Przetargi.pl
Ochrona osób i mienia – poprzez bezpośrednią ochronę fizyczną oraz zabezpieczenia techniczne - na obszarach użytkowanych przez Muzeum Górnictwa Węglowego w Zabrzu

MUZEUM GÓRNICTWA WĘGLOWEGO W ZABRZU ogłasza przetarg

  • Adres: 41-800 Zabrze, ul. Georgiusa Agricoli 2
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel.
  • Data zamieszczenia: 2023-04-05
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: MUZEUM GÓRNICTWA WĘGLOWEGO W ZABRZU
    ul. Georgiusa Agricoli 2
    41-800 Zabrze, woj. śląskie
    REGON: 243220420
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.muzeumgornictwa.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Ochrona osób i mienia – poprzez bezpośrednią ochronę fizyczną oraz zabezpieczenia techniczne - na obszarach użytkowanych przez Muzeum Górnictwa Węglowego w Zabrzu
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest: „Ochrona osób i mienia – poprzez bezpośrednią ochronę fizyczną oraz zabezpieczenia techniczne - na obszarach użytkowanych przez Muzeum Górnictwa Węglowego w Zabrzu”1.1. Zamówienie obejmuje ochronę mienia użytkowanego przez Muzeum Górnictwa Węglowego w Zabrzu.1.2. W przypadku zawarcia stosownych porozumień, zamówienie obejmuje również ochronę mienia użytkowanego przez niżej wymienione podmioty: 1) wykonawców robót budowlanych wykonywanych na rzecz Zamawiającego (oraz zgłoszonych przez nich podwykonawców), 2) dzierżawców i najemców części lub całości obiektów lub terenów użytkowanych przez Zamawiającego, 3) współorganizatorów lub współprowadzących ekspozycje na rzecz Zamawiającego,4) użyczających lub wynajmujących Zamawiającemu mienie służące Zamawiającemu do organizacji ekspozycji na chronionych obszarach. 5) Wykonawca nie może odmówić objęcia ochroną mienia podmiotów o, których mowa w pkt. 1,2,3 i 4. 6) Wykonawcy, za objęcie ochroną mienia podmiotów, o których mowa w pkt. 1,2,3 i 4 nie przysługuje żadne dodatkowe wynagrodzenie; koszty ochrony, wynikające z umowy na realizację przedmiotowego zamówienia, zwanej dalej Umową dzielone są pomiędzy Zamawiającym a podmiotem, o którym mowa w pkt. 1,2,3 i 4. 1.3. Przedmiot zamówienia obejmuje ochronę realizowaną w formie:1) Bezpośredniej ochrony fizycznej stałej i doraźnej (w tym imprez) świadczonej posterunkami stałymi, doraźnymi i grupą interwencyjną oraz dozorem sygnałów przesyłanych, gromadzonych i przetwarzanych w elektronicznych urządzeniach i systemach alarmowych. 2) Zabezpieczenia technicznego realizowanego poprzez: - podłączanie systemów sygnalizacji włamania i napadu oraz systemów sygnalizacji pożaru niektórych obiektów użytkowanych przez Zamawiającego do, będącego w dyspozycji Wykonawcy, stanowiska monitorowania alarmów, zwanego dalej SMA,- odbieranie przez SMA sygnałów z podłączonych systemów sygnalizacji włamania i napadu i reagowanie na sygnały alarmowe poprzez kierowanie grupy interwencyjnej, do obszaru skąd SMA odebrało sygnał alarmowy 1.4. Przedmiot zamówienia obejmuje również wykonywanie innych czynności określonych w dokumentacji postepowania. 1.5. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia (zwany dalej SOPZ) jest integralną częścią Specyfikacji Warunków Zamówienia (zwanej dalej SWZ) i stanowi do niej załącznik nr 1.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 79710000-4
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca przystępujący do postępowania jest zobowiązany, przed upływem terminu składania ofert, wnieść wadium w kwocie 20 000,00 (słownie: dwadzieścia tysięcy 00/100) złotych.2. Wadium musi obejmować pełen okres związania ofertą tj. do dnia 12.05.2023 r.3. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku formach wskazanych w art. 97 ust. 7 Prawa zamówień publicznych, tj.:1) pieniądzu,2) gwarancjach bankowych,3) gwarancjach ubezpieczeniowych,4) poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.4. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy w Alior Bank numer rachunku 37249000050000460080615490. Wadium musi wpłynąć na wskazany rachunek bankowy Zamawiającego najpóźniej przed upływem terminu składania ofert (decyduje data wpływu na rachunek bankowy Zamawiającego)5. W przypadku wnoszenia przez wykonawcę wadium w formie gwarancji/poręczenia, gwarancja/poręczenie powinny być sporządzone zgodnie zobowiązującym prawem i zawierać następujące elementy:1) nazwę dającego zlecenie (wykonawcy), beneficjenta gwarancji (Zamawiającego), gwaranta/poręczyciela oraz wskazanie ich siedzib. Beneficjentem wskazanym w gwarancji lub poręczeniu musi być: Muzeum Górnictwa Węglowego w Zabrzu, ul. Georgiusa Agricoli 2, 41-800 Zabrze.2) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją/poręczeniem,3) kwotę gwarancji/poręczenia,4) termin ważności gwarancji/poręczenia,5) zobowiązanie gwaranta do zapłacenia kwoty gwarancji/poręczenia bezwarunkowo, na pierwsze pisemne żądanie zamawiającego, w sytuacjach określonych w art. 98 ust. 6 Prawa zamówień publicznych.6. W przypadku Wykonawców składających ofertę wspólną treść dokumentu wadialnego musi zapewniać możliwość zaspokojenia interesów Zamawiającego co oznacza, że uzyskanie zagwarantowanej zapłaty wadium musi obejmować wszystkie wskazane w Prawie zamówień publicznych przesłanki zatrzymania wadium, o których mowa w art. 98 ust. 6 Prawa zamówień publicznych, tj. działania lub zaniechania wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia;7. W przypadku, gdy wykonawca nie wniósł wadium lub wniósł w sposób nieprawidłowy lub nie utrzymywał wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złożył wniosek o zwrot wadium,w przypadku o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 Prawa zamówień publicznych, zamawiający odrzuci ofertę na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 14 Prawa zamówień publicznych.8. Zamawiający dokona zwrotu wadium na zasadach określonych w art. 98 ust. 1–5 Prawa zamówień publicznych.9. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami na podstawie art. 98 ust. 6 Prawa zamówień publicznych
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: O udzielenie zamówienia publicznego mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:1. Mają status pracodawcy prowadzącego zakład pracy chronionej, w myśl Ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz.U. 2023 poz. 100 ze zm.).Jeżeli o zamówienie zamierza ubiegać się konsorcjum to wszyscy członkowie konsorcjum muszą mieć status pracodawcy prowadzącego zakład pracy chronionej.2. Spełniają warunki udziału w postępowaniu określone w art. 112 ust. 2 PZP dotyczące:1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:Zamawiający nie określa szczegółowego warunku w tym zakresie.2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:Wykonawca spełni warunek udziału w postępowaniu, jeżeli wykaże że posiada:• koncesję, wydaną przez ministra właściwego ds. wewnętrznych na bezpośrednią ochronę fizyczną, o której mowa w Ustawie o ochronie osób i mienia z 22 sierpnia 1997, r.,• pozwolenie na broń na okaziciela, wydawane przedsiębiorcom, którzy uzyskali koncesje na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie usług ochrony osób i mienia,• status specjalistycznej uzbrojonej formacji ochronnej (SUFO),3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:Wykonawca spełni warunek udziału w postępowaniu, jeżeli wykaże że posiada:• aktualne ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej, w zakresie świadczenia usług ochrony mienia, na kwotę nie mniejszą niż 3 000 000,00 (słownie: trzy miliony 00/100) złotych.4) zdolności technicznej i zawodowej:Wykonawca spełni warunek dotyczący zdolności technicznej lub zawodowej, jeżeli wykaże, że:• dysponuje następującymi osobami skierowanymi przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, odpowiedzialnych za świadczenie usług tj.:a) min. 5 (pięcioma) uzbrojonymi, kwalifikowanymi pracownikami ochrony fizycznej, posiadającymi co najmniej 1 rok doświadczenia w bezpośredniej ochronie fizycznej, zdolnymi do obsługi systemu ochrony typu Security Management System (SMS),b) min. 2 (dwoma) kwalifikowanymi pracownikami zabezpieczenia technicznego,c) min. 12 (dwunastoma) niekwalifikowanymi pracownikami ochrony fizycznej, posiadającymi co najmniej 1 rok doświadczenia w bezpośredniej ochronie fizycznej.• w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał co najmniej dwie usługi ochrony osób i mienia, każda o wartości minimum 500 000 zł brutto przez okres co najmniej 12 miesięcy. W przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych warunek zostanie spełniony, jeśli w ramach trwającej umowy na kwotę minimum 500 000 zł brutto Wykonawca świadczy tę usługę przez co najmniej 12 miesięcy. Wykazane usługi winny polegać na ochronie fizycznej, lub technicznej i fizycznej, obiektu/obiektów następujących podmiotów: teatrów, oper, operetek, filharmonii, orkiestr, instytucji filmowych, kin, muzeów, bibliotek, domów kultury, ośrodków kultury, galerii sztuki, ośrodków badań i dokumentacji w różnych dziedzinach kultury, uczelni oraz administracji państwowej, specjalnej lub samorządowej.W przypadku składania oferty przez Wykonawców występujących wspólnie minimum 1 Wykonawca musi spełnić ten warunek, jako samodzielny wykonawca lub jako lider/członek konsorcjum.Zamawiający zastrzega sobie prawo weryfikacji Wykaz wykonanych lub wykonywanych usług ochrony fizycznej.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2023-04-13

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach