Przetargi.pl
Kompleksowa usługa sprzątania Zachęty – Narodowej Galerii Sztuki w Warszawie, plac Małachowskiego 3 oraz pomieszczeń galerii Miejsce Projektów Zachęty w Warszawie przy ul. Gałczyńskiego 3

Zachęta Narodowa Galeria Sztuki ogłasza przetarg

  • Adres: 00-916 Warszawa, Plac Małachowskiego
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 22 556 96 01 , fax. 228 277 886
  • Data zamieszczenia: 2020-08-11
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Zachęta Narodowa Galeria Sztuki
    Plac Małachowskiego 3
    00-916 Warszawa, woj. mazowieckie
    tel. 22 556 96 01, fax. 228 277 886
    REGON: 27594900000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.zacheta.art.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Kompleksowa usługa sprzątania Zachęty – Narodowej Galerii Sztuki w Warszawie, plac Małachowskiego 3 oraz pomieszczeń galerii Miejsce Projektów Zachęty w Warszawie przy ul. Gałczyńskiego 3
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest kompleksowa usługa sprzątania polegająca na codziennym utrzymaniu czystości pomieszczeń oraz otoczenia gmachu Zachęty – Narodowej Galerii Sztuki w Warszawie, plac Małachowskiego 3 oraz pomieszczeń galerii Miejsce Projektów Zachęty w Warszawie przy ul. Gałczyńskiego 3. 2. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje codzienne sprzątanie (od poniedziałku do piątku) - dyżur 6 pracowników serwisu na dwie zmiany w godzinach: 3 osoby w godz. 600 – 1400; oraz 3 osoby w godzinach 1400 – 2200 ; oraz 1 osoba w godzinach 9.00 – 17.00 pełniąca rolę koordynatora obu zmian Do zadań Koordynatora będzie należało organizowanie i sprawowanie nadzoru nad świadczeniem Usług oraz zarządzanie personelem Wykonawcy, a także realizacja usługi sprzątania wspólnie z pozostałymi osobami wskazanymi w ofercie. Niezależnie od wyznaczenia koordynatora, Zamawiający oczekuje wskazania osoby kierownika, który będzie w stałym kontakcie z telefonicznym z Zamawiającym, w przypadku problemów ze sposobem świadczenia usługi przez osoby przebywające w siedzibie Zamawiającego, a także w celu dokonywania bieżących ustaleń co do sposobu realizacji usługi. W soboty i niedziele - dyżur 2 pracowników: w godz. 8.00 – 16.00 - 1 osoba i 12.00 - 20.00 - 1 osoba 2.1. Pomieszczenia biurowe: - sprzątanie w godzinach zgodnych z harmonogramem pracy zmianowej opracowanym przez Wykonawcę, - dwa razy w tygodniu odkurzanie i mycie na mokro podłóg, odkurzanie sprzętów: grzejniki, listwy, lampy, parapety, - codzienne odkurzanie sprzętów (biurka, - półki, telefony, komputery, krzesła, itp.), - codzienne czyszczenie i opróżnianie koszy na śmieci, - - codzienna dezynfekcja klamek - 1 raz w tygodniu mycie, pastowanie i froterowanie posadzek drewnianych, - 1 raz w miesiącu mycie wszystkich listew, - 1 raz w miesiącu mycie wszystkich drzwi, - 1 raz w miesiącu mycie wszystkich grzejników 2.2. Klatki schodowe, korytarze, hole, pomieszczenia zaplecza technicznego i administracyjne - codzienne mycie na mokro posadzek kamiennych, - codzienne odkurzanie lub mycie na mokro posadzek drewnianych, - raz w tygodniu mycie i konserwacja elementów stalowych, luster kabin dźwigów osobowych wewnętrznych i zewnętrznych oraz kabiny dźwigu towarowego, - sprzątanie pomieszczeń technicznych tj. klimatyzatornia, pomieszczenie stacji uzdatniania wody, węzła cieplnego, wodomiar, archiwum zakładowe, magazyny działów (w obecności pracowników merytorycznych), - raz w tygodniu sprzątanie pomieszczeń poddasza, odkurzanie, mycie podłóg i ciągów komunikacyjnych i schodów, odkurzanie urządzeń, sprzątanie sanitariatu, - 2 razy w miesiącu mycie, pastowanie i froterowanie posadzek drewnianych, - codzienne odkurzanie wszystkich poręczy i cokołów, - 2 razy w miesiącu odkurzanie kutych krat pod poręczami, kandelabrów, kinkietów i żyrandoli (dot. holu głównego), - usuwanie (w miarę możliwości) zabrudzeń ze ścian i cokołów, - 1 raz w miesiącu mycie kinkietów, - 1 raz w miesiącu mycie drzwi, - 1 raz w miesiącu mycie grzejników, - 1 raz w miesiącu konserwacja posadzek kamiennych 2.3. Pomieszczenia sanitarne biurowe i publiczne - serwis toalet dla publiczności co 1,5 godziny w godzinach 12.00 – 20.00 - serwis toalet biurowych co 2 godziny w godzinach 8.00 – 16.00 - 2 razy w miesiącu mycie glazury na ścianach, - 1 raz w miesiącu przeprowadzenie procesu usuwania nieprzyjemnych zapachów - Zakres czynności codziennego serwisu toalet, zgodnie z kontrolką dyżuru serwisu: • czyszczenie i dezynfekcja umywalek i blatów • czyszczenie luster • czyszczenie i dezynfekcja sedesów i desek • czyszczenie baterii, i wszystkich elementów metalowych (spłuczki, papiernice, podajniki ręczników, kosze) • dezynfekcja klamek • bieżące uzupełnianie środków czystości (papier, ręczniki, mydło, płyn dezynfekujący) • bieżące opróżnianie koszy na śmieci • mycie podłóg - Pozostałe czynności tj. mycie glazury, drzwi, kratek wentylacyjnych i inne wymienione w przedmiocie zamówienia należy wykonywać z częstotliwością podaną w opisie przedmiotu zamówienia. 2.4. Sale wystawowe - sprzątanie bieżące sal wystawowych, zgodnie z harmonogramem pracy zmianowej, - codzienne odkurzanie lub mycie na mokro posadzek drewnianych i betonowych, - codzienne ścieranie kurzy (parapety, grzejniki, listwy), - sprzątanie sal wystawowych po montażu i demontażu wystaw, - 4 razy w miesiącu mycie, pastowanie i froterowanie posadzek oraz przed każdym wernisażem woskowanie całej powierzchni - 1 raz w miesiącu mycie wszystkich listew - 1 raz w miesiącu mycie wszystkich grzejników - 1 raz w miesiącu mycie drzwi 2.5. Otoczenie gmachu - codzienne zamiatanie chodników i terenu wokół Galerii - w okresie jesiennym codzienne uprzątanie zalegających liści - w okresie zimowym codzienne odśnieżanie (w zależności od warunków atmosferycznych) oraz zabezpieczanie przed poślizgiem - w okresie wiosenno-letnim wynoszenie i chowanie leżaków i sprzętów na trawnik placu Małachowskiego i prace porządkowe w okresie letnim 2.6. Pielęgnacja zieleni - pielęgnacja, koszenie i podlewanie trawników i kwietników w okresie wiosenno- letnim od maja do końca października ( przez 6 m-cy) od strony ul. Burschego 2.7. Sprzątanie kwartalne - na początku każdego kwartału lub po uzgodnieniu terminu z Zamawiającym mycie wszystkich okien 2.8. Serwis dzienny codzienny (od poniedziałku do piątku) dyżur 3 pracowników serwisu na dwie zmiany w godzinach: 3 osoby w godz. 600 – 1400; oraz 3 osoby w godzinach 1400 – 2200 oraz 1 osoba w godzinach 9.00 – 17.00 pełniąca rolę koordynatora obu zmian . Do zadań Koordynatora będzie należało organizowanie i sprawowanie nadzoru nad świadczeniem Usług oraz zarządzanie personelem Wykonawcy, a także realizacja usługi sprzątania wspólnie z pozostałymi osobami wskazanymi w ofercie. Niezależnie od wyznaczenia koordynatora, Zamawiający oczekuje wskazania osoby kierownika, który będzie w stałym kontakcie z telefonicznym z Zamawiającym, w przypadku problemów ze sposobem świadczenia usługi przez osoby przebywające w siedzibie Zamawiającego, a także w celu dokonywania bieżących ustaleń co do sposobu realizacji usługi. . W soboty i niedziele dyżur 2 pracowników w godz. 8.00 – 16.00 - 1 osoba i 12.00 - 20.00 - 1 osoba. - kontrola i stałe utrzymywanie czystości w części biurowej i wystawienniczej budynku a w szczególności: holu głównego, szatni i toalet dla zwiedzających. - Sprzątanie pomieszczeń biurowych i magazynowych wyłączonych ze sprzątania z uwagi na ograniczenie dostępu po godzinie 1600. - Sprzątanie 2 pokoi gościnnych galerii, w zakresie i czasie uzgodnionym z pracownikiem prowadzącym rezerwację i obsługę gości. - wykonywanie prac związanych z obsługą poczęstunków (kawa, herbata, wino itp. ), w trakcie wernisaży, konferencji prasowych i imprez edukacyjnych w galerii Zachęta i MPZ. - Wykonywanie drobnych prac gospodarczych i fizycznych w budynku na zlecenie kierownictwa administracji galerii obejmujących: itp. prace porządkowe w pomieszczeniach zaplecza technicznego i magazynach, prace pomocnicze przy organizacji imprez ( ustawianie, przenoszenie krzeseł stołów, rekwizytów), itp. również po godz. 22.00 ( na podstawie odrębnych ustaleń z dz. administracji). 2.9. Galeria Miejsce Projektów Zachęty, ul. Gałczyńskiego 3 - sprzątanie 5 razy w tygodniu pomieszczenia o pow. 124,44 m2 - codzienne sprzątanie i dezynfekcja sanitariatu, mycie glazury, uzupełnianie środków czystości oraz mycie podłóg kamiennych i drewnianych, przecieranie parapetów i grzejników - raz w tygodniu mycie okien i drzwi wejściowych - raz w miesiącu lub po montażu wystawy czyszczenie maszynowe posadzki kamiennej i drewnianej Dodatkowe informacje Ogólny metraż powierzchni sprzątanej wynosi 4 202,40 m2 W tym: pomieszczenia z posadzką drewnianą 2 713,40 m2 pomieszczenia z posadzką kamienną 1 489,40 m2 Ogólny metraż powierzchni do sprzątania terenów zewnętrznych 1 614,80 m2 , w tym trawniki ok. 95 m2 Sprzątanie galerii MPZ – 124,44 m2 Ogólny metraż okien w galerii MPZ – 28,72 m2 12 pomieszczeń sanitarnych ( 27 szt. sedesów w tym 12 szt. w toaletach ogólnodostępnych). Podany metraż okien liczony jest jednostronnie. Orientacyjna liczba koszy wynosi ok. 70. Zamawiający nie ma wiedzy co do ilości zużywanych artykułów higienicznych (bieżące zapotrzebowanie jest w gestii Wykonawcy wykonującego usługę sprzątania) W Zachęcie pracuje na stałe 70 osób ; odwiedzających w skali m-ca jest od 3000 do 5000 osób. 3. Zamawiający przewiduje również realizację zamówienia w godzinach dodatkowych, tj. w godzinach nieobjętych podstawowym zakresem przedmiotu zamówienia w razie potrzeby (obsługa imprez po godz. 22 oraz dodatkowe zlecanie usług związanych z działalnością Zachęty powodującej zapotrzebowanie na zwiększoną ilość godzin usługi i zwiększoną obsadę) – prognozowaną liczbę godzin dodatkowych w okresie 12 miesięcy ustala się na 500 godzin. Pracę w godzinach dodatkowych zleca kierownik Działu Administracji lub jego zastępca. Rozliczenie godzin dodatkowych odbywać się będzie miesięcznie na podstawie listy obecności zgodnie z faktyczną liczbą godzin realizacji usługi w miesiącu którego dotyczy rozliczenie. 4. Inne postanowienia i wymagania Zamawiającego związane z realizacją przedmiotu zamówienia odnoszące się do personelu realizującego usługę. a) Wykonawca zobowiązany jest wykonywać swoje obowiązki zatrudniając osoby doświadczone, niekarane, cechujące się kulturą osobistą, b) W przypadku istotnych zastrzeżeń lub wątpliwości co do predyspozycji do pracy osób przeznaczonych do realizacji usługi, Zamawiający zastrzega sobie prawo żądania zmiany przedstawionego składu zespołu na inny, o odpowiednim przygotowaniu, c) Wykonawca powiadomi Zamawiającego o zamiarze wprowadzenia na obiekt nowych pracowników (nie ujętych w wykazie) z co najmniej 3 dniowym wyprzedzeniem lub natychmiast w nagłych przypadkach (np. choroba lub inna nagła nieobecność pracownika), d) Wykonawca zobowiązuje się do natychmiastowej wymiany pracownika w przypadku uzasadnionych zastrzeżeń, co do wypełniania przez niego obowiązków. Ponadto Zamawiający zastrzega sobie prawo zgłaszania uwag, co do możliwości wymiany pracownika na inną osobę. e) Wykonawca wyznaczy z ramienia firmy jedną osobę – kierownika zespołu do kontaktu z Zamawiającym przez cały czas trwania umowy w celu ustalania bieżących spraw, zgłaszania uwag itp. f) Zamawiający zastrzega sobie możliwość ciągłego nadzoru nad sposobem wykonywania usługi. Ze strony Zamawiającego kontrole będą przeprowadzać: kierownik działu administracji lub jego zastępca albo inna wyznaczona w tym celu osoba g) Wykonawca zobowiązany jest do utrzymywania wymaganej ilości pracowników dla zapewnienia ciągłości usługi przy uwzględnieniu nagłych okoliczności, których nie da się przewidzieć, wymagających zmiany pracowników w trakcie trwania zmiany (np zasłabnięcie, nagła choroba, itp.), h) Wykonawca zapewni pracownikom lub współpracownikom świadczącym usługę u Zamawiającego odpowiednie warunki pracy wynikające z przepisów BHP i kodeksu pracy lub innych przepisów prawa mających zastosowanie w przypadku rodzaju usługi świadczonej przez pracowników i współpracowników Wykonawcy. i) Sprzątanie pomieszczeń objętych kontrolą dostępu może odbywać się jedynie w obecności pracowników Zachęty, Osoby realizujące usługę zobowiązane są do zachowania szczególnej ostrożności przy wykonywaniu czynności sprzątania pomieszczeń biurowych, magazynowych oraz sal wystawowych w których znajdują się obiekty i przedmioty wystawiennicze, j) Osoby sprzątające nie mają prawa przeglądania dokumentów pozostawionych na biurkach, stolikach itp. oraz korzystania z telefonów do celów prywatnych pod nieobecność pracowników Zachęty, k) Zabrania się palenia papierosów na terenie Zachęty i MPZ, l) Osoby realizujące usługę zobowiązane są przestrzegać zasady należytego zachowania się i dbania o wygląd zewnętrzny. m) Wykonawca zobowiązuje się zapewnić jednolite, estetyczne stroje oraz obuwie dla osób wykonujących usługę sprzątania, w kolorach i wzorach uzgodnionych z Zamawiającym przed podpisaniem umowy. n) Wykonawca zobowiązany jest do umieszczenia we wszystkich toaletach kontrolek czystości, w których pracownicy wykonujący serwis będą potwierdzali godzinę i zakres wykonanego serwisu. o) Wykonawca zobowiązany jest w terminie trzech dni od podpisania umowy do wyznaczenia każdemu pracownikowi określonego rejonu sprzątania, za który będzie on imiennie odpowiedzialny oraz do opracowania dokładnego zakresu obowiązków dla każdego z pracowników obejmującego wyznaczony rejon 5. Materiały 1) Wykonawca będzie realizował czynności będące przedmiotem zamówienia przy użyciu własnych środków i narzędzi; ekologicznych i bezpiecznych dla środowiska. Środki czystości stosowane do realizacji przedmiotu zamówienia w siedzibie Zamawiającego nie mogą być testowane na zwierzętach, nie mogą zawierać wybielaczy, fosforanów i enzymów szkodliwych dla środowiska, winny być stworzone na bazie naturalnych, roślinnych składników. 2) W szczególności Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia do wykonywania usługi sprzątania: a. Ściereczek, mopów i innych akcesoriów do sprzątania wykonanych z mikrofibry; b. pasty luksusowej miodowej do pielęgnacji podłóg, w uzgodnieniu z pracownikami działu administracji Zamawiającego, c. odpowiedniego preparatu do konserwacji podłóg olejowanych, d. energooszczędnych odkurzaczy z wkładem Hepa H13 zmywalnym, w ilości co najmniej 3 szt. e. energooszczędnej maszyny myjąco-konserwującej (wieloczynnościowej) f. Jednolitych, estetycznych strojów i obuwia pracowników sprzątających, w kolorach i wzorach uzgodnionych z Zamawiającym przed podpisaniem umowy 3) Wykonawca zapewni ekologiczne i bezpieczne dla środowiska środki higieny i czystości (środki przykładowe) a. papierowe, hipoalergiczne, w 100% biodegradowalne ręczniki papierowe, b. papier toaletowy z recyclingu, biały w rolkach, 3 warstwowy - typu Alouette Recycling lub równoważny o nie gorszych parametrach niż podane c. płyny do WC i pozostałych urządzeń sanitarnych stworzone na bazie naturalnych, roślinnych składników, nie zawierające wybielaczy, fosforanów i enzymów szkodliwych dla środowiska d. mydło w płynie o parametrach jak wyżej e. biodegradowalne worki na śmieci. f. Wszelkie materiały i środki czystości używane przez Wykonawcę do realizacji zamówienia powinny być wysokiej jakości, bezpieczne i jak najmniej inwazyjne dla środowiska. g. W przypadku stwierdzenia jakichkolwiek uczuleń w stosowaniu środków przez personel Zachęty i MPZ Wykonawca zobowiązuje się do zmiany używanego dotychczas środka. 6. Zamawiający informuje, że obowiązkowa jest segregacja śmieci uwzględniająca podział na: tworzywa sztuczne i metale, szkło, papier, odpady bio, odpady zmieszane. 7. Dodatkowe wymagania Zamawiającego związane z realizacją przedmiotu zamówienia – klauzule społeczne. 1) Zamawiający, zgodnie z art. 29 ust. 4 pkt 4 ustawy, wymaga od wykonawcy zatrudnienia na podstawie umowy o pracę w pełnym wymiarze czasu pracy (w rozumieniu stosunku pracy określonego w art. 22 kodeksu Pracy) z co najmniej minimalnym wynagrodzeniem na podstawie obowiązujących przepisów, co najmniej jednej osoby - koordynatora wskazanego w wykazie osób uczestniczących w wykonywaniu zamówienia.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90910000-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający żąda od wykonawców wniesienia wadium w kwocie 14 000 zł (słownie: czternaście tysięcy złotych) 2. Dopuszczalne formy wadium: 1) w pieniądzu, 2) w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) w gwarancjach bankowych; 4) w gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 60b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158, z późn. zm.) 3. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wnieść na konto bankowe zamawiającego: Bank BGK Nr rachunku: 33 1130 1017 0020 1460 8920 0005, z dopiskiem na przelewie: „Wadium w postępowaniu Nr ZP/04/2020 na kompleksową usługę sprzątania dla Zachęty - Narodowej Galerii Sztuki w Warszawie„ 4. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert. 5. Zamawiający zwraca i zatrzymuje wadium w przypadkach wskazanych w ustawie Prawo Zamówień Publicznych, w art. 46 ustawy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Zamawiający wymaga opracowania i złożenia wraz z ofertą następujących dokumentów: b) założeń programu zarządzania procesem utrzymania czystości w Galerii Zachęta i MPZ ze szczególnym uwzględnieniem problematyki ekologicznej – zgodnie z rozdziałem III pkt 10 SIWZ. c) Listy osób skierowanych do realizacji zamówienia zatrudniona na umowę o pracę

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach