Przetargi.pl
Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie gminy Dubienka

GMINA DUBIENKA ogłasza przetarg

  • Adres: 22-145 Dubienka, ul. 3 Maja 6
  • Województwo: lubelskie
  • Telefon/fax: tel. 825668002 , fax. 825668002
  • Data zamieszczenia: 2023-02-02
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: GMINA DUBIENKA
    ul. 3 Maja 6
    22-145 Dubienka, woj. lubelskie
    tel. 825668002, fax. 825668002
    REGON: 110198089
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie gminy Dubienka
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    4.1. Przedmiotem usługi jest: „Odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Dubienka”. 4.2. Charakterystyka Gminy Dubienka 4.2.1. Gmina Dubienka liczy 2336 mieszkańców z następujących miejscowości: Brzozowiec, Dubienka, Holendry, Janostrów, Jasienica, Józefów, Kajetanówka, Krynica, Lipniki, Nowokajetanówka, Mateuszowo, Rogatka, Radziejów, Starosiele, Siedliszcze, Skryhiczyn, Stanisławówka, Tuchanie, Uchańka, Zagórnik. 4.2.2. Powierzchnia Gminy Dubienka wynosi ok. 100 km2. 4.2.3. Liczba nieruchomości jednorodzinnych i zagrodowych na terenie gminy: 11394.2.4. Liczba nieruchomości wielorodzinnych (wspólnota): 1. 4.2.5. Liczba osób zamieszkujących na terenie gminy wynikająca ze złożonych deklaracji: 1576. 4.2.6. Szacunkowa ilość wytwarzanych odpadów w okresie trwania zamówienia /12 m-cy/ ok. 280 Mg. Ilość odpadów podana powyżej jest orientacyjna, wynika ze sprawozdań za lata ubiegłe i bieżących szacunków.4.3.Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia. 4.3.1. Odbiór, transport i zagospodarowanie każdej ilości odpadów komunalnych zebranych przez właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie gminy Dubienka. 4.3.2. Rodzaje odpadów komunalnych i częstotliwość ich odbioru: 1) papier - raz w miesiącu; 2) szkło - raz w miesiącu; 3) metale, tworzywa sztuczne i odpady opakowaniowe wielomateriałowe – raz w miesiącu; 4) bioodpady – raz w miesiącu w okresie od listopada do marca, a w okresie od kwietnia do października raz na tydzień z budynków wielolokalowych i raz na dwa tygodnie z budynków mieszkalnych jednorodzinnych; 5) niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne – raz w miesiącu w okresie od listopada do marca, a w okresie od kwietnia do października raz na tydzień z budynków wielolokalowych i raz na dwa tygodnie z budynków mieszkalnych jednorodzinnych; 6) popiół – dwa razy w roku w o kresie od listopada do kwietnia w okresowych akcjach zbierania odpadów; 7) meble i inne odpady wielkogabarytowe, przeterminowane leki i chemikalia, zużyte baterie i akumulatory, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny oraz zużyte opony będzie należało odebrać z punktu wskazanego przez Zamawiającego (PSZOK). Odpady do tego punktu mieszkańcy dostarczają we własnym zakresie. 4.3.3. Wykonawca zobowiązany będzie do odbioru odpadów komunalnych bezpośrednio z terenu nieruchomości zamieszkałej, także o trudnej lokalizacji-dojeździe do posesji. 4.3.4. Wykonawca zapewni na swój koszt urządzenia do gromadzenia odpadów ok. 28 000 worków przez okres realizacji zamówienia do selektywnej zbiórki odpadów komunalnych dodyspozycji Zamawiającego, a w przypadku zapotrzebowania, Wykonawca zobowiązany będzie do uzupełnienia niezbędnej ilości worków.a) do gromadzenia odpadów komunalnych na terenie nieruchomości służą pojemniki i worki foliowe:- do gromadzenia odpadów papier: pojemniki lub worki foliowe o minimalnej pojemności 120 l w kolorze niebieskim, oznaczone napisem „Papier”;- do gromadzenia odpadów tworzywa sztuczne, metal i odpady opakowaniowe wielomateriałowe: pojemniki lub worki foliowe o minimalnej pojemności 120 l w kolorze żółtym, oznaczone napisem „Metale i tworzywa sztuczne”;- do gromadzenia szkła: pojemniki o minimalnej pojemności 120 l lub worki foliowe o pojemności 80 l w kolorze zielonym, oznaczonym napisem „Szkło”;- do gromadzenia odpadów ulegających biodegradacji, w tym bioodpady: pojemniki lub worki foliowe o minimalnej pojemności 120 l w kolorze brązowym, oznaczone napisem „Bio”;- do gromadzenia popiołu: pojemniki lub worki foliowe o minimalnej pojemności 120 l w kolorze szarym, oznaczone napisem „Popiół”.- do gromadzenia odpadów budowlanych i rozbiórkowych stanowiących odpady komunalne: pojemniki o minimalnej pojemności 120 l,- do gromadzenia odpadów niesegregowanych (zmieszanych) pozostałych po selektywnym wydzieleniu odpadów: pojemniki lub worki o minimalnej pojemności 120 l w kolorze czarnym, oznaczone napisem „Zmieszane”.b) Minimalne pojemności pojemników przeznaczonych do zbierania odpadów komunalnych, ustawionych na nieruchomościach zamieszkałych na obszarze o zabudowie jednorodzinnej:1) 1-3 osób – 120 l;2) 4-5 osób – 240 l lub 2 x 120 l;3) 6 osób i więcej – 120 l i 240 l lub 3x 120 l.c) Minimalne pojemności pojemników przeznaczonych do zbierania odpadów komunalnych,ustawionych na nieruchomościach zamieszkałych na obszarze o zabudowie wielorodzinnej:1) nie mniej niż 10 osób i nie więcej niż 20 osób - 1100 l;2) nie mniej niż 21 osób i nie więcej niż 40 osób - 1100 l i 240 l;3) nie mniej niż 41 osób i nie więcej niż 60 osób - 2 x 1100 l;4) nie mniej niż 61 osób i nie więcej niż 80 osób - 3 x 1100 l;5) powyżej 80 osób – 7000 l.- nadruk na workach jednostronny, odpowiadający danej frakcji, pierwszy komplet worków zostanie dostarczony przez Wykonawcę w terminie 7 dni od podpisania umowy, każdy kolejny po każdej zbiórce w ilości odpowiadającej odebranym workom.4.3.5. Punkt Selektywnego Zbierania Odpadów na terenie gminy Dubienka z siedzibą: ul. Wierzbina 18, 22-145 Dubienka świadczy usługi w zakresie przyjmowania następujących frakcji odpadów komunalnych tj.: 1) Zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny. 2) Przeterminowane leki i chemikalia. 3) Zużyte baterie i akumulatory. 4) Zużyte opony – do 8szt rocznie od gospodarstwa domowego. 5) Meble i inne odpady wielkogabarytowe– do 200 kg rocznie od gospodarstwa domowego. 6) Odpady budowlane i rozbiórkowe – do 1000 kg rocznie od gospodarstwa domowego. 7) Selektywnie zebrane odpady komunalne: papier i tektura, tworzywa sztuczne i metale, szkło, odpady opakowaniowe wielomateriałowe. 8) Odpadów tekstyliów i odzieży. 9) Odpady ulegające biodegradacji. 10) Popioły. 11) Odpady niekwalifikujące się do odpadów medycznych powstałych w gospodarstwie domowym w wyniku przyjmowania produktów leczniczych w formie iniekcji i prowadzenia monitoringu poziomu substancji we krwi, w szczególności igieł i strzykawek. 12) Odpady niebezpieczne.4.3.6. Wykonawca zapewni niezbędne urządzenia do gromadzenia odpadów zbieranych w Punkcie Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych. 4.3.7. Wykonawca odbierał będzie z ww. Punktu Selektywnie Zebrane Odpady Komunalne (PSZOK) oraz odpady ulegające biodegradacji z punktu selektywnego co najmniej dwa razy do roku lub w przeciągu 7 dni po zgłoszeniu przez Zamawiającego. 4.3.8. Wykonawca obowiązany jest do przekazywania z punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych selektywnie zebranych odpadów komunalnych do instalacji odzysku lub unieszkodliwiania odpadów, zgodnie z hierarchią sposobów postępowania z odpadami, o której mowa w art. 17 ustawy z dnia 14 grudnia 2012r. (tj DZ.U. z 2022 r. poz.699 z póź. zm.) o odpadach. 4.3.9. Wykonawca będzie przekazywał Zamawiającemu zgodnie z ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, w terminie do 31 stycznia za poprzedni rok kalendarzowy roczne sprawozdanie podmiotu prowadzącego punkt selektywnego zbierania odpadów komunalnych. 4.3.10. Sprawozdanie zawiera informacje o masie: a) poszczególnych rodzajów zebranych odpadów komunalnych, w tym o odpadach ulegających biodegradacji, oraz sposobie ich zagospodarowania, wraz ze wskazaniem instalacji, do których zostały przekazane zebrane odpady komunalne; b) pozostałości z sortowania przeznaczonych do składowania powstałych z zebranych przez podmiot odpadów komunalnych; c) odpadów papieru, metali, tworzyw sztucznych i szkła przygotowanych do ponownego użycia i do recyklingu, powstałych z zebranych przez podmiot odpadów komunalnych; d) odpadów budowlanych i rozbiórkowych będących odpadami komunalnymi przygotowanych do ponownego użycia, poddanych recyklingowi i innym procesom odzysku powstałych z zebranych przez podmiot odpadów komunalnych. 4.3.11. Wykonawca przedstawi zamawiającemu do akceptacji w terminie 7 dni od dnia podpisania umowy harmonogram wywozu odpadów z wyszczególnieniem miejscowości oraz dat odbioru odpadów obejmujący cały okres obowiązywania umowy 4.3.12.Sprzęt techniczny: a) Wykonawca musi posiadać sprzęt niezbędny do realizacji zamówienia lub przedstawić pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału ,w tym minimalne wymagania: - co najmniej dwa pojazdy przystosowane do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych, - co najmniej dwa pojazdy przystosowane do odbierania selektywnie zebranych odpadów komunalnych, - co najmniej jeden pojazd do odbierania odpadów bez funkcji kompaktującej, - co najmniej jeden pojazd do odbioru odpadów BIO wyposażony w system odbioru odcieków. b) Szczegółowe wymagania dla pojazdów: - pojazdy powinny być zabezpieczone przed niekontrolowanym wydostawaniem się na zewnątrz odpadów, podczas ich transportu, magazynowania oraz przeładunku, - konstrukcja pojazdów powinna zabezpieczać przed rozwiewaniem i rozpylaniem przewożonych odpadów oraz powinna minimalizować oddziaływanie czynników atmosferycznych na odpady, c) Pojazdy muszą być wyposażone w system: - monitoringu bazującego na systemie pozycjonowania satelitarnego, umożliwiającego trwałe zapisywanie, przechowywanie i odczytywanie danych o położeniu pojazdu i miejscach postojów oraz - czujników zapisujących dane o miejscach wyładunku odpadów umożliwiający weryfikację tych danych, d) Pojazdy powinny być poddawane myciu i dezynfekcji z częstotliwością gwarantującą zapewnienie im właściwego stanu sanitarnego, nie rzadziej niż raz na miesiąc, a w okresie letnim nie rzadziej niż raz na dwa tygodnie, e) Pojazdy powinny być wyposażone w narzędzia lub urządzenia umożliwiające sprzątanie terenu po opróżnieniu pojemników.f) Na koniec każdego dnia roboczego pojazdy powinny być opróżnione z odpadów i parkowane wyłącznie na terenie bazy magazynowo – transportowej, g) Pojazdy powinny być trwale i czytelnie oznakowane w sposób umożliwiający identyfikację przedsiębiorcy (nazwa firmy, dane adresowe, numer telefonu).
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90500000-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach