Przetargi.pl
Pełnienie obowiązków inspektora nadzoru inwestorskiego nad robotami budowlanymi w ramach zadania inwestycyjnego pn. „Budowa mostu nad rzeką Noteć wraz z przebudową drogi gminnej nr 150833C w miejscowości Kobylniki”

Gmina Kruszwica ogłasza przetarg

  • Adres: 88-150 Kruszwica, ul. Nadgoplańska
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 523 515 010 , fax. 523 516 021
  • Data zamieszczenia: 2021-01-27
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Kruszwica
    ul. Nadgoplańska 4
    88-150 Kruszwica, woj. kujawsko-pomorskie
    tel. 523 515 010, fax. 523 516 021
    REGON: 92350777000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: https://platformazakupowa.pl/pn/gminakruszwica

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Pełnienie obowiązków inspektora nadzoru inwestorskiego nad robotami budowlanymi w ramach zadania inwestycyjnego pn. „Budowa mostu nad rzeką Noteć wraz z przebudową drogi gminnej nr 150833C w miejscowości Kobylniki”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Wspólny Słownik Zamówień: CPV 71520000-9 Usługi nadzoru budowlanego CPV 71247000-1 Nadzór nad robotami budowlanymi Zamawiający: Gmina Kruszwica I. PRZEDMIOTEM ZAMÓWIENIA JEST: I. Termin realizacji: 29.10.2021r. wraz z uzyskaniem ostatecznej decyzji o pozwoleniu na użytkowanie obiektów objętych decyzją o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej. II. Miejsce świadczenia usługi – Droga gminna nr 150833C relacji Kobylniki – DP 2568C wraz z mostem zlokalizowanym nad rzeką Noteć w km 1+382. Wskazane jest, aby Wykonawca usługi dokonał wizji lokalnej miejsca roboty budowlanej, aby uzyskać informacje, które mogą być konieczne do przygotowania oferty oraz zawarcia umowy i wykonania zamówienia. Koszty dokonania wizji lokalnej poniesie Wykonawca. III. Zakres obowiązków 1. Inspektor nadzoru sprawować będzie swoje obowiązki w wymiarze czasu zapewniającym pełną skuteczność pełnionego nadzoru, dokumentując w dzienniku budowy pobyt na budowie poprzez wpis dokonanych czynności lub w protokole z narad technicznych (koordynacyjnych). 2. Do podstawowych obowiązków Wykonawcy w zakresie nadzoru inwestorskiego należy w szczególności: 1) udział w protokolarnym przekazaniu terenu budowy przez Zamawiającego, 2) prowadzenie nadzoru nad prawidłowym przebiegiem robót budowlanych – pod względem technicznym, jakościowym, organizacyjnym, formalnym i terminowym, zgodnie z umową, która zostanie zawarta z Wykonawcą robót budowlanych, 3) prowadzenie regularnych inspekcji na terenie budowy przez właściwych branżowo inspektorów nadzoru, w tym zapewnienie ich dyspozycyjności w zależności od potrzeb, nie rzadziej jednak niż raz w tygodniu oraz na każde wezwanie Zamawiającego, 4) kontrola prawidłowości prowadzenia dziennika budowy i dokonywanie w nim wpisów stwierdzających wszystkie okoliczności mające znaczenie dla właściwego przebiegu procesu budowlanego, 5) sprawdzanie wymaganych atestów, aprobat i gwarancji na materiały i urządzenia, ujęte w dokumentacji projektowej i specyfikacjach technicznych zapewniających odpowiednią jakość wykonanych robót i wbudowanych materiałów budowlanych oraz zapobieganie zastosowania wadliwych i niedopuszczonych wyrobów budowlanych do stosowania w budownictwie, 6) kontrola robót zanikających lub ulegających zakryciu, niezbędnych przeglądów międzyoperacyjnych, prób i sprawdzeń wynikających z dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych lub wskazanych norm, 7) rozstrzyganie wątpliwości natury technicznej, powstałych w trakcie prowadzonych robót, a w razie potrzeby zaciąganie opinii autora projektu, z wyjątkiem spraw mających wpływ na zmianę kosztów budowy, 8) potwierdzanie faktycznie wykonanych robót oraz kontrolowanie rozliczenia budowy, monitorowanie postępu prac poprzez porównywanie postępu faktycznego z przyjętymi harmonogramami robót, odbiorów i płatności, 9) potwierdzenie usunięcia przez wykonawcę robót budowlanych ewentualnych wad, usterek, niedoróbek, 10) sprawdzanie i weryfikacja kosztorysów ofertowych na roboty dodatkowe, uzupełniające, zamienne lub zaniechane, wynikłe w trakcie realizacji inwestycji, w terminie do 3 dni roboczych od ich otrzymania, 11) sporządzenie protokołów konieczności w przypadku robót dodatkowych, zamiennych czy zaniechanych, 12) pisemne zgłaszanie Zamawiającemu wszystkich odstępstw i nieprawidłowości dotyczących dokumentacji projektowej niezwłocznie po ich ustaleniu nie później jednak niż w następnym dniu roboczym; 13) organizowanie i prowadzenie narad technicznych (koordynacyjnych), w zależności od potrzeb, w których uczestniczą m.in. branżowi inspektorzy nadzoru inwestorskiego, wykonawca robót budowlanych i nadzór autorski, Zamawiający; Wykonawca z przeprowadzonych narad sporządzi pisemny protokół i przekaże go Zamawiającemu w terminie 5 dni roboczych od odbycia narady, 14) nadzorowanie i bieżące egzekwowanie od wykonawcy robót budowlanych przeprowadzania badań jakości robót i materiałów, 15) współpraca z nadzorem autorskim, m.in. w zakresie uzupełniania lub wyjaśniania dokumentacji projektowej, konsultowanie, uzgadnianie w porozumieniu z Zamawiającym propozycji niezbędnych zmian w dokumentacji projektowej, sporządzanie protokołów konieczności na niezbędne roboty dodatkowe wskazane przez projektanta oraz udzielanie wyjaśnień Zamawiającemu w tym zakresie, 16) współpraca z innymi Wykonawcami pełniącymi jakiekolwiek czynności kontrolne i nadzorcze związane z realizacją robót, np. monitoringu przyrodniczego, hydrologicznego, archeologiczno – konserwatorskiego, 17) wzywanie wykonawcy robót budowlanych do usprawnień pracy w przypadku stwierdzonych opóźnień lub zagrożeń nie wywiązania się z umowy, 18) sprawdzenie i zatwierdzenie dokumentacji odbiorowej poprzez pisemnie potwierdzenie możliwości zgłoszenia Zamawiającemu gotowości do odbioru końcowego przez wykonawcę robót budowlanych oraz przekazania pełnej dokumentacji odbiorowej; w przypadku ustalenia, że roboty nie zostały ukończone lub dokumenty odbiorowe są wadliwe albo niekompletne inspektor nadzoru wskazując przyczyny, odmawia potwierdzenia gotowości do odbioru, 19) uczestniczenie w przeglądach gwarancyjnych co najmniej raz w roku przez okres trwania gwarancji i rękojmi lub na pisemne wezwanie Zamawiającego, w terminie wskazanym przez Zamawiającego, 20) dostarczenie Zamawiającemu informacji w terminach przez niego ustalonych w przypadku sporów sądowych i innych wynikających z realizacji inwestycji. 3. Wykonawca zobowiązuje się przestrzegać bieżących zaleceń i wskazówek Zamawiającego we wszystkich istotnych sprawach, dotyczących przedmiotu umowy oraz umów zawartych z wykonawcą robót budowlanych, a zwłaszcza o dostrzeżonych uchybieniach w realizacji robót budowlanych. 4. Wykonawcy nie wolno bez pisemnej zgody Zamawiającego wydawać wykonawcy robót budowlanych poleceń wykonywania robót dodatkowych, nie objętych umową o roboty budowlane, a także robót zamiennych. 5. Oprócz obowiązków wymienionych w pkt 1-4 Wykonawca zobowiązuje się do: 1) uczestniczenia w pracach komisji powołanej przez Zamawiającego do przeglądów gwarancyjnych wykonanej inwestycji objętej pełnionym nadzorem inwestorskim, 2) ustalenia przyczyn stwierdzonych wad i usterek wykonanej inwestycji i kontroli ich usunięcia w okresie trwania gwarancji i rękojmi. Zakres robót budowlanych: Przedmiotem zamówienia jest rozbudowa drogi gminnej nr 150833C oraz rozbiórka i budowa mostu drogowego na rzece Noteć w miejscowości Kobylniki. Zadanie obejmuje: - wycinkę kolidującej zieleni i nasadzenia zastępcze - rozbudowę drogi gminnej do parametrów drogi klasy G - korektę nasypów drogowych - wzmocnienie nasypu drogowego - wykonanie podbudowy i nawierzchni drogi - budowa odwodnienia drogi - rozbiórkę obiektu mostowego na rzece Noteć - budowa nowego obiektu mostowego w miejscu rozebranego mostu w tym: - wykonanie pali fundamentowych - budowę nowych przyczółków (żelbetowe) - budowa nowego przęsła mostu - budowa odwodnienia mostu (z podczyszczeniem wód roztopowych i opadowych) - umocnienie skarp na przyczółkach - przebudowę sieci uzbrojenia terenu, kolidujących z rozbiórką i budową: - sieć energetyczna - sieć telekomunikacyjna - sieć wodociągowa - sieć kanalizacji deszczowej - umocnienie koryta rzeki - wykonanie nowego oznakowania żeglugowego obiektu. Obszar objęty opracowaniem znajduje się wzdłuż drogi gminnej nr 150833C, na przecięciu z rzeką Noteć, woj. kujawsko-pomorskie. Most drogowy stanowi przeprawę drogową i pieszą przez rzekę Noteć. Inwestycja będzie prowadzona na działkach: 1, 3/6, 19, 47/2, 219, 3310/2, 3310/3 - Obręb 0020 Kobylniki oraz 38, 68/4, 68/6 - Obręb 0044 Szarlej. Jednostka ewidencyjna 040706_5 Kruszwica. Teren objęty opracowaniem znajduje się częściowo w obszarze szczególnego zagrożenia powodziowego. Obiekt należy wytyczyć wg dwóch punktów odniesienia, wynikających z osi istnieją¬cej drogi. Położenie powyższych punktów, należy sprawdzić w terenie z podanymi w doku¬mentacji współrzędnymi. Obszar objęty oddziaływaniem przedsięwzięcia obejmuje działki objęte opracowaniem oraz działki nr: 21/1 - Obręb 0020 Kobylniki oraz 69- Obręb 0044 Szarlej. Ze względu na rodzaj inwestycji – budowa mostu przez rzekę Noteć i rozbudowa drogi gminnej oraz biorąc pod uwagę sąsiedztwo przedmiotowej inwestycji (tereny bez zabudowy mieszkalnej), obszar oddziaływania, o którym mowa w art. 28 ust. 2 ustawy Prawo Budowlane, Rozporządzeniem Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi i ich usytuowanie - § 8 ust. 1 , 2, § 113 ust. 5, §118 ust. 1, 3, 4, 5, 7; Rozporządzeniem Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 30 maja 2000 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogowe obiekty inżynierskie i ich usytuowanie §40 ust. 1, 2, § 42 ust. 1, § 43 ust. 2., obejmuje działki wskazane powyżej. Obszar oddziaływania ustalono m. in. zgodnie z art. 43 ustawy o drogach publicznych. Inwestycja: - nie ogranicza dostępu działek do dróg publicznych - wycinka drzew i krzewów ograniczona jest do minimum - uwzględnia warunki żeglugi na rzece Noteć - nie wprowadza ograniczeń w użytkowaniu działek sąsiednich Odcinek drogi objęty zadaniem położony jest w ciągu drogi gminnej nr 150833C. Początek zakresu znajduje się na wysokości świetlicy wiejskiej w miejscowości Kobylniki tj. posesji nr 26C, zaś koniec stanowi skrzyżowanie z drogą powiatową nr 2568C. Droga w całości posiada nawierzchnię asfaltową o zmiennej szerokości 5,2-5,6m. Wzdłuż drogi od świetlicy do obiektu mostowego po obu stronach znajdują się tereny rolnicze i tereny Lasów Państwowych. Natomiast pomiędzy obiektem a skrzyżowaniem z drogą powiatową, po lewej stronie drogi znajduje się teren Spółki wodno-ściekowej w Kruszwicy, zaś po prawej teren rolniczy. Wzdłuż drogi biegnie naziemna sieć teletechniczna, kanalizacja przemysłowa fi350, kanalizacja sanitarna do oczyszczalni, wodociąg, kanalizacja deszczowa oraz przy oczyszczalni, linia energetyczna. W chwili obecnej, przeprawa mostowa (tymczasowa konstrukcja wojskowa typu MS 22-80) jest zamknięta i wyłączona z użytkowania. W ramach inwestycji planuje się dostosować istniejąca drogę gminną klasy lokalnej do parametrów drogi klasy głównej w związku z planowaną budową obwodnicy Kruszwicy i przejęcia w przyszłości drogi przez GDDKiA. Ze względów ekonomicznych i terenowych drogę trasuje się w śladzie istniejącej jezdni zachowując parametry drogi G. Zaprojektowano drogę o nawierzchni asfaltowej i szerokości jezdni 7,0m z obustronnymi poboczami gruntowymi szerokości 1,50m. Na odcinku od świetlicy do obiektu zaprojektowano trzy łuki poziome. Pierwsze dwa łuki posiadają promienie R=125,0m z krzywymi przejściowymi o parametrach A=82 (pochylenie na łukach jednostronne 7%). Trzeci łuk posiada promień R=600,0m i pochylenie jak na odcinku prostym – daszkowe 2%. Natomiast na odcinek od obiektu do skrzyżowania z drogą powiatową zaprojektowano jako prostą o pochyleniu daszkowym 2%. Na całym odcinku zaprojektowano cztery zjazdy publiczne. Trzy po zachodniej stronie obiektu prowadzące na pola uprawne i zjazdy leśne oraz jeden po wschodniej stronie prowadzący do oczyszczalni. Parametry drogi: - kategoria ruchu: KR3 - prędkości (jak dla terenu zabudowy): Vp=50km/h oraz prędkość ograniczona oznakowaniem pionowym do Vp=40km/h → Vm=60km/h - klasa drogi: droga główna (G) Zaprojektowana droga zalicza się do drugiej kategorii geotechnicznej w złożonych warunkach gruntowo-wodnych. Zaprojektowano most przekraczający rzekę Noteć bez podpór pośrednich, zachowując skrajnię określoną względem wysokiej wody żeglownej. Nośność obiektu dostosowano do obciążeń ruchem samochodowym: - klasa I wg PN-EN 1991-2 - klasa drogi - G. Podstawowe parametry użytkowe: - jezdnia o szerokości 8,2m (pasy ruchu 2x3,50m+opaski po 0,60m) - chodnik (strona południowa) o szerokości 4,56m (szerokość użytkowa3,50m) - opaska jezdni (strona północna) 1,1m - barieroporęcze mostowe, stalowe, wysokości 1,2m - szerokość całkowita obiektu 13,86m - rozpiętość osiowa przęsła 39,00m - rozpiętość w świetle przyczółków 38,00m - płyty przejściowe długości 6,0 m. Zaprojektowany most zachowuje obowiązującą skrajnię żeglowną dla drogi wodnej Ia i uwzględnia uzyskanie w przyszłości skrajni żeglownej dla drogi wodnej kategorii Ib. Szerokość drogi na dojazdach - 7,0 m. Zaprojektowany most zalicza się do drugiej kategorii geotechnicznej w złożonych warunkach gruntowo-wodnych. W zakresie rozbudowy drogi planuje się wykonanie następujących robót: - wycinka kolidującej zieleni - rozbiórkę istniejącej jezdni o nawierzchni asfaltowej - frezowanie nawierzchni na skrzyżowaniu z drogą powiatową - rozbiórkę nawierzchni chodnika z kostki betonowej - rozbiórkę zjazdu o nawierzchni betonowej - rozbiórkę krawężników, obrzeży i elementów brd (bariery, znaki) - budowę nowej konstrukcji jezdni i zjazdów o naw. z betonu asfaltowego - wykonanie nowej warstwy ścieralnej na skrzyżowaniu z drogą powiatową - budowę opaski z kostki betonowej przy zjeździe do oczyszczalni - budowę poboczy gruntowych - wykonanie rowów drogowych trapezowych odparowujących - umocnienie skarp geokratami - wykonanie zieleni w postaci trawników W zakresie budowy obiektu przewiduje się wykonanie następujących prac:  rozbiórka istniejącego obiektu w całości  wykonanie pali fundamentowych  budowę nowych przyczółków (żelbetowe)  montaż łożysk  budowa nowego przęsła mostu  wykonanie izolacji na przęśle  wykonanie kapy chodnikowej i kapy opaski, wraz z gzymsami  montaż krawężników mostowych i drogowych  zamocowanie płyt przejściowych  budowa odwodnienia obiektu mostowego (z podczyszczeniem wód roztopowych i opadowych)  oczyszczenie strumieniowo-ścierne wszystkich powierzchni betonowych  wykonanie izolacji powłokowych na powierzchniach przewidzianych do zasypania gruntem,  wykonanie zabezpieczenia hydrofobowego betonów  umocnienie skarp na przyczółkach  zamocowanie nowych barieroporęczy, balustrad i barier drogowych  wykonanie nawierzchni metakrylowej na chodnikach i opasce  wykonanie nowych nawierzchni jezdni na moście  wykonanie nowego oznakowania drogowego i żeglugowego obiektu. W zakresie inwestycji planuje się wykonanie następujących robót sieciowych:  przebudowa sieci energetycznej  przebudowa sieci telekomunikacyjnej  przebudowa sieci wodociągowej  przebudowa kanalizacji deszczowej,  budowa kanalizacji deszczowej z podczyszczeniem w separatorze i wylotem do Noteci  zabezpieczenie rurami osłonowymi sieci usytuowanych pod nasypem drogowym (wodociąg, kabel energetyczny, kabel telekomunikacyjny, kanalizacja deszczowa i kanalizacja przemysłowa). Konstrukcja jezdni i zjazdów - droga:  warstwa ścieralna SMA 11 z 50/70 gr. 4 cm  warstwa wiążąca AC16W z 50/70 gr. 6 cm  podbudowa zasadnicza AC22P z 35/50 gr. 8 cm  podbudowa z mieszanki niezwiązanej z kruszywem C90/3 - uziarnienie 0/31.5mm gr. 20 cm  wzmocnienie podłoża:  nasyp z kruszywa niewysadzinowego o CBR≥20%, E2≥100MPa, E2/E1<2,2  warstwa ulepszonego podłożą (wymiana gruntu podłoża – nasypów niekontrolowanych oraz gruntów organicznych) z materiału niewysadzinowego o CBR≥20%,stabilizowanego mechanicznie w zakresie:  km 0+000,00 do km 0+110,00 gr. ok 70-160cm  km 0+110,00 do km 0+180,00 gr. ok 70cm  km 0+180,00 do km 0+320,00 gr. ok 210cm (wymiana gr. organicznych)  km 0+320,00 do km 0+420,00 gr. ok 70cm  km 0+420,00 do km 0+610,00 wzmocnienie podłoża palami wg b. geotechnicznej  km 0+610,00 do km 0+809,00 gr. ok 100cm (E2≥100MPa mierzone na warstwie ulepszonego podłoża) Konstrukcja opaski:  kostka brukowa betonowa typu „cegiełka” k. szary gr. 6 cm,  podsypka cementowo-piaskowa 1:4 gr. 3 cm  podbudowa z mieszanki niezwiązanej z kruszywem C90/3 - uziarnienie 0/31.5mm gr. 10 cm  warstwa odsączająca z kruszywa niewysadzinowego o wskaźniku k>8m/dobę gr. 10cm (E2≥80MPa mierzone na warstwie odsączającej)  wzmocnienie podłoża jak przy jezdni Zieleń:  warstwa humusu z obsianiem trawą – 10cm Pobocze:  warstwa kruszywa 0/31.5mm stabilizowanego mechanicznie gr. 10cm Fundamenty – most. Projektuje się posadowienie pośrednie przyczółków. Projektuje się pale żelbetowe, wiercone o średnicy 100cm i długości 15m, z betonu C25/30, zbrojonego stalą AIIIN. Należy wykonać wykop w ściankach szczelnych z zapewnieniem odpowiedniego odwodnienia. Ścianki te można pozostawić w gruncie wykorzystując jako deskowanie tracone. Beton podkładowy pod ławą o grubości warstwy ok. 20cm – klasa C12/15. Oczep palowy z betonu klasy C25/30, zbrojony prętami ze stali klasy AIIIN . Konstrukcja przyczółków. Przyczółki projektuje się masywne, żelbetowe, monolityczne. Zbrojenie stalą AIIIN. Beton klasy C35/45. Konstrukcja przęsła. Projektuje się wykonanie przęsła w konstrukcji stalowej, blachownicowej z żelbetową płytą pomostową, tworzącą przekrój zespolony. Stal blachownicy - S420M. Płyta zespalająca z betonu C30/37, zbrojonego stalą AIIIN. Konstrukcja płyt przejściowych i belek podwalinowych. Płyty przejściowe długości 6,0 m układa się w spadku 10% i opiera na belce podwalinowej i przyczółkach. Płyty grubości 30 cm i szerokości 0,98m. Belki podwalinowe o przekroju 35 x 30. Płyty i belki z betonu C25/30 zbrojonego stalą A-IIIN. Płyty należy pokryć izolacją. Odwodnienie. Wody opadowe z chodnika i nawierzchni jezdni kierowane są, zgodnie ze spadkiem poprzecznym jezdni do jej krawędzi, wprowadzane do ścieków przykrawężnikowych następnie do wpustów mostowych i dalej kierowane do kanalizacji. Na izolacji płyty pomostu układa się dreny ułatwiające spływ wody po izolacji przęsła do wpustów. Krawężniki. Na obiekcie przewiduje się zastosowanie krawężników granitowych 18x20cm - o wysokości czynnej min. 14cm, układanym na grysie bazaltowym 8/16, otoczonym kompozycją epoksydową, z wypełnieniem spoin pomiędzy krawężnikami. Nawierzchnia jezdni na moście. Na jezdni przewiduje się zastosowanie nawierzchni bitumicznej:  warstwa ścieralna SMA 11 z 50/70 gr. 4 cm  warstwa wiążąca AC16W z 50/70 gr. 5 cm Nawierzchnia chodników. Na opasce i chodniku nawierzchnioizolacja na bazie żywic metakrylowych - elastyczna nawierzchnioizolacja nierysująca się. Chodnik na długości skrzydeł należy wykonać z kostki betonowej grub. 6 cm na podbudowie piaskowo-cementowej. Stożki skarpowe i nasyp drogowy. Przewiduje się roślinność naturalną. W miejscach, gdzie spadek przekroczy stosunek 1:1,5 należy zastosować umocnienie z wykorzystaniem trylinki wklęsłej (stożki nasypu). Przewiduje się wykonanie schodów skarpowych z prefabrykatów betonowych z dwustronną balustradą, po jednym zejściu z każdej strony rzeki. Barieroporęcze i bariery. Przewiduje się barieroporęcze mostowe o wysokości 1,2m. Na dojazdach projektuje się bariery drogowe. Kolorystyka  powierzchnie betonów RAL 1013 – kolor perłowo-biały  gzymsy RAL 7024 – kolor szary - grafitowy  przęsło stalowe RAL 1013 – kolor perłowo-biały  barieroporęcze RAL 7047 – kolor szary - ocynk  nawierzchnioizolacja na chodniku RAL 7047 – kolor szary  kostka betonowa chodnika RAL 7047 – kolor szary  balustrada RAL 3001 – kolor bordowo-czerwony Od strony górnej wody przebiega równolegle do obiektu, napowietrzna sieć telekomunikacyjna. Pozostaje ona w kolizji z nowoprojektowanym obiektem. Zostanie ona przebudowana i nieznacznie przesunięta w planie. Pozostanie siecią napowietrzną, przebiegającą na wysokości ponad 8,0m (nie niżej niż istniejąca), nad zwierciadłem wysokiej wody żeglownej. Od strony dolnej wody, w odległości około 10,0m od lica istniejącego mostu, jest zlokalizowana niezależna konstrukcja wsporcza dla sieci kanalizacji deszczowej 2x350mm. Pozostaje ona bez zmian. W rejonie oczyszczalni ścieków, zostanie zabezpieczona rurami osłonowymi: kanalizacja sanitarna, kabel energetyczny i kabel telekomunikacyjny, przebiegające pod drogą. Po stronie zachodniej rzeki Noteć, niezbędna jest przebudowa kanalizacji deszczowej i wodociągu, który przy przekroczeniu nasypu drogowego, będzie zabezpieczony rura osłonową. Odwodnienie drogi i mostu będzie zapewniała nowo wybudowana kanalizacja deszczowa z separatorem i wylotem do Noteci. Studzienki zostaną wyposażone w szczelne włazy. Włazy separatora będą na poziomie wyższym niż poziom wody 1%. Przewiduje się w rejonie przedmiotowego mostu wykonać umocnienie skarp rzeki Noteć. Długość umocnienia:  obustronnie na szerokości mostu  na długości 10,0m od górnej wody  na długości 30,0m od dolnej wody Skarpy rzeki zostaną umocnione narzutem kamiennym i palisadą z kołków drewnianych d=10cm, długości 1,2m. Przedmiotowa inwestycja wymaga wycinki drzew i krzewów. Przewiduje się nasadzenia zastępcze. Zastosowano zasadę nasadzeń dla drzew 2:1 za każde drzewo wycinane i nasadzenia powierzchni krzewów równej powierzchni usuwanej. Ze względu na konieczność wykonania nasadzeń izolacyjno-naprowadzających, przyjęto nasadzenia krzewów jako te nasadzenia, na terenie inwestycji, natomiast miejsce nasadzenia drzew, zostanie ustalone przez Gminę Kruszwica. Na nowym obiekcie należy wykonać oznakowanie żeglugi śródlądowej tj. oznakować obiekt od strony górnej wody znakami żeglugowymi: D.1a – zalecenia przejścia w obu kierunkach A.10 - zakaz przejścia poza skrajnią określoną tablicami C.2 – ograniczenie wysokości prześwitu nad zwierciadłem wody C.3 - ograniczenie szerokości szlaku lub kanału żeglownego Znaki o wielkości: bok rombu – 1,0m. Od strony dolnej wody nie oznakowuje się obiektu, gdyż w bezpośrednim sąsiedztwie znajduje się istniejąca konstrukcja wsporcza przewodów kanalizacyjnych, która posiada oznakowanie takie jak obiekt nowoprojektowany od strony górnej wody. Niezbędna będzie jednak korekta znaków żeglugowych na tej konstrukcji ze względu na uaktualnienie pozycji toru wodnego w korycie rzeki. W przypadku stwierdzenia nieprawidłowego wymiaru znaków (wymagane znaki o boku rombu 1,0m), znaki należy wymienić na nowe. Ze względu na fakt istnienia napowietrznej sieci telekomunikacyjnej od strony górnej wody i szeregu napowietrznych sieci energetycznych od strony dolnej wody, należy pozostawić istniejące znaki E.2 (wskazanie linii napowietrznej nad drogą wodną). W przypadku ich braku na etapie realizacji inwestycji, należy je uzupełnić. Przed rozbiórką istniejącego mostu, aż do zbudowaniem nowego, należy tymczasowo oznakować znakami żeglugowymi konstrukcję wsporczą od górnej wody. Sposób oznakowania należy zaktualizować bezpośrednio przed montażem, z RZGW w Bydgoszczy, Zarządem Zlewni Noteci w Inowrocławiu i Urzędem Żeglugi Śródlądowej w Bydgoszczy. Prace na drodze wodnej (na szlaku i nad szlakiem żeglownym) należy prowadzić wg warunków określonych przez właściwego Dyrektora Urzędu Żeglugi Śródlądowej. Użycie sprzętu pływającego wymaga uzyskania opinii Urzędu Żeglugi Śródlądowej. Warunki wykorzystania terenu w fazie realizacji i eksploatacji  w fazie realizacji przedsięwzięcia należy uwzględnić ochronę środowiska na obszarze prowadzenia prac, w szczególności ochronę gleby, naturalnego ukształtowania terenu i stosunków wodnych  ziemię z prac ziemnych należy zagospodarować na placu budowy, a jej nadmiar zagospodarować zgodnie z obowiązującymi przepisami  realizacja przedsięwzięcia nie może spowodować zanieczyszczenia środowiska gruntowo-wodnego oraz spowodować pogorszenia jakości wód gruntowych  plac budowy i jego zaplecze należy zorganizować z uwzględnieniem zasady minimalizacji zajęcia terenu i przekształcenia jego powierzchni, a po zakończeniu prac przeprowadzić jego rekultywację  w trakcie realizacji przedsięwzięcia kontrolować stan utrzymania pojazdów transportowych oraz zapewnić ich prawidłową eksploatację  prace emitujące ponadnormatywny hałas należy wykonywać tylko w porze dziennej  prace ziemne oraz inne prace związane z wykorzystaniem sprzętu i urządzeń należy wykonywać w sposób najmniej szkodzący drzewom i krzewom. Drzewa i krzewy, mogące być narażone na zniszczenie w wyniku prowadzonych prac, zabezpieczyć przed uszkodzeniem przy pomocy obłożenia deskami, które należy zdjąć niezwłocznie po zakończeniu prac.  podczas prowadzenia robót unikać zanieczyszczania terenu odpadami stałymi i ciekłymi,a powstające na placu budowy odpady selektywnie magazynować w oznakowanych pojemnikach lub przystosowanych do tego tymczasowych punktach magazynowania, oraz systematycznie wywozić lub zagospodarowywać  ścieki bytowe w fazie prowadzenia robót należy magazynować w zamknięty system kontenerowy, a następnie wywieźć do oczyszczalni ścieków  w trakcie realizacji przedsięwzięcia, podczas realizacji robót ziemnych, w tym wykopów powodujących mieszanie warstw gleby, należy masy ziemne pochodzące z w/wym. prac, zagospodarować w sposób i zgodnie z warunkami określonymi w decyzji ZRID, z zastrzeżeniem, aby w ten sposób przywrócić powierzchnie gruntu do stanu pierwotnego  należy zapewnić zachowanie standardów emisji hałasu i zanieczyszczeń do powietrza oraz zanieczyszczeń do gleby lub wody poprzez użytkowanie sprzętu sprawnego technicznie oraz spełniającego normy w zakresie emisji hałasu i zanieczyszczeń  zabrania się podejmowania prac remontowych sprzętu budowlanego, takich jak wymiana oleju i inne wymiany elementów maszyn, powodujących powstawanie odpadów niebezpiecznych. Teren inwestycji nie jest położony na obszarze ochrony konserwatorskiej. Należy zachować wodowskaz na rzece Noteć (od strony dolnej wody). Most należy wyposażyć w geodezyjne znaki pomiarowe zgodnie z Rozporządzeniem o drogowych obiektach inżynierskich. Obszar inwestycji nie jest położony w granicach eksploatacji górniczej i jest poza zasięgiem szkód górniczych. Dokładny opis i zakres prac przedstawiony jest w dokumentacji projektowej: a) Projekt wykonawczy branży geotechnicznej „Rozbudowa drogi gminnej nr 150833C wraz z rozbiórką istniejącego i budową nowego mostu nad rzeką Noteć w miejscowości Kobylniki”. b) Projekt geotechniczny „Rozbudowa drogi gminnej nr 150833C wraz z rozbiórką istniejącego i budową nowego mostu nad rzeką Noteć w miejscowości Kobylniki”. c) Projekt wykonawczy branży drogowej „Rozbudowa drogi gminnej nr 150833C wraz z rozbiórką istniejącego i budową nowego mostu nad rzeką Noteć w miejscowości Kobylniki”. d) Projekt rozbiórki branży mostowej „Rozbudowa drogi gminnej nr 150833C wraz z rozbiórką istniejącego i budową nowego mostu nad rzeką Noteć w miejscowości Kobylniki”. e) Projekt wykonawczy branży mostowej „Rozbudowa drogi gminnej nr 150833C wraz z rozbiórką istniejącego i budową nowego mostu nad rzeką Noteć w miejscowości Kobylniki”. f) Projekt wykonawczy branży sanitarnej – przebudowa kanalizacji deszczowej „Rozbudowa drogi gminnej nr 150833C wraz z rozbiórką istniejącego i budową nowego mostu nad rzeką Noteć w miejscowości Kobylniki”. g) Projekt wykonawczy branży sanitarnej – budowa kanalizacji deszczowej „Rozbudowa drogi gminnej nr 150833C wraz z rozbiórką istniejącego i budową nowego mostu nad rzeką Noteć w miejscowości Kobylniki”. h) Projekt wykonawczy branży sanitarnej – przebudowa wodociągu „Rozbudowa drogi gminnej nr 150833C wraz z rozbiórką istniejącego i budową nowego mostu nad rzeką Noteć w miejscowości Kobylniki”. i) Projekt wykonawczy branży elektroenergetycznej „Rozbudowa drogi gminnej nr 150833C wraz z rozbiórką istniejącego i budową nowego mostu nad rzeką Noteć w miejscowości Kobylniki”. j) Projekt wykonawczy branży telekomunikacyjnej „Rozbudowa drogi gminnej nr 150833C wraz z rozbiórką istniejącego i budową nowego mostu nad rzeką Noteć w miejscowości Kobylniki”. k) Projekt budowlany wielobranżowy „Rozbudowa drogi gminnej nr 150833C wraz z rozbiórką istniejącego i budową nowego mostu nad rzeką Noteć w miejscowości Kobylniki”. l) Szczegółowe Specyfikacje Techniczne branży telekomunikacyjnej „Rozbudowa drogi gminnej nr 150833C wraz z rozbiórką istniejącego i budową nowego mostu nad rzeką Noteć w miejscowości Kobylniki”. m) Szczegółowe Specyfikacje Techniczne branży elektroenergetycznej „Rozbudowa drogi gminnej nr 150833C wraz z rozbiórką istniejącego i budową nowego mostu nad rzeką Noteć w miejscowości Kobylniki”. n) Szczegółowe Specyfikacje Techniczne branży sanitarnej „Rozbudowa drogi gminnej nr 150833C wraz z rozbiórką istniejącego i budową nowego mostu nad rzeką Noteć w miejscowości Kobylniki”. o) Szczegółowe Specyfikacje Techniczne branży mostowej „Rozbudowa drogi gminnej nr 150833C wraz z rozbiórką istniejącego i budową nowego mostu nad rzeką Noteć w miejscowości Kobylniki”. p) Szczegółowe Specyfikacje Techniczne branży drogowej „Rozbudowa drogi gminnejnr 150833C wraz z rozbiórką istniejącego i budową nowego mostu nad rzeką Noteć w miejscowości Kobylniki”. q) Projekt stałej organizacji ruchu „Rozbudowa drogi gminnej nr 150833C wraz z rozbiórką istniejącego i budową nowego mostu nad rzeką Noteć w miejscowości Kobylniki”. r) Projekt organizacji ruchu na czas robót „Rozbudowa drogi gminnej nr 150833C wraz z rozbiórką istniejącego i budową nowego mostu nad rzeką Noteć w miejscowości Kobylniki”. Dokumentacja techniczna przedmiotu zamówienia udostępniona jest na stronie internetowej: https://platformazakupowa.pl/transakcja/390863 IV. Wytyczne dla Wykonawców: 1. Obowiązuje wynagrodzenie ryczałtowe. 2. Zamawiający dopuszcza częściowe rozliczanie i finansowanie wykonanych prac po uprzednim uzgodnieniu z Zamawiającym. Wynagrodzenie okresowe wypłacane będzie proporcjonalnie do wartości odbiorowej robót budowlanych. Kwota ostatniej faktury musi obejmować minimum 25% wartości wynagrodzenia, o którym mowa w ust. 1. Pierwsza faktura może być wystawiona dopiero w 2021 r. Wynagrodzenie płatne jest przelewem na rachunek Wykonawcy w terminie 30 dni od dnia doręczenia faktury wystawionej na podstawie protokołu częściowego lub końcowego odbioru robót budowlanych. V. Finansowanie zadania: Zadanie jest realizowane z udziałem środków Funduszu Dróg Samorządowych – zadania mostowe. VI. Wytyczne dla oferenta: a) Szczegółowe informacje zawierają projekty wykonawcze i budowlany, projekt stałej organizacji ruchu, projekt organizacji ruchu na czas robót oraz szczegółowe specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót. b) W cenie ofertowej należy uwzględnić wszystkie koszty związane z realizacją inwestycji. c) Każdy z Wykonawców ponosi pełną odpowiedzialność za skutki braku lub mylnego rozpoznania warunków realizacji zamówienia i stanu miejsca wykonywanych prac. W kwestii uczestnictwa w wizji lokalnej prosimy o kontakt z osobą wyznaczoną w SIWZ w sprawach merytorycznych.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71520000-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach