Przetargi.pl
Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Widawa

Gmina Widawa ogłasza przetarg

  • Adres: 98-170 Widawa, ul. Rynek Kościuszki
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. 43 6721034 , fax. 43 6721152
  • Data zamieszczenia: 2019-09-04
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Widawa
    ul. Rynek Kościuszki 10
    98-170 Widawa, woj. łódzkie
    tel. 43 6721034, fax. 43 6721152
    REGON: 73093457100000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.widawa.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Widawa
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Zakres zamówienia obejmuje: 1) odbiór niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Widawa; 2) odbiór odpadów komunalnych zebranych selektywnie: a) od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Widawa, b) z punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych (PSZOK) usytuowanego w Widawie przy ul. Kiełczygłowskiej, 3) wyposażenie właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy w pojemniki i worki na odpady. Pojemniki i worki powinny mieć określone pojemności oraz oznaczenia i kolorystykę, przy uwzględnieniu okresów przejściowych, zgodnie z rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 29 grudnia 2016 r. w sprawie szczegółowego sposobu selektywnego zbierania wybranych frakcji odpadów (Dz. U. z 2017 r., poz. 19): a) pojemniki przeznaczone do zbierania niesegregowanych zmieszanych odpadów komunalnych szacunkowa ilość pojemników na nieruchomościach zamieszkałych na terenie Gminy Widawa: 20 szt. o pojemności 240 l, 2512 szt. o pojemności 120 l, b) pojemniki przeznaczone do zbierania segregowanych (suchych) odpadów komunalnych metali i tworzyw sztucznych, szacunkowa ilość pojemników na nieruchomościach zamieszkałych na terenie Gminy Widawa: 2512 szt. o pojemności 240 l, c) pojemniki przeznaczone do zbierania szkła oraz odpadów opakowaniowych ze szkła, szacunkowa ilość pojemników na nieruchomościach zamieszkałych na terenie Gminy Widawa: 2512 szt. o pojemności 120 l, d) pojemniki przeznaczone do zbierania bioodpadów/ popiołu, szacunkowa ilość pojemników na nieruchomościach zamieszkałych na terenie Gminy Widawa: 2512 szt. o pojemności 140 l, e) worki z folii LDPE do segregacji papieru i tektury oraz odpadów z tektury i odpadów opakowaniowych, szacunkowa ilość worków dostarczanych na każdy kwartał na nieruchomościach zamieszkałych na terenie Gminy Widawa: 2512 szt. o pojemności 120 l. (Podane ilości są ilościami szacunkowymi i mogą ulec zmianie stosownie do rzeczywistych potrzeb Zamawiającego.) 4) dostarczenie jednorazowo do siedziby Zamawiającego 100 szt. zapewniających wytrzymałość worków z LDPE do zbierania niesegregowanych zmieszanych odpadów komunalnych o pojemności 120 l, 5) wyposażenie punktów selektywnego zbierania odpadów komunalnych, zlokalizowanego w Widawie (PSZOK), w pojemniki i kontenery do selektywnej zbiórki odpadów komunalnych dla poszczególnych rodzajów odpadów, 6) zorganizowanie i obsługa objazdowej zbiórki odpadów wielkogabarytowych, metali, zużytych urządzeń elektrycznych i elektronicznych, urządzeń zawierających freony, zużytych opon, odpadów ulegających biodegradacji na terenie Gminy Widawa jeden raz w ciągu roku, 7) zagospodarowanie wszystkich zebranych odpadów z terenu Gminy Widawa w sposób następujący: a) selektywnie zebranych odpadów komunalnych bezpośrednio lub za pośrednictwem innego zbierającego odpady do instalacji odzysku lub unieszkodliwiania odpadów, zgodnie z hierarchią sposobów postępowania z odpadami, o której mowa w art.17 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach b) zmieszanych odpadów komunalnych oraz odpadów zielonych bezpośrednio do regionalnej instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych (RIPOK). Odpady objęte przedmiotem zamówienia przeznaczone do odbioru zostały sklasyfikowane zgodnie z rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 9 grudnia 2014 r. w sprawie katalogu odpadów (Dz. U. z 2014 r. poz. 1923) i mieszczą się w grupie oznaczonej kodem: 1) bezpośrednio z nieruchomości będą odbierane następujące rodzaje odpadów: a) niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne o kodzie 20 03 01, b) segregowane odpady komunalne z podziałem na następujące frakcje: - papier i tektura o kodzie 15 01 01, - odpady ulegające biodegradacji o kodzie 20 02 01 i odpady kuchenne ulegające biodegradacji o kodzie 20 01 08, (tzw. bioodpady), - opakowania ze szkła o kodzie: 15 01 07, - zmieszane odpady opakowaniowe o kodzie 15 01 06, tj. metal, tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe (tzw. odpady suche), - popioły z palenisk domowych sklasyfikowane w grupie 20. 2) z Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych będą odbierane następujące rodzaje odpadów: a) przeterminowane leki o kodzie 20 01 32, b) chemikalia (farby, rozpuszczalniki, oleje odpadowe) o kodach 20 01 13*, 20 01 14*, 20 01 15*, 20 01 19*, 20 01 27*, 20 01 29*, c) zużyte baterie i akumulatory o kodzie 20 01 34, d) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny o kodach 20 01 23, 20 01 35*, 20 01 36, e) meble i inne odpady wielkogabarytowe o kodzie 20 03 07, f) odpady budowlano – rozbiórkowe o kodach z grupy 17, g) zużyte opony do rozmiaru (1250/400) o kodzie 16 01 03, h) odpady zielone o kodzie 20 02 01, i) opakowania ze szkła o kodzie 15 01 07, j) opakowania z tworzyw sztucznych o kodzie 15 01 02, k) opakowania z papieru i tektury o kodzie 15 01 01. 3) podczas objazdowej zbiórki Wykonawca odbierze następujące rodzaje odpadów: a) odpady wielkogabarytowe o kodzie 20 03 07 (elementy mebli, meble tapicerowane, dywany, wykładziny, okna), b) metale (złom metalowy) o kodzie 20 01 40, c) zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne o kodzie 20 01 35 (telewizory, monitory), d) zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne o kodzie 20 01 36 (pralki, odkurzacze, drukarki, radia), - urządzenia zawierające freony o kodzie 20 01 23 (lodówki), - zużyte opony ( do rozmiaru 1250/400) o kodzie 16 01 03, - odpady ulegające biodegradacji o kodzie 20 02 01 (listwy drewniane, powiązane gałęzie) o kodzie 20 02 01. Szczegółowo opis przedmiotu zamówienia zawiera Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90513100-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wysokość wadium. Każdy Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć swoją ofertę wadium w wysokości: 10 000,00 PLN (słownie: dziesięć tysięcy złotych, 00/100). 2. Forma wadium: 1) wadium musi obejmować cały okres związania ofertą i może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: a) w pieniądzu, b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2019 r. poz. 310). 2) w przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji, gwarancja musi być sporządzona zgodnie z obowiązującym prawem i musi zawierać następujące elementy: a) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielającej gwarancji) oraz wskazanie ich siedzib, b) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją, c) kwotę gwarancji, d) termin ważności gwarancji, e) zobowiązanie gwaranta do: „zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego zawierające oświadczenie, iż Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy Pzp, nie złożył dokumentów lub oświadczeń potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp lub pełnomocnictw, i nie udowodnił, iż wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie”, f) zobowiązanie gwaranta do: „zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego zawierające oświadczenie, iż Wykonawca, którego ofertę wybrano: - odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, lub - nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, lub - zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy”, g) gwarancja winna być nieodwołalna i bezwarunkowa, gwarancja nie może w swej treści uzależniać wypłaty wadium od potwierdzenia przez bank, jakąkolwiek osobę trzecią lub instytucję podpisów osób złożonych pod żądaniem wypłaty wadium w imieniu Zamawiającego. Wypłata kwoty wadium nie może być też uwarunkowana żadnymi innymi formalnościami koniecznymi do spełnienia ani dokumentami koniecznymi do złożenia wraz z żądaniem wypłaty wadium. Gwarancja winna przewidywać okres bezwarunkowej wypłaty maksymalnie do 14 dni od pierwszego pisemnego żądania wypłaty wadium, h) wszelkie spory dotyczące gwarancji podlegają rozstrzygnięciu zgodnie z prawem Rzeczypospolitej Polskiej i podlegają kompetencji sądu właściwego dla siedziby Zamawiającego, i) jednocześnie Zamawiający wymaga, aby okres ważności gwarancji nie był krótszy niż okres związania ofertą, 3) postanowienia ust. 2pkt 2 stosuje się odpowiednio do poręczeń. 3. Miejsce i sposób wniesienia wadium. 1) W przypadku wniesienia wadium w formie pieniężnej należy dokonać przelewu na rachunek bankowy Zamawiającego prowadzony przez LBS w Zduńskiej Woli o/ Widawa Nr rachunku 91 927900070000010120000030 z adnotacją „wadium - „Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Widawa”. 2) Wadium wnoszone w innych dopuszczalnych przez Zamawiającego formach należy dołączyć w oryginale do oferty. 3) W przypadku Konsorcjum wadium może być wniesione przez Pełnomocnika Wykonawców, o którym mowa w pkt. II.14 niniejszej SIWZ. 4. Termin wniesienia wadium: 1) wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert, przy czym wniesienie wadium w pieniądzu za pomocą przelewu bankowego Zamawiający będzie uważał za skuteczne tylko wówczas, gdy bank prowadzący rachunek Zamawiającego potwierdzi, że otrzymał taki przelew przed upływem terminu składania ofert. Do oferty należy dołączyć kopię polecenia przelewu, 2) wadium musi być wniesione na cały okres związania ofertą, 3) wniesienie wadium w formie innej niż pieniądz poprzez dołączenie go do oferty jest równoznaczne z wniesieniem go przed upływem terminu składania ofert, pod warunkiem złożenia oferty przed wyznaczonym terminem składania ofert, 4) Wykonawca zostanie wykluczony z niniejszego postępowania, jeżeli jego oferta przed upływem terminu składania ofert nie zostanie zabezpieczona wadium w wymaganej wysokości i wybranej formie spośród możliwych wymienionych w SIWZ. 5. Zwrot wadium. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium według zasad określonych w art. 46 ustawy Pzp. Zamawiający może żądać ponownego wniesienia wadium przez Wykonawców, którym zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 3 ustawy Pzp, jeżeli w wyniku ostatecznego rozstrzygnięcia odwołania jego oferta zostanie wybrana, jako najkorzystniejsza. W takim przypadku Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 6. Utrata wadium. 1) Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 2) Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, potwierdzających okoliczności o których mowa w art. 25 ust. 1 Pzp, pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5, Pzp lub informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, co spowodowałoby brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, że posiada uprawnienia do wykonywania działalności polegającej na odbieraniu odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zgodnie z przepisami ustawy z dnia 13 września1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2018 r. poz. 1454 ze zm.), gospodarowaniu odpadami komunalnymi zgodnie z przepisami ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2019 r. poz. 701 ze zm. ), zbieraniu zużytego sprzętu zgodnie z przepisami ustawy z dnia 11 września 2015 r. o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym (Dz. U. z 2018 r. poz. 1466 ze zm), tj. posiada: wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Widawa oraz zezwolenie na transport odpadów wydane przez właściwy organ zgodnie z ustawą o odpadach, w zakresie objętym przedmiotem zamówienia.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach