Przetargi.pl
Prowadzenie zajęć specjalistycznych dla dzieci z niepełnosprawnościami oraz zajęć dodatkowych dla dzieci zwiększających ich szanse edukacyjne

Urząd Miejski w Koluszkach ogłasza przetarg

  • Adres: 95-040 Koluszki, ul. 11-go Listopada
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. 447 256 700 , fax. 447 145 840
  • Data zamieszczenia: 2021-02-08
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Urząd Miejski w Koluszkach
    ul. 11-go Listopada 65
    95-040 Koluszki, woj. łódzkie
    tel. 447 256 700, fax. 447 145 840
    REGON: 59064836200000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.koluszki.samorzady.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Prowadzenie zajęć specjalistycznych dla dzieci z niepełnosprawnościami oraz zajęć dodatkowych dla dzieci zwiększających ich szanse edukacyjne
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1)Przedmiotem niniejszego zamówienia jest prowadzenie cyklu zajęć specjalistycznych dla dzieci z niepełnosprawnościami, oraz cyklu zajęć dodatkowych dla dzieci zwiększających ich szanse edukacyjne. 2) Przedmiot zamówienia podzielony jest na 8 zadań, które rozpatrywane będą osobno. Zadanie nr 1 1) Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie zajęć z dogoterapii. 2) Zajęcia prowadzone będą 1 x w tygodniu x 45 min. na grupę x 2 grupy po 5 osób w grupie 3) Ogółem 72 spotkania po 45 min. 4) Miejsce prowadzenia zajęć : budynek Przedszkola nr 3 w Koluszkach przy ul. Staszica 36. 5) Założone cele i efekty dogoterapii: a) Zwiększenie poczucia bezpieczeństwa; b) Wyciszenie zachowań agresywnych; c) Wyzwalają potrzebę spontanicznej komunikacji; d) Zmniejszają nadwrażliwość na bodźce dotykowe; e) Ułatwiają nawiązanie kontaktu z obcą osobą; f) Wydłużenie czasu koncentracji uwagi; g) Zniwelowanie blokady lęków przed zwierzętami; h) Rozwijanie funkcji opiekuńczych; i) Naukę samodzielności poprzez stwarzanie dziecku samodzielnego zajmowania się psem, np.: karmienie, prowadzenie na smyczy; j) Wzmacniają poczucie odpowiedzialności; k) Wzmocnienie równowagi; l) Rozwijanie funkcji poznawczych; ł) Rozwijanie myślenia przyczynowo - skutkowego; m) Działanie na receptory – wzrok, słuch, dotyk; n) Opanowanie prostych elementów tresury, dających dziecku poczucie własnej wartości; o) Panowanie nad emocjami; u) Rozwijanie spostrzegawczości; p) Kształtować nawyki higieniczne związane z kontaktem psa np. mycie rąk po zakończeniu zajęć. 6) Tematyka i konieczność realizacji zadania wynika z diagnozy potrzeb dzieci, wskazanych w orzeczeniach specjalistycznych poradni. Zgodnie z równością szans zajęciami zostaną objęte wszystkie dzieci niepełnosprawne uczęszczające do tej placówki. Każdy z uczestników powinien otrzymać stosowne zaświadczenie ukończenia zajęć. Zadanie nr 2 1) Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie zajęć z arterapii. 2) Zajęcia prowadzone będą 1 x w tygodniu x 60 min. na grupę x 2 grupy po 5 osób w grupie. 3) Ogółem 72 spotkania po 60 min. 4) Miejsce prowadzenia zajęć: budynek Przedszkola nr 3 w Koluszkach przy ul. Staszica 36. 5) Założone cele i efekty arterapii: a) zachęcanie do ekspresji twórczej, b) relaks, wyciszenie, c) doskonalenie sprawności manualnej i doskonalenie kontroli nad własnymi ruchami, d) kształcenie percepcji wzrokowo-ruchowej, e) rozwijanie wyobraźni twórczej, estetyki, f) rozwijanie zainteresowań i uzdolnień plastycznych, g) wdrażanie do cierpliwości i staranności w pracy własnej i grupy, h) doskonalenie koordynacji wzrokowo-ruchowej, i) zwiększanie poczucia bezpieczeństwa w grupie, j) kształtowanie poczucia przydatności wykonywanych prac, k) rozwijanie samodzielności i odpowiedzialności za wyniki własnej pracy, l) poznanie różnorodnych form wypowiedzi poprzez warsztat plastyczny ( tworzywa, techniki plastyczne, rodzaje materiałów plastycznych, sposoby łączenia itp.), ł) pobudzanie wszechstronnego rozwoju dziecka przez stwarzanie możliwości do samorealizacji przez środki artystyczne. 6) Tematyka i konieczność realizacji zad. wynika z diagnozy potrzeb dzieci, wskazanych w orzeczeniach specjalistycznych poradni. Zgodnie z równością szans zajęciami zostaną objęte wszystkie dzieci niepełnosprawne uczęszczające do tej placówki. Każdy z uczestników powinien otrzymać stosowne zaświadczenie ukończenia zajęć. Zadanie nr 3 1) Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie Warsztatów SI ( integracji sensorycznej ) 2) Zajęcia prowadzone będą 1 x w tygodniu x 30 min. na grupę x 2 grupy po 5 osób w grupie 3) Ogółem 72 spotkania x 30 min. 4) Miejsce prowadzenia zajęć: budynek Przedszkola nr 3 w Koluszkach przy ul. Staszica 36. 5) Założone cele i efekty terapii: a) stymulacja układu nerwowego w celu pokonywania trudności rozwojowych, b) dostarczenie w sposób kontrolowany odpowiedniej ilości bodźców zmysłowych, zwłaszcza przedsionkowych, proprioceptywnych i dotykowych tak, aby dziecko tworząc reakcję adaptacyjną ( właściwą odpowiedź na wymogi otoczenia), poprawiło integrację tych bodźców, c) poprawa kontroli posturalnej i okoruchowej poprzez rozwój/ wyhamowanie przetrwałych odruchów d) poprawa percepcji wzrokowej poprzez rozwój odruchu przedsionkowo-okoruchowego, długości fiksacji wzrokowej, płynności ruchów oczu; e) poprawa koncentracji poprzez normalizację procesów modulacji; f) poprawa percepcji słuchowej poprzez stymulację przedsionkową i słuchową; g) poprawa koordynacji wzrokowo- ruchowej; h) rozwój orientacji przestrzennej, schematu ciała. 6) Tematyka i konieczność realizacji zad. wynika z diagnozy potrzeb dzieci, wskazanych w orzeczeniach specjalistycznych poradni. Zgodnie z równością szans zajęciami zostaną objęte wszystkie dzieci niepełnosprawne uczęszczające do tej placówki. Każdy z uczestników powinien otrzymać stosowne zaświadczenie ukończenia zajęć. Zadanie nr 4 1) Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie warsztatów rękodzieła ludowego dla ogółem 170 dzieci. 2) Zajęcia prowadzone będą 4 x każda grupa x 8 grup x 45 minut. 3) Ogółem 32 godzin x 45 min. 4) Miejsce prowadzenia zajęć: budynek Przedszkola nr 3 w Koluszkach przy ul. Staszica 36. 5) Założone cele i efekty zajęć: Warsztaty rękodzieła ludowego są zajęciami dodatkowymi dla dzieci zwiększającymi ich szanse edukacyjne. Podczas zajęć warsztatowych, ich uczestnicy mogą samodzielnie wykonać: wiatraczki, pukawki, wycinanki z papieru i z bibułek, zakładki do książek itp. Ponadto poprzez kolorowanki, zapoznają się z polskimi strojami ludowymi oraz charakterystycznymi haftami z rożnych regionów Polski. Wraz z początkiem lata i sobótkowymi zwyczajami, dzieci wykonują również wianki. Warsztaty rozwijają wrażliwość estetyczną i sprawność manualną. Zadanie nr 5 1) Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie warsztatów sensoplastykidla ogółem 170 dzieci. 2) Zajęcia prowadzone będą 4 x każda grupa x 8 grup x 45 min. 3) Ogółem 32 spotkania po 45 min. 4) Miejsce prowadzenia zajęć: budynek Przedszkola nr 3 w Koluszkach przy ul. Staszica 36. 5) Warsztaty sensoplastyki są zajęciami dodatkowymi dla dzieci zwiększającymi ich szanse edukacyjne. tekstur i cała paletą ekologicznych barw. Podczas zajęć wykorzystywane są produkty spożywcze, dlatego zajęcia są bezpieczne już dla najmłodszych. Dzieci bardzo chętnie uczestniczą w zajęciach, na których mogą się ubrudzić. 6) Cele i efekty zajęć: a) rozwijają kreatywne myślenie, b) stymulują wszystkie zmysły, c) wpływają na rozwój mowy, d) uwalniają naturalną ekspresję twórczą, e) wspierają samodzielność, f) pozwalają czerpać satysfakcję z kreatywnego działania, g) pozwalają doświadczać sukcesów w realizacji swoich pomysłów, h) pozwalają wychodzić ze schematów. Zadanie nr 6 1) Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie Warsztatów kreatywno – edukacyjnych dla ogółem 170 dzieci. 2) Zajęcia prowadzone będą 1 x w miesiącu /grupę x 9 miesięcy x 8 grup x 45 min. cyklicznie po kolei, 3) Ogółem 72 spotkania po 45 minut. 4) Miejsce prowadzenia zajęć: budynek Przedszkola nr 3 w Koluszkach przy ul. Staszica 36. 5) Cykl może składać się z następujących zajęć: a) Mydlarskie – zajęcia polegają na wykonaniu kostek glicerynowego mydła o rozmaitych kształtach, zapachach i kolorach. Tak własnoręcznie przygotowane mydełka, zostaną następnie zapakowane w ozdobną folię i każdy z uczestników zabierze swoje mydlane dzieła do domu. b) Świec żelowych - Warsztaty świecowe to wspaniała możliwość stworzenia ozdoby, która zachowa się na długie lata. Zajęcia rozbudzają dziecięcą wyobraźnie i zmuszają do kreatywnego myślenia. Uczestnicy samodzielnie kreują mozaikę z barwionego kwarcu, tworzą kompozycję z przeróżnych muszelek, suszonych owoców i kwiatów. Wybierają kolor i zapach parafinowego żelu, który ozdobi ich dziecięcy pokój. Żelowa świeca może stać się prezentem, na przykład na Dzień Babci i Dziadka, ponieważ pięknie zapakowana uszczęśliwi każdego obdarowanego. c) Malowania na torbach – zajęcia pozwalają dziecku na naniesienie swoich graficznych pomysłów, ulubionych wzorów lub kolorowych fantazji na powierzchnię płóciennej torby przy użyciu specjalnych farb i nadanie jej przez to oryginalnego, indywidualnego charakteru. Świadomość posiadania tak wyjątkowo wyglądającej torby dostarczy pozytywnych emocji jej posiadaczowi niezależnie od jego wieku, a każda wyprawa po zakupy wywoła ciekawe spojrzenia innych kupujących. Zajęcia z malowania na torbach mają więc oprócz niewątpliwie ekologicznego charakteru także walory estetyczne. d) Osikowe - te praktyczne zajęcia pobudzają kreatywne myślenie uczestników, poprawiają sprawności manualne i uczą czym jest drzewo osikowe oraz jakie właściwości i zastosowania mają jego wiórki. Każdy uczestnik warsztatów tworzy niepowtarzalne dzieło, które może stać się prezentem na różne okazje bądź ozdobą, która swoimi niecodziennymi barwami rozweseli każdego. e) Mobilne planetarium - pokaz w mobilnym planetarium to jedyna i niepowtarzalna szansa na podziwianie kosmosu bez wychodzenia z sali lekcyjnej. Pokazy astronomiczne mają za zadanie zaszczepić wśród dzieci chęć poszerzania wiedzy o otaczającym nas Wszechświecie. Planetarium to unikatowe narzędzie dydaktyczne, które w przystępny oraz interesujący sposób zapozna uczestników ze zjawiskami astronomicznymi i geograficznymi zachodzącymi na niebie. Pokaz zilustruje prawa fizyczne rządzące ruchem ciał niebieskich, a tym samym przeniesie uczestników w niezwykłą podróż do świata astronomii. f) Chemiczno-magiczne - uczestnicy warsztatów będą mieć możliwość obserwowania zadziwiających eksperymentów chemicznych, oczywiście pod czujnym okiem doświadczonych instruktorów. Pokażemy, że łączenie różnych substancji może przynieść niesamowite efekty. Na zajęciach będzie można przekonać się o tym, że chemia to naprawdę fascynująca nauka g) lizakowe - będziemy tworzyć lizaki w kształcie ślimaka, świderka albo serca. Lizaki będą wykonywane z kolorowej słodkiej masy. To świetna okazja, żeby spełnić dziecięce marzenia o własnoręcznym tworzeniu słodkości. Tworzenie różnokształtnych lizaków świetnie rozwija zdolności manualne. Warsztaty przeznaczone są dla różnych grup wiekowych. Zarówno dzieci jak i dorośli poczują na nich czystą radość tworzenia. Każdy uczestnik warsztatu wykonuje dwa lizaki, które może zabrać ze sobą i podarować bliskiej osobie jako szczególny prezent. h) Malowania piaskiem - podczas warsztatów uczestnicy wykonają barwny rysunek tylko i wyłącznie za pomocą piasku drobno i gruboziarnistego. Malowanie piaskiem daje nieograniczone możliwości stworzenia ozdoby o dowolnym kształcie, kolorze i wielkości. Możemy wykonać księżniczkę z bajki, ulubione zwierzątko czy wazon z kwiatami z okazji Dnia Mamy. i) pszczelarskie - podczas zajęć opowiemy ciekawą historię pszczelarstwa, pokażemy jak wygląda pasieka i przedstawimy różne rodzaje miodu. Uczestnicy poznają także tajniki pracy pszczelarzy i będą mogli przymierzyć strój do pracy w pasiece. W ramach części praktycznej każdy wykona własną świeczkę z plastra wosku pszczelego, odbędzie się także degustacja różnych rodzajów miodów. Warsztaty to świetna zabawa, podczas której można się wiele nauczyć. Rozbudzają one ciekawość i kształtują wrażliwość na otaczającą przyrodę. Średnia ilość osób w grupie – 18 osób. Uśredniona cena warsztatów za grupę powinna obejmować również koszt materiałów. Zadanie nr 7 1) Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie Zajęć ruchowych Weroniki Sherborne dla ogółem 170 dzieci. 2) Zajęcia prowadzone będą 2 razy / miesiąc x 8 grup x 30 minut. 3) Ogółem 104 spotkania x 30 min. 4) Miejsce prowadzenia zajęć: budynek Przedszkola nr 3 w Koluszkach przy ul. Staszica 36. 5) Zakładane cele i efekty: a) Rozwój fizyczny: dzieci rozumieją, co to znaczy czuć się we własnym ciele "jak w domu", potrafią używać ciała i kontrolować je na wiele różnych sposobów oraz przyswajają sobie dobrze wyważony repertuar ruchów, rozwijają umiejętności ogólne, związane z opanowaniem różnych elementów ruchu, które mogą być stosowane w wielu zadaniach fizycznych, b) Rozwój osobowości: mają silniejsze poczucia samego siebie, swojej tożsamości, znają swoje możliwości, potrafią podejmować inicjatywę oraz wykorzystywać własną inwencję, potrafią być wrażliwi na potrzeby i uczucia innych oraz stają się bardziej wprawne w komunikowaniu i dzieleniu się doświadczeniami z innymi ludźmi, potrafią skupiać uwagę na tym, co robią. Zadanie nr 8 1) Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie Warsztatów integracji sensorycznej dla ogółem 170 dzieci. 2) Zajęcia prowadzone będą 1 x w miesiącu / grupę x 8 grup x 30 minut. 3) Ogółem 72 spotkania po 30 min. 4) Miejsce prowadzenia zajęć: budynek Przedszkola nr 3 w Koluszkach przy ul. Staszica 36. 5) Zakładane cele i efekty: a) poprawa kontroli posturalnej i okoruchowej poprzez rozwój/ wyhamowanie przetrwałych odruchów; b) poprawa percepcji wzrokowej poprzez rozwój odruchu przedsionkowo - okoruchowego, długości fiksacji wzrokowej, płynności ruchów oczu; c) poprawa koncentracji poprzez normalizację procesów modulacji; d) poprawa percepcji słuchowej poprzez stymulację przedsionkową i słuchową; e) poprawa koordynacji wzrokowo - ruchowej; f) rozwój orientacji przestrzennej, schematu ciała.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80000000-4
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach