Przetargi.pl
Pełnienie nadzoru inwestorskiego nad realizacją inwestycji pn. Remont konserwatorski – Przebudowa Placu Melchiora Stefanidesa (droga gminna nr 110594L) wraz z odcinkiem ulicy Łukasińskiego (droga powiatowa nr 3314L) od km 0+010,89 do km 0+566,60 w Zamościu

Miasto Zamość ogłasza przetarg

  • Adres: 22-400 Zamość, Rynek Wielki
  • Województwo: lubelskie
  • Telefon/fax: tel. 84 677 23 37 , fax. 846 393 054
  • Data zamieszczenia: 2020-06-18
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miasto Zamość
    Rynek Wielki 13
    22-400 Zamość, woj. lubelskie
    tel. 84 677 23 37, fax. 846 393 054
    REGON: 95036874700000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.zamosc.um.gov.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Pełnienie nadzoru inwestorskiego nad realizacją inwestycji pn. Remont konserwatorski – Przebudowa Placu Melchiora Stefanidesa (droga gminna nr 110594L) wraz z odcinkiem ulicy Łukasińskiego (droga powiatowa nr 3314L) od km 0+010,89 do km 0+566,60 w Zamościu
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na pełnieniu nadzoru inwestorskiego nad realizacją inwestycji pn. Remont konserwatorski – Przebudowa Placu Melchiora Stefanidesa (droga gminna nr 110594L) wraz z odcinkiem ulicy Łukasińskiego (droga powiatowa nr 3314L) od km 0+010,89 do km 0+566,60 w Zamościu (dalej „inwestycja”), w ramach zadania inwestycyjnego o nazwie „Przebudowa placu Melchiora Stefanidesa wraz z odcinkiem ulicy Łukasińskiego w Zamościu”. 2. Inwestycja jest dofinansowywana ze środków Funduszu Dróg Samorządowych. 3. Do obowiązków Wykonawcy należy wykonywanie wszystkich czynności związanych z nadzorem inwestorskim nad prawidłową realizacją inwestycji, tak aby umożliwić Zamawiającemu osiągnięcie celów inwestycji w ramach założonego zakresu robót, w założonym czasie i planowanym budżecie oraz stworzenie efektywnego systemu zarządzania i nadzoru inwestorskiego nad inwestycją, o której mowa w § 1 ust. 1 umowy. Przy uwzględnieniu tak określonego celu, do obowiązków Wykonawcy należy w szczególności: 1) zarządzanie procesem realizacji inwestycji oraz kierowanie i koordynowanie jej wykonania w formie nadzoru merytorycznego i technicznego w taki sposób, aby zapewnić zgodność jej realizacji z prawem Rzeczypospolitej Polskiej, w szczególności: a) ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane (tekst jedn. Dz.U. z 2019 r., poz. 1186 z późn. zm.), b) ustawą z dnia 23 lipca 2003 r. – o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (tekst jedn. Dz.U. z 2020 r., poz. 282), c) ustawą z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych oraz d) przepisami wykonawczymi do ustaw, podstawami prawnymi, dokumentami programowymi, wytycznymi i innymi dokumentami dotyczącymi realizacji projektów współfinansowanych z Funduszu Dróg Samorządowych, a także z decyzją pozwolenia na budowę wydaną przez Prezydenta Miasta Zamość i decyzją pozwolenia na roboty budowlane wydaną przez Wojewódzki Urząd Ochrony Zabytków w Lublinie Delegatura w Zamościu (dalej „WUOZ”), umową o dofinansowanie projektu i umową z wykonawcą inwestycji, specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót oraz obowiązującymi normami i przepisami, 2) wykonywanie podstawowych obowiązków Inspektora nadzoru wynikających z art. 25 i art. 26 ustawy Prawo budowlane, tj.: a) reprezentowanie Zamawiającego na budowie przez sprawowanie kontroli zgodności jej realizacji z dokumentacją projektową, pozwoleniem na budowę i decyzją pozwolenia na roboty budowlane, obowiązującymi przepisami i normami oraz zasadami wiedzy technicznej, b) sprawdzanie jakości wykonywanych robót budowlanych i stosowania przy wykonywaniu tych robót wyrobów zgodnie z art. 10 ustawy Prawo budowlane, tj.: wyroby wytworzone w celu zastosowania w obiekcie budowlanym w sposób trwały o właściwościach użytkowych umożliwiających prawidłowo zaprojektowanym i wykonanym obiektom budowlanym spełnienie podstawowych wymagań, można stosować przy wykonywaniu robót budowlanych wyłącznie, jeżeli wyroby te zostały wprowadzone do obrotu lub udostępnione na rynku krajowym zgodnie z przepisami odrębnymi, a w przypadku wyrobów budowlanych – również zgodnie z zamierzonym zastosowaniem oraz żądanie przeprowadzenia dodatkowych badań jakościowych wyrobów budowlanych w sytuacjach przewidzianych przepisami prawa oraz obowiązkowe sprawdzenie przedstawionych przez Wykonawcę inwestycji certyfikatów i deklaracji zgodności materiałów przed ich wbudowaniem, zgodnie z ustawą o wyrobach budowlanych, c) sprawdzanie i odbiór robót budowlanych ulegających zakryciu lub zanikających, w terminach wskazanych w umowie z wykonawcą inwestycji, uczestniczenie w próbach i odbiorach technicznych instalacji, urządzeń technicznych oraz przygotowanie i udział w czynnościach odbioru gotowych obiektów budowlanych i przekazywanie ich do użytkowania, d) potwierdzanie faktycznie wykonanych robót oraz usunięcia wad, a także, na żądanie Zamawiającego, kontrolowanie rozliczeń budowy, e) wydawanie kierownikowi budowy i/lub kierownikom robót poleceń, potwierdzonych wpisem do dziennika budowy, dotyczących: usunięcia nieprawidłowości lub zagrożeń, wykonania prób lub badań, także wymagających odkrycia robót lub elementów zakrytych, przedstawienia ekspertyz dotyczących prowadzonych robót budowlanych oraz informacji i dokumentów potwierdzających zastosowanie przy wykonywaniu robót budowlanych wyrobów, zgodnie z art. 10 ustawy Prawo budowlane, a także informacji i dokumentów potwierdzających dopuszczenie do stosowania urządzeń technicznych, f) żądanie od kierownika budowy i/lub kierowników robót dokonania poprawek bądź ponownego wykonania wadliwie wykonanych robót, a także wstrzymania dalszych robót budowlanych w przypadku, gdyby ich kontynuacja mogła wywołać zagrożenie bądź spowodować niedopuszczalną niezgodność z projektem lub pozwoleniem na budowę oraz 3) zapoznanie się z umową o dofinansowanie inwestycji, podstawami prawnymi, dokumentami programowymi, wytycznymi i innymi dokumentami, dotyczącymi realizacji projektów współfinansowanych z Funduszu Dróg Samorządowych, 4) zapoznanie się z umową zawartą pomiędzy Zamawiającym i wykonawcą inwestycji, 5) zapoznanie się z dokumentacją projektową niezbędną do wykonania inwestycji, w tym: projekt budowlany, projekt wykonawczy, szczegółowe specyfikacje techniczne oraz warunkami wykonywania inwestycji wynikającymi z decyzji pozwolenia na budowę i decyzji pozwolenia na prowadzenie robót budowlanych, terenem budowy i jego uzbrojeniem, 6) w przypadku stwierdzenia w dokumentacji projektowej oraz w szczegółowych specyfikacjach technicznych, przed rozpoczęciem realizacji inwestycji, bądź w trakcie jej realizacji, wad, braków, nieścisłości, niedokładności albo w przypadku konieczności wprowadzenia w nich rozwiązań zamiennych w rozumieniu art. 20 ust. 1 pkt 4 lit. b ustawy Prawo budowlane, w celu zastosowania innych rozwiązań technologicznych, instalacyjnych itp. lub innych materiałów niż w nich przewidziane, Inspektor nadzoru wiodący lub Inspektor nadzoru danej branży, zgłasza pisemnie Zamawiającemu potrzebę ich wprowadzenia i przedstawia Zamawiającemu uzasadnienie, kosztorys różnicowy oraz opinię o zgodności proponowanych zmian z zawartą umową i przepisami prawa, w szczególności z ustawą Prawo zamówień publicznych i ustawą Prawo budowlane. Po uzyskaniu pisemnej akceptacji Zamawiającego, a na etapie realizacji zamówienia przez wykonawcę inwestycji także po uzgodnieniu z kierownikiem budowy – Inspektor nadzoru wiodący lub Inspektor nadzoru danej branży zwraca się do autora dokumentacji projektowej z odpowiednim pisemnym wnioskiem o wprowadzenie zmian w dokumentacji oraz prowadzi niezbędne czynności – w uzgodnieniu z autorem dokumentacji – w celu naniesienia zmian /poprawek/ uzupełnień w dokumentacji projektowej. Zmiany, o których mowa w niniejszym punkcie, nie mogą powodować pogorszenia użyteczności wykonanej inwestycji, 7) opiniowanie możliwości wprowadzenia rozwiązań zamiennych, wnioskowanych przez wykonawcę inwestycji. W przypadku konieczności zastosowania rozwiązań zamiennych lub wykonania robót dodatkowych oraz w przypadku zmian umowy z wykonawcą inwestycji w trybie art. 144 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, Inspektor nadzoru wiodący lub Inspektor nadzoru danej branży zobowiązany jest zgłosić Zamawiającemu konieczność ich wykonania i przedłożyć uzasadnienie, kosztorys inwestorski oraz opinię o zgodności proponowanych robót i zmian, o których mowa w zdaniu poprzedzającym, z zawartą umową i przepisami prawa, w szczególności z ustawą Prawo zamówień publicznych i ustawą Prawo budowlane. Po uzyskaniu akceptacji Zamawiającego, Inspektor nadzoru wiodący lub Inspektor nadzoru danej branży realizuje działania na rzecz uzyskania dokumentacji niezbędnej do realizacji robót, o których mowa w zdaniu pierwszym oraz uczestniczy w procedurze zlecenia ich wykonania i odbioru. Nadzór nad realizacją ww. robót, Wykonawca będzie pełnił w ramach umowy na pełnienie nadzoru inwestorskiego i wynagrodzenia ryczałtowego w niej określonego, 8) przygotowanie i organizacja procesu budowlanego, 9) kontrolowanie zgodności oznakowania robót z zatwierdzonym projektem tymczasowej organizacji ruchu, 10) stworzenie wzorów dokumentów, w tym: karty nadzoru autorskiego, karty materiałowej, notatki z rady budowy oraz innych dokumentów wymaganych do prawidłowej realizacji inwestycji, w konsultacji i w terminie uzgodnionym z Zamawiającym, 11) stworzenie funkcjonalnego i skutecznego sposobu bieżącej i nieprzerwanej (w czasie realizacji inwestycji) komunikacji pomiędzy wszystkimi uczestnikami procesu budowlanego oraz podanie informacji na ten temat na pierwszej rady budowy, 12) protokolarne przekazanie wykonawcy inwestycji placu budowy, 13) sprawdzenie objęcia ubezpieczeniem wykonawcy inwestycji terenu, na którym realizowana będzie inwestycja przez cały okres jej trwania, 14) kontrolowanie przestrzegania przez wykonawcę inwestycji przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy, przepisów p.poż i utrzymania porządku na terenie oraz przepisów dotyczących ochrony środowiska, na którym wykonywana będzie inwestycja oraz żądanie wstrzymywania prac w przypadku prowadzenia ich niezgodnie z udzielonym zamówieniem i przepisami BHP, 15) bieżąca weryfikacja dokumentacji projektowej, placu budowy, jego uzbrojenia i zagospodarowania, 16) uczestniczenie we wszelkich czynnościach do dokonania, których zobowiązany jest Zamawiający, a dotyczących realizowanych przez wykonawcę inwestycji robót budowlanych w okresie obowiązywania niniejszej umowy, w tym uczestniczenie w radach budowy, naradach technicznych, problemowych, spotkań, konsultacjach oraz innych, organizowanych przez strony procesu budowlanego, 17) współpraca z Zamawiającym, zespołem projektowym, nadzorem autorskim i wykonawcą inwestycji w zakresie realizowanej inwestycji, w tym stałe konsultowanie i fachowe doradztwo na rzecz Zamawiającego celem wspólnego poszukiwania rozwiązań bieżących problemów, 18) od dnia rozpoczęcia robót budowlanych, do obowiązków Wykonawcy należy zapewnienie rzetelnego nadzoru inwestorskiego nad realizacją inwestycji, a w szczególności wizytowanie budowy, monitorowanie terenu wykonywanej inwestycji, sprawdzanie obmiarów, nadzorowanie i odbiór wykonanych robót, zagwarantowanie stałego nadzoru Inspektorów nadzoru i osób, o których mowa w § 4 ust. 5 umowy, w tym ich pobytu na budowie. Wykonawca zobowiązany jest zapewnić własnymi siłami i środkami nadzór na terenie budowy każdego branżowego Inspektora nadzoru w dniu wykonywania robót danej branży lub w zależności od potrzeb oraz na każde żądanie Zamawiającego lub wykonawcy inwestycji, 19) monitorowanie postępu prac wykonawcy inwestycji i podwykonawców inwestycji, poprzez porównywanie postępu faktycznego z zatwierdzonym harmonogramem rzeczowo-finansowym, 20) zatwierdzanie ewentualnych rysunków roboczych wykonawcy inwestycji i dokonywanie niezbędnych korekt tych rysunków, 21) akceptowanie lub nieakceptowanie proponowanych przez wykonawcę inwestycji materiałów oraz urządzeń przewidzianych do wybudowania i wykorzystania przy realizacji inwestycji, zatwierdzanie receptur i technologii w zakresie ich zgodności ze specyfikacjami technicznymi, dokumentacją projektową i umową z wykonawcą inwestycji oraz podejmowanie decyzji o dopuszczeniu do użycia materiałów posiadających atest producenta, a w szczególności zapobieganie zastosowaniu wyrobów budowlanych wadliwych i niedopuszczonych do stosowania w budownictwie, 22) informowanie Zamawiającego o zauważonych nieprawidłowościach powstałych przy realizacji inwestycji, okolicznościach mogących mieć wpływ na terminowość oraz poprawność wykonywanej inwestycji oraz udział w przygotowywaniu scenariuszy i realizacji działań naprawczych, 23) dokonywanie analizy i opiniowanie przedstawionych przez wykonawcę inwestycji harmonogramów w celu ich akceptacji przez Zamawiającego, 24) opiniowanie wniosków wykonawcy inwestycji w sprawie zmiany okresu realizacji inwestycji, w tym pod względem zgodności zmiany z ustawą Prawo zamówień publicznych, 25) udzielanie Zamawiającemu odpowiedzi na zapytania, udzielanie informacji i wyjaśnień na temat realizacji inwestycji, a także przygotowywanie i przedkładanie dokumentów wymaganych przez Zamawiającego – w możliwie najkrótszym terminie lub w terminie wskazanym przez Zamawiającego, 26) wspieranie Zamawiającego w zakresie wszelkich spraw związanych z realizacją inwestycji, w tym poprzez konsultacje i obecności podczas przeprowadzanych zewnętrznych kontroli, audytów, itp. dotyczących inwestycji, 27) uczestniczenie przy przeprowadzaniu prób, pomiarów i sprawdzeń, wykonywanych w związku z realizacją inwestycji, 28) prowadzenie procedur finansowych łącznie ze sprawozdawczością, w tym wystawianie poleceń płatności z uwzględnieniem ewentualnych podwykonawców. Wykonawca i/lub wielobranżowy zespół Wykonawcy zobowiązany jest do sprawdzania zestawień wykonawcy inwestycji oraz wartości zakończonych i odebranych prac wraz z potwierdzeniem kwot do wypłaty. Wykonawca i/lub wielobranżowy zespół Wykonawcy zapewnia skuteczną procedurę rozliczania płatności wykonawcy inwestycji z podwykonawcami oraz zapewnia, że płatności na rzecz wykonawcy inwestycji dokonywane będą po opłaceniu przez wykonawcę inwestycji należności podwykonawcom inwestycji, 29) weryfikacja dokumentów wytworzonych przez wykonawcę inwestycji związanych z odbiorami robót budowlanych (odbiorami częściowymi, odbiorami robót zanikających i ulegających zakryciu, odbiorem końcowym), w tym m.in.: atestów, certyfikatów, świadectw jakości, wyników badań i sprawdzeń, w tym badań laboratoryjnych, itp., sprawdzanie obmiarów wykonanych robót i protokołów, potwierdzenie kwot do wypłaty, 30) sprawdzanie pod względem merytorycznym, formalnym i rachunkowym protokołu odbioru (częściowego, robót zanikających lub ulegających zakryciu, końcowego) w zakresie wykonywanych robót oraz zgodności przedkładanych przez wykonawcę inwestycji faktur z umową, kontrola ilości i wartości wykonanych robót budowlanych przed dokonaniem odbioru częściowego, odbioru robót zanikających lub ulegających zakryciu, odbioru końcowego oraz kontrola prawidłowości wykonania zafakturowanych robót, 31) weryfikacja wykonanych prac zinwentaryzowanych na geodezyjnych mapach powykonawczych, 32) nadzorowanie poprawności i weryfikacja dokumentacji powykonawczej sporządzonej przez wykonawcę inwestycji, zawierającej między innymi: oryginał dziennika/ dzienników budowy, pełną dokumentację zgromadzoną w trakcie realizacji inwestycji (np.: uzgodnienia, badania, protokoły, oświadczenia, rysunki, geodezyjna inwentaryzacja powykonawcza), sprawdzenie i potwierdzenie kompletności dokumentacji powykonawczej i przekazanie jej Zamawiającemu, w celu ustalenia terminu ostatecznego odbioru inwestycji i ich prawidłowe rozliczenie, 33) regularne sporządzanie dokumentacji fotograficznej realizowanej inwestycji, w tym prac ulegających zakryciu bądź zanikających, stanu terenu objętego inwestycją przed rozpoczęciem jej realizacji, w trakcie trwania oraz po jej zakończeniu. W czasie realizacji inwestycji, dokumentacja fotograficzna będzie wykonywana nie rzadziej niż raz na tydzień, natomiast przekazywana będzie Zamawiającemu wraz z fakturą częściową i końcową, obowiązkowo w wersji elektronicznej (format *jpg), 34) sporządzanie protokołów z odzysku lub przekazania materiałów pochodzących z rozbiórki, 35) w okresie gwarancji i rękojmi z tytułu wykonania inwestycji, Wykonawca zobowiązany jest do organizowania i prowadzenia przy udziale przedstawicieli Zamawiającego i innych zainteresowanych stron przeglądów gwarancyjnych. Przeglądy gwarancyjne będą organizowane przynajmniej raz na rok, w terminach uzgodnionych z Zamawiającym, przy czym ostatni przegląd odbędzie się nie później niż 45 dni przed upływem okresu rękojmi i gwarancji z tytułu wykonanej inwestycji. Podczas przeglądów gwarancyjnych dokonywane będą przeglądy stanu technicznego całej wybudowanej infrastruktury. W ramach prowadzenia przeglądów gwarancyjnych Wykonawca zobowiązany jest do poinformowania o terminie przeglądu wykonawcę inwestycji, Zamawiającego oraz inne zainteresowane strony. W trakcie przeglądów gwarancyjnych: a) Wykonawca przekazuje Zamawiającemu oraz innym zainteresowanym stronom protokoły z przeglądów gwarancyjnych oraz protokoły z usunięcia wad/usterek w terminie do 5 dni roboczych od dnia, w którym odbył się przegląd gwarancyjny lub odbiór prac związanych z usuwaniem wad/usterek, b) w przeglądach gwarancyjnych ma obowiązek uczestniczyć Wykonawca oraz Inspektorzy nadzoru i osoby, o których mowa w § 4 ust. 5 umowy, 36) w okresie rękojmi i gwarancji, Wykonawca zobowiązuje się do uczestniczenia w innych spotkaniach niż przeglądy gwarancyjne, o których mowa w pkt. 35, jeżeli w trakcie eksploatacji stwierdzone zostaną wady/usterki. Zamawiający informuje Wykonawcę o takim spotkaniu z wyprzedzeniem co najmniej 5 dni roboczych, chyba że wada/usterka zagraża bezpieczeństwu lub stwarza poważne zagrożenie dla wybudowanej infrastruktury, wówczas dopuszcza się poinformowanie Wykonawcy na dzień przed spotkaniem. Wykonawca niezwłocznie po spotkaniu sporządza opinię co do przyczyn wad/usterek. Wykonawca zobowiązany jest do podjęcia działań na rzecz wyegzekwowania naprawy wad/usterek przez wykonawcę inwestycji. W okresie rękojmi i gwarancji: a) Wykonawca przekazuje Zamawiającemu oraz innym zainteresowanym stronom protokoły ze spotkań oraz protokoły z usunięcia wad/usterek w terminie do 5 dni roboczych od dnia, w którym odbyło się spotkanie lub odbiór prac związanych z usuwaniem wad/usterek, b) w spotkaniu ma obowiązek uczestniczyć Wykonawca oraz Inspektorzy nadzoru i osoby, o których mowa w § 4 ust. 5 umowy lub inne osoby w zastępstwie, spełniające warunki zawarte w Specyfikacji istotnych warunków zamówienia, 37) prowadzenie na rzecz Zamawiającego korespondencji, postępowania wyjaśniającego (sporządzanie wyjaśnień, odwołań, informacji itp.), w sytuacji, gdy organy kontrolne/nadzorcze stwierdzą, że czynności za wykonanie których odpowiedzialny był Wykonawca i/lub wielobranżowy zespół Wykonawcy, zostały wykonane nieprawidłowo, 38) przygotowanie dokumentów potwierdzających całkowite wykonanie inwestycji, 39) po zakończeniu realizacji inwestycji: a) przygotowanie wykazu finansowo-rzeczowego wykonanych głównych elementów inwestycji, niezbędnego dla sporządzenia dokumentów przyjęcia środka trwałego OT/PT. W porozumieniu z Zamawiającym, Wykonawca i/lub wielobranżowy zespół Wykonawcy, dokona klasyfikacji powstałego w wyniku realizacji inwestycji środka trwałego, klasyfikując go zgodnie z obowiązującą klasyfikacją rodzajową środków trwałych, b) rozliczenie końcowe inwestycji wraz z przygotowaniem dokumentów do przyjęcia środków trwałych, 40) dostarczanie Zamawiającemu dokumentów i informacji w terminach przez niego wyznaczonych w przypadku sporów sądowych i innych wynikających z realizacji inwestycji, 41) w przypadku odstąpienia od umowy przez którąkolwiek ze stron: a) kontrolowanie zabezpieczenia przez wykonawcę inwestycji terenu jej wykonania w przypadku odstąpienia od umowy przez którąkolwiek ze stron, b) rozliczenie umowy, c) dokonanie wyceny prac zrealizowanych przez wykonawcę inwestycji przed zerwaniem kontraktu, d) dokonanie inwentaryzacji wykonanych prac, e) sporządzenie kosztorysu inwestorskiego, f) określenie należności dla wykonawcy inwestycji. 42) pełnienie nadzoru archeologicznego i architektonicznego przez uprawnionego archeologa i badacza architektury, nad pracami ziemnymi wykonywanymi w strefie ścisłej ochrony konserwatorskiej. Nadzór archeologiczny i architektoniczny, należy prowadzić zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w szczególnymi wytycznymi zawartymi w: a) ustawie z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami, b) rozporządzeniu Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 2 sierpnia 2018 r. (Dz. U. z 2018 r. poz. 1609 z późn. zm.) w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, prac restauratorskich i badań konserwatorskich przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków albo na Listę Skarbów Dziedzictwa oraz robót budowlanych, badań architektonicznych i innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków, a także badań archeologicznych i poszukiwań zabytków oraz z zachowaniem warunków wynikających z decyzji pozwolenia na roboty budowlane wydanej przez WUOZ, 43) w ramach nadzoru archeologicznego, Wykonawca zobowiązany jest do: a) prowadzenia i dokumentowania badań archeologicznych przy wykonywaniu prac ziemnych związanych z realizacją inwestycji, b) uzyskania wszelkich wymaganych dokumentów, oświadczeń, uzgodnień itp. niezbędnych do przygotowania wniosku o wydanie pozwolenia na prowadzenie badań archeologicznych wykonywanych w ramach realizowanej inwestycji, c) zawiadomienia WUOZ w Zamościu o terminie rozpoczęcia i zakończeniu prac i badań, d) dokonanie szczegółowego rozpoznania terenowego i sporządzenie planu sytuacyjno-wysokościowego dla wskazanego w pozwoleniu zabytku archeologicznego, z lokalizacją wykopów i dokonanych odkryć, e) niezwłoczne zawiadomienie WUOZ o wszelkich zagrożeniach lub nowych okolicznościach ujawnionych w trakcie prowadzenia wskazanych w pozwoleniu badań archeologicznych, f) niezwłoczne zawiadomienie WUOZ o przerwach we wskazanych w pozwoleniu badaniach archeologicznych, które mogą wpłynąć na zmianę programu tych badań, g) opracowanie niezbędnej dokumentacji archeologicznej związanej z pełnionym nadzorem archeologicznym z przebiegu badań archeologicznych oraz opracowanie wyników tych badań w sposób umożliwiający ich jednoznaczną identyfikację i dokładną przestrzenną lokalizację wszystkich czynności oraz dokonanych odkryć i przekazanie tej dokumentacji WUOZ, h) prowadzenie doraźnej konserwacji pozyskanych zabytków i przekazania ich WUOZ w terminie 3 lat od zakończenia wskazanych w pozwoleniu badań, i) prowadzenie inwentaryzacji polowej pozyskanych zabytków i ich dokumentacji i przekazania jej WUOZ w terminie do 6 miesięcy od dnia zakończenia wskazanych w pozwoleniu badań, a przy odbiorze terenowym inwentarze i rejestry do wglądu, j) sporządzenie sprawozdania z przeprowadzonych w pozwoleniu badań i przekazania go WUOZ w terminie 3 tygodni od zakończenia prac terenowych, zawierającego: kartę stanowiska, opis prac i odkryć, plan warstwicowy stanowiska w skali 1:1000, plan zbiorczy obiektów w skali 1:200 z oznaczeniem chronologicznym, wykaz obiektów oraz wybraną dokumentacją fotograficzną, k) opracowanie wyników i dokumentacji końcowej z badań wraz z niezbędnymi analizami interdyscyplinarnymi i przekazania ich WUOZ w terminie 6 miesięcy od dnia zakończenia wskazanych w pozwoleniu badań. W opracowaniu wyników badań należy zlokalizować geodezyjnie w technologii GIS obszar objęty badaniami, w układzie odwzorowania 1992 (x,y), l) powiadomienie WUOZ o odbiorze częściowym i końcowym wykonanych badań oraz uporządkowania terenu po ich zakończeniu, m) zapobieganie zagrożeniom mogącym spowodować uszczerbek dla wartości zabytku podczas realizacji robót budowlanych, n) uzgodnienie z Zamawiającym okresu czasu, na który prace z zakresu inwestycji mogą być przerwane w przypadku ewentualnego odkrycia zabytków nieruchomych, o) prowadzenie dokumentacji w ramach wskazanych w pozwoleniu badań, zgodnie ze standardami określonymi w § 2 i załączniku II, rozporządzenia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 2 sierpnia 2018 r. w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, prac restauratorskich i badań konserwatorskich przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków albo na Listę Skarbów Dziedzictwa oraz robót budowlanych, badań architektonicznych i innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków, a także badań archeologicznych i poszukiwań zabytków, 44) jeżeli w okresie realizacji robót zajdzie konieczność wykonania robót dodatkowych nieprzewidzianych umową zawartą z wykonawcą inwestycji, to Wykonawca i/lub Inspektor Nadzoru danej branży powinien niezwłocznie powiadomić o tym Zamawiającego na piśmie, celem podjęcia decyzji, co do ich zlecenia Wykonawcy inwestycji, 45) bez zgody Zamawiającego wyrażonej w formie aneksu do umowy, Wykonawca i/lub Inspektor Nadzoru danej branży, nie są upoważnieni do wydawania Wykonawcy inwestycji polecenia wykonania robót dodatkowych lub uzupełniających. 4. Od dnia rozpoczęcia robót budowlanych, do obowiązków Wykonawcy należy zapewnienie nadzoru, w tym inwestorskiego i archeologiczno-architektonicznego nad realizacją inwestycji, a w szczególności wizytowanie budowy, monitorowanie realizacji kontraktu, sprawdzanie obmiarów, nadzorowanie i odbiór robót, zagwarantowanie nadzoru Inspektorów nadzoru, w tym ich pobytu na budowie. Inspektor nadzoru zobowiązany jest zapewnić nadzór na terenie budowy każdego branżowego Inspektora nadzoru w dniu wykonywania robót danej branży lub w zależności od potrzeb oraz na każde żądanie Zamawiającego. W przypadku nieobecności któregokolwiek z Inspektorów nadzoru, wynikającej z choroby lub innej przyczyny losowej, Inspektor nadzoru zobowiązany jest zapewnić zastępstwo. 5. Wykonawca jest odpowiedzialny za kwalifikacje Inspektorów nadzoru wielobranżowego zespołu oraz za ich wszelkie działania lub zaniechania. Wykonawca ponosi odpowiedzialność za wszelkie opóźnienia, nieprawidłowości lub wady, do których przyczynił się w szczególności poprzez brak zapewnienia nadzoru wymaganego przepisami prawa lub umową. 6. Dokumentacja projektowa, szczegółowe specyfikacje techniczne, zakres robót budowlanych do wykonania przez Wykonawcę inwestycji, objętych usługą nadzoru inwestorskiego, przedmiary robót dotyczące inwestycji, dostępne są pod adresem: https://umzamosc.bip.lubelskie.pl/index.php?id=71&p1=szczegoly&p2=69535 7. Zakres obowiązków Wykonawcy, szczegółowy opis przedmiotu zamówienia oraz warunki wykonania zamówienia zostały określone w projekcie umowy, stanowiącym załącznik nr 8 do SIWZ. 8. Wykonawca zobowiązany jest realizować zamówienie na zasadach i warunkach opisywanych w niniejszej SIWZ oraz projekcie umowy, stanowiącym załącznik nr 8 do SIWZ. 9. Wykonawca zobowiązany jest, zgodnie z art. 29 ust. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych do zapewnienia, by przy realizacji inwestycji zostały uwzględnione wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych lub projektowania z przeznaczeniem dla użytkowników. 10. Lokalizacja obiektu budowlanego: województwo: lubelskie, miasto: Zamość, Plac Melchiora Stefanidesa, ulica Waleriana Łukasińskiego, ulica Bazyliańska w Zamościu.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71520000-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Warunkiem udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia jest wniesienie wadium w wysokości 3.500,00 zł (słownie: trzy tysiące pięćset złotych 00/100). 2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach określonych w art. 45 ust. 6 ustawy Prawo zamówień publicznych, tj.: a) pieniądzu, b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tekst jedn. Dz.U. z 2019 r. poz. 310 ze późn. zm.).
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie określa szczegółowych warunków w tym zakresie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej www.bip.zamosc.um.gov.pl informacji z otwarcia ofert, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych, przekaże Zamawiającemu na podstawie art. 24 ust. 11 ustawy Prawo zamówień publicznych oświadczenie o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia z postępowania, o którym mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Prawo zamówień publicznych – według wzoru określonego w załączniku nr 6 do SIWZ. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia.6.8. Dokumenty dotyczące innych podmiotów, na zasobach których polega Wykonawca na zasadach określonych w pkt 22a ustawy Prawo zamówień publicznych. 2. Dokumenty dotyczące innych podmiotów, na zasobach których polega Wykonawca na zasadach określonych w pkt 22a ustawy Prawo zamówień publicznych 2.1 Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, na zasadach określonych w art. 22a ustawy Prawo zamówień publicznych, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu, zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniach, o których mowa w pkt III.3) ogłoszenia. 2.2. Wykonawca, który w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do zamówienia lub jego części, polega na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy Prawo zamówień publicznych, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych musi udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia; propozycja wzoru zobowiązania została określona w załączniku nr 7 do SIWZ. 2.3. Zamawiający w celu oceny, czy Wykonawca polegając na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy Prawo zamówień publicznych, będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunek łączący Wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, może żądać dokumentów, które określają w szczególności: 1) zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu, 2) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego, 3) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego, 4) czy podmiot, na zdolnościach którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą. 2.4. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy Prawo zamówień publicznych, złożył w odniesieniu do tych podmiotów, dokumenty określone w pkt pkt III.4) ogłoszenia, na wezwanie Zamawiającego dokonane w trybie art. 26 ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych. 3. Dokumenty dotyczące podwykonawcy Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu, zamieszcza informacje o podwykonawcach w oświadczeniu, o którym mowa w pkt III.3) ogłoszenia. Ponadto Wykonawca jest zobowiązany wskazać w ofercie części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom. 4. Dokumenty, które składają Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie 4.1. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie – każdy z nich: 1) składa wraz z ofertą oświadczenie z pkt III.3) ogłoszenia. Dokumenty te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw do wykluczenia, 2) składa oświadczenie, o którym mowa w pkt III.7) ppkt 1 ogłoszenia, o przynależności lub braku przynależności do grupy kapitałowej – w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej www.bip.zamosc.um.gov.pl informacji z otwarcia ofert, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych, 3) będzie zobowiązany do złożenia dokumentów, określonych w pkt III.4) ogłoszenia, na wezwanie Zamawiającego dokonane w trybie art. 26 ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych (w odniesieniu do każdego z tych Wykonawców), 4) będzie zobowiązany do złożenia dokumentów dotyczących tego Wykonawcy, określonych w pkt III.5.1) ppkt 1 ogłoszenia, na wezwanie Zamawiającego dokonane w trybie art. 26 ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych, w takim zakresie w jakim każdy z tych Wykonawców, wykazuje spełnianie warunku udziału w postępowaniu, określonych w pkt III.1) ogłoszenia. 4.2. Wykonawcy wspólnie ubiegających się o zamówienie dołączają do oferty pełnomocnictwo wskazujące, czy pełnomocnik uprawniony jest do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Z pełnomocnikiem tym będzie prowadzona wszelka korespondencja wiążąca dla wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego. 5. Dokumenty, o których mowa w pkt III.4) ogłoszenia, w odniesieniu do podmiotów zagranicznych 5.1. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w pkt III.4) ogłoszenia: 1) ppkt 1 – składa informację z odpowiedniego rejestru albo, w przypadku braku takiego rejestru, inny równoważny dokument wydany przez właściwy organ sądowy lub administracyjny kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dotyczy informacja albo dokument, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 13, 14 i 21 ustawy Prawo zamówień publicznych – wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, 2) ppkt 2 – 4 SIWZ – składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: a) nie zalega z opłacaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo że zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu – wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, b) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości – wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 5.2. Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt 5.1, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania Wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby, wystawionym: - w celu potwierdzenia okoliczności o których mowa w pkt 5.1 ppkt 1 oraz ppkt 2 lit. b – nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, - w celu potwierdzenia okoliczności, o których mowa w pkt 5.1 ppkt 2 lit. a – nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. 5.3. Wykonawca mający siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, w odniesieniu do osoby mającej miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, której dotyczy dokument wskazany w pkt III.4) ppkt 1 ogłoszenia, składa dokument, o którym mowa w pkt 5.5 ppkt 1, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 14 i 21 ustawy Prawo zamówień publicznych. Jeżeli w kraju, w którym miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument miał dotyczyć, nie wydaje się takich dokumentów, zastępuje się go dokumentem zawierającym oświadczenie tej osoby złożonym przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na miejsce zamieszkania tej osoby.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach