Przetargi.pl
Kompleksowa likwidacja niskiej emisji w budynku świetlico – remizy OSP w Ogrodzieńcu.

Gmina Ogrodzieniec ogłasza przetarg

  • Adres: 42-440 Ogrodzieniec, Plac Wolności
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 32 6709700, , fax. 32 6709721
  • Data zamieszczenia: 2020-02-05
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Ogrodzieniec
    Plac Wolności 25
    42-440 Ogrodzieniec, woj. śląskie
    tel. 32 6709700, , fax. 32 6709721
    REGON: 27625884200000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.ogrodzieniec.bip.jur.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Kompleksowa likwidacja niskiej emisji w budynku świetlico – remizy OSP w Ogrodzieńcu.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest „Kompleksowa likwidacja niskiej emisji w budynku świetlico – remizy OSP w Ogrodzieńcu". 2. Zakres zamówienia obejmuje w szczególności: 1) opracowanie dokumentacji projektowej wymaganej prawem, w tym opracowanie specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych w zakresie odpowiadającym dokumentacji projektowej, uzyskanie stosownych decyzji administracyjnych, uzgodnień i opinii: a) dokumentacja projektowa powinna składać się z: - projektu budowlanego w zakresie uwzględniającym specyfikę robót budowlanych w 4 egz. - projektu kolorystyki elewacji uzgodnionego z Zamawiającym, - specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych w 4 egz., - przedmiarów robót i kosztorysów inwestorskich w 2 egz., - informacji dotyczącej bezpieczeństwa i ochrony zdrowia, - wersji elektronicznej ww. opracowań na płycie CD–pliki scalone w formacie PDF oraz przedmiar robót i kosztorys w formacie PDF, - uzyskanych do projektu technicznego uzgodnień, pozwoleń lub opinii innych organów wymaganych przepisami. b) dokumentacja winna być wykonana w szczególności w zakresie: - prac przygotowawczych i rozbiórkowych, - docieplenia ścian zewnętrznych budynku, - docieplenia stropodachu, - wymiany stolarki okiennej i drzwiowej, z zabudową nawietrzaków automatycznych (nawiewniki higrosterowane) oraz wymianą parapetów zewnętrznych i wewnętrznych, - wykonania ocieplenia, izolacji przeciwwodnej i wykończenia balkonów, - modernizacji instalacji wewnętrznych, c.o., kotłowni, wymiana grzejników w pomieszczeniach wraz z wymianą instalacji zasilającej (prowadzenie przewodów zasilających zgodnie z obowiązującymi przepisami) wraz z zabudową zaworów termostatycznych przy grzejnikach i zaworach powrotnych przy grzejnikach, - modernizacji instalacji elektrycznej w kotłowni, - demontażu obróbek, pokrycia, istniejącego ocieplenia ściany bocznej, - wykonania prac związanych z demontażem oraz ponownym montażem nowych lub zdemontowanych elementów instalacji oraz obróbek elewacyjnych. 2) wykonanie robót budowlanych obejmujących: ocieplenie ścian zewnętrznych, ocieplenie stropodachu, wymianę stolarki okiennej i drzwiowej, wymianę kotła grzewczego, wymianę instalacji c.o. wraz z grzejnikami, instalacje elektryczną w kotłowni, inne roboty ogólnobudowlane niezbędne do wykonania przedmiotu zamówienia. Zatem przewiduje się wykonanie następujących prac: a) zdjęcie obróbek blacharskich na ogniomurach (ściankach kolankowych); b) demontaż istniejących rynien i rur spustowych; c) odczyszczenie mechaniczne kominów; d) odczyszczenie mechaniczne ogniomurów; e) odczyszczenie mechaniczne powierzchni dachu; f) usunięciu istniejącego pokrycia bitumicznego (zdjęcie warstw papy); g) dokonanie niezbędnych napraw przy ewentualnych uszkodzeniach dachu podczas zdejmowania istniejącego pokrycia dachowego (zakłada się do 20%); h) naprawa/wykonanie tynków na kominach; i) naprawa/wykonanie tynków na ogniomurach; j) nadmurowanie ogniomurów (30 cm nad pokrycie dachu po dociepleniu); k) nadmurowanie kominów o minimum 25 cm z cegły ceramicznej pełnej na zaprawie cementowej; l) wykonanie obróbek blacharskich kominów; m) wymiana kominków wentylacyjnych; n) zagruntowanie powierzchni dachu - asfaltową emulsją anionową; o) wykonanie paroizolacji bitumicznej; p) ułożenie izolacji termicznej; q) ułożenie papy podkładowej – termozgrzewalnej, papy nawierzchniowej – termozgrzewalnej grubości 5,2 mm z masy z bitumem modyfikowanym z włóknami mipoliestrowymi 250 g/m2; r) wykonanie przeciwspadków z użyciem izoklinów styropianowych i obróbek kątowych z papy przy kominach; s) wykonanie nowych obróbek blacharskich (pasy podrynnowe, nadrynnowe i ogniomurów); t) zamontowanie rynien i rur spustowych; u) wykonanie pasa brzegowego z bloczków betonu komórkowego odmiany 400, na zaprawie mrozoodpornej, ciepłochronnej wzdłuż krawędzi dachu oraz kominów murowanych; v) ocieplenie stropodachu styropianem o grubości 25 cm z użyciem styropapy o współczynniku przewodzenia ciepła λ= 0,040 W/mK. Docieplenie stropodachu należy wykonać zgodnie z audytem energetycznym; w) ocieplenie ścian zewnętrznych z użyciem styropianu o gr. 14 cm o współczynniku przewodzenia ciepła λ= 0,033 W/mK. Z uwagi na połączenie ściany zachodniej z budynkiem sąsiednim, ścianę tą należy docieplić od wewnątrz budynku. Docieplenie ścian należy wykonać zgodnie z audytem energetycznym; x) modernizację instalacji grzewczej w tym: - likwidację kotła węglowego i zabudowę kotła gazowego kondensacyjnego zasilanego gazem ziemnym; - wymianę instalacji c.o. (przewody izolowane, grzejniki o małej pojemności wodnej z zaworami i głowicami termostatycznymi). Nowy kocioł musi charakteryzować się obowiązującym od końca 2020 r. minimalnym poziomem efektywności energetycznej i normami emisji zanieczyszczeń, które zostały określone w środkach wykonawczych do dyrektywy 2009/125/WE; y) usprawnienie systemu zaopatrzenia w c.w.u. Proponuje się modernizację instalacji polegającej na wykonaniu centralnej instalacji ciepłej wody użytkowej zasilanej z nowego kotła gazowego kondensacyjnego opalanego gazem ziemnym. Instalację należy wykonać zgodnie z audytem energetycznym; z) wymianie okien na okna o współczynniku przenikania ciepła U≤0,9 W/m2K oraz drzwi zewnętrznych i starej bramy na drzwi i bramę o współczynniku przenikania ciepła U≤1,3 W/m 2K (w przypadku okien górnej części wieży dopuszczalne jest zastosowanie okien o współczynniku przenikania ciepła U≤1,6 W/m 2K). Stolarkę okienną i drzwiową należy wykonać zgodnie z audytem energetycznym. 3. Wytyczne Zamawiającego do projektowania i późniejszej realizacji na podstawie wskazań użytkowników obiektu: 1) zamurowanie okien: na sali – 2 szt., w garażu – 1 szt., w WC od strony kotłowni – 1 szt., na wieży od strony sklepu – 3 szt., 2) wymiana okna na bramę w pomieszczeniu zarządu, 3) balkon – naprawa, ocieplenie i wymiana barierki na nierdzewną, 4) wymiana daszku nad drzwiami wejścia bocznego, 5) wymiana bramy do wieży i drzwi do wieży i kotłowni, 6) przełożenie/wymiana agregatu chłodniczego na dach, 7) wykonanie zadaszenia nad częścią otwartą przed kotłownią, 8) przerobienie wyjścia na dach wieży, 9) wymiana barierki na schodach wewnątrz budynku, 10) przesunięcie przewodów elektrycznych, główne zasilanie budynku, 11) wykonanie podświetlonego napisu „Ochotnicza Straż Pożarna w Ogrodzieńcu” na elewacji frontowej budynku, 12) zabudowanie hydrantu przyściennego na zewnątrz budynku, 13) wymiana skrzynki gazowej i przeróbka instalacji gazowej, 14) wymiana oświetlenia przed remizą – 3 lampy nad bramami, 15) demontaż paneli plastikowych i płyt, które mogą znajdować się pod spodem ze ścian na sali, w celu montażu instalacji CO bezpośrednio do ściany, następnie otynkowanie ścian, 16) likwidacja gzymsu pod dachem, 17) wymiana uchwytów na flagi. 4. Ogólna charakterystyka budynku świetlico - remizy OSP w Ogrodzieńcu: 1) budynek zlokalizowany jest na dwóch działkach nr ew. 1249/1; 1250 oraz w niewielkiej części na działce nr 830/4, 1128/1 – działka dr - droga gminna ul. Bzowska; budynek położony jest u zbiegu dwóch dróg gminnych: ul. Sienkiewicza i ul. Bzowskiej; wjazdy do garażu od ul. Sienkiewicza, wejście do budynku od ul. Bzowskiej; 2) budynek w głównej części dwukondygnacyjny nie podpiwniczony; od strony północnej znajduje się niski budynek – kotłownia dla obiektu oraz wieża; w przyziemiu budynku znajduje się garaże na samochody OSP (trzy stanowiska postojowe) z częścią socjalną oraz komunikacja pionowa, klatka schodowa na piętro; piętro budynku to sala spotkań wraz z zapleczem socjalnym i toaletą; 3) budynek wzniesiony w technologii tradycyjnej na początku lat 60-tych: a) ściany zewnętrzne murowane wznoszone metodą tradycyjną grubość około 65cm, b) ściany wewnętrzne grubość około 42 cm, c) strop nad pierwszą kondygnacją żelbetowy monolityczny gr. około 15 cm, d) stropodach żelbetowy niewentylowany nad głównym budynkiem OSP oraz częścią przy wieży, e) stropodach z płyt korytkowych w budynku kotłowni, 4) podstawowe dane charakteryzujące obiekt: a) powierzchnia zabudowy: ok. 285,37 m2, b) powierzchnia użytkowa budynku: ok. 421,12 m2, c) kubatura budynku: ok.1500,67 m3, d) powierzchnia dachu na głównym budynku 225,73 m2, e) powierzchnia dachu na budynku przy wieży 10,89 m2, f) powierzchnia dachu nad kotłownią 12,82 m2; 5) ogólny stan techniczny w zakresie statyki zadowalający, jednak przegrody zewnętrzne, w tym stropodachy nie spełniają aktualnych wymogów w zakresie izolacyjności termicznej. 5. Zamawiający wymaga od Wykonawcy udzielenia gwarancji i rękojmi na wykonane prace na okres co najmniej 5 lat licząc od daty końcowego odbioru robót. 6. Zamawiający wymaga, aby przy wykonywaniu robót budowlanych zostały zastosowane wyroby (urządzenia, materiały budowlane), które zostały dopuszczone do obrotu zgodnie z art. 10 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2019 r., poz. 1186 z poźn. zm.) oraz przepisami ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych (tj. Dz. U. z 2019 r., poz. 266 z późn. zm.) oraz rozporządzeń wykonawczych do ww. ustaw. Wszystkie niezbędne elementy robót budowlanych powinny być wykonane w standardzie i zgodnie z obowiązującymi normami. 7. Całe zadanie inwestycyjne, począwszy od projektowania, a skończywszy na odbiorach gwarancyjnych winno być wykonane w oparciu o obowiązujące w kraju akty formalnoprawne i normatywne. 8. Podane w programie funkcjonalno – użytkowym (PFU) nazwy i znaki towarowe mają charakter przykładowy, a ich wskazanie ma na celu określenie oczekiwanego standardu, przy czym Zamawiający dopuszcza składanie „ofert równoważnych”. Przez „ofertę równoważną” należy rozumieć taką, która przedstawia opis przedmiotu zamówienia o takich samych lub lepszych parametrach technicznych, jakościowych, funkcjonalnych spełniających minimalne parametry określone przez Zamawiającego, lecz oznaczoną innym znakiem towarowym lub pochodzeniem. 9. W przypadku użycia w SIWZ lub załącznikach odniesień do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 Pzp zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne. Wykonawca analizując dokumentację powinien założyć, że każdemu odniesieniu o którym mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 Pzp użytemu w dokumentacji towarzyszy wyraz „lub równoważne". 10. Zamawiający stosownie do art. 29 ust. 3a ustawy Pzp wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę w rozumieniu art. 22 §1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (tj. Dz. U. z 2018 r., poz. 917 z późn. zm.) osób wykonujących czynności wchodzące w tzw. koszty bezpośrednie. Wymóg ten dotyczy osób (pracowników fizycznych) wykonujących prace przy realizacji robót demontażowych, dekarskich, instalacyjnych, budowlanych objęte zakresem zamówienia. Wymóg nie dotyczy projektantów, osób kierujących budową, osób wykonujących usługi dostawy materiałów, usługi transportowe, urzędujących członków organów zarządzających lub nadzorczych Wykonawcy, wspólników spółki jawnej lub partnerskiej, w zakresie w jakim będą wykonywać osobiście roboty na rzecz Zamawiającego bądź Wykonawcy. Sposób dokumentowania zatrudnienia, kontroli oraz sankcje związane z niespełnieniem ww. wymogu opisane są we wzorze umowy. 11. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera załączony do SIWZ – Program Funkcjonalno – Użytkowy. 12. Projekt pn. „Kompleksowa likwidacja niskiej emisji w budynku świetlico - remizy OSP w Ogrodzieńcu” jest dofinansowany w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014-2020 dla osi priorytetowej: 4. Efektywność energetyczna, odnawialne źródła energii i gospodarka niskoemisyjna, dla działania: 4.3. Efektywność energetyczna i odnawialne źródła energii w infrastrukturze publicznej i mieszkaniowej, dla poddziałania: 4.3.1. Efektywność energetyczna i odnawialne źródła energii w infrastrukturze publicznej i mieszkaniowe – ZIT.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45210000-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Oferta musi być zabezpieczona wadium. Zamawiający żąda od Wykonawców wniesienia wadium w kwocie 5.000,00 zł (pięć tysięcy złotych). 2. Wadium może być wniesione w: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2019, poz. 310 z późn. zm.). 3. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. 4. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacać przelewem na konto Gminy Ogrodzieniec: Nr 85 1020 2498 0000 8102 0436 5300 z dopiskiem: „Kompleksowa likwidacja niskiej emisji w budynku świetlico – remizy OSP w Ogrodzieńcu”. Uwaga: Wadium w tej formie uważa się za wniesione w sposób prawidłowy, gdy środki pieniężne wpłyną na konto Zamawiającego przed upływem terminu składnia ofert. 5. Wadium wnoszone w postaci niepieniężnej należy złożyć w oryginalnym egzemplarzu bezpośrednio do oferty. Zaleca się zamieścić dokument wadialny w taki sposób, aby jego zwrot przez Zamawiającego nie naruszył integralności oferty wraz z załącznikami (np. umieszczony w „koszulce na dokumenty”, co pozwoli na swobodne oddzielenie wadium od reszty dokumentów). 6. Zamawiający zwróci wniesione wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem ust. 10 pkt 1) niniejszego rozdziału SIWZ. 7. Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwróci wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego. 8. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium, na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 9. Zamawiający zażąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium zgodnie z zapisem ust. 6 niniejszego rozdziału SIWZ, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania, jego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca ten wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 10. Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami: 1) jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej; 2) jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówi podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie; b) nie wniesie zabezpieczenia należytego wykonania umowy na zasadach określonych w SIWZ; c) zawarcie umowy w sprawie niniejszego zamówienia stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie określa warunków w ww. zakresie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Oferta musi być sporządzona w języku polskim, w formie pisemnej pod rygorem nieważności, podpisana własnoręcznym podpisem. 2. Do oferty należy dołączyć: 1) Oświadczenia zgodne z załącznikiem nr 2 oraz nr 3 do SIWZ (oświadczenia z art. 25a ustawy), które należy złożyć w formie pisemnej. 2) Oświadczenie, że Wykonawca zapoznał się z warunkami zamówienia i z załączonym wzorem umowy oraz, że przyjmuje ich treść bez żadnych zastrzeżeń - na formularzu oferty – zgodnie z załącznikiem nr 1 do SIWZ. 3) Dokument (np. zobowiązanie) innych podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji, o ile Wykonawca korzysta ze zdolności lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp. 4) Pełnomocnictwo ustanowione do reprezentowania Wykonawcy/ów ubiegającego/cych się o udzielenie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo należy dołączyć w oryginale bądź kopii, potwierdzonej za zgodność z oryginałem notarialnie.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach