Przetargi.pl
Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy Gminy Ostrowite oraz zorganizowanie i prowadzenie Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych

Gmina Ostrowite ogłasza przetarg

  • Adres: 62-402 Ostrowite, ul. Lipowa 2
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 063 2765121 , fax. 063 2765160
  • Data zamieszczenia: 2016-05-04
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Ostrowite
    ul. Lipowa 2 2
    62-402 Ostrowite, woj. wielkopolskie
    tel. 063 2765121, fax. 063 2765160
    REGON: 31101939000000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy Gminy Ostrowite oraz zorganizowanie i prowadzenie Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest wykonywanie usług komunalnych na terenie Gminy Ostrowite, polegających na odbiorze i zagospodarowaniu odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy, obejmujących następujące sołectwa: Doły, Giewartów, Giewartów Holendry, Gostuń, Izdebno, Jarotki, Kania, Kąpiel, Kosewo, Skrzynka, Mieczownica, Grabina, Naprusewo, Ostrowite, Przecław, Sienno, Siernicze Małe, Siernicze Wielkie, Stara Olszyna, Szyszłowo, Tomaszewo oraz zorganizowanie i prowadzenie Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych, zlokalizowanego w miejscowości Ostrowite przy ul. Lipowej 2a. Zaleca się aby każdy z Wykonawców dokonał wizji lokalnej, celem sprawdzenia warunków terenowych związanych z wykonaniem usług będących przedmiotem zamówienia oraz celem uzyskania wszelkich dodatkowych informacji koniecznych i przydatnych do oceny wykonania usług. 2. Gmina Ostrowite liczy około 5200 mieszkańców, w tym szacuje się, że odbieraniem odpadów komunalnych objętych zostanie około 4500 osób, którzy zamieszkują w ok. 1300 nieruchomościach na terenie 21 sołectw. (Zamawiający przewiduje możliwość zmian ilości nieruchomości zamieszkałych (+ - 2 % ). 3.Zamawiający w czasie trwania umowy będzie przekazywał Wykonawcy informacje o nieruchomościach nowo zgłoszonych, na których zamieszkują mieszkańcy oraz nieruchomościach, dla których zmienił się status użytkowania (z nieruchomości zamieszkałej na nieruchomość niezamieszkałą, ponieważ przedmiot zamówienia nie obejmuje odbioru odpadów od nieruchomości niezamieszkałych). 4. Nazwy i kody CPV: - CPV 905131 00-7 Usługi wywozy odpadów pochodzących z gospodarstw domowych - CPV 90510000-5 Usuwanie i obróbka odpadów - CPV 90514000-3 Usługi recyklingu odpadów 5. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje odbiór i zagospodarowanie: 5.1. Zmieszanych niesegregowanych odpadów komunalnych zgromadzonych w pojemnikach z budynków mieszkalnych wystawianych przed nieruchomość w ilości około 400 Mg (na czas trwania umowy). 5.2. Popiołu i żużlu z nieruchomości zamieszkałych z zadeklarowaną selektywną zbiórką odpadów, zgromadzonego w pojemnikach wystawianych przed nieruchomość w ilości około 300 Mg (na czas trwania umowy). 5.3. Segregowanych odpadów komunalnych, w ilości około 200 Mg (na czas trwania umowy), gromadzonych w odpowiednio oznakowanych workach lub pojemnikach i wystawianych bezpośrednio przed nieruchomością, podzielonych na następujące frakcje: a) papier i tektura, b) tworzywa sztuczne, metale, odpady wielomateriałowe, c) szkło i opakowania szklane. 5.4. Innych odpadów, tj. : - odpady biodegradowalne, w tym zielone w ilości około: 30 Mg (na czas trwania umowy), - odpady wielkogabarytowe zbierane dwa razy w roku w ilości około: 10 Mg (na czas trwania umowy), - komunalne odpady niebezpieczne powstające w gospodarstwach domowych: chemikalia, przeterminowane leki, zużyte baterie, zużyte akumulatory inne niż przemysłowe i samochodowe, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny w ilości około: 8 Mg (na czas trwania umowy). Podana ilość odpadów stanowi wielkość orientacyjną i Zamawiający zastrzega sobie prawo przekazania mniejszej lub większej ilości odpadów. 5.5. Wszystkie rodzaje odpadów muszą być odbierane w sposób selektywny, tak aby nie mieszać ze sobą poszczególnych frakcji odpadów. 6. Odpady odbierane z terenu nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy gminy będą gromadzone w następujących urządzeniach: a) pojemnikach o pojemności: - od 120 litrów do 1100 l. b) workach o poj. od 60 do 120 litrów, c) pojemnikach oznaczonych odpowiednimi kolorami w stosunku do każdego rodzaju odpadu selektywnie zbieranego o pojemności od 1,5m 3 do 3 m3, d) pojemnikach/kontenerach KP o pojemności 5m3, 7m3, 14m3 e) konfiskatorach o poj. 100 dm? na przeterminowane leki uniemożliwiające dostęp kolejnych użytkowników do zgromadzonych w nim odpadów, f) pojemnikach na zużyte baterie, g) pojemnik typu rurkowego. Tabela nr 1. Ilość urządzeń do gromadzenia odpadów komunalnych L.p. Nazwa urządzenia Ilość 1. Pojemniki na odpady zmieszane o poj. 120-240 l ok. 1500 2. Pojemniki na popiół i żużel ok.1000 3. Worki do selektywnej zbiórki odpadów ok. 3750* 4. Worki na bioodpady ok. 300* 5. Pojemniki do selektywnej zbiórki odpadów o poj. 1,5-3,0 m3 13 6. Pojemniki na zużyte baterie 5 7. Konfiskatory 2 8. Kontenery KP7 2 + 2 PSZOK 9. Pojemnik typu rurkowego 1 - PSZOK 10. Pojemnik 240 l 1 - PSZOK 11. Kontenery KP 14 3 - PSZOK 12. Kontenery KP 5 1 - PSZOK 13. Pojemnik na odpady zmieszane o poj. 1100 l 1 *ilość worków przy pierwszym wywozie 7.Worki do gromadzenia odpadów komunalnych. - Muszą posiadać następujące kolory: a) żółty na tworzywa sztuczne, metale i odpady wielomateriałowe, b) zielony na szkło i opakowania szklane, c) niebieski na papier i tekturę, d) brązowy na odpady biodegradowalne, w tym zielone. Worki muszą być wykonane z folii LDPE o grubości co najmniej 0,06 cm z wyłączeniem worków koloru żółtego na tworzywa sztuczne, metale i odpady wielomateriałowe, wykonane z foli HDPE o grubości co najmniej 0,02 cm. Ponadto worki należy oznakować w sposób umożliwiający identyfikację poszczególnych frakcji odpadów poprzez podanie nazwy danego rodzaju odpadu oraz zasad segregacji odpadów, a także nazwy gminy. Worki powinny posiadać taśmę oraz specjalne otwory umożliwiające zawieszenie i zawiązanie worków. 8. Dostarczanie do nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy worków do selektywnej zbiórki odpadów: - na papier i tekturę, - na szkło i opakowania szklane, - na tworzywa sztuczne, metale, odpady wielomateriałowe, - odpady biodegradowalne, w tym zielone. - Worki na odpady segregowane Wykonawca zakupi i dostarczy do każdej nieruchomości, komplet worków, po jednym dla każdej frakcji odpadów w ilości podanej przez Zamawiającego w nieprzekraczalnym terminie do l lipca 2016 r. w ramach wynagrodzenia za przedmiot umowy. - W kolejnych miesiącach świadczenia usługi Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć właścicielom nieruchomości nowe worki do selektywnego zbierania przy wejściu na nieruchomość w ilości odpowiadającej liczbie odebranych worków, w ramach wynagrodzenia za przedmiot umowy. Jeżeli właściciel nieruchomości zgłosi Wykonawcy zapotrzebowanie na większą ilość worków, Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć dodatkowy komplet worków lub worek przeznaczony do selektywnej zbiórki danej frakcji odpadów w odpowiednim kolorze, w ramach wynagrodzenia za przedmiot umowy. Szczegółowy wykaz zawierający dane nieruchomości (w tym mieszkań), którym należy przekazać worki, Zamawiający przekaże Wykonawcy po podpisaniu umowy. Zamawiający przekaże również Wykonawcy wykaz miejsc, w których usytuowane są pojemniki (dzwony) do selektywnej zbiórki odpadów. W przypadku odpadów biodegradowalnych dopuszcza się bezpłatne wyposażenie właścicieli nieruchomości w specjalne pojemniki służące do odbioru tego typu frakcji odpadów. 9. Wykonawca zobowiązany jest w ramach wynagrodzenia za przedmiot umowy dostarczyć do nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy z zadeklarowaną selektywną zbiórką odpadów pojemniki na odpady typu popiół i żużel. Wykaz nieruchomości zawierający dane nieruchomości, które należy dostarczyć pojemniki, Zamawiający przekaże Wykonawcy po podpisaniu umowy. W dniu zbiórki Wykonawca zobowiązany jest do sprawdzania pojemników przed załadunkiem na samochód czy nie znajdują się w nim odpady zmieszane, gdy takie zdarzenie będzie miało miejsce należy wykonać dokumentację zdjęciową i niezwłocznie powiadomić o tym fakcie Zamawiającego. Wykonawca zobowiązany jest ponadto w ramach wynagrodzenia za przedmiot umowy wyposażyć Spółdzielnię Mieszkaniową oraz Wspólnoty Mieszkaniowe w pojemniki do gromadzenia odpadów, jeżeli zajdzie taka potrzeba. 10. Przedmiot zamówienia obejmuje ponadto: a) Zorganizowanie i prowadzenie przez Wykonawcę Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych zwanym dalej PSZOK Na terenie Gminy Ostrowite Wykonawca będzie prowadził Punkt Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych w miejscowości Ostrowite. Należy przez to rozumieć również ponoszenie kosztów utrzymania PSZOK , w tym kosztów wszelkich mediów. Ponadto sposób prowadzenia PSZOK określa Regulamin PSZOK, który jest załącznikiem do uchwały w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi nr XVIII/116/2016 Rady Gminy Ostrowite z dnia 31 marca 2016 roku. b) Wykonawca ma obowiązek zorganizować w ramach wynagrodzenia za przedmiot umowy PSZOK, a Zamawiający wyposaży go w pojemniki do selektywnej zbiórki odpadów według następujących frakcji: - odpady wielkogabarytowe ( np.: meble) oraz zużyty sprzęt elektryczny elektroniczny ( np.: AGD, RTV) - Kontenery KP 14 m ? w ilości 2 sztuki z otwieranym tyłem; -odpady niebezpieczne ( np.: zużyte lampy, żarówki i świetlówki) - do świetlówek pojemnik typu rurkowego mieszczący 25 sztuk świetlówek; - zużyte opony, guma i inne odpady gumowe - magazynowane na utwardzonej powierzchni w sposób bezpieczny dla zdrowia i życia ludzi oraz dla środowiska; -elementy plastikowe przemysłowo-gospodarcze (np.: meble ogrodowe, zabawki, kanalizacyjne, wodociągowe) - co najmniej w kontenerach KP - 7 m ? w ilości l sztuka; -szkło - co najmniej w kontenerach KP- 7 m ? z możliwością zamknięcia w ilości l sztuka; - opakowania po chemikaliach (np.: opakowania po zużytych farbach, olejach, itp.) co najmniej w kontenerach KP- 5 m ? z możliwością zamknięcia w ilości l sztuka; -zużyte baterie w pojemniku do tego przeznaczonym; - w przypadku braku możliwości kompostowania na terenie nieruchomości odpady biodegradowalne w tym zielone odbierane będą dwa razy w miesiącu lub w PSZOK w kontenerze KP - 14m3 z otwieranym tyłem w ilości l sztuka; c) Punkt Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych powinien być prowadzony w każdą: - sobotę w godzinach od 8.00 do 16.00 d) Oprócz prowadzenia Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Zamawiający wymaga zorganizowania dwa razy w roku po wcześniejszym uzgodnieniu harmonogramu (dotyczy terminu i miejsca), Mobilnego Punktu Odbioru Odpadów Komunalnych. e) Utrzymywanie czystości i porządku wokół pojemników: - Wykonawca jest zobowiązany do uprzątnięcia odpadów komunalnych, jeżeli nastąpiło ich wysypanie w trakcie odbierania z nieruchomości lub transportu. - Jeżeli podczas wykonywania usługi opróżniania pojemników nastąpi ich uszkodzenie, koszt wymiany pojemnika ponosi Wykonawca. f) Urządzenia (pojemniki, kontenery) do gromadzenia odpadów zmieszanych (niesegregowanych) zostaną zapewnione przez właścicieli nieruchomości. Dla zainteresowanych właścicieli nieruchomości Wykonawca umożliwi wyposażenie w pojemniki na odpady zmieszane (niesegregowane) na czas trwania umowy na zasadach uregulowanych pomiędzy Wykonawcą, a właścicielem nieruchomości w drodze odrębnej umowy cywilno-prawnej. g) Wykonawca po podpisaniu porozumienia z właścicielami punktów aptecznych zobowiązany jest w ramach wynagrodzenia wyposażyć niżej wymienione punkty w konfiskatory o poj. co najmniej 100 dm ? na przeterminowane leki, worki do pojemników oraz tabliczki informacyjne następujące punkty: - Punkt Apteczny w Giewartowie, ul. Parkowa 4, 62-402 Ostrowite. - Apteka HIB ISCUS Ostrowite, ul. Zachodnia 7/3, 62-402 Ostrowite. - Wykonawca ma obowiązek w ramach wynagrodzenia opróżniania każdego konfiskatora z częstotliwością 2 razy w roku. W sytuacji przepełnienia pojemników Wykonawca po telefonicznym zgłoszeniu odbierze przeterminowane leki poza harmonogramem, w ramach wynagrodzenia za przedmiot umowy. h) Wykonawca zobowiązany jest wyposażyć w ramach wynagrodzenia za przedmiot umowy w pojemniki na zużyte baterie następujące punkty: - Szkoła Podstawowa w Giewartowie, ul. Armii Krajowej 9, 62-402 Ostrowite. - Szkoła Podstawowa w Ostrowitem, ul. Szkolna 4, 62-402 Ostrowite. - Gimnazjum w Ostrowitem, ul. Szkolna 4, 62-402 Ostrowite. - Urząd Gminy Ostrowite, ul. Lipowa 2, 62-402 Ostrowite - Wykonawca ma obowiązek w ramach wynagrodzenia za przedmiot umowy opróżniania każdego pojemnika na zużyte baterie z częstotliwością 2 razy w roku. W sytuacji przepełnienia pojemników Wykonawca po telefonicznym zgłoszeniu odbierze zużyte baterie poza harmonogramem odbioru, w ramach wynagrodzenia za przedmiot umowy. 11. Częstotliwość odbierania odpadów komunalnych. a) Wymaga się aby Wykonawca zapewnił odbieranie odpadów z częstotliwością określoną w przepisach Uchwały Rady Gminy Ostrowite w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów. Tabela nr 3. L.p. Rodzaj odpadów komunalnych Częstotliwość odbioru 1. Zmieszane (niesegregowane) odpady komunalne W okresie I-IV oraz IX-XII - 1 raz/m-c , w okresie V-VIII - 2 razy/m-c. (odbiór odpadów należy realizować w odstępach nie mniejszych niż 14 dni) 2. Popiół i żużel z palenisk domowych Co pięć tygodni w okresie od 1.09.-30.04. oraz 1 odbiór w drugiej dekadzie czerwca. 3. Segregowane odpady komunalne (papier, szkło, tworzywa sztuczne, odpady wielomateriałowe, metal*) 1 raz/m-c, i w PSZOK (z wyłączeniem metali) 4. Meble i inne odpady wielkogabarytowe 2 razy na rok** i w PSZOK 5. Zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny 2 razy na rok 6. Odpady niebezpieczne *** 2 razy na rok i w PSZOK 7. Przeterminowane leki 2 razy na rok**** 8. Zużyte baterie 2 razy na rok**** i w PSZOK 9. Tworzywa sztuczne typu plastik przemysłowo-gospodarczy 2 razy na rok i w PSZOK 10. Odpady biodegradowalne, w tym zielone 2 razy na miesiąc (w odstępach nie mniejszych niż 14 dni) i w PSZOK *tworzywa sztuczne, odpady wielomateriałowe oraz odpady metalowe mogą być gromadzone łącznie w jednym worku do selektywnej zbiórki odpadów. **odbiór mebli i innych odpadów wielkogabarytowych oraz zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego od właściciela nieruchomości odbędzie się 2 razy w roku po wcześniejszym zgłoszeniu do Urzędu Gminy Ostrowite. ***przez odpady niebezpieczne rozumie się: chemikalia, akumulatory, inne niż przemysłowe i samochodowe. ****poza harmonogramem, w przypadku przepełnienia konfiskatorów pojemników na zużyte baterie, również po telefonicznym zgłoszeniu. 12. Harmonogram. a) Wykonawca jest zobowiązany do opracowania harmonogramów odbierania odpadów komunalnych, uwzględniając poszczególne rodzaje odpadów. Pierwszy harmonogram obejmujący okres od l lipca 2016 r. do 31 grudnia 2016 roku Wykonawca opracowuje i przedkłada w wersji elektronicznej Zamawiającemu w terminie 14 dni od dnia podpisania umowy w celu zatwierdzenia. Zamawiający zatwierdzi harmonogram lub przedstawi uwagi w ciągu 7 dni od daty otrzymania. W harmonogramie należy wziąć pod uwagę: - odbiór odpadów komunalnych nie może odbywać się w dni ustawowo wolne od pracy, - odbiór odpadów komunalnych powinien przypadać na ten sam dzień tygodnia, aby mieszkańcy mogli w łatwy sposób zaplanować przygotowanie odpadów do odebrania. - Zamawiający zastrzega, aby odbiór odpadów zmieszanych (niesegregowanych) realizowany był w innych dniach niż odbiór odpadów popiołu i żużlu. Zatwierdzony harmonogram Wykonawca oraz Zamawiający umieszczą na swoich stronach internetowych. b) Kolejny harmonogram obejmujący okres od 0l stycznia 2017 do 31 grudnia 2017, Wykonawca przedłoży do zatwierdzenia Zamawiającemu w terminie co najmniej 30 dni przed rozpoczęciem w/w okresu . Do kolejnego harmonogramu stosuje się zasady określone w pkt 12 a. c) Wykonawca zobowiązany jest do przekazania zatwierdzonego harmonogramu właścicielom nieruchomości w formie papierowej: - dla zabudowy wielorodzinnej: l egzemplarz dla każdego zarządzającego nieruchomością, - dla zabudowy jednorodzinnej: 1 egzemplarz dla właściciela nieruchomości. d) Wykonawca jest zobowiązany do odbierania odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych z uwzględnieniem terminów podanych w harmonogramie, z tym że odbiór musi odbywać się w dni robocze od poniedziałku do soboty w godz. od 7.00 do 18.00. e) Zamawiający zastrzega sobie, że odbiór odpadów komunalnych od nieruchomości zamieszkałych nie może być łączony z odbiorem odpadów od nieruchomości niezamieszkałych (np. domki letniskowe, działki rekreacyjne, firmy, instytucje). 13. Inne obowiązki Wykonawcy. a) W celu realizacji przedmiotu umowy Wykonawca zobowiązany jest posiadać bazę magazynowo transportową oraz dysponować specjalistycznymi środkami technicznymi umożliwiającymi odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Ostrowite zgodnie z rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 roku (Dz.U. z 2013 r., poz. 122) w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od nieruchomości. W zakresie posiadania wyposażenia umożliwiającego odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości oraz jego odpowiedniego stanu technicznego należy zapewnić, aby w posiadaniu podmiotu odbierającego odpady komunalne od właścicieli nieruchomości znajdowały się co najmniej dwa pojazdy przystosowane do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych oraz co najmniej dwa pojazdy przystosowane do odbierania selektywnie zebranych odpadów komunalnych, a także co najmniej jeden pojazd do odbierania odpadów bez funkcji kompaktującej. W zakresie utrzymania odpowiedniego stanu sanitarnego pojazdów i urządzeń należy zapewnić, aby na koniec każdego dnia roboczego pojazdy były opróżnione z odpadów i były parkowane wyłącznie na terenie bazy magazynowo-transportowej. b) pojazdy Wykonawcy muszą być trwale i czytelnie w widocznym miejscu oznakowane nazwą firmy oraz danymi adresowymi i numerem telefonu podmiotu odbierającego odpady komunalne od właścicieli nieruchomości. c) Wykonawca zobowiązany jest do wyposażenia pojazdów w system monitoringu GPS bazującego na systemie pozycjonowania satelitarnego, umożliwiający trwałe zapisywanie, przechowywanie i odczytywanie danych o położeniu pojazdu i miejscach postojów oraz czujniki zapisujące dane o miejscach wyładunku odpadów a także umożliwiające weryfikację tych danych. Ponadto pojazdy należy wyposażyć w narzędzia lub urządzenia umożliwiające sprzątanie terenu po opróżnieniu pojemników. d) Wykonawca w ramach wynagrodzenia wyposaży na czas obowiązywania umowy l stanowisko komputerowe Zamawiającego w legalne oprogramowanie do odczytu raportów z GPS oraz przeszkoli co najmniej jedną osobę wybraną przez Zamawiającego w zakresie obsługi oprogramowania, z zastrzeżeniem iż szkolenie musi się odbyć w siedzibie Zamawiającego. e) Wykonawca przedstawi Zamawiającemu raz na miesiąc dane z systemu GPS, lub częściej na pisemny wniosek (w terminie do 15 dnia miesiąca następującego po miesiącu, którego dotyczy). - dane z systemu GPS muszą uwzględniać przede wszystkim trasę przejazdu, miejsce postoju oraz dojazd do instalacji. f) Wykonawca musi dysponować pojazdami przystosowanymi do odbierania poszczególnych frakcji odpadów, w sposób wykluczający mieszanie odpadów. g) Wymaga się aby teren bazy magazynowo-transportowej był położony na terenie gminy Ostrowite lub w odległości nie większej niż 60 km od granicy gminy Ostrowite i zabezpieczony w sposób uniemożliwiający wstęp osobom nieupoważnionym; h) Wymagane jest, aby Wykonawca wykonując usługę odbioru odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości przekazał ulotki informacyjne dotyczące gospodarki odpadami opracowane przez Zamawiającego, jeżeli wyniknie taka potrzeba. i)Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność wobec Zamawiającego oraz osób trzecich za szkody na zdrowiu i mieniu, powstałe podczas i w związku z realizacją przedmiotu zamówienia. j) Wykonawca zobowiązany jest do pozostawienia uporządkowanego miejsca odbioru odpadów komunalnych. k) Szczegółowe wymagania w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości określone zostały ponadto w w/w rozporządzeniu i Wykonawca zobowiązany jest je stosować. 14. Zagospodarowanie odpadów komunalnych. - Wykonawca jest zobowiązany do zagospodarowania w dniu odbioru od właścicieli nieruchomości zamieszkałych, odpadów popiołu i żużlu, zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów zielonych oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania zebranych z terenu Gminy Ostrowite w Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych, właściwej dla Regionu VIII, zwanej dalej RIPOK, zgodnie z Planem Gospodarki Odpadami dla Województwa Wielkopolskiego na lata 2012-2017, zwanego dalej WPGO. - Wykonawca przekaże selektywnie zebrane odpady komunalne odebrane od właścicieli nieruchomości do instalacji odzysku i unieszkodliwienia odpadów, zgodnie z zasadą bliskości wynikającą z ustawy o odpadach z dnia 14 grudnia 2012 r. (Dz.U. z 2013 r., poz. 21 z późn. zm.). - Odbiór odpadów komunalnych przez Regionalną Instalację do Przetwarzania Odpadów Komunalnych uwzględnioną w WPGO zapewnia sobie Wykonawca. - Wykonawca ponosi całkowitą odpowiedzialność za prawidłowe gospodarowanie odebranymi odpadami zgodnie z przepisami obowiązującymi w tym zakresie. Dotyczy to m.in. ewentualnego przeładunku odpadów, transportu odpadów, spraw formalno-prawnych związanych z odbieraniem i dostarczaniem odpadów uprawnionemu przedsiębiorcy prowadzącemu działalność w zakresie odzysku lub unieszkodliwiania odpadów komunalnych. - Wykonawca ma dążyć do zagospodarowania odebranych odpadów komunalnych w taki sposób aby osiągnąć poziomy recyklingu i przygotowania do ponownego użycia odpadów zbieranych w sposób selektywny (papier, szkło, tworzywa sztuczne, metale i opakowania wielomateriałowe), obliczonych zgodnie z rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 29 maja 20 12r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz.U. z 2012 r., poz. 645), poprzez terminowe dostarczanie worków do selektywnej zbiórki odpadów, terminowe odbieranie i nie mieszanie odpadów selektywnie zebranych. - Wykonawca ma dążyć do zagospodarowania odebranych odpadów komunalnych w taki sposób, aby osiągnąć poziomy ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania, obliczonych zgodnie z rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 25 maja 2012 r. (Dz.U. z 2012 r., poz. 676), poprzez terminowe dostarczanie worków na odpady biodegradowalne, w tym zielone oraz terminowe odbieranie odpadów. 15. Wymagania formalne. a) Wykonawca zobowiązany jest posiadać: - Wpis do rejestru działalności regulowanej, o której mowa wart. 9b ustawy z dnia 13 września 1996 r. (t.j. Dz.U. z 2016 r., poz. 250) o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, prowadzonego przez właściwy organ, w zakresie objętym przedmiotem zamówienia ; - Zezwolenia na odbieranie i przetwarzanie odpadów, o którym mowa w art. 41 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach, (Dz.U. z 2013 r., poz. 21 z późn. zm.), w zakresie objętym przedmiotem zamówienia; - Umowa z RIPOK dla regionu VIII na przyjmowanie odebranych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów zielonych oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania; b) Wykonawca ma obowiązek przestrzegać w trakcie trwania umowy przepisów prawa, a w szczególności: - ustawę z dnia 14. grudnia 2012r. o odpadach (Dz. U. z 2013 poz. 21 z późn. zm.) , - ustawę z dnia 13. września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz.U. z 2016 poz. 250) , - uchwałę Rady Gminy Ostrowite w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Ostrowite, - uchwałę Rady Gminy Ostrowite w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi. c) Wykonawca przedstawi dokumenty poświadczające spełnienie wymagań opisanych powyżej w pkt a) przed podpisaniem umowy za wyjątkiem Zezwolenia na odbieranie i przetwarzanie odpadów, o którym mowa w art. 41 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach, (Dz.U. z 2013 r., poz. 21 z późn. zm.), w zakresie objętym przedmiotem zamówienia, które Wykonawca musi posiadać na dzień składania oferty i do niej załączyć. Brak przedłożenia dokumentów będzie stanowić podstawę do uznania, iż Wykonawca uchyla się od podpisania umowy oraz do zatrzymania wadium. 16. Sprawozdawczość. a) Wykonawca przekaże Zamawiającemu sprawozdania półroczne zgodnie z ustawą z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz.U. z 2016 r., poz. 250) w terminie do końca miesiąca następującego po półroczu, którego dotyczy. Sprawozdanie musi spełniać wymogi rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 15 maja 2012 r., w sprawie wzorów sprawozdań o odebranych odpadach komunalnych, odebranych nieczystościach ciekłych oraz realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi (Dz.U. z 2012r., poz.630) ; b) Wykonawca dostarczy Zamawiającemu raz na miesiąc karty przekazania odpadów do recyklingu i na składowisko odpadów, lub częściej na pisemny wniosek Zamawiającego (karty należy przekazać w terminie do 10 dnia miesiąca następującego po miesiącu, którego dotyczy); c) Wykonawca jest zobowiązany przekazać Zamawiającemu raporty miesięczne, zawierające informacje o masie poszczególnych rodzajów odebranych odpadów, z terenu nieruchomości na których zamieszkują mieszkańcy w szczególności: odpady zmieszane, odpady biodegradowalne, w tym zielone, selektywnie zebrane odpady z podziałem na papier, szkło, tworzywa sztuczne, metale, odpady wielomateriałowe, odpady wielkogabarytowe, chemikalia, baterie, akumulatory, inne niż przemysłowe i samochodowe, przeterminowane lekarstwa, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, tworzywa sztuczne typu plastik przemysłowo-gospodarczy oraz zestawienia ilościowe dostarczonych worków, z wyszczególnieniem poszczególnych rodzajów odpadów. Ponadto Wykonawca przedłoży Zamawiającemu miesięczne wykazy nieruchomości zawierające adres nieruchomości oraz ilość odebranych odpadów danego rodzaju (raporty oraz wykazy należy przekazać w terminie do 10 dnia miesiąca następującego po miesiącu, którego dotyczy, w formie papierowej, uzgodnionej z Zamawiającym); d) Wykonawca ma obowiązek informować Zamawiającego o każdym stwierdzonym przypadku niezgodnego z Regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Ostrowite zbierania odpadów, jak również w przypadku stwierdzenia nieselektywnego gromadzenia odpadów. Stwierdzone nieprawidłowości należy udokumentować wykonując dokumentację fotograficzną, z której jednoznacznie będą wynikać nieprawidłowości oraz będzie jednoznacznie identyfikować nieruchomość, na której odpady są zbierane niezgodnie z regulaminem. Do informacji zawierającej w szczególności adres nieruchomości, na której odpady są gromadzone w sposób niezgodny z Regulaminem utrzymania czystości i porządku należy dołączyć protokół opisujący zaistniałe zdarzenie. e) Wykonawca będzie prowadził i przedkładał Zamawiającemu dokumentację z realizacji przedmiotu zamówienia zgodnie z SIWZ, tj.: - potwierdzoną kartę przekazania odpadów komunalnych, - kwity wagowe z pojazdów wyposażonych w wagę, w razie ich braku kwity wagowe z bazy magazynowo - transportowej, jeżeli odpady komunalne selektywnie zebrane nie będą bezpośrednio przekazane do zagospodarowania do instalacji, - informacje wynikające z obowiązujących przepisów prawa. 17. Wymagania dotyczące sposobu odbierania odpadów komunalnych. W sytuacjach nadzwyczajnych (jak np. nieprzejezdność lub zamknięcie drogi), gdy nie jest możliwa realizacja usługi zgodnie z umową, sposób i termin odbioru odpadów będzie każdorazowo uzgadniany pomiędzy Zamawiającym i Wykonawcą i może polegać w szczególności na wyznaczeniu innych terminów ich odbioru. Wykonawca jest zobowiązany wykonać usługę w innym dniu, powiadamiając mieszkańców o innym terminie odbioru odpadów, w ramach wynagrodzenia za przedmiot umowy. W przypadku nie wykonania usługi w terminie 7 dni od terminu ustalonego w harmonogramie, Zamawiający zleci wykonanie tej usługi innemu podmiotowi na koszt Wykonawcy. 18. Podwykonawstwo. Zamawiający dopuszcza możliwość powierzenia podwykonawcom części zamówienia. Wykonawca zobowiązany jest wskazać w ofercie te części zamówienia, które powierzy podwykonawcom. 19. Informacja o drogach w Gminie Ostrowite. Na terenie Gminy Ostrowite sieć dróg tworzą drogi: - wojewódzkie, o łącznej długości 17,6 km - powiatowe, o łącznej długości 38, O km - gminne, o długości 115,90 km co łącznie daje długość: 171,5 km. Nawierzchnią asfaltową i brukową pokryte jest 106,80 km a pozostałe 64,70 km to drogi gruntowe, w większości utwardzone. Mapa poglądowa stanowi załącznik nr 2 do SIWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 905131007
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Każda oferta musi być zabezpieczona wadium w kwocie 15.000,00 PLN (piętnaście tysięcy złotych 00/100) 2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. 3. Wadium może być wniesione w następujących formach: - pieniądzu, - poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej (musi być poręczeniem pieniężnym), - gwarancjach bankowych, - gwarancjach ubezpieczeniowych, - poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa wart. 6b ust. 5 pkt 2) ustawy z dnia 9 listopada 2000 roku o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (art. 45 ust. 6 p.z.p.). 4. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek Zamawiającego, Bank Spółdzielczy w Słupcy o/Ostrowite nr konta 52 8542 000l 1100 2365 0011 4463 z dopiskiem: Wadium w przetargu na: Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy Gminy Ostrowite oraz zorganizowanie i prowadzenie Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych. 5. W przypadku wnoszenia wadium w formie innej niż w pieniądzu, wymagane jest dołączenie do oferty oryginału dokumentu. 6. Zamawiający zwróci bądź zatrzyma wadium na zasadach określonych w art. 46 ustawy Pzp. W treści gwarancji/poręczenia winno wynikać bezwarunkowo, że każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego, zobowiązuje gwaranta do wypłaty zamawiającemu pełnej kwoty wadium w przypadkach wystąpienia okoliczności, o których mowa w art. 46 ust. 4a i 5 Ustawy Pzp.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: termin płatności
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: wwww.ostrowite.samorzady.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach