydzielenie w Sali koncertowej dwóch pomieszczeń przeznaczonych na garderobę z kompletnym wyposażeniem, Szczegółowe parametry określające zakres robót budowanych wg. PFU 5. Przedmiot zamówienia zgodnie z zapisami Programu funkcjonalno-użytkowego oraz niniejszej specyfikacji obejmuje w szczególności: 1) wykonanie map do celów projektowych; 2) wykonanie dokumentacji geotechnicznej określającej warunki gruntowo-wodne w zakresie niezbędnym do realizacji inwestycji; 4) opracowanie inwentaryzacji budynku CKiS w pełnym zakresie w poszczególnych branżach (m.in. budowlanej, sanitarnej, elektrycznej); 5) dokonania odkrywek oraz opracowanie oceny stanu technicznego pomieszczeń piwnic budynku CKiS wraz z określeniem procentu zawilgocenia ścian i posadzek, ze szczególnym uwzględnieniem stanu warstw pod posadzki oraz ścian fundamentowych piwnic, ustalenie zaleceń zakresu niezbędnych działań technicznych eliminujących ewentualnie stwierdzone problemy oraz ich wykonanie. Zalecenia winny przedstawić propozycje działań inwazyjnych i bezinwazyjnych; 6) dokonania odkrywek oraz opracowanie oceny stanu technicznego istniejących fundamentów, słupów i stropu części budynku CKiS nad biblioteką, salą wykładową i fragmentem komunikacji w budynku celem oceny możliwości zwiększenia ich obciążenia dla potrzeb budowy sali koncertowej; 7) dokonania niezbędnych zgłoszeń realizacji robót; 8) uzyskanie warunków technicznych do projektowania; 9) opracowanie minimum dwóch koncepcji sposobu, metod likwidacji ewentualnych problemów technicznych stwierdzonych w wykonanych ocenach stanu technicznego oraz projektów budowlanych robót, w oparciu o wybraną przez Zamawiającego koncepcje; 10) opracowanie dla planowanego obiektu, koncepcji architektonicznych obejmujących wizualizacje budynku, rzuty kondygnacji, przekroje, projekt kolorystyki, struktury elementów wykończeniowych elewacji i aranżacji wnętrz i przedłożenie jej do akceptacji Zamawiającemu – w ilości 2 egz. Zamawiający przekaże Wykonawcy informację dotyczącą akceptacji w terminie 7 dni od daty przekazania kompletnej koncepcji do Zamawiającego; 11) wykonanie kompletnej dokumentacji projektowej uwzględniającej obowiązujące normy i przepisy wraz z niezbędnymi uzgodnieniami umożliwiającymi uzyskanie pozwolenia na budowę, opracowanej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo Budowlane (t.j. Dz. U. z 2016 r., poz. 290 z późn. zm.) i przepisami wykonawczymi, szczególnie rozporządzeniem Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 25 kwietnia 2012 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego (Dz. U. z 2012 r., poz. 462 z późn. zm.) we wszystkich branżach obejmujących przedmiot zamówienia i przedłożenie jej do akceptacji Zamawiającemu. 12) wykonanie specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych, przez które należy rozumieć opracowania zawierające w szczególności zbiory wymagań, które są niezbędne do określenia standardu i jakości wykonania robót, w zakresie sposobu wykonania robót budowlanych, właściwości wyrobów budowlanych oraz oceny prawidłowości wykonania poszczególnych robót. Specyfikacje muszą uwzględniać wymagania określone w § 13 i 14 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (Dz. U. z 2013 r. poz. 1129); 13) wykonanie kosztorysów ofertowych zgodnie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2004 r. w sprawie określenia metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno-użytkowym (Dz. U. z 2004 r. Nr 130, poz. 1389); 14) Zamawiający wymaga, aby rozwiązania zastosowane podczas projektowania inwestycji , były optymalne z punktu widzenia potrzeb użytkownika, zarówno pod względem jakości użytkowania, trwałości jak i kosztów eksploatacji. Podczas sporządzania dokumentacji technicznej Zamawiający będzie uzgadniał przedstawione przez projektantów rozwiązania, które dopiero po jego akceptacji zostaną przyjęte do realizacji. 15)sporządzenie wszelkich innych ekspertyz i opracowań, których potrzeba ujawni się w trakcie prac projektowych i realizacji przedmiotu zamówienia; 16) uzyskanie wszystkich uzgodnień dokumentacji projektowej wraz z uzgodnieniami u odpowiednich rzeczoznawców; 17) uzyskanie decyzji pozwolenie na budowę; 18) dokonanie wszystkich czynności formalno-prawnych związanych z realizacją inwestycji (uzgodnienia, zgłoszenia, nadzory itp.); 19) budowanie kompletnego obiektu objętego dokumentacją projektową; 20) przeprowadzenie wszelkich odbiorów niezbędnych do uzyskania pozwolenia na użytkowanie obiektu oraz uzyskanie pozwolenia na użytkowanie; 21) dostarczenie wszelkich kart gwarancyjnych, technicznych, technologicznych, aprobat technicznych, decyzji o możliwości eksploatacji (np. UDT) w tym przygotowanie, opracowanie i przekazanie instrukcji obsługi i eksploatacji instalacji i urządzeń związanych z obiektem; 22) wykonanie inwentaryzacji powykonawczej; 23) Wykonawca po wykonaniu robót budowanych zobowiązany jest do uzyskania pozytywnego stanowiska Straży Pożarnej umożliwiającego użytkowanie obiektu zgodnie z obowiązującymi przepisami przeciwpożarowymi; 24) przeszkolenie osób wskazanych przez Zamawiającego w zakresie obsługi i eksploatacji instalacji i urządzeń związanych z obiektem; 25) dostarczenie książki obiektu dla budynku CKiS po nadbudowie/rozbudowie wraz z wyposażeniem i urządzeniami (w szczególności dotyczących klimatyzacji, wentylacji, wind); 26) pełnienie nadzoru autorskiego podczas prowadzenia robót budowlanych związanych z realizacją przedmiotowego projektu i wprowadzanie niezbędnych zmian w czasie realizacji budowy, koniecznych do prawidłowego wykonania robót budowlanych; 27) opracowanie dokumentacji powykonawczej; 28) Szczegółowy zakres rzeczowy oraz sposób realizacji przedmiotu umowy określają: Specyfikacja istotnych warunków zamówienia, Program funkcjonalno-użytkowy oraz Oferta Wykonawcy. 29) Stosownie do treści art. 29 ust. 3a Ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz.U. z 2014 r., poz. 1502 z poźn. zm.), osób wykonujących następujące czynności w zakresie realizacji przedmiotu zamówienia: a) roboty budowlane; b) montaż sieci i instalacji sanitarnych; c) montaż instalacji elektrycznych; d) montaż instalacji klimatyzacji i wentylacji; e) montaż systemu monitoringu wizyjnego, systemu alarmowego; 30) Termin gwarancji i rękojmi na wykonane prace i roboty budowlane oraz użyte/dostarczone materiały, jakiej Wykonawca udziela Zamawiającemu obejmuje okres minimum 36 miesięcy licząc od dnia bezusterkowego końcowego odbioru przedmiotu umowy. 31) Wykonawca ponosi odpowiedzialność za wszelkie szkody spowodowane przez niego przy realizacji niniejszej umowy oraz za wszelkie szkody spowodowane przez niego, przy usuwaniu wad w ramach gwarancji czy rękojmi, tak wobec Zamawiającego jak i osób trzecich. 32) Przedmiot zamówienia musi być wykonany w technologii zgodnej z warunkami wykonania i odbioru, sztuką budowlaną, przy zachowaniu optymalizacji wykonania. 33) Plac budowy winien być oznakowany tablicą informacyjną zgodnie z wymogami Prawa budowlanego. Teren budowy ogrodzony i zabezpieczony przed dostępem osób trzecich. Prace niebezpieczne (głębokie wykopy, prace na wysokościach, przy rozbiórkach itp.) właściwie oznakować zgodnie z przepisami BHP. 34) Za wypadki i szkody, które mogą powstać na placu budowy odpowiada Wykonawca. Odpowiedzialność cywilną wobec osób trzecich jak i z tytułu zdarzeń losowych przyjmuje na siebie wykonawca. Wykonawca jest zobowiązany przestrzegać rygorów wynikających z Prawa budowlanego. UWAGA: W przypadku stwierdzenia potrzeby zwiększenia wykorzystania mocy zamówionej w budynku Wykonawca zobowiązany jest do uzyskania od PGE Dystrybucja, na rzecz użytkownika, zmiany warunków zasilania. 6. Klauzula informacyjna, przekazana w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że: 1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Prezydent Miasta Skierniewice, ul. Rynek 1, 96-100 Skierniewice, e-mail: umskier@um.skierniewice.pl 2. Kontakt z inspektorem ochrony danych osobowych, powołanym przez Administratora: Inspektor Ochrony Danych, Urząd Miasta Skierniewice, ul. Rynek 1, 96-100 Skierniewice, e-mail: iod@um.skierniewice.pl 3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego pn: ,,Przebudowa budynku Centrum kultury i Sztuki w Skierniewicach dla zwiększenia partycypacji mieszkańców w kulturze” nr RZP.271.39.2019 prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego realizowanego w procedurze zaprojektuj i wybuduj · odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 8 oraz art. 96 ust. 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2018 r. poz. 1986), dalej „ustawa Pzp”; · Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 97 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy; · obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp; · w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO; · posiada Pani/Pan: ◦ na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących; ◦ na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych *; ◦ na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO **; ◦ prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO; · nie przysługuje Pani/Panu: ◦ w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych; ◦ prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO; ◦ na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO. * Wyjaśnienie: skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników. ** Wyjaśnienie: prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71200000-0
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Numeracja zgodna z SIWZ. 4.1. Wykonawca przystępujący do przetargu zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości: 160.000,00 zł. (słownie: sto sześćdziesiąt tysięcy złotych), 4.2. Wadium może być wniesione w następujących formach: 4.2.a. W pieniądzu przelewem na rachunek nr konta: Powszechna Kasa Oszczędności Bank Polski S.A. Nr 81 1020 3352 0000 1402 0193 3969 z dopiskiem: wadium – ,,Przebudowa budynku Centrum Kultury i Sztuki w Skierniewicach dla zwiększenia partycypacji mieszkańców w kulturze” 4.2.b. Poręczeniu bankowym lub poręczeniu spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 4.2.c. Gwarancji bankowej, 4.2.d. Gwarancji ubezpieczeniowej, 4.2.e. Poręczeniu udzielanym przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2018 r. poz. 110). 4.3. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert 4.3.a. Wadium wnoszone w formie: poręczenia bankowego, gwarancji bankowych lub gwarancji ubezpieczeniowych należy złożyć w oryginale w kasie Urzędu Miasta Skierniewice. 4.3.b. Za skutecznie wniesione wadium w pieniądzu Zamawiający uważa wadium, które do terminu składania ofert włącznie, znajdzie się na koncie Zamawiającego. Chwilą wpłaty wadium jest chwila wpływu na konto, a nie data złożenia przelewu. 4.4. Wadium należy wnieść na okres związania ofertą. 4.5. Zamawiający będzie przechowywał wadium wniesione w pieniądzu na rachunku bankowym i jego zwrot nastąpi zgodnie z art. 46 ust. 4 ustawy Pzp. 4.6. Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami w przypadkach przewidzianych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp. 4.7. Oferta Wykonawcy, który nie wniesie wadium na zasadach opisanych w SIWZ zostanie odrzucona 4.8. Dowód wniesienia wadium należy dołączyć do oferty.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający odstępuje od konkretyzacji tego warunku.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Do oferty (treść formularza oferty stanowi załącznik nr 1 do SIWZ) Wykonawca dołącza aktualne na dzień składania ofert oświadczenia, że nie podlega wykluczeniu zgodnie z załącznikiem nr 5 do SIWZ oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu zgodnie z załącznikiem nr 4 do SIWZ. Informacje zawarte w oświadczeniach będą stanowić wstępne potwierdzenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu. 2. Wskazać części zamówienia, których wykonanie Wykonawca zamierza powierzyć podwykonawcom i podania przez Wykonawcę o ile podwykonawcy Ci są znani Wykonawcy na etapie składania ofert firm podwykonawców wg wzoru – załącznik nr 11 do SIWZ. UWAGA: W przypadku korzystania z podwykonawców, przed podpisaniem umowy z podwykonawcą Wykonawca przedłoży Zamawiającemu wzór umowy z podwykonawcą do akceptacji. 3. Formularz cenowy wg wzoru – załącznik nr 2 do SIWZ; 4.Dowód wniesienia wadium – potwierdzenie wniesienia wadium należy dołączyć do oferty. Wymagania dotyczące wadium zawarte zostały w pkt III.4. niniejszej SIWZ. 5. Pełnomocnictwo do złożenia oferty, o ile prawo do podpisania oferty nie wynika z innych dokumentów złożonych wraz z ofertą; przyjmuje się, że pełnomocnictwo do złożenia oferty upoważnia również do poświadczenia za zgodność z oryginałem kopii wszystkich dokumentów składanych wraz z ofertą, chyba, że z treści pełnomocnictwa wynika co innego. 6. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu zamieszcza informację o tych podmiotach w oświadczeniu wg załącznika nr 12 do SIWZ. 7. W przypadku Wykonawców występujących wspólnie na podstawie art. 23 Ustawy Pzp do oferty należy dołączyć dokumenty: a) Pełnomocnictwo do reprezentowania w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, o którym mowa w art. 23 Ustawy Pzp, b) dokument dotyczący: - braku podstaw do wykluczenia zgodnie z załącznikiem nr 5 do SIWZ - oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej zgodnie z załącznikiem nr 10 do SIWZ (w terminie 3 dni od dnia przekazania informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 Ustawy Pzp) - odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp. w/w dokumenty muszą być złożone przez każdy podmiot, c) Jeżeli oferta wykonawców, o których mowa w art. 23 ust. 1 ustawy, została wybrana, zamawiający żąda przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego umowy regulującej współpracę tych wykonawców, d) Dokumenty wymienione w pkt: IV.1. SIWZ (oferta), IV.4. SIWZ (Dowód wniesienia wadium), podmioty składają wspólnie jako podmioty wspólnie ubiegające się o udzielenie zamówienia publicznego, 8. Zamawiający wezwie Wykonawcę, którego oferta zostanie najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni, terminie dokumentów, o których mowa poniżej: 8.1.W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia wykonawcy z udziału w postępowaniu: odpis z właściwego rejestru lub centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt. 1 ustawy. W przypadku wskazania przez wykonawcę dostępności dokumentów, o których mowa w punkcie 8.1. SIWZ, w formie elektronicznej pod określonymi adresami internetowymi ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych, Zamawiający pobiera samodzielnie z tych baz danych wskazane przez wykonawcę dokumenty. 8.2.W celu potwierdzenia spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu dotyczących zdolności technicznej lub zawodowej: a) wykaz usług potwierdzających wykonanie co najmniej 1 usługi polegającej na opracowaniu wielobranżowej dokumentacji projektowej budowy, rozbudowy lub przebudowy budynku użyteczności publicznej o powierzchni użytkowej nie mniejszej niż 2 500 m2 wykonanych w okresie 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane oraz załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami o których mowa są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy, w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert o dopuszczenie do udziału w postępowaniu – wg załącznika nr 6 do SIWZ; b) wykaz robót budowlanych potwierdzających wykonanie co najmniej 1 inwestycji polegającej na budowie, rozbudowie lub przebudowie budynku użyteczności publicznej o powierzchni użytkowej nie mniejszej niż 2 500 m2 , nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert , a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, z załączeniem dokumentów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym, czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne dokumenty – wg załącznika nr 7 do SIWZ; c) wykaz osób zgodny ze wzorem wg załącznika nr 8 do SIWZ, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, spełniających wymagania określone w rozdz. III pkt 1.2.c. ppkt. 2 SIWZ, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. d) oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień, w przypadku gdy jest to wymagane są członkami właściwej izby samorządu zawodowego oraz posiadają ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej za szkody, do których może dojść w związku z wykonywaniem samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie – wg załącznika nr 9 do SIWZ. Dopuszcza się posiadanie uprawnień do projektowania i kierowania robotami budowlanymi w kilku branżach przez jedną osobę. Jeżeli z uzasadnionej przyczyny Wykonawca nie może złożyć wymaganych przez Zamawiającego dokumentów. Zamawiający może dopuścić złożenie przez Wykonawcę innych odpowiednich dokumentów w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu dotyczących zdolności technicznej lub zawodowej. Jeżeli wykaz, oświadczenia lub inne złożone przez Wykonawcę dokumenty budzą wątpliwości Zamawiającego, może on zwrócić się bezpośrednio do właściwego podmiotu, na rzecz którego roboty były wykonywane, w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych, są nadal wykonywane, o dodatkowe informacje lub dokumenty w tym zakresie. 8.3 Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia przekazania informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5, Ustawy Pzp przekazuje zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 Ustawy Pzp. Wraz ze złożeniem oświadczenia wg wzoru stanowiącego załącznik nr 10 do SIWZ, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Jeżeli jest to niezbędne do zapewnienia odpowiedniego przebiegu postępowania o udzielenie zamówienia, Zamawiający może na każdym etapie postępowania wezwać Wykonawców do złożenia wszystkich lub niektórych oświadczeń lub dokumentów potwierdzających, że nie podlegają wykluczeniu, spełniają warunki udziału w postępowaniu, a jeżeli zachodzą uzasadnione podstawy do uznania, że złożone uprzednio oświadczenia lub dokumenty nie są już aktualne, do złożenia aktualnych oświadczeń lub dokumentów 9. Brak przedłożenia żądanych dokumentów spowoduje wykluczenie wykonawcy z postępowania, z zastrzeżeniem art. 26 ust. 3 i 3a oraz 4 ustawy Pzp.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach