Przetargi.pl
Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych gromadzonych na terenie wszystkich nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych położonych na terenie gminy Chorzele.

Gmina Chorzele ogłasza przetarg

  • Adres: 06-330 Chorzele, ul. Stanisława Komosińskiego
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 29 751 65 40 , fax. 29 751 65 30
  • Data zamieszczenia: 2020-01-30
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Chorzele
    ul. Stanisława Komosińskiego 1
    06-330 Chorzele, woj. mazowieckie
    tel. 29 751 65 40, fax. 29 751 65 30
    REGON: 55066788200000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.chorzele.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych gromadzonych na terenie wszystkich nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych położonych na terenie gminy Chorzele.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1.Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług polegających na odbiorze i zagospodarowaniu wskazanych w pkt. 2 Opisu Przedmiotu Zamówienia odpadów komunalnych gromadzonych na terenie wszystkich nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych, położonych na obszarze Gminy Chorzele, dalej zwaną Gminą. 2.Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje w całym okresie realizacji zamówienia odbiór z nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych oraz zagospodarowanie: -zmieszanych odpadów z nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych, odpadów z targowisk, odpadów z czyszczenia ulic i placów, odpadów z ogrodów, parków, nie ulegających biodergradacji gromadzonych w pojemnikach usytuowanych przy budynkach mieszkalnych, w zakładach pracy, punktach handlowych i gastronomicznych, usługowych, szkołach, instytucjach i innych podmiotach, oraz Punkcie Selektywnej Zbiórki Odpadów. W przypadku nieruchomości zamieszkałych wymaga się również odbioru odpadów zgromadzonych przed bramą posesji poza pojemnikiem w workach. Odbieranie odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych, w tym: a) odbieranie odpadów komunalnych niesegregowanych (zmieszanych) – 20 03 01, 20 03 99 b) odbieranie odpadów komunalnych segregowanych z podziałem na: -papier (15 01 01, 20 01 01); -szkło (15 01 07, 20 01 02); -metale i tworzywa sztuczne (15 01 02, 20 01 39, 15 01 05, 15 01 04, 20 01 40); -odpady ulegające biodegradacji, ze szczególnym uwzględnieniem bioodpadów (20 02 01, 20 01 08); c)odpady wielkogabarytowe – w czasie okresowych ‘’wystawek’’ – raz na pół roku (o kodzie 20 03 07, 20 01 36). 3.Zamówienie nie obejmuje odbioru i zagospodarowania powstających na nieruchomościach zamieszkałych i niezamieszkałych odpadów pochodzących z robót budowlanych i remontowych oraz pozostałych frakcji odpadów nie wymienionych w pkt. 2. 4.Realizując zagospodarowanie odebranych z nieruchomości odpadów komunalnych, o których mowa w pkt. 2, podmiot odbierający odpady zobowiązany jest do przekazania: 1)Odpady komunalne zmieszane, odpady zielone i bioodpady oraz pozostałości z sortowania musza być kierowane w pierwszej kolejności do instalacji posiadających status RIPOK, położonych najbliżej miejsca wytworzenia odpadów. Kolejność kierowania strumienia odpadów może ulec tymczasowej zmianie, tylko w sytuacji awarii RIPOK lub innej sytuacji uniemożliwiającej przyjęcie odpadów. W takim przypadku, odpady powinny zostać przekazane do instalacji wskazanej jako zastępcza na wypadek awarii, zgodnie Planem Gospodarki Odpadami dla województwa mazowieckiego 2024. 2)selektywnie zebranych odpadów komunalnych do instalacji odzysku i unieszkodliwiania, zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, określoną w obowiązujących przepisach prawa, w szczególności w ustawie o odpadach z dnia 14 grudnia 2012 r., art. 17, z zastrzeżeniem, że jeżeli przed przekazaniem odebranych selektywnie odpadów do instalacji odzysku i unieszkodliwiania zostały one skierowane przez podmiot odbierający odpady do przesortowania, to powstałe pozostałości z sortowania - odpad o kodzie 19 12 12, przeznaczone do składowania, muszą zostać przekazane do regionalnych instalacji przetwarzania odpadów komunalnych lub instalacji zastępczych, o których mowa w ppkt. 1). 5.Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje transport odebranych odpadów do instalacji odzysku i unieszkodliwiania odpadów lub do regionalnych instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych bądź instalacji zastępczych. 6.Wykonawca wyposaża nieruchomości zamieszkałe w zabudowie jednorodzinnej lub zagrodowej w worki o pojemnościach 60 I i 120 I przeznaczone do zbiórki selektywnej. Worki muszą: 1)być wykonane z tworzywa LDPE lub HDPE uniemożliwiającego ich rozerwanie podczas normalnej eksploatacji, 2)zawierać trwałe oznaczenie nazwy lub logo Wykonawcy, 3)być oznaczone w sposób umożliwiający identyfikację poszczególnych frakcji selektywnej zbiórki. Oznaczenie może być realizowane przez zróżnicowanie kolorystyczne worków dla poszczególnych frakcji odpadów lub/i podanie nazwy frakcji na worku, tj.: -worki niebieskie - papier, -worki zielone - szkło opakowaniowe, -worki żółte - opakowania z tworzyw sztucznych, metal i opakowania wielomateriałowe, -worki brązowe - odpady biodegradowalne. 4) Wykonawca zobowiązany jest do: -zorganizowania i wyposażenia stałego punktu PSZOK w kontenery, pojemniki i urządzenia stanowiące jego własność o ilości i pojemności dostosowanej do ilości odpadów i intensywności wywozu, -odbierane odpadów gromadzonych w PSZOK, -utrzymania porządku na terenie PSZOK, -do chwili zorganizowanie stałego PSZOK Wykonawca zapewni punkty mobilne. 7.Dopuszcza się przekazanie gromadzonych odpadów komunalnych, jak metal, papier, szkło, tworzywa sztuczne, odpady ulegające biodegradacji, chemikalia, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, opakowania wielomateriałowe, meble i inne odpady wielkogabarytowe powstałe w gospodarstwie domowym do PSZOK. 8.Przeterminowane leki mieszkańcy będą przekazywać do punktów zbiórki zlokalizowanych na terenie aptek i placówek służby zdrowia, z których następnie odbierać je będzie Wykonawca. Wykonawca zobowiązany będzie do wyposażenia wskazanych aptek w konfiskator na przeterminowane lub zużyte leki. 9.W związku z realizacją zamówienia Wykonawca ponosi całkowitą odpowiedzialność za prawidłowe gospodarowanie odpadami, zgodne z obowiązującymi przepisami prawa. II. Realizacja przedmiotu zamówienia. 1.Przedmiot zamówienia będzie realizowany przez: 1)cykliczny odbiór z nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych zebranych w pojemnikach odpadów komunalnych zmieszanych, 2)cykliczny odbiór z nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych zebranych selektywnie w pojemnikach lub workach, w przypadku zabudowy jednorodzinnej, odpadów wymienionych w rozdziale I pkt 2, 3)uporządkowanie terenu zanieczyszczonego odpadami i innymi zanieczyszczeniami wysypanymi z pojemników lub worków w trakcie realizacji usługi odbioru, 4)transport odpadów zmieszanych do regionalnych instalacji przetwarzania odpadów komunalnych lub instalacji zastępczych, określonych w Planie Gospodarki Odpadami dla Województwa Mazowieckiego 2024", 5)transport odpadów zebranych selektywnie do instalacji odzysku i unieszkodliwiania, celem zagospodarowania w sposób, o którym mowa w rozdziale I pkt 4, 6)wyposażenie właścicieli nieruchomości zamieszkałych w zabudowie jednorodzinnej w worki przeznaczone do selektywnego gromadzenia odpadów z zastrzeżeniem, że worki będą dostarczane w ilości odpowiadającej dokonywanym odbiorom odpadów selektywnie gromadzonych z danej nieruchomości; przy pierwszym dostarczeniu Wykonawca dostarcza po 2 worki dla każdej z 4 frakcji, 7)niezwłoczne informowanie Zamawiającego o stwierdzonych przypadkach niezgodnego z postanowieniami Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Chorzele prowadzenia: a. gromadzenia odpadów komunalnych poza pojemnikami i workami, b. selektywnego sposobu gromadzenia odpadów przez właścicieli nieruchomości. 8)Nieodebranie odpadów oraz dokumentowanie nieprawidłowości, o których mowa w ppkt 7), poprzez wykonywanie zdjęć lub zapisów wideo, w sposób umożliwiający jednoznaczne potwierdzenie nieprawidłowości i identyfikację miejsca, daty oraz właściciela nieruchomości, 9)bieżące przekazywanie raportów w formie elektronicznej o stwierdzonych przez Wykonawcę nieprawidłowościach, które to raporty zawierają: a.unikalny nr raportu, b.dane kontaktowe sporządzającego raport, c.datę sporządzenia raportu, d.adres punktu wywozowego, e.datę i godzinę stwierdzenia nieprawidłowości, f.opis stwierdzonej nieprawidłowości, g.opis sposobu postępowania z odpadami, których gromadzenie zostało zakwestionowane, h.opis sposobu udokumentowania nieprawidłowości, i.liczbę załączników do raportu, 2. Szczegółowy wykaz punktów wywozowych objętych przedmiotem zamówienia, zawierający ich adresy Zamawiający przed zawarciem umowy na odbiór i zagospodarowanie odpadów dostarczy Wykonawcy. Zamawiający w okresie trwania umowy z częstotliwością jeden raz w miesiącu zobowiązuje się informować Wykonawcę o zmianach danych objętych niniejszym wykazem. 3. W przypadku zmian w wykazie, o którym mowa w pkt. 2, skutkujących rozszerzeniem listy punktów wywozowych nie ujętych w wykazie, o którym mowa w pkt. 2, Wykonawca zobowiązany będzie do odbioru odpadów komunalnych z tych nieruchomości, począwszy od tygodnia następującego po tygodniu, w którym umieszczono w systemie informację o złożeniu deklaracji. 4. W przypadku zmian w wykazie, o którym mowa w pkt. 2, skutkujących zmniejszeniem listy punktów wywozowych ujętych w wykazie, o którym mowa w pkt. 2, Wykonawca zobowiązany będzie do zakończenia świadczenia usług odbioru odpadów komunalnych z tych nieruchomości, począwszy od tygodnia następującego po tygodniu, w którym otrzymał informację o wykreśleniu punktu wywozowego z wykazu. 5. Zamawiający określa częstotliwość odbioru odpadów komunalnych dla poszczególnych rodzajów nieruchomości, zgodnie z Regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Chorzele, w tym m.in.: 1) odbieranie od właścicieli nieruchomości zamieszkałych: a)odpadów komunalnych zmieszanych będzie prowadzone: -w zabudowie jednorodzinnej na terenie miasta - 2 razy w miesiącu, w zabudowie wielorodzinnej na terenie miasta - raz na tydzień, w zabudowie jednorodzinnej na terenach wiejskich - 1 raz w miesiącu w zabudowie jednorodzinnej na terenach wiejskich w okresie od kwietnia do października - 2 razy w miesiącu. b)odpadów segregowanych będzie prowadzone: -w zabudowie jednorodzinnej na terenie miasta- 1 raz w miesiącu, w zabudowie wielorodzinnej - raz na tydzień; -w zabudowie jednorodzinnej na terenach wiejskich - 1 raz w miesiącu. 2) odbieranie od właścicieli nieruchomości niezamieszkałych oraz z terenu nieruchomości, na których w części zamieszkują mieszkańcy i na których w części nie zamieszkują mieszkańcy: a)odpadów komunalnych zmieszanych będzie prowadzone raz na tydzień, b)odpadów komunalnych segregowanych będzie prowadzone raz na tydzień; 3)odbieranie od właścicieli nieruchomości, na których znajdują się domki letniskowe lub innych nieruchomości wykorzystywanych na cele rekreacyjno - wypoczynkowe: a)odpadów komunalnych nie zbieranych i odbieranych w sposób selektywny: -1 raz w miesiącu, b)odpadów komunalnych zbieranych i odbieranych w sposób selektywny: -1 raz w miesiącu. c)w okresie od kwietnia do października odpadów komunalnych nie zbieranych i odbieranych w sposób selektywny - 2 razy w miesiącu. 4)Odbiór zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, odbiór odpadów wielkogabarytowych będzie miał miejsce w terminach wyznaczonych przez Wykonawcę odbierającego odpady komunalne z częstotliwością co najmniej raz na pół roku. 6.Ustalenie zwiększonej częstotliwości odbioru w odniesieniu do odpadów komunalnych zmieszanych lub gromadzonych w sposób selektywny w zabudowie wielorodzinnej musi zostać dokonane poprzez uwzględnienie powyższego w harmonogramie, o którym mowa w pkt. 9 7. Najpóźniej na miesiąc przed Świętami Wielkanocnymi właściciele nieruchomości w zabudowie wielorodzinnej mają prawo zgłosić Zamawiającemu zapotrzebowanie na zwiększenie częstotliwości odbioru zmieszanych niesegregowanych odpadów komunalnych w związku z okresowym wzrostem ilości wytwarzanych w tym czasie odpadów. Zmiany zgłaszane przez właścicieli nieruchomości Wykonawca zobowiązany jest wprowadzić do harmonogramu odbierania odpadów komunalnych, nie później niż w okresie tygodnia poprzedzającego zwiększoną częstotliwość odbierania odpadów i uzyskać akceptację dla wprowadzonych zmian od Zamawiającego. Dopuszczalną formą akceptacji jest forma pisemna lub z wykorzystanie środków komunikacji elektronicznej tj. poczty elektronicznej. 8.Harmonogram wywozu odpadów komunalnych przed podpisaniem umowy sporządzi Wykonawca, którego oferta zostanie oceniona jako oferta najkorzystniejsza. Przy sporządzaniu harmonogramu wykonawca musi uwzględnić listę punktów wywozowych, o której mowa w pkt. 2. oraz częstotliwość odbioru odpadów, o której mowa w pkt. 5 Harmonogram musi zostać zaakceptowany przez Zamawiającego i stanowić będzie integralną część umowy. 9.Każdorazowa zmiana harmonogramu wywozu odpadów wymaga akceptacji ze strony Zamawiającego. Zaktualizowany harmonogram sporządza Wykonawca. Wykonawca jest zobowiązany odbierać odpady w każdej ilości zebranej przez właściciela nieruchomości, z zastrzeżeniem pkt. 12. 10.Warunkiem odbioru z nieruchomości odpadów jest ich gromadzenie w sposób określony w Regulaminie tj.: workach dostarczanych przez Wykonawcę lub w pojemnikach. 11.Przed wykonaniem usługi odbioru odpadów z punktu wywozowego Wykonawca jest zobowiązany do kontroli rodzaju odpadów i zgodności ich z przeznaczeniem pojemnika. W przypadku, w którym właścicieli nieruchomości, który złożył deklarację o selektywnym sposobie gromadzenia odpadów a odpady na terenie nieruchomości nie są gromadzone w sposób selektywny, Wykonawca odbierać będzie wszystkie odpady z nieruchomości jako zmieszane i zobowiązany będzie do powiadomienia o tym fakcie Zamawiającego. Przed zabraniem odpadów wykonawca sporządza dokumentację fotograficzną, która potwierdza zastrzeżenia wykonawcy dotyczące nieprowadzenia zbiórki w sposób selektywny. Powiadamianie, o którym mowa powyżej, Wykonawca realizuje w sposób określony w rozdziale II pkt.1 ppkt. 8). 12.Wykonawca jest zobowiązany do naprawy lub ponoszenia kosztów napraw szkód wyrządzonych podczas lub w związku z wykonywaniem usługi. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialności wobec Zamawiającego i osób trzecich za szkody na mieniu lub zdrowiu osób trzecich, powstałe podczas lub w związku z realizacją przedmiotu zamówienia. III.Sposób potwierdzania realizacji usługi i jej rozliczania. 1.W ramach dokumentowania usług odbioru i zagospodarowania odpadów z nieruchomości objętych niniejszym zamówieniem oraz w związku z wymogami w zakresie sprawozdawczości określonymi w Ustawie o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, podmiot realizujący usługę zobowiązany jest do: przekazania Zamawiającemu miesięcznej pisemnej i elektronicznej dokumentacji: 1)karta przekazania odpadów dla każdej z frakcji, 2)potwierdzenie dziennych ważeń przyjętych odpadów do zagospodarowania, 3)przekazywania na każdorazowe żądanie Zamawiającego, informacji o rzeczywistym przebiegu trasy pojazdu, czasie i miejscu przekazania odebranych odpadów, 4)ważenia wszystkich odebranych odpadów komunalnych na legalizowanej wadze samochodowej w miejscu przekazania odpadów komunalnych odebranych od właścicieli nieruchomości celem ich dalszego zagospodarowania w sposób określony w rozdziale I pkt 4, 5)przechowywania dokumentów potwierdzających ważenie, o którym mowa w ppkt. 2) oraz zagospodarowanie odpadów zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz udostępnianie Zamawiającemu na jego żądanie w trybie określonym umową, 6)bieżącego prowadzenia ewidencji odpadów odebranych od właścicieli nieruchomości w ramach realizacji umowy z Zamawiającym, zgodnie z przepisami prawa, 7)chronienie danych osobowych zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1781), 8)sporządzania i przekazywania Zamawiającemu w formie papierowej i elektronicznej miesięcznych sprawozdań zawierających informacje o: -Ilość odebranych odpadów zmieszanych[Mg]; a.Ilość odebranych odpadów selektywnie zbieranych z podziałem na poszczególne frakcje [ Mg}; b.Ilość odebranych odpadów wielkogabarytowych[Mg] - miesiącach, których dotyczy; c.Wykaz nieruchomości, z których odebrane zostały odpady komunalne; d.Wykaz nieruchomości, na których odpady zbierane są niezgodnie z Regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Chorzele; e.Wykaz reklamacji i sposób ich rozstrzygnięcia. 2.Wykonawca zgodnie z przepisami prawa złoży, kwartalne sprawozdanie. Sprawozdanie należy przekazać Burmistrzowi Miasta i Gminy Chorzele, w terminie do końca miesiąca następującego po kwartale, którego dotyczy. Sprawozdanie winno być sporządzone zgodnie z wzorem opisanym w rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 26 lipca 2018 r. w sprawie wzorów sprawozdań o odebranych odpadach i zebranych odpadów komunalnych, odebranych nieczystościach ciekłych oraz realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi oraz zawierać informację, o których mowa w art. 9n ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. 3.Rozliczanie usługi odbywa się w cyklu miesięcznym na podstawie łącznej masy odpadów komunalnych zmieszanych oraz masy odpadów odebranych selektywnie od właścicieli nieruchomości. 4.Podstawą określenia masy dla celów rozliczenia jest zbiorcze zestawienie ważeń sporządzonych dla potrzeb dokumentowania przekazania i zagospodarowania odpadów zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. 5.Wykonawca przedstawia zestawienie, o którym mowa w pkt. 3 w podziale na odpady zmieszane i segregowane. 6.Odbiór i transport odpadów w sytuacjach, w których dojazd do punktów wywozowych będzie utrudniony z powodu np. prowadzonych remontów dróg, dojazdów itp., warunków atmosferycznych nie daje Wykonawcy tytułu do wnoszenia roszczeń z tytułu wzrostu kosztów realizacji przedmiotu umowy, chyba, że Zamawiający i Wykonawca w danym przypadku postanowią inaczej. 7.W przypadku, gdy liczba mieszkańców lub ilość ton odpadów zmaleje w stosunku do wielkości podanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia Wykonawcy nie przysługuje żadne roszczenie w stosunku do Zamawiającego, w tym żądanie realizacji umowy do wysokości 100 % ceny umowy. 8.Wykonawca zobowiązuje się do: -Odebrania i zagospodarowania odpadów komunalnych zmieszanych w ilości około 1.002,93 Mg/ 6 miesięcy, -Odebrania i zagospodarowania odpadów komunalnych segregowanych w ilości około 183,98Mg/ 6 miesięcy. Ilości te mają charakter szacunkowy i będą ulegały zmianie wraz z rozwojem selektywnego zbierania odpadów komunalnych. 9.Zamawiający zastrzega sobie możliwość każdorazowego ważenia przed i po odbiorze niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych oraz segregowanych (selektywnie zbieranych) odpadów komunalnych. Ważenia odbywać się będą w msc. Chorzele. 10.Ważenia odbywać się będą w obecności pracownika Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Chorzelach oraz pracownika firmy wykonującej przedmiot umowy. 11.Każdorazowo sporządzony zostanie protokół podpisany przez osoby uczestniczące w ważeniu. 12.W przypadku rozbieżności pomiędzy masą wskazaną w punkcie ważenia w Chorzelach, a masą wskazaną w punkcie firmy, za prawidłową masę będzie uznana masa ważenia w miejscowości Chorzele. UWAGA: Informacje dodatkowe do przedmiotu zamówienia zawarte są w załączniku nr 8 do SIWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90500000-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1.Zamawiający wymaga wniesienia wadium. 2.Ustala się wadium dla całości przedmiotu zamówienia w wysokości: 20.000,00 złotych, słownie: dwadzieścia tysięcy złotych. 3.Wykonawca wnosi wadium w wybranej przez siebie, wymienionej poniżej, formie: 1)Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach w zależności od wyboru wykonawcy: a)w pieniądzu, b)w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym, że zobowiązanie kasy jest zobowiązaniem pieniężnym, c)w gwarancjach bankowych, d)w gwarancjach ubezpieczeniowych, e)w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2014 r. poz. 1804 oraz z 2015 r. poz. 978 i 1240), 2)Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy: Bank Spółdzielczy w Przasnyszu Nr 87 8924 0007 0025 0216 2003 0002 z adnotacją: "Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych gromadzonych na terenie wszystkich nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych położonych na terenie gminy Chorzele". Do oferty należy dołączyć kopię polecenia przelewu, potwierdzoną za zgodność z oryginałem. 3)Wadium wniesione w pieniądzu zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 4)Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert. 5)Wadium musi obejmować okres związania ofertą, tj. 30 dni od terminu składania ofert. 6)Wadium wniesione w pieniądzu należy złożyć z odpowiednim wyprzedzeniem, tak aby wpłynęło ono na rachunek bankowy Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert. Powyższe zalecenie wynika z czasu trwania rozliczeń międzybankowych. Za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej przyjmuje się termin uznania na rachunku bankowym Zamawiającego. 7)Wadium wniesione w pieniądzu, zostanie zwrócone wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę. 8)Wadium wniesione w formie innej niż pieniądz należy złożyć w formie oryginału, razem z ofertą w osobnej kopercie. Dokument wadialny musi identyfikować wykonawcę, oraz zawierać informację, iż stanowi zabezpieczenie wadium w przedmiotowym postępowaniu. 9)Polisa, poręczenie, gwarancja lub inny dokument stanowiący formę wadium winno zawierać stwierdzenie, że na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego wzywające do zapłaty kwoty wadium zgodnie z warunkami specyfikacji istotnych warunków zamówienia, następuje jego bezwarunkowa wypłata bez jakichkolwiek zastrzeżeń ze strony gwaranta / poręczyciela. Wadium nie może zawierać zapisów ograniczających obowiązek zapłaty wadium. 10)W przypadku niewniesienia wadium lub jego wniesienia w sposób nieprawidłowy, oferta wykonawcy podlegać będzie odrzuceniu. 4.Zwrot wadium. 1)Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a ustawy pzp (opisanego w pkt 14.5. a) SIWZ). 2)Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. 3)Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 4)Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust.1 ustawy pzp (opisanego w pkt. 14.4.1 SIWZ) jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 5)Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę. 4.Utrata wadium. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli: a)wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy Pzp, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. b)Wykonawca, którego oferta została wybrana: -odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, -nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, -zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca przedłoży: -wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zgodnie z wymogami ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminie (t.j. Dz.U. z 2017 r. poz. 1289), -aktualne zezwolenie obejmujące prowadzenie działalności w zakresie transportu odpadów, zgodnie z wymogami ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t.j. Dz.U. z 2016 r. poz. 1978 ze zm.) lub równoważne, w tym wydane na podstawie wcześniejszych przepisów w zakresie obejmującym minimum przedmiot zamówienia.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1.Aktualne na dzień składania ofert oświadczenie o nie podleganiu wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia oraz o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu – załącznik nr 3, 3a do SIWZ 2.Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów załączy do oferty zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia – załącznik nr 2 do SIWZ. 3.Formularz ofertowy i formularz cenowy sporządzony i wypełniony według wzoru stanowiącego załącznik nr 1 i 1a do SIWZ. 4.Pełnomocnictwo do reprezentowania wykonawcy (wykonawców występujących wspólnie), o ile pełnomocnik składa ofertę. 5. Dowód wpłaty wadium.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach