Przetargi.pl
Poprawa efektywności energetycznej oświetlenia ulicznego na terenie Gminy i Miasta Koziegłowy – etap II

Gmina i Miasto Koziegłowy ogłasza przetarg

  • Adres: 42-350 Koziegłowy, Plac Moniuszki
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 343 141 219 , fax. 343 141 219
  • Data zamieszczenia: 2020-01-17
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina i Miasto Koziegłowy
    Plac Moniuszki 14
    42-350 Koziegłowy, woj. śląskie
    tel. 343 141 219, fax. 343 141 219
    REGON: 15139850500000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.kozieglowy.bip.net.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Poprawa efektywności energetycznej oświetlenia ulicznego na terenie Gminy i Miasta Koziegłowy – etap II
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Zakres rzeczowy zadania obejmuje: a) wymianę istniejących energochłonnych opraw oświetlenia ulicznego wraz z osprzętem na nowe oprawy oświetlenia ulicznego wraz z osprzętem w miejscowościach Koziegłowy-Rosochacz, Koziegłowy – Wylągi, Mzyki, Gniazdów. Do wymiany przewidziano następujące ilości opraw: - w m. Koziegłowy – Rosochacz – 178 opraw; - w m. Koziegłowy - Wylągi – 36 opraw; - w m. Mzyki – 78 opraw; - w m. Gniazdów – 131 oprawy; Zamawiający wymaga aby wszystkie oferowane oprawy pochodziły od jednego producenta i były tego samego modelu/typu/rodziny opraw dla wszystkich poziomów strumienia świetlnego. Dodatkowo oprócz opraw oświetleniowych wymianie podlegają: wysięgniki wraz z mocowaniem, przewody zasilające oprawę, oprawy bezpiecznikowe, zaciski. b) Wykonawca zobowiązany jest do osiągnięcia efektu energetyczno-ekologicznego, który udokumentuje przedstawiając audyt energetyczno - ekologiczny powykonawczy po zakończeniu rzeczowej realizacji zadania. Z audytu powykonawczego winny wynikać wskaźniki: I. Liczba zmodernizowanych energetycznie punktów oświetleniowych (wymienionych opraw oświetleniowych w ramach niniejszego zadania) - ogółem wartość docelowa: 423[szt]. II. Stopień poprawy efektywności energetycznej: - ilość pobieranej energii elektrycznej przed realizacją projektu: 157,95810 MWh/rok - ilość pobieranej energii elektrycznej w wyniku realizacji projektu (wymiany opraw): 56,64182 MWh/rok (wartość maksymalna). Oszczędność energii w wyniku realizacji projektu (wymiany opraw): 101,31627 MWh (wartość minimalna) III. Stopień redukcji CO2 odprowadzanego do atmosfery: - dotychczasowa obliczeniowa produkcja CO2 w skali roku (oświetlenie istniejące): 123,3653 [t/rok] - produkcja CO2 w wyniku realizacji projektu: 44,23726 [t/rok](wartość maksymalna). Stopień redukcji CO2 w wyniku realizacji projektu: 79,12801[t/rok] (wartość minimalna). c) Zadanie należy wykonać, zgodnie z warunkami wydanymi przez TAURON Dystrybucja S.A. (pismo nr OCZ/SR/2017-08-25/609 z dn. 25.08.2017 r., pismo nr OCZ/SR/2017-09-28/670 z dn., 28.08.2017 r., pismo nr TDS/NMG/MM/2019-11-26 z dn. 26.11.2019 r.). Roboty należy wykonywać wyłącznie w technologii prac pod napięciem według obowiązujących w TAURON Dystrybucja S.A. instrukcji (w uzasadnionych przypadkach za zgodą Tauron Dystrybucja dopuszcza się wykonywanie prac przy urządzeniach wyłączonych). Wykonawca przed przystąpieniem do robót zobowiązany jest zawrzeć z Wydziałem Przygotowania i Rozliczeń „Porozumienie o współpracy w zakresie modernizacji instalacji oświetlenia drogowego” regulujące warunki współpracy i odpłatność za świadczone usługi (koszty Wykonawca uwzględnia w cenie oferty), Brak podpisanego porozumienia skutkuje zerwaniem umowy z winy Wykonawcy. Wykonawca zobowiązany jest uzyskać pozytywny protokół odbioru prac przez Zakład Energetyczny (Tauron Dystrybucja SA). Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera dokumentacja techniczna: Projekt budowlano – wykonawczy, Audyt efektywności energetyczno – ekologicznej oświetlenia, STWiOR, przedmiar robót, które stanowią załącznik do specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Minimalne parametry techniczne opraw drogowych w technologii LED: Zamawiający wymaga opraw o czterech poziomach mocy i o czterech poziomach strumienia świetlnego: A: oprawa drogowa w technologii LED: maksymalna moc oprawy 30W, minimalny strumień świetlny 2500lm; B: oprawa drogowa w technologii LED: maksymalna moc oprawy 40W, minimalny strumień świetlny 4000lm; C: oprawa drogowa w technologii LED: maksymalna moc oprawy 70W, minimalny strumień świetlny 8000lm; D: oprawa drogowa w technologii LED: maksymalna moc oprawy 80W, minimalny strumień świetlny 9500lm; Kryteria, które winny spełniać zastosowane oprawy drogowe: -oprawy muszą posiadać deklarację zgodności CE producenta, -przy ustawieniu 0O w stosunku do podłoża, nie mogą emitować światła w górną półprzestrzeń zgodnie z Rozporządzeniem Komisji Europejskiej nr 245/2009 z dnia 18 marca 2009 (DZ Urzędowy UE z dnia 24.03.2009r.), -muszą spełniać wymogi bezpieczeństwa fotobiologicznego lamp i systemów lampowych IEC 62471, -muszą spełniać wymogi II klasy ochronności, -stopień szczelności opraw nie może być mniejszy niż IP 66 (wg PN-EN 60529:2003), -oprawy winny mieć możliwość otworzenia przy użyciu, jednego, typowego narzędzia (śrubokręt krzyżakowy, imbus, torx) lub bez użycia narzędzi, -zakres temperatur pracy powinien wynosić, co najmniej od -30OC do +35OC -oprawy winny mieć możliwość wymiany podzespołów - w przypadku ew. uszkodzenia możliwa powinna być wymiana podzespołów bez konieczności wymiany całej oprawy, jak również bez konieczności wykonywania połączeń lutowanych, -współczynnik oddawania barw Ra nie powinien być niższy, niż 70, -oprawy powinny charakteryzować się szerokim rozsyłem światła. Charakterystyka fotometryczna opraw powinna być taka, jak zaproponowana w dokumentacji technicznej, lub zbliżona, zapewniająca zachowanie wymaganych parametrów oświetleniowych dla przyjętej klasy oświetlenia drogi, Korpusy opraw winny spełniać następujące wymagania: -mają być wykonane z ciśnieniowego odlewu aluminium stanowiącego jednocześnie radiator oprawy, -elementy korpusu opraw winny być odporne na działanie warunków atmosferycznych i promieniowania UV, -stopień ochrony IK nie powinien być mniejszy niż IK08, -mocowanie oprawy powinno być przystosowane do montażu na wysięgniku ø 60 mm z możliwością regulacji kąta +/-10O, Oprawy mają być wyposażone w panel LED o następujących cechach: -temperatura barwowa oprawy winna mieścić się w zakresie: 4000 +/- 100 K, -utrzymanie strumienia świetlnego w czasie 100 000 h winno wynosić: L90B10 -układ optyczny oprawy musi spełniać wymagania normy PN-EN 6247:2010 „Bezpieczeństwo fotobiologiczne lamp i systemów lampowych”, co powinien potwierdzać odpowiedni certyfikat, -układ soczewkowy winien być wykonany z odpornego na warunki atmosferyczne oraz na promieniowanie UV materiału o wysokiej przepuszczalności, Oprawy mają być wyposażone w układ zasilający o następujących cechach: -winien posiadać trwałość nie gorszą niż zasilany z niego panel LED, -ma być zabezpieczony przez dodatkowy element przed przepięciami o parametrach nie gorszych, niż 10kV/5kA (zadziałanie elementu nie będzie powodować przerwy w świeceniu opraw), -ma być wyposażony w wewnętrzny czujnik temperatury, zabezpieczający oprawę LED przed przegrzaniem, -ma mieć możliwość zaprogramowania autonomicznej redukcji mocy zgodnie z przedstawionym w niniejszej dokumentacji harmonogramem, -musi posiadać rozwiązanie pozwalające na szybkie bezprzewodowe przeprogramowanie oprawy w warunkach terenowych. Oprawy oświetleniowe mają posiadać ustawienia redukcji strumienia świetlnego z godnie z SIWZ; d) Zakres rzeczowy zadania obejmuje również m. in.: - Wykonanie pełnej dokumentacji powykonawczej odbiorowej (operatu kolaudacyjnego) wraz z audytem energetycznym powykonawczym w 2 kpl. - Opracowanie projektów organizacji ruchu oraz oznakowanie budowy/prowadzonych robót (w zależności od potrzeb) - Remonty i naprawę (odtworzenie) zniszczonej nawierzchni drogowej i istniejących obiektów, budowli, które wynikły podczas prowadzenia robót. - Zebranie odpadów powstałych w wyniku realizacji przedmiotu zamówienia i przekazanie ich do odzysku, unieszkodliwienia lub składowania zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa w tym zakresie. Powstałe w ten sposób odpady – w tym również wszelkiego rodzaju nadziemne, podziemne, nieorganiczne i organiczne pozostałości typu: gruz, złom itp. - należy bez zbędnej zwłoki wywieźć na Składowisko Odpadów lub przekazać przedsiębiorcy posiadającemu zezwolenie na transport odpadów zgodnie z obowiązującymi przepisami. - Zebranie materiałów powstałych w wyniku realizacji przedmiotu zamówienia (zdemontowanych opraw, wysięgników itp. Materiałów nadających się do ponownego montażu), posortowanie ich, spakowanie i złożenie na paletach zakupionych przez Wykonawcę, a następnie przekazanie ich do Zamawiającego. - Materiały pozyskane z rozbiórki w trakcie prowadzenia robót Wykonawca przekaże do Zamawiającego, odwiezie we wskazane miejsce w granicach administracyjnych Gminy Koziegłowy (nie dalej jak do 20 km od miejsca prowadzenia robót). Przekazane materiały muszą zostać posortowane, spakowane i złożone na paletach zakupionych przez Wykonawcę. Materiały te stanowią własność Zamawiającego, natomiast pozostałe materiały nienadające się do ponownej zabudowy odpady stanowią własność Wykonawcy. - Uporządkowanie terenu budowy oraz przywrócenie terenu po zakończeniu robót do stanu pierwotnego. e) Obowiązki Wykonawcy: Wykonawca zobowiązuje się w czasie trwania budowy/robót zapewnić na terenie budowy należyty ład, porządek, przestrzeganie przepisów BHP, ochronę znajdujących się na terenie obiektów i sieci oraz urządzeń uzbrojenia terenu i utrzymywać je w należytym stanie technicznym, a po zakończeniu prac uporządkować teren. Wykonawca zobowiązuje się do: - Wykonania całego zakresu zleconych robót siłami własnymi lub siłami własnymi i podwykonawców, - Ochrony urządzeń podziemnych i naziemnych zlokalizowanych na obszarze realizacji inwestycji i odpowiada za ich uszkodzenie, Wykonawca ponosi odpowiedzialność w stosunku do osób trzecich za wypadki i awarie spowodowane nienależytym wykonaniem obowiązków umowy. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za oznakowanie i zabezpieczenie robót. Wykonawca wykona oznakowanie terenu w miejscu wykonywanych robót i musi być ono zgodne z projektem organizacji ruchu wykonanym własnym staraniem Wykonawcy i na koszt Wykonawcy. Projekty czasowej organizacji ruchu na czas realizacji inwestycji wykonane przez Wykonawcę muszą zawierać niezbędne ustalenia, uzgodnienia oraz zatwierdzenia niezbędne dla tego typu projektów zgodnie z obowiązującymi przepisami. Wykonawca robót zobowiązany będzie w czasie prowadzonych robót zapewnić przejezdność ulic, dojazdów i dojść do posesji. Roboty należy prowadzić w taki sposób, aby zminimalizować utrudnienia w ruchu drogowym, zapewnić dojazdy do przylegających nieruchomości. UWAGA: Przedmiotowy etap realizacji inwestycji nie uwzględnia wymiany opraw w miejscowościach Siedlec Duży i Siedlec Mały.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 31520000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Każda oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości: 9 000,00 zł; słownie: dziewięć tyś. zł 00/100. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach określonych w art. 45 ust 6 Ustawy Prawo zamówień publicznych /tekst jednolity Dz. U. z 2019 r. poz.1843 /. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić na konto Urzędu Gminy i Miasta Koziegłowy - Międzypowiatowy Bank Spółdzielczy w Myszkowie Nr 20827900000300006820030017. Wadium w innej formie niż pieniądz należy złożyć w formie oryginału w pokoju nr 1 (Biuro Podawcze) w Urzędzie Gminy i Miasta Koziegłowy, Pl. Moniuszki 14, a kserokopię potwierdzoną za zgodność z oryginałem przez osobę(y) uprawnioną(e) do składania oświadczeń woli w imieniu wykonawcy dołączyć do oferty. Wadium wniesione przez jednego ze wspólników konsorcjum uważa się za wniesione prawidłowo. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie określa przedmiotowego warunku udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Dokumenty i oświadczenia składane przez wykonawcę wraz z ofertą: 1.1) Wypełniony formularz oferty (załącznik nr 1) wraz z dołączoną kalkulacją ceny oferty /cena podana w formularzu ofertowym musi być zgodna z ceną wynikającą z kalkulacji ceny oferty/ kosztorysu ofertowego/; 1.2) Potwierdzenie wniesienia wadium, 1.3) Wypełnione i podpisane oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu wg załącznika 2 do SIWZ oraz braku podstaw do wykluczenia wg załącznika 3 do SIWZ; 1.4) pełnomocnictwo lub inny dokument określający zakres umocowania do reprezentowania Wykonawcy, podpisane przez osoby uprawnione do reprezentacji Wykonawcy o ile ofertę składa pełnomocnik Wykonawcy; [Pełnomocnictwa zgodnie z działem VI rozdział II ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks cywilny (Dz. U. z 2019r. poz. 1145 z późn. zm.) winny być złożone w formie oryginału lub kopii poświadczonej notarialnie]. 1.5) W przypadku wykonawców składających ofertę wspólnie – dokument ustanawiający pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego (art. 23 ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych). 1.6) Pisemne zobowiązanie podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia, jeżeli Wykonawca polega na zdolnościach technicznych lub zawodowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych wg załącznika 4 do SIWZ. 2. Oświadczenie składane przez wykonawcę po otwarciu ofert: Oświadczenie wymagane od Wykonawcy, który złożył ofertę – przekazane Zamawiającemu bez wezwania w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej www.kozieglowy.bip.net.pl informacji z sesji otwarcia ofert: - oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2019 r., poz. 369) z Wykonawcami, którzy złożyli oferty w niniejszym postępowaniu wg załącznika nr 5 do SIWZ oraz w przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, dokumenty lub informacje potwierdzające, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w niniejszym postępowaniu; W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oświadczenie składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Oświadczenie wymienione w dz. VI pkt 2. SIWZ składają w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej www.kozieglowy.bip.net.pl informacji z sesji otwarcia ofert, wszyscy Wykonawcy, którzy złożyli oferty, z wyjątkiem przypadku, gdy w postępowaniu złożono tylko jedną ofertę;

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach